PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych
Nawigacja GPS => AutoMapa => Wątek zaczęty przez: booboss w Luty 08, 2011, 08:40:46
-
Swoją drogą powiedzcie mi jak się ma typ trasy (krótka, optymalna, szybka) do ogólnie pojętego AM Traffic? W końcu typ trasy zmienia sposób jej wyznaczania a Traffic teoretycznie ma wyznaczyć trasę możliwie jak najbardziej przejezdną (czyli z założenia najszybszą). Podejrzewam, że typ trasy w połączeniu z "trafikiem" określa pewien stosunek optymalności (szybkości przejazdu) do nadłożenia kilometrów - tylko jaki ten stosunek jest dla poszczególnych profili ?
Z moich doświadczeń wynika, że najlepiej jest jeździć na profilu szybkim, ponieważ wówczas AM "najczulej" reaguje na ewentualne utrudnienia. Rodzi się więc pytanie czy używanie innych profili w ogóle ma sens jeżeli używa się Traffic.
-
Trasa krótka nie używa danych Traffic, w krótkiej liczy się tylko odległość,
a traffic nie zmienia odległości tylko czas przejazdu odcinków.
Byłoby też dobrze gdybyś nie mieszał nazewnictwa,
profile (użytkownika) to zupełnie coś innego niż typy tras.
-
... W końcu typ trasy zmienia sposób jej wyznaczania a Traffic teoretycznie ma wyznaczyć trasę możliwie jak najbardziej przejezdną (czyli z założenia najszybszą). ...
I tak się dzieje przy typie trasy - szybka.
Skutek uboczny, to możliwość nadłożenia nawet 100km, jeśli okaże się, że tą drogą będzie nawet o minutkę krócej.
Trwają dyskusje czy tak jest dobrze, ale na chwilę obecną tak właśnie jest i trzeba to mieć na uwadze.
Przy typie trasy optymalna program już ma dwa kryteria:
- czas
- odległość.
Tutaj dzięki danymi traffikowym program sobie wyznacza trasę szybką a potem stara się ją skrócić, zgodnie z priorytetem jaki ustawiłeś sobie suwaczkiem trasy optymalnej w /Menu/Ustawienia/Trasa.
Im suwak bliżej trasy szybkiej, tym większy priorytet na czas. Im bliżej trasy krótkiej, tym większy priorytet na odległość.
A profile, jak słusznie zostało Ci już przypomniane to już inna bajka.