PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych
Nawigacja GPS => AutoMapa => Wątek zaczęty przez: Scout w Kwiecień 16, 2009, 14:47:35
-
Witam,
czy istnieje jakiś sposób na ustalenie (na podstawie np. priorytetu POI), która ikona będzie widoczna na mapie
w przypadku, gdy blisko siebie znajdują się dwa punkty z różnych kategorii, co powoduje ich wzajemne zasłanianie,
np. mamy punk w kategorii "Fotoradar stacjonarny 60" o parametrach:
Warszawa - Bielany
52°18'47.75; 20°55'20.15
ul. Pułkowa x ul. Wóycickiego
droga E77, 7
ID:121227
oraz punkt z kategorii "Radiowozy z kamerą" o parametrach:
Warszawa - Bielany
52°18'49.05; 20°55'19.58
ul. Pułkowa /cała/
Wspomniane punkty znajdują się na tyle blisko siebie, że zamiast spodziewanych dwóch ikon na mapie widoczna jest tylko jedna
w moim przypadku są to "Radiowozy z kamerą" a chciałbym aby był to "Fotoradar stacjonarny 60".
Dziękuję za podpowiedź jak ten problem rozwiązać (bez konieczności przesuwania punktów na mapie).
-
Pewnie Tobie chodzi o co innego ale ja mam tak że obydwie kategorie są "odptaszone" i nie wyświetlają się stale natomiast "zaptaszone" jest ostrzeganie i pokazują się gdy trzeba B) Co do innych kategorii to włączam wyświetlanie tylko gdy są potrzebne ,Nie dotyczy kościołów i stacji benzynowych (charakterystyczne punkty orientacyjne) mam je stale włączone ale te rzadko są obok siebie :E
-
Wspomniane punkty znajdują się na tyle blisko siebie, że zamiast spodziewanych dwóch ikon na mapie widoczna jest tylko jedna
w moim przypadku są to "Radiowozy z kamerą" a chciałbym aby był to "Fotoradar stacjonarny 60".
Przecież to jest 40 m i druga strona dwujezdniowej ulicy.
Mogę sobie tylko wyobrazić, co masz w takich miejscach jak Arkadia, czy inna Galeria Mokotów. :E :grin: :evil:
(http://www.kubicki.pl/Arkadia.jpg)
-
Koledzy, jak to dobrze pogadać z kimś mądrym :grin:
RUKAT - nie przyszło mi do głowy, że można włączyć powiadamianie nie włączając wyświetlania, choć nie do końca rozwiązuje to mój problem to jest to dość dobry workaround :ok:
MOI - nie jest ze mną aż tak źle jak myślisz bo mam włączone wyświetlanie tylko wszelkiej maści radarów oraz radiowozów z kamerą :proud:
ale po przeczytaniu Twojego postu przyszło mi do głowy aby przybliżyć nieco widok mapy i okazało się, że na moim hx4700 przy skali 690m ikony się zasłaniają
ale już po zbliżeniu do skali 590m widać obie ikony oddzielnie, zaś po zmianie skali na 200m widać nawet, że droga przy której znajdują się oba POI składa się
z dwóch jezdni rozdzielonych pasem zieleni a każda z ikon jest zlokalizowana przy innej z nich :mrgreen:
Po raz kolejny sprawdza się prawo Murphy'ego mówiące o tym, że piętnaście minut analizy oszczędza dwie godziny programowania :grin:
Pozdrawiam serdecznie i jeszcze raz dziękuję!
-
Scout, po prostu wyłącz wyświetlanie radiowozu, przecież to obiekt ruchomy i tak nie będzie stał pod fotoradarem :)
-
nocnyMarku,
zrobiłem dokładnie tak jak napisałeś :ok:
Dziękuję.
-
Mnie ciekawi, dlaczego od wersji 4 AM nie wykorzystuje pola priorytet?
Sądzę, że było to świetne rozwiązanie - szczególnie podczas ostrzegania.
Nie wiem jak zachowa się AM w sytuacji, gdy mając włączone ostrzeganie np. 200m dla Fotoradarów i Stacji Shell - trafię na miejsce, gdzie fotoradar zainstalowany będzie w pobliżu stacji.
Zostanę powiadomiony o fotoradarze czy o stacji ?
Trzeba przeprowadzić test, czy ktoś z Was miał już taki przypadek ?
-
zgłosiłem taki błąd już kiedyś do AM, ale w wersji 5.5 nie wprowadzili żadnej modyfikacji aby to ulepszyć :(
-
Mnie ciekawi, dlaczego od wersji 4 AM nie wykorzystuje pola priorytet?
Sądzę, że było to świetne rozwiązanie - szczególnie podczas ostrzegania.
Nie wiem jak zachowa się AM w sytuacji, gdy mając włączone ostrzeganie np. 200m dla Fotoradarów i Stacji Shell - trafię na miejsce, gdzie fotoradar zainstalowany będzie w pobliżu stacji.
Zostanę powiadomiony o fotoradarze czy o stacji ?
Trzeba przeprowadzić test, czy ktoś z Was miał już taki przypadek ?
Zrobiłem 2 testy "na okoliczność". Jakieś priorytety jednak istnieją.
Na wysokości stacji paliw przy drodze wstawiłem [Fotoradar 50]. Odległość między punktami ok. 10 m.
Dla obu punktów ostrzeganie ustawione na 500 m, położonych przy trasie [Max. z lewej] 5 m, [Max. z prawej] 10 m, [Powyżej prędkości] 5 km/h, [Powtarzaj ostrzeżenie co] 12 s.
W teście nr 1 - punkt końcowy ustawiony za punktami.
W teście nr 2 - punkt końcowy ustawiony w uliczce bocznej w którą należało skręcić w odległości ok. 30 m przed punktami.
Wyniki:
W teście nr 1 - dostałem komunikat o istnieniu fotoradaru. Nie dostałem komunikatu o stacji benzynowej.
W teście nr 2 - nie dostałem komunikatu, ani o fotoradarze, ani o stacji. Usłyszałem jedynie komunikat, że mam skręcić ostro w lewo we wspomnianą wyżej boczną uliczkę.