PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych
Nawigacja GPS => AutoMapa => Wątek zaczęty przez: SpokoKoko w Sierpień 03, 2012, 23:20:53
-
Ja stawiam, że wypowiedzi tutaj będą raczej sporadyczne. Doczekaliśmy się w większości wersji androidowej. Nie ważne, że wersja windows jest o niebo lepsza od tego prototypu, ale jednak to android, system przyszłościowy. Ostatnie parę dni pokazało jak nagle większość stałych bywalców tego działu "od lat" zagościło w androidowej części forum i tam już się wypowiada. To było do przewidzenia. Ciekawy jestem bardzo, czy wersja windowsowa jeszcze będzie w ogóle rozwijana i czy nie padnie do końca roku. Jakoś nie bardzo wierzę w to, że ludzie dalej będą przedłużali wersję wm. Korzystać pewnie będą, ale czy będą dalej płacić za subskrypcję ? Czas pokaże. Widziałem, że pdaclub zbudował jakiś fajny mechanizm odnawiania subskrypcji na pda/pna. Tylko czy nie za późno ? Pażywiom uwidim :)
-
Dla osób używających navi od święta android to super rozwiązanie - 2w1.
Jeżeli ktoś spędza kilka godzin za kierownicą a do tego prowadzi kilkadziesiąt rozmów dziennie to nie wyobrażam sobie korzystania z jednego urządzenia.
Oby nie zrezygnowali z wce :-?
-
Edit: Super, że tak szybko mi przedłużyli...tylko, że wyszła wersja na Andka....Super :-|
Google Play ze swoimi płatnościami oznacza chyba zmierzch takich biznesów, jak przedłużanie licencji AM na pdaclubie, w szczególności jak wszyscy przemigrują na Andka.
Tylko, że sprzedaż PNA/PND nadal rośnie ...
To taki cytat z wątku o Licencjach i subskrypcjach... i w tym co pisze OleYek jest bardzo dużo prawdy :)
-
Ja stawiam, że wypowiedzi tutaj będą raczej sporadyczne....
... Ostatnie parę dni pokazało jak nagle większość stałych bywalców tego działu "od lat" zagościło w androidowej części forum i tam już się wypowiada.
Sporadyczna pozostała również ilość użytkowników, którzy kiedyś wypowiadali się tutaj, a teraz przenieśli swoje boje na stronę Robota. Nie wszyscy użytkownicy AM dostają też corocznie nowe, służbowe smartfony.
Nie wszyscy też chcą się zapisać do "Klubu Jeleni", gotowych płacić za możliwość testowania bety i zgłaszania uwag. :proud:
Nie ważne, że wersja windows jest o niebo lepsza od tego prototypu, ale jednak to android, system przyszłościowy.
... To było do przewidzenia. Ciekawy jestem bardzo, czy wersja windowsowa jeszcze będzie w ogóle rozwijana i czy nie padnie do końca roku.
Przyszłościowy - na pewno tak. Jednak patrząc, co ludzie na chwilę obecną mają przyssane do szyb swoich samochodów, trudno nie zauważyć że nadal królują sprzęty z WinCE i WM, więc nie sądzę, by producent zrezygnował z tej ogromnej rzeszy swoich fanów, licząc że każdego będzie stać na wyasygnowanie > 800 zeta na sprzęt oparty na Robocie, tylko dlatego, że tak jest trendy.
Jakoś nie bardzo wierzę w to, że ludzie dalej będą przedłużali wersję wm. Korzystać pewnie będą, ale czy będą dalej płacić za subskrypcję ?
Czyli w tej materii nic się nie zmieni i wszystko pozostanie po staremu. I to bez względu na to, czy będą używali sprzętu z Win CE, WM, czy Robotem
Pażywiom uwidim :)
Ano uwidim :)
-
Jak na razie wersja aAM jest przyszłościowa. Bardzo. Za rok, dwa może, ale nie teraz. Wielkość ekranu, ustawienia, opcje, jeszcze długo będą świadczyć na korzyść CE/WM.
No chyba, że AQ odetnie użytkowników od cyca, bo bardziej kroi skórą na a/iAM. Ale może się przeliczyć.
-
Z jednej strony 100% popieram wypowiedź Dolka, sam jestem w takiej sytuacji, nie wyobrażam sobie używać telefonu i nawigacji w jednym urządzeniu, z drugiej, odnosząc się do cytowanych słów OleYka... sprzedaż PNA/PND rośnie... i pewnie będzie rosnąć nadal bo wychodzą już fajne urządzenia z Androidem.
Swoją drogą...pobrali te punkty POI do 1207 i co? Chyba wymiękli i nie ogarniają zgłoszeń z Androida :-)
-
fakt, wersja androidowa jest baaaaardzo przyszłościowa. W głowie się nie mieści, że producent ewidentnie przespał ze dwa lata, że postawił na niszę użytkowników w porównaniu do liczby androidowców, czyli na klientów iphona. A nawet jak postawił, to wiecie w jakich bólach ten program sie rodził i do dziś nie dorasta wersji wAM. No i teraz gdy wreszcie "po latach" wersja andkowa się pojawiła, to jest to program, który w zasadzie jest tylko podstawą do dalszego rozwoju i paradoksalnie będzie droższy od najbardziej wypasionej wersji windowsowej. Zulu gula mówił słusznie, Polska to bardzo dziwna kraj :) Wiecie co ja bym zrobił na miejscu producenta naviexperta, czyli głównego konkurenta aquratu ? Wydałbym wersję off line swojego produktu. Ale by się wesoło na rynku zrobiło. Ale jedno już jest dla mnie pewne. aAM już zbierze nagrody za soft androidowy roku na naszym rynku. A od kogo dostanie na 100% taka nagrodę to bez zgadywania doskonale wiemy :E
-
Z jednej strony 100% popieram wypowiedź Dolka, sam jestem w takiej sytuacji, nie wyobrażam sobie używać telefonu i nawigacji w jednym urządzeniu, z drugiej, odnosząc się do cytowanych słów OleYka... sprzedaż PNA/PND rośnie... i pewnie będzie rosnąć nadal bo wychodzą już fajne urządzenia z Androidem.
Swoją drogą...pobrali te punkty POI do 1207 i co? Chyba wymiękli i nie ogarniają zgłoszeń z Androida :-)
Ja sobie nie wyobrażam obecnie używania dwóch urządzeń osobno. We wszystkich samochodach zestaw głośnomówiący BT, net właściwie bez ograniczeń ilościowych, więc O2 czy Touch HD robi za kombajn multimedialny podpięty do car audio ;) Uważam, też że to zmierzch wAM. Rzesza użytkowników na PNA/PDA to moim zdaniem bardziej efekt darmowej AM (łatwość piracenia) w tanim urządzeniu. Jeśli cena bety aAM zejdzie do czasu jej udoskonalenia do znośnej kwoty, czyli 0PLN to wersja na tę platformę może szybko opanować wnętrza samochodów. Jeśli migracja licencji będzie standardem, a AQ zacznie reagować skutecznie na uwagi ta jakość może szybko rosnąć.
-
Chłopaki od subskrypcji z pdaclubu mówią, że sprzedaż PNA rośnie, więc chyba nie ma się co martwić na zapas :).
Pozdrawiam,
Ł.O.
-
Na pewno na dzień dzisiejszy na 100% aAM nie zawojuje nowym produktem targetu zawodowego. Amatorzy wycieczek wakacyjnych powinni być zadowoleni, ale do codziennego użytku w pracy to się nie nadaje. Te wymagania spełnia tylko wersja windows. Może o to chodziło szefom producenta, mam nadzieję , że nie. Jeżeli jednak tak, to specjalnych zmian funkcjonalnych w kierunku horyzontu pt wAM raczej długo nie będzie. Na facebooku ktoś z akuku napisał, że komputer pokładowy kiedyś tam będzie, co jest sygnałem, że planują rozwój. Powiało optymizmem, tylko na razie niech obniżą cenę, bo dzisiejsi samozwańczy jelenie "obudzą się" przy przedłużaniu subskrypcji, a to nie będzie dobry sygnał na przyszłość :)
-
Ja stawiam, że wypowiedzi tutaj będą raczej sporadyczne. Doczekaliśmy się w większości wersji androidowej. Nie ważne, że wersja windows jest o niebo lepsza od tego prototypu, ale jednak to android, system przyszłościowy. Ostatnie parę dni pokazało jak nagle większość stałych bywalców tego działu "od lat" zagościło w androidowej części forum i tam już się wypowiada. To było do przewidzenia. Ciekawy jestem bardzo, czy wersja windowsowa jeszcze będzie w ogóle rozwijana i czy nie padnie do końca roku. Jakoś nie bardzo wierzę w to, że ludzie dalej będą przedłużali wersję wm. Korzystać pewnie będą, ale czy będą dalej płacić za subskrypcję ? Czas pokaże. Widziałem, że pdaclub zbudował jakiś fajny mechanizm odnawiania subskrypcji na pda/pna. Tylko czy nie za późno ? Pażywiom uwidim :)
(http://profile.ak.fbcdn.net/hprofile-ak-snc4/41579_111285498882893_5014_n.jpg)
Połączone: Sierpień 04, 2012, 08:57:07
Dla osób używających navi od święta android to super rozwiązanie - 2w1.
Jeżeli ktoś spędza kilka godzin za kierownicą a do tego prowadzi kilkadziesiąt rozmów dziennie to nie wyobrażam sobie korzystania z jednego urządzenia.
Oby nie zrezygnowali z wce :-?
dokładnie :ok:
-
Sygma ja raczej nie stosuję takich wypowiedzi, ale dla Ciebie zrobię wyjątek. Jesteś wyjątkowym wrzodem w tym dziale, trolem do kwadratu. Jeżeli masz coś do powiedzenia to napisz, bo takie obrazki, to sobie możesz na lusterku w aucie do dyndającej płyty CD przykleić, a nie stosować jako zamiennik Twoich myśli.
-
SpokoKoko, PapaD czy jak tam się poprzednio zwałeś/nazywałeś....
Firma NavRoad (chyba nie trzeba jej nikomu przedstawiać) tak się przejęła tymi wróżbami jakie napisałeś.... że aż wypuściła 6 nowych urządzeń na windows'a. :ohreally:
Niech ten fakt będzie za komentarz tego co pisałeś.
-
Sygma, no i teraz wszystko jasne. Ja mam oprócz androida też smartphona z wAM, więc dobrze będzie jak system będzie dalej wspierany, podkreślam wspierany, bo raczej chyba naiwny sądzi, że sam program będzie dalej rozwijany. Akuku ma teraz inne systemy w głowie, więc to co jest teraz, to zapewne szczyt możliwości, więc niech tak zostanie. A co do mich nicków (papad....), to widać, że od niedawna chyba funkcjonujesz na pdaclubie, bo zaczynałem od znienawidzonego tutaj nicka Treker, który się niektórym adminom pewnie jeszcze śni, bo "potańcowaliśmy" razem niejedno popołudnie i wieczory, ale to już historia tego forum :) Od tamtego czasu przepotwarzałem się tak wiele razy, że sam nie ogarniam już tego. Ja po prostu jakoś nie mogę się przyzwyczaić na dłużej do jednej nazwy. SpokoKoko mi na razie pasuje i nie planuję na razie zmian :P Parę lat temu za taki podpis jaki masz przy każdym swoim poście dostałbyś bezterminowego bana. Ja dostałem za czasów trekera bana tylko za samo wspomnienie w jednym z postów, że program ma słabe zabezpieczenie, co grozi jego piraceniem i z czym jako legalny użytkownik nie mogę się pogodzić. No ale czasy się zmieniły i teraz ludzie otwarcie piszą na ten temat i życie płynie dalej :) Ale to dobrze, bo rzeczywistości nie da się oszukać. Dobra kończę tę przedłużoną refleksję :)
-
Swoją drogą...pobrali te punkty POI do 1207 i co?
Też mnie frapuje to pytanie. Zazwyczaj okres od pobrania POI do wydania nowej wersji, zamykał się w 2 tygodniach. Teraz chyba wypuszczą super dopieszczoną wersję :worried:
... a może czekają, aż wszyscy "zjadą" z wakacyjnych wojaży :O~
-
To teraz sobie porównaj ceny (nawet na allegro) dwóch bliźniaczych produktów:
NavRoad AURO S + AutoMapa
NavRoad AURO AND + Automapa
co wychodzi ?
To teraz sobie porównaj ceny rocznych subskrypcji aAM i wAM
co wychodzi ?
... sorry, to tylko biznes.
-
Firma NavRoad (chyba nie trzeba jej nikomu przedstawiać) tak się przejęła tymi wróżbami jakie napisałeś.... że aż wypuściła 6 nowych urządzeń na windows'a. :ohreally:
Nareszcie coś sensownego z aktywnym uchwytem :O~
Wracam z wakacji i wymieniam MX2 :ok:
-
Ten temat był już chyba omawiany, ale może w kontekście postępów AM na inne niż WM platformy warto do niego wrócić.
Uważam, że wyrzucenie wątków dot. iAM i aAM z działu AutoMapy jest wysoce nietrafioną decyzją. Wiele funkcjonalności AM jest i pewnie będzie w przyszłości wspólne dla wszystkich platform. Na forum często omawia się zagadnienia, które nie mają bezpośredniego związku z implementacją sprzętową, chociażby wszystkie zagadnienia dot. map, POI itp. Ponadto wrzucenie wątków iAM i aAM do wspólnego worka Nawigacja na iOS/Android jest trochę bez sensu, zważywszy na znaczenie tej aplikacji, przynajmniej na krajowym rynku, niezależnie od zastrzeżeń jakie można do niej mieć. To tak jakby wątki obecnego działu AM wrzucić do "Nawigacja GPS - ogólnie". A gdyby temat tego wątku miał się kiedyś ziścić, oznaczałoby to pozostawienie rzeszy użytkowników AM na WM na lodzie.
Apelowałbym o powrót iAM/aAM do macierzy :) Jeśli admini uważają to za wskazane, można by stworzyć nowe pod-działy w AM, poświęcone zagadnieniom związanym ze specyficznymi problemami AM w realizacji na iOS/Androidzie.
-
masz rację kolego. To co jest teraz jest wielce nieergonomiczne. Ale z tego co się zorientowałem tutaj jeden admin rządzi w tym temacie i sprawia mu przyjemność nieugięte trzymanie "mychy" w garści i monopol na zarządzanie działami forum pod prąd woli użytkowników. To trochę tak jak z producentem naszego ulubionego programu, też wie najlepiej co dla nas dobre :P
-
Jeżeli ktoś spędza kilka godzin za kierownicą a do tego prowadzi kilkadziesiąt rozmów dziennie to nie wyobrażam sobie korzystania z jednego urządzenia.
Niby dlaczego? Ja korzystam z navi codziennie, czasami robię 600-700 kilometrów dziennie, z telefonu też korzystam i jakoś nie widzę minusów tego rozwiązania.
Połączone: Sierpień 06, 2012, 07:49:27
W głowie się nie mieści, że producent ewidentnie przespał ze dwa lata, że postawił na niszę użytkowników w porównaniu do liczby androidowców, czyli na klientów iphona.
Zgadnij jakiego telefonu używa PR Manager f-my Aqurat :mrgreen:
-
Niby dlaczego? Ja korzystam z navi codziennie, czasami robię 600-700 kilometrów dziennie, z telefonu też korzystam i jakoś nie widzę minusów tego rozwiązania.
a jak wyobrażasz sobie navigowanie po nieznanym mieście mając telefon przy uchu ? :mrgreen:
-
a jak wyobrażasz sobie navigowanie po nieznanym mieście mając telefon przy uchu ? :mrgreen:
Pomijam legalność, mam w aucie zestaw głośnomówiący na BT.
-
Jak daje radę Twój telefon z połączeniem BT i działającą nawigacją ?
Miałem swego czasu TyTN II i rozmowa w ten sposób powodowała w pierwszej kolejności zrzut navi na pasek... a jak już udało się ją przywrócić to miała potworne opóźnienia i zawieszała się.
-
Jak daje radę Twój telefon z połączeniem BT i działającą nawigacją ?
Nie ma problemu. Co prawda w SE po połączeniu navi schodzi na drugi plan, ale dwoma kliknięciami się ją wrzuca na ekran. Wcześnie, w HTC Touch HD po odebraniu połączenia AM wracała sama na ekran. Żadnych opóźnień nie zauważyłem, ale w andku nie działa podczas rozmowy LD.
-
Zgadnij jakiego telefonu używa PR Manager f-my Aqurat :mrgreen:
nie muszę zgadywać :) Wiadomo, że z tego najbardziej sexy z californi :E
-
... a co z mapami 1207 ? Dane z Miplo pobrali chyba miesiąc temu i ... cisza. Teraz, to już chyba powinno być 1208 :)
-
Niby dlaczego? Ja korzystam z navi codziennie, czasami robię 600-700 kilometrów dziennie, z telefonu też korzystam i jakoś nie widzę minusów tego rozwiązania.
Bo sobie nie wyobrażam. Ani to wygodne ani prostsze od posiadania dwóch urządzeń. Potrzebuje pilnie zadzwonić to dzwonie telefonem a nie czekam aż AM mnie przeprowadzi w trudnym terenie. Poza tym wyciszanie co chwilę radia aby usłyszeń kolejny komunikat jest mocno denerwujące.
-
Uważam, że wyrzucenie wątków dot. iAM i aAM z działu AutoMapy jest wysoce nietrafioną decyzją. Wiele funkcjonalności AM jest i pewnie będzie w przyszłości wspólne dla wszystkich platform. Na forum często omawia się zagadnienia, które nie mają bezpośredniego związku z implementacją sprzętową, chociażby wszystkie zagadnienia dot. map, POI itp. Ponadto wrzucenie wątków iAM i aAM do wspólnego worka Nawigacja na iOS/Android jest trochę bez sensu
Cóż, na wiosnę administracja miała "coś wymyślić" na temat sensownego rozwiązania dotyczącego forum Automapy. Jako że już lato, to najwyraźniej nic nowego i sensownego nie wymyślili (albo zarzucili myślenie). W każdym bądź razie wnioski nie zostały przekazane.
-
a wystarczyłoby np. podwiesić zamknięty wątek z linkiem (linkami) do aAM. Już by łatwiej było.
-
Bo sobie nie wyobrażam. Ani to wygodne ani prostsze od posiadania dwóch urządzeń. Potrzebuje pilnie zadzwonić to dzwonie telefonem a nie czekam aż AM mnie przeprowadzi w trudnym terenie. Poza tym wyciszanie co chwilę radia aby usłyszeń kolejny komunikat jest mocno denerwujące.
Dla mnie ciąganie ze sobą dwóch, albo trzech (jak chcę korzystać z LD) urządzeń to jest dopiero niewygodne. A radia wyciszać nie muszę, i komunikaty z AM słyszę.
-
ja mam omnię pro 4 i jednak zostanę z AM na WM
poczekam niech AM na andku się trochę dopracuje....poprostu trzeba zrobić dział dla aAM a tutaj niech zostaną użyszkodnicy tegoż programu na jakiejkolwiek windzie
-
Jak daje radę Twój telefon z połączeniem BT i działającą nawigacją ?
Nie ma problemu. Co prawda w SE po połączeniu navi schodzi na drugi plan, ale dwoma kliknięciami się ją wrzuca na ekran. Wcześnie, w HTC Touch HD po odebraniu połączenia AM wracała sama na ekran. Żadnych opóźnień nie zauważyłem, ale w andku nie działa podczas rozmowy LD.
Bo sobie nie wyobrażam. Ani to wygodne ani prostsze od posiadania dwóch urządzeń. Potrzebuje pilnie zadzwonić to dzwonie telefonem a nie czekam aż AM mnie przeprowadzi w trudnym terenie. Poza tym wyciszanie co chwilę radia aby usłyszeń kolejny komunikat jest mocno denerwujące.
Dla mnie ciąganie ze sobą dwóch, albo trzech (jak chcę korzystać z LD) urządzeń to jest dopiero niewygodne. A radia wyciszać nie muszę, i komunikaty z AM słyszę.
Dokładnie. Touch HD sprawdzał się wyśmienicie w roli bystregotelefonu (przynajmniej ja tak rozumiem rolę smartfona, że pełni funkcję telefonu, nawigacji, odtwarzacza mp3 mp4, a do tego radia i przeglądarki internetowej). Ostatnio bateria nie daje rady, a i pamięci brakować zaczyna. Ale ciągle nie mogę się od niego odzwyczaić, choć ma swoje lata.
-
Dokładnie. Touch HD sprawdzał się wyśmienicie w roli bystregotelefonu (przynajmniej ja tak rozumiem rolę smartfona, że pełni funkcję telefonu, nawigacji, odtwarzacza mp3 mp4, a do tego radia i przeglądarki internetowej). Ostatnio bateria nie daje rady, a i pamięci brakować zaczyna. Ale ciągle nie mogę się od niego odzwyczaić, choć ma swoje lata.
Tak było istotnie ale kiedyś. Ostatnio spróbowałem puścić muzykę jednocześnie z AM i to była porażka, nie dało się sluchać, co chwilę odtwarzanie przerywało. Ogólnie AM z każdą nową wersją działa wolniej na moim HD. Wyświetlanie mapy, zwłaszcza jeśli obejmuje duży obszar (powiedzmy województwo czy więcej), skrollowanie, działa znacznie wolniej niz AM 5.x na moim stareńkim HP Ipaq 5550.
-
Dokładnie. Touch HD sprawdzał się wyśmienicie w roli bystregotelefonu (przynajmniej ja tak rozumiem rolę smartfona, że pełni funkcję telefonu, nawigacji, odtwarzacza mp3 mp4, a do tego radia i przeglądarki internetowej). Ostatnio bateria nie daje rady, a i pamięci brakować zaczyna. Ale ciągle nie mogę się od niego odzwyczaić, choć ma swoje lata.
Tak było istotnie ale kiedyś. Ostatnio spróbowałem puścić muzykę jednocześnie z AM i to była porażka, nie dało się sluchać, co chwilę odtwarzanie przerywało. Ogólnie AM z każdą nową wersją działa wolniej na moim HD. Wyświetlanie mapy, zwłaszcza jeśli obejmuje duży obszar (powiedzmy województwo czy więcej), skrollowanie, działa znacznie wolniej niz AM 5.x na moim stareńkim HP Ipaq 5550.
O oglądaniu filmów z AM w tle z lekka przyciszającą dźwięk podczas komunikatów już zdążyłem zapomnieć, bo istotnie od 6.x to prawie niewykonalne... Ale też tej funkcji obecnie nie potrzebuję wogóle. Aktualnie mp3/radio netowe + AM dają radę na max przybliżeniu/ max ukrywaniu i zero POI
-
Drogi kolego SpokoKoko....
i jak tam sytuacja w masakrowaniu przez aAM innych wersji programu ? :mrgreen:
PS
Już można gasić światło w tym dziale wAM ?
-
Już można gasić światło w tym dziale wAM ?
Może nie od razu gasić, ale przyciemnić i przeznaczyć czas na drzemkę bo od dość dawna nic nowego w programie się nie zmienia, wymieniane są tylko mapy a z błędami programu już się zaprzyjaźniliśmy.
-
Już można gasić światło w tym dziale wAM ?
Dopóki nie wyjdzie nowy program na wAM, to możemy przejść na tryb energooszczędny. Wszystko już zostało powiedziane, a cała dyskusja tutaj, to jeden wielki OT.
Natomiast nie sądzę, by producent AM wycofał się finalnie z aktualizacji oprogramowania wersji windowsowej, bo to byłby strzał we własne kolano.
-
@Sygma, koledzy @Smerfik oraz @ycbo już napisali, to co i ja bym napisał. W tym dziale do czasu, aż nie wyjdzie kiedyś tam nowsza wersja oprogramowania będziemy sobie tylko i wyłącznie bić pianę, bo już wszystko zostało powiedziane. Jak widzisz ten wątek , który założyłem cieszy się dość sporym powodzeniem, co też utwierdza mnie w przekonaniu, że mamy totalny sezon ogórkowy w temacie wAM od dawna. Nie bez powodu nazwę wątku poprzedziłem dwiema literkami "OT" :E To był mój ukłon w stronę moderatora, żeby ułatwić mu życie administratora :)
-
A w kwestii ukłonów i zapytań do Moderatora - to Marku, czy jest możliwość na tym forum aby watki o iAM i aAM były widziane w tym dziale np. jako 'Działy podrzędne"?
Niestety teraz trzeba sobie poskakać po forum jak chce się całość ogarnąć.
A może jakieś inne, analogiczne rozwiązanie możesz zaproponować?
-
słuszna uwaga
dobrze było by podzielić działa AM na 3 platformy
-
słuszna uwaga
dobrze było by podzielić działa AM na 3 platformy
"Tak to się nie da" :mrgreen:
-
mod nie da...
ale admin da :mrgreen:
-
tyle, że admin z tego co pamiętam jest niereformowalny w tym względzie, tzn on wie najlepiej, nie ważne , że pod prąd oczekiwań wszystkich czytelników tematu automapa. Już kiedyś była na ten temat dyskusja i pacyfikował forumowiczów krótką piłką.
-
Ścieżka do tego działu jest właśnie taka jak poniżej :
PDAclub.pl » Nawigacja GPS » AutoMapa (WinCE, WM, WP6.x)
Prawdopodobnie jest tak od czasów gdy były tylko samodzielne nawigacje i urządzenia służące tylko do nawigowania.
AutoMapa jako program który można uruchomić na smartfonie iPhon lub całej zgrai Samsungów, HTC itp. nie jest postrzegana jako nawigacja a tylko program zdolny do nawigowania.
Potrzeba tęgiego umysłu aby to zauważyć i być podatnym na zmiany że coś się zmieniło i program AutoMapa działa na różnym sprzęcie i różnych platformach programowych i że poszukujący informacji o programie chce wejść do działu programu a nie urządzenia.
Myślę również że taki wymuszony bałagan ma także wpływ na klikalność na forum żyjącym z reklam, wygoda i logika jest tu drugorzędna i na logicznym ustawieniu Programy nawigacyjne > AutoMapa > Android, WinCE, WinMobile, iOS nikomu nie zależy.
Tak jak pytany o celibat 85 letni biskup odpowiada - niech zostanie po staremu.
-
@ycbo masz 100% racji :) No to teraz czekamy na ostre przerwanie tej dyskusji (patrz sprowadzenie na ziemię) przez administratora
-
A w kwestii ukłonów i zapytań do Moderatora - to Marku, czy jest możliwość na tym forum aby watki o iAM i aAM były widziane w tym dziale np. jako 'Działy podrzędne"?
Niestety teraz trzeba sobie poskakać po forum jak chce się całość ogarnąć.
A może jakieś inne, analogiczne rozwiązanie możesz zaproponować?
Założyć działy podrzedne to nie problem, problem w tym, że administracja, a konkretnie Oleyek
ma swoje zdanie i przy nim konsekwentnie trwa, więc póki nie zdarzy się jakieś Waterloo
to wątki o aAM iAM pozostaną tam gdzie są.
-
A Oleyek to jakiś faraon -- i nad sobą ma już tylko bogów?
-
A Oleyek to jakiś faraon -- i nad sobą ma już tylko bogów?
On jest Tym drugim i ma pod sobą faraonów ;) :angel: :angel:
-
Kiedyś mówiło się poprostu "Beton".
-
mam pytanie takie OT , zainstalowałem sobie trial 14 dniowy Navmaxa z mapą emapy Q2_2012. Wyznaczyłem sobie trasę z Warszawy do Karwi nad Bałtykiem i jako jedyna nawigacja pokazała mi trase z Wawy od razu na A2 w kierunku Łodzi i w Strykowie wbijam sie na A1 i dalej do obwodnicy trójmiasta itd. Panowie, czy tak już da się jechać ? Jest przejezdność ? Żadne navi mi tak nie pokazało, ani targeo, ani korkosfera. Co jest grane ? :)
-
Wg. mojej wiedzy, A1 od Strykowa do Czerniewic (Toruń) jest nieoddana. A2 możesz jechać trochę dalej za Stryków i wbić się w (E75;1). Ale ten wariant to ok. 500 km.
Nie lepiej pojechać 7-ką, lub ew. 10-ką? (ok. 70 - 80 km krócej, za darmochę, a czas wyjdzie zbliżony)
Edit.
Przy próbie skorzystania z "Planera podróży" na stronie http://www.autostradaa1.pl/index.php?page=planer&lang=pl (http://www.autostradaa1.pl/index.php?page=planer&lang=pl) , po wpisaniu trasy Warszawa - Karwia wyskakuje komunikat:
W związku z trwającą aktualizacją map przez systemy dostawcy usługi, obecnie Planer Podróży nie uwzględnia nowo otwartego odcinka Autostrady A1 Nowe Marzy – Czerniewice
... wynika z tego, że Twoja nowa "przyjaciółka nawigacyjna" trochę przegięła, bo od Czerniewic do Łodzi, to jeszcze plac budowy :D
http://www.gddkia.gov.pl/pl/1037/sprawdz-na-mapie-przygotowanie-drog-i-autostrad (http://www.gddkia.gov.pl/pl/1037/sprawdz-na-mapie-przygotowanie-drog-i-autostrad)
-
Dzięki Smerfik, na ciebie zawsze można liczyć :) Wiesz, to nieistotne którędy wyjdzie mi ekonomiczniej, mnie tylko chodziło o ten konkretny przypadek, bo przecież to tak popularny kierunek, że wierzyć mi się nie chce, że emapa popełniła tak poważny błąd. Napisałem właśnie to samo pytanie do supportu navmaxa. Zobaczę co odpiszą. Jak okaże się, że potwierdzą Twoje słowa, a potwierdzą przecież lub nie odpiszą co wychodzi na to samo, to program będzie musiał zaczekać na lepsze dla niego czasy, tzn w zasadzie już skazał sie na odinstalowanie. Za taaaaaaaki błąd - "kula w łeb" :)
-
wierzyć mi się nie chce, że emapa popełniła tak poważny błąd.
To nie musi być wina Emapy, program nawigacyjny też może nie uwzględniać atrybutu 'w budowie'
i prowadzić nieoddaną droga która już jest na mapie.
-
Rozumiem, napisałem do supportu. Jeżeli jest tak jak piszesz, że program nie uwzglednia takiego drobnego atrybutu w routingu, to takich kosmicznych błędów pewnie jest w tym programie cała masa. Obawiam się, że możesz mieć rację, bo naviexpert też działa na emapie, a tam już pewnie dawno by alarmowali ludzie, że z Wawy nad morze prowadzi po budowanej autostradzie :) Ja swoją drogą po dzisiejszej trasie testowej z domu do pracy odinstalowałem to cudo. Nie chce mi sie opisywać dlaczego to zrobiłem, powiem krótko program jest dla pocżątkujących użytkowników nawigacji i jest dokładnie warty swojej niskiej ceny.
-
wierzyć mi się nie chce, że emapa popełniła tak poważny błąd.
To nie musi być wina Emapy, program nawigacyjny też może nie uwzględniać atrybutu 'w budowie'
i prowadzić nieoddaną droga która już jest na mapie.
Dokładnie, zwłaszcza że NE nie prowadzi A1 Stryków-Toruń.
-
To na pewno błąd tego pożal się Boże programiku. Jestem prawie przekonany, że support nie odpowie mi wcale, czyli jednocześnie potwierdzi KRYTYCZNY błąd, który znalazłem w pierwszym strzale :E . To była pierwsza trasa jaką wyznaczyłem po zainstalowaniu 14 dniowego triala :) Jak odpiszą, to dam znać, bo zakładam, że to ciekawy temat :)
-
Dokładnie, zwłaszcza że NE nie prowadzi A1 Stryków-Toruń.
Właśnie że nie exactly :P
NE jest w stanie samodzielnie zablokować i odblokować każdą drogę,
więc w ten sposób nie sposób sprawdzić jak jest z tą A1 na mapie Emapy.
Ale na emapi.pl (http://emapi.pl/) routing też omija ten odcinek A1.
-
Temu ktoś się przyglądał?
http://www.mireo.hr/pl/android-app (http://www.mireo.hr/pl/android-app)
Jest 7-dniowy trial ... SpokoKoko - gdybyś się nudził :)
Przecież finalnie w podróż ruszysz i tak korzystając z AM :proud:
PS. Nie wiem, czy nie zgrzeszyłem wstawiając linka. Jakby co, to już odmówiłem 3 "Zdrowaśki" :worried:
.. na emapi.pl (http://emapi.pl/) routing ...
... jest rewelacyjny. Sprawdziłem kilka dobrze mi znanych tras i jestem pod pozytywnym wrażeniem. Zarówno najszybsze, jak i najtańsze mnie pozytywnie zaskoczyły. Pytanie - jak "toto" prowadzi w realu, zaszyte w program, na urządzeniu nawigacyjnym
-
mapy ma chyba bardziej aktualne niż TT (tak szybko sprawdziłem kilka miejsc)
-
Gdyby nie takie lokalne "kwiatki" :P:
Najpierw pomiędzy dzieciakami bawiącymi się na ulicy i biegającymi po niej kurczakami, a później rekreacyjnie - duktem leśnym :D
-
oj tam...
wymiękniesz i nie dasz rady przejechać deptakiem ? :mrgreen:
-
Ty też wymiękniesz, jak zobaczysz te ogromne betonowe donice na krzyżówce Czerniejewska/Park Kościuszki :D
No chyba, że motorem :ok:
-
Gdyby nie takie lokalne "kwiatki" :P:
Najpierw pomiędzy dzieciakami bawiącymi się na ulicy i biegającymi po niej kurczakami, a później rekreacyjnie - duktem leśnym :D
Już pisałem, że ten deptak to nie dramat... Ale dostałem info że coś w poście grzebiesz :) I dołożyłeś do pieca... Drugi babol już na żółtą kartkę się kwalifikuje jak dla mnie
Wyznaczyłem Elbląg-Gorzów. Emapi poprowadziła przez południową obwodnicę Gdańska, dalej A1 i w Swarożynie normalnie.. Jestem w szoku tak szybką czerwoną kartką... Do tego jakieś ETA pieszego... Jadąc płynnie w niedzielne popołudnie prędkościami licznikowymi 80-90kmh (czyli tempem maruderów forumowych, że ETA z targeo to czas z toru wyścigowego) i do tego z tradycyjnym 30min korkiem pod Jastrowiem (który niemal jak zwykle zaskoczył AM) na tej trasie wyszło mi 5h30m....
-
Temu ktoś się przyglądał?
http://www.mireo.hr/pl/android-app (http://www.mireo.hr/pl/android-app)
Jest 7-dniowy trial ... SpokoKoko - gdybyś się nudził :)
aż tak mi sie nie nudzi :) Poczytałem sobie opinie na google play i dziękuje bardzo, szkoda mi transferu na wi-fi :E ( https://play.google.com/store/apps/details?id=hr.mireo.dp&feature=search_result&hl=pl (https://play.google.com/store/apps/details?id=hr.mireo.dp&feature=search_result&hl=pl) )
Smerfik, szkoda, że linka nie dałeś w lipcu, bo promocja się skończyła chyba :(
-
I to mają być złe opinie? :ohreally:
-
to subiektywne moje wrażenie, że nie bardzo jest okey z tym programem, chociaz ja wiem, niby ocena 4,1. Może się pobawię jak się będę nudził.
http://www.mireo.hr/pl/ (http://www.mireo.hr/pl/)
-
Smerfik, szkoda, że linka nie dałeś w lipcu... :(
W lipcu, to ja leżałem bykiem w Mielnie i obżerałem się "kręconymi" i wyrobami z Grilla, a od netu trzymałem się na odległość strzału armatniego :D
Oczywiście prowadziła mnie 6.10e :ok:
Promocja nie wiem czy się skończyła, bo link jest "dzisiejszy", ale triale zapewne są aktualne :ok:
Pozdrawiam
Przecież nie będziesz wydawał kasiory, by powąchać g....
-
@Smerfik, oczywiście, że nie wydam ani grosza na ten program. Zainstalowałem go i wygląda ładnie, to trzeba przyznać. Wyznaczyłem trasę (nie łatwe to było), odpaliłem demo i nie podoba mi się, że nie wyświetlają się numery dróg w pilocie. Co mnie obchodzi nazwa ulicy, gdzies w trasie. Nie ma ani nazwy miejscowości przez którą przejeżdżam, ani numeru drogi. To dla mnie duży minus. Co do dokładności mapy to nie wiem, ale marka emapa mówi sama za siebie :E. W ustawieniach chyba jest , że to mapa z marca 2012.
Dalej nie ma drogowskazów, a przecież emapa dostarcza takie cacka w swoich mapach. Nie wiem, może nie umiem tego poustawiać, ale brakuje tych drobiazgów.
A z innej beczki, oczywiście support NAVMAX-A nabrał wody w usta na ten katastroficzny babol prowadzenia z Warszawy do Karwi przez A2 do Strykowa i potem w górę do samej obwodnicy Trójmiasta po A1 :E, tak więc wszystko jasne :E
-
@Smerfik
Każdy program ma za uszami. AM6.10 chciała mnie poprowadzić przez drewniany mostek o szerokości poniżej 1,5m.
Trasa z Laski (pow. Kościerski) do Wąglikowic. Trasa optymalna. Wiem, że teren trudny, ale nic nie zająknęła się że drogami zamkniętymi, a zakaz ruchu jak byk jest.
Inna droga z tej samej okolicy. Start Olpuch, meta Gołuń. Zamiast asfaltem (dodane via aby wymusić taki przebieg) 2,9 km, 4 minuty, prowadzi przez las - 8,8 km 57 minut. Trasa również optymalna AM 6.10e aktualne dane traffic.
-
Trasa również optymalna AM 6.10e aktualne dane traffic.
Sam się prosieś :ok:
-
Rozmawiamy tutaj o programach oryginalnych, a nie wersjach autorskich. Nie masz wiedzy, czy inne można podrasować, aby prowadziły bez niespodzianek.
-
O innych nie mamy wiedzy, ale na temat wpływu SR/LD na routing w AM, to już trochę wiemy :). Jak kupię śliwki, które na tależu okażą się robaczywe, nie oznacza, że muszę je zjeść tylko dlatego, że za nie zapłaciłem :proud: - wywalam. Wywal speeds'a i ponów teścik
Dla ułatwienia dodam, że wszystkie typy trasy prowadzą identycznie jak na obrazku :ok:
Rejon od Szarlota k. Kościerzyny do Krzyż (Wdzydze) mam obcykany :ok: organoleptycznie :)
-
Ja sobie radę daję. Chodziło mi o pokazanie "doskonałości" AM. Przeciętny użytkownik zostanie pogoniony lasem i jeszcze leśniczy go poczęstuje mandatem.
Przy okazji na tej samej trasie po wybraniu typu łatwa prowadzi jeszcze ciekawiej. 9 km 58 minut lasem. Może to i łatwa, ale dla kogo. Szybka jak optymalna. Jedynie krótka poprawnie.
Ciekawa jest sama idea. Trasa niedługa, poniżej 3 km. Jedyna najprostsza asfaltowa, a program wynajduje leśne drogi niemal trzy razy dłuższe. Ja miałbym problem z napisaniem takiego algorytmu. Widzę tu mistrzostwo programistów.
EDIT:
Po odwróceniu daje radę znaleźć drogę. Ot i zagadka.
-
Może opracowali nowy typ trasy "Dla zbieraczy runa leśnego" ... a w tym rejonie to grzybków można nazbierać :ok:
-
A konkurencja nie śpi! Google przez jedną noc zbudował nam obwodnicę Warszawy w ciągu E77/S7 :E Ciekawe czy to pierwsze efekty uruchomienia w polskich warunkach kreatora map.
-
Każdy program nawigacyjny ma swoje za pazurkami. Problem w tym, by dla siebie wybrać taki, który ma najmniej min.
Jak już wielu kolegów zauważyło, AM króluje na polskim rynku jakością map - to chyba nie podlega dyskusji. Program w wersji "beztraffikowej", po przemyślanym ustawieniu opcji w nim zawartych, potrafi z tych map korzystać w sposób w miarę przewidywalny, dając w efekcie routing na pewno lepszy niż TT, czy Nawigon. Mam na myśli terytorium PL.
Więc jak to możliwe, że producent AM to spartolił danymi traffikowymi, które finalnie dają więcej złego, niż dobrego, czego najlepszym dowodem jest mnóstwo przypadków, opisywanych na forach i udokumentowanych "obrazkami", urządzenia nam przez AM "wycieczek krajoznawczych". Kolejnym tego dobitnym przykładem są zrzuty pokazane wyżej przez kol. izaw
Może pora okroić nasz ukochany program z jego robaczywych i elementów i pozwolić mu pracować w sposób przewidywalny i zgodny z ustawieniami wprowadzonymi w menu. Skończy się wtedy zaliczanie wertepów, pomimo ustawionego pomijania dróg niskich kategorii, ganianie skrótami przez parkingi czy stacje paliw, czy w końcu omijanie urojonych korków, czy pakowanie nas w istniejące. Program nie został stworzony z przeznaczeniem do jazdy wyłącznie po Warszawie, czy większych miastach. Natomiast routing poza nimi, bazujący na SR/LD woła o pomstę do nieba.
-
Wywal speeds'a i ponów teścik
Dla ułatwienia dodam, że wszystkie typy trasy prowadzą identycznie jak na obrazku :ok:
Najpierw wyznacz taką samą a nie podobna trasę, dopiero potem reklamuj swoje recepty.
Koniec trasy ma być na drodze gruntowej na północ od głównej.
Taką trasę jak pokazałeś AM prowadzi tak jak na obrazku bez żadnych sztuczek.
-
nocnyMarku
Proszę mnie nie posądzać o jakieś sztuczki, czy kryptoreklamę. Trasę wyznaczyłem centrum -> centrum, właśnie dlatego, by nie było mowy o sztuczkach typu przesuwania punktów o kilka metrów, by wykazać "swoje".
Izaw w swoim przykładzie podał miejscowość -> miejscowość i tego proponuję się trzymać. Nie zamierzam siedzieć z lupką nad "nocnymi" obrazkami, by wyśledzić, czy trasa zaczyna się od tej, czy położonej dwa metry dalej kępki trawy.
Jedno chyba nie podlega wątpliwości - tak, jak to pokazał na swoim zrzucie kol. izaw, AM nie powinna prowadzić w żadnym wariancie ...
Natomiast za chwilę, by Ci coś udowodnić, przestawię Ci ten punkt końcowy zgodnie z Twoim życzeniem i dołączę tutaj obrazek. Bo jak sądzę, nie pofatygowałeś się, by sprawdzić, jak wygląda routing w tym rejonie bez gadżetów.
-
Wiec pokaż poprawną trasę z takim końcem jak napisałem.
Błąd w AM występuje tylko wtedy i IMO nie ma nic wspólnego ze speeds.
A izaw też mógłby być bardziej precyzyjny w swoim opisie, ale ze screena widać gdzie wstawił koniec.
Nie, nie pofatygowałem się żeby sprawdzić, to Ty chcesz coś pokazać/udowodnić, więc bądź w tym rzetelny.
-
No to rzetelnie wstawiłem wyżej, zgodnie z Twoim życzeniem (nie wg. opisu kol. izaw, a wg. jego "obrazka") zarówno start, jak i koniec.
Szybka prowadzi jak powinna (jak poprzednio). Byś nie szukał dziury w całym od razu dodam, że na pozostałych typach trasy, ten przypadek to też masakra :proud:
-
tia...
trasa optymalna i szybka w iAM. Program oczywiście nietknięty żadnym profilem, SR na swoim miejscu - datowany na 12-06-12
Edit
dwa razy zassało mi ten sam zrzut... poprawione
-
@ jachraniak
Chyba zapomniałeś w jakim dziale jesteśmy.
Nie zamierzam też kupować iPhone, by z tobą polemizować.
Jak wynika z wcześniejszej dyskusji, opisywany problem może nie być mapowy, czy traffikowy, a raczej programowy. Jak obniżyłem prędkość dla gruntowych z 10-ciu do 5-ciu, to nawet szybka poszła na gruntowe :O. A spodziewany efekt powinien być wręcz odwrotny.
Pozostaje żywić nadzieję, że prace nad wersjami programów (iAM), oraz (aAM), finalnie zostaną wykorzystane również w wersjach windowsowych.
Może to właśnie będzie tak oczekiwana 7-ka :ok:
-
Też sprawdziłem, samo wywalenie speeds nic nie daje, dalej jest masakra na każdym typie trasy.
Dalej uważam że speeds tu nie ma nic do rzeczy.
-
Też sprawdziłem, samo wywalenie speeds nic nie daje, dalej jest masakra na każdym typie trasy.
Dalej uważam że speeds tu nie ma nic do rzeczy.
Nie na każdym typie po wywaleniu speeds, jest masakra. Ze speeds - na każdym.
Ty to wiesz, jachraniak to wie i ja też to wiem, że wszelkie kombinacje w tej materii, to tylko leczenie "syfa" za pomocą pudru. Ten przypadek jednoznacznie obrazuje fakt, że zbabolone jest coś, zaszyte w program (wAM). I dopóki program nie zostanie poprawiony, to takie kwiatki będą na porządku dziennym
-
Ten przypadek jednoznacznie obrazuje fakt, że zbabolone jest coś, zaszyte w program (wAM). I dopóki program nie zostanie poprawiony, to takie kwiatki będą na porządku dziennym
W aAM też jest O.K.
-
Powstawiajcie ten "Cel" zgodnie z wymogami, które postawił nocnyMarek, a później będziemy mieli powody do radości i zachwytu nad iAM i aAM
Ja się dostosowałem tutaj http://pdaclub.pl/forum/automapa/ot-czy-ten-dzial-przechodzi-do-historii-jak-sadzicie/?action=dlattach;attach=41069;image (http://pdaclub.pl/forum/automapa/ot-czy-ten-dzial-przechodzi-do-historii-jak-sadzicie/?action=dlattach;attach=41069;image)
Byśmy dyskutowali "wspólnym językiem", proszę o to samo
-
Dokładnie tak ustawiłem "Start" i "Koniec".
Takich przypadków innego wytyczania tej samej trasy na aAM i wAM znalazłem więcej.
-
To budzi (nieśmiałą) nadzieję, że algorytmy aAM/iAM są nieco nowsze niż w wAM,
być może ten babol jest już rozwiązany, a nam pozostaje tylko czekać nowej wersji wAM.
-
Dla sprawdzenia dokładne parametry punktów.
Start:
54:00:34,559; 18:01:31,687
Cel:
54:00:58,319; 17:59:37,277
W latach poprzednich AM nie ściągała z asfaltu. To jej nowe oblicze.
-
Mam nadzieję że punkty ustawiłem na oko poprawnie, niestety w wersji aAM nie ma możliwości wybierać punktów po współrzędnych, brakuje wiele funkcji znanych z wAM - brak tego jest upierdliwe.
Czy kol. jachraniak mógłby napisać czy jest taka możliwość w iAM.
-
w iAM jest taka mozliwość
-
Zafundowałem sobie (na razie w formie demo na 7 dni) iAM....
i z pierwszych pobieżnych weekendowych przejazdów po okolicy.. a względem wAM 6.10b wygląda
że iAM subiektywnie jak by lepiej działa/prowadzi
-
Widząc po dyskusji rozluźnienie totalne, nawet nie czuć wyczekiwania kolejnej bety...
Już dawno takiego luzu na tym forum nie czułem... :)
A nowa wersja ma być wkrótce, bo przecież te nowe urządzenia NR pokazane na początku wątku nie działają z AMtraffic.
Wyczekujący posiadacz Vivo S
-
Czyli jak wnioskuje, moje wyczekiwane Vivo ST, nie bedzie poki co obslugiwalo AM Traffic ?
-
Zafundowałem sobie (na razie w formie demo na 7 dni) iAM....
i z pierwszych pobieżnych weekendowych przejazdów po okolicy.. a względem wAM 6.10b wygląda
że iAM subiektywnie jak by lepiej działa/prowadzi
Ciężko dyskutuje się z takim co dojrzewa po 6 miesiącach do sugestii (http://pdaclub.pl/forum/automapa/livedrive!-test-wyznaczania-trasy-zrzuty-komentarz/msg1563754/#msg1563754) :mrgreen:
-
nie
najzwyczajniej nudziło mi się :mrgreen:
-
Wczoraj wracałem z Niechorza do Szczecina przez Gryfice/Płoty na 2 auta, prowadzony wAM. Kurde, czasami jest mi głupio, jak wAM w trasie szybkiej wpada w tryb "zwiedzaj miasto przez które przejeżdżasz". Wczoraj na trasie na szczęście tylko 1 próg zwalniający, ale zaczynam dochodzić do wniosku, że samemu przed sobą to można nawigację usprawiedliwiać, tłumaczyć sobie czemu tu a nie tam prowadzi, ale jak Ci jest wstyd przed kolumną aut które prowadzisz, że zamiast "zwykłą" trasą lecisz na wskroś przez osiedle po progach zwalniających i znakach "ustąp" (gdzie tu ta szybkość trasy?) to już coś nie tak.
Rynek nawigacji w Polsce ewidentnie czeka na nową jakość, a AM coś nie potrafi jej dostarczyć tylko się grzebie we własnym sosie i robi mikroskopijne kroczki - 2 do przodu, 1 w tył, 2 w bok.
-
Kocureq nasz kraj to "trzeci świat" i nikomu nie chce się tutaj inwestować w jakość. Polacy i tak łykną taką automapę, bo nie mają innego godnego wyboru, bylejakośc jest na piedestale. Na szczęście wreszcie ktoś to zauważa i głośno na reszcie podważa tę naszą legalizację miernoty i te chore słowa typu "Polacy nic się nie stało" zaczynają komentować wręcz przeciwnie. A wracając na nasze nawigacyjne podwórko tylko realna konkurencja systemu off-line może zmusi tych partaczy do porządnej pracy nastawionej na jakość, a nie na wydrenowanie naszych kieszeni. Pomimo tych gorzkich słów i tak nadal uważam, że automapa jest najlepsza, bo nie ma na razie niczego lepszego niestety :)
-
Może Google zaora rynek jak im ludzie zrobią dobre mapy. Nie musi być offline, Internet w komórce kosztuje już jakieś pierdołowate kwoty - offline w mapach google korzystałem tylko jak jechałem do Niemiec, ale to jest dalekie od tego co ma mieć offline (można sobie wybrać kwadrat do ściągnięcia, a powinno działać automagicznie).
-
Pomimo tych gorzkich słów i tak nadal uważam, że automapa jest najlepsza, bo nie ma na razie niczego lepszego niestety :)
Takie stwierdzenia też robią wiele złego i utwierdzają sprzedawcę że jest dobrze to po co się starać, sprzedaż ma się dobrze więc można olewać jak w wypowiedzi właściciela baru nad morzem o której pisałem na tym forum : Panie co im nie podam to zapłacą i zeżrą.
Wątpliwe udogodnienia można ominąć wyłączając nie działające w pełni technologie, jest wybór dla tych którzy chcą jechać ustaloną wcześniej trasą i dla tych którzy lubią ryzyko i niespodzianki.
-
Dzisiaj zadzwoniłem do firmy AQ z grzecznym pytaniem...
czy w przypadku kiedy kupię sobie na telefon firmowy ich aplikację i zapłacę za to firmową kartą... to dostanę jakąś FV by móc przedstawić zakup w księgowości ?
Odpowiedź: nie, nie dostanę
No to tyle jeżeli chodzi o możliwe użytkowanie iAM na firmowym iPhonie :-|
-
to ciekawe co piszesz, czy to zgodne z prawem, że za legalnie zakupiony produkt nie można otrzymać faktury ?
-
... dlatego ciekawi mnie, jak rozwiązała to firma (duża, prowadząca pełną księgowość) która kupiła ponoć swoim przedstawicielem iAM na iPhone'y :mysli:
Bo ktoś o tym pisał.
Połączone: Sierpień 13, 2012, 12:52:35
to ciekawe co piszesz, czy to zgodne z prawem, że za legalnie zakupiony produkt nie można otrzymać faktury ?
skierowano mnie do właściciela serwisu iTunes Story..
by to ona jako sprzedawca wystawił mi dokument zgodny z obowiązującym w Polsce prawem
-
Chyba nie naleze do malkontentow (tak mi sie wydaje) mialem 4 licencje na wAM. Trzy juz wygasly i nie zamierzam ich "reaktywowac".
Ostala sie jedna i sam nie wiem czy przedluze subskrypcje na wAM, a aAM nie pasuje mi estetycznie i ciagle jest wersja testowa. Generalnie mam wrazenie, ze wAM w ostatnich wersjach sie "sypie" tzn. mam coraz wiecej watpliwosci czy routing jest OK.
Generalnie sprowadza sie to do tego, ze zaczynam tracic zaufanie do wyznaczanych tras - nie do tego, ze trafie do celu tylko jak trafie! Od tygodni wiele tras wyznaczonych przez AM jest co najmniej zastanawiajaca i zaczyna mnie to irytowac bo nie wiem jaka jest przyczyna takiego stanu rzeczy. Szczegolnie gdy "dziwne" objazdy robię (czy mam robic wg AM) na trasach, ktore znam i wiem, ze powodow do objadow nie ma.
Od konca czerwca (poczatek wakacji) sporo robie tras (dluzsze i krotsze) w rejony, ktore znam, mniej znam i nie znam wcale. Te podroze odbywam w towarzystwie rodziny (dzieci) i ostatnio w tych okolicznosciach zaczynam tracic czas na przegladanie wyznaczonych tras by nie wpakowac sie w jakies "dziwne" drogi.
W AM brakuje mi jakiegos komunikatu "doprecyzujacego" przyczyne zmiany trasy/objazdu - np. "korek", "wypadek", "roboty drogowe".
Komunikat "utrudnienia w ruchu" wg mnie to zbyt malo.
P.S.
W niedziele jechalem z Sopotu do Torunia (typ trasy SZYBKA, godz 10.00 rano, LD wlaczone). AM przepchala mnie przez Gdansk (nie twierdze, ze przejazd przez Gdansk byl tragiczny-byla niedziela) i droga 222 by zjechac na S6 i dalej A1. Zawsze AM mnie prowadzila do S6 przez ul. Slowackiego - cos sie dzialo na obwodnicy S6, wakacyjny korek?
-
... dlatego ciekawi mnie, jak rozwiązała to firma (duża, prowadząca pełną księgowość) która kupiła ponoć swoim przedstawicielem iAM na iPhone'y :mysli:
To ja pisałem :wink:, o koledze. Firma dostała fakturę czy faktury z Apple Store. Kumpel szczegółów nie zna, ale podobno to nie był (nie jest) żaden problem. Mieli wprawę, bo wcześniej już brali jakieś płatne oprogramowanie na Iphony i Ipady.
-
i z jakiego państwa przychodziły im faktury ?
z USA ?
-
Tak, z USA. Dostali je via mail, ale księgowości to wystarczyło.
-
osz kurcze...
niezła rzeźba
z drugiej strony trochę to śmieszne, że mieszkając w Polsce.. kupując Polski program od Polskiej firmy
muszę występować do USA o dokument potwierdzający jego zakup
bo w Polsce nie mogę go kupić
dodatkowo infolinia producenta nie bardzo wie co zrobić..
by móc ten program legalnie kupić na firmę prowadzącą pełną księgowość
-
Czyli jak wnioskuje, moje wyczekiwane Vivo ST, nie bedzie poki co obslugiwalo AM Traffic ?
Obecna wersja nie, chyba że OEM NavRoada tak, ale nie wiem. Bulid 1715 nie działa.
Z obu firm dostałem info że w następnej wersji będzie, ale kiedy ona będzie nie są w stanei mi powiedzieć.
-
Dzieki za info. Wiec pozostaje mi czekac.