PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych
Nawigacja GPS => AutoMapa => Wątek zaczęty przez: lukas63 w Wrzesień 27, 2011, 00:05:03
-
Pamiętam, że był kiedyś taki temat, ale proszę o niezamykanie tego tematu :)
W tym temacie zapraszam do dyskusji co nowego chcielibyśmy w programie AM - jakie są nasze oczekiwania - jaką drogą powinien pójść producent - z perspektywy tego co teraz się działo z wersją beta niektórzy mogą się podśmiewywać z perspektywy wprowadzania nowych funkcjonalności, ale stworzenie takiej listy będzie i pomocne dla producenta jak i dla nas, bo wiadomo klient zadowolony będzie dalej używał tego programu. Mam nadzieję, że moderatorzy będą usuwali wiadomości niezgodne z tematem (nie chcę żeby wytworzyła się dyskusja co do jakości programu). W tym temacie chciałbym, aby była merytoryczna dyskusja i propozycje stricte co do nowych funkcjonalności. O działaniu i błędach AM proszę pisać w innych tematach. Jeżeli pojawi się nowa propozycja, oczywiście będę dopisywał do naszej wspólnej listy w 1. poście tego tematu. Proszę także o podanie krótkiego opisu takiej nowej funkcji. Wiem, że pojawią się osoby, które mogą nie aprobować niektórych propozycji, ale będę dopisywał wszystkie. Z biegiem czasu będę odznaczał i wyróżniał (innym kolorem) te propozycje, które zostały wprowadzone do programu. Serdecznie zapraszam :)
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Tablice informacyjne - funkcja pokazująca przy głównych skrzyżowaniach tablice informacyjne wzorujące się na drogowych znakach kierunku i miejscowości. Dzięki tej funkcji nawigacja przy zmianach na skrzyżowaniach będzie jeszcze łatwiejsza.
Dwie alternatywne trasy na mapie z widokiem trasy - funkcja dzięki której po wyznaczeniu interesującego rodzaju trasy pokaże się widok trasy z dwiema alternatywnymi drogami, np. wybieramy rodzaj trasy: optymalna - pokazują się dwie alternatywne trasy optymalne. Każda trasa zaznaczona na mapie innym kolorem. Dzięki tej funkcji tracimy mniej czasu na szukanie tras alternatywnych. Oczywiście w legendzie do tych tras pojawią się dane co do czasu przejazdu na poszczególnych trasach
Trzy trasy na mapie z widokiem trasy - krótka, szybka optymalna - funkcja dzięki której możemy wybrać, aby program wyznaczył za jednym razem trzy rodzaje tras: krótka, szybka, optymalna. Oczywiście potencjalne trasy zostaną wspólnie wyświetlone na mapie wraz z legendą co do czasu przejazdu na poszczególnych trasach. Każda trasa zaznaczona na mapie innym kolorem.
Opis utrudnienia w ruchu wraz z możliwością objazdu - funkcja dzięki której przy utrudnieniach w ruchu oznaczonych znakiem ostrzegawczym z wykrzyknikiem użytkownik dowiaduje się krótkim opisem (grafiką?) na czym polega utrudnienie i jakie jest szacowane opóźnienie w wyniku tego utrudnienia.
LiveDrive wzbogacony o nowe elementy - jeżeli pojawia się utrudnienie na danym odcinku to program pokazuje na jakim odcinku to występuje oraz czas opóźnienia ze względu na to zdarzenie oraz proponuje od razu alternatywną trasę objazdu tego odcinka na mapie wraz z ukazanym potencjalnie zaoszczędzonym czasem i funkcją "szybkiego wybierania" zaakceptowania tego objazdu
Prognoza pogody na wybranej trasie - po wybraniu danej trasy na mapie pojawia się w widoku trasy na mapie możliwość sprawdzenia pogody na wybranym przez nas odcinku trasy - mogą pojawić się takie komunikaty jak (użytkownik sam wybiera które z komunikatów będzie pokazywał program): temperatura, opady, siła wiatru, widoczność, mgła, gołoledź, etc. Dostępność funkcji przy połączeniu z internetem.
Ceny paliwa na stacjach paliw - możliwość sprawdzenia ceny paliwa na stacjach paliw. Klikamy na POI i widzimy okno dialogowe z cenami. Także po wyznaczeniu trasy przy widoku trasy na mapie pojawi się informacja z zaznaczonymi punktami na mapie gdzie przy tej trasie najtaniej zatankować swój samochód. Występuje w opcjach możliwość filtrowania tych danych (w opcjach) do pokazywania tylko wybranych stacji danych firm, np. tankujemy tylko na stacji firmy X. Dostępność funkcji przy połączeniu z internetem.
Informacja o cenie za przejazd płatnymi drogami - po wyznaczeniu trasy z płatnymi drogami program obliczy ile zapłacimy za przejazd danym odcinkiem (funkcja dostępna w Europie). Poda także takie informacje czy zapłacimy za dostępność do tych dróg w formie winiet, czy zapłaty za dany odcinek drogi na bramkach czy poprzez używanie box'ów w samochodzie. Występowania funkcji dodatkowej w której wpisujemy kwotę jaką możemy maksymalnie przeznaczyć na płatny dostęp do dróg a program obliczy jak najlepiej wykorzystać taką kwotę przy wytyczaniu trasy. Dostępność funkcji przy połączeniu z internetem.
Szukanie POI przy trasie - krótki dostęp - możliwość szybkiego dostępu przy nawigowaniu do odszukania POI (wcześniej już zdefiniowana w opcjach przez użytwkonika kategoria POI szybkiego dostępu) przy wybranej trasie.
Wyjaśnienie w opcjach - informacja w opcjach czym jest dana opcja, jakie są możliwości zmiany i co one dadzą. Informacja taka dostępna będzie przez małą grafikę przy danej opcji (kliknięcie na nią spowoduje, że dana informacja się wyświetli).
Funkcja szybciej czy taniej? - funkcja powiązana z funkcją Informację o cenie za przejazd płatnymi drogami. Jeżeli wybierzemy w opcjach płatne drogi to przy wyborze trasy program poda informacje o alternatywnej drodze bezpłatnej z informacją o różnicy w kilometrażu, czasu jazdy i koszcie przejazdu (program obliczy koszt paliwa przy wcześniej zdefiniowanym profilu kierowcy i danych co do parametrów spalania paliwa danego samochodu). Natomiast jeżeli użytkownik nie wybierze w opcjach wyboru trasy płatnych dróg to program poda informacje o alternatywnej drodze płatnej z informacją o różnicy w kilometrażu, czasu jazdy i koszcie przejazdu (program obliczy koszt paliwa przy wcześniej zdefiniowanym profilu kierowcy i danych co do parametrów spalania paliwa danego samochodu; koszt dostępu do płatnej drogi program obliczy dzięki wcześniejszej funkcji Informacje o cenie za przejazd płatnymi drogami).
Obszary płatnego parkowania - program pokazuje graficznie obszar płatnego parkowania w europejskich miastach z podziałem na podstrefy (najbardziej jaskrawy kolor = najwyższe ceny za parkowanie) wraz z cennikiem za poszczególne godziny parkowania.
Dynamiczne planowanie podróży - możliwość dodania w czasie jazdy nowego punktu trasy oznaczającego koniec trasy wraz z automatycznym przekształceniem pierwotnego punku "Koniec" na punkt pośredni trasy - 'Przez"
Zapisywanie ustawień do pliku - zapisywanie wszystkich ustawień - w menu, wyświetlania i ostrzegania poi, itd. ...
Opracowanie przez producenta AM swojego urządzenia - AM ze swoim urządzeniem. Połączenie z internetem (umożliwienie większej ilości osób korzystania z funkcji wymagających połączenia z internetem). Licencja obejmowałaby pakiet usług na dany czas
Połączenie on-line z innymi nawigacjami -
-wysyłanie on-line śladu trasy na "zaprzyjaźnione" nawigacje.
-wysyłanie on-line pozycji z MiploLoc na "zaprzyjaźnione" nawigacje z możliwością podglądu pozycji w trakcie nawigowania.
-wyświetlanie komunikatu o aktualnej pozycji "zaprzyjaźnionej" nawigacji.
-możliwość szybkiego wyboru pozycji "zaprzyjaźnionej" nawigacji z podglądu / komunikatu jako cel podróży
Profil autobus - wprowadzenie profilu Autobus - inne dopuszczalne prędkości niż ciężarówka i możliwość wjazdu do centrum miast
Skórka - skin dla niedowidzących :) -- duże ikony, napisy, belki, ....
-
To ja proponuję najpierw drobiazg.
Żeby przy tych trójkącikach z wykrzyknikiem (utrudnienia w ruchu niby) było namalowane o co chodzi i z jakim skutkiem (szacowane opóźnienie).
Jak za duże, to klikamy objazd i jazda... :mrgreen:
A z grubej rury to LD, zamiat tych popupów żeby wyświetlał, co wymyślił (czyli miejsce utrudnienia i proponowany objazd, może czas opóźnienia na znalezionym, spowolnionym odcinku) i zapytał czy winszuję sobie z porady skorzystać.
-
zapisane :ok:
-------------------
kolejna moja propozycja to :
Prognoza pogody na wybranej trasie - po wybraniu danej trasy na mapie pojawia się w widoku trasy na mapie możliwość sprawdzenia pogody na wybranym przez nas odcinku trasy - mogą pojawić się takie komunikaty jak (użytkownik sam wybiera które z komunikatów będzie pokazywał program): temperatura, opady, siła wiatru, widoczność, mgła, gołoledź, etc. Dostępność funkcji przy połączeniu z internetem.
edit :
i kolejne :) wiem, że niektóre w obecnym czasie są mało możliwe do spełnienia, ale z pewnością kiedyś ;) trzeba myśleć przyszłościowo :)
Ceny paliwa na stacjach przy wybranej trasie - możliwość sprawdzenia ceny paliwa na stacjach benzynowych. Klikamy na POI i widzimy okno dialogowe z cenami. Także po wyznaczeniu trasy przy widoku trasy na mapie pojawi się informacja z zaznaczonymi punktami na mapie gdzie przy tej trasie najtaniej zatankować swój samochód. Występuje w opcjach możliwość filtrowania tych danych (w opcjach) do pokazywania tylko wybranych stacji danych firm, np. tankujemy tylko na stacji firmy X. Dostępność funkcji przy połączeniu z internetem.
Informacja o cenie za przejazd płatnymi drogami - po wyznaczeniu trasy z płatnymi drogami program obliczy ile zapłacimy za przejazd danym odcinkiem. Poda także takie informacje czy zapłacimy za dostępność do tych dróg w formie winiet, czy zapłaty za dany odcinek drogi na bramkach czy poprzez używanie box'ów w samochodzie. Występowania funkcji dodatkowej w której wpisujemy kwotę jaką możemy maksymalnie przeznaczyć na płatny dostęp do dróg a program obliczy jak najlepiej wykorzystać taką kwotę przy wytyczaniu trasy. Dostępność funkcji przy połączeniu z internetem.
kolejna :
Szukanie POI przy trasie - krótki dostęp - możliwość szybkiego dostępu przy nawigowaniu do odszukania POI (wcześniej już zdefiniowana w opcjach przez użytwkonika kategoria POI szybkiego dostępu) przy wybranej trasie.
Wyjaśnienie w opcjach - informacja w opcjach czym jest dana opcja, jakie są możliwości zmiany i co one dadzą. Informacja taka dostępna będzie przez małą grafikę przy danej opcji (kliknięcie na nią spowoduje, że dana informacja się wyświetli).
Jako że kolejne rządy w Polsce jak i w Europie będą szukały pieniędzy u kierowców to proponuje taką dodatkową opcję
Funkcja szybciej czy taniej? - funkcja powiązana z funkcją Informację o cenie za przejazd płatnymi drogami. Jeżeli wybierzemy w opcjach płatne drogi to przy wyborze trasy program poda informacje o alternatywnej drodze bezpłatnej z informacją o różnicy w kilometrażu, czasu jazdy i koszcie przejazdu (program obliczy koszt paliwa przy wcześniej zdefiniowanym profilu kierowcy i danych co do parametrów spalania paliwa danego samochodu). Natomiast jeżeli użytkownik nie wybierze w opcjach wyboru trasy płatnych dróg to program poda informacje o alternatywnej drodze płatnej z informacją o różnicy w kilometrażu, czasu jazdy i koszcie przejazdu (program obliczy koszt paliwa przy wcześniej zdefiniowanym profilu kierowcy i danych co do parametrów spalania paliwa danego samochodu; koszt dostępu do płatnej drogi program obliczy dzięki wcześniejszej funkcji Informacje o cenie za przejazd płatnymi drogami).
-
:ok: Temat wart rozwijania.Przydałaby się może lista i późniejsze głosowanie ?? Ciekawy jestem jakie by okazały się preferencje.
Ja już głosuję :
1.Informacja o cenie za przejazd płatnymi drogami.(Czy w europie też?) -jestem za!
-
Z tych wszystkich propozycji najlepsza, w mojej ocenie oczywiście, jest ta od ochkarola :ok:
-
(Czy w europie też?) -jestem za!
Oczywiście też w Europie :)
W związku ze zwiększającym się obszarem płatnego parkowania w dużych miastach oraz powstawaniem takich obszarów w mniejszych miastach ta funkcja też powinna być przydatna:
Obszary płatnego parkowania - program pokazuje graficznie obszar płatnego parkowania w europejskich miastach z podziałem na podstrefy (najbardziej jaskrawy kolor = najwyższe ceny za parkowanie) wraz z cennikiem za poszczególne godziny parkowania.
-
Możliwość dodania do istniejącej trasy kolejnego punktu "koniec" z zachowaniem trasy i zmianą obecnego końca na "przez" Często tak mam że załatwiam parę spraw (kilka miejsc do odwiedzenia) i w trakcie dostaję telefon w stylu - "jak Pan wszystko obleci to proszę jeszcze..."
-
Możliwość dodania do istniejącej trasy kolejnego punktu "koniec" z zachowaniem trasy i zmianą obecnego końca na "przez"
Tu się również zgadzam, miewam nieraz również takie przypadki. Krótkie okno przy próbie ustalenia nowego punktu jako koniec o treści - "Czy zamienić obecny punkt Koniec na punkt przez ?"
Poza tym - dwie lub trzy trasy wyznaczone równolegle po podaniu star i koniec i klikamy którą chcemy jechać.
I bardzo mi się podoba narastający sygnał o zbliżaniu się do poi o którym mamy ustawione ostrzeganie. Fajnie to działa w iGo - im bliżej do radaru tym pik-pik jest coraz częstszy :ok:
-
Rukat, ale to już jest :)
Wskazujesz punkt końcowy ma mapie i z menu wybierasz 'przez',
program pyta się, czy zamienić punkt 'koniec' na punkt 'przez', potwierdzasz
i następnie wskazujesz nowy koniec. Chcesz czegoś więcej?
-
Chcesz czegoś więcej?
Ale jednak to o jedno kliknięcie więcej - najpierw musisz zamienić 'koniec' na 'przez' a następnie ustawić nowy 'koniec'.
Wygodniej by było (według mnie) aby pokazując nowy 'koniec' AM zapytała czy poprzedni ustalić jako 'przez'.
-
Chcesz czegoś więcej?
Panie ale my chcemy automatiko ;)
A tak na poważnie to o tym chyba każdy wie tylko to nie upraszcza pracy. Po to jest program, aby robił to za nas - zamiast klikać 2 razy wystarczy raz i na tym właśnie polega ulepszanie oprogramowania :)
-
wiekszosc rzeczy ktore zaproponowales sa w TT.
ciekawe czy cos z tego by wyniknelo.
ja zaproponowalbym aby producent AM opracowal urzadzenie swoje wszystko majace - dostep do sieci, licecncja obejmowalaby pakiet uslug na dany czas itp, cos a'la TT tylko ze polski. wreszcie by sie skonczylo ze dane urzadzenie nie jest wspierane, wskaznik skacze.
pochodna by byl program na inne platformy
co Wy na to?
-
Chwila, moment B) Ale to właśnie teraz jest 'automatiko'!
Stawiam koniec w innym miejscu i od razu mi do niego liczy trasę, a wy chcecie
żebym za każdym razem musiał jeszcze dodatkowo odpowiadać na pytanie.
Weto, nie moim kosztem i tych wszystkich, którzy takiej funkcji nie potrzebują.
Nie mam zamiaru za każdym razem klikać 2x skoro teraz wystarczy raz.
-
A ja mam przeciwną propozycję.
1. Umożliwić łatwe wyłączanie i konfigurowanie dodatków.
2. Zoptymalizować działanie programu, aby nie trzeba było wozić laptopa, który udźwignie AM.
3. Uprościć pliki konfiguracyjne.
4. Dopracować SR i LD.
5. I gdy to wszystko będzie działać dobrze (nie mówię idealnie, wystarczy dobrze), można zrobić ankietę u użytkowników co dodać.
Tak to braknie sprzętu i cierpliwości użytkowników.
-
I jeszcze jedno - zapisywanie ustawień do pliku. Wszystkich ustawień - ustawień w menu, wyświetlania i ostrzegania poi, itd. ...
-
Dolek - jestem za jak najbardziej!
Przenoszenie profilu "np. osobowego" do kolejnych wersji wydaje się być loterią i nie daje 100% zgodności z następną wersją!
-
Dolek - jestem za jak najbardziej!
Przenoszenie profilu "np. osobowego" do kolejnych wersji wydaje się być loterią i nie daje 100% zgodności z następną wersją!
Dolek i J.R.Nysa, a jaką macie pewność, że jak zapiszecie sobie całą konfiguracje do pliku, to po wgraniu nowszej AM ten plik da się bezbłędnie zaimportować. Przecież wiemy, że producent ciągle coś miesza w plikach, więc ta opcja eksportu jest ogólnie świetnym pomysłem, choć w przypadku tego softu bałbym sie o kompatybilność tych ustawień "w górę"
-
Myślę, że nie ma problemu, aby się bezbłędnie zaimportował - nowe funkcje przyjęły by wartości domyślne, a kompatybilność wsteczna nie jest wymagana.
-
Ja bym chciał, żeby trasę dało się przesuwac jak w Google, łapiąc za nią. Żeby nadkładanie było w szerszym zakresie,
czyli po zjechaniu z wyznaczonej trasy, prowadzi nas 60 km poza nią, by potem na nią wrócić, a jak sobie zażyczę,
to nawet i 200 km.
-
To ja proponuję najpierw drobiazg.
Żeby przy tych trójkącikach z wykrzyknikiem (utrudnienia w ruchu niby) było namalowane o co chodzi i z jakim skutkiem (szacowane opóźnienie).
Jak za duże, to klikamy objazd i jazda... :mrgreen:
A z grubej rury to LD, zamiat tych popupów żeby wyświetlał, co wymyślił (czyli miejsce utrudnienia i proponowany objazd, może czas opóźnienia na znalezionym, spowolnionym odcinku) i zapytał czy winszuję sobie z porady skorzystać.
W załączeniu mały screen jak bym to widział - już niejednokrotnie go prezentowałem
-
W ramach pomyslow SF ;-)
-wysyłanie on-line sladu trasy na "zaprzyjaznione" nawigacje.
-wysylanie on-line pozycji z MiploLoc na "zaprzyjaznone" nawigacje z mozliwościa podgladu pozycji w trakcie nawigowania.
-wyswietlanie komunikatu o aktualnej pozycji "zaprzyjaznionej" nawigacji.
-mozliwosc szybkiego wyboru pozycji "zaprzyjaznionej" nawigacji z podgladu / komunikatu jako cel podrozy.
-
W załączeniu mały screen jak bym to widział
I jak mam odpowiedzieć na to pytanie programu?
Poza tym to co załączyłeś do 'duży screen' przymierz się z tą propozycją do małego:
-
to może coś podobnego, co jest w Sygnicu,
warunek musimy mieć włączony gps i w momencie wpisywania ulicy, w pierwszej kolejności, pokazywane są nazwy ulic, które są w pobliżu i mają podobną składnie literową do tego co wklepujemy.
-
W załączeniu mały screen jak bym to widział
I jak mam odpowiedzieć na to pytanie programu?
Poza tym to co załączyłeś do 'duży screen' przymierz się z tą propozycją do małego:
moze tak jak w zalacziku
-
Dobrze, dobrze...
Ale nadal brakuje mi dwóch przycisków.
"TAK" - omijanie zgłoszonego odcinka
"NIE" - jazda przez zgłoszony odcinek
-
To co proponujemy to idea ...... wykonanie to inna bajka ,która oczywiście jest w takim czy innym wykonaniu do zrobienia.
-
Dobrze, dobrze...
Ale nadal brakuje mi dwóch przycisków.
"TAK" - omijanie zgłoszonego odcinka
"NIE" - jazda przez zgłoszony odcinek
np.
Klikasz na A lub B pokazuje sie widok trasy w calosci lub zakres objazdu i wtedy wybierasz "TAK" lub "NIE".
poza tym w "okienku" A lub B moze byc ikona najblizszego manewru
-
A po co te wszystkie pytania, decyzje?
Jedziesz 140km/h i wczytujesz sie w ekran, czy za 2km zjechac z autostrady bo za 15km jest korek? I robisz rekalkulacje, sprawdzasz czy zyskasz, czy stracisz jadac na zaproponowany objazd ... a w tym czasie nie wiesz co sie dzieje na drodze, ktora jedziesz?
Im wiecej decyzji co do rekalkulacji do podjecia, tym bardziej skupia sie uwaga na mapie a nie na drodze.
Nie prosciej, zeby jeden z typow trasy (np. szybka) zawsze decydowal, zeby omijac zatory jezeli jest zysk czasowy, a inny (np. optymalna) w zaleznosci od wielkosci zatoru?
Moment, moment. Czy to juz mniej wiecej tak nie dziala??
-
Ja bym chciał profil autobus,bo ciężarówka ma inne dozwolone szybkości i nie może wjeżdżać do centrum miast.
-
Ja też.
I dla ślepców skórka z dużymi ikonami, napisami, belkami, bym sam nie musiał ich robić.
-
Ja bym chciał profil autobus,bo ciężarówka ma inne dozwolone szybkości i nie może wjeżdżać do centrum miast.
W ogóle ciut inne ograniczenia.
A jechalismy z moja AM autobusem na Mazury przez Warszawę. Wklepałem dane pojazdu itp
Przydałoby się - przydało.
-
Ostrzeganie o radarach, kontrolach po przekroczeniu "bezpiecznej prędkości" (dopuszczalna + xx km/h) - sugerowałem Supportowi,a le wyraźnie odpisali, że nie przewidują wprowadzenia takiego udogodnienia. Teraz aby AM ostrzegała przed radarami w miastach trzeba ustawić ostrzeganie od 40-50km/h, co w warunkach poza terenem zabudowanym jest tylko niepotrzebnym gadaniem (po co mi informacja o kontroli gdy jadę 70 kmh na 90? zakładam, że nie nikogo nie zabiłem i nie jadę pijany :-> ). Nie byłoby to trudne do zrealizowania - wystarczy połączyć ostrzeganie o przekroczeniu prędkości z ostrzeganiem o radarach.
-
Ostrzeganie o radarach, kontrolach po przekroczeniu "bezpiecznej prędkości" (dopuszczalna + xx km/h) - sugerowałem Supportowi,a le wyraźnie odpisali, że nie przewidują wprowadzenia takiego udogodnienia..........
O czym Ty piszesz ??? Domyślnie jest ustawione że ostrzega dopiero po przekroczeniu prędkości dop. na jakiej jest postawiony radar B)
-
Ostrzeganie o radarach, kontrolach po przekroczeniu "bezpiecznej prędkości" (dopuszczalna + xx km/h) - sugerowałem Supportowi,a le wyraźnie odpisali, że nie przewidują wprowadzenia takiego udogodnienia..........
O czym Ty piszesz ??? Domyślnie jest ustawione że ostrzega dopiero po przekroczeniu prędkości dop. na jakiej jest postawiony radar B)
Na pewno piszesz o kategoriach "Fotoradar przenośny", "Radar, pomiar prędkości"? Jeśli byłoby tak jak twierdzisz, to po co w ustawieniach ostrzegania o POI opcja wyboru "Ostrz. powyżej: xx km/h"?
Ustawić sobie w "Fotoradarach stacjonarnych 60 km" ostrzeganie powyżej 60 km/h to ja potrafię...
-
O "radar przenośny" to dopiero teraz napisałeś :ohreally: No dobra mogem się domyśleć ale ... ja nie widzę (słyszę) problemu więc po co komplikować . To moje zdanie Tobie te parę radarów (niepotrzebnych komunikatów)może przeszkadzać więc OK popieram
edit:
Tak sobie myślę : Przecież taki "Przenośny Radar" to jest zaznaczony w konkretnym miejscu gdzie jest jakieś konkretne ograniczenie ,może łatwiej zamiast wprowadzać dodatkowy mechanizm to zlikwidować tą kategorię a poi poprzenosić do "Radar stacjonarny" z odp. ograniczeniem (np. Fotoradarach stacjonarnych 60 km) Co to w końcu robi za różnię czy mnie złapią "z ręki" czy "ze słupka" :-|
-
Tylko nie to.
Ty wiesz ile tego jest (suszarek)?
Obywam się bez nich bez strat na portfelu.
-
Przenośne ze stacjonarnymi w jednym worku, to zdecydowanie zły pomysł.
Ale przenośne + kontrola drogowa, to chyba wszystkim by się spodobało. Ileż to jest dubli w identycznych miejscach. Zrobi się ciszej, a efekt ten sam - trza się mieć na baczności :wink:
-
Przychylam się do wyświetlania (i możliwości wyboru) kilku alternatyw w momencie wyznaczania trasy. Z możliwością konfiguracji, ile i jakich tras ma pokazywać (od 1 - czyli tak jak jest teraz, dla tych co chcą jak najszybciej wyruszyć :) do powiedzmy 3, jak w Navigonie). Wśród opcji "jakie trasy" umieściłbym trasę "z uwzględnieniem" i "bez uwzględnienia" LD, oczywiście w sytuacji gdy użytkownik ma włączoną opcję LD.
Dobrze by też było pokazywać przebieg możliwych "objazdów" z możliwością akceptacji/odrzucenia ale też z jakimś rozsadnym timeoutem i domyślną reakcją na wypadek gdyby warunki na drodze nie pozwalały na analizę wariantów.
-
Proponuję dać opcję podziału mapy na dwie połowy i dać możliwość ustawienia osobnej skali dla obu map. Można w jednej połowie ustawić widok 3D a w drugiej 2D w dużej skali (np 50km) z podglądem LD, i będziemy wiedzieć gdzie są korki i zatory. Opcja przydatna raczej na dużych nawigacjach typu 7". Widziałem takie coś kiedyś chyba w chińskiej nawigacji Careland oczywiście bez LD.
-
ja bardzo po proszę producenta o drogowskazy z nazwami większych miejscowości na którą należy się kierować, czyli takie coś co mamy od dawien dawna w Igo, TomTom i innych. Bardzo by mi to ułatwiło życie podczas jazdy po Polsce, zwłaszcza przy trudniejszych skrzyżowaniach, rozjazdach, ślimakach itp.
-
Ja też mam marzenie, pisałem o tym również do producenta:
chciałbym aby dla dodano możliwość dodawania czegoś w rodzaju "znaczników" w LiveDrive! o których możnaby włączyć sobie ostrzeganie. Coś jakby integracja LiveDrive i programu SpeedAlarm.
pozdrawiam
pliers
-
Z mojej strony propozycja możliwości zapisania śladu i dodania go zaraz do mapy.
Powstaje nowa droga, jedziemy nią i zapisujemy ślad. Po zakończeniu zapisywania mogłoby się pojawiać menu z możliwością zapisu lub odrzuceniem i zapisaniem jako normalny, dotychczasowy ślad. Gdy jedziemy ponownie tą trasą droga jest już dodana na mapie.
-
Limit skali wyświetlania POI odzdzielnie przynajmniej dla każdej kategorii.
Będąc w trasie chciałbym pewnie widzieć stacje paliw nawet przy skali 20km ale już bankomatów - raczej nie.
-
Ostatnio, jadąc nowiutka Insygnią i korzystając z wbudowanej nawigacji firmowej miałem okazję skorzystać z funkcji pokazującej najbliższe stacje benzynowe leżące na mojej trasie. Odpowiednia pulsująca ikonka (dystrybutora) samoczynnie pojawiała się ekranie w tym samym momencie gdy zapaliła się kontrola rezerwy. Jedno kliknięcie i widzę listę stacji z odległościami do tych stacji do których mam szansę dojechać. Drugie kliknięcie na wybraną stację (wybrałem Bliska) spowodował automatycznie dodanie punktu pośredniego do bieżącej trasy. I już - czysta przyjemność.
Robiąc się na starość wygodny bardziej cieszy mnie taki drobiazg niż super "fjuczer" omijania korków w wydaniu AM.
Ech, funkcja 'rezerwa' marzy mi się już ponad 4 lata:
http://pdaclub.pl/forum/betatesty/czas-na-automape-4-0-rc/msg422243/#msg422243 (http://pdaclub.pl/forum/betatesty/czas-na-automape-4-0-rc/msg422243/#msg422243)
To jedna z 'moich tęsknot', której nie spotkałem dotąd w żadnym programie.
dzięki za info że to już gdzieś istnieje, choć Insygnii chyba z tego powodu nie kupię :wink:
-
Ech, funkcja 'rezerwa' marzy mi się już ponad 4 lata:
To jedna z 'moich tęsknot', której nie spotkałem dotąd w żadnym programie.
kolejna dodatkowa i zupełnie bezsensowne opcja w AM
W oprogramowaniu Opla jest to o tyle ciekawe, że "zapalenie rezerwy" jest zintegrowane z nawigacją... i to ma sens.
W oprogramowaniu AM była by to kolejna opcja gdzie trzeba boś ustawiać z palca, klikać kolejne dane... które i tak mają się nijak do tego ile nam spali samochód. Dla kogo to by miało niby być ? Dla jakiejś małej grupki fascynatów którzy będą się bawić na odcinku praca-dom ?
Od kilkunastu lat robione są samochody które posiadają komputery przeliczające aktualne spalanie i posiadane paliwo na zasięg. I to w zupełności wystarczy.
Zamiast obciążać program takimi kolejnymi niepotrzebnymi i bezsensownymi bezdetami niech dopracują to co jest by w końcu działało właściwie.
-
Limit skali wyświetlania POI odzdzielnie przynajmniej dla każdej kategorii.
Będąc w trasie chciałbym pewnie widzieć stacje paliw nawet przy skali 20km ale już bankomatów - raczej nie.
.... to raczej możliwość zapisania listy wyświetlania, można by wtedy załadować inny zestaw na trasę, a inny do wędrówki pieszej np. po obcym mieście.
-
Ja uważam, że funkcja "rezerwa" to bardzo dobry pomysł, trzeba by tylko "z głową" ją zrobić. Można by np. dodać do swoich ulubionych dodatkową ikonkę "tankuj" i po zdeklarowaniu zasięgu rezerwy pojawi się odpowiednia lista stacji, a po wybraniu stacji punkt doda się jako "przez".
-
.. a nie lepiej po protu spojrzeć na deskę rozdzielczą gdzie jest wskaźnik paliwa i w odpowiedniej chwili zatrzymać się na najbliższej stacji ?
-
Chciałbym żeby Hołek zamiast komunikować "zwolnij" podawał komunikat oparty na ograniczeniach prędkości na danym odcinku - np: "ograniczenie prędkości - 70km/h"
Rzadko patrzy się na wyświetlacz, czasami wyświetlacz jest słabo widoczny w słońcu, a komunikat zwolnij nie daje informacji o ile. Oczywiście uruchamiany tak jak do tej pory łącznie z dostępną obecnie możliwością.
-
.. a nie lepiej po protu spojrzeć na deskę rozdzielczą gdzie jest wskaźnik paliwa i w odpowiedniej chwili zatrzymać się na najbliższej stacji ?
A nie lepiej wiedzieć jak już spojrzysz na ten wskaźnik, czy dalej możesz śmiało
ciąć autostradą, bo najbliższą stację na trasie masz w zasięgu, czy przypadkiem
nie powinieneś nerwowo rozglądać się za najbliższym zjazdem do miasta,
bo do najbliższej na trasie już raczej nie dojedziesz?
W oprogramowaniu AM była by to kolejna opcja gdzie trzeba boś ustawiać z palca, klikać kolejne dane... które i tak mają się nijak do tego ile nam spali samochód. Dla kogo to by miało niby być ? Dla jakiejś małej grupki fascynatów którzy będą się bawić na odcinku praca-dom ?
Ten cytat to najlepszy dowód, że nic nie zrozumiałeś z tej idei.
W mieście, na odcinku praca-dom to może Ty byś próbował jej używać,
ja na pewno nie. Nie wiem też skąd wziąłeś jakieś dane do wpisywania z palca
i co ma do tego spalanie.
To ma działać tak:
- komputer pokładowy właśnie zasygnalizował, że pozostało paliwa na 80km
- dotykasz 2x ekranu (Twoje Menu>Rezerwa) i dowiadujesz się, że na trasie
którą jedziesz a której nie znasz, najbliższa stacja jest za 40km więc możesz spokojnie jechać dalej, albo że jest za 87 kilometrów, więc masz 2 wyjścia,
albo radykalnie zwalniasz, żeby zmniejszyć spalanie i do niej dojechać,
lub szukasz bliższej stacji, nadkładając już trochę drogi, bo bezpośrednio
przy trasie takiej nie ma.
-
A tak całkiem na marginesie, to czy zamiast kłócić się o to co producent AM ma do niej dołożyć wedle naszych życzeń, może po prostu zamienić to na jedno jedyne życzenie - by w kolejnej wersji (nie wiem 7, 8) - dołożyć system wtyczek, pisanych przez samych użytkowników, na ich własną odpowiedzialność i nie ingerujących w sam program? Taka wtyczka mogłaby być pisana
w jakimś języku skryptowym = interpretowanym przez silnik AM, a to co by robiła, to już kwestia wyobraźni piszącego. Myślę że tu tkwi ogromny potencjał do wykorzystania przez producenta... Wtyczki mogłyby być płatne = zintegrowane w systemie, co więcej: takie rzeczy jak Traffic czy LiveDrive też mogłyby być napisane własnie jako taka wtyczka, którą można sobie włączyć lub wyłączyć. Ba! Jakby kto chciał, to mógłby sobie wyłączyć dosłownie wszystko i jechać na gołej mapie, bez POI, bez komunikatów głosowych, bez nawet pilota!
Przykłady wtyczek:
1. Rezerwa
2. Rozwinięcie rezerwy: Prowadź do i tu do wyboru np. 5 ulubionych kategorii POI, np. najbliższa Żabka, najbliższe Panie itd...
3. "Jeśli do najbliższego fotoradaru/kontroli drogowej jest <= 5 km, wyświetlaj stały napis, zmień kolor ekranu itd..."
4. Wybór kilku tras podczas liczenia wraz z ich wizualizacją + podsumowanie zużycia, kilometrażu
5. Wtyczka pozwalająca na złapanie trasy jak w Google Maps i ciągnięcie jej po drogach aż trafimy w taką jak potrzebujemy
6. Wtyczka która pozwala wybrać kategorie dróg którymi chcemy się poruszać lub wybrać ile maksymalnie km po drodze danej kategorii możemy przejechać per trasa
Itd. itp...
-
oooo...
i to jest niegłupi pomysł (o ile jest do zrealizowania)
AM w jakieś tam podstawowej wersji ale sprawnie działającej i mega-stabilnej a reszta gadżetów na tzw. wtyczki.
PS
żeby nie było, że ktoś robić ma to za darmo, to pobranie takiej dodatkowej wtyczki kosztować jakieś nieduże pieniądze....może np. 2 pln ?
Jeżeli wtyczka okazuje się dobrze działająca i pomysłowa... to autor ma z tego jakieś pieniądze i będzie to rozwijał dalej.
-
Nie trzeba znać kodu, jesli byłby podsystem do obsługiwania takich wtyczek. Zresztą, obsługa skórek to własnie coś
w tym stylu. Rozszerzyć to na całą AM i już można realizować swoje marzenia... Producent zaś mógłby się skupić wtedy
na mapach i optymalizacji silnika...
-
To ma działać tak:
- komputer pokładowy właśnie zasygnalizował, że pozostało paliwa na 80km
- dotykasz 2x ekranu (Twoje Menu>Rezerwa) i dowiadujesz się, że na trasie
którą jedziesz a której nie znasz, najbliższa stacja jest za 40km więc możesz spokojnie jechać dalej, albo że jest za 87 kilometrów, więc masz 2 wyjścia,
albo radykalnie zwalniasz, żeby zmniejszyć spalanie i do niej dojechać,
lub szukasz bliższej stacji, nadkładając już trochę drogi, bo bezpośrednio
przy trasie takiej nie ma.
I to jest słuszna słuszność. Czasami trasy nie znamy i może się okazać, że jedyna stacja leży poza trasą.
Jestem za.
-
A może najprościej żeby dodać "CPNy" pod ikoną "Jedź po pomoc" :-| Jest tam: szpital ,policja, apteka, lekarz, to dodać jeszcze "stacja paliw " i działa :ok: trochę głupio ze pod ikoną "wypadek" :mrgreen:
-
trochę głupio ze pod ikoną "wypadek" :mrgreen:
Może być (jak trzeba jechac po piwo czy gumki) ;) :grin:
-
tym bardziej ikona "wypadek" jest bez sensu, jak nie ma się komunikacji LD
-
Co LD ma do tego ?
-
jak masz LD, to możesz/powinieneś mieć możliwość "zgłosić" wypadek dla innych również posiadających aktywną tą funkcję
a to, że podpięte są tam jeszcze inne dziwne funkcje jest imo błędem logicznym
-
RUKAT pisał o tym:
-
no i tu jest trochę bez sensu..
bo skoro jest ikona WYPADEK to z czym masz pierwsze skojarzenie ?
a/ zdarzenie drogowe gdzie są poszkodowani + możliwy zablokowany ruch na danym odcinku ----> trzeba ostrzec innych o utrudnieniach
b/ szukaj najbliższej działającej apteki
c/ szukaj najbliższego lekarza jakiejś tam nie sprecyzowanej specjalizacji i nie wiadomo czy nie jest na urlopie lub dyżurze
d/ szukaj najbliższego posterunku Policji by iść tam na piechotę lub jechać (bo pewnie nie możesz do nich zadzwonić)
-
A może najprościej żeby dodać "CPNy" pod ikoną "Jedź po pomoc" :-| Jest tam: szpital ,policja, apteka, lekarz, to dodać jeszcze "stacja paliw " i działa :ok: trochę głupio ze pod ikoną "wypadek" :mrgreen:
Ja napisałem co LD ma do tego, a RUKAT o 'wyszukiwarce'. Nazwę ikony można zmienić.
-
Chyba jednak to nie jest dobry pomysł. :S Naciśnięcie np. "szpital" wyszukuje szpital najbliższy i to jest słuszne .W razie wypadku wszystkie plany biorą w łeb i jedziemy do szpitala jak najszybciej . Natomiast gdy zapali się "rezerwa" to mamy jeszcze sporo czasu i interesuje nas stacja nie najbliższa tylko bliska (nie mylić z "Bliska" :E ) i po drodze i nie każda tylko określonych sieci więc to jednak musiał by być oddzielny mechanizm wyszukiwania z możliwością ustawienia naszych preferencji
-
Dodajmy - mechanizm - dość prosty w realizacji. Jedyny parametr do ustawienia przez użytkownika to minimalny zasięg jego samochodu na rezerwie (wartość z resztą dość zbliżona w bardzo wielu samochodach).
-
Zwizualizowałem funkcję 'rezerwa' i rozwinąłem zgodnie z sugestią q1w2
Wersja roszerzona to bieżąca informacja o najbliższym POI przy trasie
(kategoria definiowana przez uzytkownika) ze wskazaniem z której strony trasy się znajduje. Po wskazaniu pola z przytrzymaniem otwierałaby się lista POI
tej kategorii przy trasie, ta sama która jest obecnie dostępna drogą:
Menu>Prowadź do>POI>Przy trasie>wybrana kategoria>lista
Opcja byłaby kolejną (dziewiątą) możliwością wyboru zawartości pola w pilocie
Tak by to mogło wyglądać:
-
Zwizualizowałem funkcję 'rezerwa' i rozwinąłem zgodnie z sugestią q1w2
[...]
Tak by to mogło wyglądać:
Bardzo mi się podoba ten pomysł "wybranego POI" i jego umieszczenie w pilocie. Taka informacja na pewno przyda się na nieznanych terenach.
Widzę 2 problemy:
1. W orientacji pionowej i tak jest mało pól pilota i trzeba będzie zrezygnować, z któregoś z kluczowych (u siebie ustawiłem "następny manewr", "dojazd o" i "do celu" - wszystko przydatne)
2. Jeśli główne przeznaczenie tej funkcji to "rezerwa", co w sytuacji kiedy w wyniku działania LD, AM zmieni trasę? Może się okazać, że następna stacja na nowej trasie przekracza nasz zasięg.
-
Cóż, przez większość czasu wiadomość o odległości do stacji jest zbędny zaśmiecaniem ekranu. Potrzebna jest co kilka godzin jazdy. Do tego sama odległość nic nie daje, potrzebna jest trasa.
Lepszym rozwiązaniem byłoby umieszczenie tego w menu kontekstowym. Klikamy w ekran, następnie w ikonkę POI i już mamy trasę. A gdy nie potrzebne nie blokowałoby pola w pilocie.
-
1. Trudno, skoro są dostępne tylko 3 pola, to trzeba będzie wybierać informacje
bardziej przydatne w danej chwili, na szczęście zmiana zawartości pól pilota
jest szybka i bezbolesna.
2. Ja w ogóle nie przewidywałem deklarowania zasięgu na rezerwie, bo
bez spięcia z komputerem pokładowym i tak to nie może działać jak należy
Ewentualnie można by było podobnie jak przy przekroczeniu prędkości
zasygnalizować kolorem jeśli w razie zmiany trasy odległość do stacji by wzrosła.
Połączone: Październik 15, 2011, 00:43:01
Do tego sama odległość nic nie daje, potrzebna jest trasa.
Pilot z definicji bez trasy jest niewidoczny.
-
Chodziło mi zmodyfikowaną trasę z punktem przez paliwodajnię.
edit: literówka.
-
Ja też mam marzenie, pisałem o tym również do producenta:
chciałbym aby dla dodano możliwość dodawania czegoś w rodzaju "znaczników" w LiveDrive! o których możnaby włączyć sobie ostrzeganie. Coś jakby integracja LiveDrive i programu SpeedAlarm.
Bardzo o tym marzę. Kiedyś próbowałem jeździć z telefonem z włączonym speedalarmem, ale doszedłem do wniosku, że to jednak przesada. Natomiast taka funkcjonalność w AM jest jak najbardziej potrzebna.
-
Kolejne marzenie:
aby łatwiej zlokalizować nteresującą mnie miejscowość chciałbym mieć możliwość np. wyboru
1. najbliższej
2. np. w danycm województwie / w promieniu xxx km
3. w pobliżu miasta: xxx
Czasem mnie drażni gdy kliknę Prowadź do/ Adres/ np. Jasionka (bo akurat mam ochotę jechać "śladem" Gesslerowej) a tam lista chyba z 10 miejscowości. Wiem że ta interesująca mnie jest koło Rzeszowa, więc np. jeśli jest więcej niż 3-5 miejscowości o tej samej nazwie, wyskakiwałoby okno wyboru np. w okolicy jakiego miasta chcę ją znaleźć.
Innym rozwiązaniem byłoby pokazanie kilku (wszystkich) ich na mapie równocześnie ale AM chyba nie lubi pokazywać czegokolwiek (np. dwóch różnych tras) równocześnie.
-
Innym rozwiązaniem byłoby pokazanie kilku (wszystkich) ich na mapie równocześnie ale AM chyba nie lubi pokazywać czegokolwiek (np. dwóch różnych tras) równocześnie.
teoretycznie nie ma potrzeby bo:
- trasę a dokładnie typ trasy wybrałeś już wcześniej i wiesz na jakiej zasadzie powinna być wyliczona
ale praktycznie w obecnych wersjach AM (i tylko AM) miało by to sens bo:
- wybierając jakiś typ trasy nie masz pojęcia czy to co ci się wydawało, że wybrałeś jest tym samym co wymyślili programiści
-
osobiście sam bardzo często przełączam trasę Optymalna/Szybka, czasem nawet w trakcie jednej podróży, chciałbym mieć możliwość obejrzenia różnic między nimi.
Nie chcę dyskutować na ten temat bo to przede wszystkim nie ten wątek. Chciałbym żeby tak było i już.
-
Zwizualizowałem funkcję 'rezerwa' i rozwinąłem zgodnie z sugestią q1w2
Ja dodałbym do "Rezerwy" jeszcze opcję "Umieram z głodu!".
Po raz pierwszy szukałem przy trasie czegoś do zjedzenia.
Com się naszukał i najeździł po poboczach, zanim wpadłem na pomysł "Szukaj POI->Gastronomia"...
Połączone: Październik 18, 2011, 14:55:02
PS. Ponownie odsyłam do Igo, funkcja (nazwana nie wiadomo czemu) Objazd (zamiast Zjazd).
Może po prostu wystarczy zerżnąć pomysł :).
-
a ja bym chciał funkcję:
Truck up i North up , po to by AM nie myliła nawigującego . Ten temat był już wałkowany wiele razy.
oraz
odsunięcie strzałki od dolnego brzegu ekranu
oraz
dodanie wreszcie nazw rzek
oraz
skalowanie kursora GPS (oderwanie go od menu Powiększenie mapy
-
jeszcze opcję "Umieram z głodu!"
dobre i przydatne :ok:
-
"Nord up" to akurat jest :P wystarczy odhaczyć obracanie ekranu w kierunku jazdy B)
A co do "Track up" to ćwiczyłem to kiedyś w turystycznym garminie i jeśli sytuacja była prosta tzn.trasa szła generalnie w jednym kierunku a tylko ja poruszałem się w bok to ok. ale gdy trasa była "pokręcona" to navi pokazywała nie koniecznie to czego byśmy oczekiwali tak że przy "track up" bym się nie upierał :-|
-
Co to jest "truck up"?
-
"Track up" (a nie truck up! sorry) robi to że mapę masz zorientowaną zawsze w kierunku jazdy.
Rukat, ale Track up masz od skali ~~65km a powyżej 65 km mapa automatycznie przeskakuje na North up. i to często dezorientuje. Nie bardzo rozumiem co piszesz - że "gdy trasa była pokręcona to niekoniecnie pokazywała to czego byśmy oczekiwali". Ja bym oczekiwał żeby mapa była zorientowana niezależnie od skali. A jak kto chce mieć North ub to sobie wciska przycisk North up. i ma morze nad głową a Tatry pod nogami ;)
-
Przecież ten "track up" jest w defaulcie i inaczej nie da rady (przynajmniej w 3D), w 2D chyba można wybrać.
-
Nie to ja zrozumiałem co innego :mrgreen: W turystycznym garminie mam tak że mapa może być ustawiona zawsze punktem docelowym do góry (i to nazywa się "track up") ale to się sprawdza tylko przy nawigacji "na przełaj " i dlatego się dziwiłem :ohreally: a tu chodziło o to żeby nie przełączało automatycznie przy przekroczeniu pewnej skali
-
ja bardzo po proszę producenta o drogowskazy z nazwami większych miejscowości na którą należy się kierować, czyli takie coś co mamy od dawien dawna w Igo, TomTom i innych. Bardzo by mi to ułatwiło życie podczas jazdy po Polsce, zwłaszcza przy trudniejszych skrzyżowaniach, rozjazdach, ślimakach itp.
1. Ja też uważam, że ta funkcja przydałaby się bardzo na nieznanych trasach zwłaszcza zagranicznych (funkcjonalnie i praktycznie jest to rozwiązane w IGO nawet na ekranach 3,5).
2. Wreszcie przystosowanie programu AM EU do korzystania z odbioru TMC (przydatne w krajach poza Polską) gdyż AM EU nie oferuje tam żadnego systemu informowania o zdarzeniach drogowych i prawdopodobnie nic własnego tam nie zrobi.