No dobra koledzy, poszukalem i podam przyklad.
Ruchliwa ulica Al NIepodleglosci, dwupasmowa w centrum , predkosc przepisowa 50km/h, predkosc przejazdu czasem 80 km/h.
Uliczki boczne czesto jednokierunkowe.
Tu przyklad
http://www.komal1.home.pl/inne/skrzyzowanie.gifOpowiem jak ja jade. W punkcie A AM mowi "za 300 m skrec w prawo) rzut okiem i widze, ze jest to nastepna uliczka za swiatlami.
I musze w nia skrecic. Dzlaczego w tym przypadku to takie wazne.
Otóz nastepna uliczka Broniewskiego i jeszcze nastepna sa slepe, Krasickiego jest jednokierunkowa (ale niestety nie w tym kierunku), moglbym skrecic w Wybickiego i nawrocic (ale jak dobrze pamietam tam nie ma mozliwosci skrecenia w lewo na Niepodleglosci), wiec jedzmy dalej.
Dopiero na Kochanowskiego moge gdzies nawrocic i wjechac na Niepodleglosci, ale oczywiscie musze jechac gdzies daleko aby nawrocic i zrobic drugie podejscie.
W takich wlasnie przypadkach uzywam roznych POI, miedzy innymi sygnalizacji swietlnej.
I nie, nie ucze sie drogi na pamiec w domu, ale w gesto zabudowanym miescie dobrze jest jak znam trase z wyprzedzeniem do conajmniej 2 manewrow (teraz juz AM to ma), to pomaga mi zajmowac wlasciwe pasy po skrecie.
Czasem widze takich ciolkow jadacych z nawigacja, co przeciskaja sie ze skrajnego lewego pasa na skrajny prawy lub odwrotnie, znakomicie blokujac przejazd (zamiast przejechac na 3 pasmowce ze 100 samochodow przejezdza 20), bo nagle zobaczyl ze bedzie skrecal.
Ale nikt nie musi mnie rozumiec i nikogo nie namawiam do takiego uzywania nawigacji, zwlaszcza ze w wiekszosci nawigacji i tak takiej mozliwosci nie ma i mysle, ze mozna zrobic EOT.
Napisane: Styczeń 15, 2009, 07:37:04
Na podstawie moje doświadczenia mogę stwierdzić, że dużo lepiej widać sygnalizację świetlną stojącą przy drodze niż na ekranie nawigacji, być może mam zbyt mały ekran. B)
Nie zawsze.
Na prostej drodze i owszem, ale w gestej zabudowie widac ze sygnalizacja bedzie za rogiem po 100 m.
Chyba nie potrafisz przeswietlac budynkow

Sygnalizacja przydaje sie nie na trasie przelotowej, ale czesto na poczatku lub koncu trasy, gdy juz wjezdzamy do obcego miasta.
Przelatujac przez miasto faktycznie nie powinna nas zaskakiwac sygnalizacja, bo ja widac z daleka.
A kwestia ekranu? Moze tez tak byc, ja mam HTC 7500 (czyli 5 calowe bydle), wiec moge sobie powgrywac duzo POI, ktore w zaden sposob nie przeslaniaja drogi. Inaczej jest gdy testowalem jednoczesnie mojego Diamonda (tylko 2,8 cala), to niestety mimo ze byl blizej to nic na nim nie widzialem, wszystko jakies takie maluskie. I POI ledwo widzialem. I mysle, ze to tez kwestia skali z jaka sie jezdzi po miescie.
Oba sa VGA ale w Athenie mam 640m natomiast w Diamondzie musze miec co najwyzej 400 aby wszystko dobrze widziec.
Oczywiscie i tak w Athenie widze duzo wiecej szczegolow.