Witam,
mam prośbę do Użytkowników subskrybujących kategorię - Radary odcinkowe (początek i koniec).
Wg mojej wiedzy urządzeń tych jeszcze w Polsce nie ma, ale gdzieś czytałem, że mają się pojawić.
Jak wiadomo, kategoria "Radary odcinkowe" została podzielona na dwie części (początek i koniec pomiaru) ze względu na konieczność zróżnicowania komunikatów ostrzegawczych.
Chodzi mi o Waszą opinię w sprawie dwóch kwestii:
1) Co zrobić w sytuacji, gdy np. na drodze w tym samym miejscu znajdują się dwa POI. Jeden jest końcem poprzedniego i początkiem następnego pomiaru ?
W takim przypadku głos z AM nie ma szans na jednoczesne "wyrobienie się w czasie" z podaniem obu komunikatów. Możliwe rozwiązania są następujące:
a) wyrzucić oba punkty - powstanie wówczas tylko początek z pierwszego odcinka i koniec z drugiego.
Wadą tego rozwiązania wg mnie, jest to, że przy długim odcinku kierowca po pierwszym komunikacie zapomni o robionym pomiarze
b) przesunąć punkt początkowy następnego w kolejności odcinka "do przodu" (nie wiem o ile), aby dać szansę AM na wygenerowanie komunikatu z ostrzeżeniem o końcu pierwszego i początku następnego
2) Jak oznaczać w opisie dopuszczalną prędkość - np. S-50, S50, F50, 50 km/godz ?
Rozwiązanie z pełnym opisem, nie bardzo mi się podoba, ze względu na to, że niepotrzebnie zwiększa objętość subskrybowanego pliku POI - u niektórych Użytkowników to już powoduje problemy z pamięcią. Baza nadal rośnie. Oferta sprzętowa nie nadąża za ofertą mediów (choć np. w TV HD - jest akurat odwrotnie). Do czasu, aż PDA będą mieć GB-ty RAM-u, będzie mnie irytowało dążenie do rozbudowywania opisów POI - jakby chcieli w swoich PDA mieć dwa w jednym (sprawną nawigację i Wikipedię).
Zagalopowałem się nieco. Ulżyłem sobie, ale o gustach nie chcę dyskutować.
Podpowiedzcie, czy w opisie należy pisać: "Pomiar początkowy" choć to wynika z definicji - pisać tylko np. c.1, albo pkt.1 itp. lub jeszcze coś innego.
Pozdrawiam, jetsf