PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych
Nawigacja GPS => AutoMapa => Wątek zaczęty przez: rgr w Maj 15, 2012, 19:13:27
-
I o tym dlaczego nie należy unikać "miejskich lokalnych".
Ojca Beyzyma to główna droga lokalna. Ale w AM została skategoryzowana jako "lokalna dojazdowa" zgodnie z obowiązującym trendem (bo jest z kostki). Wąskie uliczki poboczne są kategorię wyżej (bo są wyasfaltowane, nieważne że ciężko się tam minąć).
Więc teraz routing mamy taki (trasa bezpieczna):
(http://www.picshot.pl/pfiles/112300/cz1.png)
OK, może przełączmy się na trasę szybką, to powinno zadziałać.
(http://www.picshot.pl/pfiles/112301/cz2.png)
Czyżby nie było ratunku przed ostatnimi pomysłami tego producenta?
Jednak jest!
(http://www.picshot.pl/pfiles/112302/cz3.png)
Jest! Trasa terenowa (a także piesza) sprawdza się idealnie! :mrgreen:
PS. To nie jest kwiatek -- pełno takiego routingu tam gdzie "poprawiono" kategoryzację.
PS2. Dziś kolejny dzień moich testów NaviExperta i ciągle mam lepszy routing od automapowego, a ETA działa również znacznie lepiej.
-
PS2. Dziś kolejny dzień moich testów NaviExperta i ciągle mam lepszy routing od automapowego, a ETA działa również znacznie lepiej.
A to chyba jesteś jedynym takim przypadkiem w Polsce...
Pierwszy z brzegu przykład z dzisiaj.
Trasa Łódź - Katowice
NE - najszybsza
AM - szybka
Z doświadczenia wiem, że NE nie doszacował czasu o jakieś 10-20 minut, więc do Katowic wróciłbym szczęśliwie jakoś przez 20-tą :ok: a tu pech, przyjechałem przed szacowanym czasem przez AM :O
Faktycznie ten NE wymiata :mrgreen:
-
rgr daj sobie spokój, bo zaraz mod straci cierpliwość i napisze, że marudzisz. Wiem coś o tym :P
Ja się już praktycznie pożegnałem z AM windowsową, ale chętnie sobie czytam o bolączkach użytkowników tego programu :)
Ale przecież kategoryzacja i algorytmy są te same i dla robota. No chyba, że wybrałeś alternatywny program. To się pochwal spostrzeżeniami.
Co do tematu, to niestety zgadzam się. Najgorsze to że idzie w złym kierunku. tego nie rozumiem.
@Qbek
Co ma ETA do kategoryzacji? Jak nie masz argumentu to mówisz, że u was murzynów biją. Dodatkowo jeżeli routing jest do bani to ETA do niczego nie jest przydatna. Po co oceniać drogę którą na pewno się nie pojedzie.
-
izaw jak zapewne zauważyłeś, odniosłem się do pochwał dot. ETA w NE. Do kategoryzacji ma się to nijak, podobnie jak cytowana przeze mnie uwaga rgr
-
I o tym dlaczego nie należy unikać "miejskich lokalnych".
Jak masz włączone unikanie to czemu się dziwisz?
Unikanie miejskich lokalnych jest dla tych, którzy nie lubią jeździć po bruku.
Tobie to nie przeszkadza, więc po co włączyłeś unikanie?
I jeszcze jedno, piszesz że:
Ojca Beyzyma to główna droga lokalna
Od kiedy to na głównych drogach lokalnych zakłada się progi zwalniające?
EDIT: poprawiłem obrazek tak zeby pokazywał wszystkie progi.
-
Od kiedy to na głównych drogach lokalnych zakłada się progi zwalniające?
szybki przykład:
Chełm, ulica Powstańców Warszawy, około numeru 6 (jest tam Przedszkole Miejskie) są 2 progi zwalniające
... a jest to GŁÓWNA droga lokalna
-
Rzadko cokolwiek piszę i pewnie znów wsadzę kij w mrowisko... Ja unikam od kategorii "gruntowe polne" i nie mam problemów. Nie wiem po cholerę unikać miejskich lokalnych lub gruntowych utwardzanych. O ile jeszcze jestem w stanie zrozumieć, że któryś z kolegów śmiga lambo albo "kenigzeggiem" lub zglebowanym bmw e35 i mu się urwie zderzaczek na czymkolwiek gruntowym, to jednak miejskie lokalne w miastach większych niż 1000 mieszkańców (czytaj wsi z flagą) stanowią dużą część dróg i bardzo ułatwiają życie. Sam mieszkam w Sosnowcu. Jeżdżenie po Sc, Katowicach i innych miastach z okolic i z doświadczenia wiem, że bez miejskich lokalnych to totalna porażka. No chyba, że czegoś nie wiem i w PL każda droga w KurzychDupachWielkich to co najmniej autostrada-gruntowo-napowietrzna..
Celowo piszę ironicznie...
POLACY, LUDZIE, NARODZIE - przestańcie grzebać na siłę w programach!! Już mnie i sądzę, że sporo innych forumowiczów aktywnych i tych pasywnym mierzi to pieprzenie na temat routingu. Jak komuś tak źle z AM - niech zmieni na inny i często tańszy program. Czemu np ja nie mam problemów z jeżdżeniem po Polsce i Europie z tym programem? Wyjątkowy jestem, czy co??
-
Redbad, dzięki za głos rozsądku :ok:
... (jest tam Przedszkole Miejskie) są 2 progi zwalniające ... a jest to GŁÓWNA droga lokalna
To jak w takim razie nazwiesz Wojsławicką? Jeszcze główniejszą lokalną?
A na Beyzyma, tylko na tym 300m odcinku progów jest 5 (w AM był tylko 1), ulica wygląda tak:
-
I o tym dlaczego nie należy unikać "miejskich lokalnych".
Jak masz włączone unikanie to czemu się dziwisz?
Unikanie miejskich lokalnych jest dla tych, którzy nie lubią jeździć po bruku.
Proszę o cytat z instrukcji, bo najwyraźniej mamy inne.
Byłem przekonany, że o kategorii decyduje znaczenie komunikacyjne.
I np. kierowca busa włącza sobie unikanie lokalnych dojazdowych (w AM błędnie zresztą opisane jako "miejskich lokalnych"), aby unikać prowadzenie lokalnymi (mniej lub bardziej) osiedlowymi dróżkami.
Ale widać żyję w błędnym przekonaniu -- oni unikają takich dróg, by nie jeździć po bruku -- wolą po osiedlu.
I jeszcze jedno, piszesz że:
Ojca Beyzyma to główna droga lokalna
Od kiedy to na głównych drogach lokalnych zakłada się progi zwalniające?
Śmiało możesz zapytać p. Ewę Mazur z Zarządu Dróg. Zaręczam otrzymanie interesującej wiadomości. Możesz też zapytać skąd progi na drodze, którą kursują regularnie autobusy.
Może ten bruk jest w tak fatalnym stanie, że trzeba było aż spowolnić kierowców :D.
Od szarżowania mają te boczne uliczki, tam na tym "asfalcie" na pewno lepiej będzie się jeździło.
Połączone: [time]Maj 16, 2012, 10:50:21[/time]
Sam mieszkam w Sosnowcu. Jeżdżenie po Sc, Katowicach i innych miastach z okolic i z doświadczenia wiem, że bez miejskich lokalnych to totalna porażka.
Porażką jest nieodróżnianie miejskich lokalnych od lokalnych dojazdowych.
Ale co tu się dziwić użytkownikom, skoro sam producent AM tego nie odróżnia i stosuje dwa różne nazewnictwa w tym samym programie.
Połączone: Maj 16, 2012, 11:10:09
A na Beyzyma, tylko na tym 300m odcinku progów jest 5 (w AM był tylko 1), ulica wygląda tak:
Jak już grzebałeś w StreetView, to mogłeś pokazać te boczne dróżki, które aktualnie są kategorię wyżej. Czyżby ich widok nie pasował do obowiązującej linii partii?
A wyglądają tak:
(http://zapodaj.net/images/a31d68f4d29a1.jpg)
Ale skoro tak ma wyglądać kategoryzacja dróg w AM, to powodzenia, bo będzie potrzebne.
-
Za kategoryzację dróg odpowiada dostawca map, a nie firma je wykorzystująca.
-
A te informacje skąd?
Bo ja myślę, że dostawca nie wysyła informacji typu "droga lokalna dojazdowa", lecz "typ: droga lokalna", "nawierzchnia: kostka brukowa/asfalt".
-
...mogłeś pokazać te boczne dróżki, które aktualnie są kategorię wyżej. Czyżby ich widok nie pasował do obowiązującej linii partii?
Jedna i druga jest drogą należącą do 2 NAJNIŻSZYCH kategorii dróg z nawierzchnią twardą,
Przypomnę, że w AM takich kategorii mamy 10. Beyzyma ma nawierzchnię niższej kategorii (bruk).
Na żadnej z nich nie ma żadnego ruchu tranzytowego, wyłącznie ruch lokalny.
Żadna trasa która nie prowadzi do lub z Grabiszyna nie będzie prowadziła tymi uliczkami.
Proszę o cytat z instrukcji, bo najwyraźniej mamy inne
Zacznij od cytatu ze swojej żebym wiedział do czego się odnieść.
-
I jeszcze jaką kategorię powinno posiadać taka droga?
(http://www.picshot.pl/pfiles/112705/lokalna.jpg)
Połączone: [time]Maj 16, 2012, 12:21:42[/time]
...mogłeś pokazać te boczne dróżki, które aktualnie są kategorię wyżej. Czyżby ich widok nie pasował do obowiązującej linii partii?
Jedna i druga jest drogą należącą do 2 NAJNIŻSZYCH kategorii dróg z nawierzchnią twardą,
Przypomnę, że w AM takich kategorii mamy 10. Beyzyma ma nawierzchnię niższej kategorii (bruk).
Na żadnej z nich nie ma żadnego ruchu tranzytowego, wyłącznie ruch lokalny.
Żadna trasa która nie prowadzi do lub z Grabiszyna nie będzie prowadziła tymi uliczkami.
ROTFL. A którędy będzie prowadziła? Każda trasa prowadząca do Grabiszyna będzie prowadziła albo Beyzyma albo Odkrywców (również brukowa i obecnie źle skategoryzowana). Są to jak najbardziej drogi tranzytowe dla jadących z dalszego Grabiszynka.
Proszę o cytat z instrukcji, bo najwyraźniej mamy inne
Zacznij od cytatu ze swojej żebym wiedział do czego się odnieść.
Możesz odnieść się do tego co wyciąłeś.
PS. To chyba pora poprawić kategoryzację betonówki pod Szczecinem. Jest z płyt, więc zgodnie z trendem mogłaby równie dobrze być lokalną dojazdową.
-
Prawdopodobnie ze względu na znaczenie komunikacyjne jest drogą przynajmniej lokalną główną.
-
Kontynuując -- jeżeli ktoś chce dostać się do miasta z Grabiszynka ma jeździć tak (trasa BEZPIECZNA):
(http://www.picshot.pl/public/view/full/112731)(http://www.picshot.pl/pfiles/112731/aa1.png)
bo ta trasa grozi mu urwaniem zawieszenia na bruku i progach :mrgreen: :
(http://www.picshot.pl/pfiles/112732/aa2.png)
(http://www.picshot.pl/public/view/full/112732)
Połączone: [time]Maj 16, 2012, 12:45:35[/time]
Prawdopodobnie ze względu na znaczenie komunikacyjne jest drogą przynajmniej lokalną główną.
Żartujesz -- to droga miejska główna łącząca (stopień poniżej arterii miejskiej).
To i tak nieźle -- ta poniżej była arterią miejską (wysłałem poprawkę i teraz też jest główną łączącą):
(http://www.picshot.pl/pfiles/112766/pom.png)
(http://www.picshot.pl/public/view/full/112766)
Połączone: [time]Maj 16, 2012, 12:56:35[/time]
A już byliśmy tylko jeden zakręt od celu :)
(http://www.picshot.pl/pfiles/112772/szt.png)
Połączone: [time]Maj 16, 2012, 13:01:59[/time]
Podobno unikanie lokalnych dojazdowych służy unikaniu bruku.
To w nagrodę zamiast 500m niezłego bruku, będzie ponad 1km gorszego.
(http://www.picshot.pl/pfiles/112780/pre.png)
-
rgr jestem z Wrocławia i w tych okolicach to rzeczywiście koszmar :mrgreen: Pobrałem nowe dane SR (datowane 11-05-2012) i jest jakby lepiej.
-
... (jest tam Przedszkole Miejskie) są 2 progi zwalniające ... a jest to GŁÓWNA droga lokalna
To jak w takim razie nazwiesz Wojsławicką? Jeszcze główniejszą lokalną?
A na Beyzyma, tylko na tym 300m odcinku progów jest 5 (w AM był tylko 1), ulica wygląda tak:
Wojsławicką mogą się poruszać TIRy..
Powstańców Warszawy wygląda w zasadzie tak samo jak ta, której zdjęcie wsadziłeś.
Dwa samochody mijają się na styk
-
Czyli wychodzi na to ze lepiej na Targeo wyznaczyc sobie trasy i zrobic eksport skoro Targeo wyznacza normalnie?
-
Nie, po prostu korzystanie tej opcji w takim mieście jak Wrocław
(mnóstwo brukowanych ulic, pewnie wiele pamięta Breslau) trudno nazwać rozsądnym.
Na Targeo trasy są wyliczane na ustawieniach domyślnych, nie da sie w nie tak ingerować jak w AM.
(poza tym nie eksportuje się tras, a tylko punkty trasy i ta sama trasa wczytana do AM
w zależności od jej ustawień może wyglądać zupełnie inaczej niż na Targeo)
-
... (jest tam Przedszkole Miejskie) są 2 progi zwalniające ... a jest to GŁÓWNA droga lokalna
To jak w takim razie nazwiesz Wojsławicką? Jeszcze główniejszą lokalną?
A na Beyzyma, tylko na tym 300m odcinku progów jest 5 (w AM był tylko 1), ulica wygląda tak:
Wojsławicką mogą się poruszać TIRy..
Powstańców Warszawy wygląda w zasadzie tak samo jak ta, której zdjęcie wsadziłeś.
Dwa samochody mijają się na styk
nM wkleił zdjęcie Ojca Beyzyma -- tam samochody mijają się bez żadnego problemu, może trochę na styk mijają się autobusy.
Na styk to będzie na tych bocznych uliczkach (zdjęcie wkleiłem wcześniej)
Połączone: Maj 17, 2012, 10:06:00
Nie, po prostu korzystanie tej opcji w takim mieście jak Wrocław
(mnóstwo brukowanych ulic, pewnie wiele pamięta Breslau) trudno nazwać rozsądnym.
No i wszystko jasne. To po prostu wina Wrocławia, że nie pasuje do rzeczywistości Aquratu :D .
-
Wszystkie uwagi dotyczące kategorii i prowadzenia nie zmieniają faktu że w obcym mieście, gdzie jestem pierwszy raz dojadę pod wybrany adres i o to mi chodzi. Testowanie AM w znanym terenie gdzie mam jakieś przyzwyczajenia co do wyboru ulic jest sztuką dla sztuki i trochę bez sensu. Trzech kierowców (miejscowych) jadących z np. Raszyna do Anina pojedzie bez nawigacji prawdopodobnie trzema różnymi trasami.
-
Nie, po prostu korzystanie tej opcji w takim mieście jak Wrocław
(mnóstwo brukowanych ulic, pewnie wiele pamięta Breslau) trudno nazwać rozsądnym.
No i wszystko jasne. To po prostu wina Wrocławia, że nie pasuje do rzeczywistości Aquratu :D.
Ty po prostu nie przyjmujesz do wiadomości, że to jest opcja którą można właczyć i wyłączyć.
Włączyłeś ją sam (bo domyślnie jest wyłączona) i po stwierdzeniu, że nie działa tak jak byś chciał,
zamiast po prostu ją wyłączyć postanowiłeś ją wykpić.
-
Nie, po prostu nie rozumiesz o czym jest wątek.
Nie o tym, że unikanie lokalnych w obecnych mapach nie działa, tylko o kuriozalnych błędach w kategoryzacji dróg. I to nie starych, tylko nowych -- i to przybywających.
PS. Co do tego, że opcja unikania nie działa tak jak chcę. Zawsze wydawało mi się, że unikanie lokalnych ma służyć unikaniu takich wąskich uliczek dojazdowych. Najwyraźniej byłem w błędzie -- ta opcja widocznie ma służyć do prowadzenia nimi.
Połączone: Maj 18, 2012, 12:24:23
Testowanie AM w znanym terenie gdzie mam jakieś przyzwyczajenia co do wyboru ulic jest sztuką dla sztuki i trochę bez sensu.
Nie widzę nic w tym bezsensownego. Chyba tak się właśnie powinno testować -- w znanym terenie. Co mi po testach w nieznanym?
-
cytat: gdzie mam jakieś przyzwyczajenia co do wyboru ulic jest sztuką dla sztuki i trochę bez sensu.
Dalej tak myślę, bo jak AM nie zgaduje jakimi ulicami chcę jechać to wcale nie znaczy że jej wskazania są błędne.
Kategoria dróg, kierowanie wyłączonymi np. gruntowymi przy trasie Bezpiecznej to odzielny temat i w tym względzie wysyłam zgłoszenia i zapytania do suportu bo na forum nikt poprawek nie naniesie. Często ustawienie "Nadkładaj drogi aby uniknąć" > "dróg" na wysoką wartość pozwala ominąć niespodzianki, choć zgadzam się że wyłączenie np. gruntowych utwardzonych powinno być definitywne bez względu na to ile km. będę musiał objechać dodatkowo.
-
Prosty kłeszczyn:
co jest podstawą ustalenia jaka jest dana droga? jaka ma kategorię? jakis papier urzędowy z zarządu dróg? zdjęcia z googla? :E
-
Prosty kłeszczyn:
co jest podstawą ustalenia jaka jest dana droga? jaka ma kategorię? jakis papier urzędowy z zarządu dróg? zdjęcia z googla? :E
jakis papier urzędowy z zarządu dróg
-
Prosty kłeszczyn:
co jest podstawą ustalenia jaka jest dana droga? jaka ma kategorię? jakis papier urzędowy z zarządu dróg? zdjęcia z googla? :E
jakis papier urzędowy z zarządu dróg
to o czym ta cała mowa powyżej, jak papier decyduje a nie Automapa?
-
Program i wszystko co w nim jest zawarte firmuje AutoMapa... więc za wszystko odpowiada ona.
Jeżeli dane są błędne to należy zmienić źródło danych lub je weryfikować.
Jeżeli się nie weryfikuje.. to bierze się za nie odpowiedzialność.
-
to bierze się za nie odpowiedzialność.
Jaką odpowiedzialność?, zobacz co się dzieje z aAM, kiedyś wydali coś co nazwali betą z ograniczeniem czasowym - teraz potencjalni kupujący szukają sposobów aby dalej testować knota.
Nie pojmuję dlaczego Aqurat nie sprzedaje tego i nie zarabia na chętnych do używania tego czegoś.
-
Każda szanująca się firma bierze odpowiedzialność za swoje produkty.... ale to robią tylko poważne i szanujące się firmy.
Ale firma AQ nie jest szanującą się firmą (w mojej ocenie)... a typową "polską popierdułką".
-
Sygma, obawiam się,że takich firm już /szanujących się/ nie ma. Kapitał ma jedno zadanie = przynosić zyski. No, może się znajdzie jeszcze jakaś mała rodzinna firemka z tradycją. pozdr
-
Prosty kłeszczyn:
co jest podstawą ustalenia jaka jest dana droga? jaka ma kategorię? jakis papier urzędowy z zarządu dróg? zdjęcia z googla? :E
jakis papier urzędowy z zarządu dróg
Papier owszem, w stosunku do dróg numerowanych.
-
to o czym ta cała mowa powyżej, jak papier decyduje a nie Automapa?
Pierwsze słyszę, by instytucje państwowe miały władzę na Aquratem w kwestii kategoryzacji dróg w programie :D.
Oczywiście od autostrada do wojewódzkich niejako kategoryzacja jest narzucona odgórnie -- ale nie widzę problemów, aby wojewódzką skategoryzować jako gruntową jeżeli faktycznie jest ona szutrowa.
Teoretycznie miejskie drogi też mają różną kategorię, ale nie tutaj również nie widzę przeszkód, by oprócz tego Aq kierował się rozsądkiem.
-
Problem jest większy.
O ile chodzi o wojewódzkie i lepsze, to ze względu na ich ilość, sprawdzenie i wprowadzenie własnej kategoryzacji jest łatwe, to gorszych, w tym ulic w miastach jest taka ilość, że sprawdzenie i weryfikacja jest niełatwa. Dodatkowo sytuacja nie jest stała. Jedne się remontuje, modernizuje, inne podupadają.
Ale oczywiście irytujące są błędy dróg lepszych kategorii. Powinni wprowadzić program lojalnościowy, że za wiarygodne oceny dróg dają zniżki na subskrypcję. Wyjdzie taniej niż przejechanie wszystkich, i co ważniejsze oceny wpłyną na temat dróg używanych przez subskrybentów, a nie zapomnianych.
-
Powinni wprowadzić program lojalnościowy, że za wiarygodne oceny dróg dają zniżki na subskrypcję. Wyjdzie taniej niż przejechanie wszystkich, i co ważniejsze oceny wpłyną na temat dróg używanych przez subskrybentów, a nie zapomnianych.
@ izaw
O jakim programie lojalnościowym Ty piszesz :worried:
Ludzie za friko i wysyłają uwagi do jakości dróg, kategoryzacji, męczą swoje klawiatury, by im pomóc, a nam wszystkim żyło się z AM lepiej, a AQ ma to w d---e.
Po co wprowadzili panel zgłaszania uwag do map na Targeo - żebyśmy się tam wyklikali i tyle? Od ponad roku zgłaszam im te same uwagi dotyczące kategoryzacji dróg i ich jakości w swoim rejonie, wraz z propozycjami zmian. Do dnia dzisiejszego nie zmieniło się na mapie nic. Później się koledzy dziwią i wkur----ą, że się powtarzam i wyżywam na producencie tutaj.
Pozdrawiam ... lojalnie :wink:
-
Coś co jest darmowe, to nie jest cenione. Jeżeli zobowiązaliby się do jakiejkolwiek gratyfikacji, zakładając uczciwość, wzięli by się do poprawiania.
Jeżeli im zależy mogliby połączyć PR z faktycznym, efektywnym poprawianiem mapy. Ale sądzę, że dodadzą jeszcze jedną zbędną, niewyłączalną błyskotkę na ekranie.
-
Jak czytam czasami wywody co do AM to przypomina mi się pewne przedstawienie teatralne "Sztuka" Tam też był podobny dialog o odcieniach bieli. Bełkot i bufonada. Jak napisał jeden z poprzedników - jak mi coś nie pasuje to nie używam, a nie bez przerwy nadaję. Jak ten Smerf - To się na pewno nie uda. Każda nawigacja ma coś dobrego i coś złego. Tak więc każdy powinien wybrać sobie co mu pasuje a nie wiecznie biadolić. Ale widzę, że to domena Polaków
-
Jak napisał jeden z poprzedników - jak mi coś nie pasuje to nie używam, a nie bez przerwy nadaję. Jak ten Smerf - To się na pewno nie uda. Każda nawigacja ma coś dobrego i coś złego. Tak więc każdy powinien wybrać sobie co mu pasuje a nie wiecznie biadolić. Ale widzę, że to domena Polaków
Jak rozumiem, Twoją dewizą jest płacić, nie zagłębiając się w jakość towaru który kupujesz. Normalne dla Ciebie też jest zapewne to., że kiedy zgłaszasz uwagi co do jakości produktu, wszyscy Cię olewają.
Życzę wszystkim sprzedawcom takich klientów jak Ty.
-
Krakowiak, nie pieprz. Wystarczy, że AM pieprzy coraz więcej. Jak kupowałem licencję, nie było uwagi, że towar jest niepełnowartościowy. pozdr
-
@krakowiak54
Odróżnij czyste malkontenctwo od krytyki.
Pierwsze szuka błędu dla narzekania i wcale nie zależy mu na jakiekolwiek zmianie. Po prostu tak ma.
Drugie to znajdowanie ewentualnych błędów aby sobie pomóc i ich unikać, albo zmobilizować producenta do naprawienia ich i poprawy programu. Tej grupie zależy na tym programie, a jeżeli mają dość to odchodzą i nie narzekają. Gdybyś śledził forum to zauważyłbyś takie postawy.
A najgorszą grupą są klakierzy i bałwochwalcy. Uspokajają sumienie producenta, łechtając jego dumę nic nie wnosząc do poprawy. Aż do czasu, gdy nawarstwiające się błędy powodują wpadkę, jak choćby z 6.10.c.
-
Nie pieprzę ale wszystkie wodotryski to AM wprowadza przez takich mędrków co im nic nie pasuje - a to nie taka droga - a to za dużo informacji. Ja nie przyjmuję bezkrytycznie - tylko faktycznie jeżeli coś jest złe to zgłaszać. A nie tak jak widzę ktoś sobie nie ustawi a później raban bo AM źle prowadzi. Korzystanie z GPS-u nie zwalnia z myślenia a wiele osób myśli, że on za nich pojedzie. Jak już się wykazuje usterki to faktycznie takie co utrudniają jazdę a nie pobożne życzenia co by tu jeszcze wpakować do AutoMapy. Można zawsze się cofnąć do wersji 3.0. Wiele nawigacji przerobiłem ale mimo wad AM jest jednak najlepsza, a że ma wady? Któż ich nie ma?? A swoją drogą to widzę, że tu wielu jest takich co to tylko czyhają by po kimś pojechać i mu dowalić. No ale co poradzić? Widzę, że tu najlepsze jest milczenie by nie dostać w twarz "Gnojem"
-
tylko faktycznie jeżeli coś jest złe to zgłaszać
no to zgłaszamy... i proponujemy (lub proponowaliśmy) zmiany
ale i tak AQ ma to gdzieś... i idzie swoją droga
no i niech idzie
w mojej firmie zostało przez to kilkanaście licencji nie opłaconych
-
Można zawsze się cofnąć do wersji 3.0.
Wow, właśnie odkryłeś Amerykę. Właśnie wiele osób chce się cofnąć do wersji np. 5.5.x, tylko chce mieć przy tym *nowe mapy*.
-
Można zawsze się cofnąć do wersji 3.0.
Wow, właśnie odkryłeś Amerykę. Właśnie wiele osób chce się cofnąć do wersji np. 5.5.x, tylko chce mieć przy tym *nowe mapy*.
bardzo chętnie powrócę do ostatniej wersji AM gdzie jeszcze nie było LD i SR
ale z aktualnymi mapami
więcej mi nie trzeba
-
usuń pliki SR
speeds
events
z folderu Automapa EU\Maps\Polska
-
bardzo chętnie powrócę do ostatniej wersji AM gdzie jeszcze nie było LD i SR
ale z aktualnymi mapami
więcej mi nie trzeba
Nic prostszego - wystarczy usunąć speeds.a.
Będziesz miał nie tylko nowe mapy, ale i stabilniej niż to było w 5.5.x działający program.
kol. sserafin
dzisiejsze events.a , to już jakokościowo nie to samo, co było kiedyś. Ten pliczek aktualnie jest jak najbardziej przydatny :).
-
Smerfik, wykasowałem plik speeds.a tak jak radzisz. Czy generalnie to wystarczy, żeby poczuć się stabilniej w przewidywalności wytyczanych tras ? Mój główny typ trasy na jakim jeżdżę w długie kilometraże to trasa bezpieczna. Po Warszawie używam szybkiej , a częściej optymalnej.
-
@SpokoKoko
Oczywiście. Raz wyznaczona trasa pozostanie niezmienna, niezależnie od pory dnia, godziny wyjazdu, czy fazy księżyca. Planujesz, sprawdzasz, co najwyżej zmieniasz typ trasy, a jeżeli jeszcze coś Ci się nie spodoba, to wstawisz sobie "Przez - punkt" i jedziesz, jak chciałeś :ok:.
-
Nic prostszego - wystarczy usunąć speeds.a.
ale czy na tym ma to polegać... by najpierw w kupionym programie (a nie darmowym) coś ustawiać, dłubać w plikach, kasować, zmieniać
aby nadawał się do przewidywalnego uzytkowania ? :mysli:
-
Oczywiście, że nie na tym to powinno polegać. Trochę poczytałem sobie to forum i raczej wnioski forumowiczów są takie, że od szeroko pojętego AM traffic nie ma odejścia, bo taka jest polityka producenta. Więc skoro alternatywy nam nie dają, to alternatywy musimy sobie poszukać sami. Wiadomo, że przeważająca grupa klientów nawet nie ma pojęcia o tym, że są jakieś dane SR i zapewne jeżdżą od dłuuuugich miesięcy na danych mocno historycznych i to główny elektorat producenta programu, który wsiada do auta ustawia trasę i "niech się dzieje co chce". Przecież wiadomo, że gdyby większość klientów tego programu siedziała na takim chociażby forum jak to, to jestem przekonany, że alternatywę producent by umieścił w programie, bo taka zapewne byłaby wola większości. Dlatego dziś mniejszość forumowa (patrz bardziej wymagająca i świadoma) kombinuje z plikami, tak jak np zaproponował Smerfik.
-
ale czy na tym ma to polegać... by najpierw w kupionym programie (a nie darmowym) coś ustawiać, dłubać w plikach, kasować, zmieniać
aby nadawał się do przewidywalnego uzytkowania ? :mysli:
Oczywiście, że nie na tym to powinno polegać.
Kiedyś była opcja w menu, pozwalająca wł/wył SR i było cacy. Teraz producent uznał, że wie lepiej, co dla nas wszystkich, bez wyjątku, lepsze. Wie, kiedy jesteśmy głodni - więc na parking pod KFC, wie też, kiedy zapali nam rezerwa - więc pcha nas między dystrybutory :O~. A niektórzy dalej niezadowoleni :shock:
Więc kombinujemy ... czasami z różnym skutkiem :proud:
-
jak czytam o tym kasowani plików, jakiś zmianach...
to naszło mnie skojarzenie: co zrobić, by po zakupie program AUTOMAPA nadawał się do uzytkowania ?
odpowiedź: Reklama Peugeota 206 - Indie (http://www.youtube.com/watch?v=DrXlvwwcxBI#)
:mrgreen:
-
Ludzie nauczcie się pisac slowo "jakichś" bo az w oczy kole !
-
Nic prostszego - wystarczy usunąć speeds.a.
Będziesz miał nie tylko nowe mapy, ale i stabilniej niż to było w 5.5.x działający program.
Już ktoś na tym forum pytał czy usunięcie speedsa.a wystarczy aby wyznaczona trasa była nie zmienna, czy potrzebne są jeszcze zmiany innych ustawień np. włączanie profili (nie potrzebuję informacji ETA i przewidywanych czasów dojazdu).
-
@ meszugga
a mój wpis #51 na bieżącej stronie czytałeś?
-
czytałam ten nr 51, ale czytałam też inne np. ten :
Cytat: ycbo w Maj 02, 2012, 15:06:54
Ja mam pytanie do smerfika czy jak wyłączę profile i plik speeds.a to trasy będą wyznaczane z A do B tak jak na papierowej mapie bez zjazdów w celu ominięcia nie istniejących korków.
Odpowiedź Smerfika
Nie rozumiem, na czym chcesz jeździć (na jakich danych), skoro chcesz wyłączyć i profile i speeds. Na tych zaszytych w program wieki temu? O takiej sztuczce jeszcze nie słyszałem.
Dlatego pozwoliłam sobie zadać dziś pytanie o wyjaśnienie, niestety Twoje odpowiedzi są bardzo tajemnicze i nie zawsze spójne (profile są standadowo wyłączone po instalacji).
-
Twoje odpowiedzi są bardzo tajemnicze i nie zawsze spójne (profile są standadowo wyłączone po instalacji).
Zadałeś proste pytanie i wyraźnie sprecyzowałeś, czego chcesz. Stąd moja prosta i precyzyjna (pod kątem Twoich oczekiwań) odpowiedź.
Gdybyś jeszcze raczył zerknąć do swoich PW, to może trochę się "rozjaśni"
-
Odpowiedź na PW już wiele wyjaśnia, gdyby ja napisać na forum być może skorzystali by również inni, tak czy owak dziękuję za odpowiedź.
Mam jeszcze drobne sprostowanie - zapewniam że meszugga jest dziewczynką (nie przerabianą).
-
ale czy na tym ma to polegać... by najpierw w kupionym programie (a nie darmowym) coś ustawiać, dłubać w plikach, kasować, zmieniać aby nadawał się do przewidywalnego uzytkowania ? :mysli:
Wszystko zależy od tego, co kto uważa za przewidywalne, prawidłowe i pożądane.
Połączone: Czerwiec 03, 2012, 17:35:03
Kiedyś była opcja w menu, pozwalająca wł/wył SR i było cacy.
Też uważam, że powinna zostać...
-
Wszystko zależy od tego, co kto uważa za przewidywalne, prawidłowe i pożądane.
no tak
w końcu wszystko jest względne
-
Dołożę mały kamyczek. Wczoraj się dowiedziałem iż jedyna słuszna trasa z Łódź-Widzew do Bełchatowa wiedzie przez Piotrków Tryb (ponad 70KM). Pabianice chyba zaorali i trasą o długości 50km drogą krajową nie da się dojechać.
-
Pierwsze słyszę o drodze krajowej z Pabianic do Bełchatowa :ohreally:
-
przejęzyczenie z pośpiechu Droga wojewódzka :)