PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych
Nawigacja GPS => AutoMapa => Wątek zaczęty przez: rgr w Lipiec 14, 2011, 15:11:57
-
Taki pomysł mam (z tych łatwiejszych do zrealizowania):
AM wyznacza trasę bez danych trafikowych, ale czas przejazdu podaje z ich wykorzystaniem.
Następnie wyznacza trasę wg danych trafikowych.
Po tym pojawia się ekran - "Trasa alternatywna jest szybsza o XX minut i dłuższa/krótsza o YY km. Którą wybierasz?". Użytkownik wybiera trasę. (Dodatkowo ewentualnie pokazanie na ekranie obu tras)
Do tego opcja w ustawieniach wyłączająca ten ficzer.
Taka poprawka mi się marzy...
-
Już kiedyś był poruszany podobny temat, tzn. żeby przy planowaniu była pokazywana jednocześnie trasa szybka i optymalna w dwóch kolorach, wtedy można byłoby wstawiać sobie punkty Przez.
-
AM wyznacza trasę bez danych trafikowych, ale czas przejazdu podaje z ich wykorzystaniem.
Możesz to trochę rozjaśnić, bo nie rozumiem :O Jak może AM wyznaczyć trasę podając ETA z wykorzystaniem SR+LD np lub z samym SR , a jednocześnie wytyczyć tę trasę tak jakby to SR z LD był wyłączone. Nie wiem coś tu nie kumam.
-
AM wytycza trasę biorąc pod uwagę jedynie prędkości przypisane do danych kategorii dróg (profile prędkości).
Tak jak dawno, dawno temu, gdy nie było jeszcze AutoMapa'Traffic (bo chyba tak się na początku nazywał SmartRoutes).
Po wytyczeniu oblicza ETA ale już nie na podstawie danych z profili a na podstawie danych SR z wytyczonej juz trasy.
Samej trasy nie zmienia.
SR służy jedynie do wyliczenia ETA.
@ mobilex Trochę nie o to chodzi.
Chodzi o to aby było widać ile teoretycznie czasu zyskujemy decydując się na jazdę drogami niższej kategorii.
Bo wielokrotnie okazywało się, ze jazda "zadupiami" zaoszczędzała 1 minutę.
-
Masz pewność? Ja zauważyłem, że drogi o kiepskich prędkościach w SR są pomijane. Oczywiście gdy istnieje sensowna alternatywa. Inaczej nie byłoby sensu wyłączać SR z powoduj idiotycznych tras.
-
Nie wiem czy pytasz o moją wykładnię pomysłu rgra czy o to, że trasy bocznymi drogami potrafia przynosić "żadne" korzyści?
Że drogi o kiepskich prędkościach są pomijane to tak powinno być. Gorzej jest gdy na tych podlejszych drogach prędkości wcale nie są niskie.
Na trasie Lublin, ul. Herbowa - Międzyrzec Podlaski (szybka, strat niedziela 15:00) wytycza tak:
(http://www.imagic.pl/files/3671/NAVI/Lublin%20-%20Miedzyrzec.png)
i ETA jest 1h 31min.
Jadąc cały czas DK19 ETA jest 1h 33min.
Wolałbym widzieć tę róznicę zamin zdecyduje się na wariant "szybszy"
-
Może jest to uwarunkowane lokalizacją miejsca startu, jak to pokazane na mapce. Z innej stronie Lublina trasa byłaby wyznaczona inaczej (chyba). Podobnie jest w wyznaczeniu trasy z Białegostoku z ul. Wesołej do Wawy (przez Wysokie Mazowieckie) a z ul. Poleskiej wyznacza przez Jeżewo. Obie później łączą się w Zambrowie.
-
Ja to widzę nieco inaczej.
W menu ustawień trasy wybieramy opcję "zaawansowane wyznaczanie tras".
Ta funkcja nieco poszerza możliwości wyznaczania tras.
(http://gaworzyce.com.pl/strona1/administrator/images/01.png)
Przy wyznaczaniu trasy mamy do wyboru w typie trasy "pokaż wszystkie"
(http://gaworzyce.com.pl/strona1/administrator/images/02.png)
Potwierdzamy wybór by przejść do kolejnej strony.
(http://gaworzyce.com.pl/strona1/administrator/images/03.png)
Na kolejnej stronie wyświetla się kalkulacja kilku typów tras.
Tu możemy również wyłączyć/włączyć AM Traffic, co spowoduje automatyczne przeliczenie wszystkich typów tras.
(http://gaworzyce.com.pl/strona1/administrator/images/04.png)
Po wyborze jednej z tras np."Szybka" na ekranie wyświetla się cała trasa, na tym ekranie możemy zatwierdzić trasę i jechać, bądź powrócić do poprzedniego ekranu by zmienić swój wybór.
(http://gaworzyce.com.pl/strona1/administrator/images/05.png)
To by było na tyle.
-
iceneon pięknie to rozrysowałeś :ok: To byłaby super sprawa, ale ja bym zmodyfikował to jeszcze tak, żeby po wyliczeniu tych wszystkich typów tras można byłoby je jeszcze zobaczyć na jednym ekranie (inny kolor dla każdego typu oczywiście) i wtedy zadecydować którą wybrać. :) Jak szaleć to szaleć :grin: To co proponujesz to nie jest żadne sajens fikszyn, bo wiesz doskonale, że jest taki program na literę "I" , który podobną funkcjonalność posiada i to działa, tylko niestety mapy ma do d i dlatego w moich oczach przegrywa z naszą rodzimą produkcją :(
-
Może jest to uwarunkowane lokalizacją miejsca startu...
Ja nie chcę wnikać czemu tak a nie inaczej.
Bo to nie o tym wątek.
Podałem przykład dlaczego chciałbym znac zysk czasowy.
-
Fajnie się marzy, tylko że realia na słabym sprzęcie mogą być nieciekawe.
Teraz program zawsze liczy tylko jedną trasę, a tu będzie miał do policzenia cztery.
Jednocześnie, a oszczędnym gospodarowaniem pamięcią to on nie grzeszy.
Czas wyznaczania tras też się wydłuży ponad 4-krotnie.
Mój viliv z 1GB RAMu sobie poradzi, a jak z resztą?
-
Myślę, że wiele osób byłoby w stanie poświęcić te 4 razy więcej czasu by mieć taką możliwość wyboru tras.
-
Fajnie się marzy, tylko że realia na słabym sprzęcie mogą być nieciekawe.
Myślę, że wiele osób byłoby w stanie poświęcić te 4 razy więcej czasu by mieć taką możliwość wyboru tras.
dokładnie tak, a ponadto jeżeli kogoś by irytowało to długie oczekiwanie na wyznaczenie tras, to nie musiałby z tego korzystać. Iceneon przecież napisał w swoim pomyśle, że ta funkcjonalnośc pojawiałaby się dopiero po wybraniu opcji wyznaczanie zaawansowane tras. Bez tego wszystko byłoby po staremu.
-
Myślę, że wiele osób byłoby w stanie poświęcić te 4 razy więcej czasu by mieć taką możliwość wyboru tras.
Dla wersji EU 4x więcej też da się przeżyć?
Jak teraz przelicza takie długie trasy?
-
iceneon skąd wziąłeś okienka z#7?
W pierwszym (u mnie) brak pierwszej linijki, pozostałych trzech nie mogę znaleźć.
-
iceneon skąd wziąłeś okienka z#7?
W pierwszym (u mnie) brak pierwszej linijki, pozostałych trzech nie mogę znaleźć.
Wziął z przyszłości, Iceneon ma wehikuł czasu i wybrał się do roku 2014. :E
A tak na poważnie to obrazki wymyślone i stworzone w jakimś programie graficznym - w rzeczywistości nie istnieją.
-
SZKODA!
-
Masz pewność? Ja zauważyłem, że drogi o kiepskich prędkościach w SR są pomijane. Oczywiście gdy istnieje sensowna alternatywa. Inaczej nie byłoby sensu wyłączać SR z powoduj idiotycznych tras.
Problem w tym, że dane SR na tych podlejszych drogach są brane z defaulta, bo nikt nimi nie jeździ (z powodu ich stanu i prędkości oraz ciasności itp.).
Mnie do domu goni już codziennie podrzędnymi drogami osiedlowymi. Z kolei do pracy AM woli lokalną dojazdową niż krótszą miejską główną. I to na trasie łatwej!
Połączone: Lipiec 15, 2011, 14:09:44
Czas wyznaczania tras też się wydłuży ponad 4-krotnie.
Mój viliv z 1GB RAMu sobie poradzi, a jak z resztą?
Używałeś kiedyś Igo?
-
nocnyMarek i ochkarol trochę przesadzacie. Od kilku wersji AM działa szybciej i płynniej, więc jak by coś takiego było, to działało by poprawnie, poza tym nie sądzę, że długie trasy byście wyznaczali i porównywali w samochodzie tuż przed wyjazdem.