@przedmówcy
Tak, tak, tak, panowie, najlepiej nic nie zmieniać, bo kury przestaną się nieść, a krowy przestaną dawać mleko...

Już dawno się tak nie ubawiłem, jak czytając te odwieczne, odmieniane na wszystjkie sposoby "dobrze jest tak, jak jest""... Normalnie loża starych, spróchniałych dziadów...

A teraz do merytorycznie i po kolei.
BTW: oddzielmy dwie kwestie - błędnego ETA z powodu błędnych danych statystycznych i sporej różnicy pomiędzy ETA proponowanym przez Automapę a realnym czasem dojazdu. W tym wątku w ogóle nie zajmuję się tym pierwszym zagadnieniem - zajmuję się wyłącznie próbą wpłynięcia na ETA poprzez odzwierciedlenie stylu jazdy - sporo wolniej niż średnia (oszczędność paliwa, względy religijne, whatever) i dużo szybciej niż średnia (dla kozaków), których i na tym forum nie brakuje.
Zaczynamy.
@izaw
Taaaaak, oczywiście, jasne, każda kolejna funkcjonalność rozkłada program na łopatki. Świeży przykład Nokii świadczy doskonale o tym, że najlepiej skupić się na prostych telefonach, bo od nadmiaru funkcji użytkownikó będzie głowa boleć. Efekt znany.

Nigdzie nie pisałem, że zgłaszany problem jest największy - polecam uważną lekturę moich wpisów.
Piszesz o "jakości wyliczania trasy" nie definiując jej - czyżby taki drobiazg w wyznaczaniu trasy jak ETA nie wpływał na tą mityczną, niezdefiniowaną "jakość"?

Widzę, że nawet nie zastanowiłeś się, że przy założeniu, że za praktycznie wszystkie autostrady trzeba będzie SŁONO płacić (co nastąpi już bardzo niedługo), sytuacja, w której program wrąbie mnie na autostradę tylko dlatego, bo inni tam jedżą szybciej, a ja nie, bo oszczędzam paliwo, i zamiast tracić czas, stracę tylko kasę na bramkach, jest bardzo prawdopodobna.
Bynajmniej nie podpisałem się jako użytkownicy tego forum.

Następny.
@Qbek
Miło, że myślisz tylko o sobie. Jak dla Ciebie jest dobrze, to innym wara. W ferworze walki nie doczytałeś nawet, że jest to CECHA OPCJONALNA. Czyli syndrom psa ogrodnika - sam nie będziesz korzystał (dla Ciebie ETA jest ok), ale ja nie mam prawa o to prosić. Ciekawe podejście... Niecodzienne, przyznaję.
@RUKAT
Niestety, nie pojąłem głębi Twojego przykładu. Jeśli ktoś podciągnie CELOWO (to nie ma być domyślne ustawienie programu) prędkości na drogach szybkiego ruchu, a potem ma marudzić, że pcha go na drogi szybkiego ruchu... Mam za słabą wyobraźnię widocznie i taki, co tu dużo gadać, wzór malkontenctwa się w niej nie mieści.
Potem już piszesz, żeby niczego nie zmieniać, dobrze jest tak, jak jest, i KAŻDA zmiana to krok ku przepaści (=niestabilności programu) - nie podzialm Twego pesymizmu.
Dzięki za twoją magiczną historię o zaczarowanym Garminie, co to ustawiając drogę na przełaj ETA wychodzi porównywalna z ETA Automapy...

) Wyznaczasz sobie drogę do WC za stodołą, czy co?

No w jaki sposób, powiedz, oprócz magii Twój stary Garmin bez uwzględnienia danych statystycznych i antyblokad miałby wiedzieć, że już otwarto nowe odcinki A2 i realny czas jazdy okolice Łodzi <> Wawa spadł dajmy na to o godzinę, z 2,5 godziny do 1,5 godziny (dane z dziś, około start ok. 6.15, kolega jechał i się chwalił). Nie popadajmy w śmieszność...
@TES-Bajer
Ciekawość mnie zżera - które opcje, żeby nie być gołosłownym. zostały spiep.., z tych udoskonalonych dla wygody użytkowników? Ja znam jedną zrąbaną opcję, ale ona nigdy nie była udoskonalona dla wygody użytkowników, tylko wyłącznie programistów aplikacji. To profile prędkości, które proponuję zastąpić czymś prostszym, właśnie z myślą o typowych użytkownikach

Kolega RUKAT ma magicznego Garmina

z trasą na przełaj dającą znośne ETA, Ty masz magiczny sposób ustawienia profili, który jest prosty. Ja go nie znam. Czy możesz opisać ten algorytm? Poza tym, freud'owsko się podłożyłeś na całej długości. WŁAŚNIE O TO CHODZI, BY NIE PRÓBOWAĆ GO KILKADZIESIĄT RAZY. Tylko raz, dwa razy. I koniec.
Twój sposób przypomina łamanie szyfrów - to, co trzeba zrobić, jest znane, wystarczy miliard miliardów razy wykonać prostą operację i bach, szyfr padł.
Dziękuję, po namyśle, nie skorzystam z Twojej metody kilkudziesięciokrotnej optymalizacji w celu osiągnięcia pożądanego wyniku. Ma kolega zacięcie stachanowskie, nie ma co....
