No takiego testu to chyba jeszcze nie bylo...:-)

  • 12 Odpowiedzi
  • 3382 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline lechupe

  • ****
  • 781
  • Sprzęt: MDA C3, MDA III, Mio p550, jakies gpsy...
No takiego testu to chyba jeszcze nie bylo...:-)
« dnia: Grudzień 20, 2005, 00:03:14 »
czyli nawigacja dla maszynistów, albo kolejny kamyczek do dyskusji o przewadze TT nad AM (lub odwrotnie).

Mając (jak wszyscy chyba) problemy z wyznaczaniem trasy w nowej AM, postanowilem sprawdzic czy to aby nie moja wydumana konfiguracja sprzetowa dołuje AM.
 No wiec odpalilem TTN5.2....w pociagu. Wrazenie zajefajne :-))
Program sunal po torach ja TGV. Wprawdzie jak tylko zobaczyl gdzies rownolegla droge, natychmiast sie do niej przyklejal (czy jest w TT opcja wylaczenia przyciagania do drogi ?) , a gdy ta ostatnia konczyla sie, albo juz znacznie odbiegala od kolejowego szlaku - z wyrazna niechecia wracal na tory.

No ale to pikus. Zadalem mu nawigacje do miejsca docelowego no i sie zaczelo...TTN przeliczal trase i ustawial nawigacje w odstepach kilku-kilkunasto sekundowych w zaleznosci jak szybko gdzies w poblizu pojawiala sie droga. Wyliczenie trasy bylo iscie blyskawiczne , a pociag sunal naprawde wartko.

No i najlepsze: ETA zgadzala sie dokladnie z rozkladem jazdy :-))

Zeby nie bylo czlkiem rozowo jednak, soft zwisl mi byl 3 razy w ciagu 1,5h - przy czym GPS nie stracil fixa nawet na dworcu, ale prog. zdechł.

Zatem z okazji swiat zycze AM osiagniecia takiej szybkosci algorytmu wyliczania i korekty trasy na ten nowy rok  :lol:

*

Offline Moi (Adam Kubicki)

  • ******
  • 6498
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3
No takiego testu to chyba jeszcze nie bylo...:-)
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 20, 2005, 00:48:10 »
No, nie wiem, nie wiem...
Korzystałem kilka razy z AutoMapy w samolotach na liniach krajowych i też się ETA niemal zgadzała.
Rodzaj trasy zastosowałem odpowiedni, czyli 4x4. ;)

*

Offline xpablo

  • *****
  • 1294
No takiego testu to chyba jeszcze nie bylo...:-)
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 20, 2005, 02:29:27 »
Był taki test:) Bardzo nieoficjalny i chichy bo spózniliś my się na pociąg, rózne były czasy startu GPS, rózne programy i rózne sprzety :D
Dlatego tez wyniki testu nie były opisane
tu jes tjednoze zdjęc.

No takiego testu to chyba jeszcze nie bylo...:-)
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 20, 2005, 07:25:15 »
A ja swojego czasu pamiętam zabawy w pociągu GPSem i Motorolą A925 ;) To była dopiero frajda :)

*

Offline lechupe

  • ****
  • 781
  • Sprzęt: MDA C3, MDA III, Mio p550, jakies gpsy...
No takiego testu to chyba jeszcze nie bylo...:-)
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 20, 2005, 09:17:22 »
Cytat: "Moi"
No, nie wiem, nie wiem...
Korzystałem kilka razy z AutoMapy w samolotach na liniach krajowych i też się ETA niemal zgadzała.
Rodzaj trasy zastosowałem odpowiedni, czyli 4x4. ;)


No dobra to jutro test TT/AM z samolotu  :)

*

Offline lechupe

  • ****
  • 781
  • Sprzęt: MDA C3, MDA III, Mio p550, jakies gpsy...
No takiego testu to chyba jeszcze nie bylo...:-)
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 21, 2005, 11:45:07 »
Ano jako sie rzekło, test samolotowy sie odbyl, ale z wynikiem negatywnym.

Na trasie z monachium do poznania, sirf III zlapal fixa ledwie 2 razy na kilkadziesiat sekund, mimo trzymania przy oknie i wywijania nim na wszelakie sposoby.

Odpalony TTN5 na te kilkadziesiat sekund nie pokazal siatki drog, ale wyswietlil nazwe jednej miejscowosci w Czechach.
AM nie byla juz odpalana.

Wedle pilota, wysokosc przelotowa 7000m, szybkosc 600 km/h

*

Offline Moi (Adam Kubicki)

  • ******
  • 6498
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3
No takiego testu to chyba jeszcze nie bylo...:-)
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 21, 2005, 13:19:16 »
Ja na trasach międzynarodowych używam GIS Russa lub Ozi Explorera z mapami Europy, bardzo skromnymi co do szczegółów i objętości, za to obejmujących cały obszar kontynentu.

U Ciebie trudność dodatkowa ze złapaniem fixa może wiązać się z koniecznością obsługi nie tylko odbiornika, ale i równolegle MDA (bez względu na to w jakim trybie) oraz, faktycznie, manewrowaniem całym zestawem dla uzyskania najlepszej ekspozycji odbiornika.

Z BT-338 nie miałem nigdy sytuacji, żeby mi nie złapał fixa przez cały lot, choć czasem trwało to kilkadziesiąt minut. Zarówno w większych samolotach, jak i w  ATR-ach czy Canadair'ach.
Trzymam przy oknie włączony odbiornik aż do momentu rozpoczęcia kołowania, a włączam ponownie zaraz po wygaszeniu świateł "zapiąć pasy". Wysokość i prędkość samolotu nie mają chyba większego znaczenia (bo i tak szybko i wysoko) - czy to będzie 10km czy 7km n.p.m., lub czy 600, czy 950 km/h. Być może jakaś zależność jest, jednak mnie zdarzały długotrwałe problemy z fixem w małych samolotach (niżej i wolniej) oraz szybsze fixy w samolotach większych (szybciej, wyżej). Pewnie zależy to od konfiguracji satelitów.

Najlepiej byłoby w ogóle nie wyłączać odbiornika, ale nie jest to zgodne z przepisami - być może nawet niebezpieczne. BTW - Lufthansa zabrania używania odbiorników GPS na pokładach swoich samolotów, jednak czasem nie zwracają w ogóle uwagi, a w innych przypadkach zgodę da się uzyskać (uprosić).

Inne zupełnie doświadczenia mam z odbiornikami opartymi na starszych chipsetach, np. Sirf II lub z GPS 10 Deluxe Garmina. Z tymi odbiornikami złapanie fixa to była rzadkość.

*

Offline PeDeA

  • **
  • 239
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: LOOX 720 + GNS 5843
No takiego testu to chyba jeszcze nie bylo...:-)
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 21, 2005, 18:32:52 »
Mam zrzuty AM w samolocie, ale nie potrafię ich tu umieścić, bo nie mam własnej strony.

Jeśli ktoś jest zainteresowany, udostępnię je chętnie.

PeDeA
Pozdrawiam PeDeA

*

Offline zYx

  • *
  • 84
    • http://www.grischke.net/
No takiego testu to chyba jeszcze nie bylo...:-)
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 24, 2005, 23:21:41 »
Cytat: "PeDeA"
Mam zrzuty AM w samolocie, ale nie potrafię ich tu umieścić, bo nie mam własnej strony.

Jeśli ktoś jest zainteresowany, udostępnię je chętnie.

PeDeA

Ja jestem zainteresowany, podeslij na zyx@uiq.pl

*

Offline lechupe

  • ****
  • 781
  • Sprzęt: MDA C3, MDA III, Mio p550, jakies gpsy...
No takiego testu to chyba jeszcze nie bylo...:-)
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 27, 2005, 09:25:11 »
Cytat: "Moi"

U Ciebie trudność dodatkowa ze złapaniem fixa może wiązać się z koniecznością obsługi nie tylko odbiornika, ale i równolegle MDA (bez względu na to w jakim trybie) oraz, faktycznie, manewrowaniem całym zestawem dla uzyskania najlepszej ekspozycji odbiornika.


Tzn ?  GPS zajęty jakimis konszachtami z MDA i nie ma czasu na rozglądanie się po niebie  :)
A co do manewrowania, zbyt duzego pola do manewru nie ma :-)
Albo na stoliku, albo przy oknie. Ja akurat trzymalem przy oknie (az mi lapa zdretwiala) jakies 30 minut, przy czym nie przejmowalem sie specjalnie zasadami bezpieczenstwa :-)

Mowisz, ze typ samolotu nie ma znaczenia...Moze. Jak na razie to byl ATR. Moze smigła tlumia sygnal :-) ?  Sprawdze w odrzutowcu.

Cytat: "Moi"

Inne zupełnie doświadczenia mam z odbiornikami opartymi na starszych chipsetach, np. Sirf II lub z GPS 10 Deluxe Garmina. Z tymi odbiornikami złapanie fixa to była rzadkość.


A to ciekawe. Moj sąsiad (zreszta pilot z zamilowania) uzywa wlasnie starego Garmina i mowi, ze zarowno w kokpicie, jak i kabinie pasazerskiej nie ma wiekszych problemow z fixem.

*

Offline lechupe

  • ****
  • 781
  • Sprzęt: MDA C3, MDA III, Mio p550, jakies gpsy...
No takiego testu to chyba jeszcze nie bylo...:-)
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 27, 2005, 09:40:48 »
Cytat: "Moi"

U Ciebie trudność dodatkowa ze złapaniem fixa może wiązać się z koniecznością obsługi nie tylko odbiornika, ale i równolegle MDA (bez względu na to w jakim trybie) oraz, faktycznie, manewrowaniem całym zestawem dla uzyskania najlepszej ekspozycji odbiornika.


Tzn ?  GPS zajęty jakimis konszachtami z MDA i nie ma czasu na rozglądanie się po niebie  :)
A co do manewrowania, zbyt duzego pola do manewru nie ma :-)
Albo na stoliku, albo przy oknie. Ja akurat trzymalem przy oknie (az mi lapa zdretwiala) jakies 30 minut, przy czym nie przejmowalem sie specjalnie zasadami bezpieczenstwa :-)

Mowisz, ze typ samolotu nie ma znaczenia...Moze. Jak na razie to byl ATR. Moze smigła tlumia sygnal :-) ?  Sprawdze w odrzutowcu.

Cytat: "Moi"

Inne zupełnie doświadczenia mam z odbiornikami opartymi na starszych chipsetach, np. Sirf II lub z GPS 10 Deluxe Garmina. Z tymi odbiornikami złapanie fixa to była rzadkość.


A to ciekawe. Moj sąsiad (zreszta pilot z zamilowania) uzywa wlasnie starego Garmina i mowi, ze zarowno w kokpicie, jak i kabinie pasazerskiej nie ma wiekszych problemow z fixem.

*

Offline WaldekGo

  • *****
  • 1522
    • smartphone.net.pl
  • Sprzęt: Touch HD2, TyTN II, Hero, Diamond, HTC p3300, SPV, SPV e200, SPV c500, SPV c550
No takiego testu to chyba jeszcze nie bylo...:-)
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 27, 2005, 15:14:15 »
Cytat: "xpablo"
Był taki test:) Bardzo nieoficjalny i chichy bo spózniliś my się na pociąg, rózne były czasy startu GPS, rózne programy i rózne sprzety :D
Dlatego tez wyniki testu nie były opisane
tu jes tjednoze zdjęc.


Szczęściarz....
Ja chciałem już miesiąc temu taki test zrobić, to okazało się, że wagon jest zbyt nowoczesny (czytaj - metalizowane szyby) i GPS powiedział stanowcze NIE - " w tym wagonie to ja pracował nie będę, i daj mi spokój"

*

Offline Moi (Adam Kubicki)

  • ******
  • 6498
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3
No takiego testu to chyba jeszcze nie bylo...:-)
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 27, 2005, 19:44:06 »
Cytat: "lechupe"
Tzn ?  GPS zajęty jakimis konszachtami z MDA i nie ma czasu na rozglądanie się po niebie  :)

Nie GPS zajęty, a MDA (samym sobą). Mnie się wielokrotnie zdarzyło (na ziemi), że nie mogłem złapać fixa, a po softresecie PDA fix pojawiał się natychmiast. Wskazywałoby to na to, że odbiornik mógł być zafixowany, ale z jakiegoś powodu nie widać tego było na PDA.
Jednak gdybym miał to starać się wytłumaczyć, ty chyba musiałbym sięgnąć do feng-shui albo do teorii jakichś fluidów.

Cytat: "lechupe"
A co do manewrowania, zbyt duzego pola do manewru nie ma :-)
Albo na stoliku, albo przy oknie. Ja akurat trzymalem przy oknie (az mi lapa zdretwiala) jakies 30 minut, przy czym nie przejmowalem sie specjalnie zasadami bezpieczenstwa :-)

Ale czy złapałeś stabilnego fixa na płycie lotniska (tuż przed startem/kołowaniem)?

Cytat: "lechupe"
Mowisz, ze typ samolotu nie ma znaczenia...Moze. Jak na razie to byl ATR. Moze smigła tlumia sygnal :-) ?  Sprawdze w odrzutowcu.

W obu typach ATR-a, a także i w Embraerach, które latają na krajowych i bliskich zagranicznych łapałem fixa.

Cytat: "lechupe"
A to ciekawe. Moj sąsiad (zreszta pilot z zamilowania) uzywa wlasnie starego Garmina i mowi, ze zarowno w kokpicie, jak i kabinie pasazerskiej nie ma wiekszych problemow z fixem.

No, kabina pilota/kokpit to niemal jak otwarte niebo. Mnie GPS 10 Garmina łapie w samolocie gorzej, niż SiRF II.