PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych
Nawigacja GPS => AutoMapa => Wątek zaczęty przez: marhaba w Wrzesień 03, 2011, 22:25:32
-
Mam takie nieco dziwne pytanie: jaki jest wg. Was optymalny sposób kończenia pracy z AM? Wyobraźmy sobie taką sytuację, że ruszam w kilkudniową trasę turystyczną po Polsce... W Targeo przygotowuję odpowiednią trasę i wczytuję ją jako plik atm do urządzenia z zainstalowaną AM. Wiadomo że w trakcie pokonywania trasy będę robił dłuższe lub krótsze przerwy na zwiedzanie, kiedy to nie będę korzystał z Autompay. W
W jaki sposób więc zakończyć pracę z AM, tak aby po jej ponownym uruchominiu w optymalny sposób została wczytana zaprogramowana trasa z pliku atm ? Opcje sa tutaj dwie: albo wyłączenie AM z poziomu programu albo "twarde" wyłączenie urządzenia. Co jest w Waszych doświadczeniach lepsze?
-
Po pierwsze kilkudniowa trasa to nienajlepszy pomysł, podziel ja na trasy jednodniowe, będziesz miał mniej (chocby potencjalnych) problemów.
Po drugie optymalnym sposobem zakończenia pracy z AM jest zawsze:
napierw zamknięcie programu, a dopiero później wyłączenie/uśpienie sprzętu.
-
Można też w takiej jednodniowej trasie (np podczas przerwy na zwiedzanie), przed wyłączeniem postawić nowy punkt start.
Dzięki temu, po włączeniu AM nie będzie ona chciał przeliczać trasy od pierwotnego punktu start.
A, że najpierw wyłączyć AM a potem sprzęt to oczywista oczywistość.
-
Przy usypianiu nie wyłączam AM. Nawet przez wiele dni, oczywiście zmieniając trasy.
Przed wyłączeniem zawsze zamykam program, aby mógł zapisać z pamięci do plików konfiguracyjnych ustawienia.
-
Dzięki za podpowiedzi! Najbardziej mi się podoba możliwość wykonania uśpienia, lecz z drugiej strony boję się, że urządzenie w trakcie uśpienia, np na cały jedendzień będzie mi pożerało prąd z baterii / akumulatora samochodu :(
-
..boję się, że urządzenie w trakcie uśpienia, np na cały jeden dzień będzie mi pożerało prąd z baterii / akumulatora samochodu :(
I istnieje ryzyko, że rano nie odpalisz samochodu. Ja bym nie ryzykował, bo nie jest tajemnicą , że automapa jest zasobożerna :E :ok:
-
Przy usypianiu nie wyłączam AM. Nawet przez wiele dni
Izaw, w takim razie powiedz, jeśli możesz lub wiesz, w jaki sposób tryb uśpienia AM wpływa na stan Twojego akumulatora samochodowego i/lub wewnętrznej baterii urządzenia, na którym jest zainstalowana AM? Z góry dziękuję Ci za odp. !
-
Nawigacja w uśpieniu pobiera znikomy prąd. Wbudowany akumulator wytrzymuje kilka dni.
Co do akumulatora samochodowego. Jego pojemność jest na tyle duża, że wystarczy na rok lub dłużej. Samorozładowanie akumulatora postępuje szybciej. Zresztą przy wyłączonej stacyjce nawigacja nie jest zasilana.
A pisałem o czymś innym. Po prostu mam cały czas uruchomioną AM i sukcesywnie ustawiam nowe trasy, przejeżdżam je, lub nie itd. Wielokrotne takie operacje nie wpływają na stabilność i wydajność AM. Oczywiście czasami staje dęba, ale to może się zdarzyć pierwszego dnia, jak i po tygodniu używania. AM zamykam gdy zmienia coś w skórce, dogrywam lub usuwam pliki itp.
-
Nic nie rozumiem,jaką Ty masz nawigację,ze boisz się rozładowania akumulatora w samochodzie przez noc.Po drugie ja na swoim HD2 wyłączam Automapę np w trakcie trasy, z poziomu programu,potem za dzień lub dwa wg potrzeby odpalam AM i kontynuuję ustaloną trasę od bieżącego miejsca,GPS ustala aktualną pozycję i heja.
@izaw widzę,że pisaliśmy razem ,ale niech zostanie.
-
..boję się, że urządzenie w trakcie uśpienia, np na cały jeden dzień będzie mi pożerało prąd z baterii / akumulatora samochodu :(
I istnieje ryzyko, że rano nie odpalisz samochodu. Ja bym nie ryzykował, bo nie jest tajemnicą , że automapa jest zasobożerna :E :ok:
Ewentualność możliwa tylko w samochodach, w których zapalniczka nie jest wyłączana przy wyłączonym zapłonie. Chyba nie jest to aktualny trend w motoryzacji.
-
Co to trendu to nie byłbym taki pewien, a biorąc pod uwagę średni wiek samochodu w Polsce ... to inny czynnik może być istotny, w samochodzie może być złom zamiast akumulatora.
Miliampery pobierane przez sprzęt w stanie uśpienia nie rozładują przez dobę
żadnego (sprawnego) akumulatora.
-
Nie jeden autoalarm pobiera 10x więcej prądu. :)