PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych
Nawigacja GPS => AutoMapa => Wątek zaczęty przez: chola w Maj 19, 2010, 12:17:10
-
Na Twitterze napisali, że kolejne nowości w AM to Live Drive oraz Smart Routes... ciekawe czy to coś nowego czy nazwy tego co już jest w becie :)
EDIT:
Już sobie odpowiedziałem - Google zawsze prawdę powie:
Najnowsza ewolucja systemu AutoMapa Traffic oparta jest na dwóch inteligentnych technologiach wyznaczania tras, które radykalnie skracają czas dojazdu. Użytkownicy smartfonów i urządzeń nawigacyjnych posiadających dostęp do Internetu wspierani są technologią Live Drive pozwalającą na otrzymywanie i wysyłanie bieżących informacji o korkach i utrudnieniach drogowych. Gdy tylko AutoMapa zorientuje się, że na trasie przejazdu tworzy się korek, inteligentne rozwiązania Live Drive przeanalizują sytuację, przeliczą, czy korzystniejsze będzie wyznaczenie tras alternatywnych, czy też zator powinien za chwilę zniknąć i nie warto zmieniać pierwotnej trasy.
AutoMapa nie zapomina również o użytkownikach posiadających urządzenia PND bez dostępu do Internetu. Unikatowa technologia Smart Routes wykorzystuje doświadczenia innych użytkowników dróg, którzy przejeżdżają dziennie ponad 4 miliony kilometrów po polskich drogach. Tworzy to obraz sytuacji drogowej zarówno w miastach, jak i poza nimi. Rozwiązanie takie pozwala na udostępnienie wszystkim użytkownikom nie tylko informacji o bieżącej sytuacji na drogach w trybie on-line, ale również umożliwia prognozowanie jej rozwoju w zależności od pory dnia i godziny oraz dnia tygodnia. Co ważne, aby skorzystać z technologii Smart Routes nie jest potrzebne żadne dodatkowe urządzenie. Wszystkie niezbędne funkcje do wykorzystywania danych statystycznych są integralną częścią AutoMapy.
http://www.bankier.pl/wiadomosc/AutoMapa-wypowiada-wojne-korkom-2145323.html (http://www.bankier.pl/wiadomosc/AutoMapa-wypowiada-wojne-korkom-2145323.html)
-
WooooooW Aż mnie wbiło w fotel !!!
Brzmi to mniej więcej jak... spełnienie modlitw kierowców o super nawigację :E
-
A mie tu cosik zalatuje zmianą szyldu AMTraffic. :grin:
-
Zastanawiam się, co będzie, kiedy na Twitterze napiszą, że AM przejmuje funkcje kierowcy i kręci kierownicą :O.
Pewnie niektórzy po rozpędzeniu swojej rakiety, utną sobie drzemkę i oddadzą kierownicę. :ok:
-
Wolałbym by pisali o czymś co jest, a nie o czymś co będzie. Coś długo trwają te beta testy.
-
http://gsmonline.pl/portal/news/news.jsp?s0n_id=25448&link=Zmiany,w,AutoMapa,Traffic (http://gsmonline.pl/portal/news/news.jsp?s0n_id=25448&link=Zmiany,w,AutoMapa,Traffic)
[mod]Wiemy, wiemy ... mamy ten tekst na głównej:[/mod]
AutoMapa wypowiada wojnę korkom (http://pdaclub.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=17806:automapa-wypowiada-wojn-korkom&catid=51:programy&Itemid=93)
-
Skoro już wiemy, jak będzie pięknie y yntelygentnie :) pozwolę sobie skorzystać z tego wątku, by zadać pytanie, na które mimo starannego przejrzenia kilku innych wątków o Miplo- i AM-Traffic nie znalazłem odpowiedzi.
Czy dane (o blokadach dróg, remontach itp.) zawarte w MiploTrafficu są zdublowane na serwerach AMTraffic? Innymi słowy, czy mając włączony AMT można zrezygnować z MT?
Sensowność (czy raczej konieczność) wstawiania danych tego typu do AMT była wielokrotnie sugerowana na tym forum, m.in. przez Nocnego Marka, ale nie widziałem nigdzie jakiegoś stanowczego stwierdzenia, czy tak rzeczywiście jest czy też AMT to jedynie dane uzyskane od użytkowników jeżdżących z włączonym Traffikiem.
-
Wyznacz sobie trasę w Warszawie z Wilanowa na skrzyżowanie puławska/al.wilanowska. Poprowadzi cię Al. Wilanowską która od prawie 2 lat jest zamknięta na odcinku Sobieskiego/Dolinka służewiecka (w kierunku dolinki). Także masz odpowiedź. Jedno i drugie to dwa oddzielnie działające dodatki.
-
To babol zupełny, faktycznie. No chyba, że właśnie ją otworzyli dzisiaj a my nic nie wiemy :mrgreen: Dobrze, że chociaż moja AM 6.2 wyznacza (teraz, czyli we czwartek o 9:30) trasę szybką Sobieskiego i Czarnomorską do Bonifacego. NB. w targeo - to samo :(
Tylko jak czytam w innym wątku, że synchronizacja blokad nie działa a import nie usuwa poprzednich tylko trzeba ręcznie, to się odechciewa AMapować.
Połączone: Maj 20, 2010, 12:28:09
Zaczynam mieć wątpliwości, czy ten Traffic w ogóle działa. Wyznaczyłem sobie kilka "szybkich" tras w Warszawie, AMTraffic włączony, wymieniaj dane z serwerem - tak, pobieraj nowe dane - tak, gdy starsze niż - 10 min. Telefon z niczym się nie łączył, ikonka TRF - zielona. Wydaje mi się, że już przy wyznaczaniu trasy, nawet "na sucho", bez włączonego GPS (tu gdzie jestem fixa nie złapie, powinien pobierać dane z serwera - ale może się mylę.
-
A mie tu cosik zalatuje zmianą szyldu AMTraffic. :grin:
Mnie też - wygląda na owinięty w PRowy pic AMTraffic online (pierwszy akapit) i "statystyczny", zaszyty w mapy (drugi). Nie znalazłem niczego istotnie nowego.
-
Niestety fraffic nie działa 'na sucho', w ten sposób nie da się go przetestować :S
-
To babol zupełny, faktycznie. No chyba, że właśnie ją otworzyli dzisiaj a my nic nie wiemy :mrgreen: Dobrze, że chociaż moja AM 6.2 wyznacza (teraz, czyli we czwartek o 9:30) trasę szybką Sobieskiego i Czarnomorską do Bonifacego. NB. w targeo - to samo :(
A mnie o 8 rano wyznacza szybką Sródziemnomorska/korsykańska/bonifacego (ta korsykańska to droga osiedlowa) Wyznacza tak bo... karczocha nie ma połaczenia z Al. Wilanowską ... choć od roku to połączenie jest - zgłoszone zresztą.
-
Niestety fraffic nie działa 'na sucho', w ten sposób nie da się go przetestować :S
Czyli tylko "Prowadź do ..." z aktualnego miejsca wskazanego przez włączony GPS? Kompletnie bez sensu by to było, bo oznaczałoby, że nie można się sensownie przygotować do podróży przed wyjściem z domu. Przestaję rozumieć logikę twórców AM.
-
..... że nie wspomnę o użytkownikach sprzętów, które nie posiadają GSM.
-
Te wszystkie AM TT i TMC Trafiki w czasie tej powodzi można było na Śląsku, Małopolsce, i Podkarpaciu w "D" wsadzić. Nic nie działało. To wszystko jeden wielki Chłam.
Jak bym nie miał CB to dzisiaj jeszcze pewnie bym tam gdzieś gnił na trasie.
-
dolemiron, może więcej detali bo Twoja wypowiedź jest jak na razie do D, a nie sam system Traffic
-
Przejeź sie na południu Polski z tym Trafikiem to Ci się rozjaśni. Pożycz sobie jeszcze TT i Nawigona z TMC (ostatni chit) - Będzie Pan Zadowolony?
-
(...) (ostatni chit) (...)
nie wiadomo o co kaman... shit czy hit... a może właśnie o chit
-
Przejeź sie na południu Polski z tym Trafikiem to Ci się rozjaśni. Pożycz sobie jeszcze TT i Nawigona z TMC (ostatni chit) - Będzie Pan Zadowolony?
Po podkarpaciu, małopolsce, południowej lubelszczyźnie często jeżdzę.
W czym problem ??
P.S. Co to jest chit ??????????????????????????
:O :O :O
-
Chodziło gościowi o to, że w czasie tej powodzi Traffik w ogóle nie działał. Przecież to jasne. Wszystkie te systemy nie miały szans zadziałać w tym chaosie. Błedem było samo uruchomienie Traffika.
-
ElBasior i dolemiron
Wy tak zawsze razem ?
Swoje poglądy spamujecie już w kolejnym temacie.
Proponuję uważnie przeczytać, co w:
http://pdaclub.pl/forum/automapa/powodz-na-miplo/
wyjaśnił dosyć obrazowo ppepe, a powinno pomóc w zrozumieniu, że AM Traffic i Miplo Traffic, to zupełnie oddzielne pojęcia.
Mnie osobiście wypowiedź ppepe:
http://pdaclub.pl/forum/automapa/powodz-na-miplo/msg1301841/#msg1301841 (http://pdaclub.pl/forum/automapa/powodz-na-miplo/msg1301841/#msg1301841)
rozjaśniła wiele wątpliwości.
Może i wy coś z tej wiedzy przyswoicie :proud:
Te wszystkie AM TT i TMC Trafiki w czasie tej powodzi można było na Śląsku, Małopolsce, i Podkarpaciu w "D" wsadzić......
W "D" to można sobie i młynek do kawy wsadzić, jak się go nie potrafi obsługiwać :wink:
-
Swoje poglądy spamujecie już w kolejnym temacie.
Ty za to robisz to niemal w każdym.
Przepraszam, nie mogłem się powstrzymać.
-
Swoje poglądy spamujecie już w kolejnym temacie.
Ty za to robisz to niemal w każdym.
Przepraszam, nie mogłem się powstrzymać.
Czasami warto najpierw przeczytać, chwilę się zastanowić, zerknąć do odnośników, a na końcu zabrać głos.
Ale dzięki :ok:
-
Czasami warto najpierw przeczytać, chwilę się zastanowić, zerknąć do odnośników, a na końcu zabrać głos.
Ale dzięki :ok:
Widzę, że nie zrozumiałeś, więc wytłumaczę krótko: bardziej pasuje do Ciebie nick Spamunia.
-
Czasami warto najpierw przeczytać, chwilę się zastanowić, zerknąć do odnośników, a na końcu zabrać głos.
Ale dzięki :ok:
Widzę, że nie zrozumiałeś, więc wytłumaczę krótko: bardziej pasuje do Ciebie nick Spamunia.
Co z twoją kulturą ? Została za progiem ? :shock:
Do tego poziomu wymiany poglądów, więcej nie schodzę - później może być trudno wrócić.
Osobiste wycieczki ostatnio stały się na tym forum modne - widzę, że chcesz być trendy :S
Dobrego samopoczucia
-
Te wszystkie AM TT i TMC Trafiki w czasie tej powodzi można było na Śląsku, Małopolsce, i Podkarpaciu w "D" wsadzić.
Chodziło gościowi o to, że w czasie tej powodzi Traffik w ogóle nie działał. Przecież to jasne.
Ciekawe, że tylko Ty jeden tak dobrze dolemirona rozumiesz :mysli:
obaj macie alergię na traffic, obaj zachwalacie CB, obaj udzielacie się w tych samych wątkach ...
i obaj nadajecie z tego samego IP.
To rozdwojenie jaźni, urojony 'kompan od serca', czy zwyczajnie, wbrew regulaminowi zdublowane konto?
-
Czyżby podupadający dystrybutor CB? :-?
-
Dzis na stronie AM znalazlem
AutoMapa udostępnia aplikację AM Center, rewolucyjne narzędzie dla wszystkich urządzeń nawigacyjnych nie posiadających dostępu do Internetu pozwalające na wymianę informacji o ruchu drogowym!
Korzystając z aplikacji AM Center, użytkownicy AutoMapy nie posiadający urządzeń z dostępem do Internetu, mogą skorzystać z unikatowej technologii Smart Routes, dzięki której AutoMapa wyznacza najlepsze trasy przejazdu bazując na doświadczeniach innych użytkowników dróg przejeżdżających dziennie ponad 4 miliony kilometrów po polskich drogach.
Technologia Smart Routes jest doskonałym narzędziem dla starszych urządzeń nawigacyjnych bez dostępu do Internetu. W oparciu o najnowszą wersję programu AutoMapa, będą one zasilone danymi o ruchu drogowym, które uwzględniają przy planowaniu tras czasowe ograniczenia ruchu oraz prognozy stanu ruchu drogowego na podstawie statystyk dni tygodnia/świąt i pory dnia. Dane wymieniane z serwerami AutoMapa Traffic tworzą obraz sytuacji drogowej zarówno w miastach, jak i poza nimi i pozwalają sprawnie pokonać korki bazując na statystycznych danych historycznych.
Jak podkreśla Janusz M. Kamiński, szef PR i Marketingu AutoMapy, siłą systemu AutoMapa Traffic jest połączenie dwóch unikatowych technologii: Live Drive! pozwalającej na otrzymywanie i wysyłanie bieżących informacji o korkach i utrudnieniach drogowych oraz Smart Routes, bazującej na danych statystycznych.
Aplikacja AM Center jest uruchamiana na komputerach PC. Po jej instalacji, synchronizacja danych SmartRoutes z urządzeniem PND jest bezobsługowa, a użytkownik może od razu wymiany danych z serwerami AutoMapa Traffic.
AM Center pobrać mogą wszyscy użytkownicy AutoMapy ze strony www.Miplo.pl (http://www.Miplo.pl)
-
Czy ja dobrze rozumiem, że to 'Smart Routes' to dane statystyczne o prędkościach,
których odświeżenie możliwe było do tej pory jedynie poprzez upgrade do kolejnej
wersji AM = mapy. A teraz dane statystyczne będzie można sobie synchronizować
przed podróżą, tak jak POI? :)
-
Mniej więcej tak to działa. Jedno tylko mnie martwi, z pierwotnego pliku o pojemności 40MB, zostało mi teraz 26MB :shock:
-
A mi cały czas (codziennie) wywala:
Brak plików do pobrania. Na urządzeniu znajdują się najnowsze wersje plików.
-
A mi wywala Nie udało się skopiować plików :E
-
No to o co biega z tym programem AMCENTER ?
A w folderze Traffic mam tylko jeden plik TrafficStats.bin, który ma 46 bajtów.
-
No to o co biega z tym programem AMCENTER ?
A w folderze Traffic mam tylko jeden plik TrafficStats.bin, który ma 46 bajtów.
Zmienają się wartości w plikach: hubnet.a i speeds.a
-
Zawsze robię kopie AM na PC i powiem ci, że w tych plikach też się nic nie zmieniło. Nawet nie ma nowej daty modyfikacji pliku.
-
A mi wywala Nie udało się skopiować plików :E
No niestety u mnie również wszystko kończy się komunikatem
-
Zawsze robię kopie AM na PC i powiem ci, że w tych plikach też się nic nie zmieniło. Nawet nie ma nowej daty modyfikacji pliku.
Wartość pliku speeds.a zmalała o połowę - do 26MB.
Data modyfikacji 22-05-2010
Połączone: [time]Maj 24, 2010, 17:40:32[/time]
A mi wywala Nie udało się skopiować plików :E
No niestety u mnie również wszystko kończy się komunikatem
Powinien ukazać się taki obraz, jeżeli mapę masz na karcie SD a navi podłączona przez AS.
-
Nowe info z Miplo:
Support 006829, dnia dziś o 15:02
Wprowadzane przez Użytkowników Miplo informacje nt zablokowanych odcinków są systematycznie przekazywane do systemu AutoMapa Traffic!
Dane nt nieprzejezdnych odcinków wprowadzajcie do kategorii http://www.miplo.pl/?c=1247&dir=1#showmap (http://www.miplo.pl/?c=1247&dir=1#showmap)
-
.....jeżeli mapę masz na karcie SD a navi podłączona przez AS.
Ja tam twardo wkładałem kartę do czytnika i próbowałem aktualizować bez podłączenia PDA.
Gdy podłączyłem Mio poszło :ok:
-
Wprowadzane przez Użytkowników Miplo informacje nt zablokowanych odcinków są systematycznie przekazywane do systemu AutoMapa Traffic!...
Niby fajnie, bo zanim ostatni wprowadziłem już pierwszy był aktywny ale osobiście zgłosiłem jeden do usunięcia, bo ktoś nie doczytał artykułu chyba i zablokował 2 razy tyle drogi wojewódzkiej co trzeba.
Ciekawe ile jeszcze takich punktów... :S
Z drugiej strony jednak niby jak weryfikować ? :O
A informacja istotna...
-
Jak często macie ustawione wysyłanie i pobieranie w AM'Traffic?
Czy jest sens robić to aż co 5 min (domyślnie)?
Pozdrawiam
-
Dolek ja mam komunikat taki jak Ty gdy karę mam w czytniku. Łączyłeś Mio przez AS, czy karta w czytniku i podłączone mio?
-
Dolek ja mam komunikat taki jak Ty gdy karę mam w czytniku. Łączyłeś Mio przez AS, czy karta w czytniku i podłączone mio?
Karta w Mio, Mio prze AS połączony z PC i poszło :ok:
W innych konfiguracjach, np. karta w czytniku+AS mi nie działa.
-
W innych konfiguracjach, np. karta w czytniku+AS mi nie działa.
U mnie działa w obu przypadkach.
-
Poszło przez AS :ok:. Plik hubnet zwiększył się do 6 MB a speeds zmniejszył z 47 do 26
EDIT: Ponowna próba przez czytnik i wygląda, że jest O.K. Nie wyświetla komunikatu o braku możliwości zapisu tylko podaje, że nie ma nowych plików na serwerze (zrozumiałe przed chwilą pobrałem).
-
A ja mam cały czas to samo przez AS.
-
A ja mam cały czas to samo przez AS.
Sprawdzasz pliki o których mowa w lokalizacji jak pokazuje Amcenter?
-
W pełni zgadzam się z Bilunią AMTraffic wyczynia dziwne cuda. Np. Trasa Wrocław Międzychód, trasa szybka:
z traffic'kiem przez Zieloną G. 276 km, czas 4h27min
bez przez Leszno 246 km, czas 3h35min
a więc traffic mam wyłączony, może kiedyś będzie to funkcjonować poprawnie.
I teraz pytanie. Chciałbym przesyłać dane do serwera AM ale nie korzystać z traffic'a i takiej możliwości nie ma :(.
-
I na jakiej podstawie sądzisz że to cuda, bo pokazała dłuższy czas?
Te czasy są nieporównywalne, bo są liczone w inny sposób.
-
I dłuższy czas i o 30 km dalej, więc nie rozumiem po co, jak działa algorytm?
Sprawność kotła np 130% też jest liczona inaczej, tylko po co?
-
Fajnie, że mamy kolejny program do synchronizacji danych do AM. No puknijcie się w głowę. Miplosync który wygląda jak z 19. wieku, zamiast poprawić to robią jakieś AM Center które synchronizuje inne dane i to jeszcze tylko na PC.
-
W pełni zgadzam się z Bilunią AMTraffic wyczynia dziwne cuda. Np. Trasa Wrocław Międzychód, trasa szybka:
z traffic'kiem przez Zieloną G. 276 km, czas 4h27min
Liczone z uwzględnieniem warunków drogowych (statystycznych) - zbliżone do rzeczywistości.
bez przez Leszno 246 km, czas 3h35min
Liczone na podstawie kategorii dróg - nijak nie przystające do rzeczywistości - jakby nie było w ogóle ruchu.
Włącz lepiej traffic B)
-
I dłuższy czas i o 30 km dalej, więc nie rozumiem po co, jak działa algorytm?
No zgadza się, nie rozumiesz. :S
Dalej owszem, ale czas przejazdu o tej porze wyszedł krótszy niż przez Leszno,
Nie możesz tych czasów porównywać, czas tej samej trasy bez trafiku jest zawsze taki sam,
(możesz uzyskać inny tylko przez zmianę prędkości w profilu prędkości)
więc zawsze taka sama trasa będzie wyliczona jako najszybsza.
Przy włączonym trafiku czas przejazdu tej samej trasy będzie się znacząco różnił
w zależności od godziny wyjazdu i dnia tygodnia, na takiej trasie jak wspomniałeś
różnice mogą być rzędu pół godziny, bo prędkości na poszczególnych odcinkach dróg
nie są brane z tabelki w profilu (choć one też mają wpływ)
tylko ze średnich prędkości przejazdu tych odcinków o danej porze dnia i tygodnia.
A ponieważ te prędkości zmieniają się różnie na różnych odcinkach,
(np. w piątek o trzeciej zwykle zupełnie korkuje się odcinek X, na odcinku Y jest luz, a na Z jest tłok,
ale 3 godziny później odcinek X jest już swobodnie przejezdny, a zatłoczone są ocinki Y i Z)
to sprawia że o jednej porze najszybsza jest trasa A, i innej trasa B, a o jeszcze innej trasa C.
Dlatego wyliczona najszybsza trasa pomiędzy tymi samymi punktami może być inna
o każdej porze dnia i tygodnia.
W załączniku masz przykład, jak wiele wariantów tej samej trasy Wrocław-Międzychód
moze zostać wyznaczonych w zależnosci od dnia i godziny wyjazdu.
ps.
Trasy przez Zieloną Górę nie udało mi się wyznaczyć o żadnej porze, ale to też nic dziwnego
bo nie znam dokładnie Twojego miejsca startu we Wrocławiu, a od tego wiele zależy
a ponadto, te trasy są wyliczne z użyciem mojego własnego profilu prędkości,
który różni się od standardowego, a to też ma znaczący wpływ na wybór trasy przez program.
-
Fajnie, że mamy kolejny program do synchronizacji danych do AM. No puknijcie się w głowę. Miplosync który wygląda jak z 19. wieku, zamiast poprawić to robią jakieś AM Center które synchronizuje inne dane i to jeszcze tylko na PC.
Ani jednego, ani drugiego zwykły user nie musi używać, żeby mieć praktycznie te same dane. To zabawki dla pasjonatów (power userów) takich jak my :ok:
-
I dłuższy czas i o 30 km dalej, więc nie rozumiem po co, jak działa algorytm?
No zgadza się, nie rozumiesz. :S
altroch jednak chyba rozumie.
Natomiast Tobie (z całym szacunkiem), polecam porównanie godzin 4.05 i 4.06. :shock:
Oto, co potrafi z kalkulacji trasy zrobić Traffic. Minuta różnicy na starcie, a 23 km drogi więcej do przejechania. A co będzie, jak w międzyczasie stanę na siusiu ? Mam przez to zmienić trasę? :D
Dlatego też, u mnie Traffic pozostaje jako gadżet - wyłączony.
Pozdrawiam "power userów" :proud:
-
Natomiast Tobie (z całym szacunkiem), polecam porównanie godzin 4.05 i 4.06. :shock:
Oto, co potrafi z kalkulacji trasy zrobić Traffic. Minuta różnicy na starcie,
I to jest najlepszy dowód, że Ty też nie rozumiesz :S
Gdybyś rozumiał, domyśliłbyś się, że to nie są godziny wyjazdu tylko czasy przebycia trasy,
wprawdzie nie napisałem tego wprost, ale napisałem "w zależnosci od dnia i godziny wyjazdu"
Nie podejrzewałem nawet, że ktoś po takim określeniu warunków mógłby sądzić
że zrobię ilustracje dla godzin startu w odstępach 1-2 minutowych: 4:01, 4:03, 4:04, 4:05, 4:06
i jeszcze dla zmyłki ustawię je na screenie w losowej kolejności.
Gdybyś rozumiał, to też wiedziałbyś, że to niemożliwe by w ciągu 6 minut program wyliczył 5 różnych tras,
wiedziałbyś również że nawet nie ma takiej możliwości, by wyznaczyć trasy w odstępach minutowych,
bo najmniejsza dostępna w ustawieniach podziałka to 5 minut.
-
To jeszcze lepiej, bo bez Traffica, po w/w trasie mi wychodzi 3 godz 16' i 3 godz 18' :ok:
Zapewniam, że ten czas jest jak najbardziej realny, bez pisku opon i przeganianiu staruszek z pasów. :wink:
-
W pełni zgadzam się z Bilunią AMTraffic wyczynia dziwne cuda. Np. Trasa Wrocław Międzychód, trasa szybka:
z traffic'kiem przez Zieloną G. 276 km, czas 4h27min
bez przez Leszno 246 km, czas 3h35min
a więc traffic mam wyłączony (...)
Nie tylko Ty - tego czegoś nie da się używać.
Liczone na podstawie kategorii dróg - nijak nie przystające do rzeczywistości - jakby nie było w ogóle ruchu.
Włącz lepiej traffic B)
Akubit, 270 km jechać przez 4,5 godziny ??? Chyba rowerem :wink:
-
Akubit, 270 km jechać przez 4,5 godziny ??? Chyba rowerem :wink:
Warszawa-Katowice, dość często jeżdżę, jadąc "normalnie" przejeżdża się między 3 a 6 godzin. Odległość się nie zmienia, tylko korki na wylotówkach się zmieniają. Też powiesz, że rowerem?
-
... Akubit, 270 km jechać przez 4,5 godziny ??? Chyba rowerem :wink:
A ile byś chciał jechać? :terrified:
Średnia prędkość wychodzi 60 km/h :shock:
Jak dla mnie w normie.
-
3,5 godz. chyba nie za wiele wymagam :E Dla mnie to jest norma :wink:
-
... Akubit, 270 km jechać przez 4,5 godziny ??? Chyba rowerem :wink:
A ile byś chciał jechać? :terrified:
Średnia prędkość wychodzi 60 km/h :shock:
Jak dla mnie w normie.
Jeżeli dla Ciebie średnia po trasie Poznań - Międzychd 60 km/h jest normą , to tym bardziej Traffic Ci niepotrzebny.
Trochę obiektywizmu czasem nie zaszkodzi.
Dotychczas czytałem, że Traffic ma zapewnić szybszy przejazd, ominąć korki itp. pijarowskie bzdety. Przecież zrzuty zrobione przez nM świadczą o czymś wręcz przeciwnym - czy to tak trudno zauważyć ? :shock:
Może w mieście się to sprawdza. Natomiast, by prawidłowo wyznaczał trasy, to zanim go wprowadzono, powinno się poprawić kategoryzację dróg, dobrać do nich realny Profil prędkości (ten wbudowany, a nie "grzebany"), uwzględniający ograniczenia prędkości, gęstość zaludnienia, rodzaj infrastruktury, światła, zakłady przemysłowe .... a na końcu dopiero gadżety.
-
Wrocław -> Międzychód z trafikiem (przez Zieloną Górę) - 4h 43min.
Wrocław -> Międzychód z trafikiem (z dodanym "przez okolicę" Leszna) - 4h 49min.
Która trasa jest szybsza?
Obie zostały wyznaczone na podstawie rzeczywistych prędkości jaki ludzie uzyskują na danych odcinkach. Średnich - jedni się spieszą, inni jadą dostojnie. Tak jest na drogach, a nawigacja jest nie tylko dla ścigantów. Zresztą w korkach, nawet najwięksi ściganci, mają średnie prędkości identyczne z "żółwiami".
Jeżeli macie problem z ETA, to albo poprawcie sobie profil prędkości, albo sposób liczenia ETA.
-
Zobacz jakimi drogami Traffic prowadzi i poznasz odpowiedź na nurtujące Cię pytania.
Zrzuty trasy wyznaczonej bez "gadżetu" przedstawiłem wcześniej. Czasy bez Traffica, też - dla przypomnienia 3.16'
Pora chyba te argumenty zauważyć :wink:
-
Nadal nie rozumiesz, że trasy wyznaczone z trafikiem z definicji muszą trwać dłużej, bo uwzględniają ruch drogowy. Czas te argumenty przyswoić :evil:
Żadne pytania zwiazane z trafikiem mnie nie nurtują :-? Rozumiem to zagadnienie doskonale. To raczej Ty masz problem, więc podziel się uwagami, "jakimi to drogami" prowadzi trafik.
-
Wrocław -> Międzychód z trafikiem (przez Zieloną Górę) - 4h 43min.
Wrocław -> Międzychód z trafikiem (z dodanym "przez okolicę" Leszna) - 4h 49min.
Która trasa jest szybsza?
I dla tych 6 min nadkładam ok. 40 km. Super.
-
... Zrzuty trasy wyznaczonej bez "gadżetu" przedstawiłem wcześniej. ...
No własnie coś mi się w Twoim poście nie zgadza z obrazkami :-|
Napisałeś:
... Minuta różnicy na starcie, a 23 km drogi więcej do przejechania. A co będzie, jak w międzyczasie stanę na siusiu ? Mam przez to zmienić trasę? :D...
A na obrazkach widzę tylko 2km różnicy (228 i 230 km). Skąd te 23 km? :O
Patrzę sobie na rózne możliwości trasy z Wrocławia do tego Międzychodu i nie bardzo widzę tam drogi kwalifikujące się do osiągnięcia dużo wyższych prędkości średnich (mając na mysli całą trasę) od wspominanych 60 km/h.
-
I dla tych 6 min nadkładam ok. 40 km. Super.
Ale przecież wybrałeś szybką, to czego oczekujesz? :O To jest najszybsza trasa, a nie optymalna. Jak chcesz optymalną, to ją wybierz i zobacz którędy Cię poprowadzi :ok:
-
ochkarol
Poczytaj jeszcze raz ze zrozumieniem kilka wypowiedzi - nie tylko moich.
Zerknij na zrzuty nM, a będziesz wiedział o jakich 23 km pisałem. :shock:
PS. Sprawdź, czy też nie możesz edytować swoich wypowiedzi ?
-
Czasy bez Traffica, też - dla przypomnienia 3.16'
Ile razy można tłumaczyć, że ten czas nie uwzględnia ruchu ulicznego, świateł, ostrych zakrętów, terenu zabudowanego, stąd z definicji jest krótszy. Uwzględnia tylko prędkości sztucznie przypisane do kategorii drogi i ewentualnie profil prędkości.
-
... Czasy bez Traffica, też - dla przypomnienia 3.16' ...
270km/3,16=średnia prędkość na całej trasie 85 km/h
I to uważasz za zbliżoną do rzeczywistej średnią prędkość na jakiejkolwiek w Polsce dłuższej trasie nie prowadzącej w wiekszości trasami szybkieg ruchu? :O :terrified:
Jaką trzeba utrzymywać prędkość podróżną, żeby cos takiego osiągnąć ?! :O :terrified:
-
Czasy bez Traffica, też - dla przypomnienia 3.16'
Ile razy można tłumaczyć, że ten czas nie uwzględnia ruchu ulicznego, świateł, ostrych zakrętów, terenu zabudowanego, stąd z definicji jest krótszy. Uwzględnia tylko prędkości sztucznie przypisane do kategorii drogi i ewentualnie profil prędkości.
To akurat jest oczywiste. :wink: - dla mnie też. :ok:
-
PS. Sprawdź, czy też nie możesz edytować swoich wypowiedzi ?
Nie moge juz od 6:30 :mrgreen:
-
To akurat jest oczywiste. :wink: - dla mnie też. :ok:
No to nie rozumiem, po co przypominasz czas 3.16' :mysli:
-
ochkarol
Brałeś coś dzisiaj ? Odsuń te skrzyneczki od siebie.
Gdzie na moich zrzutach dla trasy wyznaczonej bez Traffica, widzisz 270 km ?
Kończę utarczki w tym temacie, bo to nie ma sensu.
Rób wodę z mózgu innym
-
ochkarol
Gdzie na moich zrzutach dla trasy wyznaczonej bez Traffica, widzisz 270 km ? ...
Pojarały mi się posty "źródłowe" :ok: :wink:
Niech będzie 230km (Wrocław-Międzychód nieprawdaż? :wink:). i Tak wychodzi niecałe 73 km/h :O
Jeżdżę co dwa tygodnie po 15:00 w piatek i niedzielę na trasie Lublin-Kielce i z powrotem.
Cała trasa krajówką, niewielkie odcinki o naprawdę złej nawierzchni (nie na tyle dla mnie, żeby zwalniać), nie za dużo terenów zabudowanych, brak tras szybkiego ruchu.
Start praktycznie z granic Lublina, natomiast stolicę "Scyzorni" :wink: przejechać muszę całą ze wschodu na zachód.
Średnie prędkości osiągam ok. 60 km/h utrzymując prędkość podróżną 100-120 km/h poza terenem zabudowanym i ok. 60 km/h na terenie zabudowanym.
Jedyna trasa na jakiej udało mi się osiągnąć średnią prędkość ok. 70 km/h to Poznań - Lublin via Stryków, Brzeziny, Rawa Mazowiecka, Grójec, Radom. Ale tam blisko połowę dystansu pokonałem autostradą i droga ekspresową.
-
Może w mieście się to [Traffik] sprawdza. Natomiast, by prawidłowo wyznaczał trasy, to zanim go wprowadzono, powinno się poprawić kategoryzację dróg, dobrać do nich realny Profil prędkości (ten wbudowany, a nie "grzebany"), uwzględniający ograniczenia prędkości, gęstość zaludnienia, rodzaj infrastruktury, światła, zakłady przemysłowe .... a na końcu dopiero gadżety.
Na pewno Traffik nie jest idealnym rozwiązaniem, na pewno można go poprawiać ale wydaje mi się, że Traffik jest DOKŁADNIE TYM, o czym piszesz - próbą ustalenia REALNEGO profilu prędkości dla poszczególnych dróg - chyba nie ma lepszej metody niż obserwacja średnich prędkości uzyskiwanych przez samochody na danym odcinku - żadna teoria lepiej tego nie zrobi. A to, co postulujesz, to właśnie próba teoretycznego poprawienia wyznaczania ETA bez Traffiku. Na pewno warto także to zrobić ale to są dwa niezależne kanały. Przynajmniej potencjalnie Traffik ma IMHO większe szanse powodzenia.
-
... Może w mieście się to sprawdza. Natomiast, by prawidłowo wyznaczał trasy, to zanim go wprowadzono, powinno się poprawić kategoryzację dróg, dobrać do nich realny Profil prędkości (ten wbudowany, a nie "grzebany"), uwzględniający ograniczenia prędkości, gęstość zaludnienia, rodzaj infrastruktury, światła, zakłady przemysłowe .... a na końcu dopiero gadżety.
Nie możesz usztywnić wszytskich parametrów traffica, bo przestanie byc traffic'iem.
Tam gdzie jest sygnalizacja świetlna - średnie prędkości dla odcinka w trafficu będą zapewne niższe.
Tam gdzie jest ograniczenie prędkości powodujące jej faktyczne zmniejszenie tak samo. Po co Ci uwzględniać ograniczenia prędkości na trasie, które stoją przed "co drugim skrzyżowaniem" jak i tak nikt tam nie zwalnia.
A "grzebany" Profil prędkości pozwala właśnie dostować ETA do swojego stylu jazdy. Usztywniając go ETA będzie prawidłowy dla niewielkiej grupy uzytkowników.
Gestość zaludnienia moze jeszcze rozumiem ale zakłady przemysłowe? :O :wink:
-
Czasy bez Traffica, też - dla przypomnienia 3.16'
Pora chyba te argumenty zauważyć :wink:
Jakie argumenty? Ze porównujesz nieporównywalne?
W załączeniu masz część omawianej trasy, ta część jest (o tej porze) prowadzona
identycznie z trafikiem jak i bez, zastanów się teraz czym się różnią te 2 trasy:
-
Akubit, 270 km jechać przez 4,5 godziny ??? Chyba rowerem :wink:
To daje średnią 60km/h. Akurat moja średnia po krajówkach wynosi ok. 65km/h - wystarczy jeden korek, jedno większe miasto i tak to jest.
A tutaj pewnie był jeszcze włączony postój 30min/co 3h.
Wynik jak najbardziej prawidłowy (inna sprawa, że normalnie też szybciej dojeżdżam niż pokazuje ETA z trafficiem na defaulcie).
Połączone: Maj 25, 2010, 16:52:37
Wrocław -> Międzychód z trafikiem (przez Zieloną Górę) - 4h 43min.
Wrocław -> Międzychód z trafikiem (z dodanym "przez okolicę" Leszna) - 4h 49min.
Która trasa jest szybsza?
I dla tych 6 min nadkładam ok. 40 km. Super.
To wybierz sobie trasę Optymalną, a nie Szybką. Chciałeś być jak najszybciej. No to jesteś, więc skąd pretensje...
-
W sumie masz rację, nie mam argumentu.
-
.... zastanów się teraz czym się różnią te 2 trasy:
Ja znam odpowiedź na to pytanie, a brzmi ona że: jedna trasa jest bardziej.
---
Dla niewtajemniczonych, to analogia z dowcipu: czym różni się kanarek - że ma jedną nóżkę bardziej
-
ElBasior i dolemiron
Wy tak zawsze razem ?
Swoje poglądy spamujecie już w kolejnym temacie.
Proponuję uważnie przeczytać, co w:
http://pdaclub.pl/forum/automapa/powodz-na-miplo/
wyjaśnił dosyć obrazowo ppepe, a powinno pomóc w zrozumieniu, że AM Traffic i Miplo Traffic, to zupełnie oddzielne pojęcia.
A na miplo.pl czytamy:
"Wprowadzane przez Użytkowników Miplo informacje nt zablokowanych odcinków są systematycznie przekazywane do systemu AutoMapa Traffic!
Dane nt nieprzejezdnych odcinków wprowadzajcie do kategorii http://www.miplo.pl/?c=1247&dir=1#showmap (http://www.miplo.pl/?c=1247&dir=1#showmap)"
http://www.miplo.pl/articles/?art=42 (http://www.miplo.pl/articles/?art=42)
I co? I nie działa...
-
Komus się chyba pomyliło AutomapaTraffic z MiploTraffic.
-
Komus się chyba pomyliło AutomapaTraffic z MiploTraffic.
Supportowi miplo.pl?
-
to jak już jesteśmy w trafficowych nowościach, to na stronie orange znalazłem dzisiaj że orange również wprowadza inteligentną nawigację która omija korki :) :D
"Nawigacja Orange - to pierwsza na polskim rynku usługa autonawigacji GPS bez korków oparta o system nawigacji on-line. Nawigacja Orange poprowadzi Cię za pomocą automatycznie aktualizowanych, precyzyjnych map i jasnych komunikatów głosowych do celu, a dodatkowo pomoże Ci ominąć korki i roboty drogowe, ostrzeże przed fotoradarem i szybko znajdzie szukaną przez Ciebie restaurację czy stację benzynową."
Paranoja jakaś ... i jak zwykle też opierają się na statystykach użytkowników którzy stoją w korkach.
Jak dla mnie, totalny niewypał
-
to jak już jesteśmy w trafficowych nowościach, to na stronie orange znalazłem dzisiaj że orange również wprowadza inteligentną nawigację która omija korki :) :D
(...)
Jak dla mnie, totalny niewypał
Toć to nic innego, jak NaviExpert.
-
o proszę :) screenów się nie doszukałem, bo nawet (przyznaję się) nie chciało mi się szukać, ale parcie na takie opcje jest większe niż się spodziewałem. Niedługo lodówka będzie korki omijać, a włączając telewizor będzie przerywany film reklamami o trafficu lub informacjami jak się jutro o 7:00 kierować na dany obszar miasta aby ominąć korki :D
-
Tak, jak w reklamach telefonów komórkowych.
Znajdź taką w której usłyszysz, że w tym telefonie dźwięk rozmówcy w słuchawce jest czysty jak łza. :mrgreen: :E
-
"Żelazna konsekwencja" :ohreally: z którą działają narzędzia do synchronizacji danych w AM jest naprawdę rozbrajająca. Aby zadziałał MiploSync muszę mojego PNA podłączyć w trybie ActiveSync, lecz w tym trybie aplikacja AMCenter nie znajduje zainstalowanej Automapy, pozwoliłem jej szukać ponad 6 minut.
Gdy podłączę PNA w trybie pamięci masowej, AMCenter bez problemu znajduje instalację AM i można rozpocząć synchronizację, zauważyłem, że podmieniane są pliki: hubnet.a; speeds.a .
Pzd
-
Ja zarówno Miplosynca jak i AMCenter obsługuję w trybie Activesync. Na PNA.
-
Ja zarówno Miplosynca jak i AMCenter obsługuję w trybie Activesync. Na PNA.
Akubit którą wersję CE masz na swoim PNA, u mnie jest CE6.0
-
5.0
-
Panowie w instrukcji AM center, na stronie AM i Miplo nie znalazłem odpowiedzi, więc zadaje pytanie:
Posiadam HTC Artemis bez internetu. Czy oprócz domowej synchronizacji przez AS i miplosync muszę używać AM Center? Kiedyś informacje o korkach były aktualizowane przez miplosync i ew. w czasie jazdy jak się miało połączenie internetowe w nawigacji.
Ale teraz AM podzieliła Miplotrafic na 2 funkcjonalność SmartRoutes i LiveDrive.
thx
-
Urządzenia nie mające podłączenia online do internetu nie miały aktualizowanych danych o przepustowości dróg, dane były zawarte w mapy.
Teraz otrzymaliśmy namiastkę działania online dzięki AMCener i zawsze przed wyjazdem w trasę możesz zsynchronizować dane, wysyłając do serwera swoje logi oraz pobrać aktualny stan, dzięki temu zwiększy się ilość danych do przygotowania statystyk oraz będziesz miał aktualizację pomiędzy kolejnymi wydaniami. Co zaś się tyczy nazw marketingowych to producenci co jakiś czas ogłaszają starą funkcjonalność pod nową nazwą.
Pzd
-
A miplosync nie aktualizowało tych informacji o przepustowości dróg?
Aktualizacja miplosync ściągneła dane:
* pobieranie MiploTraffic;
* rozmiar danych MiploTrafic: 63.0KB;
* synchronizacja MiploTraffic zakończona pomyślnie;
Jakie to są dane?
-
To nie są dane o przepustowości dróg. To są dane o blokadach (np remonty, drogi nieprzejezdne itp.), w zależności od tego co ustawisz na Miplo
-
już mi się to wszystko zaczyna układać :) Nie mniej jednak powinno to się robić za jednym zamachem przez miplosync, po co dwa programy używać :) Ale to jest tylko moja opinia.
Dziękuje za wyjaśnienie.
-
Posiadam HTC Artemis bez internetu. Czy oprócz domowej synchronizacji przez AS i miplosync muszę używać AM Center?
Nie musisz. Wystarczy jak raz na jakiś czas uruchomisz AM Center, wysyłając dane traffic, zbierające się pomiędzy kolejnymi połączeniami. W nagrodę ściągną Ci się aktualniejsze dane traffic offline.
-
z jaka datą macie ostatnie dane trybu offline? Ja od ponad tygodnia z 20.05 i przy kolejnych aktualizacjach pisze, że są aktualne.
-
14.05., ale ja mam EU.
-
Mapa PL 04-06-2010.
A może inna data?
-
Mi właśnie ściągnęło nowy traffic. Czyżby czytali forum?
Połączone: Czerwiec 04, 2010, 16:07:04
Mapa PL 04-06-2010
Aaa - widzę, że Tobie też.