Temat profili prędkości oraz SR pojawia się często ale zwykle przy okazji innych wątków tak, że trudno to potem odnaleźć. Może warto zebrać info na ten temat w oddzielnym wątku. Zapraszam ekspertów do odpowiedzi na następujące pytania/wątpliwości a wszystkich do zadawania innych pytań dotyczących tematu.
1. Opcja "uwzględniaj profile prędkości". Czy w "fabrycznej" AM, w której nie dokonano jeszcze żadnych zmian konfiguracji, zaznaczenie tej opcji cokolwiek zmieni? Bo chyba nawet jeśli opcja jest nie zaznaczona, to AM jakiegoś wbudowanego profilu używa, inaczej jakby wyznaczała ETA? Przy włączonym SR mogłaby brać z niego ale jak rozumiem, SR można wyłączyć nawet w nowszych AM, gdzie nie ma takiej opcji w okienkach konfiguracyjnych. A i wtedy chyba jakaś ETA się pojawi? Niestety nie mogę tego sprawdzić, bo mam już profil pozmieniany.
2. Czy ktoś wie albo się domyśla (wiarygodnie) jak działają profile razem z SR? Żeby to zrobić sensownie, system powinien chyba móc odróżnić, na podstawie SR, czy na danym odcinku drogi prędkość jest limitowana przez duże natężenie ruchu czy też przez ogólnie obowiązujące ograniczenia prędkości (plus poprawka na "ułańską fantazję") ale droga jest w zasadzie pusta. Tylko w tym drugim przypadku powinno się uwzględnić preferencje kierowcy ujęte w jego profil prędkości jeżeli te prędkości są wyższe niż średnia z SR. Zwracam uwagę, że takie odróżnienie jest mocno nietrywialne, bo SR to są średnie prędkości na jakoś zdefiniowanych odcinkach a średnia jest zawsze wyraźnie niższa od prędkości, z jaką samochód jedzie jak jest prosta droga, poza miejscowościami, bez furmanek i kombajnów. Dajmy na to, 70km/h poza obszarem zabudowanym może równie dobrze oznaczać drogę pustą ale krętą albo dziurawą jak i prostą z nowym asfaltem, gdzie można by jechać 90-100 ale zazwyczaj o danej porze jest na niej sznur samochodów .
3. Do czego służy w ustawieniach profilu opcja "Wszystkie [drogi] - max. prędkość"?