PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych
Nawigacja GPS => AutoMapa => Wątek zaczęty przez: jagga68 w Czerwiec 13, 2010, 00:28:30
-
Jak w temacie, AMCenter pobral nową paczkę danych
-
TYLKO AMCENTER to synchronizuje?
-
AM Traffic jest synchronizowany tylko przez AMCenter, wymieniane są dość duże pliki, w AM PL hubnet.a ma prawie 6MB a speeds.a 26MB. Producent AM przygotowuje nowe pliki co kilka, kilkanaście dni, ostatnie dostępne są z 10 czerwca.
Pzd
-
Synchronizowałem poprzez Miplo oraz poprzez AM i w informacjach Traffic w AM nie było nowych danych,
a tu piszą, że już są nowe dane więc zrobiłem to poprzez AMCENTER i pobrało.
Myślałem tylko, że AMCENTER jest tylko dla tych, co nie maja połączenia sprzętu (na którym jest AM) z netem.
-
Witam
Czyli co ci którzy mają dostęp do netu przez urządzenie powinni dodatkowo zainstalować AMCenter i też robić aktualizację danych?
-
Tak by winikało, bo tylko tam mi ściągłolo dane SmartRoutes.
-
IMHO ci, którzy korzystają z LiveDrive, czyli traffic online, mają te dane dostarczane na bieżąco - najnowsze. Natomiast, gdy stracą połączenie z netem, to wtedy korzystają ze starszych danych z pliku speed.a.
-
IMHO ci, którzy korzystają z LiveDrive, czyli traffic online, mają te dane dostarczane na bieżąco - najnowsze. Natomiast, gdy stracą połączenie z netem, to wtedy korzystają ze starszych danych z pliku speed.a.
Pewien jesteś, na stronie Automapy znajduje się informacja "AutoMapa Traffic jest połączenie dwóch unikatowych technologii: LiveDrive! pozwalającej na otrzymywanie i wysyłanie bieżących informacji o korkach i utrudnieniach drogowych oraz SmartRoutes, bazującej na danych statystycznych. "
W/g mnie (choć mogę się mylić) LiveDrive (poprzednia nazwa Miplo Traffic) może być synchronizowana online ale służy do wymiany POI oraz blokad (w/g ustawień) odcinków, zaś SmartRoutes (poprzednia nazwa AM traffic) zawiera dane o statystycznej przepustowości dróg i nigdy nie była synchronizowana online. Od niedawna mamy możliwośc podmiany plików przez aplikację AMCenter.
Pzd
-
Czyli nie ma czegoś takiego jak aktualna sytuacja drogowa? Czy czegoś nie rozumiem ...
No bo te dane wysyłane w danej chwili i jak muszą być przez AM obrobione i dopiero po jakimś czasie (no właśnie ile: kilka dni, czy kilka minut) trafiają do pobrania przez Live Drive.
Z drugiej jednak strony, co to jest, to przelicznie trasy w czasie jazdy ..., chyba coś się jednak dostaje ???
-
Z tego co ja zrozumiałem pisząc do supportu w podobnej sprawie, dane otrzymane przez LiveDrive nie aktualizują danych statystycznych SmartRoutes AM; są wykorzystywane wyłącznie na czas aktualnego wyznaczania trasy. I dlatego nawet mając połączenie z Netem warto pobierać dane statystyczne SmartRoutes poprzez AM Center.
-
Ale aktualizację SmartRoutem masz co kilka tygodni, więc jak teraz ściągnąłem aktualne dane, to nie ma po co synchronizować AMCENTER w najbliższych nastu dniach przed planowaną trasą.
-
Zapytałem się supportu wprost, czy synchronizacja Smart Routes via AM Center jest potrzebna tym, którzy korzystają z Live Drive.
Na logikę tak, bo w najlepszym razie Live Drive zbiera dane w promieniu do 40 km od położenia odbiornika GPS. Czyli przykładowa 400-kilometrowa trasa będzie wyznaczona dokładniej wg nowych danych Smart Routes niż bez nich.
Stąd od razu razem z powyższym pytaniem zadałem następne, czy będzie możliwa synchronizacja danych Smart Routes bez pośrednictwa AM Center, tylko wprost Automapy, bo np. ja mam nielimitowany internet, za który osobiście nie płacę, i jak dla mnie pobranie via UMTS 30+ MB to nie problem.
Dam znać, co i jak w temacie.
Pozdrawiam.
Spinnek.
-
nie mam AMCenter
Maps\Polska\hubnet.a - 5,6 MB
Maps\Polska\speeds.a - 45,7 MB
wynika z tego że chyba AMCenter jest zbędny :)
-
W/g mnie (choć mogę się mylić) LiveDrive (poprzednia nazwa Miplo Traffic) może być synchronizowana online ale służy do wymiany POI oraz blokad (w/g ustawień) odcinków, zaś SmartRoutes (poprzednia nazwa AM traffic) zawiera dane o statystycznej przepustowości dróg i nigdy nie była synchronizowana online. Od niedawna mamy możliwośc podmiany plików przez aplikację AMCenter.
LiveDrive to traffic online, a nie MiploTraffic, czyli informacja o blokadach - tylko i wyłącznie. Tego jestem pewien. MiploTraffic dalej działa i ma się dobrze
W LiveDrive są zawarte dane o średnich prędkościach przejazdu w trybie rzeczywistym, z odcinków, na których ilość danych online jest wystarczająca do wygenerowania informacji zwrotnej po obróbce statystycznej. Być może dodawane są tu również dane o blokadach, ale wydaje mi się, że przynajmniej na razie to jeszcze nie działa.
-
Stąd od razu razem z powyższym pytaniem zadałem następne, czy będzie możliwa synchronizacja danych Smart Routes bez pośrednictwa AM Center, tylko wprost Automapy, bo np. ja mam nielimitowany internet, za który osobiście nie płacę, i jak dla mnie pobranie via UMTS 30+ MB to nie problem.
No i to by było coś ciekawego, bo ja tak samo jak Ty mam praktycznie swobodny i darmowy dostęp do netu więc pobieranie raz po raz takiej paczki nie było by problemem a ułatwiło by obsługę samego programu. Ja do tej pory byłem tak jak niektórzy przekonany, że AM Center jest przydatne i potrzebne tylko tym, który nie mają dostępu do internetu ze swojego urządzenia do nawigacji.
-
Z tego co ja zrozumiałem pisząc do supportu w podobnej sprawie, dane otrzymane przez LiveDrive nie aktualizują danych statystycznych SmartRoutes AM; są wykorzystywane wyłącznie na czas aktualnego wyznaczania trasy.
Zgadza się. Na czas przejazdu zastępują one jednak dane statystyczne, przynajmniej tam, gdzie są dostępne. Natomiast po odłączeniu neta, traffic korzysta ze SmartRoutes.
-
nie mam AMCenter
Maps\Polska\hubnet.a - 5,6 MB
Maps\Polska\speeds.a - 45,7 MB
wynika z tego że chyba AMCenter jest zbędny :)
U mnie tak samo z tym, że ostatni dostęp do tych plików miał miejsce w momencie ich utworzenia i od chwili zainstalowania zawartość tych plików nie zmieniła się w ogóle.
-
Czyli nie ma czegoś takiego jak aktualna sytuacja drogowa? Czy czegoś nie rozumiem ...
No bo te dane wysyłane w danej chwili i jak muszą być przez AM obrobione i dopiero po jakimś czasie (no właśnie ile: kilka dni, czy kilka minut) trafiają do pobrania przez Live Drive.
IMHO kilkanaście-dziesiąt minut.
-
nie mam AMCenter
Maps\Polska\hubnet.a - 5,6 MB
Maps\Polska\speeds.a - 45,7 MB
wynika z tego że chyba AMCenter jest zbędny :)
U mnie tak samo z tym, że ostatni dostęp do tych plików miał miejsce w momencie ich utworzenia i od chwili zainstalowania zawartość tych plików nie zmieniła się w ogóle.
Zmieniła się, tylko nie rozumiem dlaczego najnowszy plik speeds.a ma tylko 25918 kB
-
Dokumentacja programu mówi tak:
Konfiguracja AutoMapa Traffic
System AutoMapa Traffic ułatwia unikanie korków dzięki
wykorzystaniu prawdziwych danych o spodziewanych
prędkościach na drogach. Uwzględnia przy tym zarówno
informacje statystyczne (zbierane w dłuższym okresie czasu)
jak również dane online zbierane i przekazywane na bieżąco.
Po pierwszym urochomieniu programu okno konfiguracji
pozwala na podstawową konfigurację AM'Traffic.
Uaktywnienie opcji SmartRoutes (tm) uruchamia mechanizm
pozwalający na omijanie korków poprzez wyznaczanie tras
bazując na danych statystycznych o korkach i ruchu
drogowym.
Uaktywnienie opcji LiveDrive! (tm) - uruchamia mechanizm
pozwalający na omijanie korków poprzez wyznaczanie tras
bazując na danych online (3G/HSPDA). Korzystanie z
LiveDrive! (tm) może skutkować naliczaniem opłat za transmisję danych, zgodnie z cennikiem operatora
telekomunikacyjnego.
W przypadku urządzeń nieposiadających dostępu do Internetu w celu synchronizacji informacji SmartRoutes (tm)
rekomendujemy użycie programu Amcenter 1.0. Do pobrania z http://www.automapa.pl/, (http://www.automapa.pl/,) zakładka „Wsparcie |
Aktualna wersja” oraz z http://www.miplo.pl/. (http://www.miplo.pl/.)
-
Czyli nie ma czegoś takiego jak aktualna sytuacja drogowa? Czy czegoś nie rozumiem ...
No bo te dane wysyłane w danej chwili i jak muszą być przez AM obrobione i dopiero po jakimś czasie (no właśnie ile: kilka dni, czy kilka minut) trafiają do pobrania przez Live Drive.
Wobec wszystkiego, co wyżej zostało napisane/zacytowane, wyobraź sobie następującą sytuację.
Pomyka sobie pustą, czerwoną drogą kolumna (kilka) ciężarówek wyposażonych przez przewoźników w urządzonka z AM. Wszystkie mają włączone LiveDrive. Te pojazdy w pewnym momencie zjeżdżają na przydrożny parking na godzinną przerwę (śniadanko, obiadek, etc) a urządzonka pozostawiają włączone, by dalej zbierały info potrzebne do dalszej jazdy, zapominając (nie zdając sobie sprawy), że jednocześnie w tym czasie wysyłają mylną informację do bazy AMTraffic. Sytuacja możliwa ? Odpowiedzcie sobie sami.
Efekt. Pomykasz sobie spokojnie tą samą trasą i otrzymujesz informację poprzez LiveDrive, że przed tobą jest korek i zostajesz puszczony bocznymi wertepami, podczas gdy wspomniane pojazdy przed chwilą ruszyły w dalszą drogę.
Ile pojazdów musiałoby przez to miejsce przejechać z włączonym LiveDrive, by zniwelować wysłany przez nie błędne sygnały ? Na dodatek, aby go zniwelować, musiałyby ten sygnał zignorować i nie dać się "zepchnąć" z głównej drogi.
Ale nie przejmujcie się. To tylko takie tam sobie, moje przemyślenia.
-
nie mam AMCenter
Maps\Polska\hubnet.a - 5,6 MB
Maps\Polska\speeds.a - 45,7 MB
wynika z tego że chyba AMCenter jest zbędny :)
U mnie tak samo z tym, że ostatni dostęp do tych plików miał miejsce w momencie ich utworzenia i od chwili zainstalowania zawartość tych plików nie zmieniła się w ogóle.
Zmieniła się, tylko nie rozumiem dlaczego najnowszy plik speeds.a ma tylko 25918 kB
Wielkość i zawartość plików zmieniła się i u mnie, ale dopiero po synchronizacji AMCenter.
-
Te pojazdy w pewnym momencie zjeżdżają na przydrożny parking na godzinną przerwę (śniadanko, obiadek, etc) a urządzonka pozostawiają włączone, by dalej zbierały info potrzebne do dalszej jazdy, zapominając (nie zdając sobie sprawy), że jednocześnie w tym czasie wysyłają mylną informację do bazy AMTraffic. Sytuacja możliwa ? Odpowiedzcie sobie sami.
1. Jak stoją, to danych traffic nie wysyłają, było już o tym wielokrotnie. Stąd brak danych traffic w przypadku całkowitego zablokowania drogi.
2. Sytuacja możliwa, ale bardzo mało prawdopodobna, poza tym jaki będzie jej wpływ na traffic, jeśliby nawet taka sytuacja zaistniała, w skali czasu (jak często kolumna firmowych - powiedzmy 20 aut z włączonym traffikiem zatrzymuje się na obiad) i miejsca (cała Polska). IMHO wpływ takich sytuacji na cały traffik jest bardzo mały. Gorzej z wpływem np taksówek na ruch pasem dla autobusów, ale wydaje mi się, że takie sytuacje też mogą być i być może są, statystycznie obrabiane. Jest to tylko kwestia doskonalenia algorytmów.
-
Hmmm, to powinien być jeszcze jeden profil TAXI - i w tym przypadku nie są wysyłane dane :grin:
-
DarekFoto, ale jesli powstanie profil Taxi, czyli nie wysyłaj, a odbieraj, to chyba wiesz do czego to prowadzi ?
-
Ja przynajmiej raz w tygodniu sychronizuje przez AMCenter chociaz LD też uzywam.
-
Ja przynajmiej raz w tygodniu sychronizuje przez AMCenter chociaz LD też uzywam.
może nawet nie trzeba tak często, no chyba że "profilaktycznie", a nóż, a widelelec coś nowego się pojawiło :mysli:
Poprzednie SmartRoutes byly datowane na 20. maja, aktualne są datowane na 10. czerwca, czyli minęło 3 tygodnie pomiędzy aktualizacjami.
-
A jak macie ustawione AMTraffic? - domyślnie czyli wysyłka i pobieranie co 5 min, a zasięg średni? Bo nie wiem czy nie lepiej gdybym ustawił sobie na zasięg duży (40 km), ale może to coś pogorszyć? Opiszcie swoje spostrzeżenia.
-
Witam.
Pytanie do supportu było takie:
"czy potrzebna jest aktualizacja danych Smart Routes via AM Center tym, którzy korzystają z Live Drive?"
drugie pytanie dotyczyło kwestii, czy będzie można zrobić tę aktualizację SmartRoutes bez zestawu PC/AM Center?
Odpowiedź:
"Zalecamy rowniez aktualizacje za pomoca aplikacji AMCenter.
Na chwile obecna nie posiadamy informacji czy taka funkcjonalnosc bedzie dostepna."
-
No i rzeczywiście AMCenter jest wymagany do pełnej synchronizacji. Cały czas w ustawieniach "Statystyka systemu Traffic" miałem "Prognozy z: 2010-05-12" mimo stałego połączenia z netem i bieżącej aktualizacji AMTraffic.
Dopiero po przeczytaniu tego posta ściągnąłem AMCenter i zrobiłem synchro - data prognoz zmieniła mi się na 2010-06-10.
Szkoda tylko, że AM nie da chociaż jakoś znać, że pojawiły się nowe prognozy i żeby dokonać ręcznej synchronizacji.
-
Ostatnio ilość informacji jaką otrzymuję się od AM, woła o pomstę do nieba.
Mogliby przecież wprowadzić proste info (i tak łączysz się przez AmTraffic do serwerów AM) że w domu są dostępne nowe dane w AMCenter
-
:P to, może będzie dostępne jako nowy "ficzer", w nowym wydaniu... :mrgreen: