PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych
Nawigacja GPS => AutoMapa => Wątek zaczęty przez: ochkarol w Październik 31, 2009, 11:52:18
-
Takie ciekawostka po wstawieniu punktu przez.
Najpierw ustalam trasę (Lublin) bez tego punktu (plik Trasa1.jpg).
Trasa prosta jak 5 metrów drutu w kieszeni. Oczywiście żadnych niespodzianek.
Ale co się dzieje po wstawieniu punktu przez (plik Trasa2.jpg) !!
Dzieje się tak jeśli punkt przez ustawiony jest idealnie w miejscu zjazdu z ulicy Graffa. Co ciekawe, po zaznaczeniu tego miejsca wyskakuje adres ul.Przyjaźni 30.
I to podejrzewam jest powodem zamieszania.
Punkt przez na mapie jest zaznaczany tak jak chce tego użytkownik, natomiast trasa kalkulowana jest tak aby przejechać jak najbliżej ul. Przyjaźni 30.
Hę :mysli:
Zgłoszę to.
Czy po zamieszczeniu tego w tym wątku nie ma takiej potrzeby?
-
Według mnie po prostu trafiłeś z punktem przez w drogę po lewej stronie. Dlatego biedna AM wymyśliła taki objazd, aby przez ten punkt przejechać.
-
Według mnie po prostu trafiłeś z punktem przez w drogę po lewej stronie. Dlatego biedna AM wymyśliła taki objazd, aby przez ten punkt przejechać.
Nie. Sprawdziłem to. Punkt "przez" jest na Al.Witosa a nie na zjeździe z ul. Graffa.
-
Według mnie po prostu trafiłeś z punktem przez w drogę po lewej stronie. Dlatego biedna AM wymyśliła taki objazd, aby przez ten punkt przejechać.
Nie. Sprawdziłem to. Punkt "przez" jest na Al.Witosa a nie na zjeździe z ul. Graffa.
Ustawienie punktu w takim gąszczu dróg jest chyba mało rozsądne i wystarczy ze na ekranie przesuniesz punkt o minimetr w prawo lub w lewo i okarze sie ze ustawiles go na lewym lub prawym rozjeździe to chyba nie jest bład AM.
-
Ustawienie punktu w takim gąszczu dróg jest chyba mało rozsądne i wystarczy ze na ekranie przesuniesz punkt o minimetr w prawo lub w lewo i okarze sie ze ustawiles go na lewym lub prawym rozjeździe to chyba nie jest bład AM.
Jeszcze raz powtórzę. Sprawdziłem, gdzie zlokalizowany jest punkt.
Jest na Al.Witosa a nie na zjeździe. Przy maksymalnym przybliżeniu mapy widac to bardzo dokładnie.
Zresztą - popróbujcie sami. Okaże się czy to tylko u mnie tak wygląda.
-
Pytanie po co ustalasz ten punk akurat tutaj a nie 100 metrów dalej gdzie nie ma rozgałezienia?
-
Takie ciekawostka po wstawieniu punktu przez.
Najpierw ustalam trasę (Lublin) bez tego punktu (plik Trasa1.jpg).
Trasa prosta jak 5 metrów drutu w kieszeni. Oczywiście żadnych niespodzianek.
Ale co się dzieje po wstawieniu punktu przez (plik Trasa2.jpg) !!
Dzieje się tak jeśli punkt przez ustawiony jest idealnie w miejscu zjazdu z ulicy Graffa. Co ciekawe, po zaznaczeniu tego miejsca wyskakuje adres ul.Przyjaźni 30.
I to podejrzewam jest powodem zamieszania.
Punkt przez na mapie jest zaznaczany tak jak chce tego użytkownik, natomiast trasa kalkulowana jest tak aby przejechać jak najbliżej ul. Przyjaźni 30.
Hę :mysli:
Zgłoszę to.
Czy po zamieszczeniu tego w tym wątku nie ma takiej potrzeby?
Mnie nie udało się tego powtórzyć.
Start- Graffa
przez: adres ul.Przyjaźni 30
Koniec: Wincentego
-
Mnie nie udało się tego powtórzyć.
Start- Graffa
przez: adres ul.Przyjaźni 30
Koniec: Wincentego
1. Start ma byc na Al.Tysiaclecia (plik Start.jpg)
2. Koniec ma byc na Al.Witosa (plik Koniec.jpg)
i potem wstawiamy:
3. Przez na Al. Tysiącecia (plik Przez.jpg).
Istotne:
1. Punkt Start musi byc przed zjazdem z Al.Tysiąclecia. Chodzi o to aby AM miała wybór drogi zaraz po punkcie Start.
2. Punkt Przez musi byc ręcznie wstawiony na Al.Tysiąclecia, na wysokości zjazdu z ul.Graffa. Faktycznie wtedy wyświetla się adres Przyjaźni 30.
Tyle zauważyłem, że błąd występuje tylko jak się wstawi "Przez na prawym pasie".
3. Punkt Koniec ma byc na Al.Witosa.
-
1. Start ma byc na Al.Tysiaclecia (plik Start.jpg)
2. Koniec ma byc na Al.Witosa (plik Koniec.jpg)
i potem wstawiamy:
3. Przez na Al. Tysiącecia (plik Przez.jpg).
Istotne:
1. Punkt Start musi byc przed zjazdem z Al.Tysiąclecia. Chodzi o to aby AM miała wybór drogi zaraz po punkcie Start.
2. Punkt Przez musi byc ręcznie wstawiony na Al.Tysiąclecia, na wysokości zjazdu z ul.Graffa. Faktycznie wtedy wyświetla się adres Przyjaźni 30.
Tyle zauważyłem, że błąd występuje tylko jak się wstawi "Przez na prawym pasie".
3. Punkt Koniec ma byc na Al.Witosa.
Rzeczywiście, w pierwszej kolejności zalicza punkt "adresowy" a dopiero później punkt "przez".
-
2. Punkt Przez musi byc ręcznie wstawiony na Al.Tysiąclecia, na wysokości zjazdu z ul.Graffa. Faktycznie wtedy wyświetla się adres Przyjaźni 30.
Tyle zauważyłem, że błąd występuje tylko jak się wstawi "Przez na prawym pasie".
Tu nie ma żadnego błędu, w ten sposób stawiasz 'przez' na Graffa, a nie Tysiąclecia, a na Graffa nie ma innej możliwości dojazdu.
I to wszystko, adres nie ma żadnego znaczenia, to że trasa przebiega w pobliżu tego adresu jest po prostu wynikiem układu dróg.
W tym miejscu odcinki łączą się, na ekranie widzisz Tysiąclecia ale to tylko grafika na ekranie, ulica biegnąca
na wprost jest rysowana na ulicy dochodzącej pod kątem, ale graf połączenia ma w tym miejscu Graffa,
łatwiej sobie to uzmysłowisz jeśli wyobrazisz sobie te ulice narysowane kreską szerokości 1 piksela.
-
2. Punkt Przez musi byc ręcznie wstawiony na Al.Tysiąclecia, na wysokości zjazdu z ul.Graffa. Faktycznie wtedy wyświetla się adres Przyjaźni 30.
Tyle zauważyłem, że błąd występuje tylko jak się wstawi "Przez na prawym pasie".
Tu nie ma żadnego błędu, w ten sposób stawiasz 'przez' na Graffa, a nie Tysiąclecia, a na Graffa nie ma innej możliwości dojazdu.
I to wszystko, adres nie ma żadnego znaczenia, to że trasa przebiega w pobliżu tego adresu jest po prostu wynikiem układu dróg.
W tym miejscu odcinki łączą się, na ekranie widzisz Tysiąclecia ale to tylko grafika na ekranie, ulica biegnąca
na wprost jest rysowana na ulicy dochodzącej pod kątem, ale graf połączenia ma w tym miejscu Graffa,
łatwiej sobie to uzmysłowisz jeśli wyobrazisz sobie te ulice narysowane kreską szerokości 1 piksela.
Spójrz na to z punktu widzenia osoby, która zaznaczyła na mapie punkt "Przez" i naprawdę nie musi się wdawać w zawiłości graficzne konstrukcji mapy!
Użytkownika nie interesują jakies piksele tylko to co widzi na ekranie. I zapewne chciałby po wstawieniu prawidłowo punktu przelotowego, przejechac przezeń bez zbędnych kombinacji.
To co napisałeś może być przyczyną błędu, nad którą należy się pochylić aby ten błąd poprawić a nie powodem, dla którego należy stwierdzić, że błędu nie ma. W takich sytuacjach poprawia się programy a nie ludzi. Bo to pragramy są dla nich a nie odwrotnie.
A jeżeli powód, który podajesz jest powodem tego błędu, to może wystarczy te piksele pooznaczać jako wspólne dla obydwu ulic i może wystarczy.
Nie wiem - bo nie jestem twórcą AM i jej map.
Bo potem jakiś potencjalny użytkownik w analogicznej sytuacji, zostanie tak "zrobiony" przez AM i stwierdzi, że go program jest do kitu bo go poprowadził tak, że hej...
-
Rada jeat prosta, nie stawiać punktów na krzyżówkach czy rozstajach dróg, tylko w miejscach
gdzie postawienie punktu na pewno będzie jednoznaczne i nie dotyczy to tylko AM,
ale każdej nawigacji w której można dodać punkt trasy bezpośrednio z mapy.
-
Rada jeat prosta, nie stawiać punktów na krzyżówkach czy rozstajach dróg, tylko w miejscach
gdzie postawienie punktu na pewno będzie jednoznaczne ...
To w takim razie trzeba to wyraźnie zaznaczyć w instrukcji obsługi.
Podchodząc w ten sposób można w ogóle programu nie poprawiać tylko po każdym błędzie informować użytkowników czego im robić nie wolno.
Niech sobie support robi co z tym chce.
Pod warunkiem, że support zajrzy do tego wątku.