PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych
Nawigacja GPS => AutoMapa => Wątek zaczęty przez: jetsf w Maj 05, 2008, 16:41:26
-
Problem 1.
Umieszczony niżej link ilustruje sytuację powodującą dla jadących w przeciwnym kierunku na sąsiedniej jezdni wygenerowanie błędnego komunikatu o początku pomiaru.
Prawidłowo umieszczony Punkt początkowy [Utrecht B] będzie generował komunikat ostrzegawczy dla jadących w przeciwną stronę na sąsiedniej jezdni.
http://rs13gc.rapidshare.com/files/112723632/5145061/Brak_pomyslu.jpg (http://rs13gc.rapidshare.com/files/112723632/5145061/Brak_pomyslu.jpg)
Jako moderator tej kategorii nie mam dobrego pomysłu na rozwiązanie problemu.
Proszę o poradę - jak postępować w takich sytuacjach ?
1. Nie przejmować się i zostawiać jak jest (w domyśle najwyżej jadący z przeciwnego kierunku będą jechać ostrożniej, co nikomu nie zaszkodzi)
2. Dla czystości odczytu niedopuszczać do takich sytuacji i nie zatwierdzać POI prowadzących do rozbieżności w komunikatach.
3. Inne pomysły ??
Problem 2.
Sprawdzając poprawność nadsyłanych POI w programie Google Earth (spowodowaną brakiem mapy Europy w serwisie miplo) zauważyłem różnice pozycji POI w stosunku do rysunku drogi w AM.
Pytanie brzmi - które są bardziej wiarygodne?
W Google Earth widnieją napisy [© 2008 Tele Atlas i Image © 2008 Aerodata International Surveys] co sugeruje aktualność, natomiast w AM wiemy, że mapy również dostarcza Tele Atlas z podaną wersją 0803. Czy wersja 0803 mówi nam, że mapa jest datowana na marzec 2008 ?
Rozstrzygnięcie kwestii aktualności pozwoliłoby precyzyjniej określać położenie POI.
Podaję przykład. Dostaję do zatwierdzenia punkt dotyczący umiejscowienia stacji benzynowej. Na zdjęciu w Google Earth widzę tę stację kilka lub kilkadziesiąt metrów przesuniętą. Jeśli mam pewność, że mapa AM jest opóźniona w stosunku do GE, to od razu wprowadzam korektę i punkt zatwierdzam.
-
http://rs13gc.rapidshare.com/files/112723632/5145061/Brak_pomyslu.jpg
Jako moderator tej kategorii nie mam dobrego pomysłu na rozwiązanie problemu.
Proszę o poradę - jak postępować w takich sytuacjach ?
Litości, tylko nie RS kto będzie czekał 39, 99 czy więce minut żeby to obejrzeć?
Masz AM EU? Jeśli tak to ściągaj niezatwierdzone i oglądaj na mapie AM a nie w GE
Jeśli nie masz, to support powinien załatwić Ci służbową licencję AM EU na PC i kropka.
Moderowanie zagranicznych POI bez dostępu do mapy to poroniony pomysł.
-
http://images31.fotosik.pl/242/a96a50ec940758a7.jpg :)
Ad 1.
Wydaje mi sie, ze przewaznie w wiekszosci przypadkow radar w jednym kierunku bedzie rowniez widoczny przez tych jadacych w kierunku przeciwnym, a chyba lepiej zwolnic tam gdzie nie ma radaru, niz dac sie zlapac, bo nie ma sie POI z informacja o radarze... Te kilkanascie sekund nikogo nie zbawi.
Ad 2.
Moim zdaniem nie ma znaczenia czy cos w AM jest przesuniete wzgledem GE o 1m czy o 3km, bo przeciez punkty wprowadzamy wedlug wspolrzednych AM.
Jesli w Miplo wprowadzamy cos na skrzyzowaniu drog, w tym samym miejscu pojawi sie to w Automapie jako POI, a czy w GE ten punkt sie pokrywa, to juz chyba inna sprawa...
-
Hehe, a mnie w sobotę AutoMapa uratowała tyłek w Pradze na radarze odcinkowym. Grzeczniutko jechałem aż do drugiego radaru - a za nim oczywiście dwa radiowozy i panowie już wypisują... :)
-
http://images31.fotosik.pl/242/a96a50ec940758a7.jpg :)
Ad 1.
Wydaje mi sie, ze przewaznie w wiekszosci przypadkow radar w jednym kierunku bedzie rowniez widoczny przez tych jadacych w kierunku przeciwnym, a chyba lepiej zwolnic tam gdzie nie ma radaru, niz dac sie zlapac, bo nie ma sie POI z informacja o radarze... Te kilkanascie sekund nikogo nie zbawi.
Owszem, będzie widoczny, ale po przeciwnej stronie jezdni i tylko wtedy, kiedy początek pomiaru dla jednego kierunku jest końcem pomiaru dla jadących z przeciwnego. Nie ma to praktycznego znaczenia, bo przy poprawnym ustawieniu komunikatów - ostrzeżenie usłyszymy tylko dla naszego kierunku jazdy.
Problemem są tylko takie sytuacje jakie podałem rozpoczynając wątek.
Dzięki za przeniesienie przykładu. NocnyMarek ma rację - umieszczenie w RS to był poroniony pomysł.
Ad 2.
Moim zdaniem nie ma znaczenia czy cos w AM jest przesuniete wzgledem GE o 1m czy o 3km, bo przeciez punkty wprowadzamy wedlug wspolrzednych AM.
Jesli w Miplo wprowadzamy cos na skrzyzowaniu drog, w tym samym miejscu pojawi sie to w Automapie jako POI, a czy w GE ten punkt sie pokrywa, to juz chyba inna sprawa...
Sądzę, że w tej akurat kategorii ma to znaczenie w tym sensie, że po aktualizacji map w AM punkty się "rozjadą" i wraz z nimi - poprawność komunikatu.
-
Hehe, a mnie w sobotę AutoMapa uratowała tyłek w Pradze na radarze odcinkowym. Grzeczniutko jechałem aż do drugiego radaru - a za nim oczywiście dwa radiowozy i panowie już wypisują... :)
Panie kolego !
radary odcinkowe są fotoradarami i policaje napewno za nimi nie muszą stać ! Zdjątko przychodzi pocztą lub z policjantem i oczywiście zaproszenie do niego jest....
-
? Ale co ja poradzę na to, że tam stali?
Pocztą dla polskich turystów to chyba wiele im to nie da, bo nie sądzę by wysyłali za granicę?
-
? Ale co ja poradzę na to, że tam stali?
Pocztą dla polskich turystów to chyba wiele im to nie da, bo nie sądzę by wysyłali za granicę?
Kolega się myli. Shengen działa. Przychodzą z całej europy ;).
-
No proszę :)
W sumie to i tak nie zmienia faktu, że gorzej zapłacić od razu (zwłaszcza jak się nie ma koron przy sobie :) ) niż potem spokojnie kredytowym :)
-
przychodzą z całej Szengelandii znajomy dostał nawet nie wiedząc ze to dla niego z Austrii