PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych

Nawigacja GPS => AutoMapa => Wątek zaczęty przez: jetsf w Październik 17, 2011, 13:24:26

Tytuł: Niezbadane są algorytmy AM
Wiadomość wysłana przez: jetsf w Październik 17, 2011, 13:24:26
Może ktoś wyjaśnić dziwne wyznaczanie tras ?

1) Trasa [Szybka] - najgorszy z możliwych wariantów (przez Pabianice) - czas musi być najdłuższy ze względu na zwiększony ruch i korki na (14)

2) Trasa [Krótka] jest dłuższa od [Optymalnej] i [Łatwej]

3) Nie udało mi się wyznaczyć (przy pomocy punktów [Przez]) najbardziej racjonalnej (czytaj Łatwej, Krótkiej, Optymalnej i Szybkiej) trasy przez Ślądkowice Pierwsze (okol.pkt1) i Mogilno Duże (okol.pkt2) - na drodze jest asfalt i zdarzające się sporadycznie przejeżdżające samochody.

AM traktuje ten odcinek jakby był zablokowany. Blokad nie widzę. Można spokojnie tamtędy jechać.

Zrobiłem 20 zrzutów ekranu - z wyłączaniem i włączaniem LD i SR (przez zmianę nazwy plików events.a hubnet.a i speeds.a) - nic nie pomogło. Trasa krótka zawsze dłuższa od optymalnej i łatwej. Jedynie trasa szybka nie zawsze prowadzi przez Pabianice. Ze względu na ograniczenia forum mogłem pokazać tylko 4 zrzuty ekranu.

Dla chcących sprawdzić to co napisałem podaję parametry ustawień.
-----------------------------------------------------------------------------
Ustawienia: Menu->Ustawienia->Trasa->...od kategorii->Gruntowe utwardzone

Start:    51°32'57.76 N    19°21'20.82 E       
Koniec: 51°37'35.61 N    19°14'50.84 E

Punkty [Przez]:
Pkt. 1       51°35'21.33 N   19°18'43.22 E
Pkt. 2       51°36'31.17 N   19°16'24.34 N

Mogę powiedzieć, że znam okolicę. Przejeżdżałem tamtędy min. 3 razy.
Tytuł: Odp: Niezbadane są algorytmy AM
Wiadomość wysłana przez: nocnyMarek w Październik 17, 2011, 14:20:29
Cytat: jetsf
AM traktuje ten odcinek jakby był zablokowany. Blokad nie widzę.
Ja widzę to:
Tytuł: Odp: Niezbadane są algorytmy AM
Wiadomość wysłana przez: jetsf w Październik 17, 2011, 15:32:42
Cytat: jetsf
AM traktuje ten odcinek jakby był zablokowany. Blokad nie widzę.
Ja widzę to:
U mnie jest połączenie. Wersja mapy EU 6.9.0.1594 co widać na zrzucie.

[edit] Przepraszam mapa 1109.
Tytuł: Odp: Niezbadane są algorytmy AM
Wiadomość wysłana przez: AdamMie w Październik 17, 2011, 15:46:39
Na mapie 1110 6.215_PL tak wygląda.
Tytuł: Odp: Niezbadane są algorytmy AM
Wiadomość wysłana przez: rgr w Październik 17, 2011, 15:56:41
Cytat: jetsf
AM traktuje ten odcinek jakby był zablokowany. Blokad nie widzę.
Ja widzę to:
U mnie jest połączenie. Wersja mapy EU 6.9.0.1594 co widać na zrzucie.

[edit] Przepraszam mapa 1109.
Nie sądzę, aby tam było połączenie (zrzut charakterystyczny dla dróg bez połączenia).
Tytuł: Odp: Niezbadane są algorytmy AM
Wiadomość wysłana przez: nocnyMarek w Październik 17, 2011, 17:01:19
Cytat: jetsf
U mnie jest połączenie. ... co widać na zrzucie.
Na tym zrzucie widzę, że masz włączoną opcję 'porzerzone drogi'
albo 'powiększeni mapy' albo jedno i drugie i przez tę
powiększoną szerokość dróg nie widzisz, że tam nie ma połączenia.
Tytuł: Odp: Niezbadane są algorytmy AM
Wiadomość wysłana przez: emisiu w Październik 17, 2011, 21:19:37
Kto zgłasza do Supportu?
Tytuł: Odp: Niezbadane są algorytmy AM
Wiadomość wysłana przez: nocnyMarek w Październik 17, 2011, 21:21:40
Jakto kto, jetsf  :ok:
Tytuł: Odp: Niezbadane są algorytmy AM
Wiadomość wysłana przez: jetsf w Październik 17, 2011, 21:57:26
Zgłosiłem.  Przy okazji wysłałem zapytanie o zagadkową długość trasy [Krótkiej].

nocnyMarek miał rację, miałem włączone [poszerzone drogi] i nie widziałem błędu mapy.

Wyjaśniony został pkt 3 z początku wątku.
Punkty 1 i 2 nadal są dla mnie zagadką.
Tytuł: Odp: Niezbadane są algorytmy AM
Wiadomość wysłana przez: nocnyMarek w Październik 17, 2011, 22:20:03
Nie udało mi się uzyskać trasy przez Pabianice, nie podałeś dnia i godziny wyjazdu.
Tytuł: Odp: Niezbadane są algorytmy AM
Wiadomość wysłana przez: jetsf w Październik 17, 2011, 22:50:18
Nie udało mi się uzyskać trasy przez Pabianice, nie podałeś dnia i godziny wyjazdu.
Zrobiłem obliczenia przed chwilą dla trasy [Szybkiej] z godziny 22:45.  Godzinę widać na zrzucie.
Wszystkie pozostałe zrzuty były z wczoraj (2011.10.16)
Tytuł: Odp: Niezbadane są algorytmy AM
Wiadomość wysłana przez: nocnyMarek w Październik 17, 2011, 23:54:41
No ale o tej porze to chyba argument o korkach odpada?
Jak próbowałem po południu, to trasa szybka wyglądała tak:
(no i gdyby nie ten błąd mapy pewnie wyglądałaby jeszcze inaczej)

Tytuł: Odp: Niezbadane są algorytmy AM
Wiadomość wysłana przez: jetsf w Październik 19, 2011, 14:44:18
Zwróć uwagę, że na samym początku napisałem, że "Jedynie trasa szybka nie zawsze prowadzi przez Pabianice." Dziś spróbuję zrobić kilkanaście zrzutów. Może złapię godzinę od której algorytm rezygnuje z prowadzenia przez Pabianice.
Trzy zrzuty z dzisiaj - godzina jest na zrzucie. Wszystkie prowadzą do Pabianic.
Tytuł: Odp: Niezbadane są algorytmy AM
Wiadomość wysłana przez: jetsf w Październik 20, 2011, 15:47:15
Żeby zakończyć temat trasy [Szybkiej] - podtrzymuję to co napisałem, że przez Pabianice nie można jej nazywać {szybką}, bo taką nie jest, nawet jak znikną roboty na (14). Może to zmienić planowana na 2012 r. budowa S8 (czytam z mapy), ale jest to wróżenie z fusów.
Nie mogłem siedzieć bez przerwy przy komputerze, aby łapać zrzuty przez całe dzisiejsze popołudnie. Załączam to co udało się zrobić.
Złapana rezygnacja z przejazdu przez Pabianice nastąpiła o 15:25, a złapany powrót do wyznaczania przez Pabianice to 20:00.
Tytuł: Odp: Niezbadane są algorytmy AM
Wiadomość wysłana przez: jetsf w Czerwiec 07, 2012, 16:04:34
Start: 52°15'54.79  20°55'50.10    (Warszawa, Bemowo)       
Cel:    51°47'23.27  19°26'43.97    (Centrum Łodzi)

Fakt, że trasa [Krótka] jest dłuższa od każdej innej - wytłumaczyłem sobie tym, że nie uwzględnia ona danych z SR i LD więc może mieć zablokowaną A2. Nie jestem do końca pewny, czy dobrze sobie wyjaśniam ?

Zachowania trasy [Bezpiecznej] zupełnie nie mogę zrozumieć. Niby ma prowadzić po głównych drogach, a raz widzi A2, a raz nie. Proszę zwrócić uwagę na godzinę dokonywanych zrzutów ekranu.

Sprawdzałem jednocześnie na targeo, czy coś się w tym czasie działo na A2. Nic się nie działo - cała była niebieska.
Tytuł: Odp: Niezbadane są algorytmy AM
Wiadomość wysłana przez: nocnyMarek w Czerwiec 07, 2012, 19:05:39
Najpierw pobierz zdarzenia drogowe, a potem powtórz swoje eksperymenty.
Tytuł: Odp: Niezbadane są algorytmy AM
Wiadomość wysłana przez: jetsf w Czerwiec 08, 2012, 09:54:21
Najpierw pobierz zdarzenia drogowe, a potem powtórz swoje eksperymenty.
Nie bardzo rozumiem. Oświadczam, że pobrałem. Mimo, że mam ustawione - pobieraj, aż do wyłączenia programu - to kilka razy pobranie zdarzeń wymuszałem ręcznie, a efekty jak w załącznikach.

Możesz odpowiedzieć, czy dobrze sobie tłumaczę trasę krótką ?

Tytuł: Odp: Niezbadane są algorytmy AM
Wiadomość wysłana przez: nocnyMarek w Czerwiec 08, 2012, 10:32:19
Cytat: jetsf
Oświadczam, że pobrałem.
Co pobrałeś?
Cytat: jetsf
Mimo, że mam ustawione - pobieraj, aż do wyłączenia programu
Ja nie mam takiej funkcji w programie.
Zdarzenia drogowe z całgo kraju można pobrać tylko ręczne:
Menu > AM`Traffic > Zdarzena AM`Traffic > Pobierz, albo zdefiniowany przycisk
'Pobierz zdarzenia drogowe (cały kraj)' (pozycja 122 lub 123 w przyciskach)

Samo używanie LD nie wystarczy do odblokowania na raz całej A2, bo zablokowane odcinki są
w zbyt dużej odległości. (cześć A2 bedzie leżała poza obszarem dla którego LD pobiera dane)
LD Wystarczy do przejechania z Wa-wy do Łodz,i bo w miarę postępu trasy
będzie otwierało kolejne odcinki A2, ale na sucho tak trasy nie wyznaczysz,
chyba że pobierzesz ręcznie zdarzenia drogowe z całego kraju, (o tym pisałem wcześniej)
albo, również ręcznie, wymusisz pobranie danych LD w kilku miejscach wzdłuż trasy.

Tytuł: Odp: Niezbadane są algorytmy AM
Wiadomość wysłana przez: jetsf w Czerwiec 09, 2012, 16:32:59
@ nocnyMarek
Aż takim gamoniem nie jestem. Oświadczając, że pobrałem miałem na myśli dokładnie to co napisałeś tzn. wykonałem:
Menu > AM`Traffic > Zdarzena AM`Traffic > Pobierz
Eksperymentując - opcję tę wykonywałem kilkakrotnie ręcznie przed i po wyznaczaniu trasy, wymuszałem przeliczanie itp.
Po wykonaniu tej opcji na ekranie ikonka na dole ekranu
zapala się na zielono. Sądziłem, że jest to wystarczające informacja i dlatego zastosowałem skrót myślowy - przepraszam.

Pisząc "... mam ustawione - pobieraj, aż do wyłączenia programu. ..." myślałem o LD.

Zrzuty ekranu z 8 czerwca, były wykonywane z Omnii II, która nie jest na liście wspieranych urządzeń (też nie rozumiem dlaczego, bo wymagania przyjęte dla AM spełnia z dużym zapasem, ale "niech tam").

Posiadam 2 licencje, więc dziś (9 czerwca) powtórzyłem testy wyznaczania tras na laptopie.

Nadal w wyznaczaniu tras nie mogę dostrzec, żadnej "logiki".

Tym razem trasy [Szybka, Łatwa i Bezpieczna] prowadzą poprawnie przez A2, a [Optymalna] nie wiedzieć czemu prowadzi przez Sochaczew i Łowicz (precyzyjnie - przez ich obwodnice). Krótka jak zwykle - nie jest wcale krótka (nikt mi nie rozwiał moich wątpliwości dotyczących tej trasy).

W czasie kiedy wyznaczana była trasa [Optymalna] na targeo.pl - A2 cała była niebieska, a trasa przez Sochaczew i Łowicz oprócz niebieskiego miały odcinki zielone i pomarańczowe.
Tytuł: Odp: Niezbadane są algorytmy AM
Wiadomość wysłana przez: kris61 w Czerwiec 10, 2012, 12:49:58
Po ostatniej podróży na trasie Polkowice-Lądek Zdr. zaczynam rozumieć sposób wyznaczania trasy przez AM. Dotychczas korzystałem z trasy optymalnej ale tym razem ustawiłem trasę bezpieczną i jestem "pod wrażeniem". Ostatni odcinek trasy (nie będę rozpisywał się na temat wcześniejszego ) AM zaproponowała mi drogę Złoty Stok-Lądek Zdr. Dla mniej wtajemniczonych powiem tylko że jest to trasa jednego z OS-ów na którym zginął Marian Bublewicz. Mimo wszystko choć trasa jest wąska i kręta można uznać ją za bezpieczną (w rozumieniu programistów AM) gdyż jakość nawierzchni nie pozwala na jazdę szybszą niż 40km/godz. W całym, byłym województwie wałbrzyskim lokalne drogi są w takim stanie że należało by je przekwalifikować w mapach na drogi gruntowe mimo że pokryte są pozostałościami jakiejś masy bitumicznej. Taki zabieg pozwolił by oszczędzić nerwy kierowców i zawieszenia samochodów.
Tytuł: Odp: Niezbadane są algorytmy AM
Wiadomość wysłana przez: pR0SiAczek w Czerwiec 11, 2012, 07:30:57
Po ostatniej podróży na trasie Polkowice-Lądek Zdr. zaczynam rozumieć sposób wyznaczania trasy przez AM. Dotychczas korzystałem z trasy optymalnej ale tym razem ustawiłem trasę bezpieczną i jestem "pod wrażeniem". Ostatni odcinek trasy (nie będę rozpisywał się na temat wcześniejszego ) AM zaproponowała mi drogę Złoty Stok-Lądek Zdr. Dla mniej wtajemniczonych powiem tylko że jest to trasa jednego z OS-ów na którym zginął Marian Bublewicz. Mimo wszystko choć trasa jest wąska i kręta można uznać ją za bezpieczną (w rozumieniu programistów AM) gdyż jakość nawierzchni nie pozwala na jazdę szybszą niż 40km/godz. W całym, byłym województwie wałbrzyskim lokalne drogi są w takim stanie że należało by je przekwalifikować w mapach na drogi gruntowe mimo że pokryte są pozostałościami jakiejś masy bitumicznej. Taki zabieg pozwolił by oszczędzić nerwy kierowców i zawieszenia samochodów.

Zimą odcinek Złoty Stok-Lądek ona jest tak bezpieczny, że hoho... często pokryty zbitym lodem i śniegiem pozwala zaszaleć do pierwszego zakrętu ;) A potem jak się człowiek uratuje to już 20kmh na prostych... W myśl przed laty lansowanej błędnej tezie podobno prędkość zabija, więc im wolniej tym bezpieczniej ;) Choć mnie uczono, że ludzi zabija nagłe wytracanie prędkości ;)
Tytuł: Odp: Niezbadane są algorytmy AM
Wiadomość wysłana przez: JR.Nysa w Czerwiec 11, 2012, 09:24:11
Dlatego na narty często jeżdżę przez Javornik - droga posypana , bez dziur jedynie Czescy Policjanci lubią Polaków pomęczyć ....... ale lepsze to niż nasze Polskie Drogi!
Tytuł: Odp: Niezbadane są algorytmy AM
Wiadomość wysłana przez: Smerfik w Czerwiec 11, 2012, 12:09:31
Choć mnie uczono, że ludzi zabija nagłe wytracanie prędkości ;)
.... na drzewie. Dobrze Cię uczono :ok:
Trasa na opisywanym odcinku "górą", latem jest do zaakceptowania, ale jako krótka, ew. optymalna. Ale bezpieczna, to powinna nas od tych serpentyn trzymać jak najdalej.