Podróż po Europie z AM 6.1 - bez problemów

  • 8 Odpowiedzi
  • 3209 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline ufwojcie

  • 41
  • Sprzęt: IPAQ rx5940, AM6 EU, TTN 6
Podróż po Europie z AM 6.1 - bez problemów
« dnia: Luty 18, 2010, 12:10:26 »
Witam,

ponieważ pojawił sie wątek o koszmarze podróży z Am przez EU postanowiłem po krótce opisać swoje doświadczenia. Mam nadzieję, że ten post pomoże osobom myślącym o zakupie AM EU w podjęciu decyzji. Sam niedawno zastanawiałem sie czy porzucić kombinację AM PL + TT Western Europe na rzecz AM EU. I musze stwierdzić - nie żałuję ani trochę.
Jedna wielka przewaga - trasę można wyznaczyć od początku do końca podczas gdy nawet w samym TT - mapy miałem podzielone na EU Zach i Wsch - co było uciążliwe. Należy zaznaczyć, że używałem TT 6 na PDA.


Podroż (w obie strony) : Warszawa - Częstochowa - Opole (obwodnica, dalej A4) - Zgorzelec - Bayreuth - Munich - Kufstein - Innsbruck - Brunico (Włochy) - ok 1420 km.


Na miejscu przejechałem ok 400 km po lokalnych drogach w okolicach Brunico - San Lorenzo di Sebato - Corvara.

Łącznie przejechane ok 3200 km

Cała trasa przejechana z wykorzystaniem AM.

Ogólne wrażenia - bardzo dobre. Nie było żadnych problemów z trasą. Ograniczenia prędkości - zgodne (z małymi wyjątkami). Działanie AM - bez zarzutu (za wyjątkiem jednej niespodzianki w Polsce - o tym na końcu).

Ku mojemu pozytywnemu zaskoczeniu lokalne drogi w małej wsi Stefansdorf - bardzo dobrze odwzorowane. AM prowadziła skrótami bez pudła.
Miejscowość Kufstein - mała mieścina gdzie zatrzymaliśmy sie na obiad w centrum, dużo ulic jednokierunkowych - prowadzenie bezbłędne (w jednym miejscu niezbyt dokładne odwzorowanie ale bez wpływu na jazdę)

POI - POI wbudowane - stacje benzynowe, restauracje (oczywiście sprawdzałem to w ograniczonym zakresie - OK) - szkoda tylko, że nie są w takich kategoriach jak miplo.  POI z miplo częściowo poprawiają sytuację (kosztem dubli).

POI z miplo typu stacje narciarskie - miłe uzupełnienie choć niezbyt dokładnie wprowadzone przez użytkowników (ale bez przesady - dojeżdża sie do celu, mówimy o 200-300 metrów)

Jedno rozczarowanie (subiektywne) - w PL trasę z A4 (koło Opola) do Częstochowy,
Traffic wyznacza na dwa sposoby w zależności od pory - przez Lubliniec lub przez Olesno.

Niestety trasa przez Olesno jest subiektywnie beznadziejna - mnóstwo miejscowości, wąskie i kręte drogi - w efekcie końcowym mam wrażenie że czas przejazdu był dłuższy niż trasa alternatywną. W moim subiektywnym odczuciu - lepiej jeździć przez Lubliniec.

Podsumowując - jestem zadowolony i nie mam wątpliwości, że zamiana miała sens.





*

Offline luckynyc

  • **
  • 236
  • Sprzęt: Asus A696, Navroad NR560BF
Odp: Podróż po Europie z AM 6.1 - bez problemów
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 18, 2010, 12:18:59 »
tej ostatnie uwagi nie można uznać za wadę
pochodzę z Opola i wiem, że wielu ludzi jeżdżąc do Częstochowy woli bardziej drogę przez Olesno niż tą przez Lubliniec
tzn. głosy są podzielone
ja osobiście wolę tę przez Lubliniec, ale tam często jest bardzo duży ruch, b. ciężko się wyprzedza i jest dużo wypadków (sam też miałem)
dlatego też mi się zdarzało czasami jeździć przez Olesno

dlatego w mojej opinii nie można uznać za wadę wyznaczania trasy, którą nawet część lokalnych preferuje

*

Offline JaMi

  • ****
  • 563
  • Sprzęt: obecnie HTC x7500, SE X1 XPERIA, Larki 43.0 50.1
Odp: Podróż po Europie z AM 6.1 - bez problemów
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 18, 2010, 13:29:34 »
Wydaje mi sie, ze mogles dopisac sie do tamtego watku i odniesc sie do uwag przedstawianych w postach (problemow, ktore mieli inni). Mnie akurat szczegolnie interesuja postoje, wylaczanie AM, Traffic, rekalkulacja trasy.
Przy okazji, o ktorej wyjechales z Wawy i ile czasu zajelo Ci dojechanie na miejsce. Obszar objety DolomitiSuperski jest mi dosc dobrze znany  :ok:

*

Offline ufwojcie

  • 41
  • Sprzęt: IPAQ rx5940, AM6 EU, TTN 6
Odp: Podróż po Europie z AM 6.1 - bez problemów
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 18, 2010, 16:51:41 »
Uzupełnienie:

... tej ostatnie uwagi nie można uznać za wadę
pochodzę z Opola i wiem, że wielu ludzi jeżdżąc do Częstochowy woli bardziej drogę przez Olesno niż tą przez Lubliniec
tzn. głosy są podzielone
ja osobiście wolę tę przez Lubliniec, ale tam często jest bardzo duży ruch, b. ciężko się wyprzedza i jest dużo wypadków (sam też miałem)
dlatego też mi się zdarzało czasami jeździć przez Olesno

dlatego w mojej opinii nie można uznać za wadę wyznaczania trasy, którą nawet część lokalnych preferuje
Jak napisałem wrażenie dotyczące trasy przez Olesno i Lubliniec jest subiektywne. AM wybrała trasę przez Olesno w piątek po 21-szej więc ruch był minimalny i stąd moje wrażenie, że przez Lubliniec jednak lepiej.

Wydaje mi sie, ze mogles dopisac sie do tamtego watku i odniesc sie do uwag przedstawianych w postach (problemow, ktore mieli inni).

Tamten wątek zboczył dawno w bok (formatowanie kart itd) stąd osobny post. Nie analizuję działania AM az tak drobiazgowo jak niektórzy użytkownicy. Jestem zwykłym użytkownikiem starającym się korzystajać w pełni z możliwości programu

Mnie akurat szczegolnie interesuja postoje, wylaczanie AM, Traffic, rekalkulacja trasy.
Przy okazji, o ktorej wyjechales z Wawy i ile czasu zajelo Ci dojechanie na miejsce. Obszar objety DolomitiSuperski jest mi dosc dobrze znany  :ok:

Podczas postojów wyłaczam PDA (bez wyłaczenia AM) lub wyłaczam AM a potem dopiero PDA - brak problemów
AM co jakis czas przeliczała trasę sama z siebie - ale to jak rozumiem wynika z trafficu, nie było to uciążliwe.

Co do czasu przejazdu - mogę podać trasę powrotną (trasę do Włoch rozbiłem na dwa dni):
- Piątek wyjazd z Brunico o 8.20, przyjazd do W-wy 01:25, po drodze 4 postoje na łaczny czas ok 4 h. Niestety dużym zaskoczeniem były Niemcy gdzie natężenie ruchu bylo bardzo duże od Monachium do ok. 50 km przed granicą z Polską (dwa razy opuszczałem autostradę na ok 5-10 km - i tutaj AM świetnie sobie poradziła). Miejscami w Niemczech staliśmy w szczerym polu...(i nie był to skutek wypadku tylko zagęszczenia pojazdów). 



*

Offline JaMi

  • ****
  • 563
  • Sprzęt: obecnie HTC x7500, SE X1 XPERIA, Larki 43.0 50.1
Odp: Podróż po Europie z AM 6.1 - bez problemów
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 18, 2010, 18:47:16 »
Podczas postojów wyłaczam PDA (bez wyłaczenia AM) lub wyłaczam AM a potem dopiero PDA - brak problemów
AM co jakis czas przeliczała trasę sama z siebie - ale to jak rozumiem wynika z trafficu, nie było to uciążliwe.

Co do czasu przejazdu - mogę podać trasę powrotną (trasę do Włoch rozbiłem na dwa dni):
- Piątek wyjazd z Brunico o 8.20, przyjazd do W-wy 01:25, po drodze 4 postoje na łaczny czas ok 4 h. Niestety dużym zaskoczeniem były Niemcy gdzie natężenie ruchu bylo bardzo duże od Monachium do ok. 50 km przed granicą z Polską (dwa razy opuszczałem autostradę na ok 5-10 km - i tutaj AM świetnie sobie poradziła). Miejscami w Niemczech staliśmy w szczerym polu...(i nie był to skutek wypadku tylko zagęszczenia pojazdów).

trasa szybka czy optymalna ? Traffic wlaczony za granica ?

Czas jazdy podobny, ja zmienilem trase powrotna z opcji przez Niemcy na droge przez Austrie i Czechy (do Cieszyna). Dowiedzialem sie z radia i CB o problemach w Niemczech, droga przez Austrie i Czechy okazala sie bardzo dobra. AM w Austrii po zjezdzie z autostrady do granicy Czech dziwnie prowadzila (choc trasa szybka). W Austrii zjechalem z autostrady przed Salzburgiem i zrobilem objazd droga krajowa (korki na autostradzie). AM prowadzila prawidlowo poza jedna miejscowoscia, ktora miala obwodnice, a AM z niej nie skorzystala


*

Offline ufwojcie

  • 41
  • Sprzęt: IPAQ rx5940, AM6 EU, TTN 6
Odp: Podróż po Europie z AM 6.1 - bez problemów
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 18, 2010, 21:53:49 »



trasa szybka czy optymalna ? Traffic wlaczony za granica ?

Czas jazdy podobny, ja zmienilem trase powrotna z opcji przez Niemcy na droge przez Austrie i Czechy (do Cieszyna). Dowiedzialem sie z radia i CB o problemach w Niemczech, droga przez Austrie i Czechy okazala sie bardzo dobra. AM w Austrii po zjezdzie z autostrady do granicy Czech dziwnie prowadzila (choc trasa szybka). W Austrii zjechalem z autostrady przed Salzburgiem i zrobilem objazd droga krajowa (korki na autostradzie). AM prowadzila prawidlowo poza jedna miejscowoscia, ktora miala obwodnice, a AM z niej nie skorzystala


Trasa  szybka, traffic cały czas właczony (choc nie wiem czy działa poza PL)
Co do drogi przez Austrię czy przez Niemcy  - od kilku lat jeżdze przez Niemcy  (jakos nie lubie drogi przez Cechy- ale to jest kwestia - co kto woli) i do tej pory nie było problemów.

*

Offline JaMi

  • ****
  • 563
  • Sprzęt: obecnie HTC x7500, SE X1 XPERIA, Larki 43.0 50.1
Odp: Podróż po Europie z AM 6.1 - bez problemów
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 19, 2010, 08:59:04 »
Trasa  szybka, traffic cały czas właczony (choc nie wiem czy działa poza PL)
Co do drogi przez Austrię czy przez Niemcy  - od kilku lat jeżdze przez Niemcy  (jakos nie lubie drogi przez Cechy- ale to jest kwestia - co kto woli) i do tej pory nie było problemów.

widac, ze u Ciebie AM dzialala bez niespodzianek  :ok:
ja mam to szczescie, ze jazda przez Niemcy (weekendy) zawsze daje niespodzianki  :wink:

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: Podróż po Europie z AM 6.1 - bez problemów
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 19, 2010, 09:27:17 »
Cytat: ufwojcie
traffic cały czas właczony (choc nie wiem czy działa poza PL)

Traffic działa tylko w Polsce, za granicą jest dopiero 'ujęty w planie'. Nie wiadomo kiedy będzie działać.
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline jenek

  • 27
Odp: Podróż po Europie z AM 6.1 - bez problemów
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 19, 2010, 12:14:46 »
Kraje w których się poruszam przy pomocy AM to : Słowacja, Czechy, Węgry, Niemcy i sporadycznie Austria. Z IGO 8 którą biorę jako rezerwię raczej nie korzystam. Traffic mam wyłączony - używam CB. Od wersji 4.12 jest w tych krajach w miarę O.K.