PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych

Nawigacja GPS => AutoMapa => Wątek zaczęty przez: rgr w Listopad 06, 2009, 18:41:03

Tytuł: Konkurs na najbardziej bezsensowny komunikat manewru :)
Wiadomość wysłana przez: rgr w Listopad 06, 2009, 18:41:03
Coś takiego było w AM5.x, czy to nowy trend zapoczątkowany przez AM6?

Na poniższym screenie komunikat brzmi "zjedź w prawo, lewy wyjazd". :)

(http://img215.imageshack.us/img215/2492/aaakn.png)
Tytuł: Odp: Konkurs na najbardziej bezsensowny komunikat manewru :)
Wiadomość wysłana przez: nocnyMarek w Listopad 06, 2009, 20:53:49
Na screenie poniżej komunikat  przy zjeździe z DK86 jest identyczny.
Jeśli uważasz, że jest bezsensowny to zaproponuj lepszy.
Tytuł: Odp: Konkurs na najbardziej bezsensowny komunikat manewru :)
Wiadomość wysłana przez: igab w Listopad 06, 2009, 20:59:30
Sprawdzałem co jest na iGO w przykładzie z Wrocławia:
jest tylko "zjedź w prawo",
a w AM jest to trochę rozbudowane i trzeba się do tego przyzwyczaić, ale czy śmieszne...?
Tytuł: Odp: Konkurs na najbardziej bezsensowny komunikat manewru :)
Wiadomość wysłana przez: rgr w Listopad 07, 2009, 19:47:23
Na screenie poniżej komunikat  przy zjeździe z DK86 jest identyczny.
Jeśli uważasz, że jest bezsensowny to zaproponuj lepszy.
W przypadku wrocławskim lepszy i prawidłowy byłby "lekko w prawo".
A w Twoim sugerowałbym raczej "zjedź w prawo, drugi wyjazd".
Tytuł: Odp: Konkurs na najbardziej bezsensowny komunikat manewru :)
Wiadomość wysłana przez: nocnyMarek w Listopad 07, 2009, 20:34:57
W zasadzie skrzyżowanie we Wrocku mogłoby być odrobinę inaczej rozrysowane,
IMHO można by rozdzielić te manewry, ale w Katowicach zjazd jest wyraźnie wspólny, tylko zaraz się rozgalęzia.
Nie jestem przekonany czy gdybym usłyszał 'drugi zjazd' nie przegapiłbym tego zjazdu i nie pojechał prosto.
W każdym bądź razie to skrzyżowanie przećwiczyłem na sobie, gdy pierwszy raz usłyszałem to polecenie
byłem lekko zdziwiony (nowością komunikatu - wtedy pierwszy raz go usłyszałem)
ale zrozumiałem go właściwie i skręciłem tam gdzie należy, a o to chyba chodzi?
Kolejne przypadki były już łatwiejsze (spotkałem się z tym komunikatem jeszcze w dwóch miejscach)
bo odpadł element zaskoczenia.
W załącznikach zdjęcia lotnicze obu omawianych skrzyzowań.
A może to dobre miejsce na ogłoszenie konkursu na najlepsze komunikaty w takich niebanalnych miejscach?
Tytuł: Odp: Konkurs na najbardziej bezsensowny komunikat manewru :)
Wiadomość wysłana przez: sbi w Listopad 07, 2009, 21:43:50
W TT w pierwszym przypadku (Wrocław) jest komunikat: Skręc w drugą przecznicę w prawo,
w drugim (Katowice): Zjedź, następnie trzymaj się lewej strony.
Tytuł: Odp: Konkurs na najbardziej bezsensowny komunikat manewru :)
Wiadomość wysłana przez: jachu77 w Listopad 07, 2009, 23:27:52
W TT w pierwszym przypadku (Wrocław) jest komunikat: Skręc w drugą przecznicę w prawo,
w drugim (Katowice): Zjedź, następnie trzymaj się lewej strony.

Jako użytkownik od kilku lat AM muszę przyznać, że w wyżej opisanych sytuacjach komunikaty TT są jednak bardziej zrozumiałe  :-|
Tytuł: Odp: Konkurs na najbardziej bezsensowny komunikat manewru :)
Wiadomość wysłana przez: altroch w Listopad 08, 2009, 11:21:08
Może ten przypadek trudno nazwać bezsensownym, ale dla mnie był mylący. A mianowicie przejazd przez skrzyżowanie z drogą dwupasmową rozdzieloną pasem zieleni. Komunikat brzmi " za 40 m prosto potem w lewo". To 'prosto' dotyczy pierwszego pasa jezdni i skręt w lewo powodowałby jazdę pod prąd, w lewo dotyczy drugiej jezdni za pasem zieleni. Dla mnie komunikat oznaczał: przejedź skrzyżowanie prosto, a potem skręć w lewo, no i pojechałem prosto (na ekranie widać O.K. ale ja nie spojrzałem). Na innych podobnych przypadkach tego nie zaobserwowałem, może zależy od szerokości pasa zieleni.
Tytuł: Odp: Konkurs na najbardziej bezsensowny komunikat manewru :)
Wiadomość wysłana przez: voyager w Listopad 09, 2009, 06:27:42
Opierając się na zdjęciach sat. to wg mnie komunikaty powinny brzmieć "lekko w prawo, drugi wyjazd" i w drugim przypadku "zjedź w prawo, drugi wyjazd" lub "zjedź w prawo, trzymaj się lewej strony", choć preferowałbym ten pierwszy komunikat.