Do czego się przydają POI Sygnalizacja świetlna

  • 44 Odpowiedzi
  • 8246 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline igab

  • *****
  • 1119
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Clarion Map780+AM6.6EU
Odp: Do czego się przydają POI Sygnalizacja świetlna
« Odpowiedź #30 dnia: Styczeń 11, 2009, 21:08:41 »
(...) Inaczej, to będzie trudno dokopać się do czegokolwiek.
a kto jest kopaczem?
Ja się przyznaję - rzadko kopię - dzisiaj "ruszyłem skamielinę" i niechcący coś wykopałem - jeszcze nie wiem, czy nie będę miał problemów. :)

*

Dżeju

Odp: Do czego się przydają POI Sygnalizacja świetlna
« Odpowiedź #31 dnia: Styczeń 11, 2009, 21:24:27 »
... a kto jest kopaczem?

Młodzież Kolego, widziałem już oczami wyobraźni narastające wątki rozpoczynające się od: w szukajce nie znalazłem, więc ...  :E

*

Offline igab

  • *****
  • 1119
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Clarion Map780+AM6.6EU
Odp: Do czego się przydają POI Sygnalizacja świetlna
« Odpowiedź #32 dnia: Styczeń 11, 2009, 21:34:25 »
To to wiem i o tym napisałem "między wierszami" wyżej,
ja nie udzielam takich odpowiedzi, jak już to podsyłam czystego linka

*

Offline sserafin

  • ****
  • 751
  • Płeć: Mężczyzna
  • GPX są wokół Nas ;)
    • profil na facebook
  • Sprzęt: SGS4 GT-i9505 AndL501-no brand
Odp: Do czego się przydają POI Sygnalizacja świetlna
« Odpowiedź #33 dnia: Styczeń 13, 2009, 11:44:57 »
POI Sygnalizacja świetlna przydaje się przdewszystkim do zaśmiecania AM jak większość POI z Miplo.pl
Zaśmiecania wwwMiplo. Rozwiązaniem jest wybór wyświetlanych kategorii na wwwMiplo, postulowany już ponad rok.
Do AM sam wybierasz POI.
Napisane: Styczeń 13, 2009, 11:42:49
To moze ja napisze do czego ja uzywam  POI sygnalizacja swietlna.
Poprostu ulatwia to nawigowanie.Czasem sa gesto uliczki boczne od glownej i na AM widze, ze to uliczka nastepna za swiatlami, to skrecam w uliczke nastepna za swiatlami. A nie patrze caly czas w ekran czy to napewno aby juz. lub nie licze uliczek po kolei.
Jak czasem glosowo informuje AM, to kazdy wie. I kazdy wie ze lepiej polegac na ekranie. To sie przydaje jak uliczki sa napstrykane co 50 -100 m.

trochę dziwny sposób korzytania z nawigacji?? Może po prostu wybierz opcję "prowadź do" i podaj miasto i ulicę [nawet numer domu]?
Nawigacja na drodze i nawigacja w górach :)
https://www.facebook.com/SerafinExpedition
-----------------------------------------------------
kiedyś: MIOP350, MODECOM MX2, ALGA PRIMA AN-5050 HD BT, MODECOM MX3, MODECOM SX7

*

Offline KOMTUR

  • 44
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kandydat na Wielkiego Mistrza :)
    • jarekmrzyglod.com - fotograf dla Ciebie
  • Sprzęt: Samsung Note4, S5, Note 10.0, Tab4
Odp: Do czego się przydają POI Sygnalizacja świetlna
« Odpowiedź #34 dnia: Styczeń 13, 2009, 17:07:56 »
A kto powiedzial, ze tak nie jezdze?

Nie zrozumieles mnie.
Ja jezdze na "prowadz do"
Ale w obcym miescie nie umiem tak od razu odczytac z mapy za ile ta uliczka bedzie.
Jadac 60 km/h nie wiem czy zaczac hamowac juz czy za 20 sekund
Zwlaszcza na dynamicznym zoomie.

A tak rzut oka na mape i widze, ze to skret zaraz za swiatlami, a przed soba widze swiatla za 500 m i juz wiem ze za 200 m moge spuscic noge zgazu i spokojnie sie dotoczyc do zakretu.

Chyba przed skretem nie patrzysz ciagle na mape, zeby wiedziec gdzie skrecic.
Czyzbys nigdy nie przejechal ulicy, w ktora miales skrecic bo sie spoznila AM.

No chyba ze przed skretem sie toczysz 10 km/h az znajdziesz wlasciwy skret.

Nie chce mi sie teraz szukac przykladu ale moze kiedys jakis podrzuce.
Napisane: Styczeń 13, 2009, 16:58:47
A tak nawiasem mowiac, do tego celu uzywam tez inne POI, typu Biedronka, wysepka na jezdni, sklepy roznych marek i inne charakterystyczne punkty.
Zasadniczo te punkty sa mi do niczego nie potrzebne, uzywam je tylko do szybkiej orientacji w terenie, bo np taka zolta Biedronke to widac czasem z kilometra :)


*

Offline sserafin

  • ****
  • 751
  • Płeć: Mężczyzna
  • GPX są wokół Nas ;)
    • profil na facebook
  • Sprzęt: SGS4 GT-i9505 AndL501-no brand
Odp: Do czego się przydają POI Sygnalizacja świetlna
« Odpowiedź #35 dnia: Styczeń 14, 2009, 08:42:55 »
Chyba przed skretem nie patrzysz ciagle na mape, zeby wiedziec gdzie skrecic.
Czyzbys nigdy nie przejechal ulicy, w ktora miales skrecic bo sie spoznila AM.

Szczerze mówiąc nie miałem wogóle takich problemów, AM precyzyjnie mi pokazuje gdzie skręcić.
Możliwe że masz zadeklarowane takie parametry że AM się opóźnia w pokazywaniu pozycji i dlatego bardziej ufasz POI niż temu co mówi AM.
Może za wolno oblicza.
Loooknij na ten wątek --> http://pdaclub.pl/forum/index.php?topic=95154.30
gdzie deliberujemy nad realnym nadążaniem AM nad nasza aktualną pozycją.
Ja zmieniłem nastawienia - zwłaszcza te kompensacje i powiem Ci że jest różnica. Spróbuj.
Nawigacja na drodze i nawigacja w górach :)
https://www.facebook.com/SerafinExpedition
-----------------------------------------------------
kiedyś: MIOP350, MODECOM MX2, ALGA PRIMA AN-5050 HD BT, MODECOM MX3, MODECOM SX7

*

Offline kocureq

  • *****
  • 1216
  • Płeć: Mężczyzna
    • Yet Another Tech Blog
  • Sprzęt: Samsung Galaxy Note, Galaxy S4
Odp: Do czego się przydają POI Sygnalizacja świetlna
« Odpowiedź #36 dnia: Styczeń 14, 2009, 12:41:45 »
Ale w obcym miescie nie umiem tak od razu odczytac z mapy za ile ta uliczka bedzie.
Jadac 60 km/h nie wiem czy zaczac hamowac juz czy za 20 sekund
Zwlaszcza na dynamicznym zoomie.
"Za 500 metrów, skręć w prawo" - nie wiem jak tego można nie zroumieć... Zwłaszcza przy zabójczej prędkości 60 km/h :)
Palm m505 -> Treo 650 -> Eten M700 -> HTC Touch Pro -> HTC HD2 -> Samsung Galaxy Note -> Samsung Galaxy S4

*

Offline edwardk

  • **
  • 107
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: LG3s, ML650,  (Mio P550m, Modecom  mx2),
Odp: Do czego się przydają POI Sygnalizacja świetlna
« Odpowiedź #37 dnia: Styczeń 14, 2009, 13:42:49 »
Ale w obcym miescie nie umiem tak od razu odczytac z mapy za ile ta uliczka bedzie.
Jadac 60 km/h nie wiem czy zaczac hamowac juz czy za 20 sekund
Zwlaszcza na dynamicznym zoomie.
"Za 500 metrów, skręć w prawo" - nie wiem jak tego można nie zroumieć... Zwłaszcza przy zabójczej prędkości 60 km/h :)

A zwłaszcza że od pewnego już czasu na terenie zbudowanym ta zabójcza prędkość to 50 km/h, żeby było jasne że ja osobiście byłem i jestem przeciwnikiem tych zmianom.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 14, 2009, 13:53:08 wysłana przez edwardk »
wAM4/5/6/7.PL., aAM 4. PL., aWP1,2,0,11.PL. mapy 1704., aMM.PL-2017Q1.

*

Offline emisiu

  • Ekspert AutoMapa
  • *****
  • 2362
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Do czego się przydają POI Sygnalizacja świetlna
« Odpowiedź #38 dnia: Styczeń 14, 2009, 15:08:03 »
Cytat: Kajotte
3. Sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniach

A mozesz coś więcej na ten temat? Bardzo jestem ciekaw do czego to się przydaje.

Odpowiadam na pytanie: służy do wciśnięcia zawczasu klaksonu i dodania gazu. Co prawda nie koniecznie u nas, ale zaobserwowałem w kilku krajach dokładnie takie zachowania lokalnych kierowców.  :smile:

*

Offline kocureq

  • *****
  • 1216
  • Płeć: Mężczyzna
    • Yet Another Tech Blog
  • Sprzęt: Samsung Galaxy Note, Galaxy S4
Odp: Do czego się przydają POI Sygnalizacja świetlna
« Odpowiedź #39 dnia: Styczeń 14, 2009, 15:19:32 »
A zwłaszcza że od pewnego już czasu na terenie zbudowanym ta zabójcza prędkość to 50 km/h, żeby było jasne że ja osobiście byłem i jestem przeciwnikiem tych zmianom.
To jeszcze mógłbyś zauważyć, że:
1/ W nocy to nadal 60 km/h
2/ Może być podwyższona - w DC jest sporo takich miejsc.
Palm m505 -> Treo 650 -> Eten M700 -> HTC Touch Pro -> HTC HD2 -> Samsung Galaxy Note -> Samsung Galaxy S4

*

Offline KOMTUR

  • 44
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kandydat na Wielkiego Mistrza :)
    • jarekmrzyglod.com - fotograf dla Ciebie
  • Sprzęt: Samsung Note4, S5, Note 10.0, Tab4
Odp: Do czego się przydają POI Sygnalizacja świetlna
« Odpowiedź #40 dnia: Styczeń 14, 2009, 19:16:23 »
Widze kocureq, ze nie rozumiesz i nie zrozumiesz.

Ja poprostu dzieki temu minimalizuje czas i ilosc spogladniec na ekran.
I tyle. A dzieki temu jak sadze poprawia sie moje bezpieczenstwo.

"Za 500 m, skrec w prawo" jest jak najbardziej jasne, ja sie wtedy patrze na ekran i widze gdzie mam skrecic i nie czekam az AM mnie pokieruje, bo ja juz wiem gdzie bede skrecal.

A predkosc 60 km/h jest zabojcza:
1. dla pieszego
2. po zsumowaniu na czolowce jest 120 km/h

Nie zycze ci zderzenia przy takiej jak to szyderczo nazywasz "zabójczej" predkosci

*

Offline Powhatan

  • ****
  • 771
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.powhatan.republika.pl
  • Sprzęt: Mio P350, Loox n560 wyposażone w AM 3 i 5 oraz Garminy eTrex i GPSmap60CSx z GPMapą 2007.2
Odp: Do czego się przydają POI Sygnalizacja świetlna
« Odpowiedź #41 dnia: Styczeń 14, 2009, 21:02:18 »
"Za 500 m, skrec w prawo" jest jak najbardziej jasne, ja sie wtedy patrze na ekran i widze gdzie mam skrecic
Może i ja nie rozumiem, ale pewnie jak większość tu piszących patrzę wtedy przed siebie na drogę, a nie na AM.

i nie czekam az AM mnie pokieruje, bo ja juz wiem gdzie bede skrecal.

Czasy uczenia się trasy na pamięć jeszcze przed wyjazdem z domu już dawno odeszły z tego świata.

*

Offline igab

  • *****
  • 1119
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Clarion Map780+AM6.6EU
Odp: Do czego się przydają POI Sygnalizacja świetlna
« Odpowiedź #42 dnia: Styczeń 14, 2009, 21:34:22 »
Czasy uczenia się trasy na pamięć w domu minęły (przynajmniej dla pewnej części kierowców),
ale pozwólmy im korzystać z nawigacji tak jak chcą i jakie daje możliwości...

*

Offline KOMTUR

  • 44
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kandydat na Wielkiego Mistrza :)
    • jarekmrzyglod.com - fotograf dla Ciebie
  • Sprzęt: Samsung Note4, S5, Note 10.0, Tab4
Odp: 3 najważniejsze kategorie POI /już z odpowiedzią dlaczego taki wątek/
« Odpowiedź #43 dnia: Styczeń 15, 2009, 07:54:20 »
No dobra koledzy, poszukalem i podam przyklad.

Ruchliwa ulica Al NIepodleglosci, dwupasmowa w centrum , predkosc przepisowa 50km/h, predkosc przejazdu czasem 80 km/h.
Uliczki boczne czesto jednokierunkowe.

Tu przyklad
http://www.komal1.home.pl/inne/skrzyzowanie.gif


Opowiem jak ja jade. W punkcie A AM mowi "za 300 m skrec w prawo) rzut okiem i widze, ze jest to nastepna uliczka za swiatlami.
I musze w nia skrecic. Dzlaczego w tym przypadku to takie wazne.

Otóz nastepna uliczka Broniewskiego i jeszcze nastepna sa slepe, Krasickiego jest jednokierunkowa (ale niestety nie w tym kierunku), moglbym skrecic w Wybickiego i nawrocic (ale jak dobrze pamietam tam nie ma mozliwosci skrecenia w lewo na Niepodleglosci), wiec jedzmy dalej.
Dopiero na Kochanowskiego moge gdzies nawrocic i wjechac na Niepodleglosci, ale oczywiscie musze jechac gdzies daleko aby nawrocic i zrobic drugie podejscie.

W takich wlasnie przypadkach uzywam roznych POI, miedzy innymi  sygnalizacji swietlnej.
I nie, nie ucze sie drogi na pamiec w domu, ale w gesto zabudowanym miescie dobrze jest jak znam trase z wyprzedzeniem do conajmniej 2 manewrow (teraz juz AM to ma), to pomaga mi zajmowac wlasciwe pasy po skrecie.

Czasem widze takich ciolkow jadacych z nawigacja, co przeciskaja sie ze skrajnego lewego pasa na skrajny prawy lub odwrotnie, znakomicie blokujac przejazd (zamiast przejechac na 3 pasmowce ze 100 samochodow przejezdza 20), bo nagle zobaczyl ze bedzie skrecal.

Ale nikt nie musi mnie rozumiec i nikogo nie namawiam do takiego uzywania nawigacji, zwlaszcza ze w wiekszosci nawigacji i tak takiej mozliwosci nie ma i mysle, ze mozna zrobic EOT.
Napisane: Styczeń 15, 2009, 07:37:04

Na podstawie moje doświadczenia mogę stwierdzić, że dużo lepiej widać sygnalizację świetlną stojącą przy drodze niż na ekranie nawigacji, być może mam zbyt mały ekran.   B)


Nie zawsze.
Na prostej drodze i owszem, ale w gestej zabudowie widac ze sygnalizacja bedzie za rogiem po 100 m.
Chyba nie potrafisz przeswietlac budynkow :)

Sygnalizacja przydaje sie nie na trasie przelotowej, ale czesto na poczatku lub koncu trasy, gdy juz wjezdzamy do obcego miasta.
Przelatujac przez miasto faktycznie nie powinna nas zaskakiwac sygnalizacja, bo ja widac z daleka.

A kwestia ekranu?  Moze tez tak byc, ja mam HTC 7500 (czyli 5 calowe bydle), wiec moge sobie powgrywac duzo POI, ktore w zaden sposob nie przeslaniaja drogi. Inaczej jest gdy testowalem jednoczesnie mojego Diamonda (tylko 2,8 cala), to niestety mimo ze byl blizej to nic na nim nie widzialem, wszystko jakies takie maluskie. I POI ledwo widzialem. I mysle, ze to tez kwestia skali z jaka sie jezdzi po miescie.
Oba sa VGA ale w Athenie mam 640m natomiast w Diamondzie musze miec co najwyzej 400 aby wszystko dobrze widziec.
Oczywiscie i tak w Athenie widze duzo wiecej szczegolow.

*

Offline igab

  • *****
  • 1119
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Clarion Map780+AM6.6EU
Odp: Do czego się przydają POI Sygnalizacja świetlna
« Odpowiedź #44 dnia: Styczeń 15, 2009, 11:33:17 »
Ja widzę dodatkowo jeszcze jedno zastosowanie,
ale tu warunek punkt musi być "profesjonalnie" wprowadzony, tak jak ten
http://www.miplo.pl/point.php?p=xLY813jM

Niby zwykły sygnalizator, ale mamy do niego czytelne zdjęcie, które można w znakomity sposób wykorzystać do wprowadzenia dodatkowych 3 punków:
1. Co najmniej jedna wysepka.
2. Zakaz skrętu w lewo.
3. Ograniczenie prędkości do 50 km/h

Tym sposobem bez ruszania się z domu mamy dodatkowe punkty w bazie Miplo.

Pozdrawiam: szerokiej drogi...