PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych
Nawigacja GPS => AutoMapa => Wątek zaczęty przez: charliex w Czerwiec 25, 2010, 16:25:02
-
Znowu znalazłem coś dziwnego w AM :S Czy spotkaliście się może z dziwną rekalkulacją trasy podczas nawigacji (jazdy samochodem) co kilkadziesiąt minut AutoMapa (6.5) całkowicie na nowo przelicza trasę gubiąc przy tym informację o już przebytej trasie. Zwracając uwagę na pasek postępu podczas jazdy po przeliczeniu trasy, pasek zaczyna być odliczany od początku, przez co nie wiadomo ile trasy przejechano a ile jeszcze pozostało. Czy mogę coś przestawić by pasek działał bez "resetu"? Dodam jeszcze, że używam narzędzi online (Traffic, SmartRoutes) a podczas przeliczania tło w AutoMapie przełącza się w tryb nocny... :sleepy:
(HTC Touch Diamond 2)
-
B) dopóki nie poprawią, to mamy taki "ficzer"... :-|
-
No to widać że mają problem z przeliczaniem trasy z użyciem Traffica . Dzisiaj jechałem trasę Gorzów - Poznań - Warszawa . Mniej więcej 50 km od Poznania Traffic rozpoczął rekalkulację trasy ( na szczęście znam przejazd przez Poznań ) skończył mniej więcej 20 km za Swarzędzem ( po przejechaniu przez ostatnie roboty drogowe ) . CZYLI OKOŁO 100 KM JECHAŁEM WEDŁUG ZNANEJ TRASY A TRAFFIC KALKULOWAŁ TRASĘ . Widać jasno że jest to szybko do poprawienia . :worried:
-
...nie wiadomo ile trasy przejechano a ile jeszcze pozostało.
Z tym tekstem, że nie wiadomo ile trasy pozostało to chyba tak nie do końca jest. Oczywiście nie mam w tej chwili na myśli paska postępu tylko odczyt tej informacji z pilota :P
-
Dokładnie zaobserwowałem to samo zjawisko jakie opisuje Charliex na Navroad-dzie 560. Nie używam Traffic'a on-line na tym urządzeniu ze zrozumiałych względów ale przez nieuwagę nie miałem go "odptaszkowanego". Po reinstalacji AM i odptaszkowaniu Traffic'a problem zniknął.
-
... Nie używam Traffic'a ... nie miałem go "odptaszkowanego".
Po ... odptaszkowaniu Traffic'a problem zniknął.
To nie maiałeś zaznaczone i problem był i teraz gdy też nie jest zaznaczone problemu nie ma? :-?
-
Tak - po reinstalacji AM i z odptaszkowym Traffic-iem nic sie takiego jak opisalem nie dzieje.
Połączone: Czerwiec 26, 2010, 20:17:17
Prostuje mój poprzedni post .... winno byc bez niezaptaszkowanym Traffic-iem a nie jak wyżej podałem z odptaszkowym :_). Sorry za pomyłkę.
-
Tak - po reinstalacji AM i z odptaszkowym Traffic-iem nic sie takiego jak opisalem nie dzieje.
Połączone: Czerwiec 26, 2010, 20:17:17
Prostuje mój poprzedni post .... winno byc bez niezaptaszkowanym Traffic-iem a nie jak wyżej podałem z odptaszkowym :_). Sorry za pomyłkę.
Kurcze, trochę to zamotane... :) Rozumiem, że gdy traffic jest wyłączony to wyznaczanie trasy jest ok. Tylko że ja chciałem online... :E
W każdym razie wysłałem to do AutoMapy i odpisali mi, że mam sobie sformatować kartę pamięci i zainstalować jeszcze raz. Tak myślę, że jeżeli nie tylko u mnie tak się dzieje to im odpiszę tę całą sytuację...
A czy komuś to dobrze działa? :ohreally:
-
Mam to samo w MDA Compact IV.
-
Wczoraj jechałem trasą Łódź - Gdańsk Sobieszewo - Łódź. Sprzęt GC 5066FMBT z aktywnym LiveDrive, AM 6.5c.
Dane wysyłane i odbierane co 10 minut (w drodze powrotnej zmieniłem na 15 minut). AM po każdym połączeniu na nowo kalkuluje trasę, przerywając nawigację, żaden problem jeśli robi to na autostradzie, ale w rozkopanym Pruszczu Gdańskim, czy na obwodnicy Torunia jechałem wg drogowskazów, bo AM właśnie sobie na nowo coś przeliczała.
W drodze powrotnej sprawdzałem trasy proponowane przez program, wszystkie były takie same !! IMHO powinien być algorytm porównujący w tle aktualną trasę z trasą po pobraniu danych z LiveDrive i jeśli są znaczące różnice, dopiero wtedy przeliczać.
Inną sprawą jest dość idiotyczne proponowanie ok. północy trasy wiodącej od Ozorkowa do Łodzi b. lokalnymi drogami, zamiast pustą o tej porze krajową "jedynką". Tym bardziej, że długość proponowanej trasy i czas były dłuższe od trasy kalkulowanej ponownie, gdy dalej jechałem "jedynką". Parametry - trasa szybka.
Niedawno przedłużyłem subskrypcję i kupiłem urządzenie umożliwiające korzystanie z LiveDrive. Po wczorajszej trasie mam mieszane uczucia...
-
IMHO powinien być algorytm porównujący w tle aktualną trasę z trasą po pobraniu danych z LiveDrive i jeśli są znaczące różnice, dopiero wtedy przeliczać.
Jak sobie wyobrażasz porównanie aktualnej trasy z inną bez jej przeliczenia?
I co później jeszcze chcesz przeliczać?
Co do jednego zgoda, po otrzymaniu nowych danych trasa powinna być przeliczana w tle
(niech to trwa nawet kilka razy dłużej niż zwykłe przeliczanie 'na pierwszym planie')
I jeśli po przeliczeniu okaże się że jest taka sama jak pierwotna nie powinno się nic dziać na ekranie.
MZ użytkownik w ogóle nie potrzebuje wiedzieć o tym, że trasa była przeliczona z nowymi danymi
i że nic się nie zmieniło, taka informacja do niczego nie jest mu potrzebna.
Co innego jeśli nowa trasa wyjdzie inna, wtedy powinien móc uzyskać taką informację.
-
... Co innego jeśli nowa trasa wyjdzie inna, wtedy powinien móc uzyskać taką informację.
Tu raczej skłaniałbym się ku opcji
... jeśli są znaczące różnice, dopiero wtedy przeliczać. ...
Zakładając, że przeliczać=wyznaczać nową
A już szczytem marzeń byłoby audio zapytanie w stylu:
Otrzymano nowe dane Traffic. Proponowana nowa trasa jest X km krótsza/dłuższa* i osiągniesz cel Y godz Z minut szybciej/wolniej*.
Czy wyznaczyć nową trasę?
I tu do kliknięcia na ekranie Tak lub Nie.
* - niepotrzebne skreślić.
-
Co do jednego zgoda, po otrzymaniu nowych danych trasa powinna być przeliczana w tle
(niech to trwa nawet kilka razy dłużej niż zwykłe przeliczanie 'na pierwszym planie')
I jeśli po przeliczeniu okaże się że jest taka sama jak pierwotna nie powinno się nic dziać na ekranie.
Może trochę nieprecyzyjnie się wyraziłem,
IMHO powinien być algorytm porównujący w tle aktualną trasę z trasą po pobraniu danych z LiveDrive i jeśli są znaczące różnice, dopiero wtedy przeliczać.
zmieńmy "przeliczać na "podawać" :-| i chodzi nam o to samo. Z jednej strony chciałbym aktywnie korzystać z LiveDrive, a drugiej strony podawanie co 10 minut informacji o nowej trasy jest nie do przyjęcia, zwłaszcza w miejscach gdzie jest dużo manewrów do wykonania.
A już szczytem marzeń byłoby zapytanie w stylu:
Otrzymano nowe dane Traffic. Proponowana nowa trasa jest X km krótsza/dłuższa* i osiągniesz cel Y godz Z minut szybciej/wolniej*.
Czy wyznaczyć nową trasę?
I tu do kliknięcia na ekranie Tak lub Nie.
* - niepotrzebne skreślić.
Heh, :mrgreen: :mrgreen:, takie rzeczy tylko w Erze.... Teraz byś słyszał "Proponowana trasa jest taka sama, chcesz przeliczyć ponownie?" . "NIE" ofkors wyszarzone i nieaktywne B)
-
Co innego jeśli nowa trasa wyjdzie inna, wtedy powinien móc uzyskać taką informację.
Tu raczej skłaniałbym się ku opcji
No przecież dokładnie to napisałem :)
z drugiej strony podawanie co 10 minut informacji o nowej trasy jest nie do przyjęcia, zwłaszcza w miejscach gdzie jest dużo manewrów do wykonania.
Widać coś tu jest z lekka pokićkane, przypominam że przy betatestach dostaliśmy m.in. takie info:
W przypadku rekalkulacji trasy wywołanej otrzymaniem nowych danych Traffic, pierwotna trasa zostaje zmieniona
jedynie, gdy nowa trasa daje znacząca poprawę czasu lub długości jazdy.
-
Cytat: ochkarol w Dzisiaj o 12:43:58
A już szczytem marzeń byłoby zapytanie w stylu:
Otrzymano nowe dane Traffic. Proponowana nowa trasa jest X km krótsza/dłuższa* i osiągniesz cel Y godz Z minut szybciej/wolniej*.
Czy wyznaczyć nową trasę?
I tu do kliknięcia na ekranie Tak lub Nie.
* - niepotrzebne skreślić.
Heh, :mrgreen: :mrgreen:, takie rzeczy tylko w Erze.... Teraz byś słyszał "Proponowana trasa jest taka sama, chcesz przeliczyć ponownie?" . "NIE" ofkors wyszarzone i nieaktywne.
I tu kolega nie ma racji. TomTom właśnie tak proponuje trasę jak znajdzie szybszą!
-
A mnie denerwuje przy przeliczaniu jeszcze ciągłe pytanie czy ustawić trasę na zamkniętym odcinku. Jak wyznaczałem trasę i się zgodziłem to znaczy, że tak chciałem. Potem przy rekalkulacji powinien tą zgodę uwzględniać.