Nowe kategorie - Radary odcinkowe

  • 1 Odpowiedzi
  • 956 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline jetsf

  • ***
  • 365
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Omnia 2,WM6.5, AM6.12.EU, BT-Q1000XT, GS2 ws 4.0.4
Nowe kategorie - Radary odcinkowe
« dnia: Grudzień 21, 2007, 15:33:42 »
Witam,
mam prośbę do Użytkowników subskrybujących kategorię - Radary odcinkowe (początek i koniec).
Wg mojej wiedzy urządzeń tych jeszcze w Polsce nie ma, ale gdzieś czytałem, że mają się pojawić.
Jak wiadomo, kategoria "Radary odcinkowe" została podzielona na dwie części (początek i koniec pomiaru) ze względu na konieczność zróżnicowania komunikatów ostrzegawczych.
Chodzi mi o Waszą opinię w sprawie dwóch kwestii:

1) Co zrobić w sytuacji, gdy np. na drodze w tym samym miejscu znajdują się dwa POI. Jeden jest końcem poprzedniego i początkiem następnego pomiaru ?
W takim przypadku głos z AM nie ma szans na jednoczesne "wyrobienie się w czasie" z podaniem obu komunikatów. Możliwe rozwiązania są następujące:

    a) wyrzucić oba punkty - powstanie wówczas tylko początek z pierwszego odcinka i koniec z drugiego.
Wadą tego rozwiązania wg mnie, jest to, że przy długim odcinku kierowca po pierwszym komunikacie zapomni o  robionym pomiarze

    b) przesunąć punkt początkowy następnego w kolejności odcinka "do przodu" (nie wiem o ile), aby dać szansę AM na wygenerowanie komunikatu z ostrzeżeniem o końcu pierwszego i początku następnego


2) Jak oznaczać w opisie dopuszczalną prędkość  - np. S-50, S50, F50, 50 km/godz ?
Rozwiązanie z pełnym opisem, nie bardzo mi się podoba, ze względu na to, że niepotrzebnie zwiększa objętość subskrybowanego pliku POI - u niektórych Użytkowników to już powoduje problemy z pamięcią. Baza nadal rośnie. Oferta sprzętowa nie nadąża za ofertą mediów (choć np. w TV HD - jest akurat odwrotnie).  Do czasu, aż PDA będą mieć GB-ty RAM-u, będzie mnie irytowało dążenie do rozbudowywania opisów POI - jakby chcieli w swoich PDA mieć dwa w jednym (sprawną nawigację i Wikipedię).
Zagalopowałem się nieco. Ulżyłem sobie, ale o gustach nie chcę dyskutować.
Podpowiedzcie, czy w opisie należy pisać: "Pomiar początkowy" choć to wynika z definicji - pisać tylko np. c.1, albo pkt.1  itp. lub jeszcze coś innego.

Pozdrawiam, jetsf

 

*

Offline ppepe

  • ****
  • 507
  • Płeć: Mężczyzna
    • PPepe
Odp: Nowe kategorie - Radary odcinkowe
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 22, 2007, 19:36:30 »
Witam,

cyt: " 1) Co zrobić w sytuacji, gdy np. na drodze w tym samym miejscu znajdują się dwa POI. Jeden jest końcem poprzedniego i początkiem następnego pomiaru ? "

Może rozwiązaniem będzie wprowadzanie punktu "obok" drogi na wysokości punktu pomiarowego, tak jak w kat. ograniczenia prędkości.
W takim przypadku masz znaki obok siebie, ale z obu stron drogi. Ostrzeganie ustawiasz na Lewo 5, Prawo 20, dystans np. 500 m.
Jeśli mamy dwie jezdnie to zero problemów - masz tylko komunikaty o "własnych" punktach, w przypadku jednej jezdni - to tylko kwestia ustawienia punktów.
Ale tak naprawdę czy kierowca usłyszy komunikat o początku czy końcu - to i tak ma komunikat ostrzegający i tylko pozostaje temat czytelności mapy i punktów na niej umieszczonych. To będzie najważniejsze.

Co do przesunięcia punktów - tu raczej będzie problem - jest tu dużo zmiennych: prędkość pojazdu, moc sygnału GPS (jakość odczytu), prędkość pracy sprzętu do nawigacji - opóźnienie między realem a mapą.

W temacie opisów:

Prędkość - moja propozycja - 50 km/h (40, 30 itd.) ale z zapisem km/h. Wcześniejsze propozycje (S-50, S50) są mało czytelne - przypominają numerację dróg i mogą wprowadzać w błąd.

W temacie wielkości pliku - proponuję wprowadzić w miplo następującą funkcjonalność: możliwość pobierania opisów tylko dla wybranych kategorii. Czyli w miplosynch mamy w strukturze drzewa dodatkowe pole, którym sterujemy czy pobieramy tylko lokalizację + nazwę czy całość danych z opisem.

PPepe