MiploDywersja???

  • 36 Odpowiedzi
  • 10292 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
MiploDywersja???
« dnia: Lipiec 08, 2010, 15:30:17 »
Wczoraj okazało się że niezdjęty w porę (po aktualizacji mapy) POI blokował Zakopiankę,
dziś trafiłem na kolejny punkt, który blokuje inną drogę ekspresową: S7 na trasie Warszwa-Gdańsk:
http://www.miplo.pl/point.php?p=Uz55jocZ
Ciekawe ile jeszcze takich miejsc jest w całym kraju?

To nie pierwsza taka historia, podobne zdarzały się przy wcześniejszych aktualizacjach map.
To kolejne dowody na to, że przyjęty przez Miplo model działania
(oparty tylko i wyłącznie na dobrowolnym działaniu użytkowników serwisu
i nieprzyjęciu jakiejkolwiek odpowiedzialności za jakość tak tworzonej bazy)
uniemożliwia poważne traktowanie usługi MiploTraffic.
Panowie z Dynamic Solutions (właściciela serwisu Miplo) najwyraźniej nie dorośli do poważnego biznesu  :S
A panowie z Aquratu też najwyraźniej nie rozumieją, że pozwalając na taki sposób działania
swojego partnera pozwalają na dywersję względem swojego sztandarowego produktu.
Dopuszczają go bowiem do bezpośredniego oddziaływania na najważniejszą funkcję programu
czyli kalkulację tras, nie dbając o skutki jakie może to spowodować.

AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline Dolek

  • *****
  • 2023
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Waze znakomicie się sprawuje
Odp: MiploDywersja???
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 08, 2010, 17:17:40 »
Też znalazłem ten punkt dzisiaj jadąc w kierunku Płońska i miałem go usunąć. Wczoraj tego nie było, zapewnie w AM 6.5d już usunęli ten łącznik.

Niestety jak odcinek został usunięty to punkt szuka innego najbliższego chętnego do zablokowania - no i znalazł. Szkoda że jedną z głównych dróg w Polsce  :mrgreen:
W przypadku tych kategorii, według mnie punkt powinien blokować tylko dokładnie odcinek na którym się znajduje.

Takie przypadki niestety zdążają się od czasu do czasu. Sam już podawałem w niedalekiej przeszłości propozycje usunięcia podobnych blokad na drogach krajowych/wojewódzkich m.in. w Koluszkach, Myszkowie, Skaryszewie.

Odp: MiploDywersja???
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 08, 2010, 18:51:04 »
W Gdyni znalazłem 2 blokady na ulicach całkowicie przejezdnych. Na mapie w tych miejscach oznaczone są stałe zwężenia jezdni (pod wiaduktami). Dlaczego te odcinki są zablokowane?

*

Offline edmun

  • ****
  • 933
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zdjęcia ślubne, Fotografia ślubna
  • Sprzęt: SGH-I780
Odp: MiploDywersja???
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 08, 2010, 19:12:50 »
Trasa Oleśnica - Wrocław, ostatnio też się zblokowało przez zwężenie przed Mirkowem (po 2 pasy w każdą stronę, ale tam zwężka i jest przesunięcie ruchu na jedną stronę). na nic nie zdały się synchronizację z Miplo, musiałem usunąć plik blokad i założyć nowy
SGH-I780 + Heineken78 Marvel Dream WM 6.5.3 96dpi
HTC ONE S
TTI TCB-880 + Sirio ML145
Alhambra TDI

*

Offline ochkarol

  • ******
  • 4813
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A8
Odp: MiploDywersja???
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 08, 2010, 20:00:31 »
Podajcie jakieś konkrety, bo na chwilę obecną wygląda to jakbyście niewłaściwe kategorie do MiploTrafficu wybrali.
Przy Mirkowie (jesli o tym samym mówimy - wylot z Wrocławia) są dwa POI zwężenie jezdni i jeden roboty drogowe. Jesli którąś z tych kategorii wybrałeś do MiploTraffic'a to się po tem nie dziw. Ja nie mam tam nic zablokowane (aktualizacja POI i MiploTraffic wczoraj ok. północy).
« Ostatnia zmiana: Lipiec 08, 2010, 20:07:12 wysłana przez ochkarol »
Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .

*

Offline Dolek

  • *****
  • 2023
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Waze znakomicie się sprawuje
Odp: MiploDywersja???
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 08, 2010, 20:07:13 »
Podajcie jakieś konkrety, bo na chwilę obecną wygląda to jakbyście niewłaściwe kategorie do MiploTrafficu wybrali.


Nie chodzi o niewłąściwe kategorie.
Na mapie w wersji 6.5c jest jakiś łącznik pomiedzy dorgą krajową a jakąś lokalną. W rzeczywistości go nie ma. Więc blokuje się go kategorią 'nieistniejąca droga'.
W wersji 6.5d poprawiają mapę, usuwają łącznik którego nie ma.
Ale punkt zostaje. Więc wyszukuje sobie najbliższą drogę i ją blokuje. W opisanym w pierwszym poście była to droga krajowa Warszawa-Gdańsk, którą 'nie dało' się dzisiaj przejechać.

*

Offline ochkarol

  • ******
  • 4813
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A8
Odp: MiploDywersja???
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 08, 2010, 20:10:49 »
Problem rozumiem. I jak najbardziej jest to błąd, który trzeba naprawić.
Natomiast piłem a pro pos tego Mirkowa - ja nie mam tam nic zablokowanego (stąd pytanie o kategorie wybrane do MiploTraffic).
Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .

*

Offline Dolek

  • *****
  • 2023
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Waze znakomicie się sprawuje
Odp: MiploDywersja???
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 08, 2010, 20:12:45 »
Problem rozumiem. I jak najbardziej jest to błąd, który trzeba naprawić.
Natomiast piłem a pro pos tego Mirkowa - ja nie mam tam nic zablokowanego (stąd pytanie o kategorie wybrane do MiploTraffic).

Aha  :ok:

*

Offline akubit

  • Ekspert GPS
  • ******
  • 4001
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Navroad Vivo Plus, Huawei Honor 6
Odp: MiploDywersja???
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 08, 2010, 20:20:26 »
To kolejne dowody na to, że przyjęty przez Miplo model działania
(oparty tylko i wyłącznie na dobrowolnym działaniu użytkowników serwisu
i nieprzyjęciu jakiejkolwiek odpowiedzialności za jakość tak tworzonej bazy)
uniemożliwia poważne traktowanie usługi MiploTraffic.

Ostatnie modyfikacje działania MiploTraffic, powodujące, że funkcjonalność blokad trafia nie tylko do wąskiego grona "zorientowanych w temacie", ale również do powszechnego użytku, wymagają podjęcia nowych kroków ze strony Miplo, czy też AM. Przed każdą nową emisją map, musi zostać zweryfikowany wpływ blokad na Miplo na routing w nowych mapach i w momencie ich upublicznienia, baza blokad musi zostać zaktualizowana. Tak naprawdę, to powinna ona również uwzględniać poprzednie wersje map, tak aby funkcjonalność blokad była optymalna również dla używanych map (przynajmniej w zakresie ostatnich kilku aktualizacji).

*

Offline ochkarol

  • ******
  • 4813
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A8
Odp: MiploDywersja???
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 08, 2010, 20:28:12 »
Tak na dobrą sprawę podczas usuwania czy poprawiania (nawet najmniejszego) odcinka drogi wystarczy sprawdzić czy na tym odcinku nie znajduje się jakiś POI będący w szerokim wachlarzu MiploTraffic.
Jeśli tak - POI trzeba usunąć, nawet jeśli droga jest tylko poprawiana, bo nie wiadmomo potem którą drogę zablokuje.
Albo go przesunąć.
Tylko kto ma to zrobić?  :-?
Jedni robią mapy, drudzy program a trzeci POI  - masakra  :mrgreen:
Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .

*

Offline redi

  • ****
  • 636
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: NavRoad DUXO, Toshiba Encore
Odp: MiploDywersja???
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 08, 2010, 20:51:44 »
Ja już z blokad nie korzystam, bo byle remont to od razu blokada i trasa inaczej kalkulowana przez co była czasami sporo dłuższa i odległościowo i czasowo.

*

Offline ochkarol

  • ******
  • 4813
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A8
Odp: MiploDywersja???
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 08, 2010, 20:54:19 »
A ja korzystam i bardzo sobie chwalę. Kwestia wyboru kategorii do MiploTraffic właśnie.
Ale jak lubisz oglądać buldożery w akcji, to już Twoja sprawa.  :wink: :mrgreen:
Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .

*

Offline Rooyss

  • 16
    • Portal Informacyjny
  • Sprzęt: Mio P560 + 6.5c AM XL
Odp: MiploDywersja???
« Odpowiedź #12 dnia: Lipiec 08, 2010, 21:03:27 »
W Gdyni znalazłem 2 blokady na ulicach całkowicie przejezdnych. Na mapie w tych miejscach oznaczone są stałe zwężenia jezdni (pod wiaduktami). Dlaczego te odcinki są zablokowane?

Dziś jest zablokowanie, a jutro już nie - skoro znajdujecie coś nie aktualnego, to co za problem usunąć to z miplo? Mamy wpływ na poi to róbmy to!

*

Offline akubit

  • Ekspert GPS
  • ******
  • 4001
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Navroad Vivo Plus, Huawei Honor 6
Odp: MiploDywersja???
« Odpowiedź #13 dnia: Lipiec 08, 2010, 21:08:09 »
Ja już z blokad nie korzystam, bo byle remont to od razu blokada i trasa inaczej kalkulowana przez co była czasami sporo dłuższa i odległościowo i czasowo.

A kto Ci każe blokować odcinki przejezdne, gdzie są tylko roboty drogowe?

*

Offline kocureq

  • *****
  • 1216
  • Płeć: Mężczyzna
    • Yet Another Tech Blog
  • Sprzęt: Samsung Galaxy Note, Galaxy S4
Odp: MiploDywersja???
« Odpowiedź #14 dnia: Lipiec 08, 2010, 21:27:03 »
Punkty blokujące typu "brak drogi" w Miplo powinny być podstawą do modyfikacji map, wskazywać miejsca gdzie producent map powinien spojrzeć i zweryfikować. Po weryfikacji - sami powinni usunąć punkt.
Palm m505 -> Treo 650 -> Eten M700 -> HTC Touch Pro -> HTC HD2 -> Samsung Galaxy Note -> Samsung Galaxy S4

*

Offline edmun

  • ****
  • 933
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zdjęcia ślubne, Fotografia ślubna
  • Sprzęt: SGH-I780
Odp: MiploDywersja???
« Odpowiedź #15 dnia: Lipiec 08, 2010, 23:15:06 »
Podajcie jakieś konkrety, bo na chwilę obecną wygląda to jakbyście niewłaściwe kategorie do MiploTrafficu wybrali.
Przy Mirkowie (jesli o tym samym mówimy - wylot z Wrocławia) są dwa POI zwężenie jezdni i jeden roboty drogowe. Jesli którąś z tych kategorii wybrałeś do MiploTraffic'a to się po tem nie dziw. Ja nie mam tam nic zablokowane (aktualizacja POI i MiploTraffic wczoraj ok. północy).
Tak jest.. i z miplo pobrały mi się i roboty drogowe (bo nie widzę przeszkód żeby ich nie mieć) oraz w MiploTraffic miałem "Zwężenie drogi" oraz "Ruch wahadłowy")... dziwi mnie tylko, czemu system działa tak jak działa, że przez 3 tygodnie było wszystko ok (od wersji 6.5 final, przez 6.5a), aż przy wersji 6.5c i którejśtam synchronizacji ostatnio, zrobiło się tak, że nagle nie da rady tamtędy przejechać wg AM i mam latać wioskami dookoła (nie mówiąc o wiadukcie na Psim Polu, ten pierwszy od Warszawy jeszcze na ul. Sobieskiego, który nagle też stał się zablokowany na pasie Wrocław>Warszawa... kolejna synchronizacja nie przyniosła rezultatów).

Odnoszę wrażenie, że od czasu do czasu wskakuje mi blokada, po czym nie znika, a pewnie powinna.
Mirków to osobna kategoria... Mamy zwężenie i wyłączenie jednego odcinka z ruchu w stronę Wrocławia, ale Automapa nie potrafi zrozumieć, że kierowcy jadący do Wrocławia, wjeżdżają na chwilę na pas do Warszawy...
Blokada mi wskoczyła całkowita, dopiero powyłączałem wszystko w miplo.pl i musiałem utworzyć nowy plik...
Tylko pytaniem jest - czemu przez 2-3 tygodnie było wszystko ok, były POI w tamtym miejscu, było wszystko tak samo na miplo.pl ustawione, a nagle przestaje działać.

Co do wiaduktu, dlaczego pojawia mi się tam nagle blokada (a jeżdżę 6 razy w tygodniu tamtędy) kiedy tam nic się nie dzieje ?
SGH-I780 + Heineken78 Marvel Dream WM 6.5.3 96dpi
HTC ONE S
TTI TCB-880 + Sirio ML145
Alhambra TDI

*

Offline Dolek

  • *****
  • 2023
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Waze znakomicie się sprawuje
Odp: MiploDywersja???
« Odpowiedź #16 dnia: Lipiec 08, 2010, 23:29:28 »
Tylko pytaniem jest - czemu przez 2-3 tygodnie było wszystko ok, były POI w tamtym miejscu, było wszystko tak samo na miplo.pl ustawione, a nagle przestaje działać.

Ale zwężenie pobierane w MiploTrafic zawsze powodowało zablokowanie odcinka w obydwu kierunkach. Nic tu chyba się nie zmieniło w ostatnim czasie.

*

Offline jagga68

  • **
  • 187
  • Sprzęt: NR460 + AM EU, Nokia E52 + Ovi Maps, HTC Desire S
Odp: MiploDywersja???
« Odpowiedź #17 dnia: Lipiec 08, 2010, 23:33:16 »
To kolejne dowody na to, że przyjęty przez Miplo model działania
(oparty tylko i wyłącznie na dobrowolnym działaniu użytkowników serwisu
i nieprzyjęciu jakiejkolwiek odpowiedzialności za jakość tak tworzonej bazy)
uniemożliwia poważne traktowanie usługi MiploTraffic.
Panowie z Dynamic Solutions (właściciela serwisu Miplo) najwyraźniej nie dorośli do poważnego biznesu  :S
A panowie z Aquratu też najwyraźniej nie rozumieją, że pozwalając na taki sposób działania
swojego partnera pozwalają na dywersję względem swojego sztandarowego produktu.
Dopuszczają go bowiem do bezpośredniego oddziaływania na najważniejszą funkcję programu
czyli kalkulację tras, nie dbając o skutki jakie może to spowodować.
A ja korzystam i bardzo sobie chwalę. Kwestia wyboru kategorii do MiploTraffic właśnie.
Ale jak lubisz oglądać buldożery w akcji, to już Twoja sprawa.  :wink: :mrgreen:
No cóż, muszę absolutnie zgodzić się z Markiem i jednocześnie nie zgodzić się z Karolem. Skąd "użyszkodnik" ma wiedzieć, że jedne kategorie są cacy a inne guzik warte??? Wybranie kategorii w MiploTraffic nie powinno powodowac "głupawych" sytuacji, buldożery nie mają nic do gadania... jeżeli jakieś kategorie w MiploTraffic powodują więcej szkody niż pożytku to powinno się je zlikwidować lub Aquraa powinien zmienić podejscie do tego typu "szalonego" rozwiązania...

*

Offline ochkarol

  • ******
  • 4813
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A8
Odp: MiploDywersja???
« Odpowiedź #18 dnia: Lipiec 08, 2010, 23:40:53 »
...
No cóż, muszę absolutnie zgodzić się z Markiem i jednocześnie nie zgodzić się z Karolem. Skąd "użyszkodnik" ma wiedzieć, że jedne kategorie są cacy a inne guzik warte??? ...
Wyjścia są dwa:
1. Logicznie pomyśleć. (jeżeli wybiera się do MiploTraffic "Roboty drogowe" czy "Zwężenie jezdni", to nie ma co się dziwić, że AM blokuje przejezdne odcinki)
2. Zapytać tu.

A na marginesie, to odnoszę wrażenie, że NocnemuMarkowi chodziło o coś innego.
Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .

*

Offline jagga68

  • **
  • 187
  • Sprzęt: NR460 + AM EU, Nokia E52 + Ovi Maps, HTC Desire S
Odp: MiploDywersja???
« Odpowiedź #19 dnia: Lipiec 08, 2010, 23:47:55 »
Wyjścia są dwa:
1. Logicznie pomyśleć. (jeżeli wybiera się do MiploTraffic "Roboty drogowe" czy "Zwężenie jezdni", to nie ma co się dziwić, że AM blokuje przejezdne odcinki)
2. Zapytać tu.
A na marginesie, to odnoszę wrażenie, że NocnemuMarkowi chodziło o coś innego.

Jedno i drugie nie dotyczy "użyszkodnika", a moje pytanie było postawione w tym kontekscie... IMHO NocnyMarek ma 100% racji jesli chodzi o współpracę Miplo vs. AM.

*

Offline ochkarol

  • ******
  • 4813
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A8
Odp: MiploDywersja???
« Odpowiedź #20 dnia: Lipiec 08, 2010, 23:51:52 »
... Tak jest.. i z miplo pobrały mi się i roboty drogowe (bo nie widzę przeszkód żeby ich nie mieć)...
Skoro dalej nie widzisz...
Co do wiaduktu, dlaczego pojawia mi się tam nagle blokada (a jeżdżę 6 razy w tygodniu tamtędy) kiedy tam nic się nie dzieje ?
Ja wyświetlam sobie na mapie ikony POI kategorii, które wybrałem do MiploTraffic. W razie co wiem z jakiego powodu ktoś założył blokadę.
Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .

*

Offline Waszko

  • *****
  • 1330
  • Sprzęt: TomTom Go 5200 WiFi, Discover
Odp: MiploDywersja???
« Odpowiedź #21 dnia: Lipiec 08, 2010, 23:53:26 »
W takim razie napiszcie dokładnie jakie opcje w MiploTraffic powinny być zaznaczone żeby nie robiły się takie babole  :ok:

*

Offline ochkarol

  • ******
  • 4813
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A8
Odp: MiploDywersja???
« Odpowiedź #22 dnia: Lipiec 08, 2010, 23:55:34 »
Jedno i drugie nie dotyczy "użyszkodnika", a moje pytanie było postawione w tym kontekscie... IMHO NocnyMarek ma 100% racji jesli chodzi o współpracę Miplo vs. AM.
Możesz objaśnić co nie dotyczy użytkownika?
Bo NocnyMarek pisał zupełnie o czym innym niż ja piszę i nota bene w pełni się z nim zgadzam.

Połączone: [time]Lipiec 08, 2010, 23:57:20[/time]
W takim razie napiszcie dokładnie jakie opcje w MiploTraffic powinny być zaznaczone żeby nie robiły się takie babole  :ok:
Ja mam:
Kategoria Odcinek nieprzejezdny:
    * Bezdroża
    * Droga wewnętrzna
    * Nieistniejąca droga
    * Zakaz ruchu
Kategoria Roboty drogowe:
    * Zablokowany odcinek

Oraz:
    * Antyblokada

I tyle.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 08, 2010, 23:58:53 wysłana przez ochkarol »
Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .

*

Offline Waszko

  • *****
  • 1330
  • Sprzęt: TomTom Go 5200 WiFi, Discover
Odp: MiploDywersja???
« Odpowiedź #23 dnia: Lipiec 09, 2010, 00:03:23 »
Mam tak samo zaznaczone plus:

Wypadek, Kolizja

    * Droga zablokowana - Wypadek, Kolizja


*

Offline ochkarol

  • ******
  • 4813
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A8
Odp: MiploDywersja???
« Odpowiedź #24 dnia: Lipiec 09, 2010, 00:09:35 »
Byłbym ostrożny z tą kategorią.
Ktoś już tu pisał, że nie są usuwane na czas.
A żywot ich z definicji powinien być stosunkowo krótki.
Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .

*

Offline jagga68

  • **
  • 187
  • Sprzęt: NR460 + AM EU, Nokia E52 + Ovi Maps, HTC Desire S
Odp: MiploDywersja???
« Odpowiedź #25 dnia: Lipiec 09, 2010, 00:11:08 »
Możesz objaśnić co nie dotyczy użytkownika?
Bo NocnyMarek pisał zupełnie o czym innym niż ja piszę i nota bene w pełni się z nim zgadzam.
Cieszę się, że zgadzamy sie w kwestii opinii NocnegoMarka :ok:
Co do użyszkodnika-użytkownika... to chyba niewielu z tych 0,5mln siedzi nocami na forum i dysputuje o tym jak sprawić aby świat zbliżył się do ideału :wink: dla tej zdecydowanej większości zaznaczenie "jakichś" tam opcji w narzędziu skorelowanym do AM (MiploTraffic) powinno prowadzić do pozytywnego efektu, a nie negatywanego. "Zaptaszkowanie" kategorii "bezsensownych" (a sam przyznajesz, że takowe istnieją w MiploTraffic) do niczego dobrego nie prowadzi, zarówno w odczuciu użyszkodnika-użytkownika jak i w kwestii renomy producenta mapy (tutaj vide NocnyMarek ponownie).
« Ostatnia zmiana: Lipiec 09, 2010, 00:13:31 wysłana przez jagga68 »

*

Offline ochkarol

  • ******
  • 4813
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A8
Odp: MiploDywersja???
« Odpowiedź #26 dnia: Lipiec 09, 2010, 00:17:03 »
Ale pojmij taką rzecz, że dla jednych te same kategorie są szkodliwe a dla innych pożyteczne.
Takie "Ograniczenia tonażu" dla pojazdu osobowego są bez sensu (spróbuj pojeździć z tymi kategoriami wybranymi do MiploTraffic  :mrgreen:) ale dla kierowcy TIRa już zaczynają nabierać znaczenia.
To Ty jako uzytkownik masz sobie wybrać z sensem spośród szerokiego wachlarza kategorii, tak abyś był zadowolony - nikt za Ciebie tego nie zrobi.
Możesz co najwyżej zapytać tu lub gdzie indziej co inni uważają za słuszne.
Ale kliasz na Miplo już samodzielnie i nikt nie zmusza Cię do pobierania całego spektrum.
Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .

*

Offline ppepe

  • ****
  • 507
  • Płeć: Mężczyzna
    • PPepe
Odp: MiploDywersja???
« Odpowiedź #27 dnia: Lipiec 09, 2010, 00:21:32 »
Witam Czytelników Forum,
Ponieważ reprezentowałem tu Miplo czuję się w obowiązku zabrać głos.

Moje zdanie na oba tematy:

Najpierw ten łatwiejszy - czemu mi się coś tam blokuje co nie powinno.
Prawda jest jedna: zbyt dużo kategorii zaznaczonych i co za tym idzie zbyt dużo blokad.
Pretensje należy mieć do siebie i nie umieszczać propozycji wykasowania POI z zapisem w stylu: "prace trwają, ale droga mi się blokuje - poi do wykasowania".

Dla "zwykłego kierowcy" wystarczą następujące kategorie:

# Bezdroża
# Droga wewnętrzna ----- tu należy się zastanowić czy nie zablokuje nam się dojazd do domu, pracy, kochanki itp.
# Nieistniejąca droga
# Zakaz ruchu
# Zablokowany odcinek - podkategoria w Robotach drogowych.
# Droga zablokowana - Wypadek, Kolizja -- tu tylko dla osób które wierzą mi, że wykasuje POI po odpowiednim czasie od jego aktywacji oraz co najważniejsze synchronizują urządzenie z bazą co godzinę. W większym zakresie pobieranie tej kategorii nie ma sensu.
# Antyblokada

Ze swej strony prywatnie przyznaję rację, że umieszczenie innych kategorii, nazwijmy to "specjalnych" na liście ogólnej jest nie najlepiej trafionym pomysłem. Powinna być podstrona dla użytkowników zaawansowanych.



Co do tematu pierwszego.


Przyznaję się bez bicia, że za późno wykasowałem POI (łącznie jeśli dobrze pamiętam coś między 70 a 100).
Ale na swoją obronę napiszę jedno: Nie miałem jako moderator globalny miplo najmniejszego pojęcia, czy jak kto woli: bladego pojęcia, że w dniu wczorajszym pojawią się nowe mapy.

W tym miejscu miałem wklepane jeszcze kilka zdań między innymi o: procedurach, ISO, Polityce jakości, właściwym podejściu.
Jednak po namyślę uznaję, że zamiast publicznie rozmawiać na takie tematy prześlę swoje wypociny na odpowiednie adresy poczty elektronicznej "wyżej".

Jeszcze raz przepraszam użytkowników programu nawigacyjnego Automapa za swoje zachowanie i brak rozeznania co do kolizji Mapa 1060 - POI.


PPepe
Global Moderator Miplo.eu

*

Offline jagga68

  • **
  • 187
  • Sprzęt: NR460 + AM EU, Nokia E52 + Ovi Maps, HTC Desire S
Odp: MiploDywersja???
« Odpowiedź #28 dnia: Lipiec 09, 2010, 00:27:48 »
Oczywiście masz rację, ale nie wplątujmy w to kierowców TIRów :wink:... mówimy o kategoriach "bardziej podstawowych", myślę że temat jest szerszy:

Czy zaznaczenie kategorii "Zwężenie drogi" powinno prowadzić do wyznaczenia trasy nonsensownej, czy też do nałożenia na to danych SmartRoutes/LiveDrive i poprowadzeniem w odniesieniu do tych danych nawet odcinkiem zwężonym? Temat rzeka.... imho wybór kategorii na MiploTraffic nawet jeśli dokonany w dobrej wierze, niekoniecznie prowadzi do logicznego/optymalnego wyznaczenia trasy. I to jest błąd na linii Miplo <-> AM.

*

Offline ochkarol

  • ******
  • 4813
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A8
Odp: MiploDywersja???
« Odpowiedź #29 dnia: Lipiec 09, 2010, 00:28:35 »
...
Ze swej strony prywatnie przyznaję rację, że umieszczenie innych kategorii, nazwijmy to "specjalnych" na liście ogólnej jest nie najlepiej trafionym pomysłem.
No chyba, że ktoś  nich naprawdę korzysta (patrz np. "Ograniczenia tonażu")
Ale na swoją obronę napiszę jedno: Nie miałem jako moderator globalny miplo najmniejszego pojęcia, czy jak kto woli: bladego pojęcia, że w dniu wczorajszym pojawią się nowe mapy.
Tu opadła mi kopara  :-?
Jeszcze raz przepraszam użytkowników programu nawigacyjnego Automapa za swoje zachowanie i brak rozeznania co do kolizji Mapa 1060 - POI.
Nie przesadzaj. Z Twojej powyższej wypowiedzi wynika, że nie byłeś świadom zagrożenia.
No chyba, że Twoja asystentka ma szklaną kulę  :ok:
Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .