To że AM nie ma omijania płatnych dróg to duży minus, ale jak się pokombinuje to się da to zablokować.
Wcale nie trzeba niewiadomo jak kombinować. Po prostu należy tapnąć na kilka punktów (na wjazdach na autostradę w każdym kierunku ruchu) i skorzystać z opcji blokuj odcinek drogi.
No tak a pozniej jak bedziesz chcial jednak pojechac do odblokowac, pozniej znowy zablokowac, pozniej znowu odblokowac...
To ze da sie, nie oznacza, ze jest to szczyt wygody i/lub intuicji... opcja z pytaniem, ala TomTom, bylaby jednak wygodniejsza.
Podalem ja jako przyklad jak to mozna rozwiazac, latwo prosto i przyjemnie, a nie zeby udowadniac czy TomTom jest lepszy czy tez gorszy od AM, jak niektorzy to zaraz odebrali.
To program ma sluzyc Tobie a nie Ty programowi 
to prawda, chcialem objechac A4 na pewnym odcinku i co sie "natapowalem"

to moje. blokuj, punkt posredni, zmiana sposobu wytyczania, zakres, ..... zle znow wraca na A4 i tak w kolko z 20min. Cale szczescie ze bylem pasazerem i moglem poswiecic na to czas.
Po wielkich bolach udalo sie wreszcie ... i ZONK wytyczyla trase do punktu poprzez polna droge. Oczywiscie nie musielismy tam wjezdzac

, no ale przy okazji dowiedzielismy sie jak dokladne mapy posiada AM

i jakiej jakosci mamy zawieszenie

.
Tak na marginesie to 2 rzeczy bardzo mi przeszkadzaly:
1- nieprzezroczystosc wytyczonej trasy > nie widac klasy drogi po ktorej jest wytyczona trasa
2- po przeliczaniu trasy wyswietlanie calej trasy > trzeba wracac w okolice punktu pozycji, zoom, przesun, zoom, przesun, oops za duzo, unzoom .... szukac trasy aby analizowac jej przebieg i na biezaco starac sie skorygowac trase.
Wiem ze wszystkim sie nie dogodzi i waznym jest aby zobaczyc czy z Jeleniej do Lidzbarka nie jedziemy przez Szczecin

ale to bardzo wydluza czas na optymalizacje trasy w czasie jazdy. Achhhh... gdyby tak opcja

"nie wyswietlaj calej trasy po wytyczeniu"