PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych
Nawigacja GPS => AutoMapa => Wątek zaczęty przez: jacol w Październik 21, 2004, 01:36:15
-
Ponieważ główny wątek dotyczący AM 3.6 rozrósł się do całkiem sporych rozmiarów i skupił głównie na problemach logopedycznych Jadzi i spółki, nowe kwestie postanowiłem przedstawić w innym miejscu.
O ułomnościach korekty trasy w czasie jazdy już pisałem, niestety wygląda na to że to nie koniec usterek w algorytmach. Otóż mam pewne problemy z wytyczaniem tras (IPAQ5550, program w RAM, mapy w komplecie XL na SD). Dotyczy to_wyłącznie_długich_tras i objawia się na dwa sposoby:
Pierwszy to znikanie śladu trasy przy zwiększaniu zoomu. Ten problem występował już sporadycznie we wcześniejszych wersjach programu, w changelog była wzmianka o usunięciu tego błędu, jak widać nie do końca. Poniżej dwa przykłady gdzie po przejściu na kolejny poziom zoomu ślad zaplanowanej trasy znika.
[pic=http://republika.pl/jaccool/Picture0019.JPG] [pic=http://republika.pl/jaccool/Picture0020.JPG]
Drugi problem jest niestety bardziej irytujący. Chyba od wersji 3.5 wprowadzono w programie niejako dwa punkty końcowe trasy - czerwony - wyznaczany przez użytkownika oraz żółty określający do jakiego punktu program jest w stanie doprowadzić trasę zgodnie z siatką dróg. Czyli ekran jak poniżej jest jak najbardziej poprawny i wskazuje że od najbliższej ulicy trzeba będzie jeszcze trochę przejść na piechotę do celu...
[pic=http://republika.pl/jaccool/Picture0024.JPG]
Niestety przy wyznaczaniu dłuższych tras program się gubi. Efekty są różne, często to wygląda tak jak poniżej, gdzie program wyznacza jakiś zbędny żółty cel do którego żadna trasa nie dochodzi
[pic=http://republika.pl/jaccool/Picture0017.JPG] [pic=http://republika.pl/jaccool/Picture0018.JPG]
albo trasa dochodzi tylko do żółtego mimo że czerwony (ten właściwy) jest pareset metrów dalej, ulokowany dokładnie na drodze/ulicy czyli bezpośrednio dostępny.
O dziwo, w momencie skrócenia trasy i zbliżenia punktu startowego program nagle odzyskuje dokładność i wyznacza prawidłową trasę, a żółty cel znika.
[pic=http://republika.pl/jaccool/Picture0026.JPG] [pic=http://republika.pl/jaccool/Picture0027.JPG]
Z tego co udało mi się zauważyć przynajmniej dwa warunki sprzyjają wystąpieniu tego błędu:
1. Trasa musi być długa.
2. Cel końcowy powinien być wyznaczony na którejś z bocznych ulic.
Ciekaw jestem co na to koledzy i koleżanki betatesterzy...
Czy ten problem występuje tylko u mnie?
-
Problem zoltego punkto rowniez zauwazylem. Natomiast nie spotkalem sie jeszcze ze znikaniem sladu trasy.
-
Równiez potwierdzam istnienie dwoch punktów koncowych i to wcale nie na długich trasach - ostatnio Bielsko - Katowice ulica Rożdzienskiego 188b- co ciekawe dojechac mozna pod sam adres a mapa wyznacza jakies piesze wycieczki(((
-
Ja potwierdzam znikanie śladu trasy.
-
Potwierdzam znikanie sladu trasy oraz problem z dwoma punktami koncowymi. Zglosilem to do AM.
Jakie sa doswiasdczenia kolezanek i kolegow z jazda po trasach z kilkoma punktami PRZEZ?
-
wydaje mi się że drugi punkt końcowy pojawia się wtedy jeśli ostatni odcinek trasy trzeba przejść pieszo (np. w sytuacji gdy wyznaczamy trasę do konkretnego budynku, pod który nie da się podjechać bryka)
-
Jakie sa doswiasdczenia kolezanek i kolegow z jazda po trasach z kilkoma punktami PRZEZ?
A dokładnie co masz na myśli?
Moje doświadczenia są takie, że jak się przez któryś nie przejedzie to nie ma mowy o dalszej nawigacji.
Często mam z tym do czynienia - jadąc trasą i zatrzymując się na jakieś zakupy czy posiłek wyłączam IPAQa. Po ponownym włączeniu i wgraniu trasy muszę wykasować przejechane już punkty PRZEZ bo inaczej AM będzie mnie uparcie kierowała do pierwszego z nich.
Jak to logicznie obejść nie wiem. Najprościej byłoby dodać w jakimś szybko dostępnym menu komendę "Kasuj pierwszy punkt trasy" lub coś w tym stylu...
-
> Często mam z tym do czynienia - jadąc trasą i zatrzymując się na jakieś zakupy czy posiłek wyłączam IPAQa.
>Po ponownym włączeniu i wgraniu trasy muszę wykasować przejechane już punkty PRZEZ bo inaczej AM będzie mnie uparcie kierowała do pierwszego z nich.
A musisz po wlaczeniu IPAQa wgrywac ponownie trase? Mam raczej male doswiadczenie z AM ale wydaje mi sie, ze nigdy po wejsciu do samochodu i ponownym wlaczeniu IPAQa bez wgrywania ponownie trasy nie mialem problemow z kontynuowaniem nawigacji.
pzdr
b
-
A dokładnie co masz na myśli?
Oto moje problemy z punktami PRZEZ, sygnalizaowane juz do AM, ktore zaczely sie pojawiac od wersji powyzej 3.5:
1. Podczas jazdy od 1 punktu "przez" do drugiego punktu postanowilem skorzystac ze skrotu Korzystajac ze skrotu znalazlem sie przez chwile (100 metrow) na trasie od ostatniego punktu przez do punktu docelowego, ten krotki czas (40 sekund) wystarczyl zeby program skaskowal wszystkie nieprzejechane punkty "przez" czyli 2 i 3.
Program za szybko kasuje punkty przez z wytyczonej trasy.
2. Przesylam w zalaczeniu trase (tekst do autorow AM), ktorej nie da sie praktycznie przejechac przez wszystkie punkty przez. Wystarczy, ze mapa jest niedokladna w jakims punkcie np. przy zjezdzie z drogi nr 5 na 340 w kierunku Obornik Sl. Faktycznie skrzyzowanie wyglada tam nieco inaczej i przez chwile ja znajduje sie poza trasa. Ta chwila wystarczy, ze program kasuje punkty przez od nr 2 do 5, i po przeliczeniu trasy ustala, ze dotychczasowy punkt nr 5 przyjmuje numer 1.
Moj klomentarz jest taki: od wersji 3.5 beta ktos tak namieszal w oprogramowaniu, ze AM stracila jedna ze swoich najwazniejszych funkcjonalnosci (przynajmniej dla mnie). Zwracalem na to uwage juz we wczesniejszych zgloszeniach.
-
A musisz po wlaczeniu IPAQa wgrywac ponownie trase? Mam raczej male doswiadczenie z AM ale wydaje mi sie, ze nigdy po wejsciu do samochodu i ponownym wlaczeniu IPAQa bez wgrywania ponownie trasy nie mialem problemow z kontynuowaniem nawigacji.
Racja, to przyzwyczajenie z wersji sprzed 3.5, tam AutoMapa nie pamiętała trasy przy wyjściu.
Moj klomentarz jest taki: od wersji 3.5 beta ktos tak namieszal w oprogramowaniu, ze AM stracila jedna ze swoich najwazniejszych funkcjonalnosci (przynajmniej dla mnie). Zwracalem na to uwage juz we wczesniejszych zgloszeniach.
Niestety masz rację :(
Również według mnie algorytmy planowania trasy i autokorekty są znacznie słabsze niż poprzednio.
Sporo pojeździłem dzisiaj z AutoMapą i nawigacja po GOP to była tragedia. :worried:
Wracałem do Krakowa nad ranem, drogi były puste a była mgła która limitowała prędkość, więc wybrałem trasę na Olkusz zamiast na autostradę.
Do Krakowa miałem niecałe 40 km a AutoMapa uporczywie zawracała mnie na autostradę i wyznaczała trasę o długości 132 km. Pracowała przy tym coraz wolniej, aż wreszcie gdy chciałem zrobić zrzut ekranu i zacząłem zmniejszać zoom zawiesiła się totalnie.
Obawiam się, że nic innego nie pozostaje jak wrócić do wersji 3.2.1.9 i czekać na usunięcie niedoróbek. :(
-
Wczoraj wracałem z Warszawy i włąsciwie z ciekwości uruchomiłem AM ( 3.6 ). Miałem ustawione wszystkie możliwe punkty przez (9). W Wieruszowe ze względu na remont trzeba wjechać do miasta i tam AM "umarała" po raz pierwszy. Oczywiście wyznaczała nową trasę ..i tak jej zostało. Pomógł dopiero miękki reset. Ta sama trasa i inne miesce tym razem we Wrocławiu - znów zjazd z zaplanowanej trasy ( remont) i znów śmierć AM na wyznaczaniu nowej. Jestem początkujacym użytkownikiem ale uważam, że za taki produkt prawie 1000 PLN to chyba nieporozumienie. Rozumiem drobne błędy ale to co się stało praktycznie dyskwalifikuje ten produkt. Gdybym nie znał tej trasy i nie był to test straciłbym kupę czasu na restarty i ponowne uruchamianie AM.
-
Jak nazywa sie ta nakladka na ekran ktora pokazuje wskaznik naladowania baterii jak na zdjeciach powyzej?
-
Spb Pocket Plus
-
Z całym szacunkiem Jakubie...
Battery Pack Pro
-
Tak tak... moj blad. :)
-
jeszcze jedno pytanie dot. tego Battery pack pro...zainstalowalem ale u mnie pojawia sie poziom naladowania w godzinach do rozladowania..a nie w %...wiem ze to offtopic..ale nigdzie nie moglem znalezc opcji...
Pozdrawiam
-
Settings/Today/Items/Battery Bar - Options/Power Bars/Display Percent in meter