PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych

Nawigacja GPS => AutoMapa => Wątek zaczęty przez: sserafin w Czerwiec 22, 2009, 09:45:15

Tytuł: MOderatorzy MIPLO spią czy polegli w boju?
Wiadomość wysłana przez: sserafin w Czerwiec 22, 2009, 09:45:15
Witam

Kategoria schroniska górskie - małopolska - czekam 2 mc na aktywację. Góra jeszcze jest, nie było wstrząsów tektonicznych ;P.
Sklepy papiernicze, też istnieją w KRK.

Czy te działy mają moderatorów?

Czemu niebezpieczne punkty oczekują na aktywację kilka tygodni? Czy do punktu trzeba dołączyć raporty policyjne mówiące o ofiarach śmiertelnych?
Tytuł: Odp: MOderatorzy MIPLO spią czy polegli w boju?
Wiadomość wysłana przez: Moi (Adam Kubicki) w Czerwiec 22, 2009, 10:18:13
Pytania są tendencyjne...  :E
Tytuł: Odp: MOderatorzy MIPLO spią czy polegli w boju?
Wiadomość wysłana przez: nocnyMarek w Czerwiec 22, 2009, 11:41:29
Cytat: sserafin
Kategoria schroniska górskie - małopolska - czekam 2 mc na aktywację. Góra jeszcze jest, nie było wstrząsów tektonicznych ;P.

Moderatorzy są sumienni, muszą zweryfikować osobiście ... a do schroniska pewnie trzeba piechotą ...  :worried:
przecież w miedzyczasie schronisko nie musiało się zawalić od wstrząsów, mogło się np spalić,  ... i na moderatora spadłaby odpowiedzialność :O

To są w sumie pierdoły, znacznie bardziej mnie martwi, że kategorie traffic wciąż są w stanie embrionalnym  :S
Przykłady:
* DK11 Tarnowskie Góry-Tworóg - remont trogi 5 odcinków z ruchem wahadłowym, strata czasu 40-60minut.
jest informacja na stronach GDDKiA, w chwili gdy jechałem tam pierwszy raz (i wprowadziłem punkty do miplo)
ten remont trwał już od miesiąca
* Tworóg-Koszęcin - od 2 kwietnia całkowicie zamknięta DW907 na odcinku 5 km, w chwili gdy tam przejeżdżałem
i wprowadziłem  dane do miplo, droga była zamknieta już 2 miesiące (informacja ze stron Zarządu dróg Wojewódzkich)
* Wisła-Kubalonka od 12 maja do 30 października jest zamknięta DW941, została zablokowana na miplo
 w czerwcu, gdy przeczytałem o remoncie drogi i dodałem POI
* Zamknięty most w Warszawie na 'długi weekend' - punkt został aktywowany w połowie weekendu dopiero po mojej interwencji

Takie przykłady można mnożyć i mnożyć ...  :-| :(
Administracja miplo chyba wyobraża sobie, że takie kategorie mogą istnieć na tej samej zasadzie
jak setki innych (małoistotnych) kategorii - samopas - bez żadnej opieki ze strony serwisu.
Przyznaję, że sam straciłem motywację na jakąkolwiek aktywność w tej kategorii, skoro to wygląda tak jak wygląda
to nie widzę sensu poświęcania czasu dla upadłej ideii, choćby nie wiem jak była wzniosła.

Tytuł: Odp: MOderatorzy MIPLO spią czy polegli w boju?
Wiadomość wysłana przez: redi w Czerwiec 22, 2009, 23:39:36
Marek zgadzam sie z TOba. Moze tak wprowadzic prioryteryzacje (trudne słowo) i dane dotyczace ruchu beda musialy byc szybciej aktyowane... Czasami zdarza sie tak, ze zanim punkt bedzie aktywny to juz zmiana jest niekonieczna, bo np. remont sie skonczyl do tego czasu.
Tytuł: Odp: MOderatorzy MIPLO spią czy polegli w boju?
Wiadomość wysłana przez: sserafin w Czerwiec 23, 2009, 21:16:32
A ja myślałem że "drogowcy" sa tacy wolni w swoich działaniach.
Miplo jest jeszcze wolniejsze, zanim aktywuje punkt, remont czy blokada już nie istnieje.

W ten sposób rzeczywiście idea się zatraca, a aktualność informacji i wyznaczanie poprawnych tras to przecież esencja POI.

Z drugiej strony jak Moderatorzy pracują społecznie nie ma się czemu dziwić.
Tytuł: Odp: MOderatorzy MIPLO spią czy polegli w boju?
Wiadomość wysłana przez: nocnyMarek w Czerwiec 23, 2009, 21:51:50
Kategorie wchodzące w skład traffiku MUSZĄ mieć dedykowanego zawodowego moderatora, czyli takiego
który ma płacone za to, żeby znajdował, aktualizował, weryfikował, usuwał punkty z kategorii tworzących jego istotę.
Tylko wtedy traffic będzie mógł być czymś więcej, niż mało, góra średnio przydatnym gadżetem.
Ciekawe ile jeszcze lat potrzeba będzie autorom AM/miplo na wyciągniecie takich wniosków  :S
Że już nie wspomnę o tym, że bez możliwości blokad/antyblokad 1-kierunkowych i czasowych (z podziałem na godziny)
to i tak nic poważnego nie da się z tej funkcjonalności programu wycisnąć.
Tytuł: Odp: MOderatorzy MIPLO spią czy polegli w boju?
Wiadomość wysłana przez: Darkph w Czerwiec 23, 2009, 22:32:47
Kategorie wchodzące w skład traffiku MUSZĄ mieć dedykowanego zawodowego moderatora, czyli takiego
który ma płacone za to, żeby znajdował, aktualizował, weryfikował, usuwał punkty z kategorii tworzących jego istotę.
Tylko wtedy traffic będzie mógł być czymś więcej, niż mało, góra średnio przydatnym gadżetem.....
Zgadzam się Marku - przecież podstawowe dane są podane jest prawie na talerzu :
( http://www.gddkia.gov.pl/article/serwis_dla_kierowcow/lista_remontow/ )
Gddkia publikuje te dane jawnie i każdy może z nich skorzystać  .... nawet teraz można to nanieść na mapkę Miplo...
Z wrodzonej złośliwości obserwuję kiedy pojawi się w Miplo informacja o remoncie drogi w mojej okolicy, który rozpoczął się 2009-06-03 i jest raczej bardzo trudny do przeoczenia   - ot taki test wiarygodności najlepszego na świecie systemu omijania korków...  :P

Tytuł: Odp: MOderatorzy MIPLO spią czy polegli w boju?
Wiadomość wysłana przez: JaMi w Czerwiec 23, 2009, 22:53:43
Kategorie wchodzące w skład traffiku MUSZĄ mieć dedykowanego zawodowego moderatora, czyli takiego
który ma płacone za to, żeby znajdował, aktualizował, weryfikował, usuwał punkty z kategorii tworzących jego istotę.
Tylko wtedy traffic będzie mógł być czymś więcej, niż mało, góra średnio przydatnym gadżetem.
Ciekawe ile jeszcze lat potrzeba będzie autorom AM/miplo na wyciągniecie takich wniosków  :S
Że już nie wspomnę o tym, że bez możliwości blokad/antyblokad 1-kierunkowych i czasowych (z podziałem na godziny)
to i tak nic poważnego nie da się z tej funkcjonalności programu wycisnąć.

wydaje sie...nie....to jest po prostu oczywiste, ze dzialania opisane przez Ciebie, wykonywane na biezaco, niemal przez cala dobe, sa podstawa funkcjonowania tego typu uslugi
nie sadze, ze w AM nie zdaja sobie z tego sprawy
a jezeli zdaja sobie sprawe, ale z braku funduszy proponuja polsrodki, klienci bardzo szybko zweryfikuja przydatnosc nowej funkcjonalnosci
Tytuł: Odp: MOderatorzy MIPLO spią czy polegli w boju?
Wiadomość wysłana przez: Darkph w Czerwiec 23, 2009, 23:59:24
... ale z braku funduszy proponuja polsrodki...
Fundusze to oni mają - przecież to jest najlepiej sprzedająca się nawigacja w Polsce  :evil:

No ale po co wydawać pieniądze jak ma się do tego darmowych pomocników ...
Podstawą działania każdego interesu jest maksymalizacja zysków przy minimalizacji kosztów  :P
Wystarczy policzyć;
-Roczny koszt pracownika zarabiającego płace minimalną wynosi około 18141 zł
-Koszt darmowej licencji dla pracującego społecznie moderatora 86 zł

Każdy by tak chciał ...

 
Tytuł: Odp: MOderatorzy MIPLO spią czy polegli w boju?
Wiadomość wysłana przez: Dżeju w Czerwiec 24, 2009, 00:09:14
... Koszt darmowej licencji dla pracującego społecznie moderatora 86 zł
??? A ilu Modów dostaje tą darmową licencję ???  Jeśli dodatkowo nie nabijają sobie mili  :evil: 

Zaś co do korków i MiploTraffic, to za AM:

(...) Za 4-5 tygodni (...):
 * druga odslona AM'Traffic umozliwiajaca unikanie korkow
 * nowa logika wyznaczania tras uwzgledniajaca ograniczenia
   czasowe (wazne nie tylko ze wzgledu na AM'Traffic ale rowniez
   ze wzgledu na trasy ciezarowe) (...)
Tytuł: Odp: MOderatorzy MIPLO spią czy polegli w boju?
Wiadomość wysłana przez: JaMi w Czerwiec 24, 2009, 10:03:19
jezeli AM dysponuje dokladnymi mapami natezenia ruchu z aktualizacja co 15 minut (watpie, nikt by im tego nie sprzedal, jezeli ma swoje) to faktycznie omijanie korkow moze dobrze dzialac. Jezeli dane o obciazeniu drog dopiero zbieraja, niezbedne jest czuwanie etatowego pracownika i szybka reakcja. Inaczej ta nowa funkcjonalnosc tylko zdenerwuje uzytkownikow, powylaczaja to w swoich urzadzeniach i tyle
Tytuł: Odp: MOderatorzy MIPLO spią czy polegli w boju?
Wiadomość wysłana przez: nocnyMarek w Czerwiec 24, 2009, 10:09:41
JaMi, to o czym piszesz to 'wyższa klasa', ja miałem na myśli tylko podstawy,
(blokady okresowo zamkniętych dróg z powodu remontów i możliwość zmiany organizacji ruchu na mapie)
bez których żadne bardziej zaawansowane funkcje nie będą poprawnie działać.
Tytuł: Odp: MOderatorzy MIPLO spią czy polegli w boju?
Wiadomość wysłana przez: JaMi w Czerwiec 24, 2009, 14:58:18
JaMi, to o czym piszesz to 'wyższa klasa', ja miałem na myśli tylko podstawy,
(blokady okresowo zamkniętych dróg z powodu remontów i możliwość zmiany organizacji ruchu na mapie)
bez których żadne bardziej zaawansowane funkcje nie będą poprawnie działać.

to o czym piszesz tez wymaga ciaglego dyzuru. Jezeli ktos wstawi blokade z powodu np. wypadku (slusznie), za godzine, dwie trzeba ja zdjac...przykladow mozna mnozyc
Dopuszczajac blokowanie drog AM stawia sie w klopotliwej sytuacji. Jezeli nawet wprowadzi sie system uwiarygadniania uzytkownikow, trzeba na biezaco obslugiwac to i regowac. Nie wierze, ze zglaszajacy blokade zawsze bedzie potrafil okreslic czas jej trwania. A jak sobie wyobraze reakcje kierowcy kierowanego na objazdy w przypadku gdy nie sa potrzebne...bezcenne  :mrgreen:
Tytuł: Odp: MOderatorzy MIPLO spią czy polegli w boju?
Wiadomość wysłana przez: Moi (Adam Kubicki) w Czerwiec 24, 2009, 15:34:41
To jest wymarzona robota dla niepełnosprawnej osoby (lub dwóch), w miarę biegłej w obsłudze komputera, mającej dostęp do internetu.
Jest całe mnóstwo podobnych osób, poszukujących zajęcia.
http://www.idn.org.pl/
Tytuł: Odp: MOderatorzy MIPLO spią czy polegli w boju?
Wiadomość wysłana przez: sserafin w Czerwiec 27, 2009, 19:44:16
Trzeba rzec że pomysł jest wyśmienity!
Napisane: Czerwiec 27, 2009, 15:05:25
Inaczej ta nowa funkcjonalnosc tylko zdenerwuje uzytkownikow, powylaczaja to w swoich urzadzeniach i tyle
Ja nawet tego nie próbuję włączyć, po za tym trzeba mieć do tego połączenie z netem, a tego w MIO P350 nie ma.