PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych
Nawigacja GPS => AutoMapa => Wątek zaczęty przez: twinsen w Styczeń 24, 2011, 13:36:24
-
Powiedzcie, jak przy włączonym SR ominąć Kraków? Zawsze, ale to zawsze gdy wyznaczam trasę
z Będzina, ul. Jesionowa, do Wetliny, w opcji szybkiej lub optymalnej - trasa zawsze prowadzi przez
centrum Krakowa. W Kraków nie lubię wjeżdżać, bo wiem że zawsze, ale to zawsze jest tam korek.
Jak zatem sprawić, by poprowadziło przez obwodnicę Krakowa? Albo samoczynnie omijało ten Kraków
"górą" np. przez Skałę, Proszowice? W ogóle przydałoby się żeby pojawił się nowy profil wyznaczania
trasy, z pomijaniem centrów miast "na siłę", nawet jeśli z wyliczeń SR wynikałoby co innego.
-
Powiedzcie, jak przy włączonym SR ominąć Kraków? Zawsze, ale to zawsze gdy wyznaczam trasę
z Będzina, ul. Jesionowa, do Wetliny, w opcji szybkiej lub optymalnej - trasa zawsze prowadzi przez
centrum Krakowa. W Kraków nie lubię wjeżdżać, bo wiem że zawsze, ale to zawsze jest tam korek.
Jak zatem sprawić, by poprowadziło przez obwodnicę Krakowa? Albo samoczynnie omijało ten Kraków
"górą" np. przez Skałę, Proszowice? W ogóle przydałoby się żeby pojawił się nowy profil wyznaczania
trasy, z pomijaniem centrów miast "na siłę", nawet jeśli z wyliczeń SR wynikałoby co innego.
U mnie szybka i optymalna mijają Kraków jak na załączonym screenie SR włączone
-
Na trasie którą podałeś - u mnie Kraków jest traktowany jak na obrazku. Trasa oczywiście szybka. Włączony SR.
Możesz też zapytać Bilunia jak tu zrobić "lepiej" :mrgreen:
-
Powiedzcie, jak przy włączonym SR ominąć Kraków?
Zawsze, ale to zawsze gdy wyznaczam trasę z Będzina, ul. Jesionowa, do Wetliny,
w opcji szybkiej lub optymalnej - trasa zawsze prowadzi przez centrum Krakowa ...
Chyba będziesz musiał zacząć od 'wyspowiadania się' ze swoich ustawień.
U mnie tak samo jak piszących wyżej trasy szybkie i optymalne prowadzą obwodnicą,
próbowałem nawet różnych ustawień, różnych dat i czasów startu i ...
nigdy, ale to nigdy trasa nie prowadziła przez centrum Krakowa
-
Potwierdzam słowa NM. pozdr
-
Od Balic przed Krakowem aż do Szarowa przed Bochnią jest piękna :proud: autostrada i nie ma żadnego powodu aby jechac przez centrum Krakowa, no chyba, że się chce koniecznie, ale ja nie polecam. Jeżeli Automapa chce kierowac do centrum, to po prostu nie słuchać :wink: jej, i to wszystko.
-
Możesz też zapytać Bilunia jak tu zrobić "lepiej" :mrgreen:
Nie tak dawno prosiłem, by Pan sobie o mnie "gęby" nie wycierał.
-
Chyba będziesz musiał zacząć od 'wyspowiadania się' ze swoich ustawień.
U mnie tak samo jak piszących wyżej trasy szybkie i optymalne prowadzą obwodnicą,
próbowałem nawet różnych ustawień, różnych dat i czasów startu i ...
nigdy, ale to nigdy trasa nie prowadziła przez centrum Krakowa
Dokladnie tak, zarówno z SR jak i bez, prowadzi dookoła Krakowa ( instalacja AM a'la Kowalski, czyli bez żadnej ingerencji w ustawienia ).
-
Chyba będziesz musiał zacząć od 'wyspowiadania się' ze swoich ustawień.
Ustawienia domyślne po instalacji, jedynie:
- promy omijaj
- drogi płatne omijaj
- autostrady OK
- unikanie dróg gruntowych
- unikanie zawracania nadkładając 10 km
- unikanie gruntowych nadkładając 5 km
Profile prędkości wyłączone (korzysta z danych mapy + SR).
-
Twinsen, przy Twoich ustawieniach trasę przez Kraków uzyskałem tylko w wersji optymalnej,
szybka nadal prowadzi po bezpłatnym odcinku A4.
Możesz też zapytać Bilunia jak tu zrobić "lepiej" :mrgreen:
Nie tak dawno prosiłem, by Pan sobie o mnie "gęby" nie wycierał.
Jachraniak, upominam Cię, nie wycieraj sobie gęby o Bilunię! To niehigieniczne, jeszcze się czymś zarazisz ...
-
Ustawienia domyślne po instalacji, jedynie:
A suwak dokładności obliczania gdzie?
-
Ustawienia domyślne po instalacji, jedynie:
A suwak dokładności obliczania gdzie?
Tak jak po instalacji, lekko w lewo jest, nie ruszam. Ale okazało się, że przyczyna była prozaiczna: mimo wyboru trasy szybkiej w ustawieniach, podczas przeliczania trasy wskakiwała "optymalna" i nie zauważyłem tego. Dziwne, bo powinien wybierać
z ustawień, a nie pamiętać jakieś zmiany w tym miejscu lokalnie... W każdym razie omija już Kraków obwodnicą i o to mi chodziło :)
-
To przesuń go na maksa w lewo, bo będą Ci wychodziły trasy jak w postach Bilunii :).
-
Odświeżam temat. Najnowsza AM 6.8, świeżo po instalacji.
- pomijanie dróg lokalnych miejskich
- nadkładanie bez zawracania do 10 km
- pomijanie dróg gruntowych nadkładając 5 km
- trasa szybka
- drogi płatne pomijaj/autostrady OK/promy pomijaj
- start Będzin, Jesionowa 7
- koniec Wetlina
- LiveDrive wyłączone, Smart Routes włączone
Wyznacza trasę obwodnicą Krakowa. Czyli jest OK. Ale konfiguruję dalej i wgrywam sobie blokady z Miplo,
jak to zawsze czynię gdy wyjdzie nowa wersja Automapy (kartę formatuję, FS Loox n560 - hard reset).
Po wgraniu blokad z Miplo, trasa przeliczana o dowolnej porze dnia wygląda tak:
(http://images8.fotosik.pl/1522/0e2c43e180c7a675.jpg)
Może to jakiś babol?
-
U mnie też przez centrum, a po pobraniu 'Traffic' dla Krakowa tak:
-
Może to jakiś babol?
Nie, blokady powodują zamknięcie węzła Modlniczka który na mapie
jest już otwarty, a podobno jeszcze nie jest przejezdny,
a bez niego omijanie Krakowa zdaniem AM już się nie opłaca.
-
No to się wyjaśniło. Czyli teraz trzeba poszukać tej blokady na węźle i ją ręcznie sobie usunąć...
Ciekawe ile takich przypadków jeszcze jest. A może po prostu ktoś władny niech usunie to z Miplo?
"Lokalizacja: węzeł Modlnica
Okres: 2010-04-06 10:00 - 2011-05-11 00:00
Odcinek: 1.91 km
Śr. opóźnienie: 2
Skierowanie ruchu na nowowybudowaną lewą jezdnię od strony Olkusza w obrębie węzła."
2 minuty to żadne opóźnienie, zaś przejechać się da...
-
No to się wyjaśniło. Czyli teraz trzeba poszukać tej blokady na węźle i ją ręcznie sobie usunąć...
"Lokalizacja: węzeł Modlnica...
Skierowanie ruchu na nowowybudowaną lewą jezdnię od strony Olkusza w obrębie węzła."
To brzmi, jak Rondo Ofiar... w przebudowie.
Tam ciągle mieszają i trwać będzie do sierpnia... podobno bieżącego roku
Modlnica jest pięknie przejezdna z kierunku Olkusza w stronę Balic i na obwodnicę (jeszcze nie płatną)
-
No to skoro tak, to gdzie są miejscowi bądź 'częstoprzejezdni'? :mysli:
tam są 4 blokady:
http://www.miplo.pl/point.php?p=U7aqW8J8 (http://www.miplo.pl/point.php?p=U7aqW8J8)
http://www.miplo.pl/point.php?p=mpWIgzD5 (http://www.miplo.pl/point.php?p=mpWIgzD5)
(znaczy zostały te dwie, rano były jeszcze dwie inne)
jeśli któraś jest już nieaktualna to zgłoście do usunięcia i sprawa załatwiona.
-
Tamtędy nie jechałem :(
Miałem na myśli przejazd z Olkusza przez Jasnogórską, w prawo na Pasternik i przez węzeł Modlniczka na obwodnicę.
-
http://www.miplo.pl/point.php?p=U7aqW8J8 (http://www.miplo.pl/point.php?p=U7aqW8J8)
http://www.miplo.pl/point.php?p=mpWIgzD5 (http://www.miplo.pl/point.php?p=mpWIgzD5)
Z tego, co wiem to te blokady są prawidłowo wprowadzone. Odcinek łączący węzeł Radzikowskiego z węzłem Modlnica nie jest jeszcze gotowy (jechałem tam kilka tyg. temu), a bez tych blokad AM prowadzi tamtędy. Wobec tego blokady są niezbędne.
Połączone: [time]Marzec 26, 2011, 23:21:13[/time]
Odcinek łączący węzeł Radzikowskiego z węzłem Modlnica nie jest jeszcze gotowy (jechałem tam kilka tyg. temu)
Chociaż... proszę zerknąć: http://www.krakow.gddkia.gov.pl/wydarzenia/archiwum/107-budowa-dk-94-wezel-radzikowskiego-wezel-modlnica (http://www.krakow.gddkia.gov.pl/wydarzenia/archiwum/107-budowa-dk-94-wezel-radzikowskiego-wezel-modlnica) na samym dole termin: luty 2011. Bez sprawdzenia "organoleptycznego" nie będziemy wiedzieć czy tam się jeździ...
Żeby jednak nie było tak miło to informacja z marca: http://www.krakow.gddkia.gov.pl/wydarzenia/2011/1340-radzikowskiego-modlnica (http://www.krakow.gddkia.gov.pl/wydarzenia/2011/1340-radzikowskiego-modlnica)
-
Dla Krakowa jeszcze taki przydatny link: Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie (http://zikit.krakow.pl/images/stories/mapa/mapa1h.html)
-
Z tego, co wiem to te blokady są prawidłowo wprowadzone. Odcinek łączący węzeł Radzikowskiego z węzłem Modlnica nie jest jeszcze gotowy (jechałem tam kilka tyg. temu), a bez tych blokad AM prowadzi tamtędy. Wobec tego blokady są niezbędne.
Owszem, już wiem na czym rzecz polega. Natomiast dziwne dla mnie jest to, że wobec tych blokad wpuszcza w zakorkowane
centrum Krakowa, zamiast ominąć miasto w jakiś inny sposób. Np. "górą" przez Proszowice/Nowe Brzesko (gdy się jedzie na wschód),
bądź DK79 - gdy się jedzie w drugą stronę. Ja przy włączonym SR osiągnąłem efekt o który mi chodzi dopiero gdy włączyłem
profile prędkości i zredukowałem prędkość w mieście do 10 km/h...
-
Ja przy włączonym SR osiągnąłem efekt o który mi chodzi dopiero gdy włączyłem profile prędkości i zredukowałem prędkość w mieście do 10 km/h...
Przecież to bez sensu... po co używać profili i SR na raz? Albo śmigasz na profilu, jest nawet podobno jeden taki profil, który powoduje że ten bezużyteczny program jakim jest AM zaczyna działać, albo na danych SR które moim skromnym zdaniem mimo niedoskonałości są o wiele lepsze niż nawet ten najlepszy profil.
Przykład
Trasa z wyłączonym SR
(http://pdaclub.pl/forum/automapa/livedrive!-test-wyznaczania-trasy-zrzuty-komentarz/?action=dlattach;attach=36305;image)
Trasa z włączonym SR i wyłączonym LD
(http://pdaclub.pl/forum/automapa/livedrive!-test-wyznaczania-trasy-zrzuty-komentarz/?action=dlattach;attach=36297;image)
Trasa z włączonym SR i wączonym LD
(http://pdaclub.pl/forum/automapa/livedrive!-test-wyznaczania-trasy-zrzuty-komentarz/?action=dlattach;attach=36299;image)
-
Przecież to bez sensu... po co używać profili i SR na raz?
Obrazki jakieś małe, nic nie widać :) Popraw proszę.
Co do kombinowania to różnie można ustawiać bez SR, z SR i LD czy tylko profile.
Mnie po prostu chodzi o to, by AM potrafiła omijać centra miast, nawet jeśli wiąże się to z jechaniem
po drogach drugorzędnych asfaltowych. Być może z logiki i z SR wynika, że przez centrum Krakowa
byłoby lepiej, albo to że nie opłaca się jechać obwodnicą jeśli jeden węzeł przed wjazdem na nią
jest jakaś blokada. Ja po prostu nie lubię jeździć przez centra miast. Takiej trasy w AM nie ma,
więc trzeba kombinować :) Ale absolutnie nie narzucam nikomu takiego myślenia - jedynie pytam
czy się da :)
-
Rozumiem blokady na odcinkach nie oddanych do ruchu... No ale mimo wszystko wg SR trasa Bochnia-Chrzanów (i z powrotem) nie prowadzi przez centrum Krakowa. Musisz mieć coś gdzieś skopane...
Połączone: Marzec 28, 2011, 14:54:37
Sprawdzałem trasę Bochnia-Chrzanów gdyż pokrywa się ona z tą która stanowiła istotę Twojego problemu... Jednocześnie sprawdzałem co napisał JR... Pobrałem LD i wyszło to:
http://pdaclub.pl/forum/automapa/livedrive-i-smartroutes-w-nowej-am-6-8/msg1472068/#msg1472068 (http://pdaclub.pl/forum/automapa/livedrive-i-smartroutes-w-nowej-am-6-8/msg1472068/#msg1472068)
SR - prowadzi po szybkich odcinkach (gdy masz szybka)
LD - wspomaga SR
Sugeruję jeździć używając powyższych technologii :ok: