Melduję posłusznie, że Prosta w Wawie już w wersji 6.11 zamknięta jak trza.
Połączone: [time]Wrzesień 24, 2012, 20:11:44[/time]
Oczywiście, jeśli chodzi o Prostą w Warszawie, problem znika tylko w wyniku korzystania z LD. Jesli ktoś jest pechowcem bez LD, no to do wydania nowych danych SR z doczepionym pakietem Zdarzeń AMTraffic ma problem (to mi przypomniał support).
Zasugerowałem supportowi koncepcję, by Zdarzenia AMTraffic, dostępne via AMCenter, były aktualizowane codziennie (skoro ich lista jest aktualizowana non-stop dla użytkowników LD, to w czym byłby problem w snap-shot zrobionym raz na 24 godz?), w odróżnieniu od danych SR, które niech sobie będą aktualizowane co kilka tygodni.
BTW: Przy okazji wyszło na jaw, że błędnej antyblokady nie daje się ręcznie zneutralizować - przynajmniej mi się to nie udało. To znaczy, można zrobić odblokowanie (od antyblokady) danego odcinka, ze skutkiem równie złym, jak nieprawidłowa antyblokada, bo przywracamy do działania ten odcinek, co to go chcemy zablokować.
Połączone: Wrzesień 24, 2012, 21:03:54
Zastanawiałem się, w który wątek treść poniższego maila do supportu wrzucić, ale skoro nieprawidłowo działa LD, to jednak padło na ten
"Najpierw za kółkiem, potem już na demo trasy(wczoraj i dziś), zauważyłem brak działania SR/LD (ich nieprawidłowe działanie?) na nowych odcinkach A2 między Strykowem a Warszawą.
Jadąc wczoraj od Lubonia k Poznania 62-030 do Warszawy z maks. prędkością ok. 120km/h maksymalnie i +10km/h ponad limit (taki mam styl jazdy), zauważyłem najpierw, że mój czas dojazdu do Warszawy się skraca, co miało miejsce aż do okolic Strykowa (bez włączonych limitów prędkości).
Począwszy od okolic Strykowa, a konkretnie, od okolic miejscowości Nowostawy Górne (od tego miejsca jest zwężenie autostrady, jazda we obu kierunkach jest na jednej jezdni autostrady, ograniczenie prędkości do 70km/h, zresztą wskazywane przez jakiś czas i przez dane zaszyte w Automapie), aż do okolic Warszawy (miejscowość Mory), ETA zwiększyła się o ok. 20 minut.
Podgląd na demo po przyjeździe wykazał, że na dziesiątkach kilometrów odcinków ze zwężeniem i ograniczeniem do 70km/h średnia prędkość, zaszyta w SR i potwierdzona przez LD, to 142km/h . To ponad dwa razy więcej niż wspomniane ograniczenie prędkości, i o ile wcześniej można się było zadyskutować, ile można jechać po autostradzie, na którym jest tylko ograniczenie, ale pasy są dwa w jednym kierunku i można się wyprzedzać, tym razem osiągnięcie prędkości większej niż powiedzmy 80-90 km/h z racji zwężenia było bardzo trudne. Skąd więc te oczywiście błędne dane SR/LD na tych odcinkach?
Zaznaczyłem sobie następujące odcinki ze zwężeniem do jednej jezdni i ruchem dwukierunkowym na niej oraz ograniczeniem prędkości do 70km/h:
Nowostawy Górne (okolice) - Dzierzgów (okolice) => ok. 30km [czyli nie są to pojedyncze kilometry!] - cały czas prędkość średnia SR/LD to 142km/h
Kamionka (okolice) - Kopiska (okolice) => ok. 15 km [czyli znowu, nie są to pojedyncze kilometry] - do połowy trasy prędkość średnia to 142km/h, potem ok. 120km/h.
Kolejnym problematycznym odcinkiem są okolice miejscowości Koszajec. Jest tam infrastruktura do przyszłego punktu poboru opłat i ograniczenie do 40km/h, połączone z silnym zwężeniem obu pasów w jednym kierunku, stąd powiedzmy można się tam bezpiecznie poruszać 50-60km/h. Automapa ma tam zaszyte prawidłowe ograniczenie prędkości, niemniej, jak Państwo już pewnie zgadują, na opisywanym odcinku jest jako prędkość średnia podawana przez SR/LD - 142km/h!!! 100km/h więcej, niż ograniczenie na tym odcinku.
Dane podaję dla jednego kierunku ruchu, tak, jak wczoraj jechałem (Poznań=>Wawa), nie analizuję w tym mailu kierunku odwrotnego.
Tym razem specjalnie wyłączyłem profile prędkości, ale gdybym je zostawił włączone, niewiele by mi one dały. Jeśli dozwolone (i realne, ze względu na zwężenia) jest ok. 70-80km/h, a program ma zaszyte 142km/h, to tak czy owak ETA będzie nieprawidłowe.
Rozwiązaniem (żartobliwym) byłoby być może wprowadzenie nowej kategorii drogi: "nowe" odcinki autostrad w profilach.
Problem, jak widzę, jest trudny do rozwiązania, bo istnieje od wielu tygodni i nie widać nawet częściowej poprawy, poprzez stopniowe obniżanie się prędkości średnich na w/w odcinkach. Niemniej, może jednak tym razem zostanie on w jakiś sposób rozwiązany lub złagodzony?
Niepokojące jest też to, że skoro na jednej z najważniejszych odcinków dróg w Polsce SR/LD nie działa od dłuższego czasu prawidłowo, to co dopiero może się dziać na innych, pośledniejszych drogach."