Gadulstwo "Jadzi"

  • 5 Odpowiedzi
  • 1611 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Gadulstwo "Jadzi"
« dnia: Październik 16, 2005, 11:45:00 »
Ostatni tydzień krążyłem po Bieszczadach, przy okazji obserwując działanie AM. Dobrze, że nie są mi obce to tereny. Mam bardzo duże zstrzeżenia co do działania AM w momencie pokonywania licznych serpentyn. Wskazówki "Jadzi" bardzo często były mylne, droga w prawo a "Jadzia" w lewo. Gdyby było to w nocy mogło by dojść do tragedii.
Wnioski:
1. AM nie powinna informować o zakrętach jeżeli nie są związane ze skrzyżowaniami dróg.
2. Do komunikatów drogowych powinien być dodany komunikat "na skrzyżowaniu", analogicznie do komunikatu "na rondzie".
Do powyższych wniosków dodał bym jeszcze jeden:
3. Dodanie komunikatu o numerze drogi po jakiej się poruszamy.

Ciekawi mnie czy moje prpozycję znajdą jakiś odzew wśród autorów AM.

*

Offline Cat^

  • *****
  • 1017
    • http://www.catsoft.com.pl
  • Sprzęt: iPhone 4S/32, iPad 2 64/3G, TomTom GO 1005 LIVE
Gadulstwo "Jadzi"
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 16, 2005, 13:30:42 »
No to napisz do nich, BTW:

Ad. 1. Rozwiążesz swój problem wchodząc do menu Trasa -> Inne -> Ustawienia i usuwając zaznaczenie "Informuj o zakrętach". Wtedy w nocy nie dojdzie już do tragedii... ;)
Ad. 2. Osobiście uważam, że nie ma takiej potrzeby po wyłączeniu opcji, o której piszę wyżej.
Ad. 3. To oczywiście mogłoby się przydać.

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Gadulstwo "Jadzi"
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 16, 2005, 21:23:26 »
Cytat: BossMAN
1. AM nie powinna informować o zakrętach jeżeli nie są związane ze skrzyżowaniami dróg.
2. Do komunikatów drogowych powinien być dodany komunikat "na skrzyżowaniu", analogicznie do komunikatu "na rondzie".
Do powyższych wniosków dodał bym jeszcze jeden:
3. Dodanie komunikatu o numerze drogi po jakiej się poruszamy.

Jadzia ma "regulowaną gadatliwość" ;)
wystarczy "odptaszkować" opcję i przestanie zanudzać.
Wstawka "na skrzyżowaniu" miałaby sens tylko przy aktywnej opcji
informowania o zakrętach, a info o numerze drogi też tylko jako opcja
z możliwością wyłączenia.


Cytuj
Ciekawi mnie czy moje prpozycję znajdą jakiś odzew wśród autorów AM.

A zapoznałeś ich z nimi?

ps.
z 'kfiatków' AM przytrafił mi się ostatnio taki:
'trzymaj aię prawego pasa, następnie skręć w lewo'
i to przy czterech pasach w jedną stronę!:)
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline Moi (Adam Kubicki)

  • ******
  • 6498
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3
Gadulstwo "Jadzi"
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 16, 2005, 23:03:16 »
Cytat: nocny_m
z 'kfiatków' AM przytrafił mi się ostatnio taki: 'trzymaj aię prawego pasa, następnie skręć w lewo' i to przy czterech pasach w jedną stronę!:)
To jest najbardziej upierdliwy błąd AutoMapy, który trzeba jak najszybciej zlikwidować. Pytanie tylko jak...?

Problem polega na tym, że w czasie jazdy, jeśli na wielopasowej (3+) jezdni występuje przed nami odcinek, na którym można wykonać manewr skrętu, lecz nie jest on przewidziany w naszej trasie, to AM informuje nas o odległości do tego manewru (jest to zwykle zjazd) i podaje komunikat byśmy trzymali się pasa przeciwległego do strony, w którą jest ten niechciany zjazd ("Za 400 metrów trzymaj się lewego/prawego pasa").

Tymczasem, wystarczyłoby np. powiedzieć: "Za 400 metrów jedź prosto", a nie sugerować zjechanie na pas skrajny.
Jeśli AM przed omijanym przez nas prawoskrętem skieruje nas na lewy pas ("Trzymaj się lewego pasa"), a za kilkaset metrów sami mamy wykonać planowy skręt w prawo, to na zatłoczonej wielopasowej jezdni może napytać nam sporo biedy.

Typową sytuacją, w jakiej występuje ten problem jest wjazd z wielopasowej jezdni na dwujezdniowy wiadukt/most. Jeśli na ten most mamy wjechać tak, aby pojechać w lewo, to przed mostem pierwszy wjazd na niego odpuszczamy, wjeżdżamy dopiero na kolejny wjazd, tuz za mostem. Oba wjazdy są (zwykle) wykonywane w prawo.
Jeśli uwierzymy AM, aby trzymać się lewego pasa, to w godzinach szczytu jesteśmy "ugotowani".

Ideałem byłoby, gdyby AutoMapa w podobnych sytuacjach dawała komunikat: "Za 400 metrów jedź prosto i przygotuj się do skrętu w prawo (lub: następny manewr w prawo)".

Oczywiście, na planie/mapie schemat tego manewru widać wyraźnie i wiadomo jak jechać, niemniej komunikat głosowy wyraźnie wprowadza w błąd i jest wręcz niebezpieczny.

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Gadulstwo "Jadzi"
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 17, 2005, 09:43:00 »
Cytat: Moi
Cytat: nocny_m
z 'kfiatków' AM przytrafił mi się ostatnio taki: 'trzymaj aię prawego pasa, następnie skręć w lewo' i to przy czterech pasach w jedną stronę!:)
To jest najbardziej upierdliwy błąd AutoMapy, który trzeba jak najszybciej zlikwidować. Pytanie tylko jak...?

Problem polega na tym, że w czasie jazdy, jeśli na wielopasowej (3+) jezdni występuje przed nami odcinek, na którym można wykonać manewr skrętu, lecz nie jest on przewidziany w naszej trasie, to AM informuje nas o odległości do tego manewru (jest to zwykle zjazd) i podaje komunikat byśmy trzymali się pasa przeciwległego do strony, w którą jest ten niechciany zjazd ("Za 400 metrów trzymaj się lewego/prawego pasa").

Faktycznie tak było, tylko odległość znacznie mniejsza.
niecałe 100 m przed skrętem w lewo jest właśnie zjazd w lewo (umozliwia zawrócenie)
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline xxem

  • 23
    • http://kicia.com/
  • Sprzęt: x50v
Gadulstwo "Jadzi"
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 19, 2005, 13:04:29 »
Ja z trochę innej beczki: nie denerwuje Was nadmierna gadatliwość "Jadźki" podczas manewrów? Napisałem do AM takiego maila:
czy istnieje możliwość sterowania
intensywnością komunikatów głosowych lub wprowadzenia takiej możliwości w
nowej wersji? Przykład: "Trzy kilometry prosto", "Dwa kilometry prosto,
potem w prawo", "Za dwieście metrów w prawo", "Za 50 metrów w prawo", "W
prawo", "8 kilometrów prosto" - to 6 komunikatów. Mi pasowałaby możliwość
zastapienia ich jednym, na około 200-150 metrów przed manewrem, gdyż i tak
przed samym manewrem patrzę na ekran, czy jestem na tym skrzyżowaniu czy też
może dopiero na następnym mam skręcić i której przecznicy dotyczy wskazówka.

Co o tym myślicie?