PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych
Nawigacja GPS => AutoMapa => Wątek zaczęty przez: domag w Wrzesień 27, 2007, 12:50:31
-
No może trochę mnie poniosło z tym "nigdy" w tytule ale w/g mnie możemy bardziej przyczynić sie do poprawy wyznaczania trasy przez AM. Podaje przykład:
Codziennie jezdze do pracy ta sama trasa i codziennie jak wlaczam AM wyznacza mi drogę bardziej klopotliwa i nie zależnie od wersji (do 4.1.1). Sadze, ze w tym przypadku moje doświadczenie jest sporo cenniejsze niż algorytm przeliczania trasy. Moja propozycja jest taka, żeby wyposażyc AM w ikonkę "nauka" (to tylko przykład).
Można by ja kliknac w momencie propozycji naszej trasy. Ta trasa zapisywala by sie w programie a po podlaczeniu do netu naszego sprzętu informacja automatycznie zczytywala by sie do suportu AM. Fajnie by było jak by ten sposób był dosyć prosty i nie wymagał od nas dużego zaangażowania (niektórzy są leniwi).
Jeśli nie jestem pierwszy z tym pomysłem to nie wieszajcie na mnie psów, kotów, rosomaków itp. Jeśli jest to jakaś nowosc to rozwińcie ten pomysł.
Pozdrawiam
-
Żeby to jeszcze chcieli wprowadzić...
-
To tak jakby chcieć by politycy pracowali dla naszego dobra..... :O
-
Jeśli nie jestem pierwszy z tym pomysłem to nie wieszajcie na mnie psów, kotów, rosomaków itp. Jeśli jest to jakaś nowosc to rozwińcie ten pomysł.
Coś "analogicznego" a nawet bardziej rozwinietego jest od pewnego czasy w TT - poczytaj o technologii TomTom Map Share na ich stronach. Dodam, że sprawuje się to wyśmienicie.
-
Na razie czytałem tylko o zawiedzinych polskich uzytkownikach,
że tylko wysyłają poprawki, a jeszcze żadnej nie mieli okazji pobrać ...
-
Na razie czytałem tylko o zawiedzinych polskich uzytkownikach,
że tylko wysyłają poprawki, a jeszcze żadnej nie mieli okazji pobrać ...
Wystarczy przy pobieraniu poprawek zaznaczyć aby pobierane zostały również te które nie są zweryfikowane przez TT, a pobierze się ich całe mnóstwo, łącznie z tymi które dopiero co wprowadzono do systemu. Podobnie jest z zagranicznymi poprawkami, choć tam jest też sporo tych zweryfikowanych.
Wgranie poprawek poskutkowało tym że trasa powrotna z Chlewisk do Łodzi przez Tomaszów trwała 2,5 godz. a nie 4 godz. kiedy jechałem do Chlewisk z Łodzi (o tej samej porze dnia). Po prostu wyznaczona trasa choć była dłuższa o 9 km (163 a nie 154 km), ominęła wszystkie robot drogowe i zakorkowane odcinki dróg - efekt 1,5 godz. oszczędności czasu i paliwa i nerwów.
-
Gdyby to była takie super to dawno TT miałby 100% pokrycia Polski i to beż Teleatlasu a jak jest wszyscy widzą.... :P
-
Gdyby to była takie super to dawno TT miałby 100% pokrycia Polski i to beż Teleatlasu a jak jest wszyscy widzą.... :P
Oj, tam - pomysł jest naprawdę dobry, realizacja w TT widać też nienajgorsza (jakoś emisiowi wierzę - daje dobre argumenty, żadna demagogia i fanatyzm jakimi co niektórzy się charakteryzują).
Myślę, że Aqurat też powinien pójść w tym kierunku, póki co wprowadził w 4 niewielką prowizorkę, ale przydatną przy zgłaszaniu błędów (system rejestracji). Gorzej, że od zgłoszenia błędu mapy do aktualizacji mija od 3 miesięcy do (co najmniej) pół roku. Być może miplo będzie pomocne w wyznaczaniu optymalnej trasy, uwzględniającej korki i roboty drogowe, jednak póki co, am nie uwzględnia tego typu poi do wyznaczenia trasy. Może wkrótce, czego życzę i sobie i Wam.
-
Myślę, że Aqurat też powinien pójść w tym kierunku, póki co wprowadził w 4 niewielką prowizorkę, ale przydatną przy zgłaszaniu błędów (system rejestracji)...
Aqurat już jakiś czas temu poszedł w tym kierunku - to współpraca z Targeo. Na ich mapie (Targeo.pl) widać, że bardzo regularnie i na bieżąco aktualizowane są informacje o robotach drogowych w całym kraju.
Zabrakło jednak jak na razie mechanizmu zaczytywania tych danych do AM, choć wiem że takie prace były już prowadzone, ale nie zostały ukończone - dlaczego? O to pytajcie w AM.
P.S.
Najmilsze w tego typu "fjuczerach", (patrząc na przykładzie tej podróży do Chlewisk) jest to, że patrząc na mapie papierową lub nawet cyfrową - w życiu człowiekowi by nie przyszło do głowy pojechać taką lekko pokrajcowaną trasą jaką wyznacza aplikacja posiadająca informację którą dostarczyli inni użytkownicy. Myślę że to bardzo dobry trend w rozwoju aplikacji nawigacyjnych.
-
Masz rację, coś w rodzaju CB na poziomie oprogramowania navi ;).
-
Z tego co wiem to w MiploSync zostanie udostępniona funkcja mini-Traffic,
która będzie odpowiedzialna za synchronizację danych blokujących odcinki (*amb)
z częstotliwością kilku-kilkunastu minut i automatyczne aktualizowanie AutoMapy.
Będzie to dotyczyło kategorii tj. roboty drogowe i zablokowane odcinki
-
I co, wyślą w teren w rejon robót swojego wysłannika, który po zakończeniu roboty wysyła informację do Miplo ??? :E :E :E
Po co ta aktualizacja co ileś tam minut?
-
Nie wiem, to jest odpowiedź na pytanie czy będzie możliwość pobierania pliku *.amb
-
I co, wyślą w teren w rejon robót swojego wysłannika, który po zakończeniu roboty wysyła informację do Miplo ??? :E :E :E
Po co ta aktualizacja co ileś tam minut?
Ma sens w zasadzie przy wypadkach i korkach, ale przy robotach drogowych to rzeczywiście nie ma takiej potrzeby. Może autorzy przewidują w przyszłości zbieranie także i takich informacji?
-
Z tego co wiem to w MiploSync zostanie udostępniona funkcja mini-Traffic,
która będzie odpowiedzialna za synchronizację danych blokujących odcinki (*amb)
z częstotliwością kilku-kilkunastu minut i automatyczne aktualizowanie AutoMapy.
Będzie to dotyczyło kategorii tj. roboty drogowe i zablokowane odcinki
Już mi się bardzo podoba ta funkcjonalność - pytanie - czy będzie i kiedy?
BTW, jak teraz "zmusić" automapę (4.1.2) by z automatu omijać roboty drogowe i zablokowane odcinki lub korki?
-
Zablokowane odcinki masz tu: http://pdaclub.pl/forum/index.php?topic=69446.30
Nie jest to pełny automat, ale...