PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych
Nawigacja GPS => AutoMapa => Wątek zaczęty przez: jachraniak w Październik 18, 2010, 17:56:22
-
Przecież to jest niedopuszczalne.
W 6.6.1 jest S3 od Klucza do Gorzowa... jest mała przerwa (okolice miejscowości Trzcinna, Smólsko, Smolary) no ale do rzeczy...
W miplo po ekspresówce ani śladu, w targeo tak samo.
I weź tu sprawdź na sucho jak się jeździ, dodaj blokadę czy antyblokadę... tak teoretyzuję, ale są użytkownicy którzy tam mieszkają/przejeżdżają i mogliby to zrobić.
Sam już nie wiem ile tam zostało wybudowane, ile oddane do użytku i ile zostało do wybudowania/oddania...
-
Przecież to jest niedopuszczalne.
Oczywiście że masz rację, tylko wytłumacz to decydentom ...
-
Tam gdzie jest przerwa na S3 żeczywiście niema skończonej drogi, przejezdżałem tam ostatnio i widziałem że tam nawet asfaltu jeszcze niema.
-
Targeo jest zajeb..... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: W AM w Warszawie jest od dziś założona prawidłowo blokada na ulicy Komisji Edukacji Narodowej pomiędzy Belgradzką a Wąwozową i tam ruch w kierunku lasu kabackiego jest całkowicie wyłaczony. A na targeo.pl (traffic online) ruch odbywa się w najlepsze, chyba koparek i robotników :E :E :E Żenada
-
A nie wynika to czasem z tego, ze Targeo i AM nie maja rozroznienia drog dwujezdniowych?
-
Tam gdzie jest przerwa na S3 żeczywiście niema skończonej drogi, przejezdżałem tam ostatnio i widziałem że tam nawet asfaltu jeszcze niema.
a na jakim odcinku można jeździć S3? bo wg AM na całości z wyjątkiem niewybudowanego...
-
A nie wynika to czasem z tego, ze Targeo i AM nie maja rozroznienia drog dwujezdniowych?
No ale w AM dało się jednak założyć blokadę i wygląda to ok, to co w targeo jest inna mapa ? :shock:
-
Tak, w targeo jest nieco mapa. Piszę to wyłącznie z własnego doświadczenia. Do tej pory zauważałem raczej różnice na korzyść mapy Targeo (mniej błędów i precyzyjniej poprowadzone drogi), ale możliwe, że miejscami jest inaczej. Taka desynchronizacja wersji map jest niepoważna, zwłaszcza z punktu widzenia proponowania "planowania" na tej mapie i wgrywania do AM.
-
Eee tam, żadnych różnic na korzyść Targeo być nie może, bo to ta sama mapa co w AM, tylko opóźniona o kilka wydań. Był (krótki) okres, kiedy te mapy wchodziły praktycznie równolegle w AM i Targeo, ale znowu powrócili do niechlubnej tradycji kilkuwydaniowego opóźnienia.
-
Eee tam, żadnych różnic na korzyść Targeo być nie może, bo to ta sama mapa co w AM, tylko opóźniona o kilka wydań.
Dowód falsyfikujący twoje twierdzenie. Wpisz sobie w Targeo oraz AM na przykład punkt o współrzędnych 49°46'23.84"N, 19°57'30.52"E. Na mapie Targeo zobaczysz poprawną drogę, ciągłą i równoległą do S7. Na mapie AM zobaczysz... przerwę w drodze! (to jest obok napisu Siódmowo). Przy okazji przyjrzyj się geometrii dróg odchodzących w bok do przysiółków. W AM są inaczej narysowane niż w Targeo (tu są poprawnie).
Jakim więc cudem, niby starsza mapa z Targeo ma dobrze narysowane drogi, a w AM kawałkami wręcz drogi brakuje??
-
Mylisz się. Ten przypadek, który podałeś wynika z korekty mapy, jaka została w tym miejscu przeprowadzona w ostatnich wersjach AM. Był on opisywany również na forum - autem zeskakiwało się z dwupasmówki poprzez ekrany dźwiękochłonne.
Stąd jest to tylko potwierdzenie tego, że Targeo korzysta z dawnych map AM.
Edit:
Zresztą jak widzę, sam jesteś autorem "zamieszania" wokół tej zmiany i doskonale wiesz, że tam zaszły zmiany. Nie wiem więc po co usiłujesz udowodnić fałszywą tezę, posługując się w dodatku doskonale Ci znanymi fałszywymi dowodami :O
-
Mylisz się. Ten przypadek, który podałeś wynika z korekty mapy, jaka została w tym miejscu przeprowadzona w ostatnich wersjach AM. Był on opisywany również na forum - autem zeskakiwało się z dwupasmówki poprzez ekrany dźwiękochłonne.
Skojarzenia masz poprawne, ale miejsce akurat zupełnie nie to. Tamto miejsce (opisywane przeze mnie), gdzie AM proponowała "skręt" przez płot, ma współrzędne 49°48'28.619"N, 19°55'24.888"E.
Nie wiem więc po co usiłujesz udowodnić fałszywą tezę, posługując się w dodatku doskonale Ci znanymi fałszywymi dowodami :O
Jak wyżej. Miejsce przeze mnie obecnie prezentowane nie ma nic wspólnego z tamtym miejscem. Jest kilka km dalej. W tym miejscu droga na mapie AM jest spieprzona. Jest po prostu urwana. W Targeo jest poprawna. Niestety nie wiem, jak akurat to miejsce wyglądało na mapach AM kilka wersji wcześniej więc dla mnie wygląda to tak, że Targeo ma w tym punkcie mapę dobrą, a AM - mapę złą.
A jeśli nawet AM ma mapę "świeższą" to jeszcze gorzej dla AM, że ich poprawki prowadzą do destrukcji poprawnego przebiegu drogi (jej przerwania). Jednak akurat nie chce mi się wierzyć, że np. geometryczny przebieg drogi w głąb na Targeo poprawny, w AM "po jakiejś tam aktualizacji", którą sugerujesz, nie wiedzieć czemu wyprostował się.
-
Najwyraźniej ten co aktualizował drogę był niezbyt rozgarnięty (albo błąd powstał przy aktualizacji mapy).
Imagis ma faktycznie ciągłość tej bocznej drogi (co więcej, ma również jakąś równoległą po drugiej stronie S7). :).
-
Możesz nie dowierzać, ale tak po prostu jest. Na Targeo jest mapa sprzed prawie roku,
ta sama co w AM6.2 (mapa 1001). Ta okolica była aktualizowana wiosną tego roku
(na mapie 1004 w AM6.5 jest już w kształcie takim jak obecnie)
i niestety przy tej aktualizacji mapy w tym miejscu namieszali i zupełnie niepotrzebnie usunęli
fragment, istniejącej w rzeczywistosci i we wcześniejszej wersji mapy, drogi równoległej do S7.
Takie sytuacje się zdarzają i zdarzać sie będą, bo nie da się tego do końca uniknąć,
ale MZ zdarzają się zbyt często, a to niestety nie najlepiej świadczy producencie mapy :S
Tym niemniej Twoje wrażenia o lepszości map Targeo od AM są bezpodstawne,
bo to jest TA SAMA mapa, tylko w Targeo o kilka wersji starsza.
Jeśli jednak mimo wszystko uważasz, że tamta mapa była lepsza, zawsze możesz zainstalować
AM 6.2, wtedy będziesz jeżdził na tej samej mapie, która jest obecnie w Targeo (i Miplo).
-
Dzięki za porównanie map! Oczywiście jestem przekonany :) choć nie jest to pozytywna konkluzja... Dlatego na końcu dodałem uwagę "to jeszcze gorzej dla AM, że ich poprawki prowadzą do destrukcji poprawnego przebiegu drogi". To jest syzyfowa praca, zgłaszanie błędów mapy, skoro jakiś paprok kilkoma ruchami myszki potrafi zdemolować kawałek mapy. Szkoda, że mu się kawałek S7 nie usunął :evil:
-
A jeśli nawet AM ma mapę "świeższą" to jeszcze gorzej dla AM, że ich poprawki prowadzą do destrukcji poprawnego przebiegu drogi (jej przerwania). Jednak akurat nie chce mi się wierzyć, że np. geometryczny przebieg drogi w głąb na Targeo poprawny, w AM "po jakiejś tam aktualizacji", którą sugerujesz, nie wiedzieć czemu wyprostował się.
Nie dyskutujemy tutaj, czy to gorzej, czy lepiej dla AM, bo to dziecinada. Fakt jest jeden - mapa Targeo to stara wersja AM i Twoje teorie są nieuprawnione.
Poniżej AM 6.2.0 mapa 1001:
-
Nie dyskutujemy tutaj, czy to gorzej, czy lepiej dla AM, bo to dziecinada. ...
Niby tak, ale... tak można gonić własny ogon i na trzy aktualizacje mapy dwie to naprawa wprowadzone w pierwszej błędy. I z sześciu aktualizacji mamy dwie. :(
-
Nie bądź śmieszny: mapy 1001, 1004, 1006, 1008, 1009. Ja widzę już 5 aktualizacji.
-
Jak już tak liczysz, to odlicz 1008, bo to nie była typowa aktualizacja map,
w 1008 dodali tylko dane asystenta.
-
Nie pisałem o numerkach, tylko o rzeczywistych zmianach na plus.
Odrzuć te które wprowadzają błędy do dobrych odcinków (chyba mają złośliwego chochlika, albo celowo, aby mieć co poprawiać :D) lub nie dodają zauważalnej poprawy. Ile zostanie?
-
Tyle samo. Marudzenie to nie moja bajka :P
-
Nie dyskutujemy tutaj, czy to gorzej, czy lepiej dla AM, bo to dziecinada. Fakt jest jeden - mapa Targeo to stara wersja AM i Twoje teorie są nieuprawnione.
Przepraszam, ale chyba nie lubisz czytać ze zrozumieniem:
1) moje hipotezy (których się tak zawsze, jak zauważyłem, czepiasz) mają konkretne podstawy - czyli są uprawnione. Nieuprawnione jest coś, co się wyssie z palca bez podania przykładów. Nie oznacza to, że hipotezy są poprawne i właśnie po to jest to forum, żeby się dowiedzieć - konkretnie, merytorycznie (dziękuję nocnemu Markowi za ładne porównanie)
2) po co zamieszczasz odpowiedź po wyjaśnieniu całości przez przedmówcę? żeby zaistnieć? (czy to nie dziecinada?;)
3) w (jak to określiłeś) "dziecinadzie" uczestniczy 80% piszących na tym forum, w tym i ty (wybacz, cytaty pominę) traktując je w zasadzie jak portal społecznościowy do niemerytorycznego pisania o niczym
-
Twoje hipotezy może byłyby uprawione, gdybyś po pierwszym ich sprostowaniu sprawdził jakąkolwiek starą wersję AM i stwierdził, że przedmówca się myli (ale nawet tego nie musiałbyś, wystarczy przejrzeć archiwum forum na temat map Targeo/Miplo/AM).
Ale nie mylił się, więc po co jeszcze masz pretensje?
-
Twoje hipotezy może byłyby uprawione, gdybyś po pierwszym ich sprostowaniu sprawdził jakąkolwiek starą wersję AM i stwierdził, że przedmówca się myli (ale nawet tego nie musiałbyś, wystarczy przejrzeć archiwum forum na temat map Targeo/Miplo/AM).
Ale nie mylił się, więc po co jeszcze masz pretensje?
Wdawanie się w dyskusję do dyskusji uważam za bezsensowne, bo zamiast dyskutować o AM, robi się dyskusja o "słuszności hipotez" :shock: Widać jednak, że niemała porcja tu piszących czyta piąte przez dziesiąte, po czym zaraz impulsywnie odpisuje. Ty chyba też, skoro uważasz, że po tym co napisałem "powinienem sprawdzić jakąkolwiek starą wersję AM". Wątku nie ciągnę, bo wystarczy jeśli przeczytasz ze zrozumieniem to co pisałem wyżej. Nie upierałem się przy "nowości" map na Targeo, zauważyłem na nich coś dziwnego w stosunku do AM. Tylko po co to wszystko? Wystarczył jeden, konkretny post (nocnego Marka), który pokazał to, czego sam nie mogłem sprawdzić (konkretne miejsce na starszej AM). Cała reszta wypowiedzi to zbędne bicie piany. Fakt jest faktem - AM potrafi wstecznie skopać mapy, co wygląda (lokalnie) tak, jakby Targeo miało lepszą mapę. Taka była moja konkluzja.
-
Nie dyskutujemy tutaj, czy to gorzej, czy lepiej dla AM, bo to dziecinada. Fakt jest jeden - mapa Targeo to stara wersja AM i Twoje teorie są nieuprawnione.
Przepraszam, ale chyba nie lubisz czytać ze zrozumieniem:
1) moje hipotezy (których się tak zawsze, jak zauważyłem, czepiasz) mają konkretne podstawy - czyli są uprawnione.
Szczególnie to:
Eee tam, żadnych różnic na korzyść Targeo być nie może, bo to ta sama mapa co w AM, tylko opóźniona o kilka wydań.
Dowód falsyfikujący twoje twierdzenie. Wpisz sobie w Targeo oraz AM na przykład punkt o współrzędnych 49°46'23.84"N, 19°57'30.52"E. Na mapie Targeo zobaczysz poprawną drogę, ciągłą i równoległą do S7. Na mapie AM zobaczysz... przerwę w drodze! (to jest obok napisu Siódmowo). Przy okazji przyjrzyj się geometrii dróg odchodzących w bok do przysiółków. W AM są inaczej narysowane niż w Targeo (tu są poprawnie).
Jakim więc cudem, niby starsza mapa z Targeo ma dobrze narysowane drogi, a w AM kawałkami wręcz drogi brakuje??
Gdzie jest ten dowód falsyfikujący moje twierdzenie. Napisałem Ci, że w Targeo jest stara mapa i to jest prawda, a nie Twoje dyrdymały.
2) po co zamieszczasz odpowiedź po wyjaśnieniu całości przez przedmówcę? żeby zaistnieć? (czy to nie dziecinada?;)
Dlatego, że spędziłem 2 godziny na instalacjach kolejnych wersji, żeby udowodnić, że piszesz bzdury :mad:
Połączone: Październik 20, 2010, 17:35:11
Nie upierałem się przy "nowości" map na Targeo,
Jak to nie :ohreally:
-
Nie upierałem się przy "nowości" map na Targeo
Jak to nie :ohreally:
Słuchaj, naprawdę musimy sobie udowadniać "kto ma rację"? Czy to forum naprawdę musi być zamulone takimi idiotyzmami? Dobrze, napiszę więc na EOT z mojej strony, że doceniam Twoją wolę pokazania przykładu popierającego daną tezę. Narobiłeś się i chwałą ci za to. Miałeś pecha, bo ktoś cię uprzedził :] Ja tego nie mogłem zrobić (nie miałem czasu na szukanie i instalowanie czegoś starego). Natomiast powątpiewając w to, że niby się upierałem przy "nowości" Targeo niestety potwierdzasz moje obserwacje, że wielu czyta tutaj selektywnie wypowiedzi innych. Nie muszę poświęcić wiele czasu, wystarczy paluszkiem do góry i jeszcze jeden, na koniec, cytat:
A jeśli nawet AM ma mapę "świeższą" to jeszcze gorzej dla AM, że ich poprawki prowadzą do destrukcji poprawnego przebiegu drogi (jej przerwania).
Jeśli tej uwagi z mojej wypowiedzi nie rozumiesz jako dopuszczenia takiej możliwości, że jednak AM jest nowsza, a Targeo starsze, no to ja przepraszam i bezradnie rozkładam ręce... EOT. Pozdrawiam.
-
Jeśli tej uwagi z mojej wypowiedzi nie rozumiesz jako dopuszczenia takiej możliwości, że jednak AM jest nowsza, a Targeo starsze, no to ja przepraszam i bezradnie rozkładam ręce... EOT. Pozdrawiam.
Odwracasz w kółko kota ogonem, dyskusja nie była o tym, że AM coś zepsuła, tylko o tym, że w Targeo są starsze wersje AM.
A to, że tak jak w starym dowcipie "a u was biją Murzynów", napisałeś:
A jeśli nawet AM ma mapę "świeższą" to jeszcze gorzej dla AM, że ich poprawki prowadzą do destrukcji poprawnego przebiegu drogi (jej przerwania).
to właśnie jest dziecinada.
-
Nie upierałem się przy "nowości" map na Targeo
No nie, upierałeś się że mają "inne" mapy, a nie że "starsze".
Nawet miałeś na to "dowód". Nie pisz że nie -- nie jesteś politykiem, a my nie jesteśmy wyborcami, i nie uda się skutecznie wykręcić :D.
Fakt jest faktem - AM potrafi wstecznie skopać mapy, co wygląda (lokalnie) tak, jakby Targeo miało lepszą mapę. Taka była moja konkluzja.
I prawie słuszna -- tylko nie zauważyłeś, że w tym rejonie poprawiono w kilkunastu miejscach drogę na plus. A w tym jednym na minus.
W ramach pokuty możesz przejechać prawidłową trasę z zapisem śladu i wysłać do AM z żądaniem sprostowania :).
-
W ramach pokuty możesz przejechać prawidłową trasę z zapisem śladu i wysłać do AM z żądaniem sprostowania :).
O! I w ten konstruktywny sposób proponuję definitywnie zakończyć ten offtop :ok: