PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych
Nawigacja GPS => AutoMapa => Wątek zaczęty przez: wiesniak w Maj 11, 2011, 16:51:07
-
Drodzy Forumowicze!
Nie byłem zbyt aktywny na forum, ale od kiedy ono istnieje niemal codziennie je przeglądałem i wiele ciekawych rzeczy się dowiedziałem; serdecznie wszystkim dziękuję. Skąd ten temat? AM EU używam od 6 lat i wiele z nia przejechałem po Europie i Polsce; była jaka była, z czasem coraz dziwniejsza w wytyczaniu trasy, ale miała i ma wspaniałe mapy Polski. Mam ASUSA 636N i obecnie nie mogę zainstalować ostatniego Miplo Synca - rada supportu: hard reset może się zainstaluje! Od miesiąca używam smartfona SE XPERIA ARC z Androidem i niestety przeszedłem w Polsce na NaviExperta, a poza granicami na Sygica (18 ludzi w Bratysławie potrafi zrobić program na wszystkie platformy). Support twierdzi, że jakieś tam prace trwają, ale kiedy to Bóg raczy wiedzieć. Z wielkim żalem kończę korzystanie z AM, mimo że licencję mam jeszcze na prawie 10 miesięcy, do tego te cyrki z SR i LD. Do zobaczenia w lepszych czasach Pozdr SW
-
Hmm... ciekawe... zrobiłem dokładnie tak samo, przesiadłem sie z HTC HD2 na Xperia arc, automapa mnie zmeczyla:) od ponad roku nie moge sie doprosic/doczekac poprawienia roznych rzeczy a nowych wodotryskow dzialajacych lub nie mam juz serdecznie dosc;) no i szybkosc programu! animacja gorsza niz na zx spectrum ( moze ktos jeszcze pamieta co to jest;) )
-
Ja zamiast rewolucji robię sobie ewolucję: coraz rzadziej korzystam z AM a coraz częściej z Sygic Aura.
Mając do zrobienia krótką trasę wolę odpalić aplikację w komórce zamiast wyciągać PNA, instalować na szybie, czekać aż się odpali automapa, czekać na fixa itd. W Aurze mam przeważnie fixa poniżej minuty od chwili, gdy pomyślałem sobie, że chciałbym skorzystać z programu :)
Bardzo wielu km z Aurą nie zrobiłem, ale jak na razie z porównania wychodzi mi:
-Aura szybciej jest gotowa do pracy, działa płynniej, dużo szybciej wyznacza trasę, routing wg mnie lepszy, chociaż nie przejechałem jeszcze tyle, by mówić to z wielkim przekonaniem. Wielkim plusem jest to, iż działa na Androidzie(gwóźdź do trumny AM).
-Jeśli chodzi o siatkę dróg, to nie widzę różnicy (podobno AM ma dokładniejsze mapy, ale na własnej skórze tego nie doświadczyłem. Wszystkie drogi jakimi miałem okazję jechać (nawet na największym zadupiu) były w Aurze naniesione.
-Na plus Automapy: dużo lepsze pokrycie z numerami budynków, logiczniejsze komendy głosowe, dużo więcej POI, moim zdaniem mapy ładniejsze, ale może to kwestia przyzwyczajenia, albo braku budynków w Szczecinie w Aurze.
Jeśli ktoś ma sprzęt z Androidem, to myślę, że warto wypróbować Aurę. Pełna, darmowa wersja jest do pobrania w Android Market na tydzień czy 2 tygodnie (teraz nie pamiętam).
-
Mam 636N Asusa i dokładnie ten sam problem z Miplosync (http://pdaclub.pl/forum/automapa/update-miplo-sync/) - dodatkowo robiąc update AM i Miplo u brachola na takim samym sprzęcie występuje ten sam problem... Support AM odpowiedział mi tak samo jak Tobie - ale w sumie olałem problem, bo tak naprawdę teraz, kiedy i tak POI są ładowane nowe po każdym update AM już tak bardzo nie tęsknie za punktami aktualizowanymi codziennie. Nie oznacza to jednak, że dla mnie jest żenujące, że każe mi się zrobić HR przez bugi u siebie.
Tak jak Ty także zainstalowałem sobie Sygica oprócz AM - jednak do końca jeszcze nie skreśliłem AM, chociaż ostatnio faktycznie dała mi popalić - zwłaszcza w wakacje, kiedy po słynnym upgrade wakacyjnym LD i SR potrafiła się zawieszać po kilka razy na godzinę... jeszcze dam jej szansę ;)
-
...W Aurze mam przeważnie fixa poniżej minuty...
A cóż to za rewelacja!? Fix w minutę? :O
-
...W Aurze mam przeważnie fixa poniżej minuty...
A cóż to za rewelacja!? Fix w minutę? :O
Ja mam fixa w 5-10 sek ale ten wątek w sumie nie o tym tylko bardziej ogólne refleksje.Od siebie dodam ze choć jestem wierny AM od lat to niezbyt mi się podoba kierunek jej rozwoju.Wolał bym interfejs z AM 3.xx za cenę logicznego i sensownego wyznaczania tras,mam wrażenie że kiedyś było z tym lepiej.
-
...W Aurze mam przeważnie fixa poniżej minuty...
A cóż to za rewelacja!? Fix w minutę? :O
@Ochkarol: Jeśli coś czytasz, to czytaj ze zrozumieniem, a jeśli cytujesz, to cytuj przynajmniej do końca zdania. Napisałem, że mam fixa poniżej minuty, od chwili gdy postanowiłem użyć nawigacji :!: Wliczam w to czas potrzebny na uruchomienie samego programu itd.
W PNA kilkanaście/kilkadziesiąt sekund odpala się samo urządzenie z windowsem, później podobnie trwa odpalenie AM i później 40-60 sekund na fixa. Aura jest gotowa do pracy praktycznie w chwili kliknięcia na jej ikonkę (uruchamia się w 2-3 sekundy). Później ~20 sekund na fixa (nie korzystam z A-GPS) i w drogę!
Gdyby AM była na Androida, to pewnie korzystałbym z AM, ale że im się nie chce zrobić, to niech spadają na drzewo! (nie piszcie proszę, że to kolosalne koszty i technologia ze Star Trek'a itd, bo to na prawdę żałosne. Garstka ludzi na Słowacji zrobiła Sygica na WM, Android, iOS, Maemo, Symbiana i Badę, a raczej nie mieli wsparcia ligi masońskiej i technologii od kosmitów).
-
@Ochkarol: Jeśli coś czytasz, to czytaj ze zrozumieniem, a jeśli cytujesz, to cytuj przynajmniej do końca zdania. Napisałem, że mam fixa poniżej minuty, od chwili gdy postanowiłem użyć nawigacji :!: Wliczam w to czas potrzebny na uruchomienie samego programu itd.
I tak dokładnie to zrozumiałem. Dlatego nie cytowałem całości - sorki.
Później ~20 sekund na fixa (nie korzystam z A-GPS) i w drogę!
Zmierzę cały proces u siebie i zapodam. Fixa zimnego łapię w 12-15 sekund.
Korzystam z A-GPS - po to mam PDA.
Garstka ludzi na Słowacji zrobiła Sygica na WM, Android, iOS, Maemo, Symbiana i Badę, a raczej nie mieli wsparcia ligi masońskiej i technologii od kosmitów).
Na razie jadą na "reklamie" wśród internautów a w Samsung Apps musieli obniży cenę Sygic'a PL do 40zł. Czemu?
Edit:
Żeby nie było wątpliwości. Trochę Was rozumiem, bo i mnie zaczyna to irytować (w szczególności psucie całkiem nieźle działających rzeczy - obsługa GPS i SR). Ale ja jeszcze przynajmniej rok muszę się z AM pobujać (nie będę zmieniał dopiero co kupionej Omni ;) )
I zalet tak dużo innego softu (do jeżdżenia po Polsce) aby się przesiadać nie widzę - przede wszystkim mapy.
-
Ja wstepnie rowniez szukam czegos innego do nawigacji, wiec tez moge cos napisac...
Mając do zrobienia krótką trasę wolę odpalić aplikację w komórce zamiast wyciągać PNA, instalować na szybie, czekać aż się odpali automapa, czekać na fixa itd. W Aurze mam przeważnie fixa poniżej minuty od chwili, gdy pomyślałem sobie, że chciałbym skorzystać z programu :)
Nie mozna porownywac roznych programow do nawigacji, na dwoch roznych urzadzeniach i pewne kwestie traktowac jako wade/zalete danego softu. Na WM mam zarowno Sygica jak i AM. Fakt, AM laduje sie jakies 2-3s dluzej :) Fixa lapia dokladnie tak samo na obu programach, ale to chyba zadne zaskoczenie.
Bardzo wielu km z Aurą nie zrobiłem, ale jak na razie z porównania wychodzi mi:
-Aura szybciej jest gotowa do pracy, działa płynniej, dużo szybciej wyznacza trasę, routing wg mnie lepszy, chociaż nie przejechałem jeszcze tyle, by mówić to z wielkim przekonaniem. Wielkim plusem jest to, iż działa na Androidzie(gwóźdź do trumny AM).
Sygic rzeczywiscie dziala chyba odrobine plynniej, ale szybkosc wyznaczania trasy jest porownywalna (biore pod uwage to samo urzadzenie). Routing polega na wyznaczaniu trasy w zasadzie za wszelka cene drogami o najwyzszych kategoriach, moim zdaniem ten program ma "alergie" na drogi wojewodzkie. Dla jednych to "lepszy routing" i wcale sie nie dziwie, bo niektorzy wola po prostu tak jezdzic, a dla innych sprawa juz taka lepsza nie jest. Nie ma tu czegos takiego jak trasa optymalna z suwakiem jak w AM, owszem jest ekonomiczna, ale w wiekszosci testowanych przeze mnie tras, wyglada tak samo jak szybka. Brak tez analogicznych technologii typu SR czy LD (obsluguje TMC, ale nie w Polsce jesli dobrze pamietam).
-Jeśli chodzi o siatkę dróg, to nie widzę różnicy (podobno AM ma dokładniejsze mapy, ale na własnej skórze tego nie doświadczyłem. Wszystkie drogi jakimi miałem okazję jechać (nawet na największym zadupiu) były w Aurze naniesione.
Moim zdaniem tu glownie chodzi o aktualizacje map, a nie jej baze. AM tu jednak kroluje. Np otwarte kolejne odcinki AOW (pod Wroclawiem) w AM sa, a za pomoca antyblokad zostaly naprawde sprawnie "otwarte", w Sygicu nie wiem kiedy sie tego doczekam - bedzie widac, a w zasadzie ich brak :) na zrzutach ekranu. Takich miejsc pewnie mozna by znalezc wiele, a w Polsce jakby nie patrzec cos tam sie buduje (gorzej z remontami), wiec nowe odcinki drog powstaja.
-Na plus Automapy: dużo lepsze pokrycie z numerami budynków, logiczniejsze komendy głosowe, dużo więcej POI, moim zdaniem mapy ładniejsze, ale może to kwestia przyzwyczajenia, albo braku budynków w Szczecinie w Aurze.
Zgadza sie.
Jeśli ktoś ma sprzęt z Androidem, to myślę, że warto wypróbować Aurę. Pełna, darmowa wersja jest do pobrania w Android Market na tydzień czy 2 tygodnie (teraz nie pamiętam).
To nie jest zly program, wrecz przeciwnie jesli ktos uzywa nawigacji okazjonalnie, woli jezdzic glownie drogami krajowymi (ta nawigacja nie sciagnie go na boczne drogi, nie ma za wiele opcji, wiec nie za duzo da sie "pospuc"), to jest to calkiem przyjemny soft. Jednak nie ma sie co oszukiwac, AM mozliwosciami przewyzsza Sygica. Z takich glupich rzeczy, czesto planujac trase, traktuje AM jako mape papierowa - korzystam z dobrodziejstw AM i ustawiam pokazywanie drog bocznych dosc szybko. Zobaczcie na zrzutach przy jakich powiekszeniach czegos takiego nie zobacze w Sygicu, a zadnej opcji do tego nie ma.
PS. Pierwszy raz mi sie zdarzylo, ale jednak... Sygic tez sie potrafi wysypac :)
PS2. W 95% przypadkow mimo 2 programow na PDA i tak korzystam z AM.
-
Nie wiem czy to cokolwiek zmieni ale i ja zaczynam się zastanawiać nad innym programem. Szczególnie teraz gdy nie mogę korzystać z normalnego wyznaczania trasy (bez LD i SR ów).
Dobija mnie na dłuższych, nieznanych trasach jazda po bezdrożach albo drogach polnych.
piona
-
Sygica (18 ludzi w Bratysławie potrafi zrobić program na wszystkie platformy).
Na samym LinkedIn jest ich 27 (fakt, jeden z Austrii).
http://www.linkedin.com/company/sygic (http://www.linkedin.com/company/sygic)
Company Size
51-200 employees
Rozumiem, że nie w tym rzecz, ale nie twórzcie jakichś legend.
-
Moi Pozdr szacun ale zobacz ilu tam jest programistów
-
nie wszyscy z Linkedin są w stanie zatrudnienia z danym pracodawcą,
tzn. mogą być w "Lin" jako Sygic, a już wcale nie muszą tam pracować B)
-
ale zobacz ilu tam jest programistów
Programistów tam pewnie nie ma, bo szydełkują kody. Ktoś przecież musi pracować na tych, co przesiadują na socialach... :grin:
mogą być w "Lin" jako Sygic, a już wcale nie muszą tam pracować
Ale i odwrotnie - nie wszyscy zatrudnieni w Sygicu są użytkownikami LI.
Tak czy inaczej, firma liczy co najmniej 50 pracowników (a może i 200?).
Gdyby tylko 18 osób spośród nich było programistami, źle by to wróżyło... :mysli:
-
Moim skromnym zdaniem na Androida bardzo dobry jest iGO
-
przepraszam że wywołałem dyskusję o wyższości Świąt BN nad Świętami WN, ale proszę się zapoznać z mapami Sygica z najnowszego update'u mały szok: jest traffic, mnóstwo zdjęć POI, aktualne mapy Polski zastrzegam dopiero oglądam od jutra pojadę pozdr SW
-
A gdzie konkretnie można się zapoznać? Może jakiś trial?
-
Tez bym prosil jakies namiary na te "updaty", bo moj Sygic assistant nie zglasza zadnych nowych wersji. Na stronie tez nic nie widze, a Traffic owszem jest/byl, ale nie dla PL i oczywiscie dodatkowo platny:
http://www.sygic.com/index.php/en/how-to-buy.html (http://www.sygic.com/index.php/en/how-to-buy.html)
-
Tez bym prosil jakies namiary na te "updaty", bo moj Sygic assistant nie zglasza zadnych nowych wersji. Na stronie tez nic nie widze, a Traffic owszem jest/byl, ale nie dla PL i oczywiscie dodatkowo platny:
http://www.sygic.com/index.php/en/how-to-buy.html (http://www.sygic.com/index.php/en/how-to-buy.html)
na zainstalowanej w telefonie Aurze otrzymałem informację o aktualizacji i ją zainstalowałem; aplikacja żądała zainstalowania nowych map, które ściągnąłem są to mapy TA.2013.01. Traffic? - w ustawieniach mapy pojawiła się opcja "Informacje o ruchu" - jak to działa jeszcze nie wiem bo nigdzie od wczoraj wieczorem nie jechałem
-
Dobija mnie na dłuższych, nieznanych trasach jazda po bezdrożach albo drogach polnych.
Zdradzisz gdzie są takie rejony? Przez ostatnie 3 lata jedynym 'bezdrożem'
jakie udało mi się raz zaliczyć była stara droga brukowa.
-
Dobija mnie na dłuższych, nieznanych trasach jazda po bezdrożach albo drogach polnych.
Zdradzisz gdzie są takie rejony? Przez ostatnie 3 lata jedynym 'bezdrożem'
jakie udało mi się raz zaliczyć była stara droga brukowa.
Czyli się zdarzyło. Po co więc pytasz?
Nie nagrywam śladu bo nie mam na to czasu. Często AM zbacza z głównej drogi by nadrobić kilka km albo ominąć korki (czasem wirtualne, czasem nie).
Mi chodzi tyko o to, abym miał możliwość wyboru, którego teraz jestem pozbawiony.
Jeśli chcę jechać głównymi drogami bez bocznych wycieczek to chyba niewielkie wymaganie dla nawigacji.
piona
-
na zainstalowanej w telefonie Aurze otrzymałem informację o aktualizacji i ją zainstalowałem; aplikacja żądała zainstalowania nowych map, które ściągnąłem są to mapy TA.2013.01.
Ok, dzieki. Wersja na Androida widocznie ma uaktualnienie, a na WM nie (lub bedzie pozniej).
-
-Na plus Automapy: dużo lepsze pokrycie z numerami budynków,.
Wczoraj musiałem podjechać na ul Kalwaryjską w Krakowie nr 35, oczywiście to spora ulica i każdy ją zna. Ale jak chcemy zaparkować, to warto wiedzieć gdzie jest konkretny nr bo ulica ciągnie się spory kawałek.
Proszę sobie poszukać tego nr w Automapie i w Aurze ;) Powoli zaczynam zapominać że mam AM i dobrze mi z tym. Następnej kasy już ode mnie nie będzie.
-
Zdradzisz gdzie są takie rejony? Przez ostatnie 3 lata jedynym 'bezdrożem' (...)
nocnyMarku, zdarza się, choć należy przyznać, ze rzadko :ok:
Poniżej odtworzona trasa ( aby zobrazować na forum ), jak kiedyś AM 6.8.1. (instalacja a'la Kowalski, czyli bez żadnego grzebania w ustawieniach - czysta instalacja), próbowała mnie poprowadzić, aby ominąć ... No właśnie, co ominąć ? Z radyjka wiedziałem, że nic się na drodze nie wydarzyło. Był to jeden z dwóch przypadków takiego poprowadzenia, którego ja doświadczyłem, ale to wystarczy, aby zwykły użytkownik został wyprowadzony z równowagi :wink:
-
Dobija mnie na dłuższych, nieznanych trasach jazda po bezdrożach albo drogach polnych.
Zdradzisz gdzie są takie rejony? Przez ostatnie 3 lata jedynym 'bezdrożem'
jakie udało mi się raz zaliczyć była stara droga brukowa.
Czyli się zdarzyło. Po co więc pytasz?
Nie nagrywam śladu bo nie mam na to czasu. Często AM zbacza z głównej drogi by nadrobić kilka km albo ominąć korki (czasem wirtualne, czasem nie).
Po co pytam? A po to żeby mieć pewność że piszesz bzdury.
Opowiadasz o bezdrożach i polnych drogach, a chodzi o zwykłe drogi powiatowe i gminne.
Naprawdę polecam, przesiądź się na Garmina z CNE albo na AutoPilota* z Emapą
będziesz miał nieraz okazję zrozumieć co znaczą słowa bezdroża i polne drogi.
*najlepiej starą wersję, nowej jeszcze nie przetestowałem, możliwe że jest już lepsza
-Na plus Automapy: dużo lepsze pokrycie z numerami budynków,.
Wczoraj musiałem podjechać na ul Kalwaryjską w Krakowie nr 35 ...
Proszę sobie poszukać tego nr w Automapie i w Aurze ;)
Nie mam po co szukać w Krakowie nie ma takiego adresu :P jest tylko 35a,
spróbuj znaleźć go w Aurze, potem poszukaj numeru 33 i daj znać czy znalazłeś.
-
Wczoraj musiałem podjechać na ul Kalwaryjską w Krakowie nr 35, oczywiście to spora ulica i każdy ją zna. Ale jak chcemy zaparkować, to warto wiedzieć gdzie jest konkretny nr bo ulica ciągnie się spory kawałek.
Proszę sobie poszukać tego nr w Automapie i w Aurze ;) Powoli zaczynam zapominać że mam AM i dobrze mi z tym. Następnej kasy już ode mnie nie będzie.
Sprawdzilem :) Wazne jest tez po ktorej stronie dany numer sie znajduje, zeby wiedziec gdzie sie dokladnie zatrzymac ;)
PS. Jak mi cos swita adresowanie w Sygicu (w mapach TA?) jest zblizone do wyciagania sredniej na danym odcinku i stad numeracja wszedzie, ale chyba malo dokladna?
-
Dla wszystkich chcących kupować Sygica proszę o zapoznanie się z moim postem (Odpowiedź #22) (http://pdaclub.pl/forum/automapa/alternatywa-dla-am/?topicseen) - z tego co wiem obywatelska akcja na 25% rabatu wciąż trwa ;)
-
Poniżej odtworzona trasa ( aby zobrazować na forum ), jak kiedyś AM 6.8.1. (instalacja a'la Kowalski, czyli bez żadnego grzebania w ustawieniach - czysta instalacja), próbowała mnie poprowadzić ...
Aż zainstalowałem nową dziewiczą AM żeby to sprawdzić. I faktycznie, domyślnie
w ustawieniach do unikania są wybrane tylko drogi gruntowe polne, a przy takim
ustawieniu, po zablokowaniu DK trasa krótka prowadzi tak jak pokazałeś.
Zaczynam rozumieć dlaczego niektórzy jeżdżą po bezdrożach ...
Od zawsze ma tu ustawione gruntowe utrzymane, ostatnio nawet testuję
ustawienie miejska lokalna.
-
Po co pytam? A po to żeby mieć pewność że piszesz bzdury.
Opowiadasz o bezdrożach i polnych drogach, a chodzi o zwykłe drogi powiatowe i gminne.
Na screenie jest napisane, że drogi są nieprzejezdne. Piszesz swoje jak zwykle nieprzyjemne komentarze o bzdurach, bo "jeździłeś tą drogą wiele razy i wszystko było OK", czy opierasz swoje informacje o przejezdności danych AM? Nawet jeśli te drogi byłby przejezdne, to jaki jest sens w prowadzeniu ludzi dookoła przez jakieś wioski?
Naprawdę polecam, przesiądź się na Garmina z CNE albo na AutoPilota* z Emapą
będziesz miał nieraz okazję zrozumieć co zndroża i polne drogi.
*najlepiej starą wersję, nowej jeszcze nie przetestowałem, możliwe że jest już lepsza
A co to ma w ogóle do rzeczy? To jest temat o starych wersjach AutoPilota czy o Automapie?
-
Sprawdzilem :) Wazne jest tez po ktorej stronie dany numer sie znajduje, zeby wiedziec gdzie sie dokladnie zatrzymac ;)
Dzięki Miedzio, po tych screenach wszystko jasne.
Sygic nie rozróżnia strony ulicy i posiada nieistniejące adresy (nr 44) nie istnieje.
Skoro Teodoryk woli interpolowane adresy od punktowych i przeszkadzają mu
pojedyncze braki w numeracji (w AM zamiast 35 mógł wybrać numery 37 lub 31 (33 też nie istnieje) i trafić do celu z podobną dokładnością) to jego sprawa.
O gustach nie ma co dyskutować.
Po co pytam? A po to żeby mieć pewność że piszesz bzdury.
Opowiadasz o bezdrożach i polnych drogach, a chodzi o zwykłe drogi powiatowe i gminne.
Na screenie jest napisane, że drogi są nieprzejezdne. Piszesz swoje jak zwykle nieprzyjemne komentarze o bzdurach...
Nie komentuję screenu Dżeja tylko wypowiedź piony, to chyba nie tak trudno zauważyć?
Naprawdę polecam, przesiądź się na Garmina z CNE albo ...
A co to ma w ogóle do rzeczy? To jest temat o starych wersjach AutoPilota czy o Automapie?
Temat jest o pożegnaniu AutoMapy, nie sądzisz że mogę w nim polecić alternatyw, które dają znacznie większe możliwości jazd po bezdrożach?
-
Dzięki Miedzio, po tych screenach wszystko jasne.
Sygic nie rozróżnia strony ulicy i posiada nieistniejące adresy (nr 44) nie istnieje.
Zastrzegam tylko, ze to jest wersja Sygica na WM. Na ta chwile nie mam dostepu do wersji Sygic Aura na Androida, bo chyba jednak odrobine sie roznia (wnioskuje chociazby po wypowiedzi uzytkownika wiesniak ), moze tez mapy/numeracja jest poprawiona.
-
Opowiadasz o bezdrożach i polnych drogach, a chodzi o zwykłe drogi powiatowe i gminne.
Naprawdę polecam, przesiądź się na Garmina z CNE albo na AutoPilota* z Emapą
będziesz miał nieraz okazję zrozumieć co znaczą słowa bezdroża i polne drogi.
Nie demonizował bym tych map.
Wiesz dobrze że ludzie jeżdżą z tym po kraju i nie biadolą.
Płaczą tylko "..." co to skręcają w polną czy do jeziora bo im tak kazała nawigacja.
Na Śnieżnik nie wjedziesz z AM. W CN wszystkie drogi to asfalt :)
Nie mam po co szukać w Krakowie nie ma takiego adresu :P jest tylko 35a,
spróbuj znaleźć go w Aurze, potem poszukaj numeru 33 i daj znać czy znalazłeś.
Numer znaleźć można przez okno. Cały problem w Warszawie zaczyna się gdzie zaparkować?
-
Cały problem w Warszawie zaczyna się gdzie zaparkować?
W centrum handlowym?
-
Przy początkowych stacjach metra.
-
Tez mialem problem z instalacja miplosynca, tez odpisano mi zeby zrobic hard reset. Wygooglowałem ze pomaga wyłączenie polskiej lokalizacji systemu na czas instalacji (w moim przypadku Sunnysoft interwrite pro) - rzeczywiscie pomogło, miplosync sie zainstalował.
-
Cały problem w Warszawie zaczyna się gdzie zaparkować?
W centrum handlowym?
o w mordeczke. Patrzcie kto wrócił..... :O
-
Numer znaleźć można przez okno. Cały problem w Warszawie zaczyna się gdzie zaparkować?
Mało miłe, jeżeli jest np. po drugiej stronie dwupasmówki. Albo w zupełnie innym miejscu.
-
Po co pytam? A po to żeby mieć pewność że piszesz bzdury.
Opowiadasz o bezdrożach i polnych drogach, a chodzi o zwykłe drogi powiatowe i gminne.
Naprawdę polecam, przesiądź się na Garmina z CNE albo na AutoPilota* z Emapą
będziesz miał nieraz okazję zrozumieć co znaczą słowa bezdroża i polne drogi.
Zawsze mam ustawione pomijaj drogi gruntowe utrzymane.
Zdarzyło mi się, że mnie AM poprowadziła fatalnej jakości drogami np osiedlowymi czy miejskimi gdzie więcej dziur niż asfaltu...
Jakbyś odniósł się do całości mojej wypowiedzi to mógłbyś łaskawie zauważyć, że nie pisałem o ciągłych problemach.'
Dobija mnie to, że CZASEM AM błądzi po takich trasach omijając wirtualne problemy.
Uważam, że użytkownicy powinni mieć możliwość wyboru czy chcą korzystać z dodatków (LD i SR).
Proszę nie zarzucaj mi, że "piszę bzdury". Sam podałeś, że Ciebie też poprowadziła dziwnie więc problem jest.
piona
-
Zdarzyło mi się, że mnie AM poprowadziła fatalnej jakości drogami np osiedlowymi czy miejskimi gdzie więcej dziur niż asfaltu...
W takim wypadku kazda nawigacja polegnie, zwlaszcza w naszym kraju. Chyba jeszcze nikomu nie przyszlo do glowy kategoryzowac drog po ich stanie ("dziurowosci" ;) ), bo mimo wszystko droga osiedlowa czy tez miejska nie jest droga szutrowa (pomijajac rzadkie wyjatki). Moze rzeczywscie warto w AM ustawic rowniez pomijanie drog miejskich, zeby i takie sytuacje wyeliminowac.
Uważam, że użytkownicy powinni mieć możliwość wyboru czy chcą korzystać z dodatków (LD i SR).
Mysle, ze tutaj wiekszosc uzytkownikow sie zgodzi... wybor powinien byc, "od przybytku glowa nie boli" ;)
-
Miedzio, tutaj to moze i faktycznie wiekszosc jest za wyborem, ale ta wiekszosc tutaj to ulamek promila prawdziwej wiekszosci, czyli ogolu userow. A tacy Kowalscy, to nawet nie wiedza, ze jezdza z jakims SR i w dodatku niaktualnym od miesiecy. I to paradoksalnie oni decyduja w jakim kierunku to pojdzie.
-
Nie przesadzaj. Skoro nie wiedzą, to im to wisi. Tak jak menu proste, powinien być wybór dla uświadomionych.
-
Izaw, troszke uprosciles to co mialem na mysli. To nie jest tak, ze im to wisi. Moze by im to nie wisialo, gdyby po pierwsze wiedzieli, ze w ogole to maja (SR), a po drugie, do czego to sluzy oraz, ze wypada to aktualizowac, a tak to zapewne na kazde z tych trzech kwestii Kowalski zrobi wielkie oczy. I to wlasnie mialem na mysli, bo ta niewiedza jest bardzo wygodna dla tworcow programu. Po pierwsze jestes nieswiadomy, to nie protestujesz i nie nawolujesz, dajcie mi wybor, tak jak tutaj , no i druga sprawa, nie kumasz tematu, to bezkonfliktowo testujesz nam to beta rozwiazanie. I na koniec, zeby byla jasnosc. Ja juz teraz sporadycznie korzystam z AM, ale tez uwazam, , ze wybor powinien powrocic, co juz tu z reszta pisalem.
-
Myślę, że programiści AM za bardzo chcą pokazać nam wiele wodotrysków a nie skupiają cię nad tym co najważniejsze. Ja nie potrzebuję SR LD i temu podobne, ja chcę wytyczonej trasy jak najbardziej prostej, bez zwiedzania osiedlowych uliczek, parkingów stacji CPN i temu podobnych. Jestem przygotowany na jechanie w korkach, bo obecnie inaczej się nie da. Podobała mi się AM w wersji 5.xx i nich tak zostanie, a producent AM niech się skupi tylko nad aktualizacją nowych dróg i będzie dobrze. Niedługo dojdzie do tego, że jak nie będę miał w samochodzie bardzo szybkiego Internetu, to AM nie będzie dobrze działać. Zaznaczam, że z AM korzystam główne przy wyjazdach urlopowych i dla mnie najważniejsze jest poruszanie się po drogach o najwyższej kategorii a nie zwiedzanie okolicznych wsi i miasteczek. Wiele jeździłem z przyczepą campingową i strach pomyśleć gdzie aktualnie AM może zaprowadzić.
-
Tez mialem problem z instalacja miplosynca, tez odpisano mi zeby zrobic hard reset. Wygooglowałem ze pomaga wyłączenie polskiej lokalizacji systemu na czas instalacji (w moim przypadku Sunnysoft interwrite pro) - rzeczywiscie pomogło, miplosync sie zainstalował.
Tylko, że na 636n asus nie da się tak po prostu wyłączyć polskiej lokalizacji systemu :)
-
Cały problem w Warszawie zaczyna się gdzie zaparkować?
W centrum handlowym?
Litości.
Podjedź do Arkadii i zaparkuj w Sobotę czy Niedzielę.
Podjedź wyrobić paszport w Centrum i zostaw auto w CH.
Przy początkowych stacjach metra.
Z jakim to programem nawigujesz w Metrze? Jeśli mam zostawiać auto to na co mi nawigacja drogowa?
P&R są dawno zastawione. Mieszkańcy przy końcowych stacjach /tak mieszkam/ nie mają gdzie stawiać bo Ci z przedmieść właśnie tak zostawiają.
Czy każdy temat w dziale AM musi dotyczyć prowadzenia, SR, błędów mapy, wodotrysków?
Czy nikt nie umie przeczytać tematu i pierwszego postu? Odnieść się merytorycznie, zaproponować alternatywy, wypunktować plusy i minusy danego rozwiązania?
Szkoda czasu to czytać.
-
Cały problem w Warszawie zaczyna się gdzie zaparkować?
W centrum handlowym?
Litości.
Podjedź do Arkadii i zaparkuj w Sobotę czy Niedzielę.
Podjedź wyrobić paszport w Centrum i zostaw auto w CH.
Przy początkowych stacjach metra.
Z jakim to programem nawigujesz w Metrze? Jeśli mam zostawiać auto to na co mi nawigacja drogowa?
P&R są dawno zastawione. Mieszkańcy przy końcowych stacjach /tak mieszkam/ nie mają gdzie stawiać bo Ci z przedmieść właśnie tak zostawiają.
Czy każdy temat w dziale AM musi dotyczyć prowadzenia, SR, błędów mapy, wodotrysków?
Czy nikt nie umie przeczytać tematu i pierwszego postu? Odnieść się merytorycznie, zaproponować alternatywy, wypunktować plusy i minusy danego rozwiązania?
Szkoda czasu to czytać.
Serce rośnie jak temat zaczął żyć własnym życiem (parkowanie w W-wie, drogi osiedlowe, bezdroża, ......). Pisząc o pożegnaniu AM podkreśliłem, że ma najlepsze i najbardziej aktualne mapy na Polskę i w tym nikt jej nie dorówna, ale kłopoty z konfiguracją programu (suwaczek w lewo czy w prawo, profile, ETA, SR, LD) a zwłaszcza w moim przypadku (ASUS 636N) brak możliwości zainstalowania Miplosynca zniechęciły mnie do niej. Jednak głównym powodem był brak AM na Androida, co spowodowało korzystanie w Polsce z Navi Eksperta, a za granicami z Sygica Aura (mapy TA jak w najnowszym Tom Tomie), brakuje mi w tych programach pewnych rzeczy z AM (blokowania odcinków dróg, żeby do domu nie jechać ulicami osiedlowymi; zróżnicowanych ikon POI), ale trasy wyznaczają dobrze jak AM w okresie 5. Pozdr SW
-
Myślę, że programiści AM za bardzo chcą pokazać nam wiele wodotrysków a nie skupiają cię nad tym co najważniejsze. Ja nie potrzebuję SR LD i temu podobne, ja chcę wytyczonej trasy jak najbardziej prostej, bez zwiedzania osiedlowych uliczek, parkingów stacji CPN i temu podobnych. Jestem przygotowany na jechanie w korkach, bo obecnie inaczej się nie da. Podobała mi się AM w wersji 5.xx i nich tak zostanie, a producent AM niech się skupi tylko nad aktualizacją nowych dróg i będzie dobrze. Niedługo dojdzie do tego, że jak nie będę miał w samochodzie bardzo szybkiego Internetu, to AM nie będzie dobrze działać. Zaznaczam, że z AM korzystam główne przy wyjazdach urlopowych i dla mnie najważniejsze jest poruszanie się po drogach o najwyższej kategorii a nie zwiedzanie okolicznych wsi i miasteczek. Wiele jeździłem z przyczepą campingową i strach pomyśleć gdzie aktualnie AM może zaprowadzić.
przestań marudzić :wink: na Twoje problemy jest lekarstwo tak proste, że aż głupio tłumaczyć...
W opcjach tras ustaw pomijanie gruntowych utrzymanych i zamiast trasy szybkiej, która jest najbardziej podatna na SR, wyznaczaj trasę optymalną lub łatwą.
-
Po co pytam? A po to żeby mieć pewność że piszesz bzdury.
Opowiadasz o bezdrożach i polnych drogach, a chodzi o zwykłe drogi powiatowe i gminne.
Naprawdę polecam, przesiądź się na Garmina z CNE albo na AutoPilota* z Emapą
będziesz miał nieraz okazję zrozumieć co znaczą słowa bezdroża i polne drogi.
Zawsze mam ustawione pomijaj drogi gruntowe utrzymane.
Zdarzyło mi się, że mnie AM poprowadziła fatalnej jakości drogami np osiedlowymi czy miejskimi gdzie więcej dziur niż asfaltu...
Potwierdzam. Odkąd wprowadzono do publicznych testów LD i SR (bo chyba firma nie traktuje ich jako produktu finalnego, mam nadzieję), to AM niejednokrotnie wytycza tak dzikie trasy, że głowa mała. W dodatku najczęściej dłuższe i z dłuższym czasem przejazdu, niż - nazwijmy to - trasa "ogólnie przyjęta", czyli testowana live, na własnej skórze, krótsza, szybsza, wygodniejsza...
Dlatego po każdym updacie oprogramowania pierwsze, co robię, to wyłączenie tych gadżetów. W efekcie mam AM działającą "po staremu".
Ale gwoli prawdy muszę dodać, że te LD i SR to jedyna rzecz, która mi przeszkadzała w używaniu AM. Znalazłem jednak rozwiązanie, jak się tych niedogodności pozbyć i uważam, że AM jest bardzo dobrym produktem i nie zamierzam z niego rezygnować.
Nie miałem okazji używać zbyt wielu nawigacji, niemniej te, które miałem możliwość oglądać - szczególnie w polskich warunkach, gdzie przebywam przez 95% swych wojaży drogowych - mają jeszcze więcej wkurzających niedoróbek, w dodatku nie dających się tak prosto wyeliminować.
I to też jest ogromny atut AM, że da się ją tak prosto "spersonalizować".
-
zamiast trasy szybkiej, która jest najbardziej podatna na SR, wyznaczaj trasę optymalną lub łatwą.
Optymalna tak. Z łatwą bym był ostrożniejszy.
Z Poznania do Lublina prowadzi przez Warszawę (497km).
-
(...) Z Poznania do Lublina prowadzi przez Warszawę (497km).
Czego się czepiasz :E Wg Aquratu i zapewne Hołowczyca, tak ma być i koniec :mrgreen: Przynajmniej zwiedzi stolicę :E
Można tylko ubolewać, że AM idzie w takim kierunku, a nie innym i takie wątki jak ten, będą niedługo na porządku dziennym, choć mam nadzieję, że jestem zbytnim pesymistą.
-
Skoro Teodoryk woli interpolowane adresy od punktowych
Nie mam pojęcia co jest interpolowane w Aurze, wiem tylko że wklepałem adres i dojechałem na miejsce ;) Więc system sprawnie zadziałał. I to jest dla użytkownika najważniesze.
wiem też że AM tego adresu nie miała. tyle na temat . Aha, nr 35 istnieje. mieści się tam biuro strefy.
ps. Niestety nie mam Twojej Wiary i Uwielbienia do jedynej słusznej rozgło... przepraszam nawigacji, i dlatego też zdarza mi się ją krytykować. Mam jednak w duszy nadzieję że Aqurat kiedyś wreszcie napisze porządną i sprawną nawigację i nie będzie powodów do narzekań ;)
-
W opcjach tras mam zawsze ustawione pomijanie gruntowych utrzymanych i wyznaczaj trasę optymalną. Ponadto miałem ustawione wymiary dla pojazdu ciężarowego gdyż jechałem z przyczepą campingową, a mimo wszystko znalazłem się w Chorwacji w takim miejscu, że miałem po 10 cm luzu na bokach aby przejechać. Trasy łatwej nie muszę ustawiać, bo nie boję się skrętów w lewo.
-
Litości.
Podjedź do Arkadii i zaparkuj w Sobotę czy Niedzielę.
Podjedź wyrobić paszport w Centrum i zostaw auto w CH.
Robię zakupy niemal wyłącznie w Arkadii, w każdy weekend, w różnych porach dnia. Do tego co najmniej raz w tygodniu, późnym popołudniem lub wieczorem. Żona (niezbyt chyba legalnie) parkuje tam swój samochód codziennie, bo pracuje nieopodal.
Zawsze jest miejsce.
Nigdy też nie miałem większego problemu z zaparkowaniem w "Złotych Tarasach", czy np. w "Galerii Centrum" lub "Mokotów".
-
Skoro Teodoryk woli interpolowane adresy od punktowych
Nie mam pojęcia co jest interpolowane w Aurze, wiem tylko że wklepałem adres i dojechałem na miejsce ;) Więc system sprawnie zadziałał. I to jest dla użytkownika najważniesze.
wiem też że AM tego adresu nie miała. tyle na temat . Aha, nr 35 istnieje. mieści się tam biuro strefy.
Chodzi o to, ze w Aurze numery sa przydzielane troche na zasadzie: dlugosc danej ulicy jest dzielona przez ilosc numerow i rozmieszczone w odpowiednich proporcjach. Zaleta jest taka, ze sa wszystkie numery, ale z zalozenia przez te proporcje, polozenie numeru moze sie rozjezdzac z polozeniem punktu w rzeczywistosci. Ciezko tez oczekiwac dobrej numeracji w programie, gdy numery w rzeczywistosci nie sa rozmieszczane zbyt logicznie. Co wiecej Aura nie rozpoznaje po ktorej stronie jest dany numer, zawsze punkt stawia na drodze, a to moze miec znaczenie przy drogach dwujezdniowych.
AM ma punktowe rozmieszczenie numerow, czyli numery sa nakladane (przynajmniej w teorii) na zasadzie odwzorowania rzeczywistosci, a nie wyciagania srednich. Tutaj nawet jesli numery sa nielogicznie ustawione lub np sa daleko od jezdni, to i tak bedzie wiadomo gdzie jest dany punkt, oczywiscie rowniez bedzie wiadomo czy jest po prawej czy po lewej stronie drogi. Niestety wada jest to, ze niektore numery w AM uciekly i trzeba wybierac numery jak najblizsze, ktore akurat sa w AM (w takim wypadku dokladnosc bedzie podobna do tej w Aurze).
Jako, ze obraz przemawia najbardziej, zrobilem porownanie. Krakow, Kalwaleryjska 35 punkt w Sygicu, w AM 35 nie ma, wiec wybralem 37, a trzeci zrzut to POI Multibank z adresem 35a. Gdzie w rzeczywistosci jest nr 35, to juz musi ktos z Krakowa potwierdzic ;) Jeden i drugi program doprowadzi nas do celu.
Jeszcze dodatkowe porownanie sposobow numeracji w obu programach. Chodzi mi o cos takiego jak np Krakow, ul. Lobzowska 55. AM pokazuje dokladnie gdzie jest ten numer, Sygic czegos takiego nie oferuje.
Dlatego nie mozna powiedziec, ze z zalozenia jeden system jest lepszy od drugiego. Gdyby w AM byly wszystkie dane, to zapewne byloby to lepsze rozwiazanie, ale niestety zdarzaja sie braki i musze to przyznac, ze dosc czesto.
-
Tak to rzeczywiście z założenia zdecydowanie lepszy system niż a Aurze ;) Szczególnie np w małych miejscowościach gdzie numery są porozmieszczane wg kolejności nadania lub bez kolejności ;) Należy więc stwierdzić że mapy AM są pod tym względem lepsze od map firm zagranicznych.
Jednak dla użytkownika najważniejsze jest żeby dojechał pod drzwi i w obu przypadkach wydaje mi się że systemy zadziałają podobnie, szczególnie tam gdzie numeracja działa po kolei.
Poczekajmy na AM na Androida, wtedy będzie można łatwo porównać kto tu ma przewagę.
Sądzę że sporo osób które teraz rezygnuje z AM wróci do niej gdy będzie dostępna na Androida.
Chyba że powtórzy się sytuacja z ajfonem (tfu-tfu, odpukać) ;)
-
zamiast trasy szybkiej, która jest najbardziej podatna na SR, wyznaczaj trasę optymalną lub łatwą.
Optymalna tak. Z łatwą bym był ostrożniejszy.
Z Poznania do Lublina prowadzi przez Warszawę (497km).
Niestety, gruba pomyłka. Optymalna potrafi poprowadzić jeszcze większymi dziurami, jeżeli stwierdzi że czas będzie co prawda dłuższy o 1min., ale trasa krótsza o 3km.
O ile z trasą szybką masz szansę na zwiedzanie, to z optymalną jeszcze większą na jeszcze ciekawsze "skróty".
Korzystałem z trasy optymalnej przed erą SR, teraz niestety już przesiadłem się na szybką.
-
Nie mam pojęcia co jest interpolowane w Aurze, wiem tylko że wklepałem adres i dojechałem na miejsce ;) Więc system sprawnie zadziałał. I to jest dla użytkownika najważniesze.
To znajdź w Aurze adres Warszawa, ul. Nowoursynowska 164/41. Zaparkuj według wskazań Sygica i podejdź jedyne 540m, by znaleźć się pod drzwiami właściwej posesji. Życzę powodzenia, w deszczu. :ok:
(http://www.kubicki.pl/Ursynow1.jpg)
wiem też że AM tego adresu nie miała. tyle na temat . Aha, nr 35 istnieje. mieści się tam biuro strefy.
Nie istnieje. To biuro Strefy nie wie, gdzie mieszka. A mieszka pod nr 35a. Na rogu ze Smolki, jak podają na swojej stronie internetowej, znajduje się wyłącznie posesja 35a. Numeru 35 nie ma w oficjalnej ewidencji gruntów i budynków (patrz załączniki). Numer 35a - jak najbardziej, jest.
-
Nie mam pojęcia co jest interpolowane w Aurze, wiem tylko że wklepałem adres i dojechałem na miejsce ;) Więc system sprawnie zadziałał. I to jest dla użytkownika najważniesze.
wiem też że AM tego adresu nie miała. tyle na temat . Aha, nr 35 istnieje. mieści się tam biuro strefy.
[/quote]
Chodzi o to, ze w Aurze numery sa przydzielane troche na zasadzie: dlugosc danej ulicy jest dzielona przez ilosc numerow i rozmieszczone w odpowiednich proporcjach. Zaleta jest taka, ze sa wszystkie numery, ale z zalozenia przez te proporcje, polozenie numeru moze sie rozjezdzac z polozeniem punktu w rzeczywistosci. Ciezko tez oczekiwac dobrej numeracji w programie, gdy numery w rzeczywistosci nie sa rozmieszczane zbyt logicznie. Co wiecej Aura nie rozpoznaje po ktorej stronie jest dany numer, zawsze punkt stawia na drodze, a to moze miec znaczenie przy drogach dwujezdniowych.
[/quote]
Miedzio!
chyba nigdy nie jechałeś z Aurą ulicami miasta, na pasku jest wyświetlana nazwa ulicy z numerami po lewj i po prawej stronie np. Jagiellońska 23/102 lub Kota -/23 jak z lewej jest park, tak jest przynajmniej u mnie. po aktualizacji Aura ma te same mapy TA co Tom Tom, a chyba nikt nie powie że to jest Badziewie
-
Nie wiem czy przekonasz kogoś, że interpolowane adresy są lepsze od punktowych. Ale próbować możesz :mrgreen:
A dowodów na to, że mapy TA nie umywają się do map Geosystems zapodano już w internecie (m.in. tutaj) wystarczająco dużo, więc wcale się nie zdziwię jak zaraz padnie stwierdzenie, że jednak jest.
Nie wiem jak u Ciebie ale u wielu użytkowników programów nawigacyjnych wymagania dotyczące map wykraczają daleko poza samą siatkę dróg (pomijam tempo aktualizacji)
-
Nie dramatyzujmy - Mapy TA nie są takie złe jak się próbuje ludziom wmawiać na forum AM. :P
Oczywiście zgadzam się że mapy od Geosystems mają nanoszone nowe odcinki dróg dużo szybciej niż TA.
Co do jakości - to bywa różnie , raz są lepsze mapki Geosystems - raz TA (szczególnie mniejsze miejscowości )
Ale mapy to nie wszystko - aplikacja , która używa map Geosystems - jest moim zdaniem totalną porażką i poligonem doświadczalnym od mniej więcej wersji 6.
Programy konkurencji oferują znacznie więcej możliwości niż AM.
Jeżeli tylko TA i Nawteq poważnie wezmą się za Polskę, to AM zostanie niszową aplikacją dla maniaków , którzy nie potrafią żyć bez grzebania w bebechach programu.
Ja tego nie wytrzymałem, a szkoda bo mapy AM ma całkiem niezłe - z tym że to jest aqurat produkcja Geosystems :-).
BTW.
Niedawno zauważyłem że MapaMap zrobiła się całkiem przyjemną aplikacją - mapy też ma lepsze niż TA....
-
Pisałem o samych mapach a nie o aplikacji.
A z tego co przeglądałem kilka miesięcy temu w necie to mapy TA wypadły gorzej od Navteq'a w mojej okolicy.
Nie wiem co rozumiesz przez jakość...
-
Aura ma te same mapy TA co Tom Tom, a chyba nikt nie powie że to jest Badziewie
Pewnie nikt, w miarę uprzejmy, nie powie. Ale za to powinien stwierdzić, że w porównaniu z AutoMapą chyba wszystkie inne mapy nawigacyjne mają pewne niedostatki.
Ja jestem Warszawiakiem z (dopiero) sześcioletnim stażem, w dodatku rok temu wyprowadziłem się pod Warszawę. Nie znam stołecznego miasta na tyle dobrze, by poruszać się bez nawigacji GPS. A nawigacja bez dobrej mapy to jedynie połowa sukcesu.
Przykład z dziś - umówiłem się pod Pałacem Działyńskich. Dla rodowitego mieszkańca stolicy pewnie jest oczywiste, że pod ten pałac nie podjeżdża się od al. Solidarności, mimo że taki ma adres (nr 74a), tylko od Nowolipek, na ulicę Nowolipie. Bo to jest drugi od ulicy rząd budynków, z dojazdem od drugiej strony. Ponadto, bezpośrednio przy al. Solidarności kompletnie nie ma gdzie zaparkować.
Jeżeli w ogóle znajdziesz miejsce do parkowania, to dojście z miejsca gdzie wysadzi Cię nawigacja "nieautomapowa" zajmuje dobre 5-10 minut. Jeśli złapiesz prawidłowy azymut, czyli - jak skutecznie spytasz o Pałac Działyńskich, bo skąd indziej możesz się dowiedzieć?
Zaś AutoMapa zada Ci tylko pytanie, czy akceptujesz podjazd od ulicy o innej nazwie, po czym poprowadzi Cię pod same drzwi pałacu. Niestety, sprawdziłem to dopiero po fakcie, na netbooku, przekląwszy uprzednio, w krytycznym momencie, inne wiodące nawigacje, jakie mam na Androidzie.
Na spotkanie spóźniłem się. Ale tylko pięć minut. Jak w znanym dowcipie babcia na pociąg...
Przy samej al. Solidarności, tylko w jej śródmiejskim przebiegu, w podobnej sytuacji jest pewnie kilkanaście lub kilkadziesiąt budynków. Ale tego typu usytuowań, z podjazdem do budynku od innej strony, niż wskazywałby to jego adres uliczny, jest w Warszawie zapewne kilkaset. W innych miastach też mnie to już dotykało.
Obawiam się, że na radosną twórczość w numeracjach adresowych posesji, jaka panuje w Polsce, tylko AM ma skuteczne lekarstwo. Fakt, że w zamian niektórych numerów brak (z powodu "niemania" adresów interpolowanych), ale wtedy podjeżdżasz do najbliższego, istniejącego w bazie numeru i w rezultacie dotrzesz tam, dokąd trzeba. To znacznie mniejsza dolegliwość, niż opisana powyżej.
Uzupełnienie brakujących w bazie numerów to pikuś. Szczególnie przy wsparciu użytkowników. A przerobienie filozofii routingu na nawigowanie do adresów punktowych, z obrysami budynków, to już bardzo poważny zabieg. Demolka całego systemu.
Dlatego zwracam się z uprzejmą prośbą do Zarządu Aqurat Sp. z o.o. o możliwie szybkie wydanie AutoMapy w wersji dla systemu Android. Prośbę swą motywuję tym, że jeszcze chwila i trafi mnie szlag. Jasny.
-
Jeżeli tylko TA i Nawteq poważnie wezmą się za Polskę, to AM ...
I to jest kluczowy argument użytkowników TT :ok:
Tak bardzo słuszny, że nie sposób z nim dyskutować :wink:
A co najciekawsze, to argument niezmienny od lat i wciąż tak samo aktualny :)
-
Eee tam - jaki tam argument - nikogo przecież nie zamierzam "nawracać"...
Też mnie denerwuje że mają taki wolny cykl produkcji map... - każdy przecież chciałby mieć wszystko, natychmiast.
Chociaż teraz może coś wreszcie się zmieni - na forum TomToma pojawił się użytkownik sugerujący że ma coś wspólnego z firmą Teleatlas.
Chodzi mi tylko że w porównaniu do innych nawigacji (które mam) AutoMapa jest najbardziej wnerwiającym i zawodnym programem,
a że lubię święty spokój to przestałem jej używać, zacząłem natomiast używać TomToma.
Przez ostatni rok miałem aktywne subskrypcje na obydwa programy i używałem raz jednego , raz drugiego.
Problem polegał na tym że na 3 użycia AtoMapy 2 razy wywalała mi jakiś numer.
Tom Tom po prostu działał tak jak oczekiwałem.
Ostatnio przedłużyłem subskrypcję map już tylko na Tom Toma ...
Za 18 miesięcy zobaczę czy Automapa zakończyła już beta testy :-|
Połączone: Maj 14, 2011, 21:45:24
Pisałem o samych mapach a nie o aplikacji.
Jak Tobie się udało oddzielić aplikację od map ?
Google maps też ma niezłe mapy - ale nie słyszę za często żeby ktoś używał tego do nawigacji..
-
Cóż, w tej sytuacji sparafrazuję GPSManiaka, który niedawno napisał:
Z Garminem jest fajnie. Zawsze jest na co ponarzekać :wink: :D
i też napiszę że:
z AM jest fajnie, zawsze jest na co ponarzekać :wink: :D :ok:
-
Miedzio!
chyba nigdy nie jechałeś z Aurą ulicami miasta, na pasku jest wyświetlana nazwa ulicy z numerami po lewj i po prawej stronie np. Jagiellońska 23/102 lub Kota -/23 jak z lewej jest park, tak jest przynajmniej u mnie. po aktualizacji Aura ma te same mapy TA co Tom Tom, a chyba nikt nie powie że to jest Badziewie
Uscislijmy. Ja mam Sygica. Uzytkuje go na WM, to samo mozna odpalic na Androidzie (jest osobny plik do instalacji, ale calosc pozostaje ta sama). Jednak na Androida wydano jeszcze wersje Sygic Aura, ktora rozni sie interfejsem i ogolnie jest chyba nowsza (sam pisales, ze ostatnio pobrales najnowsza aktualizacje, ja takiej nie moge pobrac - nie mam nic nowego dostepnego - kontaktowalem sie w tej sprawie z supportem, ale na razie nic mi nie odpisali). Zeby bylo ciekawiej szukajac po necie okazalo sie, ze do Sygica sa mapy TA jak rowniez Navteqa. Legalnie mozna miec chyba tylko mapy TA, na stronie producenta nie widze rozroznienia, wiec nie wiem jak mozna by kupic mapy Navteqa.
Wracajac do sedna sprawy, sprawdz moj kolejny zrzut ekranu. Czy to nie jest ciekawe, ze raz jak odpalilem demo to parzyste numery byly po jednej stronie, a za drugim razem byly po prawej? W takim wypadku rzeczywiscie soft ma 50% szans na trafnosc numeracji. Jednak sprawdzalem to samo na glownej drodze i tutaj takiej "losowosci" (na kilka testow) juz nie odnotowalem. Calkiem mozliwe, ze Sygic pewne informacje po ktorej stronie znajduja sie dane numery ma wbudowane (np w duzych miastach) ale planujac trase nie mozna tego stwierdzic, a tych ktore nie ma, to improwizuje - jak na zrzucie.
Poza tym zrob prosze zrzuty ekranow jak wyglada ul. Kalwaryjska w Krakowie w Sygic Aura, analogicznie do mojego postu: http://pdaclub.pl/forum/automapa/pozegnanie-z-automapa/msg1487328/#msg1487328 (http://pdaclub.pl/forum/automapa/pozegnanie-z-automapa/msg1487328/#msg1487328) Sam jestem ciekaw czy np wersja typowo pod Androida nie jest jakos faworyzowana i np klikajac na mapie raz z jednej strony, raz z drugiej, masz juz konkretne numery, a nie takie "lamane" jak na moich zrzutach.
-
dla wszystkich gdzie są nowe wersje map TA Sygica http://www.sygic.com/en (http://www.sygic.com/en)
-
Jak Tobie się udało oddzielić aplikację od map ?
Dysputa była o samych mapach. Chyba nie taki dziwne.
Wiadomo, że na samej mapie trudno "pojechać" i wiadomo, że program nawigacyjny to mapy + algorytmy programu.
Ale każdy soft nawigacyjny z kiepską mapą dla mnie będzie gorszy od AM (na chwilę obecną).
Jak za AutoMapą od strony programowej (głównie chodzi o routing) będzie gorzej, pewnie i ja się zastanowię.
Albo inne mapy niż Geosystems się poprawią (Imagis też zaczyna mieć półroczne zaległości) i wówczas...
Połączone: Maj 14, 2011, 23:32:54
dla wszystkich gdzie są nowe wersje map TA Sygica http://www.sygic.com/en (http://www.sygic.com/en)
Na WM nie ma.
-
dla wszystkich gdzie są nowe wersje map TA Sygica http://www.sygic.com/en (http://www.sygic.com/en)
Pobieznie czytasz co pisze... niby jak mam pobrac nowa mape do Sygica na WM? Poza tym odswiezyli w weekend strone i o wersji pod WM juz w ogole nie ma wzmianki. W zasadzie ciezko sie dziwic skoro to wymierajacy system... i juz sie domyslam co mi support odpisze.
-
dla wszystkich gdzie są nowe wersje map TA Sygica http://www.sygic.com/en (http://www.sygic.com/en)
Pobieznie czytasz co pisze... niby jak mam pobrac nowa mape do Sygica na WM? Poza tym odswiezyli w weekend strone i o wersji pod WM juz w ogole nie ma wzmianki. W zasadzie ciezko sie dziwic skoro to wymierajacy system... i juz sie domyslam co mi support odpisze.
nigdy nie było Aury dla WM, ja czytam dobrze
-
nigdy nie było Aury dla WM, ja czytam dobrze
I dlatego piszesz:
dla wszystkich gdzie są nowe wersje map TA Sygica http://www.sygic.com/en (http://www.sygic.com/en)
Ok z mojej strony EOT, bo widze, ze i tak sie nie dogadamy.