Lepsza AM czy papierowa mapa?

  • 26 Odpowiedzi
  • 5551 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline Ian

  • *
  • 93
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: TT VIA 62, Samsung Mega, Garmin 2460 L
Lepsza AM czy papierowa mapa?
« dnia: Luty 14, 2011, 20:16:26 »
Jechałem wczoraj trasą Poddębice - Łask- Pabianice. Za Szadkiem znaki o zamknięciu drogi za 13 km ale w AM, z włączonym LD, nic na ten temat. Na wjeździe do Łasku zamknięty przejazd kolejowy (remont do18.02.2011), bez możliwości objazdu. Zawracam i szukam możliwości objazdu ale AM ciągle mówi "zawróć"( w zamknięty przejazd) bez żadnych propozycji objazdu! Do d... z takim LD. Pozostała papierowa mapa, ale po co mi taka nawigacja?
« Ostatnia zmiana: Luty 14, 2011, 20:49:56 wysłana przez Ian »

*

Offline jachraniak

  • *****
  • 2152
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 13
Odp: Lepsza AM czy papierowa mapa?
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 14, 2011, 20:29:16 »
Cytuj
Sprzęt: TT XXL  Blow50YBt (AM, MM. Navigo9i)  Navigon N 70
Widzę z opisu że sporo sprzętu i softu kolega posiada... a jednocześnie napisał:
Cytuj
Pozostała papierowa mapa ale po co mi taka nawigacja?
Rozumiem że pozostałe nawigacje też sobie nie poradziły...
a wystarczyło w AM użyć opcji objazd

*

Offline Ian

  • *
  • 93
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: TT VIA 62, Samsung Mega, Garmin 2460 L
Odp: Lepsza AM czy papierowa mapa?
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 14, 2011, 20:47:08 »
Fakt, ale pozostałych akurat nie miałem (trasa jest mi w zasadzie znana a AM włączona kontrolnie) a poza tym chodzi  mi o to, że LD nie jest na bieżąco. A jeżeli tak to jaki to LD zwłaszcza, że ten przejazd kolejowy jest zamknięty od co najmniej tygodnia (tak wynikało z tablic informacyjnych).
« Ostatnia zmiana: Luty 14, 2011, 20:55:44 wysłana przez Ian »

*

Offline izaw

  • *****
  • 1165
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Lepsza AM czy papierowa mapa?
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 14, 2011, 21:33:08 »
Ian, trasa zamknięta, więc nikt nie stoi w korku  :E. Zatem przejezdna. Kłania się brak pozyskiwania informacji z innych źródeł.

*

pliers

Odp: Lepsza AM czy papierowa mapa?
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 14, 2011, 21:41:26 »
a jest tam zupełny brak przejazdu czy np. tylko dla ciężarówek? Jeśli całkowity to może warto postawić blokadę w miplo...

*

Offline Ian

  • *
  • 93
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: TT VIA 62, Samsung Mega, Garmin 2460 L
Odp: Lepsza AM czy papierowa mapa?
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 14, 2011, 21:50:50 »
Całkowity brak przejazdu. Remont do18.02.2011 (wg. tablic informacyjnych). Poza mną wiele samochodów kręciło się nie mogąc znaleźć objazdu. Ponieważ nieco znam ten teren, więc w końcu (przy pomocy papierowej mapy) jakoś sobie poradziłem. Ale po co mi taka nawigacja z LD która nie może mi, w takiej sytuacji, pomóc?
« Ostatnia zmiana: Luty 14, 2011, 22:00:04 wysłana przez Ian »

*

Offline ochkarol

  • ******
  • 4813
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A8
Odp: Lepsza AM czy papierowa mapa?
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 14, 2011, 22:04:14 »
Ale nawigacja z MiploTraffic Tobie i wielu innym może pomóc.
Jak ktoś zorientowany postawi właściwy POI, we właściwym miejscu.
Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .

*

Offline izaw

  • *****
  • 1165
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Lepsza AM czy papierowa mapa?
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 14, 2011, 22:14:21 »
ochkarol, powtarzam się, ale takie rzeczy nie powinny zależeć od wolontariatu użytkowników. To producent mapy powinien zadbać o zablokowanie odcinka. Przynajmniej przy planowych wyłączeniach z ruchu. Na razie wstrzymajmy się ze zdarzeniami bieżącymi.

Miplo to taki wygodny trik. Niby Aqurat nie za to odpowiada, ale baza użytkowników jest udostępniana (co z ochroną danych osobowych?) i PR drze się wniebogłosy. Zero odpowiedzialności, tylko konfitury. A niedługo POI wejdą w mapy i użytkowników zostaną miplofigi.

*

Offline morette

  • ****
  • 630
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC HD2 hypnosis V.12_3.14_F; Samsung Galaxy S III
Odp: Lepsza AM czy papierowa mapa?
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 14, 2011, 22:53:53 »
Kłania się w tym przypadku "Centrum zarządzania" które było poruszane w wielu wątkach.
Auto Mapa 6.10.0(1714)/Europe 1206  włączone korzystanie z LD
Android Auto Mapa - Samsung Galaxy S III

*

Offline rrudas

  • **
  • 210
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Xiaomi Mi6, Modecom SX 7.1
Odp: Lepsza AM czy papierowa mapa?
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 14, 2011, 23:14:52 »
Ludziska co LiveDrive ma wspólnego z zamkniętym przejazdem.

Rozumiem, gdyby przejazd funkcjonował normalnie, naraz wypadek i brak przejazdu. Można wtedy czepiać się LiveDrive.

Przy remontach, to blokady z Miplo. Pojawiają się tam z waszych zgłoszeń i tego co zgłasza GDDKiA.

Kłania się też, nieznajomość obsługi  programu. Jak już trafisz na taką przeszkodę, to wystarczy kilka kliknięć aby zablokować nieprzejezdny odcinek, i cieszyć się wyznaczonym objazdem.
"Nie wystarczy mieć sprawny umysł, trzeba go jeszcze dobrze używać." - Kartezjusz (1596-1650)

Uczcie się języków - curva dei pedali

*

Offline izaw

  • *****
  • 1165
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Lepsza AM czy papierowa mapa?
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 14, 2011, 23:22:35 »
...
Kłania się też, nieznajomość obsługi  programu. Jak już trafisz na taką przeszkodę, to wystarczy kilka kliknięć aby zablokować nieprzejezdny odcinek, i cieszyć się wyznaczonym objazdem.
Tak każdy sobie może kliknąć. To zadanie producenta. Idąc Twoim tokiem rozumowania powinna być możliwość dorysowywania sobie dróg. I aktualizacje map byłyby z głowy.
Teraz jest kup, zapłać i sam sobie blokuj, wysyłaj na miplo. Może Ci zatwierdzą. Jak dobrze pójdzie przed wygaśnięciem przeszkody. Ale nic straconego swój czas odrobi po otwarciu drogi.

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: Lepsza AM czy papierowa mapa?
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 14, 2011, 23:39:00 »
Ponieważ nieco znam ten teren, więc w końcu (przy pomocy papierowej mapy) jakoś sobie poradziłem. Ale po co mi taka nawigacja z LD która nie może mi, w takiej sytuacji, pomóc?
Ale co chcesz od LD? Ono nie do tego służy, nie wykryje korka tam gdzie go nie ma.
A do czego służą opcje które są w AM od lat?
Zamiast szukać objazdu na papierowej mapie miałeś conajmniej 2 proste wyjścia:
- użyć funkcji Objazd (to raptem trzy stuknięcia w ekran)
- zablokować odcinek na którym jest ten przejazd kolejowy

Nie rozumiem jak można woleć używać papierowej mapy zamiast 3x stuknąć w ekran nawigacji!   :O
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline morette

  • ****
  • 630
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC HD2 hypnosis V.12_3.14_F; Samsung Galaxy S III
Odp: Lepsza AM czy papierowa mapa?
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 15, 2011, 08:29:52 »
i trzeba sobie uzmysłowić że aby odbierać dane ktoś albo coś musi na podstawie czegoś je wysyłać i komentarze w stylu "Ja dziękuje za taki LD" świadczą o kompletnej niewiedzy tych którzy z tego korzystają, może doczekamy się prawdziwego centrum zarządzania Traffic gdzie będą takie informacje zarządzane i wprowadzane do systemu Traffic

Cytuj
Jechałem wczoraj trasą Poddębice - Łask- Pabianice. Za Szadkiem znaki o zamknięciu drogi za 13 km ale w AM, z włączonym LD, nic na ten temat.
Auto Mapa 6.10.0(1714)/Europe 1206  włączone korzystanie z LD
Android Auto Mapa - Samsung Galaxy S III

*

Offline jacoo

  • *
  • 81
  • Sprzęt: MIO P560, AM EU
Odp: Lepsza AM czy papierowa mapa?
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 15, 2011, 10:36:25 »
Ale co chcesz od LD? Ono nie do tego służy, nie wykryje korka tam gdzie go nie ma.

Marku, a powinien pokazac nieprzejezdny odcinek pomimo braku korka. Wg dokumentacji jest cos takiego jak zdarzenia AM traffic, i jest tam adekwatny element jak chocby "roboty drogowe", "blokada".
Ja juz jakis czas temu pisalem do supportu dlaczego zmuszaja do uzywania, i kazdorazowego synchronizowania MIPLO, jezeli udostepniaja narzedzie teoretycznie przynajmniej bardziej doskonale bo "live".

*

Offline stefanekmac

  • **
  • 124
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: keiser+navroad 460
Odp: Lepsza AM czy papierowa mapa?
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 15, 2011, 10:48:21 »
Kierowcy Tir maja  i używają map papierowych obok nawigacji.Serio to nie żart.A oni sporo jeżdżą prawda ?
sagem,nokia 3210,nokia 6320,nokia 6310,nokian70.mdaII,nokiae66.mda IIIkeiser.

*

Offline Miami

  • ***
  • 356
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: ASUS MyPal A636N SDHC Class6 8GB FAT32 klaster4KB
Odp: Lepsza AM czy papierowa mapa?
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 15, 2011, 11:44:27 »
Kierowcy Tir maja  i używają map papierowych obok nawigacji.Serio to nie żart.
Tylko nie z powodu lepszości papierowej mapy, ale z poczucia bezpieczeństwa na wypadek bardziej prawdopodobnego (samoistnego lub z pomocą osób trzecich) krachu mapy elektronicznej niż papierowej.
Jednak nawet papierówkę można podrzeć, zgubić a nie dobry człowiek też ją może ukraść.
I sam biorę papierówkę... sprzed 10 lat gdy mam poważniejszy wyjazd.
AutoMapa PL/EU 6.27.1(3126), mapa: teraz Polska 2303 6.1491

*

pliers

Odp: Lepsza AM czy papierowa mapa?
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 15, 2011, 12:04:00 »
powiem szczerze że nie wyobrażam sobie jechać w trasę bez synchronizacji miplo - szczególnie mam na myśli blokady i antyblokady. Oczywiście ktoś musi zablokować, ktoś odblokować...mimo to jest to dla mnie najbardziej zaufane źródło danych o sytuacji na drogach. Zdarzenia drogowe są aktualizowane bardzo rzadko a na "gołej" mapie (bez miplotraffic) nadal będziesz omijał dawno otwarty węzeł "Emilia" albo AM poprowadzi Cię drogami które może otworzą za pół roku...

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: Lepsza AM czy papierowa mapa?
« Odpowiedź #17 dnia: Luty 15, 2011, 12:48:55 »
Ale co chcesz od LD? Ono nie do tego służy, nie wykryje korka tam gdzie go nie ma.
Marku, a powinien pokazac nieprzejezdny odcinek pomimo braku korka. Wg dokumentacji jest cos takiego jak zdarzenia AM traffic, i jest tam adekwatny element jak chocby "roboty drogowe", "blokada".
Masz rację, chodziło mi o to, że na tę sytuację powinny zareagować zdarzenia AM`Traffic.
Potraktowałem je oddzielnie i jak się okazuje niesłusznie. Producent AM traktuje zdarzenia
jako część technologii LD, wobec czego pretensje Iana w stosunku do LD są zasadne:
Cytat: http://www.automapa.pl/?PEI=210436&lng=PL
Dzięki inteligentnej technologii LiveDrive! AutoMapa zasilana jest również w bieżące informacje o realizowanych inwestycjach drogowych, dzięki czemu podróżując z AutoMapą sprawnie ominiemy zamknięte i remontowane odcinki dróg.
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline jacoo

  • *
  • 81
  • Sprzęt: MIO P560, AM EU
Odp: Lepsza AM czy papierowa mapa?
« Odpowiedź #18 dnia: Luty 15, 2011, 13:25:42 »
powiem szczerze że nie wyobrażam sobie jechać w trasę bez synchronizacji miplo - szczególnie mam na myśli blokady i antyblokady. Oczywiście ktoś musi zablokować, ktoś odblokować...mimo to jest to dla mnie najbardziej zaufane źródło danych o sytuacji na drogach. Zdarzenia drogowe są aktualizowane bardzo rzadko a na "gołej" mapie (bez miplotraffic) nadal będziesz omijał dawno otwarty węzeł "Emilia" albo AM poprowadzi Cię drogami które może otworzą za pół roku...

Dla Ciebie najbardziej godne zaufania sa dane miplo. A co z osobami, ktore kupia AM, wlacza AM Traffic i rusza w droge (bo niby dlaczego maja ufac temu ze Miplo jest super, a AM traffic nie)? Maja zwiedzac remonty?
Jak juz zauwazyl Marek AM Traffic powinna omijac wszystkie zablokowane odcinki remontowane, czyli byc "taka lepsza opcja" blokad miplo. Czemu lepsza? Bo nie musisz kazdorazowo pamietac o synchronizacji z Miplo przed wejsciem do samochodu.

*

pliers

Odp: Lepsza AM czy papierowa mapa?
« Odpowiedź #19 dnia: Luty 15, 2011, 13:31:55 »
oczywiście masz rację! jednak dopóki nie działa to jak należy, uważam miplo za najbardziej wiarygodne bo najsprawniej aktualizowane źródło.

*

Offline izaw

  • *****
  • 1165
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Lepsza AM czy papierowa mapa?
« Odpowiedź #20 dnia: Luty 15, 2011, 14:04:55 »
T.zw. niezależne miplo to jedna sprawa. Ale dlaczego AQ nie wywiązuje się z zapewnień i nie uaktualnia zdarzeń. Zrzucanie zadań na niezależne ale powiązane miplo to zasłona. AQ powinna zacząć brać odpowiedzialność za swój program. Nigdzie nie zobowiązywałem się do współpracy z miplo i chcę pełnej funkcjonalności AM.

*

Offline jacoo

  • *
  • 81
  • Sprzęt: MIO P560, AM EU
Odp: Lepsza AM czy papierowa mapa?
« Odpowiedź #21 dnia: Luty 15, 2011, 14:12:43 »
Pozostaje wiec kazdy taki przypadek zglaszac do supportu jako blad AM Traffic. Moze za ktoryms razem zadziala i dane zaczna sie pojawiac czesciej.

*

Offline rrudas

  • **
  • 210
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Xiaomi Mi6, Modecom SX 7.1
Odp: Lepsza AM czy papierowa mapa?
« Odpowiedź #22 dnia: Luty 15, 2011, 15:01:02 »
T.zw. niezależne miplo to jedna sprawa. Ale dlaczego AQ nie wywiązuje się z zapewnień i nie uaktualnia zdarzeń. Zrzucanie zadań na niezależne ale powiązane miplo to zasłona. AQ powinna zacząć brać odpowiedzialność za swój program. Nigdzie nie zobowiązywałem się do współpracy z miplo i chcę pełnej funkcjonalności AM.

I tłumacz tu człowiekowi, jak się zafiksuje to nic nie dociera. Wyłączony przejazd kolejowy na czas remontu "nie jest zdarzeniem drogowym".

Idąc twoim tokiem rozumowania, lepsze jest dojechanie w pobliże przeszkody, i tam przeliczanie drogi, zamiast wyznaczenia od razu trasy omijającej zablokowany punkt.

Pierwszy sposób to wynik pojawienia się blokady w AMTraffic (LiveDrive), a drugi to synchronizacja blokad z serwisem Miplo.

Jeżeli uważacie, że blokady z Miplo powinny być uwzględnaine w danych AMTrafic to piszcie wnioski do producenta.
"Nie wystarczy mieć sprawny umysł, trzeba go jeszcze dobrze używać." - Kartezjusz (1596-1650)

Uczcie się języków - curva dei pedali

*

Offline jacoo

  • *
  • 81
  • Sprzęt: MIO P560, AM EU
Odp: Lepsza AM czy papierowa mapa?
« Odpowiedź #23 dnia: Luty 15, 2011, 15:10:57 »
I tłumacz tu człowiekowi, jak się zafiksuje to nic nie dociera. Wyłączony przejazd kolejowy na czas remontu "nie jest zdarzeniem drogowym".

No wlasnie Ty sie zafiksowales. Remont jest, a przynajmniej powinien byc, zdarzeniem drogowym wg AM Traffic

Jeżeli uważacie, że blokady z Miplo powinny być uwzględnaine w danych AMTrafic to piszcie wnioski do producenta.

Tu nie chodzi o to zeby "blokady z Miplo" byly uwzgledniane, tylko o to zeby remonty i zablokowane odcinki byly pobierane przez AM Traffic. No i wlasnie takie zgloszenia do supportu tez sle, jezeli spotkam sie z zamknietym odcinkiem, ktorym chce prowadzic AM z wlaczonym trafikiem.

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: Lepsza AM czy papierowa mapa?
« Odpowiedź #24 dnia: Luty 15, 2011, 15:55:14 »
Cytat: rrudas
Wyłączony przejazd kolejowy na czas remontu "nie jest zdarzeniem drogowym".
Tu się z Tobą nie zgodzę, nawet jeśli remontu dokonuje PKP to odbywa się on na drodze publicznej
i jest uzgadniany z zarządcą drogi, w tym przypadku z Zarządem Dróg Wojewódzkich w Łodzi.
Łódzki ZDW publikuje informacje o takich utrudnieniach na swojej stronie:
http://zdw.lodz.pl/mapa_utrudnien.html jest więc ona ogólnodostępna.
ZDW mamy ledwie kilkanaście, zarządzają one najważniejszymi kategoriami dróg
nie licząc tych będących w gestii GDDKiA. Jeżeli Aqurat chwali się tym że:
"Dzięki inteligentnej technologii LiveDrive! AutoMapa zasilana jest również
w bieżące informacje o realizowanych inwestycjach drogowych, dzięki czemu
podróżując z AutoMapą sprawnie ominiemy zamknięte i remontowane odcinki dróg."

a nie współpracuje z ZDW, ba najpewniej nawet nie ma nikogo, kto w zakresie swoich obowiązków
powinien choć raz w tygodniu przejrzeć aktualności na stronach ZDW, to ten cytat powyżej
jest niczym więcej jak tylko czczym gadaniem, marketoleniem w czystej postaci.*

*To wytłuszczenie dedykuję szczególnie rzecznikowi prasowemu AutoMapy.
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline jachraniak

  • *****
  • 2152
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 13
Odp: Lepsza AM czy papierowa mapa?
« Odpowiedź #25 dnia: Luty 15, 2011, 18:01:46 »
Już raz prezentowałem ten zrzut, niejako przy okazji. Temat główny inny więc nie zostało to rozwinięte... Sprawdziłem w miplo historię synchronizacji... Tego dnia synchro robiłem dopiero wieczorem. Poprzednie synchro było dzień wcześniej. Ikonki pojawiły się (na 100%) w wyniku pobrania LD.
Być może coś kombinują żeby było bardziej LiveDrive! nie wiem :wink:

http://pdaclub.pl/forum/automapa/czy-am%27traffic-dziala/msg1452436/#msg1452436

*

Zachu

Odp: Lepsza AM czy papierowa mapa?
« Odpowiedź #26 dnia: Luty 15, 2011, 20:22:19 »
Tu się z Tobą nie zgodzę, nawet jeśli remontu dokonuje PKP to odbywa się on na drodze publicznej
i jest uzgadniany z zarządcą drogi, w tym przypadku z Zarządem Dróg Wojewódzkich w Łodzi.
[OT]
Kuriozum naszego kraju polega na tym że PKP posiada w swoim władaniu nie tylko tory.
W wawie przebudowują szybka linie na Gdańsk i przebudowę przejazdów na bezkolizyjne finansuje PKP. Zamykają kiedy chcą /na Jesieni jak sezon budowlany uspokaja się/. Wyznaczaniem objazdów niech się inni martwią a cała dzielnica /ponad 100 000 ludzi/ została z dwoma w wylotami na Centrum.
Współpracy i logiki jeszcze długo nie doczekamy w tej instytucji.