PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych

Nawigacja GPS => AutoMapa => Wątek zaczęty przez: nie-bieski w Maj 21, 2008, 21:34:17

Tytuł: Pytanie o zakręty
Wiadomość wysłana przez: nie-bieski w Maj 21, 2008, 21:34:17
Witam Serdecznie

Chciałbym spytać dlaczego zakręty w automapie nie są płynne. Jakieś takie to wektorowe, wygląda to jak koło samochodu Colina McRea z lat 90-tych (tzn z gry komputerowej)

Czy to trudno zrobić? Juz nawet nie chodzi o wierne odwzorowanie każdego zakrętu w Polsce ale o zwyczajne zaokrąglenie w miescu przełamania.

Przydałaby się także topografia ale tu już dużo pracy.

pozdrawiam
Tytuł: Odp: Pytanie o zakręty
Wiadomość wysłana przez: matmic w Maj 21, 2008, 22:50:54
Witam.
Jakbyś do pocketa włożył GeForce'a czy Radeon'a to wtedy twórcy AM mogliby pomyśleć o tym, aby zakręty składały się z większej ilości punktów.
Co do topografii - w AM nie przydatne, ponieważ to jest nawigacja, jak chcę topografię to wyciągam atlas i mam :)
Tytuł: Odp: Pytanie o zakręty
Wiadomość wysłana przez: wpmike w Maj 22, 2008, 14:10:33
Kiedyś też tak było - jak chciałeś się gdzieś dostać to też wyciągałeś atlas (ew. mapę samochodową) i miałeś ;P Z tą topografią to nie taki głupi pomysł. Tylko kto Ci takie dane dostarczy...? Tzn... Aqratowi...
Tytuł: Odp: Pytanie o zakręty
Wiadomość wysłana przez: nie-bieski w Maj 22, 2008, 20:40:31
matmic

No nie obraź się, ale nie masz pojęcia o obliczeniach jakie wymagałby poketowy sprzęt. W ambitnych grach komputerowych moc jest potrzebna ponieważ gra nie składa się tylko i wyłącznie z zaokrągleń. Ale jak już tak się upierasz to weź do ręki PSP czy inne Wi.

Nie chodzi tylko i wyłącznie o wizualną stronę. Łagodny zakręt na skrzyżowaniach typu "proca" powodowałby płynne obracanie mapy w kierunku jazdy (przy zjeździe np w prawo). Teraz efekt jest taki, że mimo manewru który wykonujesz, automapa ciągle pokazuje Ci perspektywę na drogę na wprost by potem nagle przeskoczyć we właściwą stronę. Z dużym opoźnieniem dodam. Ponadto, jak na TE czasy, to Automapa i tak kuleje. Czasem mam wrażenie, że to nie Automapa ale stare "Commando" (czy ktoś pamięta tę kultową grę?:-) ) no i jeszcze ta wątpliwa płynność.

Jestem fanem nowinek. Jak każdy duży BOY uwielbiam je. Ponadto jestem zdania, że GPS i mapa to najlepszy wynalazek od 30 - 50 lat. Nobla dałbym za samą jego prakyczność. Oczywiście jestem fanem Automapy, ale jednak serce mnie boli kiedy przesiadam się z iGO (kiepsko zrobione mapy Polski) na Automapę. W iGO płynność jest niesamowita.

I teraz co najważniejsze...w iGO jest płynność i jednak topografie zapowiadają w kolejnej odsłonie z tego co pamiętam.
Tytuł: Odp: Pytanie o zakręty
Wiadomość wysłana przez: redi w Maj 24, 2008, 01:04:19
Grafika wenktorowa ma to do siebie ze jest kancista. A pomyscie sobie jakby mapa nie byla wektorowa a zwykla rasrtowa to bys widzial zakret jak zbior pikseli jak zwykle zdjecie w powiekszeniu. Wektory da sie zmiejszac i zwikszac bez utraty jakosci a z raster juz tak nie zrobisz. No i wektory wymagaja obliczen...
Tytuł: Odp: Pytanie o zakręty
Wiadomość wysłana przez: matmic w Maj 24, 2008, 12:01:28
No i wektory wymagaja obliczen...
... a rastry dekompresji
Tytuł: Odp: Pytanie o zakręty
Wiadomość wysłana przez: trzcionk w Maj 26, 2008, 11:30:12
Grafika wenktorowa ma to do siebie ze jest kancista.

Ale nie w sensie łamanych zakrętów.
Tytuł: Odp: Pytanie o zakręty
Wiadomość wysłana przez: redi w Maj 26, 2008, 15:13:28
No zgadza sie w koncu kolo tez mozna zrobic wektorowo
Tytuł: Odp: Pytanie o zakręty
Wiadomość wysłana przez: trzcionk w Maj 26, 2008, 20:29:59
No zgadza sie w koncu kolo tez mozna zrobic wektorowo

Rety, przecież nie da się inaczej modelować w komputerze niż wektorowo. Zarówno proste/odcinki są opisane wektorowo jak i krzywe. Kwestia czy w mapie są to odcinki czy krzywe. Podejrzewam, że odcinki i AM po prostu nic z tym nie robi by było gładkie, bo prościej wyrysować odcinek niż krzywą nawet jeśli nie pojawia się problem wydajnościowy.
Tytuł: Odp: Pytanie o zakręty
Wiadomość wysłana przez: voyager w Maj 26, 2008, 20:36:26
AM ma mapę zapisaną odcinkami, co ładnie widać podczas zakładania własnej blokady. Tak się szybciej rysuje. W przypadku wektoryzacji krzywymi, PPC musiałby trochę bardziej się wysilić. Nie zapominajcie, że PPC postawione jest na różnej maści WinCE/Mobile (jeden pies), które to demonem wydajności nie jest, API typu patchwork.