PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych
Nawigacja GPS => AutoMapa => Wątek zaczęty przez: bler w Lipiec 31, 2011, 20:30:21
-
Witam,
Po dłuższej przerwie zacząłęm znowu używać AM, i o ile obsługa programu jest do opanowania to działanie systemu trafikowego to jest jakaś czarna magia. W zasadzie to fascynuje mnie pojawiająca się u góru belka z informacją o poprawie/pogorszeniu. Jestem w stanie się domyśleć o chodzi, ale czy jest gdzieś jakaś dokumentacja do AM, gdzie byłoby napisane jak cały ten trafik działa, jak ten informacje wpływają na moje życie i co w ogóle mi to daje?
Na stronie AM jest jakiś kawałek dokumentacji, w którym jest napisane że dane statystyczne, że dane bieżace i tak dalej ale żadnych konkretów.
Czy możecie mnie pokierować, gdzie znajdę właściwą instrukcję do tego programu?
-
zgadzam się - w instrukcji jest parę lakonicznych informacji na temat AM Traffic. Co bardziej zaawansowani użytkownicy tego forum rzucają od czasu do czasu mniej lub bardziej zrozumiałymi hasłami. A ja - na przykład - po raz pierwszy dowiedziałem się, że jest jakaś belka z napisem poprawa/pogorszenie. Nigdzie nie ma solidnej informacji na temat wszystkich funkcjonalności AM Traffic, jak to wszystko hula, na jakiej zasadzie itp. Pojawiające się tu i ówdzie notki /włącznie z instrukcją/ mają charakter marketingowo-reklamowych informacji.
-
ZTCW to sam popup (zielony czy żółty), bez komunikatu oznacza zmianę ETA (na plus lub na minus) bez zmiany trasy.
Ten sam popup, ale z komunikatem "Uwaga! Teraz X min, Y km do celu" oznacza zmianę ETA ale już wg nowej (lepszej?) trasy.
Uzytkownik AM nie ma możliwości wyboru czy chce jechać "starą" trasą czy nowo wytyczoną.
Jeśli trasa zmieniła się poza polem widzenia mapy to jedziemy w ciemno, ufając AM i LiveDrive.
-
Zaraz... to znaczy, że AM zmienia mi trasę w trakcie jazdy?
Nie pamiętam, jaki to jest dokładnie komunikat, wiem, że jest tam :) lub :( i informacja ile minut na plus czy minus. Zakładałem, że to jest jakiś myk obliczający ETA względem odebranych danych trafikowych.
Chcecie mi powiedzieć, że AM manipuluje trasą po jej wyznaczeniu na podstawie trafików?! Biorąc pod uwagę, że z moich obserwacji (trafił mi się kilkukilometrowy korek na Zakopiance w przeciwnym kierunku z powodu wypadku, a że to był piątek to dużo turystów na pewno śmiagło z AM - a ta pokazywała twardo, że jest tam fioletowo i bez utrudnień) dane trafikowe są takie mniej więcej, to chyba nienajlepszy pomysł...
Połączone: Sierpień 01, 2011, 21:55:33
Dobra... poczytałem wątek o LD i już widzę, że to po prostu nie działa :) Nie ma co się szarpać, temat zamknięty.
-
... Dobra... poczytałem wątek o LD i już widzę, że to po prostu nie działa :)...
I zaraz zostaniesz zlinczowany... ;) :ok: :mrgreen:
-
... Dobra... poczytałem wątek o LD i już widzę, że to po prostu nie działa :)...
I zaraz zostaniesz zlinczowany... ;) :ok: :mrgreen:
A niby dlaczego? :shock: Nie minął się mocno z prawdą :]
Swoją drogą wracając do meritum wątku dziwi mnie fakt, że poza typowo pijarowskim podejściem, Aqurat nie stworzył czytelnego opisu działania usługi. Mam wrażenie, że wyskakujący pop up nadal jest w fazie beta testów, bo zbyt często pojawiające się na nim informacje nie mają nic wspólnego z rzeczywistością.
-
A niby dlaczego? :shock: Nie minął się mocno z prawdą :]
Jestem tego samego zdania ale są tacy co bronić będą LD do ostatniej kropli krwi :mrgreen:
Dlatego dorzuciłem emotikonkę --> ;)
Swoją drogą wracając do meritum wątku dziwi mnie fakt, że poza typowo pijarowskim podejściem, Aqurat nie stworzył czytelnego opisu działania usługi.
Jeśli dysponowałby użytkownik rzetelnym i dokładnym opisem działania usługi, algorytmu to mógłby składać reklamacje, ze nie działa tak, jak jest opisane.
A tak...
-
Producent wychodzi z bardzo słusznego założenia, że zacytuję:
Mądrej głowie, dość dwie słowie (http://pl.wiktionary.org/wiki/m%C4%85drej_g%C5%82owie_do%C5%9B%C4%87_dwie_s%C5%82owie)
także tego... :mrgreen:
-
Producent wychodzi z bardzo słusznego założenia, że zacytuję:
Mądrej głowie, dość dwie słowie (http://pl.wiktionary.org/wiki/m%C4%85drej_g%C5%82owie_do%C5%9B%C4%87_dwie_s%C5%82owie)
także tego... :mrgreen:
ale jazda, no nieeee :O Taki kijek w mrowisko, co nie ? :ohreally:
-
Ojtam ojtam, AM zawsze taka była i zawsze taka będzie dopóki będzie się sprzedawać. I żadne krzyki i wrzaski na forum, które przegląda pewnie z 1% userów programu tego nie zmienią - dlatego, jak mówię, nie ma się co szarpać :) Sam jestem dowodem na to, że szkoda siły: uparłem się, że nie będę korzystał z AM bo przesiadłem się na Androida i co? I pokornie musiałem wrócić, bo najzwyczajniej nie dałem rady korzystać z "konkurencji". Inaczej, dopóki nie będzie w czym wybierać w nawigacjach, które robią coś więcej niż poprowadzenie z Warszawy do Krakowa, dopóty będzie jak jest: nie widzę żadnego powodu, dla którego AM miałaby się starać o takie duperele jak instrukcja obsługi.
Dlatego, z mojegu punktu widzenia, AM jest i będzie w fazie permanentnej bety, i jak się komuś to nie podoba to i tak nie ma wyjścia :)
-
100% racji kolego. Monopolista na Polske, bo takim zdecydowanie jest producent AM nie musi na razie dbac o takie bzdety jak instrukcja. Dlatego uwazam, ze producent AM potrzebuje solidnej konkurencji jak ryba wody. Mam nadzieje, ze taka sie w koncu pojawi.
-
Powiem krótko LD w Poznaniu wiele razy uratowało mnie przed staniem w korku, o którym się dowiedziałem, przejedzając "nad lub pod nim" ewentualnie z przekazów medialnych. Jedyna wada - czasem zbyt późno podejmuje decyzję (pod samymi światłami).
-
100% racji kolego. Monopolista na Polske, bo takim zdecydowanie jest producent AM nie musi na razie dbac o takie bzdety jak instrukcja. Dlatego uwazam, ze producent AM potrzebuje solidnej konkurencji jak ryba wody. Mam nadzieje, ze taka sie w koncu pojawi.
No taka na przykład konkurencja w postaci Navigonu nie ma żadnej instrukcji. W sieci można znaleźć FAQ albo szukać na forach.
-
100% racji kolego. Monopolista na Polske, bo takim zdecydowanie jest producent AM nie musi na razie dbac o takie bzdety jak instrukcja. Dlatego uwazam, ze producent AM potrzebuje solidnej konkurencji jak ryba wody. Mam nadzieje, ze taka sie w koncu pojawi.
No taka na przykład konkurencja w postaci Navigonu nie ma żadnej instrukcji. W sieci można znaleźć FAQ albo szukać na forach.
Widocznie ten Twój Navigon nie jest żadną konkurencją dla AM w ilości sprzedawanych licencji :mrgreen: Ja miałem na myśli realną konkurencję, a nie wyimaginowaną :proud:
A tak z innej beczki, to co miałeś na myśli, że cieszmy się , że producent AM daje nam cokolwiek ? :O Ja mam wieksze wymagania, bo w stosunku do liderów rynku moje wymagania są zawsze wyższe i to chyba nie jest nic dziwnego prawda ? Od Małysza też zawsze wiele oczekiwaliśmy, nawet jak nie miał już chłopak siły.
-
No taka na przykład konkurencja w postaci Navigonu nie ma żadnej instrukcji. W sieci można znaleźć FAQ albo szukać na forach.
ale jesteś pewien, że nie ma czy po prostu nie potrafisz szukać?
http://www.navigon.com/portal/int/kundenservice/faq.html?id=10180&content_identifier=faq&topicId_0=8546&topicId_1=8548 (http://www.navigon.com/portal/int/kundenservice/faq.html?id=10180&content_identifier=faq&topicId_0=8546&topicId_1=8548)
ja znalazałem pow ejściu na stronę firmy - opisane są możliwości i ustawienia usług LIVE a ustawienia Traffic są wspólne z TMC i opisane w dziale o TMC