PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych
Nawigacja GPS => AutoMapa => Wątek zaczęty przez: nocnyMarek w Lipiec 28, 2009, 01:36:24
-
Jechałem dziś do Cieszyna, z Katowic, trasa banalnie prosta, dosłownie,
kilkadziesiąt km prosto po DK81, potem zakręt w prawo i znów prosto ...
Trasę wyznaczyłem bardziej z rozpędu niż potrzeby,
a to co przeżyłem w drodze skłoniło mnie do napisania tego postu.
Przez pół godziny Jadźka chciała mnie zagadać, powtarzając wciąż to samo zaklęcie 'prosto'
AM zawsze była moim zdaniem zbyt gadatliwa i nadopiekuńcza, ale to co dziś pokazała ... :shock:,
na odcinku 30 km jakieś 20x usłyszałem, że mam jechać prosto, prawie na każdym skrzyżowaniu ... po co?
Listę manewrów, czy raczej 'manewrów', możecie obejrzeć w załączniku.
A ta ankieta, to po to, żeby sprawdzić, czy to ja jestem 'inny' :mysli:
czy też znajdzie się więcej osób, które podzielają moje odczucia.
Jednocześnie proszę o podawanie przykładów, gdzie waszym zdaniem taki komunikat jest naprawdę potrzebny,
klasyczny moim zdaniem przykład to taki gdzie główna droga skręca, a należy z niej zjechać w inną podrzędną
i ten zjazd to droga na wprost.
Poszukałem takiego przykładu dla ilustracji na mapie i już pierwszy, który znalazłem, mi się nie podoba,
DK46 w Lublińcu zakręca w lewo pod kątem prostym, a zadana trasa wiedzie na wprost i tu AM milczy,
choć już 100m dalej w analogicznej sytuacji (droga miejska główna na skrzyżowaniu skręca w prawo)
jest komunikat 'prosto'.
-
"Jak to dziadostwo wyłączyć? I tak nigdy nie ma ich tam gdzie byłyby potrzebne."
Taki jest mój wybór.
Przykładów można by było mnożyć:
Obwodnica Piask pod Lublinem. Droga szeroka, dwa pasy ruchu, zjazd z obwodnicy, a AM krzyczy za xxx metrów prosto - po co !?
Trasa Katowicka, odcinek Warszawa - Sosnowiec to samo droga prosta jak drut, sytuacja się powtarza co jakiś czas bezsensowny komunikat .... prosto !
Autostrada Stryków - Nowy Tomyśl ( o ile pamięć mnie myli) j.w.
Z wielką chęcią pozbyłbym się tego komunikatu w sytuacjach gdzie nie zmieniam pasów, drogi i jadę wciąż prosto.
Pozdrawiam
-
...
DK46 w Lublińcu zakręca w lewo pod kątem prostym, a zadana trasa wiedzie na wprost i tu AM milczy,
choć już 100m dalej w analogicznej sytuacji (droga miejska główna na skrzyżowaniu skręca w prawo)
jest komunikat 'prosto'.
Podobna sytuacja jest jadąc we Wrocławiu od CH Korona np na Plac Grunwaldzki przez most Szczytnicki. Droga skręca w lewo (skrzyżowanie Krzywoustego z Brucknera) a AM mówi "prosto" :S
-
Jednocześnie proszę o podawanie przykładów, gdzie waszym zdaniem taki komunikat jest naprawdę potrzebny,
klasyczny moim zdaniem przykład to taki gdzie główna droga skręca, a należy z niej zjechać w inną podrzędną
i ten zjazd to droga na wprost.
Irytują mnie, a pożytku nie ma z nich żadnego.
Ewentualnie gdy jest przejazd przez rondo, w tym przypadku podanie którym zjazdem nawet gdy jest to jazda na wprost.
W innym przypadku rzeczywiście niczemu chyba nie służą.
-
faktycznie z tym prosto i prosto można osiwieć, już kiedyś o tym pisałem, ale widocznie AM to zignorowała.
-
... chyba zaczynam rozumieć dlaczego niektórzy z taką nostalgią wspominają AM 3 :wink:
Wyniki porównania różnych wersji AM na tym prostym odcinku:
AM3.9 - 0 komunikatów - jak dla mnie ideał
AM4.0 - 2 komunikaty
AM4.5-5.2 - 4 komunikaty
AM5.3-5.5 - 6 komunikatów
AM5.5.2 - 7 komunikatów
-
Marku słuszna uwaga. Ja już kiedyś w czasach AM3 i AM4 trąbiłem, że jadźka trajkota jak nawiedzona. Najbardziej wyważony pod tym względem jest tomtom, który gada wtedy gdy zachodzi taka potrzeba. Jak ma się jechać prosto to w ogóle nic nie gada, np. na takim odcinku Nowy tomyśl - Stryków nie odezwie się ani razu (oprócz wjazdu i zjazdu)
-
Na A2 AM też jest powściągliwa, na 250km są 3 komunikaty 'trzymaj sie lewej' (przy węzłach) to mnie nie razi.
A TT czasem troszkę przegina w drugą stronę, (kiedyś miałem okazję testować)
np. klasyczne skrzyżowanie typu 'T', dojeżdżam 'od nóżki', a on 'ani be ani me' :wink:
Najgorsze jest to, że ten komunikat 'prosto' jest nieprzewidywalny, np. na trasie z Radomia do Wa-wy
Jadźka siedzi cicho przez 93 km, by znienacka odezwać się przy zjeździe na Okęcie.
A w drugą stronę przy Okęciu milczy, a odzywa się nagle przy CH w Jankach i na wjeździe na obwodnicę Grójca.
-
Ja osobiście mam wyłączone komunikaty w ogóle. To jest najlepsze rozwiązanie. Po prostu od czasu
do czasu zerkam na mapę jak mam jechać i tak jadę. Jakby słuchać Jadźki nie patrząc na ekran,
to ciekawe gdzie bym dojechał. W końcu po to nawigacja wyświetla mapę, żeby na nią czasem
popatrzeć. :ok:
-
a nigdy przez to nie przegapiłeś manewru ? Nie wierzę :wink:
-
z tym "prosto" albo "lekko w prawo lub w lewo" to przegięcie na zdjęciu poniżej mam komunikat "prosto" a droga prowadzi w lewo.
-
a nigdy przez to nie przegapiłeś manewru ? Nie wierzę :wink:
Nigdy. Po to są definiowane rożne zoomy pod jednym przyciskiem ekranowym, żeby
w mieście sobie mapę przybliżyć. Zresztą, mam wyciszone całe urządzenie. Jednym
te komunikaty pomagają, innym nie. Ekran jest u mnie doskonale zawsze widoczny.
Tak lubię i tyle :ok:
-
Mnie osobiście komendy te nie przeszkadzają. Czasami nawet ułatwiają jazdę.
Bardziej przydałby się asystent pasa ruchu; czy jakoś tak się on nazywa :)
-
Mnie osobiście komendy te nie przeszkadzają. Czasami nawet ułatwiają jazdę.
Bardziej przydałby się asystent pasa ruchu; czy jakoś tak się on nazywa :)
No i dobrze,po to są komunikaty,aby gały wlepiać w drogę a nie zerkać na mapę w nawigacji.Potem jest ;nie widziałem,nie zauważyłem itp.
-
Po to są spacje, aby je używać za znakiem interpunkcyjnym typu "przecinek".
Nie mierz wszystkich swoją miarą ... A skoro nie masz podzielnej uwagi, to Twój problem i słuchaj sobie Jadźki lub Hołka :evil:
-
A skoro nie masz podzielnej uwagi, to Twój problem i słuchaj sobie Jadźki lub Hołka
I o to chodzi mi nie przeszkadzają komunikaty głosowe a w niektórych miejscach są niezastąpione, a jak komuś przeszkadzają to mute w navi i nie słuchaj Jadźki.
-
Ja osobiście mam wyłączone komunikaty w ogóle. To jest najlepsze rozwiązanie. Po prostu od czasu
do czasu zerkam na mapę jak mam jechać i tak jadę.
Zgadzam się całkowicie...
Dlatego oddałem głos na opcję nr 5 :)
-
Wydaje mi się dyskusja idzie nie w tym kierunku co potrzeba - jedni skrajnie w lewo drugi w prawo i.t.d. a problem polega zupełnie na czymś innym. Chodzi o nadużywanie komunikatów i tu się zgadzam. Do czego służy komunikat "prosto" co kilka minut przy dojeżdżaniu do jakiegoś tam skrzyżowania. Wystarczy komunikat jeśli na danym skrzyżowaniu będzie trzeba wykonać jakiś manewr (skręt lub zawrócenie). W pozostałych przypadkach nasza kochana Jadzia powinna zamilknąć. Wystarczy że obok siedzi żona :D
-
Po to są spacje, aby je używać za znakiem interpunkcyjnym typu "przecinek".
Nie mierz wszystkich swoją miarą ... A skoro nie masz podzielnej uwagi, to Twój problem i słuchaj sobie Jadźki lub Hołka :evil:
Biję się w piersi, będę korzystał ze spacji.
A słucham Czesia i nie muszę zerkać na mapę.
Co do podzielności uwagi, masz rację-zero.
Swoim postem wykazałeś swoją przewagę wykształcenia i inteligencji- gratuluję.
Serdecznie dziękuję za krytykę, gorąco pozdrawiam!!!
-
[/quote]
Biję się w piersi, będę korzystał ze spacji.
[/quote]
Tak z ciekawości zapytam, masz piersi czy pierś? (z Twojego profilu nie wynika) :E
-
Jechałem dziś do Cieszyna, z Katowic, trasa banalnie prosta, dosłownie,
Dla odmiany proponuję pojechać do Cieszyna przez Bilsko trasą nr 1 (gierkówką) i nawaselszy moment jest przed bielskiem na skrzyżowaniu (kończynce) gdzie trasa nr 1 skręca zjazdem w prawo a prosto 2 pasy prowadzą do bielska. Automapa tutaj oczywiście kierując nas do Cieszyna mówi: JEDŹ PROSTO ! :O
Pozdrawiam :-)
-
Mówi 'trzymaj sie prawego pasa', chyba pomyliłeś miejsce.
-
Mówi 'trzymaj sie prawego pasa', chyba pomyliłeś miejsce.
Ten "asystent pasa" w AM też nadaje się na osobny wątek :proud:
-
Prawdziwy asystent to to nie jest ale tego co jest będę bronił.Wystarczy zrozumieć zasadę podawania komunikatów i wtedy jest prosty i logiczny . Jak dla mnie spełnia swoją rolę .
-
Prawdziwy asystent to to nie jest ale tego co jest będę bronił.Wystarczy zrozumieć zasadę podawania komunikatów i wtedy jest prosty i logiczny . Jak dla mnie spełnia swoją rolę .
W szczególności gdy pada komunikat "Trzymaj sie prawego pasa" a z tego pasa można jechać i w prawo i prosto... :E
Miałem przypadek gdy był komunikat "Trzymaj się lewego pasa" a z tego pasa skręcało się tylko w lewo, podczas gdy trasa biegła prosto. :mrgreen:
Mozna się nieźle przejechać słuchając samych komend (jak to radzą niektórzy) :ok:
-
Mówi 'trzymaj sie prawego pasa', chyba pomyliłeś miejsce.
I to jest właśnie dość nieprecyzyjny komunikat, gdyż jadąc tą drogą, która ma dwa pasy ruchu słysząc komunikat 'trzymaj sie prawego pasa' i nie zerkając na mapę chyba większość pojedzie na wprost. A żeby skręcić na Cieszyn trzeba zjechać z prawego pasa na krótki dodatkowy pas zjazdowy, więc chyba trafniejszy byłby komunikat 'zjedź w prawo'.
-
[........trzeba zjechać z prawego pasa na krótki dodatkowy pas zjazdowy, więc chyba trafniejszy byłby komunikat 'zjedź w prawo'.
Ooo .I to jest właśnie to co nie jest intuicyjne a co trzeba zrozumieć żeby było jasne o co chodzi w komunikacie "trzymaj się lewego/prawego pasa" B)
Ten komunikat oznacza w tłumaczeniu na polski że na drodze jest w tym miejscu namalowana gruba przerywana linia i trzeba ustawić się tak żeby znaleźć się na pasie po lewej/prawej (odpowiednio do komunikatu) stronie tej linii ,i trzeba pamiętać że określenie "pas" ,w komunikacie, nie oznacza tego samego co "pas jezdni" w kodeksie ruchu drogowego.
..........W szczególności gdy pada komunikat "Trzymaj się prawego pasa" a z tego pasa można jechać i w prawo i prosto... :E
Miałem przypadek gdy był komunikat "Trzymaj się lewego pasa" a z tego pasa skręcało się tylko w lewo, podczas gdy trasa biegła prosto. :mrgreen:
..............
Ty przytaczasz konkretny przypadek Ale to jest dowód na to że w mapie są błędy a nie na to że funkcja AM działa źle/nielogicznie .Ja bronię samej funkcjonalności a nie tego że nie ma błędów w mapie (chociaż ja się na taki nie natknąłem) Trzeba też pamiętać że po prawej/lewej stronie grubej przerywanej linia może być więcej niż jeden pas ruchu (a tych AM nie rozróżnia) niekoniecznie przeznaczonych do jazdy w tym samym kierunku ale od tego kierowca ma oczy bo AM przecież Prawdziwego APR nie ma.
-
Miałem przypadek gdy był komunikat "Trzymaj się lewego pasa" a z tego pasa skręcało się tylko w lewo, podczas gdy trasa biegła prosto. :mrgreen:
Ty przytaczasz konkretny przypadek Ale to jest dowód na to że w mapie są błędy a nie na to że funkcja AM działa źle/nielogicznie .Ja bronię samej funkcjonalności a nie tego że nie ma błędów w mapie (chociaż ja się na taki nie natknąłem) Trzeba też pamiętać że po prawej/lewej stronie grubej przerywanej linia może być więcej niż jeden pas ruchu (a tych AM nie rozróżnia) niekoniecznie przeznaczonych do jazdy w tym samym kierunku ale od tego kierowca ma oczy bo AM przecież Prawdziwego APR nie ma.
Nie mów mi, że logiczny jest komunikat "Trzymaj się lewego pasa" gdy wyjeżdżając z Al. Sikorskiego chę jechać prosto aby na nastepnym skrzyzowaniu skręcić w prawo. Jakim błędem mapy to chcesz tłumaczyć ? :O
W załączeniu konkretna trasa z Targeo (plik Lewy pas.gif) oraz plan wyjazdu z Al.Sikorskiego (plik Wyjazd z Sikorskiego.gif).
Lublin oczywiście :wink: :sleepy:
-
A czy przypadkiem na tym skrzyżowaniu prawy pas (Ten tylko do skrętu w prawo) nie jest oddzielony Grubą przerywaną linią :-?
Jeśli tak to przeczytaj jeszcze raz (i zastanów się nad tym) moje tłumaczenie na Polski. A jeśli nie ma tam grubej przerywanej to to właśnie jest ten błąd w mapie - tzn.AM ma tam zaznaczone ,inaczej niż w rzeczywistości, że ta gruba przerywana jest
-
W załączeniu konkretna trasa z Targeo (plik Lewy pas.gif) oraz plan wyjazdu z Al.Sikorskiego (plik Wyjazd z Sikorskiego.gif).
Byłoby miłe, gdybyś podał jeszcze nazwę miasta.
-
A czy przypadkiem na tym skrzyżowaniu prawy pas (Ten tylko do skrętu w prawo) nie jest oddzielony Grubą przerywaną linią :-?
Jeśli tak to przeczytaj jeszcze raz (i zastanów się nad tym) moje tłumaczenie na Polski. A jeśli nie ma tam grubej przerywanej to to właśnie jest ten błąd w mapie - tzn.AM ma tam zaznaczone ,inaczej niż w rzeczywistości, że ta gruba przerywana jest
Ale weź się zastanów!
Jedziesz w obcym mieście gdzie tysiące kierowców tylko czeka, zeby Cię obtrąbić za najmniejszy fałszywy :kill: ruch a Ty masz szukać na drodze grubej przerywanej linii !!?? :terrified:
Jak juz ją znajdziesz to jeszcze musisz się zastanowić czy trzeba jechać lewym, czy może jednak środkowym.
Sto razy lepsza byłaby komenda "prosto" (lub "w prawo", "w lewo") i wtedy sam sobie szukam pasa do wykonania manewru.
Poza tym komenda, którego pasa mam się trzymać pada często zanim pojawiają sie grube przerywane linie.
Jeszcze mógłbym zrozumieć tę logikę gdyby była komenda "trzymaj się środkowego pasa" ale chyba o takiej nie ma. :S
-
Jeśli to Lublin (na szczęście Garmin wyszukuje globalnie adresy), to u mnie Hołek (dwukrotnie) komunikuje "Za 400 (100) metrów w prawo, potem w prawo", a później, we właściwym momencie, mówi "W prawo".
Potem tylko "Jesteś u celu" i "To byłem ja, Krzysztof Hołowczyc".
-
Niezależnie od ilości trąbiących na ciebie kierowców Ty masz obowiązek tą linię widzieć bo to taki sam znak drogowy jak inne.
ps. to jest tam ta lińja czy nie :-?
ps2. komęda :"trzymaj się środkowego pasa" nie może paść bo AM nie ma APR i dla niej pas ruchu to nie to samo co dla kodeksu
ps3. Nie twierdze że to najlepsze rozwiązanie na świecie ale Logiczne jest i ja z niego korzystam i w jednym z najbardziej zatłoczonych miast w Polsce (WAWA) nie nam z tym problemu :proud:
-
Niezależnie od ilości trąbiących na ciebie kierowców Ty masz obowiązek tą linię widzieć bo to taki sam znak drogowy jak inne.
Nie mogę jej zobaczyć jak jak jej jeszcze na drodze nie ma. W tym konkretnym przypadku zaczyna się ona gdzieś 50-100 m przed skrzyżowaniem. A komendy duzo wczesniej.
ps. to jest tam ta lińja czy nie :-?
Pewnie jest - nie pamiętam :wink:
ps3. Nie twierdze że to najlepsze rozwiązanie na świecie ale Logiczne jest i ja z niego korzystam i w jednym z najbardziej zatłoczonych miast w Polsce (WAWA) nie nam z tym problemu :proud:
Ale postaw się w sytuacji świżego użytkownika AM, który dojeżdżając do skrzyżowania słyszy "trzymaj się lewego pasa" i co robi ??
Wali na lewy, skrajny pas i co?
Musi skręcic w lewo - a chciał biedaczek pojechać prosto. :mrgreen:
Też nauczyłem się życ z tymi komendami (na szczęście w Lublinie, gdzie zajęcie złego pasa nie jest tak brzemienne w skutkach) :E
-
ps3. Nie twierdze że to najlepsze rozwiązanie na świecie ale Logiczne jest i ja z niego korzystam i w jednym z najbardziej zatłoczonych miast w Polsce (WAWA) nie nam z tym problemu :proud:
Podobnie w Wiedniu, Bratysławie, na autostradach w Niemczech, Austrii, Słowenii, w Polsce trochę gorzej, ale też czasem działa. Proste, logiczne, bardzo ułatwiające nawigację. Jedynie prawdziwy asystent pasa ruchu może być lepszy. Aczkolwiek już to co jest, umożliwia bezproblemową nawigację na autostradach. Trzeba tylko zrozumieć pewną filozofię działania tych komend, zamiast ślepo postępować według tego co powie nawigacja.
-
A dlaczego AM nie mówi: "trzymaj się drogi nr ... " ?
Chyba nie dlatego że nie wie jakie te numery są.
-
Tylko nie to. Nie po to kupiłem nawigację, żeby śledzić numery dróg. Nie interesowało mnie to nigdy i teraz też nie interesuje.
-
Ale postaw się w sytuacji świeżego użytkownika AM, który dojeżdżając do skrzyżowania słyszy "trzymaj się lewego pasa" i co robi ??
Na demo trasy nie słyszy. Tylko to co zacytowałem.
-
Na demo trasy nie słyszy. Tylko to co zacytowałem.
Bo nie ma żadnej komendy mówiącej jak przejechać Al. Solidarności a komenda w prawo odnosi się do skrętu w ul. Północną.
-
A dlaczego AM nie mówi: "trzymaj się drogi nr ... " ?
Chyba nie dlatego że nie wie jakie te numery są.
coś w ten deseń masz w TomTom. Jak jest jakieś trudniejsze rozwidlenie drogi to na kilka sekund pojawia się u góry ekranu drogowskaz z nazwą miasta na które masz się kierować. No ale tak jest w tej paskudnej nawigacji, której tu nie lubimy, a nawet jak na niej jeździmy to się do tego nie przyznajemy :E :E :E
-
Trasa Katowicka, odcinek Warszawa - Sosnowiec to samo droga prosta jak drut, sytuacja się powtarza co jakiś czas bezsensowny komunikat .... prosto !
Od Janek do Częstochowy raptem odzywa się raz - na A1 przy zjeździe na Wrocław/Piotrków.
Za to czasami komunikatów jakichkolwiek brak - załącznik, skręt z Łabiszyńskiej w Kopijników.
-
Bo nie ma żadnej komendy mówiącej jak przejechać Al. Solidarności a komenda w prawo odnosi się do skrętu w ul. Północną.
To gdzie ten komunikat "Trzymaj się lewego pasa"?
Jak jedziesz przez skrzyżowanie z Solidarności prosto (nie skręcając w prawo w Północną) też takiego komunikatu nie ma.
-
Prawdziwy asystent to to nie jest ale tego co jest będę bronił.Wystarczy zrozumieć zasadę podawania komunikatów i wtedy jest prosty i logiczny . Jak dla mnie spełnia swoją rolę .
Hm.. wybacz, ale ja żadnej logiki w komunikatach AM nie widzę. Przykład (Kraków):
- zjazd z Armii Krajowej na Bronowicką - zjedź w prawo - OK
- zjazd z Turowicza w Tischnera - trzymaj się prawego pasa (sic!)
Sytuacja drogowa w obu przypadkach jest analogiczna.
Osławione prosto... jedziemy z Rakowickiej w kierunku Brodowicza ul Grochowską. Na skrzyżowaniu z
Prażmowskiego AM milczy. W tym momencie nie pamiętam analogicznych sytuacji, gdzie drze to swoje prosto.
Obawiam się, że miejsca owych komunikatów są równie genialnie naniesione jak kategorie dróg.
Ważne, że niedawno wyszła kolejna wersja... wg pewnej teorii ma mniej więcej 2^5.5 błędów w programie
i 2^711 błędów w mapie :grin:
-
To gdzie ten komunikat "Trzymaj się lewego pasa"?
Jak jedziesz przez skrzyżowanie z Solidarności prosto (nie skręcając w prawo w Północną) też takiego komunikatu nie ma.
Może poprawili. W AM 5.3 był na pewno.
-
- zjazd z Turowicza w Tischnera - trzymaj się prawego pasa (sic!)
U mnie mówi: "Trzymaj się prawego pasa, potem zakręt w prawo."
W miejscu, gdzie trzeba zjechać mówi: "Teraz - zakręt w prawo."
Osławione prosto... jedziemy z Rakowickiej w kierunku Brodowicza ul Grochowską. Na skrzyżowaniu z Prażmowskiego AM milczy.
A co ma mówić? To źle, że milczy, czy dobrze? Bo nie wiem...
-
Za to czasami komunikatów jakichkolwiek brak - załącznik, skręt z Łabiszyńskiej w Kopijników.
Słuszna uwaga. Też mnie to zastanowiło, kiedy jechałem pierwszy raz na Białołęcką.
-
Osławione prosto... jedziemy z Rakowickiej w kierunku Brodowicza ul Grochowską. Na skrzyżowaniu z Prażmowskiego AM milczy.
A co ma mówić? To źle, że milczy, czy dobrze? Bo nie wiem...
Nie jest ważne czy dobrze, czy źle, bo pewnie się znajdzie równie liczna grupa użyszkodników AM za każdym z tych rozwiązań.
Istotne jest to , co pokazałem m.in. na przykładzie ul.Tischnera, że taka sama sytuacja drogowa powinna skutkować takim samym komunikatem.
Oczywiście przydałoby się aby był jeszcze adekwatny do sytuacji.
AM często, nie jest to reguła, wali to swoje prosto wg pierwszeństwa drogi. Tylko co, gdy mamy pierwszeństwo łamane,
a my jednak chcemy pojechać prosto? Nie mam bladego pojęcia jaki w tym przypadku AM wywali komunikat, może ktoś pamięta lub ma namierzone takie skrzyżowanie?
-
Za to czasami komunikatów jakichkolwiek brak - załącznik, skręt z Łabiszyńskiej w Kopijników.
Słuszna uwaga. Też mnie to zastanowiło, kiedy jechałem pierwszy raz na Białołęcką.
Dodam, że zgłaszałem to (oraz kolejny zakręt - w prawo) do suportu dość dawno.
Jeszcze jeden komunikat mi przyszedł do głowy - skręt w prawo z Marynarskiej w Rzymowskiego (W-wa). Jest "lekko w prawo" a powinno być "w prawo" albo wręcz "na rondzie w prawo, pierwszy zjazd". Tym bardziej, że jadąc z Wołoskiej w Rzymowskiego mamy informację o rondzie.
-
A więc wniosek racjonalizatorski: komunikat powinien brzmieć "Trzymaj się właściwego pasa" - i jest po sprawie! :E
-
Trzeba pamiętać że AM nie rozróżnia sytuacji czy pasy są 2 czy może jest ich 5.
Na drogach wielopasmowych często komunikat:
'Trzymaj się lewego pasa' znaczy tylko 'nie jedź skrajnym prawym'
a nawet 'skrajnymi prawymi' - jeśli w tym samym kierunku biegnie ich wiecej.
-
A ta ankieta, to po to, żeby sprawdzić, czy to ja jestem 'inny' :mysli:
czy też znajdzie się więcej osób, które podzielają moje odczucia.
W pełni popieram. Te komunikaty "jedź prosto" są IMHO bez sensu.
Ja od zawsze powtarzam, że AM za dużo gada ;) Mam porównanie do TT, który czasem potrafi przez 100km się nie odezwać :), a AM na tej samej trasie gada jak najęta.
-
No i dobrze, niech gada - przynajmniej nie zasypiam za kierownicą jak jadę sam. :ok:
-
No i dobrze, niech gada - przynajmniej nie zasypiam za kierownicą jak jadę sam. :ok:
Jak jeszcze włączysz sobie 'informuj o zakrętach', to fakt ciężko zasnąć.
AM: 'lekko w prawo/lewo', a tam zakręt o 90 st. :grin:
Oj pełno takich kwiatków... jakby Hołek miał takiego pilota, to by daleko nie zajechali.
-
Istotne jest to , co pokazałem m.in. na przykładzie ul.Tischnera, że taka sama sytuacja drogowa powinna skutkować takim samym komunikatem.
Niczego nie pokazałeś, bo to nie są tożsame układy drogowe. Na Turowicza możesz (i powinieneś) trzymać się prawego pasa i to przez kilkaset metrów przed zjazdem, a na Armii Krajowej zwyczajnie nie dasz rady, bo jeszcze kilkadziesiąt metrów przed zjazdem w Bronowicką jest rozbiegówka wjazdu na AK z nowego osiedla Dytmara/Stańczyka. Jak miałbyś niby trzymać się tam prawego pasa? Dopiero kiedy skończy się wjazd dostajesz komunikat "Zjedź w prawo".
-
Niczego nie pokazałeś, bo to nie są tożsame układy drogowe. Na Turowicza możesz (i powinieneś) trzymać się prawego pasa i to przez kilkaset metrów przed zjazdem, a na Armii Krajowej zwyczajnie nie dasz rady, bo jeszcze kilkadziesiąt metrów przed zjazdem w Bronowicką jest rozbiegówka wjazdu na AK z nowego osiedla Dytmara/Stańczyka. Jak miałbyś niby trzymać się tam prawego pasa? Dopiero kiedy skończy się wjazd dostajesz komunikat "Zjedź w prawo".
Pozwolę sobie być innego zdania. To, że zjazd na Turowicza jest lekko dłuższy nie zmienia faktu, że jest to zjazd, a nie pas którym aktualnie jedziesz.
Tam wyraźnie otwiera się zjazdówka. Po prostu komunikat 'zjedź w prawo' jest bardziej adekwatny do sytuacji niż 'trzymaj się prawego pasa'.
-
zjazd na Turowicza jest lekko dłuższy
Około dziesięciokrotnie.
Spójrz na zdjęcia satelitarne - wyżej Turowicza, niżej Armii Krajowej, jeszcze niżej dwukrotne powiększenie zjazdu z AK w kierunku Bronowickiej. To naprawdę zupełnie inny rodzaj zjazdu - pas zjazdu z Turowicza w Tischnera ma do zakrętu ok. 400 m, zaś z AK do Bronowickiej ok. 45 m.
nie zmienia faktu, że jest to zjazd, a nie pas którym aktualnie jedziesz.
Jak posłuchasz AM i zaczniesz trzymać się prawego pasa (na Turowicza), to stanie się on tym, którym jedziesz
Tam wyraźnie otwiera się zjazdówka. Po prostu komunikat 'zjedź w prawo' jest bardziej adekwatny do sytuacji niż 'trzymaj się prawego pasa'.
Nie ma gdzie zjechać 400 m przed skrętem. Można tylko zmienić pas na prawy (przez 400 m trzy pasy są równoległe).
-
...
ps. to jest tam ta linia czy nie :-?
...
Dziś sprawdziłem. Są nawet dwie :P
Jedna oddzielająca pas dla skręcających w prawo i druga oddzielająca pas dla skręcających w lewo. :proud:
Dla jadących prosto jest osobny, środkowy pas (jak to wcześniej przedstawiłem na rysunku).
Potwierdza się teoria, że komunikaty nie są mocną stroną AM (mając na uwadze równiez wątek http://pdaclub.pl/forum/index.php?topic=141506.0 (http://pdaclub.pl/forum/index.php?topic=141506.0)) i bez patrzenia w ekran (aby się upewnić, że komunikat jest własciwy) ani rusz :E
-
Sto razy lepsza byłaby komenda "prosto" ...
... ale na tym skrzyżowaniu przy przejeżdzie prosto jest moja upragniona cisza, żadnej komendy o pasach.
-
popieram Cie Marku zdecydowanie. AM zawsze byla zbyt opiekuncza i caly czas mowi "prosto" w sytuacjach, kiedy kierowca nawet by nie pomyslal, ze moze pojechac inaczej. Generalnie jestem zwolennikiem dzialania na zasadzie - jak nic nie mowie, jedz ta droga glowna, na ktorej sie znajdujesz i nie kombinuj
Zawsze fascynowal mnie przyklad mostu Grota w Warszawie (trasa Torunska) w kierunku od Brodna w strone centrum. Na moscie 4 pasy w jedna strone, zaraz za rzeka mozliwosc zjechania z mostu np. na Gdansk i nie tylko. Wszystkie 4 pasy prowadza prosto, zaden nie ma strzalki "tylko do skretu". Jedziesz wiec sobie mostem, calkiem szybko (jak wszyscy), a AM zamiast prowadzic na zasadzie "4km prosto" wyznacza punkt wlasnie na moscie i do niego nawiguje. Pytam po co ? Jezeli Twoja trasa prowadzi prosto, czy ktos przy zdrowych zmyslach pomyslalby, ze moze sie pomylic i zjechac z mostu ? Nie moze sie pomylic. Pomylka moze nastapic jedynie w zjazdach (dwa po sobie w odleglosci kilkudziesieciu metrow).
To jedynie przyklad, takich zachowan, jak wiecie, jest od groma w AM. Najlepsze jezeli maja miejsce na trasie, kiedy odchodza w bok drogi gruntowe i w zyciu nie spodziewalbym sie, ze jest to jakis istotny punkt trasy, do ktorego nalezy nawigowac
-
... Generalnie jestem zwolennikiem dzialania na zasadzie - jak nic nie mowie, jedz ta droga glowna, na ktorej sie znajdujesz i nie kombinuj ...
Na wspominanym przeze mnie skrzyżowaniu droga krajowa nie wiedzie prosto :P
-
... Generalnie jestem zwolennikiem dzialania na zasadzie - jak nic nie mowie, jedz ta droga glowna, na ktorej sie znajdujesz i nie kombinuj ...
Na wspominanym przeze mnie skrzyżowaniu droga krajowa nie wiedzie prosto :P
dla mnie to nie ma znaczenia. Jezeli nie mam komunikatu z nawigacji, jade droga glowna. Jezeli skrzyzowanie jest rownorzedne, potrzebny jest komunikat nawigacji. Znane mi nawigacje samochodowe radza sobie z tym bez problemu nie zaprzatajac uwagi kierowcy. Jedynie AM traktuje kierowce jak ograniczonego i pomaga na sile
W jednej z nawigacji (nie AM) jest suwak, ktorym okresla sie natezenie generowanych komunikatow. Kazdy moze dopasowac czestotliwosc komunikatow do wlasnych potrzeb. Chesz informowania o kazdym zakrecie, skrzyzowaniu, dylemacie, prosze bardzo - jedno skrajne polozenie. Chcesz sluchac komunikatow wylacznie w miejscach bezwglednie potrzebnych, suwak w druga strone. Fajne to jest
-
dla mnie to nie ma znaczenia. Jezeli nie mam komunikatu z nawigacji, jade droga glowna. ...
No i właśnie w tym przypadku droga główna (krajowa) skręca w prawo a wytyczona (czytaj pożądana) trasa wiedzie przez to skrzyżowanie prosto. Brak komunikatu powoduje zjechanie z zaplanowanej trasy.
-
dla mnie to nie ma znaczenia. Jezeli nie mam komunikatu z nawigacji, jade droga glowna. ...
No i właśnie w tym przypadku droga główna (krajowa) skręca w prawo a wytyczona (czytaj pożądana) trasa wiedzie przez to skrzyżowanie prosto. Brak komunikatu powoduje zjechanie z zaplanowanej trasy.
w takim przypadku musze otrzymac komunikat o skrecie w lewo lub jakis nowy, informujacy o potrzebie zjechania z drogi glownej i USTAPIENIU pierwszenstwa
Uwazam, ze powinno byc ostrzezenie, inaczej kierowca zasugeruje sie nawigacja i nie ustapi pierwszenstwa. Oczywiscie odpowiedzialnosc spoczywa na kierowcy, ale rzut oka na ekran w watpliwej sytuacji moze spowodowac, ze jednak zbyt pozno zorientuje sie, ze mimo jazdy prosto powinienem ustapic pierwszenstwa. Chodzi mi o to, ze AM moglaby pomagac w takich przypadkach zyskujac uznanie kierowcy.
-
na odcinku 30 km jakieś 20x usłyszałem, że mam jechać prosto, prawie na każdym skrzyżowaniu ... po co?
Spróbuj może w navigator.settings zmienić linie na takie:
OtherSegmentsSegmentTipElongation=0
ClassSensitivityForStraight0=0
ClassSensitivityForTurns0=0
OtherSegmentsSegmentTipElongation=0
ClassSensitivityForStraight1=0
ClassSensitivityForTurns1=0
OtherSegmentsSegmentTipElongation=0
ClassSensitivityForStraight2=0
ClassSensitivityForTurns2=0
OtherSegmentsSegmentTipElongation=0
ClassSensitivityForStraight3=0
ClassSensitivityForTurns3=0
OtherSegmentsSegmentTipElongation=0
ClassSensitivityForStraight4=0
ClassSensitivityForTurns4=0
OtherSegmentsSegmentTipElongation=0
ClassSensitivityForStraight5=0
ClassSensitivityForTurns5=0
OtherSegmentsSegmentTipElongation=0
ClassSensitivityForStraight6=0
ClassSensitivityForTurns6=0
OtherSegmentsSegmentTipElongation=4
ClassSensitivityForStraight7=0
ClassSensitivityForTurns7=0
OtherSegmentsSegmentTipElongation=6
ClassSensitivityForStraight8=0
ClassSensitivityForTurns8=0
OtherSegmentsSegmentTipElongation=8
ClassSensitivityForStraight9=0
ClassSensitivityForTurns9=0
OtherSegmentsSegmentTipElongation=10
ClassSensitivityForStraight10=0
ClassSensitivityForTurns10=0
OtherSegmentsSegmentTipElongation=11
ClassSensitivityForStraight11=0
ClassSensitivityForTurns11=0
OtherSegmentsSegmentTipElongation=12
ClassSensitivityForStraight12=0
ClassSensitivityForTurns12=0
OtherSegmentsSegmentTipElongation=13
ClassSensitivityForStraight13=0
ClassSensitivityForTurns13=0
OtherSegmentsSegmentTipElongation=14
ClassSensitivityForStraight14=0
ClassSensitivityForTurns14=0
OtherSegmentsSegmentTipElongation=15
ClassSensitivityForStraight15=0
ClassSensitivityForTurns15=0
OtherSegmentsSegmentTipElongation=16
ClassSensitivityForStraight16=0
ClassSensitivityForTurns16=0
Nie sprawdzane w praktyce (tylko w teorii na PC), ale powinno być mniej "prosto, prosto, prosto...".
Chętnie wysłucham opinii kogoś kto z tym przejedzie kawałek Polski.
PS. =0 można zmienić na =5, =6 i wyżej -- powinno być jeszcze mniej komunikatów.
-
rgr Zanim znowu zaczniesz komuś proponować swoje niedziałające rozwiązanie (a to jest już 3 raz, co kwalifikuje się na warn za powielanie postów) - przeczytaj uwagi Clubowiczów:
http://pdaclub.pl/forum/index.php?topic=94823.1140 (http://pdaclub.pl/forum/index.php?topic=94823.1140)
-
To może najpierw sprawdź zanim "nie działa"?
Poniżej zrzuty.
Przed zmianami:
(http://img201.imageshack.us/img201/4624/clipboard01b.png)
Po zmianie:
(http://img405.imageshack.us/img405/6772/clipboard02v.png)
-
To może najpierw sprawdź
Byłoby to trudne, bo nie używam już AM.
Opieram się na opinii innych i to z nimi, a nie ze mną proponuję polemizować.
-
Oprócz manewrów "prosto" wcięło też "zjedź w lewo" :mysli:
Dziękuje, nie skorzystam.
-
Oprócz manewrów "prosto" wcięło też "zjedź w lewo" :mysli:
Dziękuje, nie skorzystam.
Czemu ? :mrgreen: :E :D
-
Oprócz manewrów "prosto" wcięło też "zjedź w lewo" :mysli:
Dziękuje, nie skorzystam.
Na obrazku wyżej wcięło "zjedź w lewo", gdzie akurat droga jest prosta jak drut (i tak naprawdę powinno być "10 km prosto".
Napisane: Wrzesień 08, 2009, 21:15:59
To może najpierw sprawdź
Byłoby to trudne, bo nie używam już AM.
Opieram się na opinii innych i to z nimi, a nie ze mną proponuję polemizować.
No to słowem pomyliłeś się dwa razy - raz, że nie działa (a działa, tylko nie wiadomo jeszcze jak, oby coś wyszło z tego sensownego), dwa, że to trzeci raz (bo jest jeszcze tylko w drugim wątku, zresztą nie wiem kto go tam bez sensu przeniósł - noe ja).
-
Czy mógłbyś podać dokładny start i koniec tej trasy?
-
Moim zdaniem jest zasadne, by komunikat "prosto" pozostał.
M.in. z prozaicznego powodu. Otóż czasami się zdarza, że program ma źle zakodowaną podległość dróg.
Dojeżdźając do skrzyżowania drogą z pierwszeństwem przejazdu i zamiarem skrętu w lewo w podporządkowaną, navigator czasami daje komendę prosto. Jeżeli w tym momencie zerkniemy na ekranik, widzimy "babolka" i skręcimy wg. ekranu . Gdyby w tym miejscu nie było żadnej komendy, pewnikiem pojedziemy prosto - główną drogą, a z błogiego zadowolenia obudzi nas za chwilę "zawróć w lewo".
Przykład.
Ostatnio odwiedzałem zakamarki Poznania. Jadąc od Starołęki w kierunku Głuszyny ulicą Starołęcką, dojeżdżając do skrętu w ul. Głuszyna, otrzymujemy kolejno komendy pokonania skrzyżowania na wprost. Nadmieniam, że ul. Starołęcka na tym skrzyżowaniu jest drogą z pierwszeństwem przejazdu, a ul. Głuszyna - podporządkowaną. Takich sytuacji miałem sporo , ale ten przypadek jest akurat świeży i na temat. Komenda nawet błędna na danym skrzyżowaniu, daje nam szansę odpowiednio zareagować. Jeżeli jej wogóle nie będzie, potniemy prosto i za chwilę będziemy zawracali. Ja w nieznanym terenie po jakiejkolwiek komendzie podglądam ekranik, więc nie pojechałem prosto.
Głosuję za pozostawieniem "Prosto". Chociaż w tym miejscu, wolałbym usłyszeć "Skręć w lewo"
-
Czy mógłbyś podać dokładny start i koniec tej trasy?
Start - Wrocław, skrzyż. Nyska/Armii Krajowej, al.
Koniec - Milejny, most
Modyfikacje w navigator.settings przy wyłączonej AM. Po ponownym uruchomieniu trzeba przeliczyć trasę.
-
Trasa Wrocław-Szczecin (centrum-centrum), szybka.
Po zmianach wygląda tak:
1: START, START, Wrocław, Stare Miasto, Polska
2: 192 km, W lewo, (E30;E65;2;3), Grodziszcze, Polska
3: 41 km, Na rondzie w lewo, (E65;3;24) Wojska Polskiego, rondo, Skwierzyna, Polska
4: 24 km, Na rondzie w lewo, (E65;3) Poznańskie, rondo, Zieleniec, Gorzów Wielkopolski, Polska
5: 695 m, Na rondzie w prawo, (E65;3), Zieleniec, Gorzów Wielkopolski, Polska
6: 62 km, Na rondzie lekko w prawo, (E65;3;122), Pyrzyce, Polska
7: 785 m, Na rondzie w lewo, (E65;3;106), Pyrzyce, Polska
8: 45 km, Do celu, (115) Grunwaldzki, pl., Szczecin, Polska
Przed zmianami było tak (usunięte komunikaty pogrubiłem):
1: START, START, Wrocław, Stare Miasto, Polska
2: 375 m, Trzymaj się lewego pasa, św. Mikołaja, Wrocław, Polska
3: 1.5 km, Trzymaj się prawego pasa, Legnicka, Szczepin, Stare Miasto, Wrocław, Polska
4: 60 m, Prosto, Legnicka, Szczepin, Stare Miasto, Wrocław, Polska
5: 2.4 km, Prosto, (94) Legnicka, Popowice, Fabryczna, Wrocław, Polska
6: 40 m, Prosto, (94) Lotnicza, Gądów, Fabryczna, Wrocław, Polska
7: 48 km, Lekko w lewo, (94), Prochowice, Polska
8: 18 km, Prosto, (E65;3;36), Miroszowice, Polska
9: 735 m, Prosto, (E65;3), Lubin, Polska
10: 720 m, Prosto, (E65;3), Małomice, Polska
11: 16 km, Prosto, (E65;3;331), Polkowice, Polska
12: 45 km, Prosto, (S3;E65), Rudno, Polska
13: 36 km, Prosto, (E65;3), Nowy Świat, Polska
14: 22 km, W lewo, (E30;E65;2;3), Grodziszcze, Polska
15: 1.7 km, Lekko w prawo, (E65;3), Świebodzin, Polska
16: 40 km, Na rondzie w lewo, (E65;3;24) Wojska Polskiego, rondo, Skwierzyna, Polska
17: 24 km, Na rondzie w lewo, (E65;3) Poznańskie, rondo, Zieleniec, Gorzów Wielkopolski, Polska
18: 695 m, Na rondzie w prawo, (E65;3), Zieleniec, Gorzów Wielkopolski, Polska
19: 11 km, Prosto, (E65;3), Małyszyn Wielki, Gorzów Wielkopolski, Polska
20: 52 km, Na rondzie lekko w prawo, (E65;3;122), Pyrzyce, Polska
21: 785 m, Na rondzie w lewo, (E65;3;106), Pyrzyce, Polska
22: 31 km, Prosto, (10) Szosa Stargardzka, Prawobrzeże, Szczecin, Polska
23: 230 m, Trzymaj się lewego pasa, (10) Zwierzyniecka, Prawobrzeże, Szczecin, Polska
24: 765 m, Prosto, (10) Zwierzyniecka, Kijewo, Szczecin, Polska
25: 9.5 km, Trzymaj się prawego pasa, (115) Trasa Zamkowa im. P. Zaremby, Łasztownia, Szczecin, Polska
26: 2.1 km, Trzymaj się prawego pasa, (115), Stare Miasto, Szczecin, Polska
27: 385 m, Trzymaj się lewego pasa, (115) Rodła, pl., Stare Miasto, Szczecin, Polska
28: 745 m, Do celu, (115) Grunwaldzki, pl., Szczecin, Polska
Jeżeli ktoś jeździ tą trasą to prosiłbym o ocenę zmian (a w szczególności, który pominięty komunikat jednak przydałby się).
-
Jeżeli ktoś jeździ tą trasą to prosiłbym o ocenę zmian (a w szczególności, który pominięty komunikat jednak przydałby się).
Trasą nie jeżdżę, ale jestem ze Szczecina więc mogę ocenić ostatni fragment.
Trasa Wrocław-Szczecin (centrum-centrum), szybka.
Po zmianach wygląda tak:
7: 785 m, Na rondzie w lewo, (E65;3;106), Pyrzyce, Polska
8: 45 km, Do celu, (115) Grunwaldzki, pl., Szczecin, Polska[/list]
Przed zmianami było tak:
22: 31 km, Prosto, (10) Szosa Stargardzka, Prawobrzeże, Szczecin, Polska
23: 230 m, Trzymaj się lewego pasa, (10) Zwierzyniecka, Prawobrzeże, Szczecin, Polska
24: 765 m, Prosto, (10) Zwierzyniecka, Kijewo, Szczecin, Polska
25: 9.5 km, Trzymaj się prawego pasa, (115) Trasa Zamkowa im. P. Zaremby, Łasztownia, Szczecin, Polska
26: 2.1 km, Trzymaj się prawego pasa, (115), Stare Miasto, Szczecin, Polska
27: 385 m, Trzymaj się lewego pasa, (115) Rodła, pl., Stare Miasto, Szczecin, Polska
28: 745 m, Do celu, (115) Grunwaldzki, pl., Szczecin, Polska
Między Pyrzycami a Placem Grunwaldzkim w Szczecinie musisz przejechać, przez pół miasta.
Brak komunikatu nr 25 sprawi, że połowa pojedzie Trasą Zamkową (tak jak sugeruje AM), a druga połowa Mostem Długim. Sam wygląd skrzyrzowania jest taki, że osobie nieznającej miasta ciężko będzie ocenić która "część drogi" (prawa czy lewa), to "prosto".
Napisane: Wrzesień 11, 2009, 16:13:50
Równie problematyczny jest komunikat 23. Jeśli to jest to skrzyżowanie o którym myślę, to nie ma ono opcji "prosto". Skrzyżowanie to ma 3 pasy - prawy kieruje do Stargardu, środkowy i lewy - do Szczecina. Prosto są drzewa.
Napisane: Wrzesień 11, 2009, 16:16:26
Co ciekawe. Pominięcie komunikatów: 26 i 27 sprawi, że pojedziesz inną trasą niż wyznaczyła AM. Ale szybszą i krótszą na Plac Grunwaldzki :ok:
Napisane: Wrzesień 11, 2009, 16:18:15
Niestety jestem w pracy i nie mogę wstawić obrazka porządnie, ale lepiej tak niż wcale.
Czerwona linia to droga wg AM. Zielona, po Twoich modyfikacjach. (skrzyżowanie 26, 27)
Napisane: Wrzesień 11, 2009, 16:24:01
Jeszcze skrzyżowanie nr 23. (w kwadracie). Nie ma opcji jazdy - prosto.
-
"Prosto" - znaczy trzymaj się tej samej drogi, w tym przypadku "3" - miałem kilka takich przypadków.
-
"Prosto" - znaczy trzymaj się tej samej drogi, w tym przypadku "3"
A co w takim razie oznacza "Prosto" w moim przypadku, opisanym wyżej??
-
W przypadkach o których myślę to komunikat powinien być, tu Twój cytat "Chociaż w tym miejscu, wolałbym usłyszeć "Skręć w lewo" ".
-
Manewr 23 to skrzyżowanie z autostradą. "Trzymaj się lewego pasa" w oryginale oznacza "jedź prosto i nie wjeżdżaj na autostradę".
To skrzyżowanie w czerwonym kwadraciku w AM (oryginalnej) nie generuje żadnego komunikatu (tzn. jest ono w ciągu "31km prosto (10) Szosa Stargardzka" (manewr 22).
A manewry 26 i 27 są w ogóle potrzebne? Tzn. nie jest to główna droga (powiedzmy - "profilowana arteria" - w końcu do droga wojewódzka)?
-
A manewry 26 i 27 są w ogóle potrzebne? Tzn. nie jest to główna droga (powiedzmy - "profilowana arteria" - w końcu do droga wojewódzka)?
Moim zdanie. Sa potrzebne. I to oba. Nie sposob okreslic z wygladu ktora droga jest glowna. Nawet po numerze drogi, bo na skrzyzowaniu 27 stoi znak z onzaczeniem droga "115".
-
Ja bym wolał żeby np. Hołek gadał przykładowo ...."3 prawy przez szczyt nie tnij..." :D
-
...."3 prawy przez szczyt nie tnij..." :D
To by dopiero były problemy z kompatybilnością AM ze sprzętem - Tam gdzie dla jednego jest "3" dla innego musi być "2" a jeszcze dla innego "półbieg na 8 " :E
-
...."3 prawy przez szczyt nie tnij..." :D
To by dopiero były problemy z kompatybilnością AM ze sprzętem - Tam gdzie dla jednego jest "3" dla innego musi być "2" a jeszcze dla innego "półbieg na 8 " :E
No wiem wiem :D Dlatego sam sobie dyktuję niektóre zakręty :D Dobra koniec OT ale tak szczerze to fajnie jakby znalazł się jakiś głos nawigacyjny o lekkim zabarwieniu pilota rajdowego :D