I dłuższy czas i o 30 km dalej, więc nie rozumiem po co, jak działa algorytm?
No zgadza się, nie rozumiesz.

Dalej owszem, ale czas przejazdu o tej porze wyszedł krótszy niż przez Leszno,
Nie możesz tych czasów porównywać, czas tej samej trasy bez trafiku jest zawsze taki sam,
(możesz uzyskać inny tylko przez zmianę prędkości w profilu prędkości)
więc zawsze taka sama trasa będzie wyliczona jako najszybsza.
Przy włączonym trafiku czas przejazdu tej samej trasy będzie się znacząco różnił
w zależności od godziny wyjazdu i dnia tygodnia, na takiej trasie jak wspomniałeś
różnice mogą być rzędu pół godziny, bo prędkości na poszczególnych odcinkach dróg
nie są brane z tabelki w profilu (choć one też mają wpływ)
tylko ze średnich prędkości przejazdu tych odcinków o danej porze dnia i tygodnia.
A ponieważ te prędkości zmieniają się różnie na różnych odcinkach,
(np. w piątek o trzeciej zwykle zupełnie korkuje się odcinek X, na odcinku Y jest luz, a na Z jest tłok,
ale 3 godziny później odcinek X jest już swobodnie przejezdny, a zatłoczone są ocinki Y i Z)
to sprawia że o jednej porze najszybsza jest trasa A, i innej trasa B, a o jeszcze innej trasa C.
Dlatego wyliczona najszybsza trasa pomiędzy tymi samymi punktami może być inna
o każdej porze dnia i tygodnia.
W załączniku masz przykład, jak wiele wariantów tej samej trasy Wrocław-Międzychód
moze zostać wyznaczonych w zależnosci od dnia i godziny wyjazdu.
ps.
Trasy przez Zieloną Górę nie udało mi się wyznaczyć o żadnej porze, ale to też nic dziwnego
bo nie znam dokładnie Twojego miejsca startu we Wrocławiu, a od tego wiele zależy
a ponadto, te trasy są wyliczne z użyciem mojego własnego profilu prędkości,
który różni się od standardowego, a to też ma znaczący wpływ na wybór trasy przez program.