Systemy "wspomagania" w AM - słownik pojęć

  • 22 Odpowiedzi
  • 4298 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

pliers

Systemy "wspomagania" w AM - słownik pojęć
« dnia: Październik 17, 2010, 22:07:10 »
Nie wiem czy istnieje jakikolwiek inny program do nawigacji z tak skomplikowanym i rozbudowanym systemem  różnych funkcji mających wpływ na wyznaczanie tras. Ponieważ o zgrozo najnowszą dostępną instrukcją obsługi programu jest wersja do 6.5, pomyślałem że dobrze byłoby wszystkie te systemy zebrać w jednym miejscu i mniej więcej opisać ich działanie.

AM'Traffic

składa się z dwóch "podfunkcji":
Smart Routes - zestaw danych statystycznych o ruchu na danych odcinkach dróg - uwzględnia po prostu jakie jest natężenie ruchu w danych dniach/godzinach na drodze i dzięki temu AM stara się omijać najbardziej zakorkowane miejsca o danej porze. Do aktualizacji tych danych służy aplikacja AMCenter.

Live Drive - system działający on-line uwzględniający incydenty na drodze, dane są wysyłane przez użytkowników AM do serwera i przesyłane dalej do innych użytkowników znajdujących się w ustalonym promieniu od zdarzeń dorgowych

Zdarzenia AM'Traffic - sam chciałbym wiedzieć jak to działa :-) utrudnienia i blokady zawarte w tej funkcji maja wpływ na wyznaczanie tras, nie mam jednak pojęcia kto i w jaki sposób zajmuje się aktualizacją tych danych

Miplo Traffic - grupa kategorii punktów dodawanych jako POI w serwisie miplo.pl. Można samemu wybrać sobie jakie kategorie chcemy z tej funkcji wykorzystać pamiętając, że wybranie danej kategorii (np. Ruch wahadłowy (!)) powoduje ZABLOKOWANIE wszystkich odcinków drogi na których punkty z wybranych kategorii się znajdują.

jeśli się gdzieś pomyliłem to proszę mnie poprawić.

Mam nadzieję że zebranie tych informacji w jednym miejscu ułatwi ogarnięcie wszystkich możliwości systemu

*

Offline ochkarol

  • ******
  • 4813
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A8
Odp: Systemy "wspomagania" w AM - słownik pojęć
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 17, 2010, 23:39:50 »
...
Zdarzenia AM'Traffic - sam chciałbym wiedzieć jak to działa :-) utrudnienia i blokady zawarte w tej funkcji maja wpływ na wyznaczanie tras, nie mam jednak pojęcia kto i w jaki sposób zajmuje się aktualizacją tych danych...
Sam Aqurat nie wie jak to działa i nigdy nie wiadmo, która blokada, z któej strony zablokuje odcinek drogi a która nie  :mrgreen:
Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .

*

MarkNavi

Odp: Systemy "wspomagania" w AM - słownik pojęć
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 18, 2010, 07:39:11 »
Mam tylko nadzieję, że zablokowanie sobie samodzielnie zdarzeń (skasowanie pliku events) nie ma negatywnego wpływu na działanie funkcji Live Drive.

*

Offline cichyq

  • **
  • 141
  • Sprzęt: HTC HD2; AM EU; HTC Sensation XE
Odp: Systemy "wspomagania" w AM - słownik pojęć
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 19, 2010, 08:28:41 »
Live Drive - system działający on-line uwzględniający incydenty na drodze, dane są wysyłane przez użytkowników AM do serwera i przesyłane dalej do innych użytkowników znajdujących się w ustalonym promieniu

Wlasnie dlaczego tylkow ustalonym promieniu od pozycji w ktorej sie znajdujemy ??
Kiedyś tutaj na forum czytalem o 40km przy ustawieniu zasiegu na "duży".
Czasami to nie wystarcza, bo jadac w dalsza trase AM nie wie, czy w miescie za powiedzmy 100km nie ma tragedii.
Czasami już 100km wczesniej lepiej podjac decyzję o zmianie trasy i od razu jechać troszke w bok.
Przecież AM ma wyznaczoną trasę. Punkty start i stop tworzą linię prostą i zasieg powienien byc liczony na boki od tej prostej a nie od punktu gdzie jestesmy.
Poza tym zasięg powinien być parametrem wybieranym z listy (konkretne liczby km) a nie maly, sredni, duzy (to nic nikomu nie mowi, przynajmniej na poczatku).

Jeżeli ktoś ma punkty posrednie trasy, to tak samo mozna liczyc odchylenie od tych odcinków.

Pozdrawiam.
Nie kłóć się z głupim, bo zniży cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.

*

Offline akubit

  • Ekspert GPS
  • ******
  • 4001
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Navroad Vivo Plus, Huawei Honor 6
Odp: Systemy "wspomagania" w AM - słownik pojęć
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 19, 2010, 09:21:57 »
Czasami to nie wystarcza, bo jadac w dalsza trase AM nie wie, czy w miescie za powiedzmy 100km nie ma tragedii.
Czasami już 100km wczesniej lepiej podjac decyzję o zmianie trasy i od razu jechać troszke w bok.


IMHO 100km to zbyt duża odległość, bo za 1 - 1,5h, korek wcześniej sygnalizowany, może już nie istnieć. Natomiast 40km to wystarczajcy odcinek aby AM mogła znaleźć sensowny objazd korka.

Przecież AM ma wyznaczoną trasę. Punkty start i stop tworzą linię prostą i zasieg powienien byc liczony na boki od tej prostej a nie od punktu gdzie jestesmy.

Nie rozumiem o co Ci chodzi z tym zasięgiem na boki  :-?
« Ostatnia zmiana: Październik 19, 2010, 09:24:46 wysłana przez akubit »

*

Offline cichyq

  • **
  • 141
  • Sprzęt: HTC HD2; AM EU; HTC Sensation XE
Odp: Systemy "wspomagania" w AM - słownik pojęć
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 19, 2010, 15:31:21 »
Przecież AM ma wyznaczoną trasę. Punkty start i stop tworzą linię prostą i zasieg powienien byc liczony na boki od tej prostej a nie od punktu gdzie jestesmy.
Nie rozumiem o co Ci chodzi z tym zasięgiem na boki  :-?

Chodzi mi o to, ze gdy od punktu A (start/pozycja GPS) do punktu B (koniec) pociagniesz linię prostą i ustawisz zasieg LiveDrive na 20km, to bedzie sciagal dane LD 20km z jednej i z drugiej strony tej lini (zrobi sie taki prostokąt biegnacy dookola mojej trasy).
Teraz sciaga powiedzmy 40km dookola mnie, ale tak prawde mowiac, to po co mi dane 40 km na poludnie, skoro cel mojej podrozy jest na polnoc ?
Poza tym LD teraz nie sciaga danych z calej trasy, tylko z 40km.
Znając dane LD z calej mojej trasy i jej calego otoczenia jest się w stanie lepiej wyznaczyc trase objazdu niz 40 km rzed problemem, bo jakies 10km wczesniej mogles minac glowna droge i wlasnie w nia skrecic.
« Ostatnia zmiana: Październik 19, 2010, 15:42:59 wysłana przez cichyq »
Nie kłóć się z głupim, bo zniży cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.

*

Offline akubit

  • Ekspert GPS
  • ******
  • 4001
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Navroad Vivo Plus, Huawei Honor 6
Odp: Systemy "wspomagania" w AM - słownik pojęć
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 19, 2010, 18:24:45 »
Chodzi mi o to, ze gdy od punktu A (start/pozycja GPS) do punktu B (koniec) pociagniesz linię prostą i ustawisz zasieg LiveDrive na 20km, to bedzie sciagal dane LD 20km z jednej i z drugiej strony tej lini (zrobi sie taki prostokąt biegnacy dookola mojej trasy).
Teraz sciaga powiedzmy 40km dookola mnie, ale tak prawde mowiac, to po co mi dane 40 km na poludnie, skoro cel mojej podrozy jest na polnoc ?

Ok, teoretycznie masz rację, ale w praktyce nie ma większego znaczenia, czy będzie to promień, czy prostokąt w kierunku jazdy. Ot, nieco więcej danych do ściągnięcia.

Poza tym LD teraz nie sciaga danych z calej trasy, tylko z 40km.
Znając dane LD z calej mojej trasy i jej calego otoczenia jest się w stanie lepiej wyznaczyc trase objazdu niz 40 km rzed problemem, bo jakies 10km wczesniej mogles minac glowna droge i wlasnie w nia skrecic.

IMHO ściąganie danych o korku, który się osiągnie za 1 - 1,5h, ma takie samo uzasadnienie, co skorzystanie ze Smart Routes, których to danych nie trzeba ściągać.

*

Offline izaw

  • *****
  • 1165
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Systemy "wspomagania" w AM - słownik pojęć
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 19, 2010, 19:27:32 »
No zależy jaka jest przyczyna korka. Jeżeli większa kolizja, to rozładowanie może potrwać kilka godzin.

Z drugiej strony gęstość dróg w Polsce jest taka, że na 40 kilometrów przed korkiem nie ma już sensownej alternatywy...

*

Offline akubit

  • Ekspert GPS
  • ******
  • 4001
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Navroad Vivo Plus, Huawei Honor 6
Odp: Systemy "wspomagania" w AM - słownik pojęć
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 19, 2010, 19:45:31 »
No zależy jaka jest przyczyna korka. Jeżeli większa kolizja, to rozładowanie może potrwać kilka godzin.

Ale prawdopodobieństwo takiego korka jest niewielkie.

Z drugiej strony gęstość dróg w Polsce jest taka, że na 40 kilometrów przed korkiem nie ma już sensownej alternatywy...

Eee tam. Objazd, to nie znaczy, że musi prowadzić drogą I kategorii.
« Ostatnia zmiana: Październik 19, 2010, 19:47:11 wysłana przez akubit »

*

Offline izaw

  • *****
  • 1165
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Systemy "wspomagania" w AM - słownik pojęć
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 19, 2010, 22:51:50 »
Nie musi i prawie na pewno nie poprowadzi, bo takiej nie ma.
Alternatywna ma zwykle kilkadziesiąt km więcej i prowadzi przez każdą wieś.

Odp: Systemy "wspomagania" w AM - słownik pojęć
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 19, 2010, 23:21:19 »
Jestem zwolennikiem prostych rozwiązań. Czy żeby AM liczyła trasę tak jak się to robi palcem po mapie bez uwzględniania korków, objazdów i innych pierdół, to wystarczy wyłączyć wszystkie te wyżej wymienione opcje, czy może konieczne jest także ręczne skasowanie pliku events (swoją drogą to polski program więc czemu katalogi nazywają się tak "cool" po angielsku?)?

*

Offline akubit

  • Ekspert GPS
  • ******
  • 4001
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Navroad Vivo Plus, Huawei Honor 6
Odp: Systemy "wspomagania" w AM - słownik pojęć
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 19, 2010, 23:29:43 »
Nie musi i prawie na pewno nie poprowadzi, bo takiej nie ma.
Alternatywna ma zwykle kilkadziesiąt km więcej i prowadzi przez każdą wieś.

No i o to właśnie chodzi  :ok: A jak byś chciał? Wolny korytarz powietrzny, czy teleportacja? To będzie w AM10.0  :]

*

Offline izaw

  • *****
  • 1165
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Systemy "wspomagania" w AM - słownik pojęć
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 20, 2010, 03:28:40 »
W ten sposób można udowodnić wszystko.
Gdyby pobierane były informacje dalej, ale tylko w kierunku jazdy, można by wcześniej zareagować.

Z Twoich wypowiedzi tutaj wynika, że AM to wzór doskonałości i każda uwaga to czepianie się. Niestety większość ma zastrzeżenia do jakości programu.

*

Offline akubit

  • Ekspert GPS
  • ******
  • 4001
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Navroad Vivo Plus, Huawei Honor 6
Odp: Systemy "wspomagania" w AM - słownik pojęć
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 20, 2010, 06:09:15 »
W ten sposób można udowodnić wszystko.
Gdyby pobierane były informacje dalej, ale tylko w kierunku jazdy, można by wcześniej zareagować.

Już Ci napisałem, że nie nie ma to sensu.

Z Twoich wypowiedzi tutaj wynika, że AM to wzór doskonałości i każda uwaga to czepianie się. Niestety większość ma zastrzeżenia do jakości programu.

Z drugiej strony wiele zastrzeżeń wynika z niezrozumienia idei, czy działania programu. Jest też coś w mentalności krytykujących, że uważają swoje pomysły za najlepsze i jedyne. Tymczasem tam też nie pracują idioci, co więcej skłonny jestem założyć, iż są mądrzejsi od ogółu piszących tutaj, bo nie są to fachowcy od wyrzucania swych frustracji na forum, tylko specjaliści od programowania.

*

MarkNavi

Odp: Systemy "wspomagania" w AM - słownik pojęć
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 20, 2010, 07:06:17 »
Akubit, kolega Izaw moim zdaniem dość słusznie ci delikatnie zarzucił, że z Twoich wypowiedzi w 99,99% (moje szacunki   :) wynika, że AM to wzór doskonałości i każda uwaga to czepianie się podczas gdy większość ma zastrzeżenia do jakości programu. Jak dla mnie Ty i NM jesteście mistrzami w swoich wypowiedziach , jeżeli chodzi o trzymanie się polityki firmy Aqurat. Nie obraźcie się koledzy, ale to widać gołym okiem. Ja śledzę to forum od wielu wielu miesięcy zawsze bardzo dokładnie czytając wasze wypowiedzi i już na tyle doszedłem do wprawy, że w 90% wiem w których sytuacjach w ogóle obaj sie nie odezwiecie, a kiedy zabierzecie glos. I to nazywam właśnie polityczną poprawnością zgodną z misją producenta tego oprogramowania. Z resztą nawet wczoraj opisując pewną kwestię związana ze zdarzeniami w programie delikatnie "wywołałem was do tablicy" i tak jak przypuszczałem nie napisaliście nic.  A mnie to wtedy tylko upewnia, że to o czym piszę jest prawdą, której może nie warto rozdrapywać. Przepraszam za tego off topa, ale kolega Izaw mnie troszkę zainspirował do napisania tego tekstu. Ale koledzy pomimo tych moich delikatnych uwag uważam, że jesteście świetnymi znawcami tematu i autorytetami w dziedzinie AM i gps. Mam nadzieję, że żadnego z Was tym nie uraziłem, bo nie taki był mój zamiar. Zwyczajnie nie chce mi się wierzyć, że AM w waszych oczach to tak dobre oprogramowanie i tyle  :ok: :ok: :ok:
« Ostatnia zmiana: Październik 20, 2010, 07:09:05 wysłana przez MarkNavi »

*

Offline cichyq

  • **
  • 141
  • Sprzęt: HTC HD2; AM EU; HTC Sensation XE
Odp: Systemy "wspomagania" w AM - słownik pojęć
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 20, 2010, 08:31:12 »
W ten sposób można udowodnić wszystko.
Gdyby pobierane były informacje dalej, ale tylko w kierunku jazdy, można by wcześniej zareagować.
Już Ci napisałem, że nie nie ma to sensu.
Wg mnie ma to sens, bo np nie lubie jezdzic po duzych dziurach i wolalbym np przejechac 50km wiecej (gdy mam do przejechania np 600km) po dobrej drodze, niz dziurawą 35km, bo tak mi AM wyznacza nie znajac problemu wczesniej (czasami zjezdzajac wczesniej mozna miec krotszy objazd niz zjezdzajac przy samym problemie).
Jeżeli dla niektórych jest to problem, to powinna byc opcja do wyboru
1. Pobieraj w promieniu
2. Pobieraj wzdluz trasy
i po klopocie.

Pozdrawiam.
« Ostatnia zmiana: Październik 20, 2010, 08:36:28 wysłana przez cichyq »
Nie kłóć się z głupim, bo zniży cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.

*

pliers

Odp: Systemy "wspomagania" w AM - słownik pojęć
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 20, 2010, 13:38:55 »
Cytuj
Witamy

Polecamy uzycia programu AMCenter - raz na tydzien czy dwa dane tego typu mozna uaktualnic ta droga. Wystarczy podpiac do komputera urzadzenie lub karte pamieci.
W samym programie nie mozna wylaczyc obslugi zdarzen. Mozna co najwyzej je wykasowac operujac juz na samych plikach programu.


taką dziś dostałem odpowiedź na temat tzw. Zdarzeń AM'Traffic

*

MarkNavi

Odp: Systemy "wspomagania" w AM - słownik pojęć
« Odpowiedź #17 dnia: Październik 20, 2010, 13:50:26 »
Cytuj
Witamy
Polecamy uzycia programu AMCenter - raz na tydzien czy dwa dane tego typu mozna uaktualnic ta droga. Wystarczy podpiac do komputera urzadzenie lub karte pamieci.
W samym programie nie mozna wylaczyc obslugi zdarzen. Mozna co najwyzej je wykasowac operujac juz na samych plikach programu.
taką dziś dostałem odpowiedź na temat tzw. Zdarzeń AM'Traffic

Nie zgadzam się z ostatnim zdaniem supportu, bowiem wykasowanie pliku zdarzeń skutkuje nadal pobieraniem się zdarzeń i przez to ewentualną niespodziewaną korektą trasy, z tą jedyną różnicą, że po zamknięciu programu AM, dane pobrane o zdarzeniach tracimy. Natomiast po powtórnym włączeniu programu i złapaniu fixa dane o zdarzeniach pobiorą nam się automatycznie, o ile mamy właczone LD i dostęp do internetu w aucie przez np GPRS. Trwale rozstaniemy się ze zdarzeniami wyłączając w ustawieniach fubkcję Live Drive, a nie operując plikami jak zasugerował tu support.
« Ostatnia zmiana: Październik 20, 2010, 13:53:28 wysłana przez MarkNavi »

*

Offline akubit

  • Ekspert GPS
  • ******
  • 4001
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Navroad Vivo Plus, Huawei Honor 6
Odp: Systemy "wspomagania" w AM - słownik pojęć
« Odpowiedź #18 dnia: Październik 20, 2010, 17:14:54 »
Ja śledzę to forum od wielu wielu miesięcy zawsze bardzo dokładnie czytając wasze wypowiedzi i już na tyle doszedłem do wprawy, że w 90% wiem w których sytuacjach w ogóle obaj sie nie odezwiecie, a kiedy zabierzecie glos. I to nazywam właśnie polityczną poprawnością zgodną z misją producenta tego oprogramowania. Z resztą nawet wczoraj opisując pewną kwestię związana ze zdarzeniami w programie delikatnie "wywołałem was do tablicy" i tak jak przypuszczałem nie napisaliście nic.  A mnie to wtedy tylko upewnia, że to o czym piszę jest prawdą, której może nie warto rozdrapywać. 

Otóż mylisz się. Obaj mamy urządzenia nie mające możliwości działania z LiveDrive, dlatego trudno jest nam pisać na temat tej usługi. I choć z tego co pamiętam, nie zgadzałem się w duchu z Twoimi twierdzeniami w tamtym wątku, to niestety nie miałem jak tego zweryfikować na 100%. Ot cała tajemnica  :ohreally:

Wg mnie ma to sens, bo np nie lubie jezdzic po duzych dziurach i wolalbym np przejechac 50km wiecej (gdy mam do przejechania np 600km) po dobrej drodze, niz dziurawą 35km, bo tak mi AM wyznacza nie znajac problemu wczesniej (czasami zjezdzajac wczesniej mozna miec krotszy objazd niz zjezdzajac przy samym problemie).

Ale tu nie chodzi o to, żeby wydłużać odległość z której pobierane są dane LD, bo to prowadzi do wybierania trasy nieoptymalnej, bo będzie omijało korki, które nie istnieją. Ja wolę przejechać 5km gorszą drogą, niż nadrabiać 50 bez sensu.

*

MarkNavi

Odp: Systemy "wspomagania" w AM - słownik pojęć
« Odpowiedź #19 dnia: Październik 20, 2010, 17:47:15 »
Ja śledzę to forum od wielu wielu miesięcy zawsze bardzo dokładnie czytając wasze wypowiedzi i już na tyle doszedłem do wprawy, że w 90% wiem w których sytuacjach w ogóle obaj sie nie odezwiecie, a kiedy zabierzecie glos. I to nazywam właśnie polityczną poprawnością zgodną z misją producenta tego oprogramowania. Z resztą nawet wczoraj opisując pewną kwestię związana ze zdarzeniami w programie delikatnie "wywołałem was do tablicy" i tak jak przypuszczałem nie napisaliście nic.  A mnie to wtedy tylko upewnia, że to o czym piszę jest prawdą, której może nie warto rozdrapywać. 

Otóż mylisz się. Obaj mamy urządzenia nie mające możliwości działania z LiveDrive, dlatego trudno jest nam pisać na temat tej usługi. I choć z tego co pamiętam, nie zgadzałem się w duchu z Twoimi twierdzeniami w tamtym wątku, to niestety nie miałem jak tego zweryfikować na 100%. Ot cała tajemnica  :ohreally:

okey rozumiem  :)

*

Offline hipeck

  • **
  • 212
Odp: Systemy "wspomagania" w AM - słownik pojęć
« Odpowiedź #20 dnia: Październik 20, 2010, 19:49:32 »
Moje odczucie jako przeciętnego zjadacza AM jest takie: programiści piszą dla programistów. Tak samo jak instrukcje do komórek, TV i innych. Marzy mi się /eh/ aby programisci posadzili koło siebie paru zjadaczy przy pisaniu algorytmów tras itp.  pozdr

*

pliers

Odp: Systemy "wspomagania" w AM - słownik pojęć
« Odpowiedź #21 dnia: Październik 21, 2010, 21:57:04 »
Cytuj
Po zasiegnieciu dokladniejszych informacji u programistow musimy sprostowac poprzednia wiadomosc.

Obecna wersja AM'Center NIE pobiera zdarzen. Prawdopodobnie events.a bedzie pobierany po najblizszej aktualizacji AM'Center. Na chwile obecna urzadzenia nie laczace sie same z internetem nie maja mozliwosci korzystania ze zdarzen dostepnych na serwerze, tylko z tych statycznych, wbudowanych w mape.

Skasowanie events.a nie wplynie na poprawnosc dzialania SmartRoutes ani MiploTraffic

*

Offline Darkph

  • ***
  • 493
Odp: Systemy "wspomagania" w AM - słownik pojęć
« Odpowiedź #22 dnia: Październik 21, 2010, 23:37:50 »
HeHe - normalnie ręce opadają ..,
Mam propozycję - Może złożymy się na forum i kupimy Aquartowi w prezencie jakąś książkę na temat zarządzania projektami ?  :P