Sugestia dla producenta Automapy - uproszczone i intuicyjne wpływanie na ETA

  • 29 Odpowiedzi
  • 9496 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline spinnek

  • ***
  • 396
  • Sprzęt: Samsung Galaxy Tab (GT-P1000)
Wysłałem przed chwilą do supportu Automapy:

"Chciałbym ponownie podejść do problemu wpływania na wyznaczanie ETA pod styl jazdy poszczególnych kierowców.
 
Obecnie profile prędkości NIE DZIAŁAJĄ [ciach].
 
Ponadto są zbyt skomplikowane - proszę mi wierzyć, mimo kilkuletniego "doktoryzowania się" niemalże z Automapy nie umiałbym ich używać, a jeszcze do tego zmiana danych SR wpływa na ETA, co czyni je prawdziwie bezużytecznymi.
 
Proponuję radykalny ruch - usunięcie lub całkowitą modyfikację tej funkcjonalności. Nikt ze znanych mi osób na pdaclub.pl/forum/automapa nie używa obecnie profili, z powodu ich skomplikowania i bezużyteczności po aktualizacji danych SR, a co dopiero przeciętni użytkownicy - Ci pewnie nawet nie wiedzą, że taka funkcjonalność jest.
 
Sugeruję następujące rozwiązanie:
1) Pozostawienie ustawienia maksymalnej szybkości, którą użytkownik osiąga na drogach szybkiego ruchu; w ten sposób wszyscy, którzy np. oszczędzają paliwo i nie jeżdżą po autostradach 140km/h, tylko 120 km/h, mogliby wpływać na ETA, wydłużając je odpowiednio
2) Suwak, pozwalający w zakresie powiedzmy -30 do +30 km/h zmniejszać lub zwiększać średnie prędkości na drogach szybkiego ruchu w stosunku do danych SR/LD. W ten sposób np. wszyscy, którzy generalnie szybciej jeżdżą niż średnia, mogliby wpływać na ETA. Uwaga: przy ustawieniu 0 na suwaku ETA powinno się zachowywać jak dla kierowcy, który nie aktywował proponowanego rozwiązania. Inaczej trudno będzie kogokolwiek namówić do jego stosowania, skoro działałoby ono w niezrozumiały sposób. Wyjątek byłby wtedy, gdyby modyfikowano maksymalną prędkość, ale z reguły osoby jeżdżące szybciej nie ustawiałyby przecież górnego ograniczenia. :)
 
Na tym koniec - proponuję usunąć pozostałe kategorie dróg, bo nie wydaje mi się, by wpływanie na szybkość na nich w istotny sposób wpływała na ETA dla większości kierowców, korzystających z Automapy.
 
W ten sposób wpływanie na ETA będzie miało szanse być proste i intuicyjne."

*

Offline izaw

  • *****
  • 1165
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Sugestia dla producenta Automapy - uproszczone i intuicyjne wpływanie na ETA
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 20, 2012, 21:15:26 »
Dobrze prawisz.

Dodanie jeszcze kilku funkcjonalności rozłoży program na łopatki.

Robisz największy problem z drugorzędnej (lub dalszej) funkcji. Podstawą jest jakość wyznaczania trasy i prowadzenie do celu w miarę możliwości unikając korków.

Proponujesz dodatkową wersję programu. Będzie zatem wersja 6.10x i wersja 6.10x-spinnek. Ja się z Twoimi postulatami nie zgadzam i wolę obecną wersję. I proszę nie wypowiadaj się do suportu w moim imieniu. Będę wdzięczny.

*

Offline Qbek

  • **
  • 129
  • Sprzęt: N8, Omnia_1
Odp: Sugestia dla producenta Automapy - uproszczone i intuicyjne wpływanie na ETA
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 20, 2012, 21:23:43 »
spinnek nie napisałeś, żeby support przygotował taką wersję tylko dla Ciebie! Ja jestem w 100% zadowolony z ETA, co jest dla mnie największą korzyścią po przejściu z NE. Pisz za siebie i chyba jeszcze za Smerfika. Innych do tego nie mieszaj :)

*

Offline RUKAT

  • *****
  • 2388
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: POCO X3 NFC
Odp: Sugestia dla producenta Automapy - uproszczone i intuicyjne wpływanie na ETA
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 20, 2012, 21:24:00 »
Przemyślałeś i wymyśliłeś że tak będzie dobrze :-?
Już to widzę jak ktoś sobie "podciągnie" prędkości pod siebie na  drogach szybkiego ruchu a potem będzie się wkurzał że AM ciągnie go 100 km po S-kach a można było 30km krajówką  :ohreally:  I już to widzę jak programiści AM skomplikują algorytmy w AM żeby wprowadzić  te "usprawnienia" liczenia ETA i wszysko zacznie się krzaczyć a i tak ETA będzie tak jak była zawsze tylko  szacowaniem czasu dojazdu . 

ps. taka ciekawostka : Mam starego Garmina ,bez routingu (GPSmap 76S) gdzie ETA jest liczone ze składowej prędkości do celu - tak po prostej na przełaj . żadne korki żadne SR tylko średnia w kierunku celu-  i  ETA wychodzi porównywalna z tą  liczoną przez AM   B)
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy ;o)

Odp: Sugestia dla producenta Automapy - uproszczone i intuicyjne wpływanie na ETA
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 20, 2012, 22:02:26 »
ETA - temat rzeka. Obecny stan w AM uważam za poprawny i oby TYLKO TEGO NIE RUSZAĆ ! Bo zostanie to spiep (pi, pi ), jak kilka innych opcji programu, które zostały udoskonalone dla wygody użytkowników  :mrgreen:
Zwykły technik  :evil:  ogarnie takie ustawienie profili ( jeśli je włączy ), że ETA będzie wyliczana pod niego z dokładnością do + / - 15 min. na trasie ok. 500 km. Sprawdzone z kilkadziesiąt razy. Działają mi te ustawienia, pomimo doktoryzacji w innej dziedzinie  :mrgreen:

*

Offline spinnek

  • ***
  • 396
  • Sprzęt: Samsung Galaxy Tab (GT-P1000)
Odp: Sugestia dla producenta Automapy - uproszczone i intuicyjne wpływanie na ETA
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 20, 2012, 23:07:43 »
@przedmówcy

Tak, tak, tak, panowie, najlepiej nic nie zmieniać, bo kury przestaną się nieść, a krowy przestaną dawać mleko... :) Już dawno się tak nie ubawiłem, jak czytając te odwieczne, odmieniane na wszystjkie sposoby "dobrze jest tak, jak jest""... Normalnie loża starych, spróchniałych dziadów... ;)

A teraz do merytorycznie i po kolei.

BTW: oddzielmy dwie kwestie - błędnego ETA z powodu błędnych danych statystycznych i sporej różnicy pomiędzy ETA proponowanym przez Automapę a realnym czasem dojazdu. W tym wątku w ogóle nie zajmuję się tym pierwszym zagadnieniem - zajmuję się wyłącznie próbą wpłynięcia na ETA poprzez odzwierciedlenie stylu jazdy - sporo wolniej niż średnia (oszczędność paliwa, względy religijne, whatever) i dużo szybciej niż średnia (dla kozaków), których i na tym forum nie brakuje.

Zaczynamy.

@izaw

Taaaaak, oczywiście, jasne, każda kolejna funkcjonalność rozkłada program na łopatki. Świeży przykład Nokii świadczy doskonale o tym, że najlepiej skupić się na prostych telefonach, bo od nadmiaru funkcji użytkownikó będzie głowa boleć. Efekt znany. ;)
Nigdzie nie pisałem, że zgłaszany problem jest największy - polecam uważną lekturę moich wpisów.
Piszesz o "jakości wyliczania trasy" nie definiując jej - czyżby taki drobiazg w wyznaczaniu trasy jak ETA nie wpływał na tą mityczną, niezdefiniowaną "jakość"? ;)
Widzę, że nawet nie zastanowiłeś się, że przy założeniu, że za praktycznie wszystkie autostrady trzeba będzie SŁONO płacić (co nastąpi już bardzo niedługo), sytuacja, w której program wrąbie mnie na autostradę tylko dlatego, bo inni tam jedżą szybciej, a ja nie, bo oszczędzam paliwo, i zamiast tracić czas, stracę tylko kasę na bramkach, jest bardzo prawdopodobna.

Bynajmniej nie podpisałem się jako użytkownicy tego forum. :)

Następny.

@Qbek

Miło, że myślisz tylko o sobie. Jak dla Ciebie jest dobrze, to innym wara. W ferworze walki nie doczytałeś nawet, że jest to CECHA OPCJONALNA. Czyli syndrom psa ogrodnika - sam nie będziesz korzystał (dla Ciebie ETA jest ok), ale ja nie mam prawa o to prosić. Ciekawe podejście... Niecodzienne, przyznaję.

@RUKAT

Niestety, nie pojąłem głębi Twojego przykładu. Jeśli ktoś podciągnie CELOWO (to nie ma być domyślne ustawienie programu) prędkości na drogach szybkiego ruchu, a potem ma marudzić, że pcha go na drogi szybkiego ruchu... Mam za słabą wyobraźnię widocznie i taki, co tu dużo gadać, wzór malkontenctwa się w niej nie mieści.
Potem już piszesz, żeby niczego nie zmieniać, dobrze jest tak, jak jest, i KAŻDA zmiana to krok ku przepaści (=niestabilności programu) - nie podzialm Twego pesymizmu.

Dzięki za twoją magiczną historię o zaczarowanym Garminie, co to ustawiając drogę na przełaj ETA wychodzi porównywalna z ETA Automapy... :))) Wyznaczasz sobie drogę do WC za stodołą, czy co? ;) No w jaki sposób, powiedz, oprócz magii Twój stary Garmin bez uwzględnienia danych statystycznych i antyblokad miałby wiedzieć, że już otwarto nowe odcinki A2 i realny czas jazdy okolice Łodzi <> Wawa spadł dajmy na to o godzinę, z 2,5 godziny do 1,5 godziny (dane z dziś, około start ok. 6.15, kolega jechał i się chwalił). Nie popadajmy w śmieszność...

@TES-Bajer

Ciekawość mnie zżera - które opcje, żeby nie być gołosłownym. zostały spiep.., z tych udoskonalonych dla wygody użytkowników? Ja znam jedną zrąbaną opcję, ale ona nigdy nie była udoskonalona dla wygody użytkowników, tylko wyłącznie programistów aplikacji. To profile prędkości, które proponuję zastąpić czymś prostszym, właśnie z myślą o typowych użytkownikach :)

Kolega RUKAT ma magicznego Garmina ;) z trasą na przełaj dającą znośne ETA, Ty masz magiczny sposób ustawienia profili, który jest prosty. Ja go nie znam. Czy możesz opisać ten algorytm? Poza tym, freud'owsko się podłożyłeś na całej długości. WŁAŚNIE O TO CHODZI, BY NIE PRÓBOWAĆ GO KILKADZIESIĄT RAZY. Tylko raz, dwa razy. I koniec.

Twój sposób przypomina łamanie szyfrów - to, co trzeba zrobić, jest znane, wystarczy miliard miliardów razy wykonać prostą operację i bach, szyfr padł.

Dziękuję, po namyśle, nie skorzystam z Twojej metody kilkudziesięciokrotnej optymalizacji w celu osiągnięcia pożądanego wyniku. Ma kolega zacięcie stachanowskie, nie ma co.... :)

*

Offline ycbo

  • ****
  • 810
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 11 Pro
Odp: Sugestia dla producenta Automapy - uproszczone i intuicyjne wpływanie na ETA
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 20, 2012, 23:11:18 »
Dodanie jeszcze kilku funkcjonalności rozłoży program na łopatki.
Robisz największy problem z drugorzędnej (lub dalszej) funkcji.
I proszę nie wypowiadaj się do suportu w moim imieniu. Będę wdzięczny.
Całkowicie popieram ten wpis, temat ETA a właściwie problem kolegi spinnek przeglądam od początku i też jest mi obojętny (w okienku "Czas dojazdu" mam wstawiony zegar z aktualnym czasem).
Pytania "Jak myślisz o której dojedziemy do celu ?" kwituję @x$%#*&&^%$#

cytat ze spinnka : Normalnie loża starych, spróchniałych dziadów. - lub tylko jednego i do tego upierdliwego, musisz po jakimś czasie przyjąć do wiadomości że inni mogą myśleć inaczej jak Ty.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 20, 2012, 23:16:02 wysłana przez ycbo »

*

Offline hipeck

  • **
  • 212
Odp: Sugestia dla producenta Automapy - uproszczone i intuicyjne wpływanie na ETA
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 20, 2012, 23:36:16 »
Prawdę mówiąc, na ETA nie patrzę, bo z doświadczenia jako stary dziad wiem kiedy będę u celu jesli nis zajdą jakieś ekstra zawirowania. A prawdą jest, że każda nowa funkcjonalność jest poprawiana w nieskończoność.  pozdr

*

Offline Qbek

  • **
  • 129
  • Sprzęt: N8, Omnia_1
Odp: Sugestia dla producenta Automapy - uproszczone i intuicyjne wpływanie na ETA
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 20, 2012, 23:39:35 »
spinnek po co na siłę uszczęśliwiasz nas swoimi wywodami? Naprawdę nie widzisz, że ta walka na nic się nie przydaje? Nie potrafisz się z tym pogodzić? Odpuść i już  B)

*

Offline SpokoKoko

  • **
  • 220
  • Pozdrowienia / Regards / Mit freundlichen Gruessen
  • Sprzęt: SE Live (android GB 2.3.4) | HTC HD2
Odp: Sugestia dla producenta Automapy - uproszczone i intuicyjne wpływanie na ETA
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 21, 2012, 01:33:18 »
Spinnek, zrob dokładnie jak poradzil ci moj przedmowca, odpusc sobie te pomysly i teraz ode mnie wstawka -publicznie prezentowane, bo to nie ma sensu, gdyz i tak zostaniesz samotny w walce o poprawki programu. Pisz po prostu propozycje do supportu i nie dziel sie z nimi, bo zostaniesz zjedzony, tak jak teraz tego doswiadczasz za wykazanie inicjatywy. Z drugiej zas strony możesz byc spokojny, twoj pomysl i tak u producenta dostanie priorytet pt dziekujemy za zgloszenie , przekazemy do odpowiedniego dzialu, czyli jak znam zycie do zespołu utylizacji. Spinnek, zejdz na ziemie, ten program juz chyba z rok sie nie zmienil i prawdopodobnie juz wcale sie niezmieni, bo wg producenta jest dopracowany. Teraz to juz tylko iphone lub moze android w przyszlosci jak znajda fachowca od tej platformy i tyle. Daj sobie z tym spokoj. Ja pomyslami dziele sie tylko z supportem, ale tak tylko dla zabicia czasu, a nie dlatego, ze na cos licze. I jak na razie wszystko idzie zgodnie z moimi oczekiwaniami :E
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 21, 2012, 01:38:02 wysłana przez SpokoKoko »
android: aAM 1.4.1 (mapa 1209 PL) ; naviexpert 8.x

*

Offline RUKAT

  • *****
  • 2388
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: POCO X3 NFC
Odp: Sugestia dla producenta Automapy - uproszczone i intuicyjne wpływanie na ETA
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 21, 2012, 11:04:33 »
............
Kolega RUKAT ma magicznego Garmina ;) z trasą na przełaj dającą znośne ETA, ...........
I co się naśmiewasz :-? Co Ja poradzę że ten garmin tak działa  B) poza tym to nie miało niczego dowodzić to była jak napisałem "ciekawostka"

.....
@RUKAT

Niestety, nie pojąłem głębi Twojego przykładu. Jeśli ktoś podciągnie CELOWO (to nie ma być domyślne ustawienie programu) prędkości na drogach szybkiego ruchu, a potem ma marudzić, że pcha go na drogi szybkiego ruchu... Mam za słabą wyobraźnię widocznie i taki, co tu dużo gadać, wzór malkontenctwa się w niej nie mieści.
Potem już piszesz, żeby niczego nie zmieniać, dobrze jest tak, jak jest, i KAŻDA zmiana to krok ku przepaści (=niestabilności programu) - nie podzialm Twego pesymizmu.

.........
Moja nie być piśmienna i dlatego Twoja nie rozumieć :E
Chodziło mi o to że prędkości średne zaszyte w mapę muszą z sobą współgrać jak zmienimy je na jednej kategorii nie ruszając innych to wpłynie to na routing w sposub niekoniecznie nam pasujący . Poczytaj jak koledzy kombinują z profilami - zmieniają prędkości przypisane do kategorii dróg by prowadziło ich tak jak lubią ale za to ETA mają z kosmosu  B)

Co do pesymizmu to przeczytaj moją stopkę  :E :E

@ SpokoKoko    Nie masz racji . Co z tego że zostanie sam ze swoimi pomysłami  :ohreally: A może jednak on ma rację a inni się mylą  :ohreally: :ohreally:  To że opisuje tu jakiś swój pomysł nie oznacza że Ja muszę się z tym zgadzać  a to nie oznacza że zaraz chcę go pożreć - Niech pisze :ok:
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 21, 2012, 15:18:36 wysłana przez RUKAT »
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy ;o)

*

Offline SpokoKoko

  • **
  • 220
  • Pozdrowienia / Regards / Mit freundlichen Gruessen
  • Sprzęt: SE Live (android GB 2.3.4) | HTC HD2
Odp: Sugestia dla producenta Automapy - uproszczone i intuicyjne wpływanie na ETA
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 21, 2012, 12:58:54 »
To że opisuje tu jakiś swój pomysł nie oznacza że Ja muszę się z tym zgadzać  a to nie oznacza że zaraz chcę go pożreć - Niech pisze :ok:
Ja odniosłem inne wrażenie po przeczytaniu tego wątku, ale to moje subiektywne odczucie. Wydaje mi się, że koleżeństwo spacyfikowało pomysł Spinneka. Ja nie wnikam , czy pomysł dobry czy zły, ale wniosek mi się nasunął taki, że pisanie na forum o pomysłach nie ma większego sensu, bo i tak decyzje podejmuje producent i do niego trzeba pisać.
Podejrzewam, że jak pomysł tam chwyci, to nawet po jednym głosie go wprowadzą, a jak im nie podpasuje, to nawet ubijanie piany na forum na 10 stronach nic nie da. Tak to widzę ja, z czy zapewne się nie zgodzisz, ale takie jest prawo forum :)
android: aAM 1.4.1 (mapa 1209 PL) ; naviexpert 8.x

*

Offline izaw

  • *****
  • 1165
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Sugestia dla producenta Automapy - uproszczone i intuicyjne wpływanie na ETA
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwiec 21, 2012, 13:50:47 »
Nie. Po prostu wypowiadający się mają inne zdanie. Nie oznacza to, że na forum nie może być zwolenników tego pomysłu.

*

Offline rgr

  • *****
  • 1045
Odp: Sugestia dla producenta Automapy - uproszczone i intuicyjne wpływanie na ETA
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwiec 21, 2012, 15:04:56 »
A ja umiarkowanie pomysł poprę (niekoniecznie w proponowanej wersji).
Problemem obecnych profili jest fakt, że nikt dokładnie nie wie jak one działają, producent nie raczy powiedzieć, a kombinowanie z nimi daje różne rezultaty (zwłaszcza w ETA, gdzie AM w porównaniu z NE leży i kwiczy).

A popieram tylko umiarkowanie, bo boję się co z tego wyjdzie, gdy Aq zacznie to "wzdrażać" :).

Aktualnie najlepszym sposobem na zabawę z profilami jest porównywanie ETA do naviexpertowego. Jeżeli wychodzi nam podobne, to znaczy że podążamy w dobrym kierunku :).
To nie tablica ogłoszeń !

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: Sugestia dla producenta Automapy - uproszczone i intuicyjne wpływanie na ETA
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwiec 21, 2012, 15:52:55 »
Cytat: rgr
(zwłaszcza w ETA, gdzie AM w porównaniu z NE leży i kwiczy) ...
Aktualnie najlepszym sposobem na zabawę z profilami jest porównywanie ETA do naviexpertowego. Jeżeli wychodzi nam podobne, to znaczy że podążamy w dobrym kierunku :)
Qbek twierdzi wręcz odwrotnie, a z tego wniosek że zdecydowanie różnicie się stylem jazdy.

AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline Qbek

  • **
  • 129
  • Sprzęt: N8, Omnia_1
Odp: Sugestia dla producenta Automapy - uproszczone i intuicyjne wpływanie na ETA
« Odpowiedź #15 dnia: Czerwiec 21, 2012, 23:33:21 »
Zgadza się, z rgr mamy odmienne wrażenia.
Co może wpływać na to?
1 - ja jeżdżę głównie między miastami (z Katowic do - Łodzi, Wawy, Białegostoku, Lublina, Kielc, Rzeszowa, Krakowa etc.)
- gdzie jeździ rgr
2 - ja robię "zawodowo" 4-6tys./mc
- ile jeździ rgr
3 - styl jazdy mam umiarkowany, choć częściej ja wyprzedzam
- jakim stylem porusza się rgr

Na koniec dodam, że moje doświadczenia z ETA w NE dotyczą czasów sprzed sierpnia 2011, kiedy to szczęśliwie przesiadłem się na AM   B)
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 21, 2012, 23:51:06 wysłana przez Qbek »

*

Offline Sygma

  • ****
  • 603
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 5
Odp: Sugestia dla producenta Automapy - uproszczone i intuicyjne wpływanie na ETA
« Odpowiedź #16 dnia: Czerwiec 22, 2012, 08:42:02 »
po cholerę się tak onanizujecie tym ETA ?  :mysli:
...przecież to tylko taka matematyczno-statystyczna zgadywanka.. która i tak nie ma przełożenia na to co może się zdarzyć na drodze (wypadki, korki, remonty i takie tam) i o której godzinie dojedziemy do celu.



- Michał, dlaczego używasz AutoMapy ?
- Bo nie potrafię zpiracić innego programu do nawigacji..

*

Offline SpokoKoko

  • **
  • 220
  • Pozdrowienia / Regards / Mit freundlichen Gruessen
  • Sprzęt: SE Live (android GB 2.3.4) | HTC HD2
Odp: Sugestia dla producenta Automapy - uproszczone i intuicyjne wpływanie na ETA
« Odpowiedź #17 dnia: Czerwiec 22, 2012, 09:11:23 »
bo ta zgadywanka kiedyś była bardzo zbliżona do realnego wyniku.
android: aAM 1.4.1 (mapa 1209 PL) ; naviexpert 8.x

*

Offline piechucki

  • **
  • 206
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: C600>Touch>Zest>Acer S200>V970>Coolpad F1
Odp: Sugestia dla producenta Automapy - uproszczone i intuicyjne wpływanie na ETA
« Odpowiedź #18 dnia: Czerwiec 22, 2012, 09:35:03 »
Nie bawię się w ustawianie profili, nie przestawiam prędkości wpisanych fabrycznie przez program i zwykle dojeżdżam na miejsce w okolicach godziny planowanej przez AM, ale tak sobie myślę, że najbardziej zależy to od naszego indywidualnego stylu jazdy
Zgadza się, z rgr mamy odmienne wrażenia.
Co może wpływać na to?
(...)
3 - styl jazdy mam umiarkowany, choć częściej ja wyprzedzam
- jakim stylem porusza się rgr
I tak sobie myślę, że w AM jest taka funkcja jak komputer pokładowy (nie korzystam :) ) i tam zapisuje się mnóstwo różnych cyferek (kiedyś tam zajrzałem :) ). Pewnie też i te z jaką prędkością poruszamy się po różnych rodzajach dróg. A gdyby tak AM podczytywała sobie sama te cyferki do tego sławnego ETA ...?

*

Offline Sygma

  • ****
  • 603
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 5
Odp: Sugestia dla producenta Automapy - uproszczone i intuicyjne wpływanie na ETA
« Odpowiedź #19 dnia: Czerwiec 22, 2012, 12:15:26 »
bo ta zgadywanka kiedyś była bardzo zbliżona do realnego wyniku.
no proszę Cię...  :ohreally:
no chyba, że jedziesz jak ... w kapeluszu a prędkość jazdy korygujesz do ETA by fajnie wyszło

- Michał, dlaczego używasz AutoMapy ?
- Bo nie potrafię zpiracić innego programu do nawigacji..

*

Offline emisiu

  • Ekspert AutoMapa
  • *****
  • 2362
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Sugestia dla producenta Automapy - uproszczone i intuicyjne wpływanie na ETA
« Odpowiedź #20 dnia: Czerwiec 22, 2012, 12:33:22 »
Nie byłoby w ogóle tego tematy jakby algorytm wyliczania ETA w AM oprócz analizowania danych tych zaszytych w mapie i tych pobranych z serwerów - uczył się stylu jazdy właściciela nawigacji.
Nic nie trzeba by było ustawiać, konfigurować, grzebać w plikach, tracić nerwy.
Nie jest to nic skomplikowanego, a z moich obserwacji sadzę że tak chyba od dawna dzieje się np. w Navigonie i TomTomie. Da się to zauważyć np. po zmianie samochodu i przeniesieniu nawigacji.

*

Offline izaw

  • *****
  • 1165
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Sugestia dla producenta Automapy - uproszczone i intuicyjne wpływanie na ETA
« Odpowiedź #21 dnia: Czerwiec 22, 2012, 12:39:51 »
Albo albo.

Albo przytnie się SR do prędkości kodeksowych, ale wtedy całe SR i LD diabli wezmą i routing będzie nie na podstawie przejezdności a kategorii dróg i takie ETA, albo rzeczywiste niezafałszowane prowadzenie i ETA wg przejazdu typowego użytkownika. Trzeciej drogi nie ma.

Najlepszym rozwiązaniem byłaby możliwość wyłączenia SR. Wtedy program prowadziłby - jak chcą niektórzy - głównymi drogami i miał ETA kodeksowe. Dla innych byłoby prowadzenie z uwzględnieniem rzeczywistej prędkości i i omijaniem korków. Połączyć się nie da. Albo dane rzeczywiste, albo z numerków dróg.

Oczywiście dla zwolenników SR i LD jest jeszcze problem jakości i ilości danych. Nie jest potrzebne wycinanie danych pozakodeksowych, a ewidentnych błędów. W wielu miejscach mimo, że większość jedzie szybciej niż przepisy pozwalają, to na pewno nie z taką prędkością jak podają dane. Tym bardziej, że to mają być uśrednione.

Ciekawe jest też, jakie kategorie osób korzysta z AM z możliwością przesyłania danych. Tutaj też może być przyczyna błędów.

@emisiu
Tutaj się z Tobą zgadzam. I jestem przeciw  :mrgreen:. Przeciw, bo grzebanie w kodzie przez specjalistów z AQ kojarzy mi się z horrorem.

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: Sugestia dla producenta Automapy - uproszczone i intuicyjne wpływanie na ETA
« Odpowiedź #22 dnia: Czerwiec 22, 2012, 12:59:53 »
Nie byłoby w ogóle tego tematy jakby algorytm wyliczania ETA w AM oprócz analizowania danych tych zaszytych w mapie i tych pobranych z serwerów - uczył się stylu jazdy właściciela nawigacji.
Nic nie trzeba by było ustawiać, konfigurować, grzebać w plikach, tracić nerwy...

Święte słowa, w tej sprawie molestowałem support już kilka lat temu, ale niestety, jak dotąd  z zerowym skutkiem :S
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline rgr

  • *****
  • 1045
Odp: Sugestia dla producenta Automapy - uproszczone i intuicyjne wpływanie na ETA
« Odpowiedź #23 dnia: Czerwiec 22, 2012, 13:03:02 »
Qbek twierdzi wręcz odwrotnie, a z tego wniosek że zdecydowanie różnicie się stylem jazdy.
Twierdzenie trochę na wyrost, biorąc po uwagę screenshoty (np. Twoje) z prędkościami SR.

A nawet zakładając, że SR jest cacy, to i tak jest na wyrost. Poprawne byłoby takie, że widocznie wokół mnie z AM jeżdżą sami PH, a wokół Qbeka same kobiety :).
To nie tablica ogłoszeń !

*

Offline emisiu

  • Ekspert AutoMapa
  • *****
  • 2362
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Sugestia dla producenta Automapy - uproszczone i intuicyjne wpływanie na ETA
« Odpowiedź #24 dnia: Czerwiec 22, 2012, 13:30:11 »
Młodszym (stażem) forumowiczom przypomnę jeszcze (bo dawno o tym pisałem) że takie programy jak Navigon, TT, iGo i kilka innych nie mają (i nigdy nie miały) też opcji ustawiania tzw. "opóźnienia odbiornika GPS" - co od zarania dziejów znajduje się w AM.
No bo po co - kalibrują się same już po pokonaniu z nawigacją 3-4 skrzyżowań.
Także i ten algorytm jest bardzo prosty w realizacji, tylko trzeba chcieć.  :-?

*

Offline Sygma

  • ****
  • 603
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 5
Odp: Sugestia dla producenta Automapy - uproszczone i intuicyjne wpływanie na ETA
« Odpowiedź #25 dnia: Czerwiec 22, 2012, 13:31:09 »
a z moich obserwacji sadzę że tak chyba od dawna dzieje się np. w Navigonie i TomTomie. Da się to zauważyć np. po zmianie samochodu i przeniesieniu nawigacji.
to samo zauważyłem...
ale zrzuciłem na złagodzenie swojego stylu jazdy
- Michał, dlaczego używasz AutoMapy ?
- Bo nie potrafię zpiracić innego programu do nawigacji..

*

Offline Qbek

  • **
  • 129
  • Sprzęt: N8, Omnia_1
Odp: Sugestia dla producenta Automapy - uproszczone i intuicyjne wpływanie na ETA
« Odpowiedź #26 dnia: Czerwiec 22, 2012, 23:09:03 »
Zgadza się, z rgr mamy odmienne wrażenia.
Co może wpływać na to?
- gdzie jeździ rgr
- ile jeździ rgr
- jakim stylem porusza się rgr
rgr a może jednak uraczysz nas odpowiedziami :)

*

Offline rgr

  • *****
  • 1045
Odp: Sugestia dla producenta Automapy - uproszczone i intuicyjne wpływanie na ETA
« Odpowiedź #27 dnia: Czerwiec 26, 2012, 10:42:55 »
Dolny Śląsk (co nie znaczy, że moje obserwacje dotyczą tylko DŚ), zdecydowanie mniej niż 4-6kkm/m-c, a styl normalny albo nieco powyżej.

Tylko nie widzę związku, jakbym jeździł odstając od innych (na + lub -), to bym nie pisał.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 26, 2012, 10:47:15 wysłana przez rgr »
To nie tablica ogłoszeń !

*

Offline jerzu

  • *****
  • 1323
  • Płeć: Mężczyzna
    • Mój profil na FB
  • Sprzęt: iPhone 7
Odp: Sugestia dla producenta Automapy - uproszczone i intuicyjne wpływanie na ETA
« Odpowiedź #28 dnia: Czerwiec 29, 2012, 09:21:47 »
spinnek nie napisałeś, żeby support przygotował taką wersję tylko dla Ciebie! Ja jestem w 100% zadowolony z ETA, co jest dla mnie największą korzyścią po przejściu z NE. Pisz za siebie i chyba jeszcze za Smerfika. Innych do tego nie mieszaj :)

Ciekawe, u mnie jest wręcz odwrotnie  :mrgreen:
Dariusz "jerzu" Niemczyński
Telefon - iPhone 7 & Moto G5
Tablet - Huawei Media Pad T5

*

Offline rgr

  • *****
  • 1045
Odp: Sugestia dla producenta Automapy - uproszczone i intuicyjne wpływanie na ETA
« Odpowiedź #29 dnia: Czerwiec 29, 2012, 10:09:51 »
Chyba nie tylko u Ciebie, niestety... :]
Z każdą kolejną wersją nowa odsłona dramatu.

Ja już się nie dziwię, że w ostatnim teście AM zajęła ostatnie miejsce -- statystycznie jeżdżąc na czuja osiąga się lepsze wyniki.
To nie tablica ogłoszeń !