PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych
Nawigacja GPS => AutoMapa => Wątek zaczęty przez: igab w Styczeń 12, 2009, 12:51:15
-
Zastanawiał się ktoś nad tym, dlaczego pikietaż w AM może być wyświetlany w trybie nawigacji?
Są jakieś przeszkody techniczne, aby mogło to działać w trybie pasywnym (bez GPS i wyznaczonej trasy)?
Do czego jest mi to potrzebne?
Do nanoszenia punków takich jak te: http://www.gddkia.gov.pl/article/serwis_dla_kierowcow/lista_remontow//index.php?id_item_tree=ede5a9c7b381e366d357f012bd4a7984
a wiąże się to z tym tematem: http://pdaclub.pl/forum/index.php?topic=107027.0
-
Zastanawiał się ktoś nad tym, dlaczego pikietaż w AM może być wyświetlany w trybie nawigacji?
Są jakieś przeszkody techniczne, aby mogło to działać w trybie pasywnym (bez GPS i wyznaczonej trasy)?
Pikietaż nie jest częścią mapy, jak inne obiekty mapy, tylko jest obliczany w trybie rzeczywistym
tylko na aktualnie pokonywanej trasie.
-
Darek, śmiem wątpić, MZ dane o pikietażu są zawarte w mapie (a dokładnie w pliku poi.a),
jeśli coś jest wyliczane na bieżąco to tylko setki metrów pomiędzy słupkami kilometrowymi.
Igab pikietaż kilometrowy można wyszukiwać jak POI.
Pierwszy przykład z linka, który podałeś:
A4 Al. Górnośląska, m. Katowice 336,82 km na odcinku 2,98 km
Menu\Znajdź\POI\Pikietaż: tu wpisujesz A4 337 \Pokaż na mapie
i jesteś na 337km A4, 180m od w/w punktu.
Swoją deogą ciekawe na ile GDDKiA jest dokładna ... w info przy tym punkcie przeczytasz:
W związku z przebudową węzła 'Murckowska' w Katowicach wraz z budowa dróg dojazdowych
od km 335+818 do km 341+254 powstają czasowe utrudnienia
Jak oni to wyliczyli z dokładnoscią do 1m? :O
-
Swoją deogą ciekawe na ile GDDKiA jest dokładna ... w info przy tym punkcie przeczytasz:
W związku z przebudową węzła 'Murckowska' w Katowicach wraz z budowa dróg dojazdowych
od km 335+818 do km 341+254 powstają czasowe utrudnienia
Jak oni to wyliczyli z dokładnoscią do 1m? Oczy
Jest dokładna, możesz mi wierzyć. Jestem inspektorem w jednym z Rejonów GDDKiA i takie rzeczy mierzymy u nas kółkiem mierniczym (http://www.firma-pro.pl/index.php?str=6&idk=34) ;) A dlaczego z dokładnością do 1m? Bo tak jest norma i wszystkie elementy w pasie drogowym podajemy z dokładnością do 1m.
-
Obawiam się, że Darek ma trochę racji, idąc tym tropem, myślę, że jest tak:
- do wyświetlania pikietażu wykorzystywany jest mechanizm "radaru" używany do ostrzegania o POI,
- "radar" znajduje słupek z opisem - pokazując kilometraż, a setki oblicza na podstawie pozostałej odległości do punktu (słupka).
Słupki są zaszytymi w mapę POI i można je wyszukać ręcznie - tego nie wiedziałem, bo nie próbowałem :ok:
Dodane:
a weźmy przykład z drogi nr 58: blokada w Szczytnie - pikietaż (AM) wskazuje lokalizację w innym miejscu niż to wynika z opisu.
Gdzie jest błąd: w AM czy GDDKiA ma skopany opis odnośnie "kilometra" drogi?
-
Darek, śmiem wątpić, MZ dane o pikietażu są zawarte w mapie (a dokładnie w pliku poi.a),
jeśli coś jest wyliczane na bieżąco to tylko setki metrów pomiędzy słupkami kilometrowymi.
Dane o pikietażu oczywiście, że są zawarte w mapie, dokładniej - początki pikietażu na danej drodze.
Ja napisałem:
... nie jest częścią mapy, jak inne obiekty mapy...
Chodziło mi o położenie słupków jako obiektów - nie są obiektami na stałe wyświetlanymi.
Dane początkowe są zawarte w mapie, ale położenie słupków na danej trasie jest obliczane
i zapamiętywane w trakcie wytyczania trasy.
Tak samo w trakcie wyszukiwania POI: słupki pikietażowe - jest pasek postępu obliczający położenie słupków.
Wcześniej nie napisałem zbyt precyzyjnie.
-
I często błędnie. Taka np. A4 (Krak-Kat) ma przesunięcie o + - 10km.
-
Dodane:
a weźmy przykład z drogi nr 58: blokada w Szczytnie - pikietaż (AM) wskazuje lokalizację w innym miejscu niż to wynika z opisu.
Gdzie jest błąd: w AM czy GDDKiA ma skopany opis odnośnie "kilometra" drogi?
Jeżeli występuje błąd w kilometrażu na po stronie AM a nie GDDKiA. Na drodze nie zawsze jest ciągłość w kilometrażu, np. jeżeli łączą się dwie drogi to ta o niższym numerze zachowuje ciągłość natomiast ta o numerze wyższym jest w tym miejscu przerwana, w takich i innych miejscach mogą występować nieścisłości i błędy. Trzeba porównać kilometraż w AM z tym w rzeczywistości i będzie wiadomo po której stronie leży błąd.
-
Dobrze wiedzieć, że mamy fachowca wśród klubowiczów :ok:
-
Przydałoby się jeszcze poinstruować support AM jak ma nanosić pikietaż.
-
Dla ścisłości -pikietaż działa również w trybie śledzenia B)
-
Dane o pikietażu oczywiście, że są zawarte w mapie, dokładniej - początki pikietażu na danej drodze.
...
Tak samo w trakcie wyszukiwania POI: słupki pikietażowe - jest pasek postępu obliczający położenie słupków.
No to tu się zdecydowanie różnimy w poglądach :evil:
Jestem przekonany, że plik poi.a zawiera lokalizacje wszystkich słupków kilometrowych,
a nie tylko początkowych, a pasek postępu obrazuje postępy w przeszukaniu bazy, a nie jakichś obliczeń.
Jedyne co jest wyliczane, to setki metrów pomiędzy słupkami.
-
Jestem przekonany, że plik poi.a zawiera lokalizacje wszystkich słupków kilometrowych,
a nie tylko początkowych....
Możliwe, że masz racje - wydawało mi się na podstawie obserwacji, że to wygląda jak opisałem,
ale może jest tak, jak opisujesz.
P.S. To szkoda, że nie ma możliwości włączania/wyłączania wyświetlania tych słupków ...
-
Jest, ale tylko przez grzebanie w plikach, a powinno być zwyczajnie - jak z innymi POI wbudowanymi,
przez za/od-fajkowanie widoczności kategorii w Menu\POI\Wyświetlanie.