PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych
Nawigacja GPS => AutoMapa => Wątek zaczęty przez: XGrzesX w Kwiecień 09, 2008, 18:02:40
-
Proszę, wyjaśnijcie mi działanie opcji "Kompensuj opóźnienie sygnału". Jaka jest optymalna wartość tego parametru ?
-
Proszę, wyjaśnijcie mi działanie opcji "Kompensuj opóźnienie sygnału". Jaka jest optymalna wartość tego parametru ?
ustawialem rozne w roznych wersjach taraz po probach mam 0,6s
-
Jakie waszym zdaniem jest najlepiej ustawione opóźnienie gps ? Mam ustawione 1.2 s ale trochę wskażnik wyprzedza samochód i dziwnie jest przy zakrętach.
-
No to zmniejsz. Po to jest, żeby sobie indywidualnie dopasować. I kup słownik.
-
Jakie waszym zdaniem jest najlepiej ustawione opuźnienie gps ? Mam usyawione 1.2 s ale trochę wskażnik wyprzedza samochód i dziwnie jest przy zakrętach.
Ja wogóle nie używam tej opcji. Nie jest potrzebna a nawet przeszkadza przy odbiornikach GPG 5Hz.
-
Ja wogóle nie używam tej opcji. Nie jest potrzebna a nawet przeszkadza przy odbiornikach GPG 5Hz.
To nie jest kwestia 5HZ .Mam taki odbiornik jak Ty tylko pocketa innego i żeby było dobrze musi być ustawione opóźnienie 0.6
-
Dzięki RUKAT i dzięki za poprawę błędów .Nie wiem o czym w tym czasie myślałem :O
-
Ja w Larku mam ustawione:
- kompresuj opóźnienie sygnału: 2s uwzględniając pokazywanie pozycji
- częstotliwość odczytu portu GPS: 0.2 s (5Hz) / dostępne w zaawansowanym menu
i wszystko chodzi tak jak powinno :) funkcje bardzo przydatne na słabszych sprzętach tak jak Lark bo zapewne na lepszych funkacja ta jest zbędna gdy procesor jest szybszy
-
Odwrotnie, im sprzęt słabszy, tym częstotliwość powinna być mniejsza (np 1Hz)
-
Odwrotnie, im sprzęt słabszy, tym częstotliwość powinna być mniejsza (np 1Hz)
hmm, najmniejsza to właśnie 0.2 (5Hz) chyba że się mylę...
Pisze mniejsza powinna zwiększyć dokładność... a najmniejsza to włąsnie 0.2 bo na końcu jest 1 sekunda
-
Odwrotnie, im sprzęt słabszy, tym częstotliwość powinna być mniejsza (np 1Hz)
hmm, najmniejsza to właśnie 0.2 (5Hz) chyba że się mylę...
Pisze mniejsza powinna zwiększyć dokładność... a najmniejsza to włąsnie 0.2 bo na końcu jest 1 sekunda
To o czym piszesz jest dokładnie na odwrót.
-
hmm, najmniejsza to właśnie 0.2 (5Hz) chyba że się mylę...
Pisze mniejsza powinna zwiększyć dokładność... a najmniejsza to włąsnie 0.2 bo na końcu jest 1 sekunda
Fizyka. 0,2 to okres, a Ty pisałeś o częstotliwości, czyli odwrotności okresu. Im większy okres, tym mniejsza częstotliwość.
-
hmm, najmniejsza to właśnie 0.2 (5Hz) chyba że się mylę...
Pisze mniejsza powinna zwiększyć dokładność... a najmniejsza to włąsnie 0.2 bo na końcu jest 1 sekunda
Fizyka. 0,2 to okres, a Ty pisałeś o częstotliwości, czyli odwrotności okresu. Im większy okres, tym mniejsza częstotliwość.
Zwracam honor, mój błąd ;) rzeczywiście patrzyłem na okres :E
-
Odwrotnie, im sprzęt słabszy, tym częstotliwość powinna być mniejsza (np 1Hz)
Chyba jednak odwrotnie, słabszy sprzęt w tym układzie zamiast częściej pobierać dane z odbiornika i tylko aktualizować pozycję na ekranie, musi przy mniejszej częstotliwości odbierania danych z odbiornika bez przerwy analizować prędkość pojazdu i przeliczać i w przybliżeniu pokazywać pozycję a obliczenia tego typu bardzo obciążają procesor.
-
Nie, słabszy sprzęt nie nadąża z przetwarzaniem zwiększonej ilości danych i stąd trzeba zmniejszyć ich ilość. Przeliczanie i przewidywanie pozycji i tak jest wykonywane i zapewnienie "bardziej aktualnych danych" nic tu nie zmienia.
-
Ja wogóle nie używam tej opcji. Nie jest potrzebna a nawet przeszkadza przy odbiornikach GPG 5Hz.
To nie jest kwestia 5HZ .Mam taki odbiornik jak Ty tylko pocketa innego i żeby było dobrze musi być ustawione opóźnienie 0.6
Rukat.. (nie znam Twojego imienia) - mi przy 5Hz opcja przewidywania nie jest potrzebna.
Pozdrawiam
-
A ja nie mówię że u Ciebie tak to nie działa Po prostu Twój pockecik sobie radzi z pozycją 5/s a przy 1Hz miał problemy z "jasnowidzeniem" :P Bo chyba nie twierdzisz że przy 5Hz pozycja podawana jest przez odbiornik o czasie a przy 1Hz lekko opóźniona .
ps. Paweł jestem
-
A ja nie mówię że u Ciebie tak to nie działa Po prostu Twój pockecik sobie radzi z pozycją 5/s a przy 1Hz miał problemy z "jasnowidzeniem" :P Bo chyba nie twierdzisz że przy 5Hz pozycja podawana jest przez odbiornik o czasie a przy 1Hz lekko opóźniona .
ps. Paweł jestem
Miło mi... jestem Piotr :-)
Nie.. nie zróżnicowałem tego... nie o to mi chodziło. Chodziło mi o to, że gdy pozycja podawana jest częściej to pokazywana przez program nawigacyjny bliższa jest o wiele położeniu rzeczywistemu (przy ruchu w kierunku poruszania się). W istocie to program nawigacyjny też ma wbudowany pewien mechanizm przewidywania bo obraz idzie płynnie (dość) a nie skacze co 1 sek (jak miało to miejsce w AM3.x).
Ale co tam... byłu już chyba dziesiątki dyskusji o tym przewidywamiu.... ja tylko napisałem swoje doświadczenia i opinie w tej sprawie :-)
Pozdrawiam
-
Panowie, mam prośbę!
Proszę o podanie optymalnych ustawień opóznień i częstotliwości, lub innych ważnych parametrów ustawień w menu Auto Mapy 5.2.0. Posiadam urządzenie Clarion MAP 780 i zauważyłem podczas nawigacji opóżnienie komunikatów a zwłaszcza wyświetlania pozycji na mapie w stosunku do rzeczywistej pozycji auta. Jest to zauważalne podczas skrętu na skrzyżowaniach.
Proszę o wyrozumiałość (mój rocznik zgłębiał wiedzę przy pomocy drewnianego liczydła) i podanie samych parametrów bez zbędnego opisywania dlaczego i po co gdyż moja wiedza informatyczna ogranicza się (prawie) do funkcji wł/wył.
Z góry wielkie dzięki!
-
Ja na takim samym sprzęcie mam ustawione:
- kompensuj opóźnienie 1.3 s
- bez ptaszka przy "uwzględniaj pokazując pozycję"
- częstotliwość odczytu 0.5 s (2Hz)
Jak znajdziesz coś lepszego to daj znać.
-
Zawsze miałem wątpliwości:
Czy opcja i ustawienie kompensacji działa gdy ptaszka nie zaznaczy się?
Pozdrawiam
-
Zawsze miałem wątpliwości:
Czy opcja i ustawienie kompensacji działa gdy ptaszka nie zaznaczy się?
Pozdrawiam
Sam sobie odpowiem a w zasadzie zacytuje odpowiedź supportu:
"Tak dziala. Brana jest pod uwage w komunikatach nawigacyjnych - korekcja odleglosci, czsu, itp. itd."
W tej sytuacji krótki komentarz powinien się znaleźć w instrukcji bo opis jest tam zbyt lakoniczny...
Pozdrawiam
-
Witam Wszystkich serdecznie - jako że jest to mój pierwszy post na forum.
Mam nastepujący problem po przeprowadzonej aktualizacji firmwaru odbiornika GPS (Navroad 450) i AM(EU) do wersji 5.2.0. zauważyłem że mam przesunięcie pomiędzy moją pozycją (rzeczywistą) a wskazaniem AM - wg obserwacji na trasie od ok. 50 m do 100 m.
Ponieważ nie zmieniałem żadnych ustawień GPS w AM , stąd moja wątpliwość jako żę w poprzedniej wersji AM 5.1.1. nie zaobserwowałem żadnych takich przesunięć.
Dlatego też uprzejmie proszę Szanownych Klubowiczów o wskazówki jak rozwiązać tą kwestię, a jako że jestem nowicjuszem to proszę również o wyrozumiałość.
Pozdrawiam,
A
-
A sformatowałeś kartę przed aktualizacją AM?
-
Niestety ale nie sformatowałem karty. Może to dlatego że AM mam "przywiązaną" do karty - po ostatniej aktualizacji.
Czy w takim razie jeżeli ją sformatuję - to czy nie będę miał problemów z uruchomieniem mapy ?
Pozdrawiam,
A
-
Nie
-
Bezpieczna procedura:
-wykonanie kopii karty na PC,
-sformatowanie lub skasowanie karty
-zgranie uprzedniej zawartości na kartę.
(kopia na PC zawsze może się przydać, więc jej później nie kasuj)
-
Dziekuję za porady. Faktycznie AM zainstalowała się po formacie karty bez problemu. Pozdrawiam, A
-
A pomogło?
-
Czy pomogło sformatowanie karty - poinformuję po wykonaniu trasy.
A
-
Witam,
Zgodnier z poradami Kolegów przeprowadziłem ponowną aktualizację AM do ver 5.2.0 na karcie uprzednio sformatowanej.
Navroad 450 ustawiony w AM na :
a/ bez synchronizacji czasu z GPS ,
b/ port : Auto (COM1),
c/ prędkość odczytu z portu: 9600bps
d/ kompensowanie opóźnienia sygnału : 1,3 s z zaznaczonym boxem "uwzględniaj pokazując pozycję",
e/ częstotliwość odczytu portu GPS : 0,5 s (2 Hz)
Po próbach w terenie (miasto) uzyskałem już stosunkowo dobrą precyzję wskazań GPS versus rzeczywista pozycja - a mianowicie odchylenie wynosi nie więcej niż ok. 10 m
Oczywiście "testy" przeprowadzane przy przepisowej prędkości na terenie zabudowanym i na skali mapy :95m.
W porównaniu do dnia wczorajszego jest to moim zdaniem już OK - przesunięcia tak znaczne (na poziomie do kilkudziesięciu metrów) już nie występują.
Dziękuję Kolegom za rady.
POzdrawiam,
A
-
Dzięki za raport :ok:
czyli po raz kolejny potwierdza się, że fragmentacja plików na karcie
ma znaczący, negatywny wpływ na komfort użytkowania AM.
-
Czy możecie mnie oświecić gdzie mogę ustawić "częstotliwość odczytu portu GPS", bo nigdzie nie mogę znaleźć tej opcji.
Mam zainstalowaną AM 5.2.0 na FS Loox 560.
-
Menu>Ustawienia>GPS>3 zakładka. Działa przy włączonym Menu zaawansowanym.
-
Akubit, serdeczne dzięki za odpowiedź. Wszystko działa jak należy.
-
A na Artemisie jakie macie ustawienia ?
-
Witam
Jak ustawić nastawienia w tych dwóch załączonych ekranach aby AM pokazywała precyzyjnie pozycję.
Chcę uniknąć oczekiwania na aktualną pozycję po wykonanym skręcie.
Obecnie dopiero w kilka sekund po pokonaniu zakrętu, widzę ulice po której aktualnie jadę.
A może to w innych ustawieniach trzeba zrobić?
-
Myślę, że powinieneś jednak sam popróbować zmian i zobaczyć efekty, jakie one przynoszą. Potem postarać się ustalić jakiś kompromis.
Problem jest w tym, że w zależności od sprzętu, efekty mogą być różne.
Np zwiększenie częstotliwości odczytu portu (np do 4 Hz) powinno teoretycznie poprawić chwilową dokładność pokazywania pozycji w czasie manewru. Z drugiej strony wydajność sprzętu może być niewystarczająca do obsłużenia zwiększonej ilości danych z GPSu i efekt może być wręcz odwrotny.
Podobnie inne parametry, jak kompensacja opóźnienia sygnału lub stopień ignorowania odchyleń GPS może przynieść różne efekty na różnych sprzętach (i pewnie dlatego są sparametryzowane, a nie ustalone na sztywno, jak w większości programów, dla zwiększenia elastyczności AM).
Ja mam ustawione podobne wartości jak w Twoich screenach (ale 4Hz) i zwykle mapa zachowuje się poprawnie. Niemniej czasami potrafi przy szybkim wykonaniu manewru, na kilka sekund się pogubić, co wynika pewnie z niedokładności danych mapowych i z ustawień parametrów GPSu. Na tyle mi to jednakowoż nie przeszkadza, że nie bawię się w eksperymenty.
-
Dzięki, ustawiłem 4 Hz na MIO P 350, zobaczymy, choć ja nie kumam jaki parametr co oznacza, nie dawno pozmieniałem, to wskaźnik ciągle był po za trasą :|
-
Myślę że mogę zapytać w tym temacie. Od czego zależy szybkość odczytu portu? Ja miałem ustawioną większą od 4800 to szukał sygnału w nieskończoność i nie wiedziałem o co chodzi. W końcu jak wpadłem na to i zmieniłem na 4800 to z miejsca znalazł sygnał. Procesor 1.5G(carpc) a GPS to Holux 230.
-
Prędkość transmisji zależy od urządzenia. Wiele urządzeń obsługuje tylko 4800 bps i to wystarcza (jak się wgłębisz w temat to ilość danych przesyłanych w ciągu sekundy z odbiornika GPS do urządzenia jest znacznie mniejsza). Niektóre umożliwiają większą transmisję (np mój Lark - 57600 bps) ale nie ma to w zasadzie wpływu na działanie programów nawigacyjnych.
-
Dzięki, ustawiłem 4 Hz na MIO P 350, zobaczymy, choć ja nie kumam jaki parametr co oznacza, nie dawno pozmieniałem, to wskaźnik ciągle był po za trasą :|
Ja na mio 350 mam ustawione tak:
- częstotliwość 0,5 s (2Hz)
- kompensuj opóźnienie sygnału 1s - i koniecznie zaznaczone: "uwzględniaj pokazując pozycję" i jest w miarę OK.
- reszta ustawień jak na Twoich screnach
Opcja "kompensuj" działa na prostej zasadzie - im wyższą wartość ustawisz tym z większym wyprzedzeniem mapa pokazuje twoją pozycję (o ile jest zaznaczone "uwzględniaj pokazując pozycję")
Mówiąc chłopskim językiem na mapie Twoja pozycja jest o parę metrów dalej - więc jeśli widzisz duże opóźnienia do prawdziwej pozycji, to zwiększ ten parametr.
-
Witam
działa rzeczywiście lepiej ;)))