PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych
Nawigacja GPS => AutoMapa => Wątek zaczęty przez: akubit w Listopad 04, 2009, 17:54:29
-
W związku z toczącymi się dyskusjami na temat czy AM powinna mieć Asystenta Pasa Ruchu, czy powinna uruchamiać się poprzez skrót z wyznaczoną trasą oraz innymi udogodnieniami, o których piszecie, że chcecie aby pojawiły się w nowych AM, proponuję ankietę, która być może wskaże, jakie zmiany byłyby dla Was najważniejsze.
Dałem 3 możliwości wyboru, bo uważam, że trzy ficzery są możliwe do wprowadzenia w kolejnej wersji, a z drugiej strony wiadomo, że wszyscy chcieli by mieć wszystko, więc muszę ograniczyć możliwość wyboru. Może ta ankieta stanie się wskazówką dla AM, co robić dalej.
Zdaję sobie sprawę z tego, że niektóre opcje wymagają większego zaangażowania sił i środków, niż inne, ale takie są prawa ankiety, a przynajmniej okaże się czy w ogóle na niektóre funkcje jest jakieś zapotrzebowanie.
Nie daję w ankiecie punktu o jakości map, bo wiadomo, że ma być najlepsza :evil:, poza tym ZTCW to zajmuje się tym inny dział (firma) i nie koliduje to z wprowadzeniem nowych funkcji. Na temat map dam kolejną ankietę :grin:
-
Pikietaż, ograniczenia prędkości i dla piechura - te opcje należy rozwijać - reszta to zbędne bajery i bzdety.
-
tylko ograniczenia prędkości
-
Pikietaż, ograniczenia prędkości i dla piechura - te opcje należy rozwijać - reszta to zbędne bajery i bzdety.
dla piechura ?
Ale ten program nazywa się AutoMapa :grin:
-
Pikietaż, ograniczenia prędkości i dla piechura - te opcje należy rozwijać - reszta to zbędne bajery i bzdety.
dla piechura ?
Ale ten program nazywa się AutoMapa :grin:
Z Asusem 636N bardzo dobrze spisuje się AutoMapa, natomiast z NavRadem Q1 jest do niczego.
-
(...) z NavRadem Q1 jest do niczego.
Jak to czytać? Jest do niczego dla tras pieszych? Czy ogólnie do niczego?
-
Dla niego "dla piechura ?"
-
"Automatyczne uruchamianie AM z zapamiętaną trasą ze skrótu (ikony)" - a gdzie niby miałby być ten skrót we wszelkiej maści urządzaniach opartych o win CE (np. tych pudełkowych z fabrycznie zainstalowana nawigacją)???
-
Na odblokowanych - np. na pulpicie. Na nieodblokowanych - funkcja niedostępna :E
-
Nie można mieć wszystkiego :sleepy:
-
Na odblokowanych - np. na pulpicie. Na nieodblokowanych - funkcja niedostępna :E
No właśnie, więc żaden producent softu nie wprowadzi funkcji tylko dla "wybranych", więc śmiało można ją wywalić z ankiety.
-
Na odblokowanych - np. na pulpicie. Na nieodblokowanych - funkcja niedostępna :E
No właśnie, więc żaden producent softu nie wprowadzi funkcji tylko dla "wybranych", więc śmiało można ją wywalić z ankiety.
To zamiast tego do ankiety można dodać:
"Czy producent powinien wywalić z Automapy funkcję Traffic Online?"
W końcu to funkcja dla wybranych, którzy w swoich urządzeniach mają możliwość korzystania z tego.
-
No właśnie, więc żaden producent softu nie wprowadzi funkcji tylko dla "wybranych", więc śmiało można ją wywalić z ankiety.
Bez przesady, wybrani którzy mają odbiornik TMC korzystają z niego, inni nie w tym samym SW.
-
Widok rzeczywisty ? :shock: :shock: :shock: Taki to ja mam przez szybę i tam się mam patrzeć jako kierowca a nie podziwiać jak ładnie odwzorowali na ekranie .Tyleż zbędne co i niebezpieczne. Navi to ma być inteligentna mapa prowadząca do celu a nie telewizorek z filmikami
-
Asystent pasa ruchu,zbieranie uaktualnionych danych i widok rzeczywisty :ok:
-
:ok: Dobry pomysł.
Bardzo pouczająca ankieta, która powinna zakończyć wiele bezsensownych polemik.
Głosowałem na "Asystenta pasa ruchu" i "a'la TT MapShare".
Gdy wyświetliły się wyniki, zobaczyłem, że tego oczekuje zdecydowana większość. :)
Gdyby pójść dalej i zapytać, kosztem jakiej dotychczasowej funkcji wprowadzić nową, stawiam na zdecydowane zwycięstwo budynków 3D (przecież większość to wyłącza na stałe).
-
Gdyby pójść dalej i zapytać, kosztem jakiej dotychczasowej funkcji wprowadzić nową, stawiam na zdecydowane zwycięstwo budynków 3D (przecież większość to wyłącza na stałe).
No nie byłbym taki pewny co do budynków 3D (ja mam aktywne) - może przeprowadzisz ankietę heheh :grin: i okaże się, ze nie jest tak jak myślisz no i skąd wiesz że większość..... tzn. kto?
Ja bym dodał wizualizację mostów i wszelkiego rodzaju wielopoziomowych skrzyżowań/rozjazdów - widziałem takie w IGO
-
Ja bym dodał wizualizację mostów i wszelkiego rodzaju wielopoziomowych skrzyżowań/rozjazdów - widziałem takie w IGO
Tak, myślałem o tym, ale mi umknęło :oops: Nie będę już dodawał, może przed następną wersją :grin:
-
Problem budynków 3D jest w wypadku AM sztuczny.Komu nie pasuje-może wyłączyć.Niestety nie można włączyć asystenta pasa ruchu :]
-
Ja bym dodał wizualizację mostów i wszelkiego rodzaju wielopoziomowych skrzyżowań/rozjazdów - widziałem takie w IGO
A po co?? Widziałeś jak działa asystent pasa ruchu?? To on właśnie załatwia to o czym prawdopodobnie piszesz.
Bo mam nadzieję, że nie chodzi ci o widoki "z" i widoki "na" czyli doznania krajobrazowo-estetyczno-architektoniczne
-
Dla piechura
-
Zagłosowałem co prawda na "asystenta pasa ruchu" ale problem tak naprawdę jest zupełnie inny.
Mając do porównania z AM np. Destinatora 7 gdzie asystenta pasa ruchu nie ma, mogę powiedzieć, że taki asystent jest całkowicie zbędny pod warunkiem że widok drogi jest tak intuicyjnie i przejrzyście zrobiony jak to ma właśnie Destinator.
Problemem AM jest nie tyle brak asystenta pasa ruchu, co fakt, że na skomplikowanych, wielopasmowych skrzyżowaniach ten program W OGÓLE NIE POKAZUJE którędy jechać, co dla programu nawigacyjnego jest po prostu dyskwalifikujące.
Gdybym dziś mógł zakupić Destinatora 7 z mapami na poziomie AM to z w/w powodu podziękowałbym Automapie za współpracę.
-
1. możliwość uruchamiania jednocześnie na PC i na PPC (przy jednej licencji).
2. działanie na Symbianie i Androidzie.
3. Asystent pasa ruchu
-
Widok rzeczywisty ? :shock: :shock: :shock: Taki to ja mam przez szybę i tam się mam patrzeć jako kierowca a nie podziwiać jak ładnie odwzorowali na ekranie.
Masz rację! Ponadto do takich opcji to będziemy musieli niebawem PC-ta wozić w autku, z nie byle jaką kartą graficzną.
-
Cóż, widać niektórzy woleliby ekran LCD zamiast przedniej szyby :mrgreen:
-
To jest właśnie najbardziej przerażające :terrified: Co niektórzy chcą nawigację dla "MAŁPY". Broń Boże ruszyć własne szare komórki ... jeszcze się przegrzeją :evil:
-
To jest właśnie najbardziej przerażające :terrified: Co niektórzy chcą nawigację dla "MAŁPY". Broń Boże ruszyć własne szare komórki ... jeszcze się przegrzeją :evil:
:ok: Super spostrzeżenie.
Niedawno była dyskusja o "konieczności" podziału Fotoradarów na prędkości. Wygrali Ci, którzy na odcinku pomiędzy znakiem ograniczenia prędkości, a sygnałem ostrzeżenia w AM, nie pamiętają do jakiej prędkości było ograniczenie. Więc powstało kilka nowych kategorii, do których zaczęto tworzyć stosowne ikony i dźwięki .... Z tego wniosek, że niektórzy wsiadając do samochodu, dają "wolne" swoim szarym komórkom. Tak też zapewne było w przypadku pana, który zaliczył zbiornik wodny - bo mu nawi nie powiedziała "za chwilę kąpiel - załóż płetwy".
Po tych argumentach nie zdziwią mnie już żadne pomysły.
-
Tak też zapewne było w przypadku pana, który zaliczył zbiornik wodny - bo mu nawi nie powiedziała "za chwilę kąpiel - załóż płetwy".
He he pamiętam tą historię. Ale masz rację, już nie raz było tu pisane, że AM ma być pomocnikiem a nie jeździć za kierowcę.
-
A propos LCD zamiast szyby:na pewno doczekamy,że istotne informacje będą się na tejże przedniej szybie pojawiały.System taki od dawna jest w samolotach i wcześniej czy później wejdzie do standardów motoryzacji.Przedsmak mamy choćby w Peugeot 3008:wyświetlanie prędkości na przezroczystym ekranie poliwęglanowym: :grin:
-
Problem budynków 3D jest w wypadku AM sztuczny.Komu nie pasuje-może wyłączyć.Niestety nie można włączyć asystenta pasa ruchu :]
Problem wcale nie jest sztuczny, bo problemem jest to że twórcy map i aplikacji włożyli pewnie mnóstwo wysiłku (i pieniędzy) w praktycznie nieprzydatną funkcjonalność, zamiast w coś czego oczekują klienci (jak właśnie rzeczony asystent pasa ruchu).
-
To jest właśnie najbardziej przerażające :terrified: Co niektórzy chcą nawigację dla "MAŁPY". Broń Boże ruszyć własne szare komórki ... jeszcze się przegrzeją :evil:
Myślę, że nikt nie chce nawigacji dla małpy tylko takiej, która ułatwiałaby podróżowanie zwłaszcza na nieznanych drogach. Niech mi ktoś udowodni, że w obecnym stanie oznakowania dróg potrafi zapamięta i zwłaszcza dostrzec zawsze wszystkie znaki drogowe? Podział fotoradarów w zależności od prędkości to strzał w dziesiątkę. Niejednokrotnie byłem świadkiem jak kierowcy przed fotoradarem z ograniczeniem do 90km/h ostro hamują do 50km/h. Dlaczego?
-
To jest właśnie najbardziej przerażające :terrified: Co niektórzy chcą nawigację dla "MAŁPY". Broń Boże ruszyć własne szare komórki ... jeszcze się przegrzeją :evil:
Niejednokrotnie byłem świadkiem jak kierowcy przed fotoradarem z ograniczeniem do 90km/h ostro hamują do 50km/h. Dlaczego?
1. Bo przed jazdą, dali wolne swoim szarym komórkom ?
2. Może niektórzy zwalniają dopiero jak zobaczą fotoradar ?
3. Czy mieli nawigację i korzystali z jakiejkolwiek formy ostrzegania ?
A tak na poważnie.
Gdybyś sobie ustawił ostrzeganie dla fotopstryków na 1000 m i powtarzaj co 12 sek, to chyba nie miałbyś problemu ze znalezieniem znaku ograniczenia prędkości i właściwą jego interpretacją. Miałbyś na to cały 1 km.
-
Niejednokrotnie byłem świadkiem jak kierowcy przed fotoradarem z ograniczeniem do 90km/h ostro hamują do 50km/h. Dlaczego?
1. Bo przed jazdą, dali wolne swoim szarym komórkom ?
2. Może niektórzy zwalniają dopiero jak zobaczą fotoradar ?
3. Czy mieli nawigację i korzystali z jakiejkolwiek formy ostrzegania ?
A tak na poważnie.
Gdybyś sobie ustawił ostrzeganie dla fotopstryków na 1000 m i powtarzaj co 12 sek, to chyba nie miałbyś problemu ze znalezieniem znaku ograniczenia prędkości i właściwą jego interpretacją. Miałbyś na to cały 1 km.
Ad. 1 nie wiem czy dają wolne szarym komórkom
Ad. 2 Tak, zwalniają jak zobaczą fotoradar
Ad. 3 Nie mieli nawigacji z ostrzeganiem, bo gdyby mieli zwalniali by na spokojnie o wiele wcześniej, a nie w ostatniej chwili ostro hamują przed fotoradarem stwarzając przez to zagrożenie na drodze dla innych.
Na poważnie: mnie akurat ten problem nie dotyczy, kłopotów ze znalezieniem ograniczenia prędkości przy drodze nie mam. Jednak nie gardzę możliwością ostrzegania w AM, mam ustawione ostrzeganie na 1km wcześniej i w tej materii AM spisuje się doskonale jako narzędzie ułatwiające bezpieczne podróżowanie. :ohreally:
-
Na poważnie: mnie akurat ten problem nie dotyczy, kłopotów ze znalezieniem ograniczenia prędkości przy drodze nie mam. Jednak nie gardzę możliwością ostrzegania w AM, mam ustawione ostrzeganie na 1km wcześniej i w tej materii AM spisuje się doskonale jako narzędzie ułatwiające bezpieczne podróżowanie. :ohreally:
Ale przecież nikt nie mówił, że nawigacja jest niepotrzebna, że ostrzeganie jest niepotrzebne ... itd.
Przeczytaj jeszcze raz uważnie posty Dżeja i moje w tym temacie.
Moje uwagi z grubsza dotyczyły rozbijania kategorii Fotoradar stacjonarny na podkategorie z prędkościami.
Czyż nie wystarczy, że ostrzeże np. 1000m przed "zagrożeniem", a później zwrócimy baczniejszą uwagę na znaki dot. ograniczenia prędkości ???
Z tego co piszesz, masz ustawione dokładnie jak ja. Więc nie rozumiem, o co bić pianę.
Ma Ci wyświetlić ikonkę z np. 70 ? i tak cyferki będą nieczytelne (szczególnie w słoneczny dzień).
Ma Ci powiedzieć do jakiej prędkości masz zwolnić mijając skrzynkę ? Ja tą informację wolę sczytać ze znaków drogowych - jest pewniejsza.
Pozdrawiam
-
Najważniejsze zmiany jakie powinny być wprowadzone w AM, to:
1. Poprawa szybkości.
2. Potem poprawienie szybkości.
3. I na koniec można trochę poprawić szybkość.
Mnie krew zalewa, gdy po wzbudzeniu urządzenia zdążę zapiąć pasy, odpalić silnik, a na ekranie dalej mam obracającą się klepsydrę... (pomijam już, że wzbudza się na mapie na której została uśpiona, tylko na tej przy której zamknąłem AM).
No i to biegania po menu z obracającą się klepsydrą co chwila...
Dlaczego w Igo wszystko działa błyskawicznie, a AM jest wolna jak F126p? Rozumiem, gdyby była trochę wolniejsza, ale to kilka razy wolniejsze niż Igo (które na dodatek potrafi wyświetlać "trochę" więcej niż 1fps).
-
Może zacznij ją wyłączać zamiast usypiać?
Miewałem z rzadka takie problemy jak opisujesz, właśnie po wybudzeniu,
a im mniej było dostępnego RAMu, tym gorzej się zachowywała.
Był czas, że dostępnego RAMu miałem ~20MB i AM wcale nie wstawała,
od tego czasu ją wyłączam i nie wiem co to jest klepsydra w menu.
-
Ponowne włączenie trwa tyle samo co wybudzanie, więc nie warto.
-
Jak masz dużo dostępnego RAMu, to może nie warto.
-
Ponowne włączenie trwa tyle samo co wybudzanie, więc nie warto.
Tu nie jest problem w czasie trwania, ale w ilości zajętej pamięci RAM.
Zgłosiłeś problem, dostałeś pomoc, a teraz piszesz, że nie warto ???
-
Jak masz dużo dostępnego RAMu, to może nie warto.
Nawet nie wiem ile mam RAM-u :). Tylko dlaczego przy AM to ma znaczenie, a przy innych navi nie? Skoro urządzenie zasypia i wstaje w dokładnie takim samym punkcie, to z jakiego powodu AM uznaje że musi nagle zacząć tak intensywnie używać pamięci?
Napisane: 10-11-2009, 19:04:19
MM517
64MB RAM
-
Mnie przyszła do głowy jedna rzecz, na pozór może wydać się Wam absurdalna, ale... chodzi mi o obsługę akcelerometru w urządzeniach które go posiadają. W jakim celu ? Otóż, poprawia to szybkość reakcji na zmianę kierunku ruchu, czy zakręt. Akcelerometr mam w mojej nawigacji w radiu Blaupunkta (model Travelpilot Freestyler) i rzeczywiście radio zawsze dokładnie "wie" kiedy już zakręciliśmy. W AM bywa tak że skręcimy, przejedziemy paręnaście metrów a ona wtedy dopiero wie gdzie jesteśmy tak naprawdę - dopiero po spozycjonowaniu GPS.
-
Może zacznij ją wyłączać zamiast usypiać?
Miewałem z rzadka takie problemy jak opisujesz, właśnie po wybudzeniu,
a im mniej było dostępnego RAMu, tym gorzej się zachowywała.
Był czas, że dostępnego RAMu miałem ~20MB i AM wcale nie wstawała,
od tego czasu ją wyłączam i nie wiem co to jest klepsydra w menu.
Powiedz mi dlaczego na głupiej Akirze (WinCE) mogłem usypiać AM bez żadnej szkody dla niej, a na MioP550 (WM5) po uśpieniu AM i jej ponownym wybudzeniu działa jak ślimak? Na tym samym urządzeniu na MM usypianie nie robi żadnego wrażenia. Może jednak nadszedł czas aby programiści z AM zamiast dodawać nowe, czasami wątpliwej jakości, funkcje, pomyśleli o optymalizacji programu?
-
a ja tak w skrócie bym chciał igo z mapami z am ponieważ w igo jest:
1. wizualizacja np. wiadukty kolejowe
2. ukształtowanie terenu (super widok w górach)
3. prędkość wyświetlania obrazu na ekranie
3.1 prędkość wyświetlania obrazu na ekranie
3...n prędkość ... :)
4.nakładki które pozwalają zmienić wiele ustawień których nie ma domyślnie w menu
pozdrawiam
-
Powiedz mi dlaczego na głupiej Akirze (WinCE) mogłem usypiać AM bez żadnej szkody dla niej, a na MioP550 (WM5) po uśpieniu AM i jej ponownym wybudzeniu działa jak ślimak? Na tym samym urządzeniu na MM usypianie nie robi żadnego wrażenia. Może jednak nadszedł czas aby programiści z AM zamiast dodawać nowe, czasami wątpliwej jakości, funkcje, pomyśleli o optymalizacji programu?
Mnie się wydaje, że AM nie do końca poprawnie współpracuje z WMobile.
Czasami nawet po wyłączeniu, AM w dalszym ciągu zajmuje pamięć. Sprawdź od czasu do czasu taki element. Po wyłączeniu AM, wejdź w ustawienia systemu -> uruchomione programy, a zauważysz, że od czasu do czasu AM pomimo wyłączenia (nie uśpienia), w dalszym ciągu zajmuje pamięć (jest wyświetlana jako uruchomiony program). Najdziwniejsze jest to, że zazwyczaj zwalnia pamięć, ale czasami się zdarza, że nie.
Kolega ma na Asusie takim samym jak mój, zainstalowaną MM i nigdy się to nie zdarza.
Pozdrawiam
-
Powiedz mi dlaczego na głupiej Akirze (WinCE) mogłem usypiać AM bez żadnej szkody dla niej, a na MioP550 (WM5) po uśpieniu AM i jej ponownym wybudzeniu działa jak ślimak? Na tym samym urządzeniu na MM usypianie nie robi żadnego wrażenia. Może jednak nadszedł czas aby programiści z AM zamiast dodawać nowe, czasami wątpliwej jakości, funkcje, pomyśleli o optymalizacji programu?
Mnie się wydaje, że AM nie do końca poprawnie współpracuje z WMobile.
Czasami nawet po wyłączeniu, AM w dalszym ciągu zajmuje pamięć. Sprawdź od czasu do czasu taki element. Po wyłączeniu AM, wejdź w ustawienia systemu -> uruchomione programy, a zauważysz, że od czasu do czasu AM pomimo wyłączenia (nie uśpienia), w dalszym ciągu zajmuje pamięć (jest wyświetlana jako uruchomiony program). Najdziwniejsze jest to, że zazwyczaj zwalnia pamięć, ale czasami się zdarza, że nie.
Kolega ma na Asusie takim samym jak mój, zainstalowaną MM i nigdy się to nie zdarza.
Pozdrawiam
A jak zamykasz automape ? Funkacja w Menu "Koniec" czy poprzez "X". Jak sie zamknie poprzez "X" to automapa nie zwalnia zasobow faktycznie i jak odpali sie Menadzer Zadan i wyswietli procesy to widac wiszace procesy automapy... Oczywiscie "X" jest ustawione na zamykanie, a nie minimalizacje. Cos takiego wystepuje przynajmniej na moim Toch HD WinMobile 6.1Pro + AM 5.5.3
Odnosnie zmian - to jak dla mnie poprawienie interfejsu tak aby byl czytelniejszy - napreawde wszelkie bajery itd. bardziej utrudniaja. To ma dzialac tak ze zerkasz i widzisz to co potrzeba...
Druga sprawa to mozliwosc uzywania normalnego TMC - tak jak w IGO. W PL moze sie tego szybko nie doczekamy ale nie o to w tym chodzi. Wszelkie "dedykowane" rozwiazania uzywajace GPRS/UMTS sa moze i fajne, jednak trudno narazie w PL o dobra taryfe oferujaca dobre ceny polaczen jak i dobre ceny na transfer danych...
-
A jak zamykasz automape ? Funkacja w Menu "Koniec" czy poprzez "X". Jak sie zamknie poprzez "X" to automapa nie zwalnia zasobow faktycznie i jak odpali sie Menadzer Zadan i wyswietli procesy to widac wiszace procesy automapy... Oczywiscie "X" jest ustawione na zamykanie, a nie minimalizacje. Cos takiego wystepuje przynajmniej na moim Toch HD WinMobile 6.1Pro + AM 5.5.3
Nie wiem jak jest u Ciebie, ale PDA to nie PC. Nie ma możliwości zamknięcia AM "X"-em. Jest tylko jedna możliwość - Menu -> Koniec
-
A jak zamykasz automape ? Funkacja w Menu "Koniec" czy poprzez "X". Jak sie zamknie poprzez "X" to automapa nie zwalnia zasobow faktycznie i jak odpali sie Menadzer Zadan i wyswietli procesy to widac wiszace procesy automapy... Oczywiscie "X" jest ustawione na zamykanie, a nie minimalizacje. Cos takiego wystepuje przynajmniej na moim Toch HD WinMobile 6.1Pro + AM 5.5.3
Nie wiem jak jest u Ciebie, ale PDA to nie PC. Nie ma możliwości zamknięcia AM "X"-em. Jest tylko jedna możliwość - Menu -> Koniec
hmm to dziwne bo u mnie jest :) w sumie mozna to sobie wlaczyc i wylaczyc... przynajmniej w mojej wersji WindowsMobile 6.1Pro - a zapewniam ze nie jest to wersja pisana pod moje zamowienie ;)
Moze warto zapoznac sie lepiej z tym systemem - tzn. jakie daje mozliwosci :) - chyba ze mowimy o jakis starych wersjach WM typu 2003 itp. ale to nie ma co wymagac kompatybilnosci ze starociami...
-
Chyba coś u Ciebie jednak źle działa. Przy działającej AM nie powinien być widoczny X, bo belka systemowa zasłaniałaby belkę z ulicą następnego manewru w AM. Chyba, że w WM 6.1 tak jest, ale mi się wydaje, że to bug. Często pojawiał się kiedyś w pirackich wersjach. Przy błędnym wyświetlaniu belki z X-em może być tak, że ten X odnosi się do innego programu, co tłumaczyłoby dalsze działanie AM po wyłączeniu w ten sposób.
-
Chyba coś u Ciebie jednak źle działa. Przy działającej AM nie powinien być widoczny X, bo belka systemowa zasłaniałaby belkę z ulicą następnego manewru w AM. Chyba, że w WM 6.1 tak jest, ale mi się wydaje, że to bug. Często pojawiał się kiedyś w pirackich wersjach. Przy błędnym wyświetlaniu belki z X-em może być tak, że ten X odnosi się do innego programu, co tłumaczyłoby dalsze działanie AM po wyłączeniu w ten sposób.
Nie zle dziala :) Normalnie jej nie widac bo faktycznie automapa ja zaslania ale moge sobie ja wlaczyc jak chce - jednak wtedy zaslania mi fragment automapy (ale ok to bardziej moj patent = grzebanie w rejestrze + podpiecie pod przycisk)
Jednak jak zminimalizuje sobie automape to mam tez X do zamkniecia w skroconym menu menadzera zadan (trzeba je sobie wlaczyc - ale to juz standardowa opcja w menadzera zadan tzn. wlacz skrocone menu w today).
-
Ale właśnie wtedy, jak masz zminimalizowane i zamykasz przez x, to chyba nie jest poprawne zamykanie AM.
-
Ale właśnie wtedy, jak masz zminimalizowane i zamykasz przez x, to chyba nie jest poprawne zamykanie AM.
A dlaczego nie :) - po prostu program jest zle napisany. Powinien sobie to przechwycic i po sobie posprzatac... niestety tego nie robi...
Nie widze powodu aby robic jakis wyjatek akurat dla Automapy bo producent odbiega sobie od powszechnie przyjetych norm i przyjmuje jedyny sluszny sposob zamkniecia aplikacji przez funkcje w menu.
-
A ja zapytam, co zrobić, żeby mieć górny pasek widoczny gdy AM jest uruchomiona, ten pasek z zegarkiem, baterią itd. - chodzi o Samsunga Omnie z WM6.1?
Chciałbym idzieć cały czas czy mam połączenie GPRS, bo tam jest ten wskaźnik (górna belka).
-
Ale właśnie wtedy, jak masz zminimalizowane i zamykasz przez x, to chyba nie jest poprawne zamykanie AM.
A dlaczego nie :) - po prostu program jest zle napisany. Powinien sobie to przechwycic i po sobie posprzatac... niestety tego nie robi...
Nie widze powodu aby robic jakis wyjatek akurat dla Automapy bo producent odbiega sobie od powszechnie przyjetych norm i przyjmuje jedyny sluszny sposob zamkniecia aplikacji przez funkcje w menu.
Sam piszesz, że grzebałeś w rejestrze, porobiłeś sobie jakieś hocki-klocki, a teraz masz pretensje do AM i żądasz od programu, by automatycznie naprawiała Twoją radosną twórczość.
Ja (i zapewne Jerzu też) swoje wcześniejsze uwagi dot. zamykania aplikacji, odnosiłem do oryginalnego oprogramowania AM.
Moze warto zapoznac sie lepiej z tym systemem - tzn. jakie daje mozliwosci :) - chyba ze mowimy o jakis starych wersjach WM typu 2003 itp. ale to nie ma co wymagac kompatybilnosci ze starociami...
:shock: :O
Jeżeli dla Ciebie Asus A-639 z WM6 to staroć, to mamy diametralnie różne pojęcie w tej kwestii.
Jeżeli mielibyśmy się z czymś zapoznawać, to przypomnę, że poza tym, że Twój system jest na fona, a mój na PDA - niczym istotnym praktycznie się nie różnią.
:P
-
Bulinia nie wiesz to nie gadaj zamkniecie aplikacji z task managera nie jest jakims cudem i pierniczeniem czegokolwiek... to ze aplikacja zakrywa "X" to nie znaczy ze nie powinna obslugiwac poprawnego zamykania tak jak to robi kazdy inny program.
Zereszta ja nie mam problemu z zamykaniem AM - zapytalem tylko jak zamykasz AM bo wspomnialas o tym ze jest do dupy zrobiona na WM. Wiec wspomnialem tylko ze taki objaw wystepuje jak sie nie zamknie aplikacji przyciskiem w menu AM.
Do tego nie wiem co ma tutaj wspolnego oryginalne oprogramowanie z zamykaniem z task managera po minimalizacji (tak zamykac mozna kazdy program bo po to to jest i powinien sie zamykac prawidlowo)...
W uproszczeniu po kliknieciu na "X" lub zamknieciu z task managera kazdy program dostaje w uproszczeniu "sygnal" o zamknieciu powinien on byc prawidlowo obsluzony przez aplikacje (a z tego co widac nie do konca to jest zrobione) tzn. powinna zwolnic zasoby itd.
Dosc dawno temu robilem reverse engineering AM "ale to byl w zlym celu" ;) i widzialem ze bylo troche roznych "kwiatkow" w kodzie... jak znajde ten stary disassm w IDA to zerkne i na to...
-
Dla Ciebie bulinia, bulimia i Bilunia to to samo ???
Dla mnie:
- bulinia - nie znam
- bulimia - choroba, zwana też "wilczym głodem"
a Bilunia - to ja.
-
Dla Ciebie bulinia, bulimia i Bilunia to to samo ???
Dla mnie:
- bulinia - nie znam
- bulimia - choroba, zwana też "wilczym głodem"
a Bilunia - to ja.
sorry literowka - nie zwrocilem uwagi... nie spie od wczoraj i padniety jestem... moja wina przyznaje
-
Bulinia nie wiesz to nie gadaj zamkniecie aplikacji z task managera nie jest jakims cudem i pierniczeniem czegokolwiek... to ze aplikacja zakrywa "X" to nie znaczy ze nie powinna obslugiwac poprawnego zamykania tak jak to robi kazdy inny program.
Próba zamknięcia AM przez TaskManagera kończy się komunikatem jak na screenie.
Dosc dawno temu robilem reverse engineering AM "ale to byl w zlym celu" ;) i widzialem ze bylo troche roznych "kwiatkow" w kodzie... jak znajde ten stary disassm w IDA to zerkne i na to...
A o tym to już dzisiaj czy też wczoraj, pisałem. Zamiast dodawać coraz to nowsze funkcje to programiści z AM powinni poświęcić trochę czasu na "odpluskwianie" i optymalizację kodu programu.
-
Próba zamknięcia AM przez TaskManagera kończy się komunikatem jak na screenie.
Fju, fjuuu ależ robi się dramatycznie ... prawie jak u Hitchcocka :mrgreen:
-
Fju, fjuuu ależ robi się dramatycznie ... prawie jak u Hitchcocka :mrgreen:
Bardziej jak "Sopranos" :P
-
jerzu heh - u mnie nawet komunikatu nie wywala - zamyka AM ale pozostaje czesc procesow w pamieci (zajmuja co prawda moze z 100KB ramu - ale jednak).
-
Moim zdaniem wprowadzanie funkcjonalności, która i tak nie zwiększa atrakcyjności korzystania z automapy mija się trochę z polityką dobrego marketingu i wizerunku firmy.
Znaki drogowe mają już wszystkie inne nawigatory i chwalenie się tym wszem i obec, że nowy release AutoMapy 6.0 taką funkcjonalność będzie posiadał to trochę obciach. Co innego jakby 'przy okazji' dorobili taki ficzer. Mimo wszystko, jestem zwolennikiem patrzenia na znaki drogowe tak, aby potem jakiś kretyn nie tłumaczył się, że na automapie widział 60-tke a tu nagle wstawili na 3 dni remontu 30-tkę.
Co do funkcji Traffika też mam pewne obawy, czy typowy user automapy będzie aktualizował dane z internetu i zarazem wysyłał swoje. Ja swoje PNA zdejmuję z uchwytu dopiero jak widzę że jest aktualizacja map na stronie i też nie zawsze mam na to czas. Uprzedzając odpowiedzi użytkowników, którzy napiszą, że 'niektórzy' korzystają z nawigacji na telefonie - zastanówcie się, ile osób z telefonem będzie wysyłało/odbierało dane i gdzie takie osoby podróżują? Na wakacje raz na rok?
Ja skupiłbym się przede wszystkim na funkcjach ułatwiających jazdę i nie mówię tu o asystencie pasa ruchu, mimo iż wiele osób entuzjastycznie do tego podchodzi, ja zawsze blokuję tą funkcję w TomTomie którego do niedawna używałem - wkurzał mnie obrazek zakrywający mapę :) Który na dobrą sprawę nie za wiele wnosił :)
Bardziej podoba mi się funkcja pokazywania znaku, na który mam się kierować (TomTom) i (podpatrzone w Navigonie) pokazywanie oprócz widoku 3D mapki 2D przy trudnych manewrach. Te 3 informacje połączone na jednym wyświetlaczu pomagają jak cholera :)
(http://img690.imageshack.us/img690/8255/am7.jpg)
Jeżdżę dużo po Europie i te dwie funkcje dorobione chociażby w AutoMapie 7.0 bardzo by mi pomogły :D
-
Kiedyś zastanawiałem się nad tym, czy dało by się wprowadzić taką dodatkową mapkę modyfikacjami, ale nie próbowałem - dla mnie super pomysł, tylko jak to będzie wyglądało w pionie na ekranie 2,8 cala ... :grin:
-
ech rozmarzyłem się jak zobaczyłem ten drogowskaz na screenie 2 posty wyżej. :wink:
-
ech rozmarzyłem się jak zobaczyłem ten drogowskaz na screenie 2 posty wyżej. :wink:
Albo 2 posty niżej (jak u mnie) :]
A na marginesie tylko mnie się ten obrazek nei otwiera??
piona
-
No nie chce się otworzyć,choc długo czekałem.
-
Kiedyś zastanawiałem się nad tym, czy dało by się wprowadzić taką dodatkową mapkę modyfikacjami, ale nie próbowałem - dla mnie super pomysł, tylko jak to będzie wyglądało w pionie na ekranie 2,8 cala ... :grin:
Ehhh... Znaki z ograniczeniem prędkości wcisneli to i to daliby rade upchać :D
-
Nooo, na tej symulacji nie wziąłeś pod uwagę kilku innych detali ...
Włącz na trasie punkt "przez", potem wyświetlanie współrzędnych, kompasu, kierunku do celu, w telefonach wyświetla się jeszcze słuchawka - zobaczysz ile Ci pozostanie miejsca ... :E nawet na tak dużym ekranie.
Teraz z tymi wszystkimi funkcjami wyobraź sobie okienko wielkości małego znaczka na ekranie 2,8 cala :O
Hmmm, z ciekawości zrobiłem symulację ...
(http://www.darekfoto.pl/am/automapa60/27.jpg)
Ale ciekawym pomysłem było by wyświetlenie drugiej mapy zamiast całego pilota po naciśnięciu hmmm ..... może jakiegoś pola w piolocie, a powrót poprzez naciśnięcie tej mapki :worried:
-
Teraz z tymi wszystkimi funkcjami wyobraź sobie okienko wielkości małego znaczka na ekranie 2,8 cala :O
Tez mam takie obawy... moja touch HD ma "spory" wyswietlacz w porownaniu do 2.8" - ale mimo wszystko mniejszy niz w znacznej ilosci dedykowanych nawigacji i przy takim upakowaniu robi sie to juz malo czytelne. Zwlaszcza ze podczas jazdy nikt nie gabi sie na nawigacje (chyba ze szaleniec), tylko po szybkim zerknieciu powinno sie wiedziec co i jak...
-
Co do funkcji Traffika też mam pewne obawy, czy typowy user automapy będzie aktualizował dane z internetu i zarazem wysyłał swoje. Ja swoje PNA zdejmuję z uchwytu dopiero jak widzę że jest aktualizacja map na stronie i też nie zawsze mam na to czas. Uprzedzając odpowiedzi użytkowników, którzy napiszą, że 'niektórzy' korzystają z nawigacji na telefonie - zastanówcie się, ile osób z telefonem będzie wysyłało/odbierało dane i gdzie takie osoby podróżują? Na wakacje raz na rok?
Jeśli userzy, mający taką możliwość, nie wysyłali by na serwer AutoMapy danych o osiąganych przez siebie prędkościach na konkretnych odcinkach dróg w określonych porach, to cały traffic nie miałby sensu i musiał zakończyć się niepowodzeniem. Jeżeli nie ma danych, to najlepszy nawet algorytm nie zadziała, jak mawia cpt. Obvious.
To aspołeczne zachowanie - niech inni wysyłają, a ja sobie skonsumuję gotowy efekt.
W Polsce sami, we własnym interesie, musimy łatać niedostatki wynikające ze zbyt szczupłych środków budżetowych i nieporadności kolejnych rządów. Status implementacji krajowego TMC jest nieznany, ale nic tu nie napawa optymizmem, co cyklicznie sygnalizujemy w tomtomowym wątku (http://pdaclub.pl/forum/index.php?topic=106058.0).
TMC (czy TPEG) jest jedynym prostym rozwiązaniem, które w sprawie trafficu można zastosować w nie-onlajnowych z zasady PNA/PND. Alternatywą jest synchronizowanie danych o trafficu via PC lub GSM. W obie strony.
AutoMapa (i inni) nie przeskoczą naszych siermiężnych realiów. I tak dobrze, że mamy traffic w takiej postaci, w jakiej został udostępniony.
Z nawigacji GPS korzystamy stosownie do indywidualnych potrzeb i stanu posiadanej świadomości tej technologii, jeśli pominąć kwestie możliwości finansowych. Kiedy user chce tylko dojechać pod adres na nieznanym sobie obszarze, wystarczy mu "goły" program z mapą, bez szczególnych wodotrysków. Gdy chce mieć przy tym zapewniony maksymalny możliwy komfort, to już musi zacząć przebierać w ofercie, a także wykazać własną aktywność.
Że traffic w AM działa, przekonałem się nie dalej jak dzisiaj. Wjeżdżaliśmy do Warszawy od strony Poznania, kierując się na Bielany bliskie Żoliborza. Mieliśmy włączone równocześnie dwie wersje AM - 5.5.x na PND i 6.0 na HTC Raphael. W obu te same ustawienia trasy szybkiej. Starsza i offlajnowa wersja wyznaczyła trasę tradycyjnie - wjazd do Wawy krajową dwójką przez Błonie, Ożarów do ul. Powstańców, zaś beta 6 kazała zjechać z dwójki w Sochaczewie i kierować się na Kampinos i Stare Babice, tam skręcić do ul. Arkuszowej. Czyli dokładnie tak jak pojechałbym sam, jak jeżdżę od lat, bo dwójka na dojeździe do Warszawy to koszmar kierowcy. Nawet w niedzielę po południu.
Pewnie mam w takim nowym wyznaczeniu trasy swój drobny udział, bo zawsze tamtędy jeżdżę i zawsze wysyłam dane o osiąganych prędkościach do AM. Mimo, że mnie to nie jest potrzebne, bo i tak pojechałbym przez Kampinos i Babice. Liczę jednak na to, że ktoś (wielu "ktosiów") wysyła do AM analogiczne informacje o drogach mnie nie znanych. I sam kiedyś, dzięki funkcji traffic z nich skorzystam. Pewnie nawet o tym nie wiedząc, nie mając świadomości, że AM Traffic właśnie zaoszczędziła mi kilkadziesiąt minut stania w irytującym korku.
Naprawdę warto więc ustawiać synchronizację danych do traffika, jeśli nie on-line, to choć cyklicznie via PC. Nawet gdy korzystamy stale z tych samych, znanych doskonale sobie dróg. Bo te dane mogą okazać się bezcenne dla innych.
-
Moi masz po czesci racje - tylko naprawde tych danych musi byc sporo i w miare czesto aktualizowane (najlepiej online). Tutaj z tym wlasnie moze byc problem. Zobacz co sie stanie jak automapa skieruje wszystkich na twoja droge :) korki przeniosa sie na nia i nie wiadomo kiedy zostanie otrzymany status o drodze ktora sie zwolnila.
To w brew pozora nie jest prosty temat w realizacji i wymaga na bierzaco analizy ruchu...
Do tego dochodzi cos takiego jak konkurencja, czyli kazda firma sobie cos tam skrobie, jesli cos juz robimy jako "samopomoc chlopska" :mrgreen: to moze by ustalic jakies standardy komunikacji i innym mozliwosc implementacji... Wtedy by to mialo sens. Tak powstanie kolejny "ulomny" system ktory jakos tam sobie dziala...
Do tego dodajmy jeszcze kwestjie bezpieczenstwa systemu, pomysl co sie stanie jak znajdzie sie grupa nawiedzonych osob ktora bedzie chciala zaszkodzic systemowi i ludzia, zaczna wysylac falszywe dane do systemu. O takich sprawach tez powinno sie myslec....
Odnosnie TMC to tutaj masz racje - ale to bardziej nieudolnosc niz brak srodkow. W sumie u nas kasy zawsze na wszystko brakuje, a ludzi kroji sie coraz bardziej...
Jednak jesli AM ma wersje EU to tez nie widze przeszkody aby zaimplementrowac TMC, zwlaszcza ze standardy sa znane i sama implementacja jest stosunkowo prosta, a na zachodzie TMC sprawdza sie swietnie (testowalem na iGO).
-
Moi masz po czesci racje - tylko naprawde tych danych musi byc sporo i w miare czesto aktualizowane (najlepiej online). Tutaj z tym wlasnie moze byc problem.
A to tylko kwestia zaznaczenia ptaszków przy odpowiednich opcjach (Menu/Ustawienia/Inne/str. 4). Można on-line jednorazowo, on-line cyklicznie, tylko via PC, etc. Jak komu pasuje.
Zobacz co sie stanie jak automapa skieruje wszystkich na twoja droge :) korki przeniosa sie na nia i nie wiadomo kiedy zostanie otrzymany status o drodze ktora sie zwolnila.
To w brew pozora nie jest prosty temat w realizacji i wymaga na bierzaco analizy ruchu...
Cóż, dopust boży: http://pdaclub.pl/forum/index.php?topic=94073.msg631596#msg631596 (http://pdaclub.pl/forum/index.php?topic=94073.msg631596#msg631596)
Wolę raz na jakiś czas znaleźć się w podobnej sytuacji, by w dziesiątkach innych przypadków móc użyć z korzyścią dobrodziejstwa zaproponowanego przez system re-routingu z powodu incydentu.
Do tego dochodzi cos takiego jak konkurencja, czyli kazda firma sobie cos tam skrobie, jesli cos juz robimy jako "samopomoc chlopska" :mrgreen: to moze by ustalic jakies standardy komunikacji i innym mozliwosc implementacji... Wtedy by to mialo sens. Tak powstanie kolejny "ulomny" system ktory jakos tam sobie dziala...
Małe szanse na współpracę w dzieleniu się danymi traffikowymi przez konkurencyjnych wydawców softu nawigacyjnego.
Do tego dodajmy jeszcze kwestjie bezpieczenstwa systemu, pomysl co sie stanie jak znajdzie sie grupa nawiedzonych osob ktora bedzie chciala zaszkodzic systemowi i ludzia, zaczna wysylac falszywe dane do systemu. O takich sprawach tez powinno sie myslec....
Byłoby chyba bardzo trudno dobrze sfałszować takie dane. IMHO skórka dla potencjalnego fałszerza nie byłaby warta wyprawki.
-
A to tylko kwestia zaznaczenia ptaszków przy odpowiednich opcjach (Menu/Ustawienia/Inne/str. 4). Można on-line jednorazowo, on-line cyklicznie, tylko via PC, etc. Jak komu pasuje.
Tak tylko ile osob podlacza Navi nawet do PC itp. - patrzmy na to w skali globalnej, a nie forum gdzie faktycznie mamy jakis ulamek posiadacy AM.
Co do reszty to tutaj sprawa jasna - ale takie roziwazanie ma dlatego wady w stosunku do jakiegos globalnego systemu ktory w dodatku korzysta z analizy ruchu na drogach przez kamery czy inne sposoby. Wspomniales o problemie z TMC ktory jest bardziej rozbudowany.
Dlatego takie systemy powinny byc mocno przemyslane od strony implementacji gdyz zle zrealizowane moga przyniesc wrecz odwrotne skutki (i nie bedzie to jak mowisz tylko od czasu do czasu). W pewenym momencie sam system moze stac sie problemem...
Inna sprawa to mamy dane od uzytkownikow - pytanie jakich ?? Bo to co nie raz widze na drogach to nie miesci sie w glowie - jak od jakis wartiatow mam miec dane na temat szybkosci przejechania odcinka. Sam nie mam wolnego auta, wrecz przeciwnie szybkie i mocne sportowe auto, a to co robia ludzie mnie przeraza (calkowity brak wyobrazni).
Odnosnie ostatniego punktu to sie nie zgodze... jest to bardzo latwe do realizacji... pytanie czy znajda sie osoby ktore beda chcialy to wykorzystac, a patrzac na to co sie dzieje obecnie w bezpieczenstwie internetu/danych wcale by mnie to nie zdziwilo... Kwestja tylko czy ktos moze na tym zarobic lub miec inne potencjalne korzysci.
Na koniec dodam ze nie neguje tego systemu - ale nalezy go dosc dokladnie przemyslec, do tego w samym oprogramowaniu jest wiele innych spraw ktorymi mozna by sie zajac...
-
Nooo, na tej symulacji nie wziąłeś pod uwagę kilku innych detali ...
Włącz na trasie punkt "przez", potem wyświetlanie współrzędnych, kompasu, kierunku do celu, w telefonach wyświetla się jeszcze słuchawka - zobaczysz ile Ci pozostanie miejsca ... :E nawet na tak dużym ekranie.
Teraz z tymi wszystkimi funkcjami wyobraź sobie okienko wielkości małego znaczka na ekranie 2,8 cala :O
Hmmm, z ciekawości zrobiłem symulację ...
(http://www.darekfoto.pl/am/automapa60/27.jpg)
Ale ciekawym pomysłem było by wyświetlenie drugiej mapy zamiast całego pilota po naciśnięciu hmmm ..... może jakiegoś pola w piolocie, a powrót poprzez naciśnięcie tej mapki :worried:
No cóż... a kto każe Ci włączyć wszystko na raz? Ja już wyłączyłem znaki, kompasy, wysokość npm bo te 'pierdelety' uważam przy jeździe samochodem zupełnie zbyteczne. TomTom, Navigon, iGO ma znaki kierunkowe i jakoś nie zaśmiecają całego ekranu. Navigon też upchnął mapkę 2D... myślę, że i tu nie byłoby problemu.
-
o cóż... a kto każe Ci włączyć wszystko na raz? Ja już wyłączyłem znaki, kompasy, wysokość npm bo te 'pierdelety' uważam przy jeździe samochodem zupełnie zbyteczne. TomTom, Navigon, iGO ma znaki kierunkowe i jakoś nie zaśmiecają całego ekranu. Navigon też upchnął mapkę 2D... myślę, że i tu nie byłoby problemu.
Owszem mozna wylaczyc tylko na ile ta mapka bedzie uzyteczna - tak aby byla widoczna i czytelna (rozsadny rozmiar) nie zaslaniajac reszty. Do tego nie rozumie troche sensu tych mapek - a w sumie dublowania tego co i tak widac na mapie...
-
Nooo, na tej symulacji nie wziąłeś pod uwagę kilku innych detali ...
Włącz na trasie punkt "przez", potem wyświetlanie współrzędnych, kompasu, kierunku do celu, w telefonach wyświetla się jeszcze słuchawka - zobaczysz ile Ci pozostanie miejsca ... :E nawet na tak dużym ekranie.
Teraz z tymi wszystkimi funkcjami wyobraź sobie okienko wielkości małego znaczka na ekranie 2,8 cala :O
Hmmm, z ciekawości zrobiłem symulację ...
(http://www.darekfoto.pl/am/automapa60/27.jpg)
Ale ciekawym pomysłem było by wyświetlenie drugiej mapy zamiast całego pilota po naciśnięciu hmmm ..... może jakiegoś pola w piolocie, a powrót poprzez naciśnięcie tej mapki :worried:
No cóż... a kto każe Ci włączyć wszystko na raz? Ja już wyłączyłem znaki, kompasy, wysokość npm bo te 'pierdelety' uważam przy jeździe samochodem zupełnie zbyteczne. TomTom, Navigon, iGO ma znaki kierunkowe i jakoś nie zaśmiecają całego ekranu. Navigon też upchnął mapkę 2D... myślę, że i tu nie byłoby problemu.
Mam mieszane uczucia co do użyteczności tego, jednak chętnie po testowałbym to na moim Asusie 2,8
-
Jeśli Chcecie okienko z widokiem 2D to może lepiej po prostu nie używać 3D :ohreally: . Ja tak robię . Kiedyś gdy pierwszy raz zobaczyłem mapę 3D to myślałem : ale czad , w sam raz do nawigacji. Gdy zacząłem to to używać to wyleczyłem się bardzo szybko . A teraz widzę że wracamy do korzeni :E :E tyle że wg. mnie zamiasr w okienku lepiej mieć 2D na cały ekran B)
-
Jeśli Chcecie okienko z widokiem 2D to może lepiej po prostu nie używać 3D :ohreally: . Ja tak robię . Kiedyś gdy pierwszy raz zobaczyłem mapę 3D to myślałem : ale czad , w sam raz do nawigacji. Gdy zacząłem to to używać to wyleczyłem się bardzo szybko . A teraz widzę że wracamy do korzeni :E :E tyle że wg. mnie zamiasr w okienku lepiej mieć 2D na cały ekran B)
Chodzi o mniej więcej coś takiego:
NAVIGON 8410 (http://www.youtube.com/watch?v=oUCnHPnFXEY#)
-
Ja wiem o co chodzi i o tym napisałem a to co pokazałeś to już wg mnie "total gadget" taki widok to ja mam przez szybę a to okienko z widokiem 2D to Mój gps tyle że mapka dokładniejsza bo nie w okienku tylko na cały ekran .
No ale to moje zdanie . Rozumiem że rośnie pokolenie które ostatni raz widziało normalną mapę w podstawówce na geografii i mają inaczej ukształtowaną wyobraźnie przestrzenną niż Ja :-|
-
Ja wiem o co chodzi i o tym napisałem a to co pokazałeś to już wg mnie "total gadget" taki widok to ja mam przez szybę a to okienko z widokiem 2D to Mój gps tyle że mapka dokładniejsza bo nie w okienku tylko na cały ekran .
No ale to moje zdanie . Rozumiem że rośnie pokolenie które ostatni raz widziało normalną mapę w podstawówce na geografii i mają inaczej ukształtowaną wyobraźnie przestrzenną niż Ja :-|
W sumie mam podobne zdanie. Wyglada to owszem ladnie niemal jak GTA ;) tylko po co to :) po to by sie gapic w navi i zrobic sobie sceny rodem z GTA na jezdni czy chodniku ?
Moim zdaniem navi ma byc zrobione przejzycscie tak aby krotkie zerkniecie na ekran pozwolilo nam sie zorientowac gdzie jechac.
Potem sie dziwic ze ludzie chca info o znakach itp. w nawigacji i chyba wiem dlaczego - nie patrza co sie dzieje na jezdni (a to robi sie juz niebezpieczne).
-
No cóż... a kto każe Ci włączyć wszystko na raz?
To nie o to chodzi - chodzi o to, że jeśli włączymy wszystkie dostępne opcje (bo ktoś będzie chciał jaką kolwiek włączyć) , to mapka nie może nakładać się z innym wskaźnikiem. Oczywiście, możemy powyłączać niepotrzebne funkcje, ale mapka z tego powodu nie zmieni rozmiaru.
... nie rozumie troche sensu tych mapek - a w sumie dublowania tego co i tak widac na mapie...
Zasada jest prosta - według mnie nie chodzi o to, że mapa główna pokazuje widok np. 3D, a mapka dodatkowa 2D, tylko chodzi o jednoczesną różną skalę wyświetlania manewru. Oczywiście musiało by to być dobrze przemyślane, bo wielkość mapki, która zrobiłem testowo jest zupełnie bezużyteczna.
-
Zasada jest prosta - według mnie nie chodzi o to, że mapa główna pokazuje widok np. 3D, a mapka dodatkowa 2D, tylko chodzi o jednoczesną różną skalę wyświetlania manewru. Oczywiście musiało by to być dobrze przemyślane, bo wielkość mapki, która zrobiłem testowo jest zupełnie bezużyteczna.
I dalej nie wiem po co to :) mamy informacje gdzie mamy skrecic i to powinno wystarczyc (przynajmniej mi wystarcza), owszem moze w jakiejs skomplikowanej sytuacji - jednak wtedy lepiej patrzec sie na droge i nie ma zbyt wiele czasu aby przygladac sie nawigacji...
-
... mamy informacje gdzie mamy skrecic i to powinno wystarczyc
Jeśli to wystarcza, to po co tak duża ilość użytkowników głosuje na asystenta pasa ruchu?
-
... mamy informacje gdzie mamy skrecic i to powinno wystarczyc
Jeśli to wystarcza, to po co tak duża ilość użytkowników głosuje na asystenta pasa ruchu?
Asystent pasa to co innego powinien sie pojawiac wczesniej tak aby wiedziec z ktorych pasow mozemy sobie skrecic ot tyle... Jest to nie jako ulatwienie, ale nie jest to konieczne - nawigacja duzo wczesniej podaje info o skrecie wrazie braku mozemy sami dla bezpieczenstwa trzymac sie pasa po odpowiedniej stronie...
-
Proszę uruchomić wizualizację zamieszczoną przez proot'a.
W tej navi jest trochę inaczej rozwiązany asystent. Po prostu mapa zawiera znaki poziome pasów ruchu (skrętu) na drodze.
Elegancki półśrodek. Asystenta niby nie ma, a wiadomo jak się ustawić przed skrzyżowaniem.
-
Tylko, że to widać dopiero kilkaset (daj Boże) metrów przed manewrem. Może być za późno na "wciskanie" się na właściwy pas.
Natomaist okienko asystenta pokaże Ci duzo wcześniej, na którym pasie należy się ustawić.
Oczywiście wspominane przez Ciebie rozwiązanie jest i tak lepsze od tego co obecnie jest AM.
-
Natomaist okienko asystenta pokaże Ci duzo wcześniej, na którym pasie należy się ustawić.
Oczywiście wspominane przez Ciebie rozwiązanie jest i tak lepsze od tego co obecnie jest AM.
Zerknij na lewy górny narożnik zrzutu proot'a:
http://pdaclub.pl/forum/index.php?topic=149101.msg1146650#msg1146650 (http://pdaclub.pl/forum/index.php?topic=149101.msg1146650#msg1146650)
Tak malutko trzeba, by wcielić w życie moje rozwiązanie.
Na zrzucie są dwa pasy. Wystarczy, by przed każdym wielopasmowym skrzyżowaniem wyświetliła się ich realna ilość, z podkolorowanym tym właściwym, na którym należy się ustawić.
Do tego wystarczy właściwie ustawić parametr "Pokazuj prosto, gdy do manewru .... km"
I w ten sposób, już mamy w pełni funkcjonalnego "Mini Asystenta"
-
Tak malutko trzeba, by wcielić w życie moje rozwiązanie.
...
I w ten sposób, już mamy w pełni funkcjonalnego "Mini Asystenta"
Taaa, Twoje rozwiązanie ... :lol:
To rozwiązanie graficzne jest przewidziane już od początku istnienia obecnego interfejsu, czyli od ukazania się AM5.0
By je wcielić w życie trzeba tylko zebrać dane terenowe ze wszystkich wielopasmowych skrzyżowań w kraju.
-
Zaintrygował mnie napis km/h w prędkościomierzu ustawiony pionowo :shock:
Szczerze mówiąc nigdy na to nie zwróciłem uwagi, może dlatego że w programie tak się nie dzieje.
-
Tak malutko trzeba, by wcielić w życie moje rozwiązanie.
...
I w ten sposób, już mamy w pełni funkcjonalnego "Mini Asystenta"
Taaa, Twoje rozwiązanie ... :lol:
Moje przejęzyczenie. :O
Oczywiście, że to nie moje rozwiązanie.
Miało być to rozwiązanie.
Mam nadzieję, że sprostowanie Cię satysfakcjonuje i zostanie "zaksięgowane" :P
To rozwiązanie graficzne jest przewidziane już od początku istnienia obecnego interfejsu, czyli od ukazania się AM5.0
By je wcielić w życie trzeba tylko zebrać dane terenowe ze wszystkich wielopasmowych skrzyżowań w kraju.
Więc powoli można by je zacząć realizować :worried:
-
Zaintrygował mnie napis km/h w prędkościomierzu ustawiony pionowo :shock:
Szczerze mówiąc nigdy na to nie zwróciłem uwagi, może dlatego że w programie tak się nie dzieje.
W tym polu pilota, potrzebny jest napis "km/h" ?
-
Zaintrygował mnie napis km/h w prędkościomierzu ustawiony pionowo :shock:
Przecież to zapewne tylko wizualizacja koncepcji, a nie działająca wersja, pewnie kogoś trochę poniosła fantazja :wink:
-
W tym polu pilota, potrzebny jest napis "km/h" ?
Jest to nieodzowne Kolego, gdyż inaczej zaraz znajdzie się malkontent, a takich tu nie brakuje, co zaczną marudzić, że nie wiedzą czy jadą 120 km/h czy może 120 m/s :mrgreen:
-
Dodawanie dodatków typu mapa w mapie i inne jest może ważne, ale wg mnie ważniejsze jest proste planowanie i modyfikowanie trasy w stylu Mapymap, Tom Tom. Tego mi brakuje.
-
A mógł byś mi kolego wyjaśnić co takiego jest na tym obrazku z MM czego nie ma w AM :-?
To nie jest atak na Ciebie .Ja po prostu nie miałem MM w ręku i może nie qmam czegoś ale porównując ten zrzut z tym co mam w AM (menu/trasa/informacje) to nie widzę jakiejś zasadniczo prostszej obsługi.
-
jest to okno planowania trasy, gdzie z tego menu można dodawać punkty posrednie, docelowe, końcowe, zmieniać kolejność, wczytać zapisaną trasę, zapisać trasę, co więcej trzeba robimy to w jednym oknie i to jest prostota. A Automapie co dalej? co mogę zrobić? to nie jest atak na cokolwiek tylko rodzi się pytanie zmieniając funkcje w AM zapomiano o tak ważnej rzeczy.
Jeszcze jedno trasę mogę modyfikować z tego okna w czasie nawigowania.
-
felixb
Niestety, w tym temacie nie mogę się z Tobą zgodzić.
W AM temat planowania trasy jest o niebo lepiej rozwiązany, niż w MM.
1- trasę można planować na kilka sposoów (wskazując punkty na mapie, wybierając z własnych, lub wbudowanych POI, itd). W każdym momencie możemy skorzystać z funkcji "Ustaw po najbliższych", lub "Odwróć"
2- odwrócenie trasy w AM, to kilka kliknięć (automat). W MM to katorga, szczególnie jeżeli dodaliśmy punkty wskazując je z mapy. W MM kolejność punktów musisz chyba ustawiać ręcznie - a co będzie, jeżeli będzie np. 10 pośrednich ???
3- W AM jeżeli coś Ci nie pasuje po wyznaczeniu trasy, klikasz na punkt, korzystasz z funkcji "Przez", ustawiasz po najbliższych i po sprawie. W MM to :worried: ... nawet nie ma co porównywać.
4- W AM trasa zapisana jest "Tabu". Po jej wczytaniu, możesz sobie zmieniać różne rzeczy, kombinować z nią na różne sposoby, a oryginał zostaje nienaruszony (no chyba, że go świadomie nadpiszesz). Zobacz jak to wygląda w MM :O.
Oczywiście pozdrawiam :wink:
-
felixb
...W AM trasa zapisana jest "Tabu". Po jej wczytaniu, możesz sobie zmieniać różne rzeczy, kombinować z nią na różne sposoby, a oryginał zostaje nienaruszony (no chyba, że go świadomie nadpiszesz). Zobacz jak to wygląda w MM :O.
tiaaaaa jasne tabu :E Nie zapominaj kolego, że jak masz AMtraffic to to tabu już nie do końca funkcjonuje. Ja mam trasę zapisaną juz od dawna w moim katalogu z trasami i owszem punkty przelotowe, które sam zdefiniowałem rysikiem auto zalicza, ale między nimi to już wolna amerykanka wg uznania trafikowego. Tak więc do wczoraj też o trasie wcześniej zapisanej na dysku myślałem, że to tabu.
Niby to zrozumiałe nawet, ale jak przyzwyczaiłem się do jazdy w miejsce docelowe na podstawie wczytanej trasy, a wczoraj zostałem kilka razy zaskoczony, to może to lekko zdenerwować. Teraz, żeby program nie uszczęśliwiał mnie na siłę i nie zmieniał sam trasy do której jestem przyzwyczajony zamiast 3 punktów PRZEZ wprowadziłem 10 punktów PRZEZ i ponownie zapisałem na dysku. To takie moje uodpornienie trasy na warunki trafficowe, choć nie mam gwarancji, że na 100% :-|
-
Ja mam trasę zapisaną juz od dawna w moim katalogu z trasami i owszem punkty przelotowe, które sam zdefiniowałem rysikiem auto zalicza, ale między nimi to już wolna amerykanka wg uznania trafikowego.
No, przecież tak ma (i powinno) działać. Przy Trafficu opartym jedynie o dane historyczne, powinno wyznaczać tak samo, aż do czasu update danych trafficowych.
Ale przy Trafficu on-line nie masz prawa być pewien jak zostanie wyznaczona trasa, bo nie masz pojęcia co się dzieje na odcinkach dróg, przez które wyznaczono lub próbowano wyznaczyć trasę. A Traffic on-line, teoretycznie, takie pojęcie (dane o bieżących zdarzeniach drogowych) ma.
-
Ja mam trasę zapisaną juz od dawna w moim katalogu z trasami i owszem punkty przelotowe, które sam zdefiniowałem rysikiem auto zalicza, ale między nimi to już wolna amerykanka wg uznania trafikowego.
No, przecież tak ma (i powinno) działać. Przy Trafficu opartym jedynie o dane historyczne, powinno wyznaczać tak samo, aż do czasu update danych trafficowych.
Ale przy Trafficu on-line nie masz prawa być pewien jak zostanie wyznaczona trasa, bo nie masz pojęcia co się dzieje na odcinkach dróg, przez które wyznaczono lub próbowano wyznaczyć trasę. A Traffic on-line, teoretycznie, takie pojęcie (dane o bieżących zdarzeniach drogowych) ma.
jak mnie zacytowałeś, to zacytuj dokładniej. Przecież napisałem, cytuję : "...Niby to zrozumiałe nawet..." :)
-
ale jak przyzwyczaiłem się do jazdy w miejsce docelowe na podstawie wczytanej trasy,
a wczoraj zostałem kilka razy zaskoczony, to może to lekko zdenerwować
Treker, starzejesz się ot co :P z wiekiem człowiek robi się konserwatywny,
siła przyzwyczajeń pokonuje chęci poznania nowego, niespodzianki zamiast cieszyć wkurzają ... takie życie :mrgreen:
-
ale jak przyzwyczaiłem się do jazdy w miejsce docelowe na podstawie wczytanej trasy,
a wczoraj zostałem kilka razy zaskoczony, to może to lekko zdenerwować
Treker, starzejesz się ot co :P z wiekiem człowiek robi się konserwatywny,
siła przyzwyczajeń pokonuje chęci poznania nowego, niespodzianki zamiast cieszyć wkurzają ... takie życie :mrgreen:
to prawda :ok:
-
Wiem :proud: sam tego doświadczam, choć może jeszcze nie aż tak wyraziście B)
-
Mam nadzieję, że to nie starość
tylko zawodowstwo.
Moim zdaniem trafik wśród zawodowców się nie przyjmie - im tylko wysadzenie mostu wpływa na zmianę trasy.
Żadna uwaga personalna,
czysta teoria wyssana z palca.
-
Mam nadzieję, że to nie starość
tylko zawodowstwo.
Moim zdaniem trafik wśród zawodowców się nie przyjmie - im tylko wysadzenie mostu wpływa na zmianę trasy.
Żadna uwaga personalna,
czysta teoria wyssana z palca.
wydaje mi się, że nie ma co bić piany przeciw trafficowi, ponieważ na pewno AM od tego nie odejdzie, tylko będzie brnąć w to dalej, a użytkownicy albo to zaakceptują albo wyłączą i nie będą korzystać. Ja mam nadzieję tylko, że program tak będzie działał, że jak wyłączę sobie AMtraffic, to program będzie wyznaczał trasy tak jak czynił to do wersji 5.5.3, tzn wg tych samych algorytmów. Ja wiem, że zaraz będą wypowiedzi, że wyznaczone trasy często były kiepskie. Wiem i zgadzam się z tym, ale od biedy wolę bardziej przewidywalne wyznaczanie trasy, niz nieprzewidywalne, bo sami powiedzcie wyznaczasz sobie wieczorem przy piwku trasę z punktu A do B, sprawdzasz czy przebieg jej ci odpowiada. Wszystko jest ok i rano odpalasz program, trasa przelicza się od nowa (zwłaszcza jak tam zaptaszkujesz niechcący, żeby tak się działo na stałe) i jedziesz,a tu nagle za 200 metrów skręć w lewo :E :E :E
-
Mam wrażenie, że większość krytyki AM'Traffic to narzekanie, że program wyznaczył inną trasę, niż się spodziewano. A przykładów typu "pojechałem wg Traffika i wbiłem się w korki/jechałem dłużej, niż zwykle" nie widzę :-)
MNTZBSZ przy sensownej konfiguracji prędkości Traffic raczej nie wyznaczy naprawdę bezsensownej trasy, a najlepsze wyniki uzyska się używając trasy optymalnej z przewagą szybkiej (z kolei przy wyłączonym Traffiku - optymalnej z przewagą krótkiej).
-
(...) Moim zdaniem trafik wśród zawodowców się nie przyjmie - im tylko wysadzenie mostu wpływa na zmianę trasy(...)
100 % racji :ok:
-
Mam wrażenie, że większość krytyki AM'Traffic to narzekanie, że program wyznaczył inną trasę, niż się spodziewano. A przykładów typu "pojechałem wg Traffika i wbiłem się w korki/jechałem dłużej, niż zwykle" nie widzę :-)
Słabo czytasz. Ja o tym już pisałem (wyznaczanie trasy ul. Puławską w Warszawie na odcinku Rzymowskiego - Poleczki, gdzie jest wieczny korek do świateł przy Poleczki). A jeszcze mogę podać jeden przykład z zeszłego tygodnia: zamiast przez Dawidy albo Piaseczno AM zaproponowała mi trasę z Janek na Ursynów przez zatłoczony Raszyn i zakorkowaną Al. Krakowską i Marynarską - wtorkowe popołudnie.
-
Panowie
Ja w swojej poprzedniej wypowiedzi odniosłem się głównie do wypowiedzi kolegi felixb.
Porównywałem sposób planowania i ew. moderowania trasy w AM i MM.
Nie mieszajcie do tego traffica itp. rzeczy, bo to z grubsza rzecz biorąc, nie na temat.
Niech ktoś zaplanuje sobie w MM trasę wykorzystując punkty wskazane na mapie i ją sobie zapisze (dla ułatwienia). Następnie (po umownym dotarciu do celu) niech ją spróbuje odwrócić. Wtedy docenicie urok AM w tym temacie.
Pozdrawiam
-
Słabo czytasz. Ja o tym już pisałem (wyznaczanie trasy ul. Puławską w Warszawie na odcinku Rzymowskiego - Poleczki, gdzie jest wieczny korek do świateł przy Poleczki). A jeszcze mogę podać jeden przykład z zeszłego tygodnia: zamiast przez Dawidy albo Piaseczno AM zaproponowała mi trasę z Janek na Ursynów przez zatłoczony Raszyn i zakorkowaną Al. Krakowską i Marynarską - wtorkowe popołudnie.
Ale pojechałeś wg nawigacji, czy tylko się nie zgadzasz z tymi trasami?
Puławska na tym odcinku to zresztą zawsze będzie problem. 2 pasy stoją w korku, a pasem na Ursynów można przejechać całkiem sprawnie. Co więcej, Traffic pewnie nie ma dobrych danych dla tego odcinka, bo durne ustawienie świateł to kwestia ostatnich miesięcy.
-
Ale pojechałeś wg nawigacji, czy tylko się nie zgadzasz z tymi trasami?
Nie, nie pojechałem wg nawigacji. Od zawsze jeżdżę Rzymowskiego/Dolinką do KEN. Ale ja te okolice znam. A przyjezdny odbębni obowiązkowy korek na Puławskiej, potem poczeka na lewoskręt w Romera (punkt docelowy na Surowieckiego), po czym przeklnie ten cały AM Traffic.
Puławska na tym odcinku to zresztą zawsze będzie problem. 2 pasy stoją w korku, a pasem na Ursynów można przejechać całkiem sprawnie. Co więcej, Traffic pewnie nie ma dobrych danych dla tego odcinka, bo durne ustawienie świateł to kwestia ostatnich miesięcy.
Może i tak. Ale na mapa.targeo.pl w godzinach popołudniowych jest tam czerwono.
-
... po czym przeklnie ten cały AM Traffic.
Dlaczego? Przecież nie znając miasta nie będzie wiedział, że jest jakaś lepsza trasa. B)
-
Ale trudno winić za to Traffic... W becie są dane najpóźniej z sierpnia, a zmiany świateł na Puławskiej to bodajże przełom sierpnia i września. Najwyraźniej na Targeo są już nowsze dane.
-
No i doszliśmy do sedna jak to jest z Traffic-em :evil: Jest to wspomagające, ale należy się liczyć, że co jakiś czas puści nas w maliny, a że nas wpuścił, to będą wiedzieli tylko miejscowi :wink: , a my będziemy w błogiej świadomości, że dzięki Traffic ominęliśmy korki.
-
Jedna rzecz mi się podoba w nowej AM wybieranie adresu :ok:
-
No i doszliśmy do sedna jak to jest z Traffic-em :evil: Jest to wspomagające, ale należy się liczyć, że co jakiś czas puści nas w maliny, a że nas wpuścił, to będą wiedzieli tylko miejscowi :wink: , a my będziemy w błogiej świadomości, że dzięki Traffic ominęliśmy korki.
Też żyłem w takim przekonaniu, ale wczoraj z Warszawy wracałem z lotniska do Łowicza... wyłączyłem Traffik bo jadąc 'na lotnisko' dostawałem kurwicy serca, jak co chwila mnie do lasu mapa kierowała... ja rozumiem, że trasa Łowicz->Warszawa jest dosyć zakorkowana, ale jazda leśną ścieżką nie wygląda na jej tle bosko...
I uwaga, bez Traffika, jadę... a Automapa Z OBWODNICY Sochaczewa kieruje mnie przez centrum zatłoczonego miasta... jezu, myślałem, że takie rzeczy umarły z wersją 4.0... aż się boję pomyśleć, bo za 4 dni jadę do Verony do Włoch, jak mnie tak będzie rzucało polnymi drogami to się lekko wku****...
-
ja rozumiem, że trasa Łowicz->Warszawa jest dosyć zakorkowana, ale jazda leśną ścieżką nie wygląda na jej tle bosko...
Jeśli ta polna ścieżka jest na mapie gruntowa, to włącz unikanie gruntowych i skończy się problem,
a jeśli na mapie jest asfaltowa, to sobie ją zablokuj i to zgłoś błąd mapy do supportu,
by problem też się definitywnie skończył ... w następnej wersji,
a jak dodasz tą drogę do zablokowanych odcinków na Miplo to jeszcze inni będą wdzięczni.
-
a jak dodasz tą drogę do zablokowanych odcinków na Miplo to jeszcze inni będą wdzięczni.
Tak, dodaj również do Miplo...
Akurat® najlepszą kategorią do typowych błędów mapy będzie gałąź "Odcinki nieprzejezdne", np. bezdroża, lub brak drogi, lub .....
-
Jak to wszystko czytam to ja już niechcę nowych funkcji tylko dobrych map z prawidłowymi kategoriami dróg i żeby ich było dużo :D
-
Ja też tak uważam. Nawigacja to przede wszystkim 3 rzeczy:dokładne mapy, dokładne mapy i dokładne mapy :D
-
Ja też tak uważam. Nawigacja to przede wszystkim 3 rzeczy:dokładne mapy, dokładne mapy i dokładne mapy :D
A ja chce jeszcze tylko TMC - kto jezdzil po EU z wlaczonym TMC to wie o czym mowie :) no i asystent pasa tez mogl by byc pomocny...
-
TMC nie zalezy od producenta programu a u nas to może za 10 lat wejdzie. Asystent jak najbardziej tak-patrz ankieta :ok:
-
TMC nie zalezy od producenta programu a u nas to może za 10 lat wejdzie. Asystent jak najbardziej tak-patrz ankieta :ok:
Jak najbardziej zależy - producent programu musi wbudować w program taką funkcję.
To, że w Polsce ten system nie działa, to nie znaczy, że ktoś nie może korzystać za granicą.
-
Zgadza się, AM jest sprzedawana z mapą Europy oraz za granicą.
Wersja czeska, niemiecka, francuska czy holenderska nie jest przecież przeznaczona na krajowy rynek,
a na rynku przeznaczenia jest zwyczajnie produktem niepełnowartosciowym.
Nawet u nas z mapą EU, a bez obsługi TMC jest produktem gorszym od konkurencji.
-
W takim kontekście to racja. Tylko nie każde urządzenie ma antenkę ale to inna bajka :-|
Poza tym nie w każdym kraju TMC jest za darmo a to wiąże się już z dodatkowymi kosztami :wink:
-
ja rozumiem, że trasa Łowicz->Warszawa jest dosyć zakorkowana, ale jazda leśną ścieżką nie wygląda na jej tle bosko...
Jeśli ta polna ścieżka jest na mapie gruntowa, to włącz unikanie gruntowych i skończy się problem,
a jeśli na mapie jest asfaltowa, to sobie ją zablokuj i to zgłoś błąd mapy do supportu,
by problem też się definitywnie skończył ... w następnej wersji,
a jak dodasz tą drogę do zablokowanych odcinków na Miplo to jeszcze inni będą wdzięczni.
Wiesz, to nie o to chodzi, że ja sobie ją 'dodam' bo ją znam. Chodzi o to, że w tej sytuacji wiedziałem, że nawigator mnie źle prowadzi i pojechałem 'po swojemu'. Niestety, będąc w obcym miejscu zapewne pojadę tak jak mówi mi mapa... i możliwe, że nie raz już tak zrobiłem. Wjechałem w jakąś główną drogę która prowadzi przez centrum miasta, zamiast przehulać czystą i płynną obwodnicą... Moim zdaniem to producent mapy powinien dbać o takie rzeczy, a nie 'społeczność' z niej korzystająca... mogę zrozumieć, że mapa może pomylić się jakiejś małej mieścinie, wiosce, etc. Ale nie na głównej drodze łączącej dwa największe miasta w Polsce :)
-
Tylko nie każde urządzenie ma antenkę ale to inna bajka :-|
Ale jak ma, to czemu ma nie korzystać?
Poza tym nie w każdym kraju TMC jest za darmo a to wiąże się już z dodatkowymi kosztami :wink:
Niby w jaki sposób i komu chcesz płacić?
Płacisz za RDS w radiu? Czy jest ktoś w stanie zablokować dostęp jak nie zapłacę? :O
-
A tu już nie masz racji.Poczytałeś o TMC? Bo ja tak :)
Napisane: Listopad 23, 2009, 17:47:37
W GB, F i FIN dostępnośc do serwisu TMC jest odpłatna :evil:
Napisane: Listopad 23, 2009, 17:55:40
Cisza :E
-
TMC nie zalezy od producenta programu a u nas to może za 10 lat wejdzie. Asystent jak najbardziej tak-patrz ankieta :ok:
Ale ja to wiem - ale w EU dziala i AM ma mapy EU wiec czemu nie, a dodanie opcji TMC to nie filozofia bo protokoly sa znane. Jak ktos ma odbiornik to moze uzywac - tylko program musi wspierac... tak jak ma to IGO8 wybieram port COM na ktorym mam odbiornik TMC i sobie leci :)
Co do odplatnosci to nie wiem jak to realizuja :) To leci standardowo jako ramka w sygnale RDS... No i wlasnie uzywam i nie place :mrgreen:
A to screen z IGO jak to wyglada :) dane z przed paru minutek :)
http://img69.imageshack.us/img69/8819/igotmc.jpg (http://img69.imageshack.us/img69/8819/igotmc.jpg)
A chcial bym w AM bo to IGO to mam takie no wiecie.... :mrgreen:
Natomiast do odbioru TMC wystarczy PDA z odbiornikiem FM i RDS, odpala sie aplikacje ktora zmienia radio w odbiornik TMC i po sprawie...
Ja tak uzywam w moim HTC Touch HD
i podsumowujac gdyby tylko do iGO byla dobra mapa PL to bym olal AM i kupil iGO....
-
Cieszę się, że wiesz ale Darek Foto, który robi zresztą świetne skórki, nie wie, że TMC jest płatne w niektórych krajach :evil:
-
Cieszę się, że wiesz ale Darek Foto, który robi zresztą świetne skórki, nie wie, że TMC jest płatne w niektórych krajach :evil:
Możesz wytłumaczyć w jaki sposób jest to realizowane, bo sobie nawet nie wyobrażam.
-
Tego, Darku, nie wiem niestety.Opieram się na informacjach z sieci i nawet zamieszczonych w instrukcji obsługi niektórych nawigacji. Mowa o tych 3 krajach B)
-
Tego, Darku, nie wiem niestety.Opieram się na informacjach z sieci i nawet zamieszczonych w instrukcji obsługi niektórych nawigacji. Mowa o tych 3 krajach B)
Tez nie mam pojecia, ale moze jak kupuje sie navi z TMC w tym kraju to nakladaja na delikwenta cos w stylu Abonamentu Radio/TV :mrgreen:
Sam standard jako tako nie przewiduje jakiegos szyfrowania. Tyle co przegladalem jak szukalem opisu ronych stosowanych protokolow komunikacji.
Tutaj tak dla ciekawskich jest opis openTMC:
http://www.opentmc.net/ (http://www.opentmc.net/) - opis protokolu
http://www.opentmc.org/ (http://www.opentmc.org/) - tutaj z tego co pamietam byl opis budowy odbiornika i inne (ale dzisiaj cos sie strona nie laduje - jeszcze pare dni temu dzialala)
Dodane:
ooo znalazlem na wikipedi i wszystko jasne :mrgreen:
United Kingdom
The private company iTIS Holdings provides a commercial TMC service iTMC in the United Kingdom. It is broadcast nationally on Classic FM. The price of the service can be included in the price of the car or of the navigation system.
a tutaj jak to bylo realizowane u Pepikow... :mrgreen:
http://www.connect-project.org/fileadmin/download/RDS-TMC_Workshop_Oct_2005/Development_of_RDS-TMC_in_the_Czech_Republic.ppt (http://www.connect-project.org/fileadmin/download/RDS-TMC_Workshop_Oct_2005/Development_of_RDS-TMC_in_the_Czech_Republic.ppt)
-
Wracając do tematu, co by mogło się w AutoMapie przydać:
1. Możliwość wyboru informacji na dolnej belce. Klikanie w nią to nie to, chodzi mi o możliwość wyboru tego co chciałbym na niej widzieć (wybór z poziomu menu) np. numer drogi, ulica, miejscowość.
2. Wyświetlanie na ekranie typu wybranej trasy (szybka, optymalna itd.) np. w formie piktogramu lub napisu małą czcionką.
3. Rozdzielenie menu "prowadź do / szukaj" na "prowadź do" i "planowanie podróży". "Prowadź do" służyłoby do wyznaczania trasy bezpośrednio po wybraniu adresu, a "planowanie podróży" to określenie punktów start, koniec, przez.
4. Warunki pogodowe na drodze, na podstawie wyboru przy wytyczaniu trasy w formie dodatkowego pytania (sucho, mokro, deszcz, ulewa, śnieg, zawierucha). Funkcja może wydać się dziwaczna, ale wtedy program mógłby odpowiednio wydłużać czas dotarcia do celu w zależności od wybranej nawierzchni.
Wszystko zgłoszone do supportu
-
3. Rozdzielenie menu "prowadź do / szukaj" na "prowadź do" i "planowanie podróży". "Prowadź do" służyłoby do wyznaczania trasy bezpośrednio po wybraniu adresu, a "planowanie podróży" to określenie punktów start, koniec, przez.
Po co?
Możesz uzasadnić sens dodawania kolejnej ikony do menu?
-
3. Rozdzielenie menu "prowadź do / szukaj" na "prowadź do" i "planowanie podróży". "Prowadź do" służyłoby do wyznaczania trasy bezpośrednio po wybraniu adresu, a "planowanie podróży" to określenie punktów start, koniec, przez.
Po co te funkcje rozdzielać ???
Moim zdaniem, to jeden z najgorszych pomysłów dot. AM z jakim się spotkałem. :O
W tej chwili masz wszystko w jednym miejscu, pod jednym przyciskiem.
Jeżeli po wybraniu "Prowadź do" nie wybierzesz w drugim kroku "Dom", lub po wskazaniu znalezionego punktu nie wybierzesz "Prowadź do", to możesz sobie planować trasę, szukać punktów, wykorzystać je następnie jako start, przez lub koniec, czy dodać do ulubionych.
Właśnie w tym elemencie AutoMapa bije inne nawigacje "na łeb, na szyję" ....
Mam nadzieję, że w tym punkcie support się z Tobą nie zgodzi i wywali ten pomysł do kosza.
4. Warunki pogodowe na drodze, na podstawie wyboru przy wytyczaniu trasy w formie dodatkowego pytania (sucho, mokro, deszcz, ulewa, śnieg, zawierucha). Funkcja może wydać się dziwaczna, ale wtedy program mógłby odpowiednio wydłużać czas dotarcia do celu w zależności od wybranej nawierzchni.
Program już w podstawowej wersji, chwilę po rozpoczęciu podróży zaczyna Ci podawać orientacyjny czas dotarcia do celu, uwzględniając m.in. Twoją prędkość. Mam nadzieję, że sam właściwie dostosujesz ją do warunków jazdy, a nie będziesz oczekiwał, że zrobi to za Ciebie AM.
Jeden wpadł do zalewu, bo mu NAVI nie zaciągnęła hamulca a w następnym kroku nie kazała założyć kamizelki i płetw, a ktoś inny wpadnie w poślizg, bo mu AM nie podała, że jest ślisko ???
2. Wyświetlanie na ekranie typu wybranej trasy (szybka, optymalna itd.) np. w formie piktogramu lub napisu małą czcionką.
Jeszcze kilka takich pomysłów, a na ekranie zabraknie miejsca na mapę. :O
Kto, jak kto, ale Ty powinieneś znaleść ciekawszy pomysł na rozwiązanie tego problemu - przecież wystarczy zmienić kolory dla poszczególnych typów tras.
W którymś z tematów, nawet dostałeś trzy propozycje dot kolorów tras krótkiej, optymalnej i szybkiej.
Edit:
http://pdaclub.pl/forum/index.php?topic=94823.msg1153829#msg1153829 (http://pdaclub.pl/forum/index.php?topic=94823.msg1153829#msg1153829)
Cyt.
RouteQuick=0 255 0 80 ; szybka jaskr.zielona
RouteOptimal=0 0 255 128 ; optymalna niebieska
RouteShort=0 120 120 80 ; krótka ciemno zielona
-
Po co te funkcje rozdzielać ???
Po co?
Możesz uzasadnić sens dodawania kolejnej ikony do menu?
Po to, żebym nie musiał jeszcze klikać w ok (jeśli mam ustawione pytania o szczegóły trasy - to na szczęście można wyłączyć) i dodatkowo w "prowadź do" po wybraniu adresu z ulubionych.
Zamiast tego w sumie można by było zastosować możliwość wyłączenia menu "start,przez,koniec,prowadź do" itd. po wybraniu adresu.
To byłoby chyba najrozsądniejsze rozwiązanie.
Program już w podstawowej wersji, chwilę po rozpoczęciu podróży zaczyna Ci podawać orientacyjny czas dotarcia do celu, uwzględniając m.in. Twoją prędkość. Mam nadzieję, że sam właściwie dostosujesz ją do warunków jazdy, a nie będziesz oczekiwał, że zrobi to za Ciebie AM.
Jeden wpadł do zalewu, bo mu NAVI nie zaciągnęła hamulca a w następnym kroku nie kazała założyć kamizelki i płetw, a ktoś inny wpadnie w poślizg, bo mu AM nie podała, że jest ślisko ???
Chodzi tylko i wyłącznie o przybliżony czas dotarcia do celu, nic więcej. Program nie przewiduje warunków na drodze. Nawet po przejechaniu kilkunastu km trasy, która będzie miała 200km nie jest w stanie obliczyć nawet przybliżonego czasu dotarcia, a wierz mi, że taki czas przy dużym śniegu potrafi się nawet podwoić.
Jeszcze kilka takich pomysłów, a na ekranie zabraknie miejsca na mapę. :O
Kto, jak kto, ale Ty powinieneś znaleść ciekawszy pomysł na rozwiązanie tego problemu - przecież wystarczy zmienić kolory dla poszczególnych typów tras.
W którymś z tematów, nawet dostałeś trzy propozycje dot kolorów tras krótkiej, optymalnej i szybkiej.
Edit:
http://pdaclub.pl/forum/index.php?topic=94823.msg1153829#msg1153829 (http://pdaclub.pl/forum/index.php?topic=94823.msg1153829#msg1153829)
Cyt.
RouteQuick=0 255 0 80 ; szybka jaskr.zielona
RouteOptimal=0 0 255 128 ; optymalna niebieska
RouteShort=0 120 120 80 ; krótka ciemno zielona
Nie wiem czy zauważyłeś, ale wiele elementów na ekranie można włączyć/wyłączyć. Nie chcesz, nie korzystasz, a zabarwienia dróg schowaj sobie do kieszeni. Mi odpowiada kolor oryginalny a nie jakieś badziewne zielone kolory. Jeżdżę po asfalcie, a nie po trawiastym boisku.
Z mojej strony to tylko sugestie, a Ty się zachowujesz jak by to na pewno miało być w programie. Masz zły dzień czy jak ?
BTW Bilunia masz jakieś ciekawe pomysły, czy tylko krytykujesz pomysły innych?
Nie chodzi mi o to, że krytykujesz, tylko w jaki sposób to robisz...
Napisane: Listopad 25, 2009, 18:21:06
Pkt.3 Przesłałem do supportu zgodnie z tym co napisałem powyżej (możliwość wyłączenia menu "start,przez,koniec "itd.)
-
Po to, żebym nie musiał jeszcze klikać w ok (jeśli mam ustawione pytania o szczegóły trasy - to na szczęście można wyłączyć) i dodatkowo w "prowadź do" po wybraniu adresu z ulubionych.
Zamiast tego w sumie można by było zastosować możliwość wyłączenia menu "start,przez,koniec,prowadź do" itd. po wybraniu adresu.
To byłoby chyba najrozsądniejsze rozwiązanie.
Mozna też pozostawić w menu prostym wyłącznie możliwość wyboru trasy typu 'prowadź do'
albo dodać opcję po zaznaczeniu której kazdy adres czy pkt ulubiony będzie od razu celem trasy jak Dom i Praca,
ale jakoś żadna z tych propozycji mnie nie przekonuje.
-
:shock: Do iceneon.
Ocenę tej polemiki pozostawię innym.
-
A punktu pierwszego nie skrytykujesz? Przecież kolejna podstrona w menu ustawienia -> interfejs dodatkowo zaśmieci AM :evil:
-
Panowie :(
-
Chodzi tylko i wyłącznie o przybliżony czas dotarcia do celu, nic więcej. Program nie przewiduje warunków na drodze. Nawet po przejechaniu kilkunastu km trasy, która będzie miała 200km nie jest w stanie obliczyć nawet przybliżonego czasu dotarcia, a wierz mi, że taki czas przy dużym śniegu potrafi się nawet podwoić.
Wszystko pięknie, tylko nadal nie rozumiem w czym problem - czy różnica nawet 2 godzinna w rzeczywistym czasie dojazdu w stosunku do szacowanego przez AM na początku wspomnianej 200 km trasy, coś zmienia? Przecież nawet przy idealnych warunkach drogowych/pogodowych, możesz trafić na wypadek na 180. kilometrze i utknąć - tego Ci AM też nie wywróży.
-
Chodzi tylko i wyłącznie o przybliżony czas dotarcia do celu, nic więcej. Program nie przewiduje warunków na drodze. Nawet po przejechaniu kilkunastu km trasy, która będzie miała 200km nie jest w stanie obliczyć nawet przybliżonego czasu dotarcia, a wierz mi, że taki czas przy dużym śniegu potrafi się nawet podwoić.
Nie tylko podwoić ale nawet "popiącić". Już dwa razy jechałem z Częstochowy do Warszawy dużo ponad normę (6 i 9 godzin), i nie był to śnieg a zwykłe lodowisko.
A co do Twojej propozycji - no cóż, Aqrat musi zacząć pracę nad wdrożeniem do AM modułu wróżki :P
-
Chodzi tylko i wyłącznie o przybliżony czas dotarcia do celu, nic więcej. Program nie przewiduje warunków na drodze. Nawet po przejechaniu kilkunastu km trasy, która będzie miała 200km nie jest w stanie obliczyć nawet przybliżonego czasu dotarcia, a wierz mi, że taki czas przy dużym śniegu potrafi się nawet podwoić.
Nie tylko podwoić ale nawet "popiącić". Już dwa razy jechałem z Częstochowy do Warszawy dużo ponad normę (6 i 9 godzin), i nie był to śnieg a zwykłe lodowisko.
A co do Twojej propozycji - no cóż, Aqrat musi zacząć pracę nad wdrożeniem do AM modułu wróżki :P
Modul jeszcze do AM upchaja, ale jak wpakujesz szklana kule do navi :E
A tak na serio to akurat do tego punktu tez mam sceptyczne podejscie, tutaj zbyt wiele czynnikow ma wplyw. Nawet jak ktos czuje sie swobodnie na lodzie/sniego to nie znaczy ze nie utknie w korku itp.
-
4. Warunki pogodowe na drodze, na podstawie wyboru* przy wytyczaniu trasy w formie dodatkowego pytania (sucho, mokro, deszcz, ulewa, śnieg, zawierucha).
* z polskiego na polski - SAM wybierasz odpowiednią opcję
wtedy czas dotarcia zwiększa się np. procentowo
Napisałem, że pomysł dość dziwaczny.
Widzę, że bardziej skupiacie się na pierdołach. Co myślicie o pierwszych trzech punktach ?
-
* z polskiego na polski - SAM wybierasz odpowiednią opcję
Ja nie widzę sensu dla takiej opcji.
-
4. Warunki pogodowe na drodze, na podstawie wyboru* przy wytyczaniu trasy w formie dodatkowego pytania (sucho, mokro, deszcz, ulewa, śnieg, zawierucha).
* z polskiego na polski - SAM wybierasz odpowiednią opcję
wtedy czas dotarcia zwiększa się np. procentowo
Napisałem, że pomysł dość dziwaczny.
Tak tylko na jakiej podstawie to wyliczyc... ja np. lubie mokra i sliska nawierzchnie :) dla jednego lod to 10km/h inny pojedzie szybciej...
Ja mysle ze takie cos mozna sobie ustawic limitem predkosci - tzn. ustawiajac go na swoje mozliwosci wedlug jakiejs tam sredniej...
-
Ja nie widzę sensu dla takiej opcji.
Dlatego pewnie jej nie będzie, ale przynajmniej wzbudziła Wasze zainteresowanie.
Napisane: Listopad 25, 2009, 22:16:27
Ja mysle ze takie cos mozna sobie ustawic limitem predkosci - tzn. ustawiajac go na swoje mozliwosci wedlug jakiejs tam sredniej...
i mamy rozwiązanie problemu :ok:
Ponawiam pytanie, co myślicie o trzech pozostałych ?
-
Radio ogolnie tez jest platne (sam fakt posiadania a nie sluchania), wiec zasada moze bys taka sama.
-
Ponawiam pytanie, co myślicie o trzech pozostałych ?
Tylko pkt. 1 byłby dla mnie interesujący...
-
3. Rozdzielenie menu "prowadź do / szukaj" na "prowadź do" i "planowanie podróży". "Prowadź do" służyłoby do wyznaczania trasy bezpośrednio po wybraniu adresu, a "planowanie podróży" to określenie punktów start, koniec, przez.
Po co?
Możesz uzasadnić sens dodawania kolejnej ikony do menu?
Żeby określić np. Dom jako punkt trasy, trzeba to zrobić przez menu Ulubione, inaczej się nie da...
Po prostu to miałoby na celu zlikwidowanie wybierania punktów trasy jedynie przez menu kontekstowe
czyli przytrzymanie rysika. Czyli nie klikanie w punkt i decyzja jaki jest, tylko klikanie w np. podmenu "Start" i
wówczas wybór punktu. Odwrotna kolejność.
-
Wracając do tematu, co by mogło się w AutoMapie przydać:
1. Możliwość wyboru informacji na dolnej belce. Klikanie w nią to nie to, chodzi mi o możliwość wyboru tego co chciałbym na niej widzieć (wybór z poziomu menu) np. numer drogi, ulica, miejscowość.
2. Wyświetlanie na ekranie typu wybranej trasy (szybka, optymalna itd.) np. w formie piktogramu lub napisu małą czcionką.
3. Rozdzielenie menu "prowadź do / szukaj" na "prowadź do" i "planowanie podróży". "Prowadź do" służyłoby do wyznaczania trasy bezpośrednio po wybraniu adresu, a "planowanie podróży" to określenie punktów start, koniec, przez.
4. Warunki pogodowe na drodze, na podstawie wyboru przy wytyczaniu trasy w formie dodatkowego pytania (sucho, mokro, deszcz, ulewa, śnieg, zawierucha). Funkcja może wydać się dziwaczna, ale wtedy program mógłby odpowiednio wydłużać czas dotarcia do celu w zależności od wybranej nawierzchni.
Wszystko zgłoszone do supportu
ad 1 - przydatne
ad 2 - nieprzydatne
ad 3 - nieprzydatne (w MapaMap jest rozdzielone i tylko z tym klopot)
ad 4 - nieprzydatne, Traffic moze sobie z tym poradzic, limity predkosci mozna zmienic. Poza tym wyjezdzajac w zlych warunkach zdaje sobie sprawe, ze czas jazdy bedzie dluzszy niz zazwyczaj. Mam zaufac programowi, ktory bedzie wiedzial jak zle sa warunki i jak to wplynie na czas jazdy ? Zaden algorytm nie "trafi" z czasem dojazdu w zmieniajacych sie warunkach. Okreslenie przeze mnie wspolczynnika wydluzenia czasu jazdy tez jest bez sensu, bo o ile mam wydluzyc ten czas ? 10%, 20%, 50%, a moze 100% ? A moze po 100km na trasie 300km warunki poprawia sie ? Wystarczy mi, ze program na biezaco bedzie kalkulowal czas dojazdu w zaleznosci od tego, jak jade.
-
ad 3 - nieprzydatne (w MapaMap jest rozdzielone i tylko z tym klopot)
Tu ja się nie zgodzę ale to tylko moja opinia>
-
2. Wyświetlanie na ekranie typu wybranej trasy (szybka, optymalna itd.) np. w formie piktogramu lub napisu małą czcionką.
Wynalazłem ciekawe rozwiązanie na przykładzie komputera pokładowego. Są tam wyświetlane litery ABCD, gdy w sekcji [OBC::Set] parametr iType= ustawimy na 0 wyświetla się tylko jedna litera (ta na której mamy obecnie ustawiony komputer). Można by było wykorzystać tą funkcję dla mojego pomysłu.
Przykładowo:
T - terenowa
P - piesza
R - przełajowa
K - krótka
O - optymalna
S - szybka
Literka symbolizująca typ trasy mogła by się znajdować np. obok ikony baterii.
Oczywiście powinna być możliwość wyłączenia tej funkcji, bo znajdą się zapewne osoby, którym owa literka będzie przeszkadzać.
-
Wracając do tematu, co by mogło się w AutoMapie przydać:
1. Możliwość wyboru informacji na dolnej belce. Klikanie w nią to nie to, chodzi mi o możliwość wyboru tego co chciałbym na niej widzieć (wybór z poziomu menu) np. numer drogi, ulica, miejscowość.
2. Wyświetlanie na ekranie typu wybranej trasy (szybka, optymalna itd.) np. w formie piktogramu lub napisu małą czcionką.
Propozycje dobre. Mnie szczególnie pasuje pierwsza. Zresztą już nie raz sprawa poruszana na forum.
Jakieś drobne info o rodzaju trasy też by mogło być.
Pozostałe propozycje wg mnie są nietrafione.
piona
-
Potrzebna jakaś regulacja podświetlenia w trybie nocnym!!!
-
Potrzebna jakaś regulacja podświetlenia w trybie nocnym!!!
Zanim AM wprowadzi kiedyś tę funkcję, ja pośrednio rozwiązałem sobie problem tym ekstra (jak dla mnie) programikiem, który obsługuje się paluchem i jest bardzo ergonomiczny w użyciu. Ikonke programu mam na todayu, odpalam go ustalam jasność, program automatycznie się zamyka po chyba około 3 sekundach (nie trzeba naciskać exit) i odpalam AM z przycisku sprzętowego. Polecam
UWAGA ! Program prawdopodobnie działa, ale tylko z urządzeniami HTC
-
Miło, ale wyskakuje błąd - Unable to find: HTCUtil.dll
Dziękuję wolę mortscript
Może spróbuję tego
http://pdaclub.pl/forum/index.php?topic=114954.msg812070#msg812070 (http://pdaclub.pl/forum/index.php?topic=114954.msg812070#msg812070)
-
Miło, ale wyskakuje błąd - Unable to find: HTCUtil.dll
Dziękuję wolę mortscript
może to tylko do urządzeń HTC, a ja takowe posiadam. :grin:
-
(...) Oczywiście powinna być możliwość wyłączenia tej funkcji, bo znajdą się zapewne osoby, którym owa literka będzie przeszkadzać.
Jestem pierwszy :wink: Nie mam sklerozy aż takiej, abym nie pamiętał jaką trasę wybrałem. To że obecnie czasem trasa jest samoistnie zmieniana z np. szybkiej na optymalną, to zapewne jest bolączką obecnej bety.
-
Serio pamiętasz, jaką trasę wybrałeś tydzień wcześniej, będąc w mędzyczasie w delegacji samolotem? Gratuluję pamięci :ohreally:
-
Ok. Przeglądnąłem wątek i nie zauważyłem tego, więc dodaje:
Przydała by się opcja przechwytywania komunikatów systemowych, w szczególności:
1. Komunikatów o braku możliwości połączenia (wybierania numeru) - wyskakuje np wtedy kiedy AM chce synchronizować dane i łączy się np z telefonem przez bluetootha, a w danym miejscu nie ma np zasięgu sieci.
2. Informacji / zapytania, że znaleziono nową sieć WiFi i co z nią zrobić?
Oba te komunikaty przykrywają AM, a klikanie w przyciski zamykające je jest niebezpieczne i/lub irytujące.
-
Zawsze wybieram szybką, którą modyfikuje życie na drodze :wink: Na poważnie... tak, pamięć mam bardzo dobrą i nie krótką.