PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych
Nawigacja GPS => AutoMapa => Wątek zaczęty przez: nocnyMarek w Styczeń 09, 2010, 10:59:31
-
Obie autostrady były dziś całkowicie zablokowane:
http://wiadomosci.onet.pl/2108129,11,seria_wypadkow_a2_i_a4_calkowicie_zablokowane,item.html (http://wiadomosci.onet.pl/2108129,11,seria_wypadkow_a2_i_a4_calkowicie_zablokowane,item.html)
A4 pod Legnicą od 7:10 do 10:10 , A2 koło Wartkowic od 9:40 do 11:00 (wg GDDKiA)
Była więc okazja do sprawdzenia czy traffic online działa, czy wciąż jest tylko zabawką...
-
Obie autostrady były dziś całkowicie zablokowane:
http://wiadomosci.onet.pl/2108129,11,seria_wypadkow_a2_i_a4_calkowicie_zablokowane,item.html (http://wiadomosci.onet.pl/2108129,11,seria_wypadkow_a2_i_a4_calkowicie_zablokowane,item.html)
A4 pod Legnicą od 7:10 do 10:10 , A2 koło Wartkowic od 9:40 do 11:00 (wg GDDKiA)
Była więc okazja do sprawdzenia czy traffic online działa, czy wciąż jest tylko zabawką...
Z mojego doswiadczenia jest tylko zabawka :( Wczoraj ok 17:00 wracalem z Wroclawia do Legnicy, A4 na wysokosci Srody Slaskiej byla zablokowana, nie wiedzialem o tym, a AM chciala caly czas prowadzic przez autostrade. W korku czekalem z godzine przejezdzajac ledwie kilka kilometrow, az dojechalem do pierwszego mozliwego zjazdu (Pietrzykowice) i pojechalem bocznymi drogami.
-
Również miałem przypadek, że traffic powinien mnie uratować, ale w ogóle nie zadziałał.
Wracając Zakopianką (wypada to pisać z dużej litery? :) w stronę Krakowa, na wysokości miejscowości Głogoczów tworzy się (podejrzewam)
stały korek związany ze zwężeniem drogi do jednego pasa. Kiedy jechałem korek zaczynał się dokładnie za zjazdem na Głogoczów przez który łatwo i sprawnie można go ominąć (jeśli się o tym wie) - bo tak zrobiło dwóch kierowców przede mną. Korek kończy się w tym miejscu gdzie jakiś kilometr dalej droga z Głogoczowa wylatuje na Zakopiankę.
Na pewno jest to odcinek, w którym codziennie stoi wielu kierowców z Automapą, jednak z jakiegoś powodu, AM nie proponuje przejazdu przez wioskę zamiast stania w korku. Ktoś kto przemknął przez Wioskę zyskuje 5-10 minut (straciłem rachubę ile tam stałem)
pozdrawiam.
-
Może Zakopianka (jak i autostrady) nie jest włączona do trafficu online.
Aqurat co aktualizacja dołącza kolejne źródła online...
Ale, pytam, jakie źródła? Powinni udostępnić listę miast, dróg, które są objęte trafficiem online.
Pisałem w tej sprawie do supportu... bez skutku.
-
Źródła, znaczy urządzenia nawigacyjne, a nie obszary, czy drogi.
-
Jak dziala traffic on-line opisze na wczorajszym przykladzie
wieczorem wyznaczylem trase optymalna przez Warszawe
spojrzalem na efekt i byl zadowalajacy (znam dokladnie droge)
jechalem, a co kilka minut Traffic pobieral dane z serwera i wysylal swoje, po kazdej transmisji danych, trasa byla rekalulowana. Dla mnie bez roznicy, bo droga przede mna nie zmieniala sie
kilka km przed koncem trasy jest odcinek, ktory mozna pokonac na kilka sposobow. Do tej pory starsze AM wyznaczaly droge na rozne sposoby i byl to dobry sposob na weryfikacje algorytmow planowania trasy optymalnej. Niektore wersje planowaly trase poprawnie, niektore (w tym niestety takze nowsze) wracaly do starych bledow. Loteria :mrgreen:
Jak to zrobila AM 6.1 z traffikiem on-line ? Zaplanowana przed wyjazdem trasa byla poprawna (w tym ten ostatni odcinek), w trakcie jazdy nie geenerowala niespodzianek do momentu osiagniecia punktu, w ktorym....ciekaw bylem co wykombinuje. No i zdziwilem sie, bo widze, ze planowana trasa wzgledem poczatkowej zmienila sie i program kieruje mnie na zle drogi. Szkoda, widocznie blad w algorytmie nadal istnieje...
Ale 290m przed optymalnym (z mojego punktu widzenia) skretem, Traffic pobral nowe dane z serwera i rekalkulowal trase. Manewr "za 1,5 km w prawo" zmienil sie na "za 250m w prawo". Czyli AM wybrala nagle prawidlowa droge i poprowadzila mnie do konca w sposob najlepszy.
Podsumowujac - cos dziala, niewiadomo dlaczego tak, a nie inaczej (poznym wieczorem ruch byl znikomy), trasy zmieniaja sie w sposob zaskakujacy. Zaufania do programu po prostu nie mam, poniewaz nie widze w tym wszystkim logiki, a przede wszystkim powtarzalnosci. Pojezdzimy, zobaczymy....
-
JaMi, ale niepowtarzalność jest istotą trafiku online :)
On przecież ma reagować na chwilowe nietypowe zdarzenia drogowe.
Od powtarzalności (i to też nie całkowitej, bo ściśle powiązanej z czasem)
jest trafik offline, czyli informacje o średnich prędkościach które są zaszyte w mapach.
Jeśli trafik online działa to można uwierzyć w to że działa, że nagła zmiana trasy
powodująca jej wydłużenie, czy wytyczająca objazd jakiegoś odcinka
spowodowana jest właśnie chwilowym zdarzeniem drogowym (nietypowy korek, wypadek, ...)
które wcześniej nie było brane pod uwagę.
Wtedy, jeśli przejazd zmienionym odcinkiem odbędzie się bez problemów
pozostanie tylko mała niepewność czy na pewno warto było pojechać tą trasą.
Natomiast jeśli przejazd zmienionym odcinkiem będzie w jakimś sensie problematyczny,
(droga gorszej jakości, albo czas przejazdu znacznie dłuższy niż przeciętny przejazd 'normalną trasą')
to ta niepewność będzie znacznie większa (czy warto było tyle nadłożyć, czy na pewno tam się coś działo ..)
Tylko w rzadkich, szczególnych przypadkach trafi się inne potwierdzenie słuszności zmiany trasy
np. info w radiu, czy relacja kogoś kto pojechał 'normalnie'.
Albo można nie uwierzyć i wtedy konsekwencją niedania wiary będzie odczucie na trasie
skutków zignorowania proponowanej przez trafik zmiany trasy.
I tu są przynajmniej 3 możliwości:
- ewidentna strata czasu, może nawet połaczona ze zidentyfikowaniem powodu
(może rozbity samochód na poboczu, może przejezdżająca karetka, straż, czy policja)
-nieewidentna strata czasu - kiedy napotka się jakieś, nazwijmy to pospolite utrudnienia,
ale bez jednoczesnego przejazdu starego i nowego przebiegu trasy trudno stwierdzić,
czy przejazd zaproponowaną trasą alternatywną byłby lepszy czy nie.
- żadnych problemów na trasie, czyli sytuacja w której utrudnienie na trasie już minęło
ale informacja o tym jeszcze nie dotarła do centrum AM-Traffic
(albo 'fałszywy alarm' czyli w ogóle żadnego utrudnienia tam nie było).
Jak widzisz, nawet przy założeniu, że trafik działa prawidłowo
to na podstawie kilku 'zaliczonych' przypadków trudno będzie to jednoznacznie odczuć.
-
JaMi, ale niepowtarzalność jest istotą trafiku online :)
On przecież ma reagować na chwilowe nietypowe zdarzenia drogowe.
Od powtarzalności (i to też nie całkowitej, bo ściśle powiązanej z czasem)
jest trafik offline, czyli informacje o średnich prędkościach które są zaszyte w mapach.
Jak widzisz, nawet przy założeniu, że trafik działa prawidłowo
to na podstawie kilku 'zaliczonych' przypadków trudno będzie to jednoznacznie odczuć.
zgadzam sie z Toba, chodzi mi jednak o to, ze na pewnych odcinkach powtarzalnosc zachowania AM musi wystepowac. Mowa o trasach, ktore znamy perfekcyjnie, w tym takze ich obciazenie. Nie moze byc tak, ze AM kieruje na droge dluzsza, w przypadku gdy na dobrej, krotszej nic zlego sie nie dzieje. Oczywiscie, w sytaucji, kiedy pojade jedna, nie wiem co dzieje sie na drugiej.
Zeby nie przedluzac dyskusji powtorze - bede jezdzil z traffikiem i obserwowal zachowania AM. W przypadku niespodziewanej zmiany trasy pozostanie jednak pytanie bez odpowiedzi - dlaczego (na podstawie jakich danych) AM zmienila trase ..... Przydalby sie ktos, kto podalby zrodla i przyklady wyjasniajace metodyke dzialania programu w takich momentach.
Na podstawie opisanego wczesniej przeze mnie przykladu moge powiedziec, ze AM prowadzila prawidlowo. Nurtuje mnie jedynie pytanie takie - dlaczego w trakcie jazdy program zmienil trase na mniej korzystna, dluzsza, a na samym koncu wrocil do optymalnej ? Pytanie pozostanie bez odpowiedzi....wyglada na to, ze trzeba nauczyc sie zyc z AM i ufac jej :mrgreen:
-
Na podstawie opisanego wczesniej przeze mnie przykladu moge powiedziec, ze AM prowadzila prawidlowo. Nurtuje mnie jedynie pytanie takie - dlaczego w trakcie jazdy program zmienil trase na mniej korzystna, dluzsza, a na samym koncu wrocil do optymalnej ? Pytanie pozostanie bez odpowiedzi...
Być może, że tą mniej korzystną drogą jechało akurat 3 posiadaczy AM z traffikiem online i zatrzymali się, bo aqurat ciężarówka manewrowała przed posesją. Albo to byli kumple i na chwilę zatrzymali się, żeby kupić piwo w osiedlowym sklepiku. Przyczyn może być wiele, a my rzeczywiście nie znamy warunków statystycznej obróbki danych. Jeżeli dane zbierają z pojedynczych przejazdów, to takie akcje mogą mieć miejsce.
Pytanie jest tylko, czy rzeczywiście tylko dane poparte solidną statystyką są istotne. Bo prawdę mówiąc, nie jest istotne, że pojechałeś trochę gorszą drogą i przejechałeś 200m więcej oraz 30sekund dłużej. Ważniejsze byłoby ominięcie korka, który z powodu wypadku zablokował trasę na ponad godzinę. Choć jak wspomniałem na poczatku może to nie był wypadek, tylko piwo :E
-
A4 w srode okolo 13 zablokowana (zgodnie z doniesieniami Onetu)
zobaczymy czy Traffic zareaguje :P
-
Czyżbyś tam teraz jechał?
-
Czyżbyś tam teraz jechał?
nie, licze, ze ktos sie dopisze, na A4 czesto sa problemy, wiec watek powinien sie rozwijac :mrgreen:
-
Na podstawie opisanego wczesniej przeze mnie przykladu moge powiedziec, ze AM prowadzila prawidlowo. Nurtuje mnie jedynie pytanie takie - dlaczego w trakcie jazdy program zmienil trase na mniej korzystna, dluzsza, a na samym koncu wrocil do optymalnej ? Pytanie pozostanie bez odpowiedzi....wyglada na to, ze trzeba nauczyc sie zyc z AM i ufac jej :mrgreen:
Nie wiem, jak to dokładnie robi AM. Ale TT z usługa LIVE cały czas w tle kalkuluje trasę alternatywną i porównuje z obecną.
Ja osobiście od jakiegoś czasu korzystam z trafficu online i mam dobre doświadczenia. Trasy są OK. Czasem nawet zaskakująco dobre.
-
Nie wiem, jak to dokładnie robi AM. Ale TT z usługa LIVE cały czas w tle kalkuluje trasę alternatywną i porównuje z obecną.
Ja osobiście od jakiegoś czasu korzystam z trafficu online i mam dobre doświadczenia. Trasy są OK. Czasem nawet zaskakująco dobre.
Nie sadze, zeby TT caly czas kalkulowal trase alternatywna, bo musialby bez przerwy pobierac dane z serwera, co technicznie jest do zrobienia, ale logicznie raczej bez sensu.
W AM ustawiasz co jaki czas program ma wysylac/pobierac dane z serwera. Ja mam ustawione 5 minut i widze, ze koszty sa pomijalne. Fakt, ze codziennie AM nie uzywam
-
Nie sadze, zeby TT caly czas kalkulowal trase alternatywna, bo musialby bez przerwy pobierac dane z serwera, co technicznie jest do zrobienia, ale logicznie raczej bez sensu.
TT ma wbudowany modem GPRS z kartą sim. Nie wiem jak często sama nawigacja pobiera dane z serwera TT, ale tak to działa. Korzystałem z tego w DE, NL i UK i jest OK. Sama usługa jest dość droga - 10euro/mc, ale jest w tym roaming. W Polsce oczywiście to nie działa :)
W AM ustawiasz co jaki czas program ma wysylac/pobierac dane z serwera. Ja mam ustawione 5 minut i widze, ze koszty sa pomijalne. Fakt, ze codziennie AM nie uzywam
U mnie to samo. Mam pakiet 25MB i w zupełności wystarcza. W ostatniej wersji 6.1 zjada jakby mniej danych.
-
TT ma wbudowany modem GPRS z kartą sim. Nie wiem jak często sama nawigacja pobiera dane z serwera TT, ale tak to działa. Korzystałem z tego w DE, NL i UK i jest OK. Sama usługa jest dość droga - 10euro/mc, ale jest w tym roaming. W Polsce oczywiście to nie działa :)
TT to program, rozumiem, ze dzialajacy na urzadzeniu, ktore ma wbudowany modem GSM. Takie urzadzenia sa dostepne powszechnie, chocby HTC Athena, z ktorej korzystam. Coraz popularniejsze staja sie nawigacje laczace sie przez BT z naszymi telefonami i podejrzewam, ze wiekszosc korzystajacych z Traffica on-line, wykorzystuje wlasnie taki sposob pobierania danych z serwera AM.
Z tego co piszesz, usluga TT dziala identycznie jak AM Traffic, tyle, ze nie konfigurujesz tam okresów pobierania danych z serwera. Cena, ktora podales jest kosmiczna, mysle, ze w Polsce bylaby nie do przyjecia
-
JaMi, ale niepowtarzalność jest istotą trafiku online :)
On przecież ma reagować na chwilowe nietypowe zdarzenia drogowe.
(ciach)
(ciach)...wyglada na to, ze trzeba nauczyc sie zyc z AM i ufac jej :mrgreen:
Hm... przyjmując takie (słuszne) stwierdzenie, że pojedynczy user, zazwyczaj, nie jest wstanie zweryfikować czy trasa wyznaczona z wykorzystaniem trafficu online jest prawidłowa czy nie, może sprawić, że jakość routingu będzie nie do sprawdzenia.
Ja w tym widzę ryzyko partactwa routingu, którego nie będzie można łatwo zweryfikować - na zasadzie wyszło jak wyszło bo to traffic. IMO za słabo działa zwykły routing w AM, żeby zaufać czemuś nieweryfikowalnemu.
A to czy AM Traffic Online działa i się "uczy" śmiem obecnie wątpić. Jak udało mi się odpalić AM z TR-online wracając do domu, AM za każdym razem w godz.17-18 pchała mnie (w Warszawie) z Grochowska->Targowa->(dw.Wileński)->Al.Solidarności i na Most. Kierowała tam pomimo, że w Targeo ten odcinek w tych godzinach jest oznaczony czarnym kolorem. Z 2 razy pojechałem tamtędy, żeby wysłać dane do serwerów AM, ale to nic nie dało. AM nigdy nie zaoferowała mi sama alternatywnej trasy, pomimo że wiele razy omijałem z włączonym TR-online ten korek "uciekając" w Zamoyskiego->Jagiellońska->Kłopotowskiego->Sierakowskiego->(przy "miśkach ZOO") wyskok na al.Solidarności. Przejazd tamtędy trwa znacznie krócej. Przesyłałem parę razy dane o tym objeździe do serwerów AM, ale to nic nie zmieniło. Nadal AM kierowała mnie w korek. Być może z czasem się to poprawi, teraz jest to raczej coś za co user ponosi koszta i niewiele dostaje.
-
Co do "uczenia się", to wspominałem kiedyś o tym, kiedy jeszcze o AM Traffic nikt nie słyszał.
Był to jeden z moich postulatów: jeśli kierowca POMIMO korzystania z optymalizacji trasy poprzez
AM Traffic uparcie jeździ inaczej, program powininen to zapamiętać. Taak wiem - kombinacji jest
nieskończenie wiele. Ale jest coś takiego jak heurystyka, można odrzucić niektóre gałęzie.
No i - per jeden użytkownik - ile takich danych trzebaby zapamiętać? Kilka, kilkanaście tras
gdzie ktoś zawsze jedzie tak a nie inaczej... Oczywiście to o czym teraz piszę, mogłoby być
po prostu zwykłą opcją "Pamiętaj moje wybory" czy coś w tym stylu :) Albo nawet: jeśli trasa
różni się od wyznaczonej, program pytałby: "Zapamiętać twój wybór trasy?" i po problemie.
-
Co do "uczenia się", to wspominałem kiedyś o tym, kiedy jeszcze o AM Traffic nikt nie słyszał.
Był to jeden z moich postulatów: jeśli kierowca POMIMO korzystania z optymalizacji trasy poprzez
AM Traffic uparcie jeździ inaczej, program powininen to zapamiętać.
(ciach)
Oczywiście to o czym teraz piszę, mogłoby być
po prostu zwykłą opcją "Pamiętaj moje wybory" czy coś w tym stylu :) Albo nawet: jeśli trasa
różni się od wyznaczonej, program pytałby: "Zapamiętać twój wybór trasy?" i po problemie.
Czy ja wiem czy chciałbym mieć taką opcję? IMO jest zbyteczna jeśli routing byłby prawidłowy i np. wyznaczanie trasy traffickowych miałyby sens, gdyby faktycznie to co wysyłamy do serwerów AM wracało do nas w postaci ulepszonych tras. AM nie musi prowadzić mnie "moimi" ścieżkami, ba, nawet bym tego nie chciał, gdyby okazało się, że się mylę, ale powinna kierować sensownie.
Skoro "n" razy wysyłam dane, że jest korek na danym odcinku, to powinienem w końcu dostać trasę alternatywną, czyż nie? Bo jeśli nie, to traffic nie ma sensu i wystarczają opcję, które są - założenie tymczasowej blokady danego odcinka w przypadku korka i wtedy AM przelicza trasę innymi drogami= takie działanie mi się sprawdzało i ratowało wielokrotnie tyłek i czas.
-
To mam szczescie do A4...stoje pod Katami w strone Wrocka...AM oczywiscie zero reakcji i tak od godzinki...
-
A w którymś wątku (jako, że forum przeglądam od dawna), co niektórzy przekładali wyższość AMT ponad CB. Jak widać całe to AM Traffic, to jedna lipa.
-
A w którymś wątku (jako, że forum przeglądam od dawna), co niektórzy przekładali wyższość AMT ponad CB. Jak widać całe to AM Traffic, to jedna lipa.
jaka lipa, jak mozna programowo oddac rzeczywistosc - tutaj trzeba tzn w RP wprowadzic TMC i po ptakach. ale to by bylo za dobre.
-
To mam szczescie do A4...stoje pod Katami w strone Wrocka...AM oczywiscie zero reakcji i tak od godzinki...
a jest gdzie uciekac?
-
To mam szczescie do A4...stoje pod Katami w strone Wrocka...AM oczywiscie zero reakcji i tak od godzinki...
a jest gdzie uciekac?
a nie widziales nigdy jak ludzie barierki rozdzielajace jezdnie demontuja na A4? nawrotke robia :(
-
To mam szczescie do A4...stoje pod Katami w strone Wrocka...AM oczywiscie zero reakcji i tak od godzinki...
a jest gdzie uciekac?
Okolo 10km przed zjazdem na Katy na tablicy autostradowej wyswietlilo sie info, ze jest wypadek i objazd przez Katy, niestety takie info w tym momencie jest o kant du... bo juz nie ma gdzie uciekac :/ W idealnym swiecie taka informacje uzyskalbym zjazd wczesniej. Niestety kilometr pozniej juz stalem i przez nastepne 2h zrobilem 9km - dojechalem do zjazdu na Katy. Na tablicach informacyjnych (autostradowych) dalej info, ze objazd przez Katy Wroclawski, ale tuz przez zjazdem korek troche ruszyl...zaryzykowalem, pojechalem dalej autostrada, gdzie nie bylo juz zadnego problemu.
Odnosnie AM przez caly czas kierowala autostrada, zadnych zmian, zadnych propozycji, a A4 jechalem od Legnicy, wiec spory kawalek. Zalozmy, ze mialem pecha i akurat trafilem jak w przeciagu chwili utworzyl sie 9km korek...ciekawy jestem tylko czy moje wysylane dane przez te 2h z nikla srednia predkoscia...komus pomogly i AM pokierowala go objazdem?
Zastanawia mnie jeszcze jedna kwestia. Na stronie GDDKIA dosc szybko pojawia sie info o roznego rodzaju utrudnieniach na drogach- jak stanalem na A4, to juz byla taka informacja (niestety przyczyny nie bylem wstanie odczytac na palmtopie, ale ikonka "wypadku" byla pod Wroclawiem-nie wiem tez od jak dawna tam wystepowala). Wystarczyloby, gdyby do AM wysylane byly te informacje, a tu mam juz drugi dowod na to, ze tak nie jest. Za pierwszym razem udalo mi sie "samodzielnie" uniknac korka,bo wtedy byla mozliwosc ucieczki, ale tez AM mi w tym nie pomogla...
-
Wystarczyloby, gdyby do AM wysylane byly te informacje ...
Nie tyle wystarczyłoby, co muszą być zbierane przez AMtrafikowy serwer
i muszą powodować zablokowanie odcinka na którym nastąpiła fizyczna blokada drogi.
I to nie na podstawie Twoich danych wysłanych z korka, tylko informacji od zarządcy drogi (tu GDDKiA)
Jeśli nie są, to nie jest to żaden trafik lecz nic nie warta atrapa.
-
No i teraz pytanie: dlaczego to nie działa :D
-
No i teraz pytanie: dlaczego to nie działa :D
moze inaczej, testujmy dalej AM i Traffic szukajac dowodow, ze dziala.
moze jeszcze inaczej, ze dziala to widze, ale czy poprawia sprawnosc poruszania sie autem ? Wiecej dowodow poprosze :mrgreen:
-
a może porostu jest tak mało użytkowników traffica ze am nie ma danych do zmian tras ?
-
a może porostu jest tak mało użytkowników traffica ze am nie ma danych do zmian tras ?
podobno jest wiele zrodel danych dla Traffika, mam nadzieje, ze nieliczni uzytkownicy AM jezdzacy z aktywnym Traffikiem nie sa jedynym zrodlem informacji......
-
Okolo 10km przed zjazdem na Katy na tablicy autostradowej wyswietlilo sie info, ze jest wypadek i objazd przez Katy, niestety takie info w tym momencie jest o kant du... bo juz nie ma gdzie uciekac :/ W idealnym swiecie taka informacje uzyskalbym zjazd wczesniej.
W realnym, nie idealnym, świecie kierowcy dostają takie informacje kilka minut po wystąpieniu zdarzenia.
Na kanale dziewiętnastym.
-
Calkiem mozliwe, ja jednak mam nadzieje, ze dopracowana AM Traffic czy lepsza obsluga tablic autostradowych (ostatnio wrecz rozsmieszyla mnie informacja "uwaga mgla", ciezko bylo ja dostrzec, bo... mgla mi przeszkadzala :) ) bedzie dla mnie najlepszym rozwiazaniem.
Nie jestem ani zwolennikiem, ani przeciwnikiem CB, ale DLA MNIE, to rozwiazanie ma wiecej wad niz zalet i po prostu szukam innych mozliwosci.
-
W realnym, nie idealnym, świecie kierowcy dostają takie informacje kilka minut po wystąpieniu zdarzenia.
Na kanale dziewiętnastym.
Za to w idealnym świecie prowadzi mnie nawigacja a nie zachrypłe i zaszumione głosy tirowców... ;)
-
Calkiem mozliwe, ja jednak mam nadzieje, ze dopracowana AM Traffic [...] bedzie dla mnie najlepszym rozwiazaniem.
Pytanie: jak miałby zadziałać AM Traffic on-line w przypadku blokady A4?
Jadę z włączonym traffic on-line. Zwalniam, staję.
Korek? Blokada? Złapałem gumę? Brakło paliwa? Inny powód?
AM miałaby w przypadku spowolnienia tempa jazdy wysyłać informację do centralnego komputera.
Więcej wysłanych informacji z tego rejonu w tym samym czasie? Mamy... Ale co?
Korek? Kolizję, przy której za kilka minut osobówki zostaną zepchnięte na pobocze?
Wypadek i zestaw blokuje całą szerokość jezdni (można sugerować objazd)?
A może karambol z ofiarami śmiertelnymi. Nim przyjedzie prokurator i to posprzątają minie wiele godzin.
By podejmować takie decyzje trzeba wiele źródeł informacji i częstej aktualizacji.
W końcu dla pojedynczego urządzenia nawigacyjnego każde spowolnienie lub zatrzymanie powinno skutkować wysłaniem takiej informacji do centralnego komputera.
Ilu użytkowników wyłączy wysyłanie on-line, bo nie będą mieli ochoty płacić za transmisję danych przy zwolnieniu tempa jazdy, czy byle postoju, choćby na kawie?
Można oczywiście zebrać średnie prędkości na głównych drogach, co robi obecnie AM, ale średnio, to na spacerze z psem mamy po pół ogona.
-
Calkiem mozliwe, ja jednak mam nadzieje, ze dopracowana AM Traffic [...] bedzie dla mnie najlepszym rozwiazaniem.
Pytanie: jak miałby zadziałać AM Traffic on-line w przypadku blokady A4?
[...]
Oczywiscie, ze calosc nie jest prostym przedsiewzieciem, ale ja jestem tylko odbiorca produktu, a nie jego tworca... moze gdybym pracowal przy projekcie, to wymyslilbym skuteczne rozwiazanie ;) A tak serio, jak juz wczesniej wspomnialem, wspolpraca z GDDKiA (o ile ona juz w jakims stopniu nie istnieje?) wnioslaby widoczne efekty. Skoro na tablicy autostradowej byla informacja o wypadku i nie sadze zeby ona sie tam pojawila akurat jak przejezdzalem, to te 3 minuty by mnie "uratowaly",bo gdyby to info przez net i serwery AM trafily do mojej nawigacji, to AM mogloby wyznaczyc inna trase. Ten sposob dzialalby przy wypadkach, przy korkach spowodowanych iloscia samochodow jest juz gorzej, ale na ta chwile o ten "dzial" nie mam zadnych pretensji, bo to nie takie proste...
-
[...] ciach zbędny cytat nM.
Aktualności GDDKiA (http://www.gddkia.gov.pl/article/informacje/aktualnosci/article.php/id_item_tree/f45b707512615a0425765e080daea184/id_art/e088390006d3ad27e6f88a50e3f89af4):
Utrzymanie zimowe głównych dróg w Polsce jest prowadzone stale od 15 października 2009 roku. Po drogach krajowych stale porusza się – w zależności od sytuacji w danej chwili – do 1,5 tys. pługów, solarek i piaskarek. Po raz pierwszy tej zimy kierowcy używający CB-radia otrzymują za jego pośrednictwem informacje o sytuacji na drogach w rejonie kraju, po którym się poruszają.
http://www.radio.bialystok.pl/news/index/k/8/n/24552 (http://www.radio.bialystok.pl/news/index/k/8/n/24552)
GDDKiA będzie nadawać komunikaty drogowe przez CB radio
http://moto.pl/MotoPL/1,95383,7142974,O_zimie_uslyszysz_takze_w_CB.html (http://moto.pl/MotoPL/1,95383,7142974,O_zimie_uslyszysz_takze_w_CB.html)
O zimie usłyszysz także w CB
http://www.newsweek.pl/artykuly/sekcje/biznes/cb-radio-i-stan-zimowej-gotowosci,47206,1 (http://www.newsweek.pl/artykuly/sekcje/biznes/cb-radio-i-stan-zimowej-gotowosci,47206,1)
CB radio i stan zimowej gotowości
Itd.
-
Pytanie: jak miałby zadziałać AM Traffic on-line w przypadku blokady A4?
Na pewno nie tak, jak opisałeś.
Informację o blokadzie na autostradzie powinien ściągnąć automatycznie traffic-serwer AM od GDDKiA
(czy innego zarządcy drogi bądź służb ratunkowych w zależności gdzie najprędzej informacja zostanie wpisana do systemu)
Ty przy najbliższej sesji pobierzesz dane a Twoja AM zmieni trasę (jeśli jeszcze jest gdzie zjechać).
Blokada pozostanie aż do przewidywanego czasu odblokowania drogi, chyba że wcześniej jacyś użytkownicy AM-traffic
znajdą sie na świeżo odblokowanym odcinku i ich AM prześle informację, że odcinek już jest przejezdny.
-
Pytanie: jak miałby zadziałać AM Traffic on-line w przypadku blokady A4?
Na pewno nie tak, jak opisałeś.
Informację o blokadzie na autostradzie powinien ściągnąć automatycznie traffic-serwer AM od GDDKiA [...]
Zatem pytamy nie o działający (lub nie) Traffic w AM, ale od kiedy TMC w Polsce!? :-)
-
Panowie, szkoda energii, projekt jest juz opracowany, wdrozony, zaimplementowany. Wystarczylby jeden post kogos z AM, w ktorym pojawilyby sie zasady dzialania Traffica. Zadnej zdrady tajemnicy sluzbowej by nie bylo, wystarczyloby nie wyjasniac szczegolow...
Ech :mrgreen:
-
Na pewno jest duża różnica między zablokowaniem autostrady (szczególnie w Polsce) a zablokowaniem dróżki osiedlowej.
Prawdopodobnie dane z "automatu" mają zbyt rygorystyczne wymagania aby doszło do blokady autostrady.
Zapewne nie wystarczy do tego jedna informacja tylko może 10 lub 12 AutoMap przesyłających podobne dane...
W tym przypadku pewnie komuś ręka zadrżała i nie włączył blokady, ale to taki sam błąd, tylko skutki inne - jak gdyby włączył a nic się nie stało.
-
Zatem pytamy nie o działający (lub nie) Traffic w AM, ale od kiedy TMC w Polsce!? :-)
A widziałeś jak na żywo działa TMC ? TMC najczęściej pokazuje że jest korek ... jak już w nim stoisz od godziny :mrgreen:
Jedyne miejsce, gdzie TMC działa w miarę sensownie, to Niemcy, ale to dlatego, że oni mają TMC PRO.
W porównaniu jednak do LIVE TomToma, to nawet TMC PRO ma duże opóźnienia.
-
Widziałem TMC w działaniu, bo mam w Niemczech rodzinę i znajomych.
Oni sobie to nawet chwalą i chyba im wystarcza na co dzień.