Ponieważ chyba nikt tego nie podniósł, to ja napiszę.
Podstawową funkcją jaką ma spełniać DOBRA nawigacja jest wyznaczenie trasy do celu. AutoMapa wyznacza to w miarę dobrze ale tylko gdy ma zadane 2 punkty, Start i Koniec. Spróbujcie zrobić to samo przy planowaniu trasy dla 5 i wiecej miejsc PRZEZ, z naciskiem na więcej. Jest to katorga. Co więcej, tzw. optymalizacja, czyli wyznaczenie najlepszej trasy poprzez kilka-kilkanaście punktów jest w AM praktycznie NIEMOZLIWE, nie ma możliwości (nie widziałem) korygowania w edycji trasy kolejności przejeżdżania punktów PRZEZ. i to jest właśnie podstawowa WADA AM, która praktycznie zamyka jej dostęp do firm potrzebujących właśnie planowania trasy. W wersjach 4.X.X i 5.X.X położono ogromny nacisk na wizualizację, zupełnie nikomu niepotrzebne 3D (wiem, TRYND

) a zapomniano o walorach użytkowych. Dobra nawigacja prowadzi tak, że nie musisz spoglądać na ekran i oglądać wodotrysków, ona prowadzi cię dyskretnie (

), nie dekoncentrując np. widokiem budynków 3D).
Mam ogromny żal do teamu AM, że tak naprawdę kolejne wersje to kolejne buble.....
Czytając forum, odnoszę wrażenie, że ogromna większość użytkowników i testerów nowych wersji to entuzjaści odnajdujący brakujące ulice i brak połaczeń ulic, wypowiadający się nt. wyglądu AM i funkcjonalności ikonek (ta za duża a ta ma nieodpowiedni kolor) itp. Tak naprawdę nie widziałem wypowiedzi kierowców, którzy używają AM do pracy na co dzień, kierowców firm transportowych, przedstawicieli handlowych....
AM używam od 2003 ale w 2006 dobrałem Igo, dużo jeżdżę po Europie i Igo jeszcze mnie nie zawiodło. AM wykorzystuję w kraju w dużych miastach ze wzgledu na lepsze pokrycie. Dłuższe przeloty w kraju planuję niestety na igo - lepsze algorytmy obliczania tras, lepsza obsługa fotoradarów...
Byćmoże niektórzy mogą poczuć się urażonymi moją wypowiedzią, nie bierzcie mi jej za złe, po prostu wypowiadam się nt. AM.
Pozdrawiam i czekam na naprawdę funkcjonalną AM.