Mnie zainteresował BLOW:
http://www.euro.com.pl/nawigacja-samochodowa-gps/blow-gps700-sirocco-europa.bhtml
ale nigdzie żądnych opinii o tym nie ma - czy ktoś używa albo słyszał jak to działa z AM?
W jednym z samochodów mam tego BLOWA.
Zalety:- duży ekran - pozwala spokojnie jeździć z mapą w skali 30-50km,
- wejście pod kamerkę cofania (lub cokolwiek co się podłączy),
- stabilny uchwyt na szybę (co jest bardzo ważne przy tej wielkości urządzenia),
- cena,
- waga (troszkę ponad połowę wagi np. NavRoada Leeo S6 o tej samej wielkości ekranu),
- całkiem wydajna bateria (na pewno 1h, może więcej, ale na za dużo bym nie liczył, bo bateria jest lekka),
- konstrukcja wbrew delikatnego wyglądu odporna (lata po dużym samochodzie, którym pracownicy jeżdżą od deski rozdzielczej po podłogę - nawet po nim chodzili i nie połamali) - być może dlatego digitizer jest troszkę "tępy", że przednia szyba jest gruba i wytrzymała !!!.
Wady:- średnio-wydajny procesor (mam wrażenie, że w moim 10-letnim Mio p560 wyliczenie trasy zajmuje tyle samo, z mapą Europy dłuższe trasy potrafili liczyć dłuuugo, co dziwne bo to w sumie ARM A7 800MHz i 128MB Ramu) - widać to przy odświeżaniu mapy (zwłaszcza obroty - brak wspomagającego układu graficznego się kłania) z dużą ilością POIów,
- dostanie się do ściemniania ekranu wymaga kopania się w menu (kiedy w końcu AutoMapa pozwoli na harmonogramowanie podświetlenia systemowego, albo chociaż na przyzwoitą jego obsługę

),
- ekran chyba TN, więc kąty nie są zachwycające,
- średnio dokładny digitizer,
- złącze zasilania (MiniUSB) umieszczone na lewym boku (jak się nie ma kabla kątowego, a w komplecie jest tylko prosty, złącze zostanie prędzej czy później wyłamane z płyty),
- port USB w trybie ActiveSync praktycznie nie działa (przynajmniej na 4 komputerach z WinXP przez Vistę do Win7 nie udało mi się poprawnie skomunikować), w trybie "urządzenia masowego" działa bez problemu,
- moduł BT po 2 nieudanych próbach ustawienia DUNa olałem (więc się nie wypowiadam),
- wbudowane 4GB flasha przestało wystarczać na Automapę EU (trza kroić mapę - lub używać dodatkowej karty microSD),
- wyjątkowo wrażliwy na JAKIEKOLWIEK kable za nim (zwłaszcza zwinięte nadmiary) - praktycznie przestaje ustalać pozycję - jednym słowem kijowa antena wewnętrzna, a nie pamiętam czy ma złącze anteny zewnętrznej), ale to tak ma chyba większość nawigacji (kupiłem go kiedyś bo wydawało mi się, że Mio P560 po kilku latach bezproblemowego działania wyzionęło ducha, a to się okazał być ten sam problem).
Na 5m kablu zasilającym nie robił w zasadzie nic poza przełączaniem bateria-zasilanie (oczywiście był to skutek zbyt niskiego napięcia związanego z jakością kabla USB, ale efekt był śmieszny zanim się zorientowaliśmy, zwłaszcza, że wcześniej na tym kablu działał kilka miesięcy). Acha - przy -25stC ekran robi się wolny (ale nawigacja działa bez problemu !!!).

Jak na urządzenie za 329 złotych (cena ze sklepu BLOW z ichnią mapą Europy) wydaje mi się być całkiem fajną propozycją. I bardzo się dziwię, że przy tych cenach nawigacji na CB-19 ciągle słychać pytania "profesjonalistów" za kierownikiem jak gdzieś dojechać.
Połączone: [time]Kwiecień 29, 2015, 20:40:48[/time]
Potwierdzam. Mam Navroada VIVO ST. Baterie w tych urzadzeniach to jakies nieporozumienie]Wyłączenie tej opcji niewiele zmienia a właściwie nic
U mnie w Navroadzie RECO bateria trzyma mniej więcej 10-15 minut i tak było od początku. Nawigacja np. piesza to iluzja. Zresztą RECO z możliwością filmowania trasy ma najmniej pojemną baterię ze wszystkich modeli Navroada. Wyłączenie tej opcji niewiele zmienia a właściwie nic. Bateria 700 mAh. Obecnie chyba nawet już nie podają.
Od jakichś 2 miesięcy mam również Navroada Leeo S6. Ze względu na wielkość używany tylko stacjonarnie (w samochodzie za miesiąc popływa też na łodzi

).
Zalety:- duży dobry ekran (pomimo tego samego typu subiektywnie lepszy niż np. w BLOW 700),
- dobrze widoczny w pełnym oświetleniu (oczywiście po podkręceniu jasności),
- szybka praca systemu (zdecydowanie szybciej niż np. BLOW 700 - SiRF Atlas VI, 800 MHz + DSP 300 MHz robią swoje - grafika obsługiwana jest płynnie),
- szybkie liczenie tras (tutaj 256MB Ramu też sie przydaje),
- dobry digitizer (zdecydowanie bardziej czuły niż np. w BLOW 700),
- aktywny uchwyt (tzn. kable są podłączane do uchwytu, a nie do nawigacji, dzięki czemu wypinając samo urządzenie z uchwytu i wpinając nie robimy nic z kablami) z dużą możliwością regulacji (samo łoże nawigacji zamocowane na przegubie kulowym umożliwiającym dowolne pochylenia i obrót !!!),
- wejście kamery cofania,
- transmiter FM (można ustawić sobie radio samochodowe na odpowiednią częstotliwość i mieć dźwięk z urządzenia - przydatne np. w głośnych samochodach gdy korzystamy z nawigacji z włączonym zestawem głośnomówiącym BT,a głośność z nawigacji jest niewystarczająca, albo chcemy np. posłuchać MP3 z urządzenia via radio),
- moduł BT dobrze obsługujący funkcje zestawu głośnomówiącego (w tym wypadku z Samsungiem Galaxy S4),
- potężna bateria 1800mAh pozwalająca na pracę na pewno ponad 3h (tyle mi pracował i jeszcze mu sporo zostało),
- ustawienia systemowe pozwalają na skorygowanie chyba wszystkich możliwych opcji urządzenia,
- dostęp do pulpitu WindowsCE !!!,
- kitowy zasilacz samochodowy z kątową wtyczką miniUSB (
BRAWO BRAWO BRAWO !!!! ktoś pomyślał pomimo, że w zasadzie wtyka się ją w uchwyt, a nie w nawigację i gniazdo oraz wtyczka są mniej narażone, ale zawsze),
- masa oryginalnych akcesoriów.
WADY:- zbyt jasne minimalne podświetlanie ekranu (jestem na to przewrażliwiony, bo lubię jeździć po zmroku, a wtedy to przeszkadza),
- czasami długie łapanie fixa (pow. 3 min) - nie wiem czym spowodowane, a do narzędzia update'ującego plik z pozycjami satelitów się nie dokopałem,
- mało stabilny kitowy uchwyt (jest za długi i zbyt wiotki - przenosi drgania, a nawigacja jest ciężka - zdrowo cięższa niż np. BLOW 700), z gigantyczną przyssawką (może to być problemem przy niepłaskich szybach lub próbie montażu na kokpicie),
- modułu BT w trybie DUN do wpółpracy z S4 nie potrafię zmusić (ale nie jestem przekonany, że to akurat wina NavRoada),
- połączenia USB w trybie AS nie testowałem (AutomapaEU jest zapakowana od razu na kartę microSD),
- cena ( 2x tyle co np. BLOW 700),
- brak modułu WiFi (przy tej cenie to powinien być standard) - na co tam w takim razie "obsługa Internetu" - przez BT ?? .
Jestem z niego zdecydowanie zadowolony.
Mam nadzieję, że komuś się to przyda.