PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych
Nawigacja GPS => AutoMapa => Wątek zaczęty przez: plesniak w Lipiec 29, 2010, 09:51:50
-
Dzisiaj jadąc z Konstancina postanowiłem wyznaczyć sobie trasę do Urzędu Miasta na Ursynowie.
Kliknąłem prowadź do --> POI i zacząłem się zastanawiać. Jak wpiszę Urząd to mi wyskoczą wszystkie okoliczne Urzędy (Konstancin, Piaseczno, Falenica, Wilanów, urzędy celne). Postanowiłem więc wpisać Ursynów... i co... Wyskoczyło mi 45 pasujących POI w tym nie wiedzieć czemu chyba z 30 $#@&^*%^$ stacji metra. Była i Żabka, Centrum Handlowe ale Urzędu Miasta nie było. Wpisałem więc Urząd i wyskoczyło mi wszystko tylko nie urząd Ursynowski.
Automapa firmuje (poprzez ścisłą integrację) badziewne Miplo z ogromną ilościa bezsensownych POI. Wiem że zaznaczenie na mapie każdego wejscia do Metra miało na celu tylko zdobywanie miplokodów bo innego pomysłu nie mam. Czy Dworzec Centralny tez ma oznaczone wszystkie wejscia podziemne? Czy ktoś kto rządzi w Aquracie ma zamiar coś z tym wieeeeeelkim bezsensownym bałaganem zrobić. Mam zamiar zgłosić wszystkie stacje metra jako zdublowane. Ciekawee jaką odpowiedz dostanę z Miplo.
Do momentu kiedy mogłem wybierac co ściągam z Miplo było ok. ALe teraz jak mnie zmuszają do posiadania tych POI to chce miec porządek .
-
Może powinieneś poćwiczyć zadawanie pytań?
Umiejętność zadania pytania to bardzo często klucz do właściwej odpowiedzi,
nie tylko przy szukaniu POI w AM
-
OK. Masz rację, może moim błędem było wyszukiwanie względem aktualnej pozycji, i niezawężanie wyszukiwania względem kategorii, ale jesli znalazł mi stację metra która jest 40 metrów od Urzędu to dlaczego nie było na liście Urzędu.
-
Mam zamiar zgłosić wszystkie stacje metra jako zdublowane. Ciekawee jaką odpowiedz dostanę z Miplo.
Odmowną.
PPepe
-
Czy ktoś kto rządzi w Aquracie ma zamiar coś z tym wieeeeeelkim bezsensownym bałaganem zrobić.
Ten bałagan jest także z innego powodu, prawie nikt nie usuwa nieaktualnych już POI.
Zalegają na Miplo miesiącami a nawet latami (tak, spotykałem takie które były nieaktualne
od dnia powstania Miplo) i nikomu nie chce się zgłosić ich do usunięcia.
Powody ku temu są co najmniej 2:
1. Usuniecie POI można zgłosić tylko przez stronę www
2. Usunięcia POI są "nieopłacalne", bo nie dość że są znacznie bardziej
pracochłonne, to jeszcze są znacznie gorzej lub wcale "opłacane".
W najlepszym razie można być "docenionym" na 3 miplomile, a i to trzeba mieć szczęście,
żeby natrafić na globalmoderatora, albo Igaba bo w zasadzie tylko oni tak punktują
zgłoszenia do usunięcia. Cała reszta moderatorów usunięcie nieaktualnych czy zdublowanych POI
traktuje jak zło konieczne i nagradza za sprzątanie bazy ten sposób jak w załączniku.
A jednocześnie wstawienie POI w dowolnej, choćby najbardziej egzo(idio)-tycznej kategorii
to obowiązkowe 5 punktów, niezależnie od tego czy to nowy fotoradar, ToyToy, czy wysepka na rondzie.
Dzięki takiej polityce mamy na Miplo tysiące kategorii,
a prawie żadna z nich nie jest ani kompletna ani aktualna.
-
A ja ostatnio dodałem sobie punkt, którego nie miałem w POI - strzelnica w Parzęczewie. W synchronizacji Miplo mi to przyjęło jako potwierdzenie punktu zgłoszonego wcześniej i ....... usuneło mi go z urządzenia. A że oryginalny punkt ma nadal status nie potwierdzonego to jego też nie mam. Masakra!!!!
-
Zgadzam się prawie w całości z założycielem wątku - prawie :wink:
Sens istnienie racjonalnego MIPLO, wg mnie byłby taki, że tam zaznaczamy jakie chcemy mieć kategorie POI w AM i tylko je w AM widzimy - to byłoby jak dla mnie SUPER rozwiązanie. Widziałbym w tzw. drzewie kategorii tylko te, które chcę mieć, a nie cały ten ... Obecnie bardzo brakuje narzędzia typu UAMEdytor lub innego pozwalającego dowolnie modyfikować kategorie POI.
Kolego mobik, osobiście za usunięcie zazwyczaj daję 2 lub 3 pkt. Jeśli się gdzieś pomyliłem i dałem mniej to :oops:
-
Powody ku temu są co najmniej 2:
1. Usuniecie POI można zgłosić tylko przez stronę www
2. Usunięcia POI są "nieopłacalne", bo nie dość że są znacznie bardziej
pracochłonne, to jeszcze są znacznie gorzej lub wcale "opłacane".
1. Bardzo się mylisz w tej kwestii
- punkty można zgłaszać przez stronę www w Miplo
- z programu Auto Mapa powyżej wersji 6.5 przez edycję punktu, dodanie np. komentarza "do usunięcia" jeżeli możliwe krótkie uzasadnienie tak aby moderator wiedział dlaczego punkt do usunięcia, porównując dane do historii punktu.
Przy synchronizacji danych opis zostanie dodany do punktu i zweryfikowany przez moderatora. W panelu moderatora widać wszystkie zmiany i moderator zatwierdza lub odrzuca je.
2. Moderuje ponad 95 tys. punktów i w pierwszej kolejności moderowania zajmuję się zgłoszeniami propozycji zmian do punktów.
Wszystkie punkty zgłoszone do usunięcia oceniam na 3 miplo mile
moderator
morette
-
Ja wczoraj usunąłem punkt z pocztą, która została zlikwidowna w Tomaszowie Bolesławieckim i przeniesiona w inne miejsce. Za to zostałem oceniony na "0". Komentarz- informacja mało przydatna :O Rozumuję wiec tak-poczta jest czy jej nie ma, tu czy tam-wszystko jedno :O
Cyt. "Ludzie listy piszą nawet w małej wiosce" :E
-
Raczej na "1".
Nie zmienia to faktu, że za nisko.
Zwrócę uwagę moderatorowi na sposób oceniania.
PPepe
-
Dziękuję bardzo. Nie zależy mi na punktach ale dziwi taka ocena tejże informacji. Jestem z Tomaszowa i wprowadziłem tu co nieco różnych punktów. Wcześniej była to pustynia POI B)
-
Hehe, sam założyłem podobny wątek ... 1,5 roku temu:
http://pdaclub.pl/forum/automapa/25-miplomili-za-wskazanie-nieistniejacego-poi/ (http://pdaclub.pl/forum/automapa/25-miplomili-za-wskazanie-nieistniejacego-poi/)
Czas płynie, a problemy z miplo wciąż te same :mrgreen:
Powody ku temu są co najmniej 2:
1. Usuniecie POI można zgłosić tylko przez stronę www
...
1. Bardzo się mylisz w tej kwestii
- punkty można zgłaszać przez stronę www w Miplo
- z programu Auto Mapa powyżej wersji 6.5 przez edycję punktu, dodanie np. komentarza "do usunięcia" ...
Nie sądzisz że w pierwszym zdaniu napisałeś dokładnie to samo co mobik? B)
A co do drugiego zdania, to taka możliwość odnośnie POI z Miplo istniała zawsze.
Ale to tylko erzac, taka proteza, z której od biedy da się skorzystać.
Moderator musi najpierw zatwierdzić edycję POI, a potem dodatkowo go skasować.
(przynajmniej tak było kiedyś, ale nie sądzę żeby coś się zmieniło)
Miewałem już takie sytuacje, że moderator hurtowo zatwierdzał zmiany
a skutek był taki, że zamiast usunięcia POI pozostawała zatwierdzona zmiana
nazwy bądź opisu na 'do usunięcia', albo 'punkt został zlikwidowany' :mrgreen:
Fakty są takie, że cała konstrukcja serwisu to przede wszystkim 'parcie na ilość'
i nic się w tej mierze nie zmienia.
-
A ja mam innego "babola" w wykonaniu MIPLO/AM. Od niedawna jestem posiadaczem nawigacji "dedykowanej" (do tej pory miałem palmfona) i z racji tego nie mam jak zainstalować MIPLOSync na urządzeniu, tylko muszę zrobić to na komputerze (licencja na AM EU jest przypisana do karty SD). I tu zaczyna się paranoja - okazało się, że możliwość synchronizacji za pomocą MIPLOSync jest "przypisywana" do jednego!!!! komputera. Czyli jak w moim przypadku mam w domu trzy komputery to muszę wybrać jeden. Nie wspomnę już o braku możliwości synchronizacji POI w pracy, czy gdziekolwiek z innego komputera. Jak dla mnie jest to PARANOJA.
-
Zawsze tak było. Kod miplo jest związany z nr licencji AM :mrgreen:
-
Fakty są takie, że cała konstrukcja serwisu to przede wszystkim 'parcie na ilość'
i nic się w tej mierze nie zmienia.
Przede wszystkim nic na siłę. Nie chcesz użytkowniku korzystać nie korzystaj.
Każdy z użytkowników programu może sobie zaznaczyć które kategorie chce mieć widoczne.
I tu też jest pole do dyskusji bo są gusta i guściki dla jednych to wodotryski a dla jeszcze innych to bałagan i można by tu nazywać jak się chce i jak kto uważa.
Fakty są takie że jeden użytkownik subskrybuje (zaznacza do wyświetlania) takie kategorie jakie mu się podobają.
I wiem że np. to co ty uważasz (bez obrazy) za kategorie warte subskrybowania dla mnie może być totalnym banałem i odwrotnie rzecz gustu i upodobań co chce mieć na ekranie navi.
Co do ilości to same te punkty się tam nie biorą, widocznie jedni chcą by były w bazie inni natomiast nie. I znowu to kwestia gustu.
Ja robię tak że to co mi nie potrzebne to odznaczam aby się nie wyświetlało i tyle.
Moim zdaniem to ogólny temat dotyczący ikony prędkości i terenu zabudowanego w AM oraz ilości poi. Każdy ma inne zdanie i upodobania.
Z poi jest o tyle lepiej że można je sobie odznaczyć aby się nie wyświetlały.
-
(...) Z poi jest o tyle lepiej że można je sobie odznaczyć aby się nie wyświetlały.
Tylko jakby to się robiło z poziomu PC, czyli np. poprzez Miplo, a zarazem można by usunąć wszystkie nam niepotrzebne kategorie, to już byłoby miodzio :) Ale przy obecnym podejściu do tematu, nie ma co marzyć. Pozostaje DRZEWO przez duże D, przez które należy się przedzierać.
P.S. Proszę mi tu nie odpisywać, że można używać klawiatury do wyszukiwania POI w tym drzewie, bo w czasie jazdy jest to nie za bardzo możliwe B)
-
Zawsze tak było. Kod miplo jest związany z nr licencji AM :mrgreen:
Nie twierdzę, że tak nie było, ale w przypadku licencji przypisanej do karty SD , czyli możliwości używania jej w różnych urządzeniach jest to ewidentne ograniczenie funcjonalności programu. Tym bardziej, że (wiem dyskusja już była na początku historii "ślubu" MIPLO z AM) zbiór punktów był robiony przez nas dla nas.
Zresztą tytuł wątku świadczy o tym, że MIPLO nie spełnia oczekiwań :evil:
-
A mogę zadać mądre pytanie?
PO CO WAM TE PUNKTY?! dostaliście coś za to ? to jak kolejne punkty "Pomógł" które nic nie odzwierciedlają :/
-
A mogę zadać mądre pytanie?
PO CO WAM TE PUNKTY?! dostaliście coś za to ? to jak kolejne punkty "Pomógł" które nic nie odzwierciedlają :/
A o które punkty Tobie chodzi? Miplopunkty czy punkty POI?
-
A mogę zadać mądre pytanie?
PO CO WAM TE PUNKTY?!
Taka już natura człowieka, że jest chciwy nawet na błyskotki bez żadnego znaczenia.
Nie ważne po co, ważne że one działają na wyobraźnię wielu i dzięki temu właściciel serwisu
gdyby tylko chciał, mógłby wpływać na jakość bazy POI, a wpływa wyłącznie na ilość.
Wystarczyłoby, żeby np. promował tymi nicniedającymi miplomilami POI w wybranych kategoriach,
żeby stworzyć 'ciśnienie' użytkowników na uzupełnianie/aktualizację/weryfikację punktów
tych właśnie kategorii.
Dzieki temu miałby bazę nie tylko duuużą, ale bardziej wiarygodną, aktualną i kompletną,
ku pożytkowi wszystkich użytkowników.
Ale jak widać nie chce, liczy się tylko i wyłącznie ilość POI, reszta jest bez znaczenia.
-
Zgadzam się z nocnymMarkiem, może np. 10k miplomil to 25%zniżki na przedłużenie licencji? Albo etat dla kogoś kto będzie jeździł i weryfikował? :)
-
Zgadzam się z nocnymMarkiem, może np. 10k miplomil to 25%zniżki na przedłużenie licencji? (...)
Ale masz chyba na myśli te 10k miplomili z wybranych (istotnych, ale z kolei dla kogo ? ), przez AM kategorii, a nie jak leci ? Bo inaczej, to dopiero by było :terrified:
Jak już kiedyś napisano, powstałaby kategoria: nisko przelatujące gołębie :evil:
-
Może jakiś nowy system punktowania? W kategoriach które z oczywistych powodów są istotne więcej mil a za inne mniej? Może aqurat powinien pomyśleć o finansowym wsparciu moderatorów co mogło by być bodźcem do "przykładania się" i np. wyjazdów w teren? Sam nie wiem.
-
Witam wszystkich.
Z prawdziwą przyjemnością pragnę zakomunikować, że w najbliższych godzinach (czytaj w dniu jutrzejszym) zostaną wprowadzone zmiany w systemie naliczania punktów serwisu Miplo.
Zmianie ulegnie punktacja naliczana za propozycje.
Nowa punktacja będzie następująca:
zmiana mało przydatna (0)
zmiana przydatna (1)
zmiana bardzo przydatna (5)
zmiana niezbędna (10)
Za propozycje usunięcia system będzie rekomendował domyślnie 10 pkt.
Do wszystkich Moderatorów przed wprowadzeniem zmiany zostanie rozesłany komunikat.
W mailingu do Moderatorów zarekomendujemy nagradzanie najwyższa ilością MM użytkowników składających sensowne propozycje do POI.
Przypominam Użytkownikom, że każda propozycja wykasowania POI musi posiadać uzasadnienie wykasowania.
Jest to wymagane do jej zatwierdzenia. Propozycje wykasowania bez podania przyczyny będą odrzucane.
W tym temacie Moderatorzy będą również kierować się rankingiem (zaufaniem) do naszych najlepszych Użytkowników, budowanym od wielu lat.
W tym miejscu zachęcam obecnie mniej aktywnych Użytkowników do dołączenia do naszej czołówki na liście http://www.miplo.eu/users.php (http://www.miplo.eu/users.php)
Przypominam, że w przypadku błędu lokalizacji ikony na mapie w zakresie do 500m należy proponować zmianę lokalizacji a nie wykasowania wraz z propozycją nowego POI.
Zmiany wnoszące do bazy nowe informacje, np. uzupełniające bieżące zapisy o numeracje telefoniczną / faksową będą oceniane wyżej niż zmiany, nazwijmy to "kosmetyczne", np. drobne poprawki zapisów.
Mam również nadzieję, że wszyscy odbiorą wprowadzone zmiany w sposób pozytywny i będą one dobrą zapowiedzią kolejnych zmian idących w kierunku spełnienia postulatów naszych Drogich Użytkowników.
Serdecznie pozdrawiam,
PPepe - Global Moderator Miplo.eu
http://www.miplo.eu/users.php?u=PPepe (http://www.miplo.eu/users.php?u=PPepe)
-
A mogę zadać mądre pytanie?
PO CO WAM TE PUNKTY?! dostaliście coś za to ? to jak kolejne punkty "Pomógł" które nic nie odzwierciedlają :/
Nie wszyscy robią coś tylko za kasę. Być może Ty-tak. Chciałem pomóc-pomogłem. Nie oczekiwałem nic w zamian. Ty nie chciałeś-to nie pomogłeś i też dobrze. :ohreally:
A krzyczeć w necie nie trzeba :-|
-
A ja z innej strony.
Wykupuję subskrypcję, płacę kasę i dostaję nową wersję programu. Dotychczas jest OK. Ale dlaczego Aqurat zmusza mnie do ożenku z trzecią firmą Miplo? Wydaje mi się, że podstawowe kategorie związane nawigacją, np. blokady dróg, radary, korki powinien mi gwarantować Aqurat. Resztę jeżeli ma takim kaprys mogę pobierać z Miplo.
Jest tutaj taki przekręt. Aqurat wyręcza się inną firmą i w razie problemów za nic nie odpowiada. To ktoś inny jest winny.
Podsumowując. Nie potrzebuję 99% tych POI. Chciałbym najważniejsze dostać z Aqurat wraz z gwarancją jakości. Reszta (POI) to już inna bajka. Dodam, że nie jest tutaj moim celem ocena jakości serwisu Miplo. Post dotyczy tylko i wyłącznie uchylaniu się Aquratu od swoich obowiązków.
-
Po tym co zapowiedział Ppepe Boję się przegięcia w drugą stronę, usuwania wszystkiego co się da bez względu na zasadność :mrgreen:.
Piszę to bo sam miałem doświadczenie podczas majowej powodzi gdy zgłosiłem do zablokowania odcinek drogi 256 zalanej przez Wisłę, pierwszą blokadę ktoś zdjął po tygodniu, więc postawiłem drugą z wyraźną notatką że sam zgłoszę do usunięcia gdy droga zostanie otwarta. Druga blokada znowu została usunięta po dwóch tygodniach a efekt był taki że zamknięta droga była widoczna jako otwarta jeszcze przez prawie tydzień.
-
A ja z innej strony.
Wykupuję subskrypcję, płacę kasę i dostaję nową wersję programu. Dotychczas jest OK. Ale dlaczego Aqurat zmusza mnie do ożenku z trzecią firmą Miplo? Wydaje mi się, że podstawowe kategorie związane nawigacją, np. blokady dróg, radary, korki powinien mi gwarantować Aqurat. Resztę jeżeli ma takim kaprys mogę pobierać z Miplo.
Jest tutaj taki przekręt. Aqurat wyręcza się inną firmą i w razie problemów za nic nie odpowiada. To ktoś inny jest winny.
Podsumowując. Nie potrzebuję 99% tych POI. Chciałbym najważniejsze dostać z Aqurat wraz z gwarancją jakości. Reszta (POI) to już inna bajka. Dodam, że nie jest tutaj moim celem ocena jakości serwisu Miplo. Post dotyczy tylko i wyłącznie uchylaniu się Aquratu od swoich obowiązków.
Przesadzasz, od dłuuugiego czasu wiadomo że miplo dostarcza POI, to nie jest żadna tajemnica. Natomiast czy akurat gwarancja Aquart'u bylaby wyższa niz gwarancja Miplo, no cóż chyba trochę trudno na ten temat dyskutować... Poza tym równie dobrze mógłbyś skierować zastrzeżenia do Navteq'u ktory dostarcza POI dla wersji AM-EU, napisz im że 99% POI nie potrzebujesz, na pewno rozpatrzą Twoją petycję z pełnym zrozumieniem :wink:
No i z jeszcze innej strony... nikt Ciebie do niczego nie zmusza, wraz z subskrybcją dostajesz wbudowane POI w mapy od Aqurat'u, czy chcesz je aktualizować przez MiploSync to jest tylko i wyłącznie Twoja dobra wola... a czy Miplo nazywa się Miply czy tez np Automapa-POI-servis, co za różnica?
-
Wytłumaczcie mi proszę jaką trzeba zaproponować zmianę do poi hotel Westin w Warszawie żeby było ok. Problem z nim mam taki że żeby go wyszukało w AM to trzeba wpisywać : the wes... :-| jak zacząć :westi.... to go "nima" :worried: Hotel nazywa się The Westin ale kto tak w Polsce mówi nawet neon na hotelu mają bez "The"
-
Wykupuję subskrypcję, płacę kasę i dostaję nową wersję programu. Dotychczas jest OK. Ale dlaczego Aqurat zmusza mnie do ożenku z trzecią firmą Miplo?
Aż się boję napisać, że mapy masz od Geosystems i Navteqa, zdarzenia drogowe od GDDKiA,
a dane traffic nawet trochę ode mnie :E
Połączone: Lipiec 29, 2010, 23:32:33
Wytłumaczcie mi proszę jaką trzeba zaproponować zmianę ...
Żadnej, wyszukiwania działa dla każdego wyrazu z nazwy z osobna:
-
@nocnyMarek,
nie interesuje mnie producent mapy, tylko programu. Tak samo kupując komputer nie wnikam, gdzie produkowany procesor czy dysk. Producent ma odpowiadać za swój produkt jako całość, teraz jest normalna spychotechnika.
-
przecież tutaj działa dokładnie ten sam mechanizm.... jak w przypadku kupna komputera... nie rozumiem dlaczego nie masz pretensji do "sprzedawcy komputerów", że jak to opisałeś "żeni Ciebie" z innym producentem, akceptujesz to bez wahania... Co różni tę sytuację od sprzedaży komputerów? Oczywiście wadliwość "podzespołów" możesz zgłosić w dowolnym miejscu serwisowym, tu jest tak samo...
-
Nie wszyscy robią coś tylko za kasę. Być może Ty-tak. Chciałem pomóc-pomogłem. Nie oczekiwałem nic w zamian. Ty nie chciałeś-to nie pomogłeś i też dobrze. :ohreally:
A krzyczeć w necie nie trzeba :-|
Czasami na was trzeba, bo tak, to robicie to bezinteresownie, a widocznie jednak nie dostaniecie punktów, bo mod uznał to za mało ważne, to wielki krzyk podnosicie że was oszukują. To może w końcu przyszedł czas powiedzieć prawdę?
Robicie to dla punktów? - i w tym momencie żądacie żeby ktoś bardziej was doceniał
Czy też wyłączamy punkty i będzie faktycznie bezinteresownie.
Zalatuje mi tutaj czarno-białym podejściem, ale nie potrafię zrozumieć tych, których najbardziej bulwersuje ilość pkt którą otrzymali (chodzi o miplopkt), a nie ich wkład w rozwój. IMHO moim zdaniem system tych punktów jest z góry skazany na porażkę i jest niczym karta stałego klienta w sieci "Svarovsky" gdzie 99% klientów wchodzi raz, góra dwa razy - aby zakupić pierścionek zaręczynowy, a później obrączki. Po co wtedy karta stałego klienta?
Tak samo jest tutaj z punktami, większość nic nigdy za te punkty nie otrzyma, więc po szarpać o nie nerwy?
Osobiście dodaję punkty, aby były i były dobrze, a nigdy nie zwracam uwagi na coś białego na czarnym tle które niby wskazuje moją aktywność. Po co? Aby się pochwalić że dodałem więcej kurników niż ktoś inny biedronek w swoim mieście ?
Jak ktoś nie rozumie sensu mojej wypowiedzi, to zapraszam dalej do dyskusji, bo jak dla mnie, cały system premiowania punktami za aktywność, jest śmiechem na sali wśród "maniaków zbierania punktów i dochodzenia racji w tym ile powinni otrzymać punktów", bo przez moment można było poczuć się jak w dobrej komedii.
Zamiast faktycznie rozwodzić się nad użytecznością naszej darmowej pracy, to w grę weszły cyferki że za mało punktów się otrzymuje
p.s. jartro, moja wypowiedź nie odnosi się bezpośrednio do Ciebie.
-
Co do tematu, to mówiąc za siebie twierdzę , że MIPLO MA SENS ISTNIENIA, czego nie można powiedzieć o pewnych kategoriach lub sposobie ich stawiania (na ilość).
Kiedyś nie mogąc dojść do porozumienia z wstawiaczami POI ( np. progi na parkingach przy marketach) na ilość i ich obrońcami "z przeciwstawnym kciukiem" zrezygnowałem z moderowania lokalnego w Warszawie.
Potem po większych awanturach tu na forum o nazwy POI (np.o Filharmonie) i moim poparciu NocnegoMarka, zrezygnowałem z moderowania kilku kategorii.
Ostatnio po poważnych zmianach (na lepsze) z nazewnictwem POI myślałem że główny orędownik "z przeciwstawnym kciukiem "poprzedniej durnej metody nazywania POI nazwami miast przestanie udzielać się na MIPLO lub na temat MIPLO w tym miejscu. Niestety tak się nie stało. Więc nie mogąc patrzeć na jego sposób działania i wtykanie łap do zadbanych i pilnowanych przez własnych moderatorów kategorii w których pojawia sie nowy punkt przecietnie raz na miesiąc, a olewanie tych gdzie jest więcej pracy i punkty zalegają po kilka miesięcy, poprosiłem o zdjęcie mi uprawnień moderatorskich.
----Original Message-----
> From: Powhatan [mailto:powhatan@onet.eu]
> Sent: Friday, July 23, 2010 10:53 AM
> Subject: Współpraca :: Wiadomość z serwisu MIPLO
>
> Zgodnie z wcześniej złożonymi deklaracjami, informuję że nie mam dalej
> zamiaru współpracować z pewnymi osobami.
> Nie jestem zainteresowany czynną działalnością W serwisie w którym
> dopuszcza się do głosu i nadaje uprawnienia, takim osobom jak Ppepe.
> Kiedy tak jak pożegnaliście nielogiczny system nazewnictwa POI z którym
> jak wiecie nigdy się nie zgadzałem i walczyłem , pożegnacie jej
> głównego propagatora oraz obrońcę i szkodnika, możecie dać znać w
> celu odnowienia współpracy.
Zaowocowało to odpowiedzią
Support, 23.07.2010, 11:05:
Witamy,
Dziekujemy za informacje oraz Pana dotychczasowy wklad w rozwoj Miplo.
Drzwi do zespolu moderatorow w Miplo beda dla Pana zawsze otwarte.
Pozdrawiamy,
Support
i zdjęciem reszty uprawnień modertorskich.
Skoro dziś jednak widzę że mam przywrócone wszystkie uprawnienia
(http://warhawk.republika.pl/other/punktedit.jpg)
rozumiem że główny szkodnik i przyczyna zaśmiecenia MIPLO niepotrzebnymi punktami stawianymi tylko dla rankingu, czyli moderator "z przeciwstawnym kciukiem" nie będzie już więcej przeszkadzał.
-
Wytłumaczcie mi proszę jaką trzeba zaproponować zmianę do poi hotel Westin w Warszawie żeby było ok. Problem z nim mam taki że żeby go wyszukało w AM to trzeba wpisywać : the wes... :| jak zacząć :westi.... to go "nima" :worried: Hotel nazywa się The Westin ale kto tak w Polsce mówi nawet neon na hotelu mają bez "The"
Nie wiem jak to robisz, ale u mnie jest ok
-
1. Widocznie program odnawiający uprawnienia ma lukę. Dziękuję za sygnał. Przekazuję do Supportu celem sprawdzenia poprawności działania.
2. Pana edycja w ten POI nic nie wniosła. Nie ma żądnej różnicy miedzy zapisami autora i moja edycją jego propozycji (zmianą kategorii ze Sklep na Sklep modelarski). Więc jak rozumiem wszystko jest OK.
3. Był by Pan łaskawy utrzymywać poziom rozmowy? Nie wymagam aby wszyscy mnie kochali, lubili czy też odczuwali ziarenko sympatii.
Jednak pisanie w ten sposób jaki Pan zaprezentował to po prostu brak kultury osobistej, Panie Powhatan. To się chyba nazwa chamstwo, a może się mylę? Może.
Tak czy siak, cała wypowiedź świadczy tylko o Panu.
4. Przypomina o obowiązującej od 01 lipca nowej wersji poradnika dla moderatorów. Jeśli Support pozostawi uprawnienia, a nie otrzymał Pan go do wiadomości proszę o sygnał to otrzyma Pan link do niego.
Stosowanie zatwierdzonych standardów zapisów jest obligatoryjne.
PPepe
-
Mnie po ostatnich przygodach z wieloma, losowymi POI, które pojawiały się po aktualizacjach AM brakuje opcji "wyłącz wszystkie POI". Po prostu czasami szybciej jest wyłączyć wszystkie POI i załączyć tylko te, które mnie interesują niż przedzierać się przez "gałęzie" drzewka i bawić się w klikanie :).
Zdecydowanie także przydało by się, żeby opcje POI były w jednym miejscu - chodzi mi tu o sygnalizację dźwiękową POI, która teraz jest oddzielną kategorią w ustawieniach, a można by jedną kolumnę w opcjach POI zmienić właśnie na to, czy dany POI ma sygnalizować dźwiękowo czy nie - bo po co teraz jest podział na POI wbudowane i zewn. z miplo jak i tak te wewn. zawierają wszystkie POI? :)
-
A ja ponawiam pytanie:
1. Nie mam w POI punktu.
2. Dodaje go w urządzeniu (strzelnica w Parzęczewie).
3. Po synchronizacji z Miplo punkt zostaje usunięty z mojego urządzenia!!!!
4. Na stronie widzę, że moje dodanie jest potraktowane jako potwierdzenie punktu już istniejącego, ale nadal "niepotwierdzonego" (więc się nie synchronizuje). (punkt id: 548332)
5. Punktu jak nie mam tak nie miałem!!!
Jaki sens ma punkt 3.????? Dlaczego synchornizacja usuwa mi punkt z urządzenia???? Coś chyba przekombinowane.
-
To tam są 2 różne strzelnice w odległości 130m? :ohreally:
ps.
Na Miplo była opcja pobierania niezweryfikowanych POI, miałem ją zaznaczoną i tę strzelnicę (http://www.miplo.pl/point.php?p=s6IDioWo)
już mam u siebie, ale nie mogę teraz znaleźć miejsca gdzie sięwłączało tę opcję :mysli:
-
Nie wiem, czy na Miplo jest/była ta opcja, ale na pewno w konfiguracji Miplosynca można zaptaszkować/odptaszkować okienko "Pobieraj niezweryfikowane POI"
Zdaje się, że na "starym" Miplo podczas wybierania kategorii można było również zdecydować o pobieraniu niezweryfikowanych POI. Teraz chyba tylko w Miplosyncu się to ustawia.
-
Dzięki, faktycznie, zapomniałem już o tej zmianie.
-
To tam są 2 różne strzelnice w odległości 130m? :ohreally:
Nie, nie są. Jest strzelnica, tam gdziej ja dałem i jest wjazd na polną drogę do niej tam gdzie dał Grzesiek. Nie mam zastrzeżeń, że system robi z tego jeden punkt i mój został uznany za "potwierdzenie". Mam zastrzeżenie, że efektem jest to, że punktu nie mam, ani swojego, ani Grześkowego.
ps.
Na Miplo była opcja pobierania niezweryfikowanych POI, miałem ją zaznaczoną i tę strzelnicę (http://www.miplo.pl/point.php?p=s6IDioWo)
już mam u siebie, ale nie mogę teraz znaleźć miejsca gdzie sięwłączało tę opcję :mysli:
A ja wiem gdzie się to włącza. Ale nie chodzi o to, żeby ściagać na urządzenie wszelkie niezweryfikowane punkty POI.
Ja tu widzę błąd działania systemu, nie w sensie technicznym, tyko logiki.
-
Witajcie
Nie jestem zbieraczem punktów ale lubię porządek.
W Miplo jest bałagan:
- punkty umieszczane w błędnych miejscach i pozytywnie zweryfikowane!!! (np. po numerach budynków, które czętsto są błędne!)
- system nazewnictwa i opisu nie jest jednolity! (Moderatorzy robią co chcą...)
- niektóre kategorie są zablokowane co uniemożliwia edycję np. W Biłgoraju BP jest w sklepie Biedronki :)
- brak jest moderatorów lokalnych znających teren
- duza ilość nieistniejących obiektów niedaleko poprawnie oznaczonych
- dublujące się punkty obok siebie
Pozdrawiam
-
Mam zamiar zgłosić wszystkie stacje metra jako zdublowane. Ciekawee jaką odpowiedz dostanę z Miplo.
Odmowną.
OK. A co np. z takimi punktami? To są ewidentne duble.
-
Ad. Powyższych - oczywiście to są duble między kategoriami.
Bardzo często pojawiały się między punktami Miplo a radosną twórczością zawartą w punktach wbudowanych wcześniej w AM, obecnie oznakowanych jako punkty Automapy.
Na szczęście w skali serwisu większość jest już wykasowana.
Praktycznie obecnie pojawia się takich POI około 5 na tydzień - piszę o propozycjach wykasowania.
Ad. BP Biłgoraj - lokalizacja poprawiona.
BP Polska zostanie powiadomione o błędzie w źródle informacji.
Dziękuję za sygnał.
Co do pozostałych spraw poruszonych przez grypiomi.
Zapraszam do współpracy na stanowisku moderatora terenowego.
Co do dubli proszę o propozycje zmian - zostaną rozpatrzone.
Pozdrawiam,
PPepe
-
Taki mały OT, ale co tam.
Miało być o sensie istnienia Miplo, a wyszła dyskusja nt. poszczególnych punktów :wink:
-
Bardzo proszę: po co Miplo.
Argument za: http://www.miplo.eu/articles/?art=53 (http://www.miplo.eu/articles/?art=53)
Pozdrawiam,
PPepe
-
Dla tych co korzystają z blokad, to jest element na plus. Dla mnie żaden, bo z tego nie korzystam. Osobiście odbieram, iż kiedyś był WIĘKSZY sens istnienia Miplo (a jeszcze jak był doskonalony UAMEdytor, to już w ogóle był sens), niż obecnie. Praktycznie nic tam już sensownego z plikiem POI nie można zrobić - widać nie jestem Trendy :mrgreen:
-
montrala: opcja pobierania niezweryfikowanych POI jest w MiploSync zakładka OPCJE ostatnia pozycja na dole "Pobieraj niezweryfikowane POI"
Z tego co pisałeś to masz urządzenie dedykowane ale zawsze istnieje jakaś możliwość uruchamiania programów nawet na czymś takim więc pobierz sobie MiploSync w wersji EXE zainstaluj i będzie działać.
Druga opcja to poproś Ppepe, żeby kopnął w zadek moderatora, który działa na tym terenie ;-)
Poza tym pamiętaj, że jak dodasz POI a nie masz ustawionej tej kategorii aby się wyświetlała to po dodaniu takiego POI po jakimś niedługim czas on zniknie, a raczej nie będzie wyświetlany. Wiele osób o tym zapomina albo nie wie i ma później wrażenie, że POI się usuwają.
P.S. trochę zmodyfikowałem Twój wpis zgodnie z zaleceniami dla moderatorów
-
a ja przy okazji zapytam: mam punkt któy spokojnie moze być z trzech kategoriach:
1. Firma z Allegro (kto w ogóle wpadł na taka kategorię :-)
2. Sklep komputerowy
3. CB Sklep Serwis
mam dodać trzy punkty???
-
Ja wstawiam punkty w różnych kategoriach, mimo iż należą one do "jednego miejsca", moderatorzy bez problemu zatwierdzają takie punkty (MZ to dobrze :ok:). Przyklady można by mnożyć:
1. tzw. Zespoły Szkół (zazwyczaj kilka szkół "podpadających" pod różne kategorie)
2. Hotel (bądź inny "nocleg") + Restauracja (bądź inna "wyżerka"), dodatkowo bywam w miejscach gdzie oprócz tych dwóch wymienionych jest jeszcze "Stadnina koni, Jazda konna".
MZ wstawianie wielu punktów w takich miejscach jest w zasadzie ok, nie wiadomo kto co kiedy będzie potrzebował.
-
W tym przypadku nie ma mowy o dublu.
Dubel to np. dwa POI odpowiednio w kategoriach: >Restauracja< (kat. grupowa) oraz >Amerykańska, restauracja< (kat. szczegółowa).
-
Bardzo proszę: po co Miplo.
Argument za: http://www.miplo.eu/articles/?art=53 (http://www.miplo.eu/articles/?art=53)
Pozdrawiam,
PPepe
Jak dla mnie to akurat takie odcinki powinny byc omijane podczas korzystania z LiveDrive bez uzycia Miplo.
Pozdrawiam,
Jacoo
-
montrala: opcja pobierania niezweryfikowanych POI jest w MiploSync zakładka OPCJE ostatnia pozycja na dole "Pobieraj niezweryfikowane POI"
Jak juz pisalem, pobieranie niezweryfikowanych POI we wszystkich kategoriach nie jest rozwiazaniem. Problem jest, ze system sam usuwa mi takie "wlasne" POI z maszyny, a mimo potwierdzenia POI jest nadal niezweryfikowane i d...
Bolu nie ma bo i ja i Grzesiek nie dla siebie (niezaleznie od siebie, mimo ze sie znamy) dodalismy ten obiekt, tylko dla innych. Ale zachowanie systemu bylo zaskakujace.
Generalnie radze sobie jakos z obsluga softu, a urzadzenie to HD2 ;)
-
Jak dla mnie to akurat takie odcinki powinny byc omijane podczas korzystania z LiveDrive bez uzycia Miplo.
Pozdrawiam,
Jacoo
A to inna sprawa. Tyle, że ja nie wiem czy osoby zajmujące się LiveDrive! miały wiedzę o tym, że jest organizowany wyścig.
Nie wiem czy śledziły jego przebieg.
Nie wiem czy wprowadzały takie dane do tej usługi.
Ja zajmuję się Miplo.
Otrzymałem listownie pomysł od moderatora mcza dotyczący jego terenu.
Rozbudowałem to na cały przebieg wyścigu.
Nie mi oceniać czy było to przydatne.
Nie wiem nawet czy takie dane np. pochodzące z Miplo były w jakiejkolwiek formie uwzględniane w LiveDrive!.
Pomysł pojawił się na dzień przed rozpoczęciem wyścigu a przypadało to na weekend.
Nie wiem nawet czy ktoś w takim okresie czuwa nad usługą LiveDrive! (mam na myśli człowieka). Mam nadzieję, że tak.
Nie zmienia to jednak faktu, że dane w Miplo się pojawiły.
Zapewne miały wpływ na wyznaczanie trasu.
Jeśli choć jednej osobie to pomogło to było warto.
PPepe
-
Jak dla mnie to akurat takie odcinki powinny byc omijane podczas korzystania z LiveDrive bez uzycia Miplo.
No jak dla mnie to tego typu argumentacja jest kompletnie nieuzasadniona. To że będzie TdP to wiadomo od dawna, dlaczego Miplo nie miałoby dostarczyć informacji o blokadach odcinków, przecież to jest wiadome z wyprzedzeniem. I dlaczego akurat LiveDrive mialoby być "głównym" nośnikiem informacji??? Tzn. jak? Paru z nas, kierowców, ma się "odbić" od nieprzejezdnych odcinków, potem przesłać te dane za pomocą usługi LiveDrive i liczyć na to że być może paru innych kierowców z usługą LiveDrive skorzysta z tego, a w międzyczasie klnąć że informacji nt. zablokowanych odcinków nie dostarczyło Miplo? Sorry Winnetou, ale ja wolę mieć taką informację z wyprzedzeniem z Miplo... (abstrahując już kompletnie od tego że nie wszystkie urządzenia mają możliwość korzystania z LiveDrive)
-
No jak dla mnie to tego typu argumentacja jest kompletnie nieuzasadniona.
(...)
Tzn. jak? Paru z nas, kierowców, ma się "odbić" od nieprzejezdnych odcinków, potem przesłać te dane za pomocą usługi LiveDrive i liczyć na to że być może paru innych kierowców z usługą LiveDrive skorzysta z tego, a w międzyczasie klnąć że informacji nt. zablokowanych odcinków nie dostarczyło Miplo?
To nie tak. Obsługa LD powinna wprowadzić te dane do systemu odpowiednio wcześniej, a nie liczyć na userów. Zresztą nie wiadomo jak system traktuje odcinki dróg, z których nie ma żadnych danych wysyłanych przez userów. Podejrzewam że traktuje je jako przejezdne bez żadnych problemów.
-
Obsługa LD powinna wprowadzić te dane do systemu odpowiednio wcześniej, a nie liczyć na userów.
Ok, niemniej dla tych co nie mogą korzystać z usługi LiveDrive informacje z Miplo będą przydatne.
Zresztą nie wiadomo jak system traktuje odcinki dróg, z których nie ma żadnych danych wysyłanych przez userów. Podejrzewam że traktuje je jako przejezdne bez żadnych problemów.
Najprawdopodobniej jes tak jak piszesz, wtedy znów Miplo(traffic) się przyda, jednak pewnie w dużo mniejszym zakresie gdyż "blokady" o czasie trwania np. "zaledwie" kilku godzin ciężko jest "sprzedać" za pomocą MiploTraffic (jeśli w ogóle jest to możliwe). Niemniej byłbym wstanie się założyć o duże piwo że w tego typu przypadkach Miplo będzie szybsze niż Live Drive.
-
Podstawowe pytanie: czy dane z Miplo są transferowane w jakieś formie do LiveDrive!?
Można to jutro sprawdzić.
Trzeci etap wyścigu będzie przebiegał przez Aglomerację Katowicką.
Punkty w kat. Zablokowany odcinek - Wypadek, Kolizja są już przygotowane.
Będą aktywne jutro w odpowiednich godzinach.
Punkty będą kasowane tak samo jak w ostatnich dwóch dniach po 15-20 (max 30) minutach po przejechaniu peletonu - zależnie od tego gdzie się znajdują. Szybciej po trasie przejazdu prowadzącej przez wsie, gdzie wiadomo iż peleton oraz zaplecze techniczne pędzi na złąmanie karku. Później w okolicach mety. Gdzie wiadomo, że impreza kończy się z poślizgiem w stosunku do samego zakończenia wyścigu.
Tu widać czynnik ludzki.
Można przetestować jak zachowują się urządzenia z AM posiadające połączenie z LiveDrive!.
Ja niestety nie ma czasu na testy.
Jeśli by się okazało, że AM połączona tylko z LD prowadzi trasy przez teren wyścigu w czasie aktywnych blokad to oznaczało by, że nie ma przełożenia między usługami.
-
Jak dla mnie to akurat takie odcinki powinny byc omijane podczas korzystania z LiveDrive bez uzycia Miplo.
No jak dla mnie to tego typu argumentacja jest kompletnie nieuzasadniona. To że będzie TdP to wiadomo od dawna, dlaczego Miplo nie miałoby dostarczyć informacji o blokadach odcinków, przecież to jest wiadome z wyprzedzeniem. I dlaczego akurat LiveDrive mialoby być "głównym" nośnikiem informacji??? Tzn. jak? Paru z nas, kierowców, ma się "odbić" od nieprzejezdnych odcinków, potem przesłać te dane za pomocą usługi LiveDrive i liczyć na to że być może paru innych kierowców z usługą LiveDrive skorzysta z tego, a w międzyczasie klnąć że informacji nt. zablokowanych odcinków nie dostarczyło Miplo? Sorry Winnetou, ale ja wolę mieć taką informację z wyprzedzeniem z Miplo... (abstrahując już kompletnie od tego że nie wszystkie urządzenia mają możliwość korzystania z LiveDrive)
Ok, ale nie patrz tez tylko na uzytkownikow, ktorzy nie korzystaja z LiveDrive.
Ja tylko twierdze, ze znajac przebieg trasy, objazdy i zakazy wjazdu przygotowane przez organizatorow, LD powinno omijac te miejsca.
Ja chcialbym moc kiedys zainstalowac AM, wlaczyc LD i moc spokojnie pojechac w trase bez potrzeby instalowania MIPLO.
ppepe wg mnie LD niestety mocno kuleje z aktualnoscia blokad. Juz kilka razy zdarzylo mi sie jechac na "czystej" AM bez Miplo Traffic i niestety nawigacja prowadzila prosto przez zamkniety odcinek.
Wiec jak na razie zostaje MiploTraffic, a zyczenia o LiveDrive pozostaja zyczeniami.
-
Nie zmienia to jednak faktu, że dane w Miplo się pojawiły.
Zapewne miały wpływ na wyznaczanie trasu.
Jeśli choć jednej osobie to pomogło to było warto.
A ilu przeszkodziły?
Punkty na całej trasie dzisiejszego etapu zostały aktywowane o 13:18, wyścig startuje godz. 15:57 w Sosnowcu.
Jeśli ktoś pobrał te blokaty, to z AM nie miał już szans 'uciec przed wyścigiem',
zamiast na nawigację musiał zdać się na ituicję.
Live drive też się nie popisał, wciąż prowadzi trasy po al.Korfantego,
która została wyłączona z ruchu przed 11 rano.
-
Punkty na całej trasie dzisiejszego etapu zostały aktywowane o 13:18, wyścig startuje godz. 15:57 w Sosnowcu.
Jeśli ktoś pobrał te blokaty, to z AM nie miał już szans 'uciec przed wyścigiem',
zamiast na nawigację musiał zdać się na ituicję.
I tu widać że każdemu nie do godzi?
Punkty na całej trasie dzisiejszego etapu zostały aktywowane o 13:18, wyścig startuje godz. 15:57 w Sosnowcu.
Zastanowiłeś się choć trochę co ile dany użytkownik może aktualizować dane i kiedy to robi. Jaki procent użytkowników ściaga dane on line? Może decyzja o aktywacji tych punktów nie była aż taka zła. Każdy z nas ma inne preferencje i nie aktualizuje tych danych co 15 minut. Niektórzy nie mają nawet możliwości aktualizacji Live.
A ilu przeszkodziły?
Skąd założenie że więcej przeszkodziło niż pomogło?? Bynajmniej tu na Forum nie było krytycznych uwag co do zasadności blokowania tych odcinków. Dlaczego z góry zakładać że to błędna decyzja.
zamiast na nawigację musiał zdać się na ituicję.
Każdy chyba ma głowę na karku a myślenie czasem nie boli. Może wgrywajmy programy nawigacyjne do komputerów samochodowych skoro jej tak wierzymy. Pozbądźmy się miejsca dla kierowcy będziemy mieli lepsze warunki i lepszy komfort podróżowania. Widać czasami że bezkresne wierzenie programowi prowadzi do tego że niektórzy jeżdżą autostradą pod prąd kilka kilometrów.
Ciekawy jestem czy w innych nawigacjach nie mówię tu o AM użytkownicy dostali taką informację??? Choćby w jakimś stopniu. Użytkownicy AM dostali i to się liczy.
-
A ilu przeszkodziły?
Skąd założenie że więcej przeszkodziło niż pomogło??
Z prostego rachunku, matematyka nie kłamie B)
Ulice na całej trasie są już zablokowane ponad 4 godziny, a faktyczna blokada dróg na trasie
(nie licząc pętli w Katowicach) trwała niecałą godzinę.
Sosnowiec, Czeladź i Siemianowice nadal (17:36) są kompletnie poblokowane,
nie tylko na trasie, poblokowane są też uliczki dojazdowe, (nawet takie z zakazem ruchu :) )
a wyścig od pół godziny jest już w Katowicach.
Czyli (nie licząc centrum Katowic) AM bez blokad spowodowała niej szkód niż z blokadami.
-
Z prostego rachunku, matematyka nie kłamie B)
Ulice na całej trasie są już zablokowane ponad 4 godziny, a faktyczna blokada dróg na trasie
(nie licząc pętli w Katowicach) trwała niecałą godzinę.
Sosnowiec, Czeladź i Siemianowice nadal (17:36) są kompletnie poblokowane,
Użytkownik mobik zgłosił po godz. 16:30 usunięcie ponad 180 punktów. Punkty te zostały usunięte o godz. 17:42
Ulice na całej trasie są już zablokowane ponad 4 godziny, a faktyczna blokada dróg na trasie
(nie licząc pętli w Katowicach) trwała niecałą godzinę.
Matematyka - matematyką a ilu użytkowników ma ustawioną aktualizację punktów co godzinę. Oczywiście mówimy tu o użytkownikach którzy ściągają dane on line - live lub ręcznie co 5 minut??
Punkty są już usunięte i tu też pytanie ilu użytkowników zaktualizowało zweryfikowane dane?
Może przydała by nam się jeszcze jedna usługa.
Powiadomienie przez radio o aktualizacji punktów lub wiadomość na sms-a.
-
W przypadku korzystania z blokad MIPLO, powiadomienie SMS powinno być z automatu w przypadku zdjęcia tych blokad. Wówczas może miałby to jakiś sens.
-
Użytkownik mobik zgłosił po godz. 16:30 usunięcie ponad 180 punktów. Punkty te zostały usunięte o godz. 17:42
To chyba wyjaśnia niezrozuniałą dla mnie sytuację, jaką zaobserwowałem około 18-tej.
Zniknęły punkty z Czeladzi i Siemianowic, a zostały w Sosnowcu (na początku dzisiejszego etapu)
Tym niemniej to nie jakiś użytkownik powinien zgłaszać takie krótkotrwałe punkty do usunięcia,
tylko organizatorzy tej akcji. Dziś znów wyszło, że to niestety wciąż amatorka.
-
Dziś znów wyszło, że to niestety wciąż amatorka
A czy Miplo nie jest pewnego rodzaju portalem społecznościowym opierającym się na informacjach użytkowników. Po przeczytaniu regulaminu wiemy czego się spodziewać i akceptujemy to.
Proszę mi wskazać odpowiedni portal w Polsce w którym nawet za grubą kasę można by uzyskiwać aktualne dane?
Czy jest taki? Chętnie skorzystam i podzielę się uwagami pomiędzy tamtym serwisem a Miplo.
I nie chodzi mi tu o to że kategorycznie bronie Miplo.
-
Doskonale wiem czym miplo jest, a czym nie jest ... i czym nigdy nie będzie,
póki wyłącznie na tej społecznej działalności użytkowników będzie się opierał.
Dlatego nie zdecydowałem się i jeszcze długo się nie zdecyduję na subskrypcję tej kategorii blokad.
-
Dziś znów wyszło, że to niestety wciąż amatorka
A czy Miplo nie jest pewnego rodzaju portalem społecznościowym opierającym się na informacjach użytkowników. Po przeczytaniu regulaminu wiemy czego się spodziewać i akceptujemy to.
Owszem jest i faktycznie każdy może dodać dowolny punkt, ale... jaka jest tu rola moderatora? Tu, w konkretnym przypadku blokad związanych z TdP? Uważam, że jeśli znalazł się moderator biorący na siebie odpowiedzialność zatwierdzenia takich blokad, to powinie również wziąć na siebie odpowiedzialność usunięcia tychże blokad.
-
A czy Miplo nie jest pewnego rodzaju portalem społecznościowym opierającym się na informacjach użytkowników. Po przeczytaniu regulaminu wiemy czego się spodziewać i akceptujemy to.
Społecznościowy z dostępem za grubą kasę ;)
Akurat w tym konkretnym przypadku drogi są zamykane przed startem bo jedzie kolumna reklamowa wyścigu. Czasy są też mniej więcej przewidziane żeby pociągi nie zatrzymywały kolarzy itd. W TdF wyścig można śledzić on-line. Każdy zawodnik ma GPS i niektórzy dodatkowo monitory pulsu.
Tyle że takie wiadomości muszą być dostarczane na bieżąco. Co w przypadku POI ma się jak kalendarz z zeszłego roku.
-
dla mnie POI zaszyte w AM jest całkiem wystarczające z Miplo zaprzestałem korzystać - jaki porządek i spokój :ok:
-
07.08 jest siódmy etap z Nowego Targu do Krakowa przez Krościenko n/Dunajcem, do którego tego dnia jadę na urlop. Mogą być jaja :evil:, bo zostaną zablokowane dwie główne drogi dojazdowe do miasta. Chyba sprawdzę, co zaproponuje mi AM? Może tratwą ze Szczawnicy, ale mam wyłączoną opcję promów :E
-
dla mnie POI zaszyte w AM jest całkiem wystarczające z Miplo zaprzestałem korzystać - jaki porządek i spokój :ok:
Dobrze skonfigurowany MiploTraffic to dobra rzecz...
Ale skoro lubisz oglądać remonty na zamkniętych odcinkach dróg... :mrgreen:
-
Dobrze skonfigurowany MiploTraffic to dobra rzecz...
Zwykle tak, ale nie zawsze.
Dołożę 'kamyczek do ogródka', poniżej przykład, czym może się skończyć oddanie
w ręce amatorów narzędzia, które ingeruje w wyznaczanie tras przez program.
Autor POI pewnie miał szczere zamiary, tylko nie pomyślał o konsekwencjach,
moderator, też nie pomyślał, chociaż powinien, bo nie od od tego jest moderatorem,
żeby zatwierdzać POI jak leci, tylko od tego żeby te punkty były sensowne.
Fakty są takie, że zablokowany most faktycznie jest nieprzejezdny,
ale istnieje jego szybki, wygodny objazd po nowej drodze, której nie ma jeszcze na mapie.
Ten odcinek nowej drogi powoduje, że blokada mostu w AM powoduje znacznie więcej szkody niż pożytku,
bo bez niego wyznaczane trasy objazdowe są wielokrotnie dłuższe od istniejącego faktycznie objazdu.
-
Tylko jakby to się robiło z poziomu PC, czyli np. poprzez Miplo, a zarazem można by usunąć wszystkie nam niepotrzebne kategorie, to już byłoby miodzio :) Ale przy obecnym podejściu do tematu, nie ma co marzyć. Pozostaje DRZEWO przez duże D, przez które należy się przedzierać.
Wiele razy przekonałem się, że kategorie, które wydawały mi się absolutnie niepotrzebne i na pewno bym ich nie subskrybował w dawnym miplo, bardzo mi się przydały bo nie wiedziałem, że np. w miejscowości Nowy Sącz dostanę smaka na dobrego loda. Były też poważniejsze powody choć w N. Sączu są naprawdę pyszne lody.
A przez drzewo teraz naprawdę łatwo przejść.
-
Co dla innych jest potrzebne dla drugich nie i na odwrót - było to x razy - rzecz gustu i upodobań.