Właśnie dlatego słuszna jest zasada zastosowanie reputacji dla takich kategorii. Niestosowanie reputacji punktów oraz daty ich obowiązywania spowoduje że niedługo byśmy mieli np. co skrzyżowanie punkty kontroli radarowej.
W pełni się zgadzam z tym że kategorie z reputacją zawierają olbrzymie ilości punktów ale myślę że to jest ich zaletą a nie wadą, raz że pokazują potencjalne - a nie pewne miejsca w których może wystąpić kontrola, dwa - potrafią doskonale dyscyplinować kierowcę w miejscach w których kontrole są ustawiane z uwagi na ewentualne niebezpieczeństwo, jakie tam występuje (pomijam miejsca gdzie ustawiają się kontrole z uwagi na zwykłe cwaniactwo stróżów prawa np. wyrobienie limitu wystawionych mandatów, chęć wykazania się przed szefostwem itp.).
Przecież panowie mundurowi też nie są kijem robieni i wiedzą czy punkt jest rozpoznawany czy nie i zmieniają swoje strzelnicze punkty
Tu również zgadzam się z Twoją tezą, jednak wyciągam z niej całkowicie inny wniosek - ilość miejsc w których można ustawić patrol/radar jest dość ograniczona z uwagi choćby na to że potrzebna jest do tego pewna ilość przestrzeni np. do bezpiecznego zatrzymania sprawdzanego delikwenta, ustawienia radiowozu itp. W związku z tym pomimo że miejsca kontroli są rzeczywiście przez mundurowych często zmieniane to są one w większości powtarzalne, i to że przez dwa lata nic się w jakimś punkcie nie działo nie oznacza że w trzecim roku nie będzie tam kontroli dwa razy w tygodniu, po prostu taki punkt jest najczęściej tylko przez pewien czas uśpiony.
Nie mamy przyzwyczajeń do potwierdzania punktów. Czas to zmienić. Zmiana ta spowoduje że będziemy mieli wspólnymi siłami naprawdę aktualną bazę danych (jeżli ktoś ma aktualniejszą bazę to niech da znać)
Z pierwszą częścią się zgadzam - nie mamy przyzwyczajeń do potwierdzania punktów - jak również nie mamy przyzwyczajeń do usuwania punktów, które od dawna fizycznie nie istnieją - dyskusja na temat tego jak to usprawnić toczy się na forum od kiedy tu zaglądam czyli od prawie trzech lat, a wydaje mi się że już wtedy nie był to temat specjalnie świeży - i jak dotąd nikt nie znalazł złotego środka jak to rozwiązać przy zachowaniu społecznościowego a nie zawodowego charakteru Miplo. Co do drugiej części Twojej wypowiedzi to moim zdaniem będziemy mieli aktualną bazę punktów w których występowały kontrole w ostatnim czasie i nie koniecznie się powtórzą z uwagi choćby na to że "panowie mundurowi nie są kijem robieni" i przy zachowaniu jeszcze jednego ważnego warunku że przy takim punkcie znajdzie się w odpowiednim miejscu i czasie aktywny użytkownik Miplo, który taki punkt potwierdzi, natomiast będzie brakowało miejsc w których kontrole mogą się ustawić i w których już kiedyś wcześniej byly widziane.
Wiem że zaraz się odezwą głosy że potwierdzanie punktów podczas jazdy jest dość skomplikowane. Ja uważam że nie.
Ja jednak uważam że jest skomplikowane choćby dlatego że wymaga wykonania kilku dodatkowych operacji podczas prowadzenia samochodu, które rozpraszają mniej więcej tak samo jak czytanie SMS-a w trakcie jazdy, nie bardzo też wyobrażam sobie zatrzymywanie się przy każdym napotkanym po drodze patrolu w celu potwierdzenia punktu. Pomimo tego że AM stała się już jakiś czas temu moim "konikiem" to wolę jednak żeby stanowiła ona dla mnie pomoc w trakcie jazdy a nie dodatkowe obciążenie, krótko mówiąc chciałbym poświęcać jej tyle czasu ile chcę i mogę bez specjalnych wyrzutów sumienia względem innych użytkowników.
Podsumowując - jestem w stanie zrozumieć osoby, którym przeszkadza zbyt duża ilość punktów w omawianych kategoriach, ale chciałbym też aby uszanowano tych, którzy mają na ten temat inne zdanie a których patrząc na komentarze w Miplo nie jest wcale tak mało (może nawet większość), sądzę że dobrym rozwiązaniem mogła by być przy ewentualnym zachowaniu systemu reputacji możliwość ściągania do AM punktów, które tej reputacji nie posiadają, o co zresztą jak widzę były już wnioski innych użytkowników w komentarzach Miplo.