PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych
Nawigacja GPS => AutoMapa => Wątek zaczęty przez: rgr w Listopad 03, 2011, 16:25:09
-
To już kiedyś podawałem, ale nic nie zmieniło się - AM nakazuje przejechać skrzyżowanie i zawrócić na końcu dwupasmówki.
(http://img810.imageshack.us/img810/3238/atwa1.png) (http://imageshack.us/photo/my-images/810/atwa1.png/)
Tutaj zamiast skręcić w Rybacką (kursor), a potem w Zachodnią (obie miejskie główne), AM nakazuje jechać Młodych Techników (lokalna oraz lokalna-dojazdowa).
(http://img824.imageshack.us/img824/7184/atwa3.png) (http://imageshack.us/photo/my-images/824/atwa3.png/)
Te same okolice jak wyżej. Awersja na Rybacką, że lepiej jechać lokalną?
(http://img705.imageshack.us/img705/3782/atwa3b.png) (http://imageshack.us/photo/my-images/705/atwa3b.png/)
AM cierpi chyba na chroniczną awersję na lokalne główne. W poprzednich przypadkach woli jechać osiedlówkami, natomiast tutaj woli wybrać o 50% dłuższą krajówkę. Szkoda, że na końcu pcha i tak lokalną 2x dłuższą niż gdyby wyznaczyła przez Gajowicką i Skarbowców (zapomniałem umieścić kursora - to ulice przecinające tory kolejowe).
(http://img812.imageshack.us/img812/2500/atwa2.png) (http://imageshack.us/photo/my-images/812/atwa2.png/)
Kuriozum jak w przypadku 1. Lepiej jechać przez osiedle, niż skręcić w Szpitalną (kursor).
(http://img803.imageshack.us/img803/7834/atwa4.png) (http://imageshack.us/photo/my-images/803/atwa4.png/)
-
Przypadek nr 2 IMO zupełnie nie nadaje się do tego wątku,
ta trasa może być dyskusyjna, ale na pewno nie jest kuriozalna.
Przypadek nr 4 też nie jest imo 'klasycznie kuriozalny', bo pasuje jak ulał
do trasy 'głównymi' czyli takiej jakiej oczekuje część użytkowników.
Od takiego wątku jak ten, oczekiwałbym przykładów tras,
których przebieg jest bezdyskusyjnie idiotyczny.
-
Wiesz...
Zawsze można ideologię dorobić.
Do Lublina z Poznania też można przez Warszawę jechać, tylko czy o to chodzi...
-
Szczególnie 10 dnia miesiąca mając pochodnię w bagażniku.
Trasy same w sobie nie będą modyfikowane, ale powinny być dla producenta przyczynkiem do poprawy algorytmu. Negując błędy nigdy nie doczekamy się sensownego nawigowania.
-
1.łatwa
2.łatwa
3.optymalna
-
Wiesz... Zawsze można ideologię dorobić.
Tak i wiem że jesteś w tym dobry :P
Jeżeli mamy tu prezentować idiotyczne trasy łatwe, to chcę widzieć takie
przy których tą ideologię będzie dorobić bardzo trudno.
Jeśli mamy zmusić producenta do zmiany tego algorytmu, to przykłady muszą
z daleka kłuć w oczy swoim idiotyzmem i razić głupotą wyznaczonej trasy.
Weźmy przykłady które podał brow,
pierwszy jest do wyrzucenia, bo choć trasa wygląda idiotycznie, to nie może być inna
bo tam na mapie jest zakaz skrętu w prawo. I albo jest on też w rzeczywistości
albo go nie ma, ale bez względu na to przykład nie nadaje się do tego wątku,
bo albo wszystko jest tam ok, albo jest błąd mapy a nie algorytmu.
Drugi (screen 2 i3) z kolei jest nazwijmy to 'nieostry', bo trzeba mu się
dokładniej przyjrzeć, ale za to po bliższym przyjrzeniu mamy tu dwie perełki. Wydobyłem je i 'oprawiłem' by zajaśniały pełnym blaskiem. Oto one:
-
Tak i wiem że jesteś w tym dobry :P
Z Twojej strony pozwolisz, że poczytam sobie to za komplement ;)
Jeśli mamy zmusić producenta do zmiany tego algorytm ...
Właśnie. Tylko czy się uda, bo widzę producent ma swoją wizję, która coraz częściej zaczyna być rozbieżna z oczekiwaniami świadomej części użytkowników.
-
Jako advocatus diaboli powiem, że unikanie skrętów w lewo w trasie łatwej niekoniecznie musi być złym pomysłem, zwłaszcza na ruchliwych ulicach bez świateł, najlepiej oddzielnych. Ale oczywiście w powyższych przykładach, przy staromiejskich, jednokierunkowych uliczkach, jest kompletnie bez sensu.
-
Ale, że mapa nie zawiera danych o tym gdzie jest trudno skręcić w lewo a gdzie nie, to uważam, że więcej szkód przynosi to działe niż pożytku.
-
Jako advocatus diaboli powiem, że unikanie skrętów w lewo w trasie łatwej niekoniecznie musi być złym pomysłem
Oczywiście że nie musi i wcale nie jestem bardzo przeciwny temu pomysłowi Aquratu,
tylko że musiałby być zrobiony z głową ...
Uniknięcie jednego skrętu w lewo kosztem dodatkowych dwóch skrętów w lewo
(dolny przykład na moim screenie) na podobnych skrzyżowaniach jest doskonałym
przykładem tego, że od dobrego pomysłu do dobrego rezultatu daleka jest droga.
-
A ja uważam, że wprowadzenie do algorytmu unikania lewoskrętów jest tylko jego niepotrzebnym skomplikowaniem.
Pamiętam jak dziś dyskusję tutaj i błagania o trasę łatwą i chodziło jedynie o to, żeby algorytm wytyczał trasę drogami jak najwyższej kategorii i nic ponadto.
I na tym powinien się moim zdaniem Aqurat zatrzymać.
-
Zgadzam się. Ten typ trasy miał omijać kiepskie drogi, a nie być poradnikiem dla samochodów ze znakiem L. Lewoskręty czy ronda nie powinny tu mieć nic do powiedzenia. Tym bardziej, że na głównych trasach i skrzyżowaniach o dużym ruchu zwykle są światła, a ronda przybywają i czasami ich omijanie prowadziłoby do idiotycznej trasy.
-
Jeśli mamy zmusić producenta do zmiany tego algorytmu, to przykłady muszą
z daleka kłuć w oczy swoim idiotyzmem i razić głupotą wyznaczonej trasy.
Sprawdźcie, jak "Łatwa" korzysta z łączników pomiędzy drogami 2 jezdniowymi, służącymi zarówno do skrętu w lewo, jak i zawracania.
Najbardziej czytelny chyba przykład - wykonano przed Selgrosem w Poznaniu. Dlaczego Łatwa nie korzysta z możliwości zawrócenia w miejscu wskazanym strzałką, tym bardziej, że jest specjalny pas do zawracania, a na dodatek bezpieczna sygnalizacja świetlna, która na czas zielonego dla zawracających, blokuje ruch na wprost (tak w jednym, jak i drugim kierunku.
Ta sytuacja nie ma już chyba nic wspólnego z "zielonym listkiem". Po prostu zamiast 415 m, robimy 3,4 km, na dodatek zaliczając Rondo Rataje. Dodam, że robiąc ten zrzut, w "Unikaj zawracania" miałem = 0 :O
-
panowie, a może wystawimy ankietę, zeby ludzie zagłosowali, czy obecna filozofia trasy łatwej im odpowiada, czy jednak wolą aby ten typ trasy prowadził w pierwszej kolejności począwszy od dróg najwyższej kategorii w stronę niższych kategorii, jeżeli na danym odcinku trasy nie ma drogi lepszej (wg kategoryzacji oczywiście). O unikaniu rond i lewoskretow wg nowej koncepcji nie może być mowy.
-
Przypadek nr 2 IMO zupełnie nie nadaje się do tego wątku,
ta trasa może być dyskusyjna, ale na pewno nie jest kuriozalna.
Przypadek nr 4 też nie jest imo 'klasycznie kuriozalny', bo pasuje jak ulał
do trasy 'głównymi' czyli takiej jakiej oczekuje część użytkowników.
Przypadek nr 2 IMHO nadaje się. Zadaniem trasy łatwej jest prowadzenie jak najwyższymi kategoriami, czyli unikanie dróg niskiej kategorii (to nawet powinno być priorytetem). W przypadku nr 2 program zamienia mi drogę miejską główną na kawałek miejskiej łączącej+lokalna+lokalna dojazdowa.
W przypadku nr 4 jeszcze prowadzenie krajówką można by przeżyć, ale w ostatniej fazie program proponuje mi lokalną zamiast głównej (głowna zresztą jest krótsza).
Nie tego oczekuję po trasie łatwej.
Od takiego wątku jak ten, oczekiwałbym przykładów tras,
których przebieg jest bezdyskusyjnie idiotyczny.
Myślę, że pozostałe przykłady są wystarczająco bezdyskusyjne.
-
Też liczyłem na to że trasa łatwa będzie trasą prostą, po dobrych głównych drogach, niestety wyszło jak wyszło.
Przykład z Raszyna może nie jest idiotyczny ale na pewno jest bez sensu, gdybym chciał jechać bez lewo skrętów to przejazd tego skrzyżowania (jest ze światłami) gdy nie palą się światła najlepiej wykonać skręcając w prawo, potem 100 km prosto i w Radomiu na rondzie zawrócić i z powrotem już prosto do celu, to będzie faktycznie trasa łatwa.
Ankieta a i owszem pokazała by czego się użytkownik spodziewa po łatwej, ale czy Aqurat podzieli opinię to już sprawa na nową ankietę.
-
Najbardziej czytelny chyba przykład - wykonano przed Selgrosem w Poznaniu
tak, potwierdzam. jest to najlepszy przykład pokazujący głupote algorytmu trasy niby łatwej. zamiast bezpiecznie przejechać poprzez łącznik i wyjechać z miasta nawi ciągnie przez pół Poznania twierdząc, że tak jest łatwiej. już nigdy więcej nie użyłem tego trybu.
-
Koledzy widze, ze ankieta zostala zalozona :) To na plus. A teraz na minus co do TEJ ankiety.
Nikt sie do niej nie przyznaje, a z mozliwosci wyboru wnioskuje, ze stworzyl ja forumowicz, ktory specjalnie nie jest zainteresowany w ogole tym typem trasy, mowiac wprost nie korzysta "na zywo" z takiego rodzaju routingu. Uwazam, ze ankieta powinna byc skierowana tylko do osob, ktore korzystaja z trasy latwej i chca albo pozostawienia jej w niezmienionym ksztalcie albo chca zmian. Po co w ogole w ankiecie wybor, ze nie potrzebuje tego typu trasy ? Jak nie potrzebujesz, to i tak nie bedziesz z tego korzystal prawda, wiec po co taka osoba ma glosowac ? Chyba tylko po to zeby zrobic "na zlosc" tym co glosuja, bo uzywaja tej trasy i maja cos na jej temat do powiedzenia. Rowniez nie widze sensu w wyborze zaproponowanym w ankiecie, ze trasa latwa wymaga gruntownych zmian. Wiadomo raczej, ze ta opcja zwyciezy, tylko ze to producentowi i tak nic nie powie, a zdrugiej strony, czy ona naprawde wymaga gruntownej przebudowy ? Chyba nie, ona wymaga korekty. Moim zdaniem ta ankieta i to do grudnia kompletnie nic nie wniesie dla producenta. Jak dla mnie to ankieta powinna mniej wiecej wygladac tak:
Czy trasa łatwa:
- powinna pozostać w niezmienionym kształcie
- powinna TYLKO I WYŁĄCZNIE kierować się kategoryzacją drog, gdzie priorytetem będzie prowadzenie po jak najlepszych drogach
i nic poza tym !!! Tu nie ma co kombinowac, bo wszyscy wiemy jak normalnie taka trasa powinna dzialac, bo w innych navi to juz od dawna jest zaimplementowane i wystarczy tylko odwzorowac ten algorytm w AM i tyle. Co koledzy sadza o moich refleksjach na temat ankiety wystawionej ?
-
Po pierwsze - pusty głos musi być, raz że warto wiedzieć ile % ta trasa w ogóle nie interesuje, dwa aby ci niezainteresowani mogli podejrzeć wyniki sondy bez oddawania być może mylącego głosu.
Po drugie - aby zmieniać trzeba najpierw wiedzieć czy trzeba zmieniać. Być może 95% padnie na "100% zadowolenia" :>.
A akurat odpowiedź na Twoje pytanie jest w założeniach trasy łatwej - ona POWINNA prowadzić drogami jak najwyższej kategorii. Pytanie brzmi czy to założenie realizuje prawidłowo.
-
Apeluj
Czy trasa łatwa:
- powinna pozostać w niezmienionym kształcie
- powinna TYLKO I WYŁĄCZNIE kierować się kategoryzacją drog, gdzie priorytetem będzie prowadzenie po jak najlepszych drogach
i nic poza tym !!! Tu nie ma co kombinowac
Dokładnie - też tak uważam.
Dopóki ta ankieta nie będzie wyraźnie precyzowała, czego oczekuję od łatwej, to nie zamierzam w niej oddawać głosu.
W tej formie, jak ją ktoś dokleił, to masło - maślane, której wyniki każdy może sobie dowolnie zinterpretować.
Zamierzam głosować za "Ma prowadzić, kierując się wyłącznie kategoryzacją dróg" - to gdzie przy aktualnej formie ankiety mam postawić "krzyżyk"?
-
Po pierwsze - pusty głos musi być, raz że warto wiedzieć ile % ta trasa w ogóle nie interesuje, dwa aby ci niezainteresowani mogli podejrzeć wyniki sondy bez oddawania być może mylącego głosu.
Ja nie uwazam wcale, ze istotne jest ile procent ta trasa interesuje. Wiesz kiedy by mnie to interesowalo ? Wtedy jakbysmy tu badali, czy nie zrezygnowac z tej trasy w ogole. Zgadzam sie z toba, ze trzeba zaglosowac, zeby widziec wyniki. W takim razie moje dwie propozycje rozszeram o trzeci wybor:
- nie korzystam z tej trasy
Po drugie - aby zmieniać trzeba najpierw wiedzieć czy trzeba zmieniać. Być może 95% padnie na "100% zadowolenia" :>.
no to akurat zawarlem w mojej propozycji ankiety (pierwszy wybor)
A akurat odpowiedź na Twoje pytanie jest w założeniach trasy łatwej - ona POWINNA prowadzić drogami jak najwyższej kategorii. Pytanie brzmi czy to założenie realizuje prawidłowo.
No ale chyba tu sie wszyscy zgadzamy, ze latwa ma prowadzic jak najlepszymi drogami mozliwymi do zaproponowania na danym etapie trasy i to powinno zadowolic wiekszosc chcacych zmian. Łatwa ma byc latwa, a nie jakies unikanie lewoskretow i rond. Latwa powinna byc tak naprawde odwzorowaniem tras latwych z innych navi, gdzie ten tryb jest od dawna i jakos nie ma na to narzekania. Masz co przeciw kopiowaniu sprawdzonych wzorcow od lat ? :) A czy latwa po zmianach bedzie to realizowala prawidowo, to zapewne do samego konca nie dowiedziemy, ale na pewno bedziemy w stanie udowadniac, ze niedajboze dalej unika lewoskretow itd.
Drogi autorze ankiety apeluje do ciebie o zmiane obecnych mozliwosci wyboru, ta wersja jest bezwartosciowa dla sprawy oceny trasy latwej.
-
W takim razie moje dwie propozycje rozszeram o trzeci wybor:
- nie korzystam z tej trasy
O ile z wszystkimi dotychczas postawionymi przez Ciebie propozycjami się zgadzam, bo chodzi nam ewidentnie o to samo, to z tą - nie. Dlaczego?
Bo jako świadomy użytkownik programu, wiedzący z jakimi niespodziankami wiąże się korzystanie z opcji "Łatwa", z tej opcji nie korzystam. Klka razy się na niej "przewiozłem" i wystarczy. Co nie znaczy, że gdyby wyeliminowano z niej udziwnienia (moim zdaniem) typu "unikanie lewoskrętów" itp. chętnie bym z tej opcji nie korzystał - wręcz przeciwnie. Na pewno bym korzystał z łatwej, bo planując trasę, zależy mi przede wszystkim na wygodzie i bezpieczeństwie, a nie na zaoszczędzeniu kilku minut, kosztem w/w.
-
Trasę "łatwą" traktuję jako nieporozumienie w AM :wink: W zamian powinni wprowadzić trasę "turystyczną".
-
Turystyczna już jest - zerknij do wypowiedzi:
http://pdaclub.pl/forum/automapa/(bez)bledne-trasy-wg-am (http://pdaclub.pl/forum/automapa/(bez)bledne-trasy-wg-am)!/msg1538213/#msg1538213
i zobacz filmik :D
Ja bym ten wariant określił nawet jako "turystyczna, trącona nutką krajoznawczej" :proud:
-
W takim razie moje dwie propozycje rozszeram o trzeci wybor:
- nie korzystam z tej trasy
O ile z wszystkimi dotychczas postawionymi przez Ciebie propozycjami się zgadzam, bo chodzi nam ewidentnie o to samo, to z tą - nie
q1w2 zaproponuj proszę wybór do ankiety, który załatwi potrzebę osób, których generalnie głosowanie nie interesuje, natomiast chcą looknąć na wyniki ankiety.
-
q1w2 zaproponuj proszę wybór do ankiety, który załatwi potrzebę osób, których generalnie głosowanie nie interesuje, natomiast chcą looknąć na wyniki ankiety.
To proste.
Trzeci wybór, to:
"Nie mam zdania"
Każdy będzie mógł w ten sposób zerknąć na wynik, jednocześnie nie opowiadając się po żadnej stronie :proud:
-
q1w2 no to mamy komplet do ankiety. Koledzy jak wam się podoba taka ankieta:
Czy trasa łatwa:
- powinna pozostać w niezmienionym kształcie
- powinna TYLKO I WYŁĄCZNIE kierować się kategoryzacją drog, gdzie priorytetem będzie prowadzenie po jak najlepszych drogach
-nie mam zdania
-
Na podstawie tej sondy wyniki (jakościowo) można przewidzieć.
Nie bardzo zatem widzę sens nowej. Tym bardziej, że AQ też już wybrał. Jego typem jest wariant pierwszy.
Z takiego tematu zrobi się nowy Hyde Park. Ale może lepsza taka zapchajdziura, gdy praktycznie wszystko o aktualnej wersji zostało powiedziane. Głosy będą się powtarzać z ewentualnymi innymi trasami. A czas do nowej wersji trzeba jakoś przetrwać.
-
Na podstawie tej sondy wyniki (jakościowo) można przewidzieć.
Tym bardziej, że AQ też już wybrał. Jego typem jest wariant pierwszy.
A czas do nowej wersji trzeba jakoś przetrwać.
To bardzo przekonywujący głos, ja to kupuję w 100%, zwłaszcza ze zainteresowanie tą ankietą jest raczej żadne, a bicie piany raczej niczego nie wniesie. Tak więc do zobaczenia może przy okazji nowej wersji programo-mapy :ok:
-
A czas do nowej wersji trzeba jakoś przetrwać.
Oczywiście z "Łatwą" bez zmian :worried:
-
Trasę "łatwą" traktuję jako nieporozumienie w AM :wink: W zamian powinni wprowadzić trasę "turystyczną".
"Turystyczną" rozumianą wg mnie jako jazdę wg mapy tak jak ją wyznaczył Użytkownik, z wyjątkiem kiedy nie jest to możliwe np. blokada.
Trasę "łatwą" taką jak wyobrażała ją sobie większość z nas postulując jej utworzenie - można byłoby uzyskać wyznaczając przebieg trasy po głównych drogach.
-
Optymistyczna wiadomość! Jeszcze w becie 6.10 trasy z tego wątku wyglądały tak bezsensownie
jak na screnach z postów wyżej. Sprawdziłem w wersji finał 6.10 6 tras, które wysłałem do supportu
jako przykłady absurdalnych zachowań algorytmu trasy łatwej i wszyskie są już wyznaczane prawidłowo :ok:
Jeśli pamiętacie jeszcze jakieś miejsca (inne niż wymienione w tym wątku) gdzie trasa łatwa
była kalkulowana równie bezsensownie, to sprawdźcie i dajcie znać czy się poprawiło.
Mam nadzieję, że cały ten ten wątek i molestowanie supportu przyniosło pozytywne skutki ...