Bardzo niewdzięczna rola jest, kiedy się coś doradza, ale wyrażona opinia może okazać się bezcenna, więc powiem moje odczucia po ok. 2 tygodniach i 2kkm z tym sprzętem.
Miałem już chyba wszystko, w zakresie softu i map w rękach i testach, od Garmina po wszelkie Autopiloty i inne badziewia (bez urazy) i zdanie mam jedno - gdyby był dobry PDA z ekranem 4,3" i Windows M5, kupił bym natychmiast i zainstalował TT Navigatora v6, niestety sprzętu takowego nie ma, więc szukałem rozwiązania alternatywnego w tych wymiarach wyświetlacza, no i znalazł się NavRoad. Kupiłem wersję z Destinatorem i AM4PL, dokupiłem upgrade na EU. Forma pracy AM, jej sposób wyświetlania map, komunikatów przysłania wszelkie niedoróbki interfejsu usera, małe klawisze itp. bzdety. Niektórzy mówią, że to jest bardzo ważne, a ja z pozycji użyszkodnika uważam, że zupełnie lajtowe. Wsiadam do auta, zanim odpalę faję, włączę klimę, navi łapie mi fixa, klikam w adres, wytycza trasę i jadę sobie na pełnym luzie, zarówno w PL, ja i w EU.
Nie sposób tutaj porównać na przykład klawiszy funkcji TT do AM, bo to jest produkt nieporównywalny, porównywalne są za to mapy, precyzja pracy, komunikacja z kierującym, to nie przysparza mi żadnych kłopotów, a podczas jazdy jeśli guziki za małe? trudno, coś za coś. Przejechałem z AM3 4 miesiące, nigdy mnie nie wysterowała, nigdy nie bawiłem się po drodze, a w przypadkach skrajnych, zwyczajnie zatrzymałem się, zrobiłem poprawkę czy korektę w trasie i jechałem dalej. Obecnie w NavRoad zajebistą rzeczą jest możliwość przypisania klawiszy urządzenia do niemalże każdej funkcji w programie. Po kilku dniach testów w praktyce, po przypisywałem sobie ich funkcje i obecnie nie muszę szperać w malutkich ikonkach, wystarczy że przesunę joyem w lewo i już mam np. trasę krótką, w prawo szybką itp.
Kupiłem wersję z Desti, bo zawsze to lepiej mieć alternatywę, a jak dają, to czemu nie brać. Być może, jak wydadzą v7 zmieni się na tyle, że będziemy chętniej używać? czasem może czegoś nie być w AM, wówczas pomoże Destinator? furtka jest i jest fajnie. Nie jest to aż taka drastyczna różnica finansowa, dopłaciłem do 1780PLN 425PLN do AMEU, uważam, że za 2200PLN urządzenie jest mega fajne, bateria po sformatowaniu trzyma mi w pełnej navigacji ok. 8h, a to jest rekord i radocha, całość jest takiej konstrukcji, że nie rozpadnie się z pewnością, po 6 mies. używania, wręcz odwrotnie, inne są delikatne, wycierają się, ten na taki nawet nie wygląda. Uchwyt w aucie jest toporny, ale ma zaletę, nie ma żadnych klików, zapinek, wsadzasz od góry i jedziesz, wyjmujesz jedną ręką i do kieszeni, same zalety.
Dzwoniłem do serwisu z pytaniem, jak zainstalować TT, odpowiedź była błyskawiczna, choć nie bardzo satysfakcjonująca. Da się zainstalować TT w v5, niestety na tą chwilę nie ma opcji instalacji TTNv6, ale rozmowy z producentem TT ponoć trwają i mają zaowocować taką możliwością, co z tego wyjdzie, czas pokaże. Szczerze powiem, że nawet przy takiej jakości AM, a liczę że w niedalekiej przyszłości mocno pójdą w przód z aktualizacją map, nie ma sensu się rozbijać jeszcze w TT, choć łezka się w oku kręci, jak się wspomni jazdę z TT. Jedno jest pewne, kilka miesięcy wiele tu pokaże, zawsze można sprzedać lub dać dzieciom i kupić nowe wydanie TT, ponoć za moment wdrażają XL z 4,3" wyświetlaczem, wkońcu to nie są koszty z kosmosu

Pozdrawiam