Nijak, synchronizowane są POI, a nie odcinki, zamiast blokować odcinek dodaj POI.
Postawienie POI nie zablokuje odcinka nieprzejezdnego. Czy ktoś przegląda trasę kilkuset kilometrów patrząc na wszystkie POI na trasie?
Jak zgłaszamy zablokowany odcinek? Wysyłając namiary do supportu czy jest jakiś inny sposób?
Postawienie POI właśnie
zablokuje (!!) odcinek.
Działa to tak:
Stawiamy nowy POI w odpowiedniej kategorii np. w przypadku robót drogowych blokujących ulicę permanentnie w kat. Zablokowany odcinek - grupy roboty drogowe; w przypadku zdarzeń dot. wypadków, powodzi w kategorii Wypadek, kolizja - zablokowany odcinek dla całkowitego zamknięcia drogi lub w kat. Wypadek, kolizja - Ruch wahadłowy.
Po wprowadzeniu POI do swojej AM przeprowadzamy synchronizację.
Punkt trafia do Miplo.
Na jego podstawie zostaje zablokowany odcinek drogi na której się znajduje w usłudze Miplotraffic.
Jeszcze w tej samej synchronizacji otrzymujemy zwrotnie plik blokad, który blokuje nam te drogi (tą drogę).
Warunkiem powyższego jest pobieranie usługi Miplotraffic wraz z odpowiednimi kategoriami.
Ja osobiście polecam następujące rozwiązanie (kategorie):
- zakaz ruchu,
- droga wewnętrzna,
- nieistniejąca droga;
- zablokowany odcinek w grupie roboty drogowe;
Powyższe dla wszystkich osób.
Dodatkowo dla osób, które pobierają POI oraz dokonują synchronizacji często - np. co 1/2 godziny
- Zablokowany odcinek w grupie wypadek, kolizja;
- Ruch wahadłowy w grupie wypadek, kolizja jeśli nie chcemy czekać na wahadłach.
Droga zablokowana przez punkt POI jaki utworzyliśmy będzie zablokowana nie tylko u nas po synchronizacji ale również u wszystkich innych, ale:
- do czasu aktywacji tylko dodatkowo u osób, które pobierają również POI nie poddane weryfikacji
- u wszystkich pobierających blokady na podstawie danej kategorii po aktywacji POI.
Są jeszcze inne rozwiązania dotyczące konfiguracji Miplotraffic.
Np. Kierowca ciężarówki może zablokować wszystkie drogi, które mają ograniczenia tonażowe.
Osoby uczulone na korki drogowe mogą je omijać blokując ulice na których się pojawiają i mamy w bazie zgłoszenie o tych korkach.
Należy jednak pamiętać, że zbyt dużo blokad może całkowicie zablokować możliwość wyznaczenia trasy.
AM daje również możliwość blokowania obszarów co jest przydatne gdy nie chcemy np. jadąc z koleżanką natknąć się na własnych teściów a możliwość ich "pojawienia się na drodze" jest szczególnie prawdopodobna na jakimś obszarze.
Pozdrawiam
PS. Jeszcze jedno zdanie na temat POI w kat. Wypadek, kolizja (zablokowany odcinek, ruch wahadłowy).
Punkty które pojawiają się na miplo a dotyczą np. wypadków są kasowane po 1-2 godzinach nie przez automat a przez mnie.
Czyli mam info o wypadku to POI wprowadzam i go kasuję.
Czasami POI są dłużej w bazie w tych kategoriach - np. w związku z powodzią.
Nie każdy wypadek czy inne zdarzenie na drodze wyłapię, ale te bardziej medialne (większe) często mają odbicie w bazie POI.
Każdy POI ma pełny opis oraz godzinę pojawienia się w bazie co daje możliwość ocenienia czy dane zdarzenie jest "świeże".