koleejny test funkcji traffic

  • 20 Odpowiedzi
  • 6781 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline marianpower

  • ****
  • 960
  • Płeć: Mężczyzna
    • Pozycjonowanie stron
  • Sprzęt: HD2 , DESIRE, SENSATION
koleejny test funkcji traffic
« dnia: Sierpień 18, 2010, 10:24:13 »
W radiu RMF mówili włansie ze na trasie A4 w kierunku do Krakowa na wysokosci Rudy Śląskiej zderzyły sie dwa tiry ruch jest mocno utrudniony i przejazd odbywa sie tylko jednym pasem byłem ciekawy co na to system Traffic i co ? NIC !! Wszedzie kolor niebieski czyli srednia predkosc 80km/h . Po raz kolejny pokazali ze ten system jeszcze nie działa tak jak powinien - a szkoda!

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: koleejny test funkcji traffic
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 18, 2010, 10:43:32 »
A skąd Ci przyszło do głowy że w AM jest podgląd na żywo?
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline plesniak

  • ***
  • 489
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: smart Media-System TomTom
Odp: koleejny test funkcji traffic
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 18, 2010, 10:50:29 »
Byłem pewien że wizualizacja AM Traffic jest live
Paweł

*

Offline vonski

  • a.k.a. borubar
  • *****
  • 7226
  • Płeć: Mężczyzna
  • Free bootloaders!
  • Sprzęt: OnePlus X, Galaxy S6, Xperia Z3 Tablet
Odp: koleejny test funkcji traffic
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 18, 2010, 10:58:21 »
Ja ostatnio jechałem z Ustronia w stronę Katowic w niedzielę popołudniu. AM pozwoliła mi ominąć (dzięki Traffikowi) kilka km korków przed Skoczowem. Ale potem jechałem drugi raz koło 23.00 wieczorem, gdzie nie było już żadnych zatorów, a AM dalej pchała mnie po ogródkach w celu ominięcia nieistniejącego korka.
Nic nie jest doskonałe ;)

*

Offline matmic

  • ****
  • 583
  • Płeć: Mężczyzna
    • Mateusz Miciński
  • Sprzęt: Samsung Galaxy S21 Ultra
Odp: koleejny test funkcji traffic
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 18, 2010, 11:12:21 »
Przedwczoraj wepchałem się w 7 km korku przed Szczekocinami (w stronę Zawiercia).
Na Targeo cały czas widać, jak ten korek wygląda http://mapa.targeo.pl/szczekociny?traffic
Stojąc już w korku, AM w ogóle (na wizualizacji) nie wiedziała o korku.
Dobrze, że jest jeszcze CB Radio: "kolega" poinformował innych, że 700 metrów przejechał w 30 minut. Ja postałem 20 minut, 500 metrów przejechałem. Podziękowałem zarówno AM, jak i staniu w tym korku.
A to dzięki temu, że znałem okolice: skręciłem w Goleniowy na Sędziszów, potem na Dąbrowice, Żarnowiec, Pilicę, Ogrodzieniec i do Dąbrowy Górniczej.
Jedynym minusem tej drogi było, to, że między Żarnowcem a Pilicą zalało drogę i pobliską wieś. Na drodze woda po pas, poniżej drogi woda ponad drzwi wejściowe do domków.
Niestety nie było różowo. Jedyny plus, że jechałem dostawczakiem, osobówki niestety pływały w wodzie, znosiło się z drogi. W pewnym momencie musiałem wyjść z auta i zobaczyć jak dalej wygląda droga, czy nie jest głębiej. Miałem wody po pas, nurt był tak silny, że ciężko było utrzymać równowagę. Inni, którzy próbowali wypchać swoje auto nieraz przewracali się w tej wodzie.
Zadałem sobie pytanie: czy więc nie lepiej było postać w tym korku, choć na szczęście przez te miejscowości przejechałem.

Samsung Galaxy S21 Ultra
Microsoft Surface Pro 6

*

Bilunia

Odp: koleejny test funkcji traffic
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 18, 2010, 11:24:21 »
.... Ale potem jechałem drugi raz koło 23.00 wieczorem, gdzie nie było już żadnych zatorów, a AM dalej pchała mnie po ogródkach w celu ominięcia nieistniejącego korka.
Nic nie jest doskonałe ;)
Może ktoś odkryje tajemnicę, na jakiej podstawie AM czasami uznaje, że objazdem przez "ogródki" będzie szybciej niż główną trasą ? Może po prostu wystarczy, że na głównej trasie jest spowolnienie, by AM uznała, że trzeba nam "pomóc" ? Dlaczego prowadzi wertepami, przez uliczki osiedlowe, czasami łapie nawet skróty przez stacje paliw, skoro często nie ma dla skrótów - którymi chce nas prowadzić, danych traffikowych ? Jeżeli na głównej drodze przed chwilą coś się wydarzyło i powstał zator, to nas w niego pcha, bo nasz czas dotarcia w rejon był zbyt krótki od wydarzenia. Za to każe nam omijać to miejsce, kiedy już dawno wszystko zostało "posprzątane".
To chyba nie tak miało być ?

*

Offline puniek

  • ******
  • 4617
  • Sprzęt: Samsung Galaxy S7 EDGE SM-G935F
Odp: koleejny test funkcji traffic
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 18, 2010, 11:32:42 »
Ja ostatnio jechałem z Ustronia w stronę Katowic w niedzielę popołudniu. AM pozwoliła mi ominąć (dzięki Traffikowi)
Skąd wiesz, że dzięki traffikowi a nie SR?
ISTQB Certified Tester

*

Offline ochkarol

  • ******
  • 4813
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A8
Odp: koleejny test funkcji traffic
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 18, 2010, 11:40:27 »
Ja ostatnio jechałem z Ustronia w stronę Katowic w niedzielę popołudniu. AM pozwoliła mi ominąć (dzięki Traffikowi) kilka km korków przed Skoczowem. Ale potem jechałem drugi raz koło 23.00 wieczorem, gdzie nie było już żadnych zatorów, a AM dalej pchała mnie po ogródkach w celu ominięcia nieistniejącego korka. ...
Czyli raczej zadział SmartRoutes niż LiveDrive.
Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .

*

Offline Darkph

  • ***
  • 493
Odp: koleejny test funkcji traffic
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 18, 2010, 12:27:47 »
Proponuję  więc zmianę nazwy ze Smart Routes na Insane Routes.
To chyba bardziej oddaje charakter działania  :P

*

Offline robix1999

  • Ekspert HTC HD2
  • *****
  • 1767
  • Płeć: Mężczyzna
  • KRK
  • Sprzęt: Kaiser,TG01,LE0, SGS2, SGSIII, SGS4 Exynos Octa
Odp: koleejny test funkcji traffic
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 18, 2010, 13:16:56 »
no cóż - wkrótce będę wracał z wakacji na południe - chyba nie zaryzykuję i wyłączę online - mam złe przeczucia po własnych kłopotach i powyższych postach
lipa z takimi funkcjami jest taka że w wydaniu od Aquaratu śmierdzą totalną amatorszczyzną
____________________________________________
ROM :   ≈≈≈  Crash ROM 10 ≈≈≈

*

Offline Miedzio

  • ***
  • 492
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: koleejny test funkcji traffic
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 18, 2010, 14:25:05 »
Wydaje mi sie, ze dopoki w AM nie bedzie odpowiedniej kategoryzacji drog (nie bede pisal "lub" nasze drogi, zwlaszcza boczne beda spelnialy jakies standardy, bo tego sie nie doczekamy) dopoty ten traffic bedzie loteria. Co z tego, ze algorytm czasami probuje nam pomoc, skoro czesto nie ma pojecia jaka droga trzeba jechac. Chodzi mi o to, ze czesto skroty drogami bocznymi sa bardzo pomocne i to dziala, ale nie da sie tego zastosowac globalnie za pomoca algorytmu. Tutaj bije np do drog "brazowych" czyli drogi ktore nie sa drogami krajowymi, ani nawet wojewodzkimi. Czesc tych drog jest w dobrym stanie, wystarczajaco szerokie dla dwoch osobowek i rowne (jak juz kiedys pisalem "kretosc" drogi mi nie przeszkadza), ale nagle w innym miejscu ta sama kategoria jest juz dziurawa jak ser szwajcarski, a szerokosc to ledwie na 1,5 auta. Obecnie traffic bez profili czesto uzywa tych drog "brazowych" (bodajrze sa to miejskie w ustawieniach) co niestety w wielu przypadkach powoduje zdziwienie kierujacych i strach czy na pewno jechac dalej.. Tutaj SR nic nie da, bo rzadko kto w te drogi sie zapuszcza, poza tym mam wrazenie, ze AM ma za malo zrodel danych. Musi jeszcze uplynac troche czasu, zeby caly ten system zaczal czesciej spelniac swoja funkcjonalnosc, poza tym nie oszukujmy sie, jesli tylko garstka uzytkownikow wysyla swoje dane, to ciezko oczekiwac cudow. Z drugiej strony moze po prostu AM porwala sie z motyka na slonce? Moze zamiast kombinacji z SR, skupiliby sie bardziej na prawidlowym fnkcjonowanie LD i szybkim oraz skutecznym wprowadzaniu informacji o zdarzeniach drogowych.

*

Offline jerzu

  • *****
  • 1323
  • Płeć: Mężczyzna
    • Mój profil na FB
  • Sprzęt: iPhone 7
Odp: koleejny test funkcji traffic
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 18, 2010, 14:45:07 »
Byłem pewien że wizualizacja AM Traffic jest live

Tu nie możesz być niczego pewien  :P

Co do LD: w zeszłym tygodniu jechałem z Katowic w stronę Częstochowy. Przed Siewierzem był korek już od Podwarpia. Żeby nie CB to pewnie bym w nim utknął, AM niewzruszenie po setnej rekalkulacji trasy pchała w korek.
Dariusz "jerzu" Niemczyński
Telefon - iPhone 7 & Moto G5
Tablet - Huawei Media Pad T5

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: koleejny test funkcji traffic
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 18, 2010, 15:28:30 »
Ja też, ale jechałem na Zawiercie i pierwszy raz sama zaproponowała objazd trasą którą od dawna omijam siewierski korek.
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline rgr

  • *****
  • 1045
Odp: koleejny test funkcji traffic
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpień 18, 2010, 16:28:56 »
W okresie wakacyjnym tradycyjnie w weekendy są zakorkowane Przyrzyce.
Proszę sobie sprawdzić na targeo jak tam wygląda traffic. Chyba tylko raz ktoś tamtędy przejechał z AM i LD, bo tylko w jednym przedziale jest czarno.
W pozostałych radośnie prognoza żółto-zielona :)
To nie tablica ogłoszeń !

*

Offline plesniak

  • ***
  • 489
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: smart Media-System TomTom
Odp: koleejny test funkcji traffic
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpień 18, 2010, 21:52:51 »
Ciekawe dlaczego nie da się odpalić LIve drive bez smart routes, może to by rozwiązało problem.
Paweł

Odp: koleejny test funkcji traffic
« Odpowiedź #15 dnia: Sierpień 18, 2010, 21:58:33 »
W Siewierzu jest praktycznie dzien w dzien korek(buduja obwodnice) a ile razy jade Automapa pcha przez Siewierz.... a zawsze omijam przez Dolomity...

*

Offline czyno

  • 42
Odp: koleejny test funkcji traffic
« Odpowiedź #16 dnia: Sierpień 19, 2010, 09:26:51 »
W radiu RMF mówili włansie ze na trasie A4 w kierunku do Krakowa na wysokosci Rudy Śląskiej zderzyły sie dwa tiry ruch jest mocno utrudniony i przejazd odbywa sie tylko jednym pasem byłem ciekawy co na to system Traffic i co ? NIC !! Wszedzie kolor niebieski czyli srednia predkosc 80km/h . Po raz kolejny pokazali ze ten system jeszcze nie działa tak jak powinien - a szkoda!
Pytanie pierwsze-kto sie zastanawiał jak to naprawde działa? :P
Pytanie drugie-ilu z Was jeździ z włączoną nawigacją i aktywnym połączeniem z AMtrafic autostradą, w mieście? Wielu przecież pisze że w Polsce to bez sensu bo sie i tak nie zgubią czy na autostradzie (to oczywiste) czy w swoim mieście .
Pytanie kolejne-ilu kierowców jeździ po Polsce z aktywnym połączeniem z AMtrafic? To może zna tylko AM - mogli by sie podzielić tą informacją

A w przypadku Trafica sprawa jest prościutka - działa to na zasadzie statystycznego zbierania danych. Jesli w danym miejscu zatrzyma sie jedna, dwie czy trzy nawigacje połączone do Trafica to pewnie za mało żeby system zareagował. Ale jeśli 20-30 nawigacji wyśle taki sygnał to system zacznie zdecydowaniej na to reagować. Żeby toto poprawnie działało to coraz wiecej kierowców i do  tego cały czas musi jeździć z włączona nawigacja i z połączeniem Trafic - w mieście, na autostradzie i ... wszędzie. Inaczej ten system nie będzie dobrze działał.
A jak przypuszczam wiele osób nie wie jak to zrobić lub oszczędza na rachunkach za komórke. Wiele nawigacji nawet nie ma możliwości połączenia z telefonem (i odwrotnie). Jak dla mnie AM za mało promuje tą funkcjonalność wiec obowiązek pozostaje na użytkownikach forum :) wszędzie jeździć  z aktywnym połączeniem i uczyć rodzinę, znajomych, znajomych znajomych jak to zrobić. I nie biadolić na forum tylko wysylać rzeczywiste babole do suportu AM ... albo kupic nawigacje z TPM i czekać aż wprowadzą ... albo kupić CB radio :) 
Ja jak sie wpakuje w korek to lubie używać opcji objazd (po zmianie kategorii dopuszczalnych dróg po jakich chce ominąć zator) lub zerkam czy nie ma jakiegoś skrótu. Nie narzekam, bo wiem że systemy bywają ułomne...a jeżdże dużo. Nawigacja i tak jest o niebo lepsza od mapy papierowej (w czasie jazdy)  i nieskończenie lepsza od żony prowadzącej na podstawie tej mapy :D

*

Offline Darkph

  • ***
  • 493
Odp: koleejny test funkcji traffic
« Odpowiedź #17 dnia: Sierpień 19, 2010, 10:16:47 »
W pełni się zgadzam , dla przypomnienie wklejam link opisujący moje wcześniejsze obserwacje:
http://pdaclub.pl/forum/automapa/pytanie-o-prezentacje-danych-traffic-w-targeo-pl/msg1334283/#msg1334283

Żaden system bez danych nie będzie działał poprawnie, niestety z naszą mentalnością jeszcze długo nie będziemy mieli wiarygodnych danych.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 19, 2010, 10:18:39 wysłana przez Darkph »

Odp: koleejny test funkcji traffic
« Odpowiedź #18 dnia: Sierpień 19, 2010, 12:54:21 »
Żaden system bez danych nie będzie działał poprawnie, niestety z naszą mentalnością jeszcze długo nie będziemy mieli wiarygodnych danych.
Proszę nie zapominać, że AM/Targeo korzysta również z danych pozyskiwanych z monitorowanych pojazdów flotowych. Mając na uwadze, iż wiekszość urządzeń na których pracuje AM nie ma połączenia z internetem, głównym źródłem danych na żywo są właśnie te pojazdy. Widać to szczególnie dobrze w weekendy: floty nie jeżdżą a na mapach Traffic Live Targeo widać albo  prognozy albo nic.

*

Offline marianpower

  • ****
  • 960
  • Płeć: Mężczyzna
    • Pozycjonowanie stron
  • Sprzęt: HD2 , DESIRE, SENSATION
Odp: koleejny test funkcji traffic
« Odpowiedź #19 dnia: Sierpień 19, 2010, 13:21:18 »
witam nie moglem sie wczoraj juz poalczyc wiec pisze teraz to prawde co mowicie ale chcecie mi powiedzec ze w Polsce na najpopularniejszej drodze w kraju prawie jedynj autostradzie nikt nie miał automapy z trafikiem przez 30min? Automapa chwali sie ze ma 500 000  aktywnych kont . A jesli naprawde nikt tamtedy nie przejeźdzał to czy nie warto było by zrobic jakiejś promocji cenowej ? (po co robic system ktory nie działa) lub zrobic jakieś wersje demo niewiem tygodniowe tak aby kazdy kto miał automape mógl sobie sprawdzić jak powinno to dzialać . Wg mnie jesli ktoś reklamuje ze ominę koret to licze ze naprawde go omine a jesli nikt tamtędy nie przejeźdzał a informacja była w radio to można to chyba wprowadzic recznie.

Powiem wam ze jak wszedl ten system to chciałem kupic sobie automape zeby faktycznie omijać korki ale skoro to nie działa to poczekam z zakupem az zacznie działać

*

Offline Miedzio

  • ***
  • 492
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: koleejny test funkcji traffic
« Odpowiedź #20 dnia: Sierpień 19, 2010, 14:24:09 »

A w przypadku Trafica sprawa jest prościutka - działa to na zasadzie statystycznego zbierania danych. Jesli w danym miejscu zatrzyma sie jedna, dwie czy trzy nawigacje połączone do Trafica to pewnie za mało żeby system zareagował. Ale jeśli 20-30 nawigacji wyśle taki sygnał to system zacznie zdecydowaniej na to reagować. Żeby toto poprawnie działało to coraz wiecej kierowców i do  tego cały czas musi jeździć z włączona nawigacja i z połączeniem Trafic - w mieście, na autostradzie i ... wszędzie. Inaczej ten system nie będzie dobrze działał.

To raczej domysly i mysle, ze na ta chwile tak to nie dziala, ale to ktos zwiazany z AM musialby sie wypowiedziec. Teraz jest stanowczo za malo uzytkownikow, ktorzy wysylaja swoje dane i przez to moze byc wiele nieporozumien. Podejrzewam, ze to co my wysylamy jest analizowane i wprowadzane sukcesywnie do SR i nie podlega analizie "na zywo", zeby wprowadzac informacje do LD. Do LD pewnie biora dane z bardziej wiarygodnych zrodel typu GDDKiA... LD moze byc naprawde super funkcja, ale ktos to w AM musi sensownie obslugiwac i wspolpracowac z roznymi sluzbami w Polsce.