PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych
Nawigacja GPS => AutoMapa => Wątek zaczęty przez: MarioM74 w Wrzesień 28, 2009, 23:18:17
-
Witam
Ustawiłem w AM 5.5.3 aby podczas routingu nie brała pod uwagę dróg gruntowych i gorszych - mam nisko zawieszony samochód i nie chcę stracić podwozia :)
Szkopuł w tym, że gdy natrafię na korek i zapodam objazd, to AM nie uwzględnia tego zastrzeżenia i kieruje mnie każdą droga jaką znajdzie.
Parę dni temu przedzierałem się przez wyboje przez 3km - piasek utwardzony, koleiny, doły. Objazd, gdyby nie ten odcinek, był OK.
Ale jak zrobić, żeby nie otrzymać w wyniki routingu takich kwiatków?
pozdrawiam
Mario
-
Nie da się. Funkcja objazd ma zadanie znaleźć jakąkolwiek możliwość objazdu i ZTCW nie uwzględnia kategorii dróg. Zawsze można odstać swoje w korku B)
-
Nie da się. Funkcja objazd ma zadanie znaleźć jakąkolwiek możliwość objazdu i ZTCW nie uwzględnia kategorii dróg. ...
A powinna (moim zdaniem), bo ja miałem podobny przypadek.
-
w ustawieniach ustawić - uwzględniaj nisko zawieszony pojazd :mrgreen: oczywiście żart. A tak poważnie to na nasze drogi najlepsze jest regulowane zawieszenie.
-
Nie da się. Funkcja objazd ma zadanie znaleźć jakąkolwiek możliwość objazdu i ZTCW nie uwzględnia kategorii dróg. ...
A powinna (moim zdaniem), bo ja miałem podobny przypadek.
Ale objazd to objazd. Sytuacja awaryjna. Trzeba ominąć jakiś problem wszelkimi możliwymi drogami.
Wyznaczanie innej trasy z zachowaniem zadanych parametrów jest w 'trasie alternatywnej'.
-
Ale jest objazd i objazd.
Przejechałbyś się na skutek takiego działania AM 10 km drogą, na której rozwinięcie prędkości 20 km/h było szczytem szaleństwa a część odcinków szybciej pokonać możnaby pieszo niz samochodem to może zmieniłbyś zdanie.
Co komu po wyboistej drodze jak jedzie np. samochodem z obniżonym zawieszeniem.
-
Nie da się. Funkcja objazd ma zadanie znaleźć jakąkolwiek możliwość objazdu i ZTCW nie uwzględnia kategorii dróg. ...
A powinna (moim zdaniem), bo ja miałem podobny przypadek.
Ale objazd to objazd. Sytuacja awaryjna. Trzeba ominąć jakiś problem wszelkimi możliwymi drogami.
Wyznaczanie innej trasy z zachowaniem zadanych parametrów jest w 'trasie alternatywnej'.
Ale moim skromnym zdaniem w takiej sytuacji AM powinna przynajmniej poinformować kierowcę, że na trasie objazdu są drogi o niższej kategorii, niż zapisane w ustawieniach. Niech to działa np. na takiej zasadzie jak wyznaczanie drogi na odcinku z zakazem ruchu (pyta, czy wyznaczyć trasę mimo odcinka z zakazem ruchu) - niech wyznaczy trasę objazdu, ale jednocześnie poinformuje, że np. objazd będzie przebiegał drogą gruntową.
A tak trochę odchodząc od tematu, to niektóre drogi gruntowe najniższej kategorii są całkiem dobrej jakości i można nimi bez problemu jechać, natomiast zdarzają się drogi teoretycznie utwardzone, którymi jazda grozi poważnymi uszkodzeniami pojazdu. Jak się nie zna drogi, to niezależnie od jej kategrorii można się wpakować w tarapaty (mówię o "bocznych" drogach niżej kategorii). Dlatego korzystając z funkcji objazdu zawsze wolę się upewnić przez CB radio, czy taki objazd jest wogóle możliwy i ma jakiś sens.
-
Ale jest objazd i objazd.
Przejechałbyś się na skutek takiego działania AM 10 km drogą, na której rozwinięcie prędkości 20 km/h było szczytem szaleństwa a część odcinków szybciej pokonać możnaby pieszo niz samochodem to może zmieniłbyś zdanie.
Co komu po wyboistej drodze jak jedzie np. samochodem z obniżonym zawieszeniem.
I chciałbyś aby AM rozróżniała czy to jest objazd czy "objazd" ?? :ohreally:
Kilka razy korzystałem z tej opcji, świadomie godząc się na jazdę jakimiś wertepami i drogami leśnymi. Skąd AM ma wiedzieć czy droga jest polna ale w całkiem przyzwoitym stanie czy pełna kolein. Zresztą raz jest a za chwilę spadnie deszcz i już nie jest ?? Żaden program takiej funkcjonalności raczej nie zapewni.
Masz auto o niskim zawieszeniu musisz się liczyć że dziewczyny piszczą pod remizą :mrgreen: ale nie wszędzie przejedziesz.
-
I chciałbyś aby AM rozróżniała czy to jest objazd czy "objazd" ?? :ohreally:
Po co? :O
Wystarczy, że kryteria wyboru trasy objazdu będą takie same jak wyboru trasy i tyle.
Skąd AM ma wiedzieć czy droga jest polna ale w całkiem przyzwoitym stanie czy pełna kolein. Zresztą raz jest a za chwilę spadnie deszcz i już nie jest ?? Żaden program takiej funkcjonalności raczej nie zapewni.
Masz auto o niskim zawieszeniu musisz się liczyć że dziewczyny piszczą pod remizą :mrgreen: ale nie wszędzie przejedziesz.
Stąd samąd jak wybiera trasę po zdefiniowaniu punktów start i koniec (bez objazdów) - po kategoryzacji.
P.S. Nikt tu nie pisze o deszczach, błotach itp :evil: Ne mamy takich wymagań :wink:
-
Zaraz, zaraz przecież AM przy objeździe wybiera drogi niższej (unikanej) kategorii tylko wtedy,
gdy nie ma innej możliwości objazdu i na wyznaczonej trasie objazdu pokazuje je czerwonym kolorem trasy.
W zasadzie jedyne co mobłoby się tu przydać, to dodatkowy komunikat słowny,
że nie da się wyznaczyć objazdu z pominieciem dróg unikanych kategorii,
albo że że trasa objazdu zawiera odcinki niższej kategorii niż preferowane.
-
Zaraz, zaraz przecież AM przy objeździe wybiera drogi niższej (unikanej) kategorii tylko wtedy,
gdy nie ma innej możliwości objazdu i na wyznaczonej trasie objazdu pokazuje je czerwonym kolorem trasy.
A powiem Ci, że jakoś nie zauważyłem, że kolor trasy się zmienił z niebieskiego na czerwony. Widać tylko było, że ta gorsza droga jest narysowana znacznie cieńszą linią niż pozostałe. Dzięki temu na oko wyliczyłem sobie jak długo będę miał Camel Trophy.
W zasadzie jedyne co mogłoby się tu przydać, to dodatkowy komunikat słowny,
że nie da się wyznaczyć objazdu z pominieciem dróg unikanych kategorii,
albo że że trasa objazdu zawiera odcinki niższej kategorii niż preferowane.
I to byłoby dobre.
Masz auto o niskim zawieszeniu musisz się liczyć że dziewczyny piszczą pod remizą Mr. Green ale nie wszędzie przejedziesz.
Jakoś na widok mojego puga406 kombi nie piszczą :mrgreen:, a auto zbytnio nie lubi wertepów - parę razy już poszorowałem brzuchem; niemiłe to uczucie.
pozdrawiam
Mario
-
Zaraz, zaraz przecież AM przy objeździe wybiera drogi niższej (unikanej) kategorii tylko wtedy,
gdy nie ma innej możliwości objazdu i na wyznaczonej trasie objazdu pokazuje je czerwonym kolorem trasy.
Możliwość objazdu drogami "właściwej" kategorii to pewnie zawsze jest, kwestią problematyczną jest tylko jak długi będzie taki objazd.
-
Nie zawsze, czasem na 2 pasmówce jedynym możliwym objazdem jest polna/leśna droga w prawo.
Miałem taki przypadek latem na DK86 (N50 04 06; E18 44 00) w stronę Mikołowa,
jakieś kilkaset metrów dalej był wypadek, jedyny możliwy objazd prowadził w las,
ale miałem szczęście, droga była tak przyzwoita, że nawet zgłosiłem odcinek w AM
do podniesienia kategorii na gruntową utrzymaną.
A jak 'ćwiczyłem' objazdy w innym miejscu, to najpierw dostałem propozycję kilkunastokilometrowego objazdu
po asfalcie, a dopiero gdy zablokowałem tą możliwość objazdu to AM wyznaczyła kilka razy krótszy objazd
ale zawierający odcinek gruntowy.
-
Nie zawsze, czasem na 2 pasmówce jedynym możliwym objazdem jest polna/leśna droga w prawo.
No fakt, jeszcze "ciekawsza" sytuacja może wydarzyć się na Półwyspie Helskim.